Misschien waren ze wel gewoon bedoeld voor Faber en niet voor de rest van de coalitie.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:12 schreef Hexagon het volgende:
De VVD en NSC zijn zo te zien erg onder de indruk van Geert zijn dreigementen.
Vind het vooral zo jammer dat die andere partijen zo weinig laten horen, wat mij betreft was er al lang een schaduwkabinet geweest met werkende voorstellen…quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
Laat het in godsnaam vallen, gewoon niets doen zodat hij de stekker er uit trekt.
Dan nieuwe verkiezingen, en laat het dan een les zijn voor alle andere 14 partijen dat ze nooit meer met deze clown er bij moeten regeren.
Initiatiefwetten maken is echt heel erg zwaar werk, naast het feit dat bijvoorbeeld PvdA, D66 en CDA ook gewoon serieuze verschillen van inzicht hebben over de meeste onderwerpen. Die onderwerpen overbruggen zonder dat je er het regeren voor terugkrijgt is altijd lastig gebleken.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind het vooral zo jammer dat die andere partijen zo weinig laten horen, wat mij betreft was er al lang een schaduwkabinet geweest met werkende voorstellen…
Nouja ik denk dat CDA en PvdA toch vrij safe wat intitatiefwetten kunnen maken. Dat die twee in de volgende coalitie zitten lijkt me heel waarschijnlijk. Tijd om de ondersteuning in Nederland te verdubbelen dan lijkt me trouwens. De kamer met 50 zetels uitbreiden is ook een goed idee. Op stikstof is er ook de garantie dat er niks aan beleid komt voor een nieuw kabinet aantreed dus dat lijkt me best een goede.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Initiatiefwetten maken is echt heel erg zwaar werk, naast het feit dat bijvoorbeeld PvdA, D66 en CDA ook gewoon serieuze verschillen van inzicht hebben over de meeste onderwerpen. Die onderwerpen overbruggen zonder dat je er het regeren voor terugkrijgt is altijd lastig gebleken.
Maar ik denk dat het eerste het belangrijkste is. CDA en PvdA zouden wel een initiatiefwet stikstof kunnen schrijven, in de richting die ik net beschreef (elk bedrijf een eigen stikstofnorm), maar ze hebben geen mankracht om die normen uit te rekenen. Daar heb je echt een ministerie voor nodig. Kamerleden die een initiatiefwet schrijven, zijn meestal ook nergens anders voor inzetbaar.
En dan heb je ook nog die steeds dreigende val, niemand hier geloofde dat het kabinet er langer dan een jaar zou zitten. Dan is het doen van consessies en het zware werk van het maken van initiatiefwetten nutteloos, want in campagnetijd ga je die niet uitbrengen en daarna zit er een nieuwe coalitie met zijn eigen plannen.
Een schaduwkabinet is alleen leuk in een land als het VK, waar elke parlementariėr een hele rits medewerkers onder zich heeft. Elke Britse parlementariėr heeft zijn eigen staff van minstens een medewerker of 5.
Het Nederlandse parlement heeft zo'n 400 fractiemedewerkers, maar dat is inclusief mensen die voor de hele fractie social media, websites en contact met de pers doen. De Bundestag heeft er zo'n 4500, het Britse Parlement meer dan 4000.
De Kamerzetels naar 250 en het aantal medewerkers naar 1500 lijkt me wel wat, maar als de politiek dat voor stelt krijgen ze het commentaar dat ze alleen maar bezig zijn met eigen baantjes en dat ze een geldslurpend systeem zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat CDA en PvdA toch vrij safe wat intitatiefwetten kunnen maken. Dat die twee in de volgende coalitie zitten lijkt me heel waarschijnlijk. Tijd om de ondersteuning in Nederland te verdubbelen dan lijkt me trouwens. De kamer met 50 zetels uitbreiden is ook een goed idee. Op stikstof is er ook de garantie dat er niks aan beleid komt voor een nieuw kabinet aantreed dus dat lijkt me best een goede.
Ik heb ook het idee dat het nogal stil is vanuit de oppositie op het moment maar ik kan me vergissen.
en wat zal die dan daar aan gaan doen ??quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Op stikstof is er ook de garantie dat er niks aan beleid komt voor een nieuw kabinet aantreed dus dat lijkt me best een goede.
Waarom verloor Johan Vollenbroek rechtzaken ten tijde van Rutte 4 met het Nationaal Plan Landelijk Gebied en wint hij ze sinds deze is afgeschaft en er nog niks voor teruggekomen is?quote:Op woensdag 28 mei 2025 06:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wat zal die dan daar aan gaan doen ??
Veehouders afslachten ?? Dat zal zeker niet helpen, niet zolang ze hooghartig deze meneer de deur blijft wijzen
https://www.bnnvara.nl/jo(...)stofimpasse-te-komen
Toen we tweede kamer naar 150 ging waren er 10,8 miljoen inwoners, een herijking zou niet heel vreemd zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Kamerzetels naar 250 en het aantal medewerkers naar 1500 lijkt me wel wat, maar als de politiek dat voor stelt krijgen ze het commentaar dat ze alleen maar bezig zijn met eigen baantjes en dat ze een geldslurpend systeem zijn.
De oppositie reageert, zoals gebruikelijk, vooral op voorstellen vanuit het kabinet en die zijn er nauwelijks. Het enige wat de oppositie nu echt kan doen is benadrukken dat de prutsers van de coalitie en het kabinet echt helemaal niks uitvoeren.
En juist als je in een volgend kabinet komt, wil je niet nu al vanuit een zwakkere positie compromissen sluiten. Wie weet wat je er uit kunt slepen na verkiezingen, die toch elk moment er kunnen zijn.
Dit is geld om op termijn te kunnen bezuinigen, hč? Of in elk geval om het grote personeelsprobleem wat op te lossen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel ik het inhoudelijk niet eens ben om maar geld in de bodemloze zorgput de blijven kieperen, is het positief dat Agema er zo hard voor strijdt.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat we Wilders nooit meer over deze 10 punten horen en ze over 3 weken zeggen dat Faber 'nog iets meer tijd nodig heeft'.
zie hierquote:Zorgminister Agema en Heinen van Financiėn sussen ruzie over zorgakkoord: overeenstemming bereikt
Het ministerie van Financiėn en het ministerie van Volksgezondheid zijn het na veel geruzie en gedoe eens over de financiering van het zorgakkoord. Dat bevestigen Haagse bronnen na berichtgeving van RTL Nieuws.
Elodie Verweij 28-05-25, 08:09 Laatste update: 09:26
Goed nieuws.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:59 schreef Hanca het volgende:
Agema en Heinen zijn akkoord: https://www.ad.nl/politie(...)ng-bereikt~af6c556b/
Waren we bijna minister Agema kwijt geweest (nou heb ik niet het idee dat Wilders iets capabelers kan vinden, dus prima dat ze blijft zitten). Er komt dus een nieuw zorgakkoord, met veel aandacht voor AI en technologie. Ben benieuwd, dat er wat moet gebeuren in de zorg is duidelijk en die zorgakkoorden zijn dan ook essentieel.
Inderdaad, dit is echt bedoeld om op termijn efficiėnter te kunnen werken. En dat binnen de lopende begroting te regelen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is geld om op termijn te kunnen bezuinigen, hč? Of in elk geval om het grote personeelsprobleem wat op te lossen.
Al blijf ik ook wel skeptisch voor alle grootse claims over wat AI en dan met name genAI allemaal aan efficiėntieslagen kan behalen. Zijn toch al heel wat bedrijven die daar aardig van terug komen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is echt bedoeld om op termijn efficiėnter te kunnen werken. En dat binnen de lopende begroting te regelen.
Inhoudelijk kan ik er niet zoveel van vinden maar het principe is niet zo gek.
Daarom bleef ik bewust ik ook even weg van de inhoudquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Al blijf ik ook wel skeptisch voor alle grootse claims over wat AI en dan met name genAI allemaal aan efficiėntieslagen kan behalen. Zijn toch al heel wat bedrijven die daar aardig van terug komen.
Agema doet hier wat Heinen (VVD) wil, niet andersom.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
zie hier
uiteindelijk doen ze allemaal wat de pvv wil op dit moment
die nsc muts gaat straks hetzelfde doen met het grenzen verhaal
Volgens mij is het geld oa hiervoor bedoeld, dit noemde Agema iig als voorbeeld: https://www.robotsindezorg.nl/doelgroepen/thuiszorg/quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom bleef ik bewust ik ook even weg van de inhoud.
Maar je ziet dat, hoewel ze niet voorop lopen, er al best interessante automatiseringsslagen worden gemaakt waardoor steeds meer medische zaken digitaal en of op afstand kunnen. En ik kan me de meerwaarde van AI bij het stellen van diagnoses of het monitoren van patiėnten ook echt wel voorstellen.
Lang niet alle investeringen hierin zullen een succes worden maar je moet wel wat proberen. Want zo doorgaan is ook niet houdbaar…
NEE!quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Agema doet hier wat Heinen (VVD) wil, niet andersom.
Jawel. Heinen stuurde vanaf het begin aan op 2 jaar 400 miljoen, uit een bestaande pot, en dan evalueren. Exact wat het nu geworden is.quote:
Zelfs PVV-stemmers houden niet van chagrijnige incompetente klagende racistische vrouwen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
Faber is echt een klein kind, he?
https://www.ad.nl/politie(...)kelijkheid~a90396bc/
Dit kan toch geen minister zijn? Je zou haar niet eens een groepje voor de groenvoorziening laten leiden. Zo'n kinderachtig, niet functionerend figuur zonder enige zelfkennis, hoe is die ooit fractievoorzitter in de Eerste Kamer geworden? Normaal schoof Wilders nog wel zijn meest capabele mensen naar de belangrijkere functies (Agema, Bosma, Helder), zat er dan echt niemand in die fractie die iets kon?
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
Dit kan toch geen minister zijn? Je zou haar niet eens een groepje voor de groenvoorziening laten leiden. Zo'n kinderachtig, niet functionerend figuur zonder enige zelfkennis, hoe is die ooit fractievoorzitter in de Eerste Kamer geworden? Normaal schoof Wilders nog wel zijn meest capabele mensen naar de belangrijkere functies (Agema, Bosma, Helder), zat er dan echt niemand in die fractie die iets kon?
Even een serieuze vraag: hoe werkt dit qua eenheid van kabinetsbeleid?quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
Er is geen enkele eenheid van kabinetsbeleid. Het zijn bijna allemaal solisten. Daarbij de beslissingen worden ook niet genomen door het kabinet maar door de fractieleiders.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag: hoe werkt dit qua eenheid van kabinetsbeleid?
Want het lijkt me niet dat het kabinet collectief dit standpunt uitdraagt.
Zolang Faber haar pijlen op het parlement richt is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Het gaat pas mis wanneer kabinetsleden elkaar gaan afvallen, of de ene minister een ander beleid dan de ander communiceert.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit kabinet doet daar niet aan. Het is gewoon een puinhoop met dit kabinet. Hoe sneller ze weg zijn en we weer een fatsoenlijk kabinet hebben, hoe beter. Want de Haagse regels zijn ook flink aan het vervagen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Faber valt de NSC bewindspersonen aan. Faber onderschrijft ook de 10 punten van Wilders, terwijl Uitermark diezelfde punten niet te dragen vindt. Dat is geen eenheid.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang Faber haar pijlen op het parlement richt is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Het gaat pas mis wanneer kabinetsleden elkaar gaan afvallen, of de ene minister een ander beleid dan de ander communiceert.
Deze vrouw hoort gewoon niet in een leidinggevende positiequote:Op woensdag 28 mei 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
Die club prutsers wat er nu zit doet niet andersquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat pas mis wanneer kabinetsleden elkaar gaan afvallen, of de ene minister een ander beleid dan de ander communiceert.
Die hoort gewoon thuis te zitten. Je kunt het de mensen in de sociale werkplaats ook niet aan doen om haar daar neer te zetten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Deze vrouw hoort gewoon niet in een leidinggevende positie
vollebroek heeft gezegd hoe Nederland van het stikstof slot af kan en hij dus geen rechtszaken meer zal aanspannenquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom verloor Johan Vollenbroek rechtzaken ten tijde van Rutte 4 met het Nationaal Plan Landelijk Gebied en wint hij ze sinds deze is afgeschaft en er nog niks voor teruggekomen is?
krijg ik dan ook een robot thuis ??quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is het geld oa hiervoor bedoeld, dit noemde Agema iig als voorbeeld: https://www.robotsindezorg.nl/doelgroepen/thuiszorg/
https://icthealth.nl/nieu(...)ng-in-wijkverpleging
Dat lijkt me wel echt de toekomst waar we heen moeten.
2 voordelen: minder personeel nodig en de mensen zijn langer echt zelfstandig, ipv afhankelijk van mensen die langs moeten komen. Natuurlijk wel alleen geschikt voor mensen die met zo'n apparaat om kunnen gaan.
alle oude mensen in een container met een robot erbijquote:Op woensdag 28 mei 2025 16:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee je zou ze ook kunnen optimaliseren, maar ik zou wel het container formaat aanhouden, kun je ze later ook weer makkelijk verplaatsen of zelfs ergens anders aanpassen/onderhouden.
Voor de 1500e keer, Vollenbroek is geen koning van Nederland ofzo.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vollebroek heeft gezegd hoe Nederland van het stikstof slot af kan en hij dus geen rechtszaken meer zal aanspannen
als dan de poltiek doorgaat met veehouders om zeep helpen dan helpt dat dus niets
Die tweede uitspraak is wel vreemd, het is een verbond tussen twee extremistische partijen. Het is niet dat ze de beslissingen niet kunnen maken die nodig zijn, ze hebben niet de ideeen die nodig zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe dan, hoe dan , hoe danquote:Op woensdag 28 mei 2025 17:42 schreef tizitl2 het volgende:
Als het kabinet wel serieus werk maakt van stikstof
quote:Wijk aan ZeeDe bekende milieuactivist Johan Vollenbroek eist sluiting van Tata Steel.
De natuurvergunning van het bedrijf moet per direct worden ingetrokken, wat betekent dat er voor het staalbedrijf geen plaats meer is in Nederland.
Een eerste verzoek hiertoe is door een advocaat neergelegd bij het provinciebestuur van Noord-Holland.
quote:Tata Steel veroorzaakt schade aan alle stikstofgevoelige natuurgebieden in Nederland.
Vooral in het Noord-Hollands Duinreservaat gaat het om astronomische hoeveelheden.
Met een depositie van 337 mol is Tata Steel daar verantwoordelijk voor de helft van de overbelasting.
Ter vergelijking: dat is 37 keer meer dan de belasting die 3600 boeren uit de PAS-rechtszaken samen op dit gebied leggen.
quote:Vollenbroek: "De stikstof van Tata komt terecht op heel Nederland en ver daarbuiten. De natuur kan er niet aan ontsnappen: ook de natuur op de Vaalserberg lijdt onder stikstof afkomstig van Tata Steel."
De natuurvergunning die MOB ter discussie stelt bezit latente stikstofruimte.
Dat is uitstoot die wel is vergund, maar niet daadwerkelijk wordt uitgestoten.
Sinds de PAS-uitspraak bestaat er een levendige handel in stikstofruimte.
Deze handel is omstreden, maar voor latente ruimte ook niet zonder meer nog toegestaan, zo oordeelde de Rechtbank Oost-Brabant onlangs in een uitspraak over de Amercentrale.
Hoe dan is je uitgelegd in het vorige topic, met talrijke bronnen. Als je dat al niet meer weet: lees maar terug. Niet steeds dezelfde vragen stellen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe dan, hoe dan , hoe dan
veehouders afslachten en de wolven dan ?/
https://www.ijmuidercoura(...)-steel/11287561.html
[..]
[..]
[..]
Door maatregelen te nemen in de intensieve veehouderij. En dat hoeft helemaal geen natuur te worden, een overstap naar akkerbouw doet al wonderen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe dan, hoe dan , hoe dan
veehouders afslachten, en heel veel nieuwe natuur erbij maken ?
https://www.ijmuidercoura(...)-steel/11287561.html
[..]
[..]
[..]
maatregelenquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:17 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Door maatregelen te nemen in de intensieve veehouderij. En dat hoeft helemaal geen natuur te worden, een overstap naar akkerbouw doet al wonderen.
Minder vee en minder veevoer invoeren zodat we met minder indirect geļmporteerde stront blijven zitten, zo duidelijk?quote:
Uiteraard. Maar je kan hem dit nog 100 keer uitleggen, de kans dat het doordringt blijft minimaalquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Minder vee en minder veevoer invoeren zodat we met minder indirect geļmporteerde stront blijven zitten, zo duidelijk?
Er zijn verschillende mogelijkheden voor de exacte uitvoering. Wat het vorige kabinet deed was er 1, men kan het nog op een net iets andere manier doen. Maar niets doen en hopen werkt niet.
En als het kabinet dat doet kan het ook die door jou zo gewenste drempelwaarde juridisch houdbaar invoeren.
Steek toch geen moeite meer in die troll die zich altijd bewust van de domme houdtquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je kan hem dit nog 100 keer uitleggen, de kans dat het doordringt blijft minimaal.
Inderdaad, maar mensen leggen het blijkbaar graag uit. Ook soms wel leuk om te lezen hoor die uitleg. Maar toch niet als het telkens naar dezelfde troll is die er niets van leert en een paar dagen later weer van voren af aan wil beginnen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Steek toch geen moeite meer in die troll die zich altijd bewust van de domme houdt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |