abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2025 @ 09:40:20 #1
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217765032
En weer door met kleine en grote zorgen en hopelijk veel goed nieuws!

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 mei 2025 @ 10:05:59 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_217765319
Goed geslapen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217765383
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Deze Zeeuw kent die termen zo gauw niet maar tot recente gebeurtenissen kende ik ook geen Jikkemiene. :P
Haha, kattendieker hoorde ik ook pas toen ik zelf in Kattendijke woonde
  dinsdag 27 mei 2025 @ 10:21:59 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217765445
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:45 schreef oh-oh het volgende:
Deze Limburger kent hem ook gewoon, het als hooiwagens!
#teamhooiwagen
pi_217765490
@Troel dat is fijn. Goede nachtrust is heerlijk!

Hooiwagen is een langpootmug zonder vleugels :D

Hier hebben we altijd een issue met muggen/vliegen/neven. Bij mijn ouders, in het fries, was een neef zo'n zoembeest, een mug zo'n gewone dikke. En dan had je nog de hele dikke blauwe/strontvliegen. Mijn man kent een mug als zoembeest en vlieg is een gewone dikke, dikkere zijn dikke vliegen. Na dik 20 jaar weten we meestal wel wat we bedoelen :D
pi_217765582
Een hooiwagen is toch zo'n spin met laaange poten en een piepklein lijfje?

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:33 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben zeker ook nooit van kleilopertjes gehoord? -O-
Nu moet ik aan Harry Potter denken :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 27 mei 2025 @ 11:19:05 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217765833
Een hooiwagen is voor mij ook een spin.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 11:36:31 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_217765995
Hooiwagen is geen spin heb ik altijd gehoord maar lijkt wel op een spin en is dus een spin. Verder ken ik langpootmuggen ook.

Ik ben aan de blanke vla en krig zo een roereitje. Ik heb geen trek, maar moet toch wat eten. Net kwamen we er na het douchen achter dat de achterkant van mijn been ook helemaal zwart is (onder het gips). Zelfs na twee dagen niet belasten is die kuit dikker dan de andere kuit, dus ven heel erg benieuwd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217766098
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:36 schreef Troel het volgende:
Hooiwagen is geen spin heb ik altijd gehoord maar lijkt wel op een spin en is dus een spin. Verder ken ik langpootmuggen ook.

Ik ben aan de blanke vla en krig zo een roereitje. Ik heb geen trek, maar moet toch wat eten. Net kwamen we er na het douchen achter dat de achterkant van mijn been ook helemaal zwart is (onder het gips). Zelfs na twee dagen niet belasten is die kuit dikker dan de andere kuit, dus ven heel erg benieuwd.
Wow, nog meer zwarte plekken ;( Ook dat lijkt me meer een kneuzing.
En lekker, roerei, zeker met gesmolten kaas erdoor :)
Ik at net 1,5 toast met boter, suiker en kaneel. En net toen ik de boter op de warme toast wilde smeren, ging de bel, stond de postbezorger voor de deur en was mijn warme toast lauw :')
If they say
pi_217766102
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:36 schreef Troel het volgende:

Ben je niet héél erg boos? Of heb je daar nog geen (emotionele) ruimte voor gehad?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 11:47:15 #11
176471 oh-oh
pi_217766121
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wow, nog meer zwarte plekken ;( Ook dat lijkt me meer een kneuzing.
En lekker, roerei, zeker met gesmolten kaas erdoor :)
Ik at net 1,5 toast met boter, suiker en kaneel. En net toen ik de boter op de warme toast wilde smeren, ging de bel, stond de postbezorger voor de deur en was mijn warme toast lauw :')
:D Wat een rotleven heb je toch!!!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217766153
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Wat een rotleven heb je toch!!!
Jaa, verschrikkelijk :P
Ga straks wél lunchen, met zoon. Doe ik nog wat nuttigs O-)
If they say
  dinsdag 27 mei 2025 @ 11:52:27 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_217766194
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:45 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ben je niet héél erg boos? Of heb je daar nog geen (emotionele) ruimte voor gehad?
Ik ben vooral emotioneel incontinent, maar dat ben ik altijd al. Ik baal dat een heleboel echt gave dingen gewoon niet doorgaan en dat ik drie maanden van mijn leven gewoon kwijt ben, maar daar kan ik verder niets mee. Ik hoop van harte dat de daer gevonden wordt en dat ik de kosten kan verhalen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 mei 2025 @ 11:55:39 #14
176471 oh-oh
pi_217766242
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben vooral emotioneel incontinent, maar dat ben ik altijd al. Ik baal dat een heleboel echt gave dingen gewoon niet doorgaan en dat ik drie maanden van mijn leven gewoon kwijt ben, maar daar kan ik verder niets mee. Ik hoop van harte dat de daer gevonden wordt en dat ik de kosten kan verhalen.
Ja dat hoop ik ook, doorrijden is echt zwaar belachelijk :*
( Groucho Marx )
pi_217766396
Ik heb een mail van PostNL gekregen over een pakket wat niet ván mij en niet vóór mij is. Ik zie nu dus van 2 personen adresgegevens. Niet avg proof natuurlijk. Dus ik wil dat aan PostNL laten weten. Maar de chatbot kan daar niks mee, dus moet ik de klantenservice maar bellen :')
pi_217766519
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik las rond het weekend wat er met je gebeurd was.
Nog sterkte, beterschap etc. :*

Maar 3 maanden van je leven kwijt, bedoel je je geheugen of plannen die je had?
Hoop dat het gauw beter met je gaat.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 12:31:37 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_217766562
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:25 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik las rond het weekend wat er met je gebeurd was.
Nog sterkte, beterschap etc. :*

Maar 3 maanden van je leven kwijt, bedoel je je geheugen of plannen die je had?
Hoop dat het gauw beter met je gaat.
Ik mag drie maanden mijn been niet belasten. Dus de geplande vakantie naar Ierland met concert van Iron Maiden gaat niet door. En zo nog wel meer plannen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217766614
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik mag drie maanden mijn been niet belasten. Dus de geplande vakantie naar Ierland met concert van Iron Maiden gaat niet door. En zo nog wel meer plannen.
Ah zo. Ja, dat is wel echt klote. }:|
pi_217766692
quote:

[..]
Dat is wel echt helemaal kak zeg!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 27 mei 2025 @ 12:40:27 #20
176471 oh-oh
pi_217766735
Oh dat is echt meer dan balen :o
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 mei 2025 @ 12:45:48 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_217766840
Ik zou donderdag op een festival staan om quiz te presenteren, vakantie, paar geplande zaken, allemaal dingen die dus nu niet doorgaan. En ik kan er helemaal niets mee. Dat vind ik nog het ergste. Nieuwe bril? 750 euro. Fiets? Tandartskosten? Het tikt allemaal wel aan en niemand om het op te verhalen. Hoop echt dat ze hem vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 mei 2025 @ 12:50:18 #22
176471 oh-oh
pi_217766899
Hopelijk heb je wel een tandongevallenverzekering?
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 mei 2025 @ 13:49:22 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_217767535
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 12:50 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk heb je wel een tandongevallenverzekering?
In de basisverzekering, in 'sommige gevallen'. Geen idee welke gevallen dat zijn. ik heb wel de mogelijkheid om via mijn zorgverzekering schade te verhalen enzo. Ik schijn ook nog een of andere verkeersongevallenverzekeringsding te hebben, maar die vergoed voor zover ik kan zien niet het missen van een vakantie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 mei 2025 @ 13:52:25 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217767560
quote:

[..]
Damn :{ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 13:53:18 #25
176471 oh-oh
pi_217767567
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 13:49 schreef Troel het volgende:

[..]
In de basisverzekering, in 'sommige gevallen'. Geen idee welke gevallen dat zijn. ik heb wel de mogelijkheid om via mijn zorgverzekering schade te verhalen enzo. Ik schijn ook nog een of andere verkeersongevallenverzekeringsding te hebben, maar die vergoed voor zover ik kan zien niet het missen van een vakantie.
Via je zorgverzekering kun je alleen de schade verhalen als de andere partij bekend is.
En gebit valt niet onder de zorgverzekering uit de basis verzekering, daar moet echt een tandongevallenverzekering voor zijn afgesloten. Vaak zit die wel in je tandverzekering als je die hebt.
( Groucho Marx )
pi_217767735
Wat ontzettend balen Troel, ik wens je snel en goed herstel :*

Qua verzekering, mijn werkgever zou al je schade vergoeden (maar mijn werkgever heeft wel een topper die verzekeringen inkoopt >:) ). Ik zou dus even informeren, you never know....Vraag even of ze een ongevallen verzekering voor hun medewerkers hebben.

Ik had vanochtend een discussie met 'mijn' autogarage. Ze hadden de voicemail ingesproken waarin ze letterlijk zeggen 'Ik bel u even over de aangevraagde offerte voor een nieuwe Kia Ceed, ik bel u later vandaag nog even en stuur in een mail. Ik hoop snel van u te horen'
Nou heb ik dis helemaal geen offerte opgevraagd en 0 interesse in een nieuwe auto. Dus ik dacht, ik bel even dat ze de verkeerde klant hebben aangeklikt. Anders zit iemand anders op een offerte te wachten die maar niet komt.

Was het een reclame actie, ze bellen gewoon alle klanten die hun Kia Ceed bij hun onderhoud heeft. Dus ik gaf aan geen interesse te hebben en deze manier van communiceren heel vreemd te vinden. Zegt die bijdehand 'Maar u belt wel terug dus zo kunnen we toch in gesprek over een nieuwe auto!'

Nou bijgogem, als ik geinteresseerd zou zijn of ooit wordt, koop ik hem in ieder geval ergens anders, dus goed gedaan. Doei!
pi_217767943
Zo ben ik ooit gebeld met de vraag of ik interesse heb mijn oude Skoda te verkopen.
Er scheen best wat vraag te zijn naar zo’n oud bessie als die ik had en er zou best een aardige prijs tegenover staan. Juist omdat ze wat moeilijker te krijgen zijn.
Allemaal gelul natuurlijk.
Want inderdaad: als je dan terugbelt willen ze vooral dat je bij hen een auto komt kopen en dán wordt er gekeken of jouw inruil wat waard is.
Same difference. :P
pi_217768189
Wat ontzettend klote, troel. Gewoon alles bij elkaar. De pijn, het herstel en de tijd die er voor staat en alle kosten. Maar zeker niet minder inderdaad de dingen die je misloopt en nu niet kunt gaan doen :{

Zijn er wel getuigen of heb je zelf de dader goed kunnen zien, waardoor de dader wellicht nog achterhaald kan worden?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 15:04:48 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_217768203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 14:18 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend balen Troel, ik wens je snel en goed herstel :*

Qua verzekering, mijn werkgever zou al je schade vergoeden (maar mijn werkgever heeft wel een topper die verzekeringen inkoopt >:) ). Ik zou dus even informeren, you never know....Vraag even of ze een ongevallen verzekering voor hun medewerkers hebben.

Ik had vanochtend een discussie met 'mijn' autogarage. Ze hadden de voicemail ingesproken waarin ze letterlijk zeggen 'Ik bel u even over de aangevraagde offerte voor een nieuwe Kia Ceed, ik bel u later vandaag nog even en stuur in een mail. Ik hoop snel van u te horen'
Nou heb ik dis helemaal geen offerte opgevraagd en 0 interesse in een nieuwe auto. Dus ik dacht, ik bel even dat ze de verkeerde klant hebben aangeklikt. Anders zit iemand anders op een offerte te wachten die maar niet komt.

Was het een reclame actie, ze bellen gewoon alle klanten die hun Kia Ceed bij hun onderhoud heeft. Dus ik gaf aan geen interesse te hebben en deze manier van communiceren heel vreemd te vinden. Zegt die bijdehand 'Maar u belt wel terug dus zo kunnen we toch in gesprek over een nieuwe auto!'

Nou bijgogem, als ik geinteresseerd zou zijn of ooit wordt, koop ik hem in ieder geval ergens anders, dus goed gedaan. Doei!
Ik heb ONVZ Topfit, dus zeker niet de minste verzekering. Maar geen tandverzekering, want heb nooit wat aan mijn tanden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 mei 2025 @ 15:05:35 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_217768211
Geen kenteken, maar wel beelden waar de aanrijding op te zien is gelukkig! Werd net gebeld door de agente die er zaterdag bij was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217768268
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb ONVZ Topfit, dus zeker niet de minste verzekering. Maar geen tandverzekering, want heb nooit wat aan mijn tanden.
Dat is je zorgverzekering, maar veel bedrijven hebben voor hun medewerkers een ongevallen verzekering afgesloten of een schadeverzekering inzittende die ook fietsers verzekert.
Dus wie weet heeft je werkgever wel een verzekering voor jou die van toepassing is.

Het is iig de moeite om te checken.

Wij hebben dat dus voor al onze medewerkers, als je een ongeluk krijgt of dat nou naar je werk toe is of op vakantie, de schade wordt vergoedt. Ook letselschade en alle extra kosten.

(ik dacht iig dat jij werkte, sorry als ik het verkeerd begrepen heb)
  dinsdag 27 mei 2025 @ 15:14:37 #32
176471 oh-oh
pi_217768319
Net een nieuwe baan toch?
Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die dat hebben hoor.
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 mei 2025 @ 15:19:40 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_217768363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:10 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is je zorgverzekering, maar veel bedrijven hebben voor hun medewerkers een ongevallen verzekering afgesloten of een schadeverzekering inzittende die ook fietsers verzekert.
Dus wie weet heeft je werkgever wel een verzekering voor jou die van toepassing is.

Het is iig de moeite om te checken.

Wij hebben dat dus voor al onze medewerkers, als je een ongeluk krijgt of dat nou naar je werk toe is of op vakantie, de schade wordt vergoedt. Ook letselschade en alle extra kosten.

(ik dacht iig dat jij werkte, sorry als ik het verkeerd begrepen heb)
Ah zo. Uhm, geen idee wat we allemaal hebben. En ja ik werk wel, alleen nu niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217768383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Net een nieuwe baan toch?
Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die dat hebben hoor.
Moeten ze mij inhuren ;)
pi_217768390
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Ah zo. Uhm, geen idee wat we allemaal hebben. En ja ik werk wel, alleen nu niet ;)
Jouw werkgever gaat ongetwijfeld ook actie ondernemen, als de dader bekend wordt, zullen ze loonregres proberen te verhalen.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 15:52:22 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_217768685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 15:22 schreef exode het volgende:

[..]
Jouw werkgever gaat ongetwijfeld ook actie ondernemen, als de dader bekend wordt, zullen ze loonregres proberen te verhalen.
Ah dat snap ik ook wel weer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217768951
Drie maanden je been niet mogen belasten @Troel, dat er ook nog overheen dus, wat vreselijk ;( Is er geen partij waar je je schade kan verhalen bij verkeersongevallen als de tegenpartij onbekend is? Voor geweldsmisdrijven heb je daar bijvoorbeeld ook een speciaal fonds voor, dan kan je naast je materiele schade ook immateriële schade (minimaal weliswaar) verhalen. Het zou zo fijn zijn als je je, bovenop alle zorgen, stress en pijn die je al hebt, niet ook nog druk hoeft te maken om kosten die je maakt.

Ik vind het echt ónbegrijpelijk dat er mensen zijn die gewoon doorrijden..... En jou nu opzadelen met zoveel extra zorgen ;(
  dinsdag 27 mei 2025 @ 16:13:04 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_217769000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:09 schreef Schanu het volgende:
Drie maanden je been niet mogen belasten @:Troel, dat er ook nog overheen dus, wat vreselijk ;( Is er geen partij waar je je schade kan verhalen bij verkeersongevallen als de tegenpartij onbekend is? Voor geweldsmisdrijven heb je daar bijvoorbeeld ook een speciaal fonds voor, dan kan je naast je materiele schade ook immateriële schade (minimaal weliswaar) verhalen. Het zou zo fijn zijn als je je, bovenop alle zorgen, stress en pijn die je al hebt, niet ook nog druk hoeft te maken om kosten die je maakt.

Ik vind het echt ónbegrijpelijk dat er mensen zijn die gewoon doorrijden..... En jou nu opzadelen met zoveel extra zorgen ;(
ik hoor het allemaal wel van slachtofferhulp. Als bekend wordt wke het was ga ik expert inschakelen die dan alles van mij overneemt. Die hebben verstand van letselschade en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217769021
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:13 schreef Troel het volgende:

[..]
ik hoor het allemaal wel van slachtofferhulp. Als bekend wordt wke het was ga ik expert inschakelen die dan alles van mij overneemt. Die hebben verstand van letselschade en dergelijke.
Dat moet je zeker doen, dan kan je dat in ieder geval 'naast je neerleggen' en kan je er in ieder geval financieel hopelijk zoveel mogelijk uithalen.
pi_217769467
En verder is het gewoon heel stom Troel. Zit je te wachten op vermaak? (Dan stuur ik wat op)
pi_217770205
Pfff @Troel, daar ben je wel even zoet mee dus... balen van de uitstapjes e.d. die nu niet door kunnen gaan bah!
Hopelijk vinden ze de doorrijder :*
Fake it till you make it...
  dinsdag 27 mei 2025 @ 19:23:06 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_217771753
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 16:40 schreef exode het volgende:
En verder is het gewoon heel stom Troel. Zit je te wachten op vermaak? (Dan stuur ik wat op)
Ik zit nog te denken of dit een goede reden is om nog wat lego te kopen, maar slaap eigenlijk vooral veel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217773604
Ik maakte vandaag blauwe monsterpopcorn voor mijn jongste om morgen te trakteren omdat ze zaterdag 7 wordt, het gaat zo snel!

En ik heb de laatste maanden zó vaak migraine (van hooguit 1 keer per maand naar minstens 4 keer per maand - voor en na menstruatie en ovulatie) dat ik mij afvraag of ik in het voorstadium van de overgang zit }:|

Sowieso meer lego kopen @Troel, lief zijn voor jezelf, juist nu :*
pi_217774656
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:58 schreef -Spring het volgende:

[..]
Een hooiwagen is geen spinachtige. Maar ook geen mug :D
Wel een spinachtige, geen spin. Meer verwant aan schorpioenen, blijkbaar. Weer wat geleerd :).

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hooiwagens
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217775849
Troel :*

Wifi knalt er steeds uit, na onderhoud in mijn postcodegebied :') Gisteravond tig met kpn aan de foon gehangen, alle wifi punten gereset en nu hetzelfde gedonder. Ben maar weer aant resetten.
Extra leuk, internet op mn foon valt ook steeds weg waardoor ik helemaal niks meer kan :')
If they say
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:10:23 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217775903
We hebben ongevraagd weer een nieuwe modem gekregen. De vorige keer gaf dat ontzettend veel gezeik en hele slechte wifi dus ik zit daar helemaal niet op te wachten. Maar binnen 2 weken wordt de oude buiten gebruik gesteld dus we moeten wel. Met angst en beven.
pi_217775922
Erg is dat he? Werkt alles naar behoren en wordt het weer geupfuckt :%
Hier ook, ze hadden een tijd terug ergens vergeten een knop om te switchen. Daarna geen enkel probleem meer en nu dan het onderhoud... Echt, kut.
If they say
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:44:59 #48
176471 oh-oh
pi_217776194
Ik zou niet kunnen werken, laat maar komen die storingen _O-
( Groucho Marx )
pi_217776283
:D

Ik zit nu één grote familie te kijken op Videoland. Al 11.37 minuten geen storing 8-)
If they say
  woensdag 28 mei 2025 @ 10:38:39 #50
176471 oh-oh
pi_217776610
Ik zou nog liever met een waterpistool op duiven schieten in de regen _O-
( Groucho Marx )
pi_217776615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 23:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wel een spinachtige, geen spin. Meer verwant aan schorpioenen, blijkbaar. Weer wat geleerd :).

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hooiwagens
Hoe dan ook, schoen erop!
S. 2014
J. 2016
pi_217776653
Half 11 en ik wil alweer terug naar bed...

Mn tuinset gehaald, boodschappen gedaan, wat klusjes afgemaakt en met de hond gelopen.. morgen neemt de vader van mijn kinderen afscheid enbstom genoeg heb ik daar zelf ook moeite mee... de enige die weet hoe het was toen mijn kinderen geboren werden en die ook hun eerste schreeuw gehoord heeft is straks weg... je deelt toch herinneringen samen.
Maar vooral voor de kinderen is het zwaar, van papa om de hoek (die amper kwam) naar een papa die je alleen kan bellen...

Maar aan de andere kant is het ook prima dat het nu zover is want er tegenaan hikken zorgt ook voor frustratie.
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 mei 2025 @ 10:45:00 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217776672
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Mn tuinset gehaald, boodschappen gedaan, wat klusjes afgemaakt en met de hond gelopen.. morgen neemt de vader van mijn kinderen afscheid enbstom genoeg heb ik daar zelf ook moeite mee... de enige die weet hoe het was toen mijn kinderen geboren werden en die ook hun eerste schreeuw gehoord heeft is straks weg... je deelt toch herinneringen samen.
Maar vooral voor de kinderen is het zwaar, van papa om de hoek (die amper kwam) naar een papa die je alleen kan bellen...

Maar aan de andere kant is het ook prima dat het nu zover is want er tegenaan hikken zorgt ook voor frustratie.
:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217776689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:38 schreef oh-oh het volgende:
Geen duif gezien meer in mn tuin, btw en het gras groeit! :)

Ach, GM :*
If they say
pi_217776703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:38 schreef oh-oh het volgende:
Nou daar heb ik iets anders voor ;)
Werewolf
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:04:10 #56
176471 oh-oh
pi_217776830
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Hoe dan ook, schoen erop!
Never, ik laat spinnen zitten waar ze zitten, behalve die joekels die je hoort lopen, daar jagen mijn honden op dus die vang ik en die zet ik buiten, wat misdoet zo een spin jou?
( Groucho Marx )
pi_217777116
Spinnen laten we meestal lopen of we zetten ze inderdaad buiten. :Y
Volgens mij eten die de zilvervisjes nogal eens op.

Ik ging mijn zoon z’n kampspullen opruimen, die lagen al in de hal op school.
Zelf komt hij rond 14:00 daar aan.
Handig, zijn schooltas met brood, drinken en jas zaten er ook al bij. :')
Toilettas met tandenborstel, handdoek en washandje allemaal nog brandschoon en onaangetast. :% :X
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:02:18 #58
176471 oh-oh
pi_217777270
:D Oh dan kan ie wel een regenbuitje gebruiken onderweg _O-
( Groucho Marx )
pi_217777275
quote:

:* misschien moet je ook gewoon maar even terug in bed/op de bank kruipen op zo'n dag, beetje lief zijn voor jezelf!
pi_217777295
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 10:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Haha, kattendieker hoorde ik ook pas toen ik zelf in Kattendijke woonde
Bij ons noemden ze het ook altijd een kattendieker.
pi_217777342
Venco, niet te veel over nadenken :D maar inderdaad niet handig van z’n lunchpakketje

@gewoonmezelf87 dat lijkt me inderdaad een lastig moment, het moment dat hij vertrekt. Hopelijk geeft het daarna voor de kinderen ook weer rust omdat de situatie dan eenmaal echt zo is en daar weer aan kunnen wennen. I.p.v. van een aankomende situatie waarvan niemand weet hoe het gaat zijn. Maar het zal wel een lastig moment zijn.
Hebben de kinderen in de aanloop er naar toe nog voldoende momenten samen met papa gehad om naar het afscheid toe te werken? Of heeft papa daarin ook wat verstek laten gaan?

Hier gisterenavond naar Jochem Meyer geweest in Carré, ook met de kinderen. Was echt ontzettend leuk!
Laat thuis want het was nog een lange rit terug. En vandaag weer vroeg op want de jongste moest op tijd vertrekken voor een excursie naar Amsterdam.

En aangezien de rest in de auto al had liggen slapen gisteravond, vond ik dat ik nog even terug m’n bed in mocht. Want op 5 uur slaap trek ik het niet zo goed hoor als het niet hard nodig is (als ik had moeten werken was ik vanavond gewoon heel vroeg m’n bed ingedoken)
pi_217777354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:02 schreef oh-oh het volgende:
:D Oh dan kan ie wel een regenbuitje gebruiken onderweg _O-
Nondeju, bek open en spoelen, vriend! :r
Thuis mag hij eerst zijn lijf spoelen en daarna het bad vullen met 10 bruisballen. :')
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:22:28 #63
176471 oh-oh
pi_217777474
:P Het is ook nog die stinkerd he?
Succes _O-
( Groucho Marx )
pi_217777652
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:22 schreef oh-oh het volgende:
:P Het is ook nog die stinkerd he?
Succes _O-
Misschien is hij gereset. :')
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:00:08 #65
176471 oh-oh
pi_217777865
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:39 schreef vencodark het volgende:

[..]
Misschien is hij gereset. :')
Mss heeft het niet wassen met zeep geholpen. keep us posted!!
( Groucho Marx )
pi_217777989
Kinderen die van kamp terug komen moet je thuis sowieso linea recta onder de douche zetten en alle spullen in de was, ook de ‘schone’. Geldt overigens ook voor volwassenen die op kamp zijn geweest. Zeker als er kampvuur is geweest ergens tijdens het kamp, daardoor stinken gelijk alle spullen.
pi_217778360
ZUCHT

In discussie met de keukenmensen, want jaja, de verbouwing is dan zo goed als klaar maar het gezeik niet. Blad is vorige week dinsdag geplaatst en zit nu al vol vlekken. En echt, wij zijn zo voorzichtig dat we net zo goed geen aanrecht hadden kunnen nemen.

'Dan heb je er iets zuurs op gezet'
'Nou nee! Dit zijn watervlekken'
'Die moet je ook meteen weghalen'
'Dat doen we!'

and so on

En er zitten ontelbaar veel krasjes en putjes in het blad. Het is gepolijst marmercomposiet. Je kan een hoop van mijn gezin zeggen maar ik weet 100% zeker dat wij niets op dat aanrecht hebben gedaan wat dit kan veroorzaken.
Ik vermoed dus dat die er al op zaten en ik met stomme kop niet heb gezien en dat het blad door de snelheid van fabriceren niet of niet goed is gepolijst en/of geimpregneerd.

Nu alle foto's gemaild en weer afwachten.
pi_217778738
Zware dagen GM, veel puppy knuffels!

Stinken na kamp....B gaat 4x per jaar op kamp en steeds zet ik hem meteen onder de douche als hij thuiskomt. Door je mond ademen en ook meteen de wasmachine vullen met alles wat mee was.
Thuis doucht hij het liefst elke dag en doet elke ochtend een schoon shirt aan maar op kamp is het blijkbaar een stinkende wolf.
pi_217778816
quote:

Ik snap dat je er tegenop ziet. Sterkte morgen met het afsheid en de komende periode met de kinderen opvangen. Kuffel voor jou, goed dat je ook ruimte neemt om je eigen rouwproces door te gaan. Uit elkaar gaan is 1 ding, maar zo had je het niet voor je gezien natuurlijk :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217778867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef exode het volgende:
ZUCHT

In discussie met de keukenmensen, want jaja, de verbouwing is dan zo goed als klaar maar het gezeik niet. Blad is vorige week dinsdag geplaatst en zit nu al vol vlekken. En echt, wij zijn zo voorzichtig dat we net zo goed geen aanrecht hadden kunnen nemen.

'Dat doen we!'

and so on

En er zitten ontelbaar veel krasjes en putjes in het blad. Het is gepolijst marmercomposiet. Je kan een hoop van mijn gezin zeggen maar ik weet 100% zeker dat wij niets op dat aanrecht hebben gedaan wat dit kan veroorzaken.
Ik vermoed dus dat die er al op zaten en ik met stomme kop niet heb gezien en dat het blad door de snelheid van fabriceren niet of niet goed is gepolijst en/of geimpregneerd.

Nee :o :{. Wat ontzettend balen zeg!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217778901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee :o :{. Wat ontzettend balen zeg!
Ja :'(

En het is zo'n ontzettend mooi blad. Maar ik ben gewoon obsessief met dat blad bezig omdat als je maar denkt aan handen wassen, komen er al vlekken bij.
We zijn dus gewend aan composiet en gewoon voorzichtig ermee maar hallo het is wel een keuken. Ik ga niet elke seconde met een doekje erover heen.

De eerste tip van ze was: laat onverdund afwasmiddel intrekken in de vlek en daarna met een vochtige doek afnemen. Nou, nu is de vlek waar ik dat op uitprobeerde groter geworden. Exact de omtrek van het afwasmiddel. Dus ik denk echt dat er een beschermingslaag is vergeten of zo.
pi_217778918
En ik mag zo met Juul naar de huisarts, vorige week donderdag met de avondvierdaagse is ze door haar enkel gegaan. Hij werd niet dik en ze kon hem bewegen. Dus we besloten het even aan te kijken.
Gisteren klaagde ze wat over pijn maar ze was ook enorm moe. Vandaag kwam ze echter hinkelend uit school en had ze zelfs niet buiten gespeeld.
Dus toch maar even een check.

Verloofde breekt de studiedag ervoor af want de boodschappen komen zo en er is een vriendje van Juul die pas na half 5 opgehaald kan worden (dat was al afgesproken, moeder zit in een rolstoel na een val van een paard en vader is herstellende van een longtransplantatie, oma kon pas na half 5 hier zijn). Dus jochie gaat als wij naar de huisarts zijn met B gamen _O- En dan is verloofde als het goed is net thuis.

Never a dull moment hier, maar ik ben wel enorm toe aan saai moet ik eerlijk bekennen.
pi_217778950
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:12 schreef FlyingFish het volgende:
Kinderen die van kamp terug komen moet je thuis sowieso linea recta onder de douche zetten en alle spullen in de was, ook de ‘schone’. Geldt overigens ook voor volwassenen die op kamp zijn geweest. Zeker als er kampvuur is geweest ergens tijdens het kamp, daardoor stinken gelijk alle spullen.
Sowieso. :) We zitten al aan was 2.
pi_217779003
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:11 schreef exode het volgende:

[..]
Ja :'(

En het is zo'n ontzettend mooi blad. Maar ik ben gewoon obsessief met dat blad bezig omdat als je maar denkt aan handen wassen, komen er al vlekken bij.
We zijn dus gewend aan composiet en gewoon voorzichtig ermee maar hallo het is wel een keuken. Ik ga niet elke seconde met een doekje erover heen.

De eerste tip van ze was: laat onverdund afwasmiddel intrekken in de vlek en daarna met een vochtige doek afnemen. Nou, nu is de vlek waar ik dat op uitprobeerde groter geworden. Exact de omtrek van het afwasmiddel. Dus ik denk echt dat er een beschermingslaag is vergeten of zo.
Wij hebben ook composiet, dat is na bijna 15 jaar nog steeds heel mooi hoor. Nauwelijks vlekken! We hebben er juist voor gekozen omdat we slecht zijn in dingen structureel onderhouden (we vonden een houten werkblad prachtig, maar dat gingen we dus niet doen...).

Lang verhaal kort: dit is niet ok :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217779024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben ook composiet, dat is na bijna 15 jaar nog steeds heel mooi hoor. Nauwelijks vlekken! We hebben er juist voor gekozen omdat we slecht zijn in dingen structureel onderhouden (we vonden een houten werkblad prachtig, maar dat gingen we dus niet doen...).

Lang verhaal kort: dit is niet ok :N.
Nee, dat heb ik dus ook gezegd tegen ze, als het zo snel zou vlekken, zou niemand het meer kopen.
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2025 @ 15:50:40 #76
148247 taxibabe
pi_217779201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:15 schreef exode het volgende:
En ik mag zo met Juul naar de huisarts, vorige week donderdag met de avondvierdaagse is ze door haar enkel gegaan. Hij werd niet dik en ze kon hem bewegen. Dus we besloten het even aan te kijken.
Gisteren klaagde ze wat over pijn maar ze was ook enorm moe. Vandaag kwam ze echter hinkelend uit school en had ze zelfs niet buiten gespeeld.
Dus toch maar even een check.

Verloofde breekt de studiedag ervoor af want de boodschappen komen zo en er is een vriendje van Juul die pas na half 5 opgehaald kan worden (dat was al afgesproken, moeder zit in een rolstoel na een val van een paard en vader is herstellende van een longtransplantatie, oma kon pas na half 5 hier zijn). Dus jochie gaat als wij naar de huisarts zijn met B gamen _O- En dan is verloofde als het goed is net thuis.

Never a dull moment hier, maar ik ben wel enorm toe aan saai moet ik eerlijk bekennen.
Hopelijk valt het mee met Juul! Wel sneu voor dat jochie zeg.. heb ik nog geluk gehad na mijn val van een paard, ik heb 'alleen' mijn arm van oksel tot pols in het gips.
pi_217779344
Ja, de moeder heeft 3 maanden in een revalidatiecentrum gelegen. Nu dus in een rolstoel en af en toe op krukken.

We nemen het jochie vaker mee, ze zitten ook samen op Scouting.
pi_217779346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef exode het volgende:
ZUCHT

'Dat doen we!'

and so on

Pffff, dat is beroerd. Zo kwetsbaar moet dat toch niet zijn?
Als water al zulke vlekken geeft... :{ wij hebben volgens mij ook composiet, maar eventuele watervlekken kan ik heel makkelijk wegpoetsen.

Onze vloerenman zou deze week komen... en zoals puber maandag al droog opmerkte... die komt toch niet.
Ik denk dat de beste man zich niet gerealiseerd heeft dat dit een korte week was, maar misschien komt hij vrijdag... wie zal het zeggen.
Maaaar, in augustus (maar zou ook zomaar december kunnen worden O-) ) gaat hij een klus bij de buren doen, dus als hij dan nog steeds niet geweest is dan ga ik hem dan aan zijn jasje trekken. Ik heb er een hard hoofd in ondertussen. Voor een volgende keer: pas het hele bedrag betalen als ALLES klaar is. We waren weer eens te snel blijkbaar...

Hopelijk alles goed met Juul haar enkel :*
pi_217779369
Kut van dat blad exode :{ Hoop ik dat de foto's genoeg zeggen en dat ze het oplossen, al heb je dan wel weer de ellende van vervanging. Dacht je klaar te zijn...
En arme Juul. Duimen dat het meevalt.

Na mijn val van een paard werd ik afgevoerd met de ambu, enige keer in mn leven trouwens dat ik out ging. Jaap van een centimeter of 8 in mn elleboog, die gehecht moest worden. Heb nog altijd het idee dat er een stukje bot mist :')
Ben blij dat mijn beide kinderen nooit die tak van sport gekozen hebben :@
If they say
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2025 @ 16:13:01 #80
148247 taxibabe
pi_217779479
Ik heb best lang paardgereden, inclusief springwedstrijden. Nooit gevallen..
Tot vorige week zondag. Mijn voet ging uit de beugel en kukelde ik eraf. Met mijn hoofd op een biels, pootje van bril in mijn wenkbrauw geboord en een minuut buiten westen geweest. En mijn arm deed pijn, afgevoerd met ambulance. Nu dus 2 breuken bij schouderkop en 2 breuken in elleboog.. :')
pi_217779730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:13 schreef taxibabe het volgende:
Tot vorige week zondag. Mijn voet ging uit de beugel en kukelde ik eraf. Met mijn hoofd op een biels, pootje van bril in mijn wenkbrauw geboord en een minuut buiten westen geweest. En mijn arm deed pijn, afgevoerd met ambulance. Nu dus 2 breuken bij schouderkop en 2 breuken in elleboog.. :')
Auwww😖. Niets ervan aan je hoofd overgehouden?
Sterkte en beterschap!
Ik hield van springen O+ Dressuur vond ik te saai. Ben lang geleden al gestopt met paardrijden en nu kan het niet meer vanwege mn heupprothese. Baal er soms best wel van, woon vlakbij twee maneges :D
If they say
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2025 @ 16:56:48 #82
148247 taxibabe
pi_217779803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Auwww😖. Niets ervan aan je hoofd overgehouden?
Sterkte en beterschap!
Ik hield van springen O+ Dressuur vond ik te saai. Ben lang geleden al gestopt met paardrijden en nu kan het niet meer vanwege mn heupprothese. Baal er soms best wel van, woon vlakbij twee maneges :D
Gelukkig alleen een paar hechtingen in mijn wenkbrauw en een paar dagen een dik oog, verder niets.
Ik was ook al een tijdje gestopt, maar kon sinds kort mee met buurvrouw die een paard heeft. Het voelde zo fijn om weer paard te rijden, het ging ook best weer goed. Tot ik besloot dat ik ook wel weer ff een galopje kon doen :') . Eerder raakte ik ook wel eens de beugel kwijt, maar kon 'em altijd wel weer vinden. Deze keer dus niet.. :N
pi_217779868
Pijnlijk Taxi!

Juul heeft een overbelaste peesplaat onder haar voet. Dus rustig aan en toch eens gaan kijken voor goede wandelschoenen. Het door de enkel gaan heeft het waarschijnlijk verergerd, ze stapte half op de stoeprand toen ze door haar enkel ging dus vol op die peesplaat.

De keukenleverancier schrok van de foto's die ik stuurde. Ze kon niet geloven dat het van water was. Dus die gaat verhaal halen bij de keukenbladen leverancier. We zijn nog wel even zoet denk ik.

Maar de brightside; ik heb een fantastisch dienblad voor het aanrecht gekocht. 'Swimmers' van fine little day O+
Het is zo fijn dat het allemaal naar ons zin is en het inrichten en verder 'ons' maken is zo ontzettend leuk. Juul heeft vanmiddag de hele tijd geLego'd in de Werk/Legokamer met haar vriendje. Zo tof dat het uitpakt zoals we voor ogen hadden.

Maandag dus tegelen en daarna geen mannen meer in ons huis (ok ok ok, de aannemer komt een extra klus doen omdat we zo ruim hadden gebudgetteerd dat we er geld voor over hadden; het raam aan de voorkant vervangen. Die heeft glas uit het tijperk dat dubbelglas een luxe was, dus het is wel dubbel glas maar stelt weinig voor. Nu we isolatiesubsidie voor de uitbouw aan kunnen vragen, is het wel handig die ook te doen)
Maar geen idee wanneer, als het maar voor de winter is.
pi_217779877
Oei @taxibabe dat is naar! Ik dacht dat je het had over een ongeluk van lang geleden, maar niet dus! Beterschap!

Ik heb nooit les gehad, maar tochten maken met een paard lijkt me echt heel tof. Ik heb het in Zuid-Afrika gedaan met een groepje. Eerst een stuk door bos/duin en daarna langs het strand O+. Dat was zo gaaf! Maar ja, zoiets kan hier natuurlijk niet zonder alle andere poespas eromheen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217780721
Auw @taxibabe
pi_217780891
Oeh taxibabe, sterkte met je herstel! Heftige val geweest!

Exode wat balen van je keukenblad. Als ik het zo hoor is het dan wel zichtbaar genoeg dat er geen discussie over zou moeten zijn over de kwaliteit van het blad en dat het geen nalatigheid van jullie is.
Hopelijk komt er snel een oplossing!

Beterschap voor Juul, een overbelaste peesplaat is wel een nare blessure
pi_217780956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:03 schreef exode het volgende:
Pijnlijk Taxi!

Juul heeft een overbelaste peesplaat onder haar voet. Dus rustig aan en toch eens gaan kijken voor goede wandelschoenen. Het door de enkel gaan heeft het waarschijnlijk verergerd, ze stapte half op de stoeprand toen ze door haar enkel ging dus vol op die peesplaat.

De keukenleverancier schrok van de foto's die ik stuurde. Ze kon niet geloven dat het van water was. Dus die gaat verhaal halen bij de keukenbladen leverancier. We zijn nog wel even zoet denk ik.

Maar de brightside; ik heb een fantastisch dienblad voor het aanrecht gekocht. 'Swimmers' van fine little day O+
Het is zo fijn dat het allemaal naar ons zin is en het inrichten en verder 'ons' maken is zo ontzettend leuk. Juul heeft vanmiddag de hele tijd geLego'd in de Werk/Legokamer met haar vriendje. Zo tof dat het uitpakt zoals we voor ogen hadden.

Maandag dus tegelen en daarna geen mannen meer in ons huis (ok ok ok, de aannemer komt een extra klus doen omdat we zo ruim hadden gebudgetteerd dat we er geld voor over hadden; het raam aan de voorkant vervangen. Die heeft glas uit het tijperk dat dubbelglas een luxe was, dus het is wel dubbel glas maar stelt weinig voor. Nu we isolatiesubsidie voor de uitbouw aan kunnen vragen, is het wel handig die ook te doen)
Maar geen idee wanneer, als het maar voor de winter is.
Dat heeft Sarah ook, sketchers werden hier aangeraden door de huisarts of nike en slippers met een voetbed. Wij hebbben mede daarom de avondvierdaagse geskipt dit jaar.

Wat crappy van het blad zeg!

@Taxi beterschap en sterkte
S. 2014
J. 2016
pi_217781002
Skechers komen er hier niet meer in nadat de podo van B die het raam uit wilde gooien.

Ik vrees dat Juul een beetje hetzelfde heeft als B. Wel in mindere mate gelukkig. B heeft zooltjes, stevige schoenen en fysio maar als hij pijn heeft is het op dezelfde plek met doortrekken naar zijn achilles.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 mei 2025 @ 20:39:20 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217781667
@exode laat haar er niet te lang mee door lopen, als t niet verbeterd zoek dan een fysio die ook shockwave doet om het te verhelpen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_217781824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:56 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Gelukkig alleen een paar hechtingen in mijn wenkbrauw en een paar dagen een dik oog, verder niets.
Ik was ook al een tijdje gestopt, maar kon sinds kort mee met buurvrouw die een paard heeft. Het voelde zo fijn om weer paard te rijden, het ging ook best weer goed. Tot ik besloot dat ik ook wel weer ff een galopje kon doen :') . Eerder raakte ik ook wel eens de beugel kwijt, maar kon 'em altijd wel weer vinden. Deze keer dus niet.. :N
Dan ben je er redelijk goed vanaf gekomen.
Paardrijden vergeet je nooit meer, beugels kwijtraken is weer een ander verhaal ;) Gaaf dat buurvrouw een paard heeft :) Ga je wel weer?
If they say
pi_217782587
Vroeg vanavond aan zoon: heb je huiswerk voor morgen?
Ehm, mam, morgen en overmorgen ben ik vrij.
Ohja :')

En de energieprijzenparade is weer begonnen. Vast of variabel. Ben het best wel zat, eigenlijk. Vroegah was het toch echt een stuk beter :+
If they say
pi_217785094
@taxibabe, heel veel beterschap en sterkte!

@exode, wat stom van het aanrechtblad. Hopelijk lossen ze het goed en snel voor jullie op. En sterkte met de voet van Juul!

Gewoonmezelf, heel beel sterkte ook voor jullie. Moeilijk dat het moment nu daar is, maar hopelijk lukt het daarna om het een plekje te geven en jullie leven erop aan te passen.

Wij hebben vandaag een rustdag, vanaf morgen begint het grote feestweekend en ik zie er best een beetje tegenop. Daarna maandag t/m woensdag de wandel3daagse, en de school vond het ter afsluiting daarvan kennelijk wel leuk om de juffendag op donderdag te plannen :+ mijn 8 jarige is dus op voorhand al helemaal over de zeik, dit belooft echt een fantastische week te worden :') even kijken dus waar we wat aanpassingen kunnen doen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 08:56:06 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_217785201
@taxibabe dat klinkt ook als zwaar in de kreukels, bah! Word jij ook wel goed vertroeteld door je omgeving?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf donderdag 29 mei 2025 @ 10:27:19 #94
148247 taxibabe
pi_217785956
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 08:56 schreef Troel het volgende:
@:taxibabe dat klinkt ook als zwaar in de kreukels, bah! Word jij ook wel goed vertroeteld door je omgeving?
Ja hoor! Ik vind het zelf vooral frustrerend. :{w Mijn arm zit met banden en klittenband aan mijn lichaam vast vanwege de schouderbreuk. Ik kan dus bijna niks zelf, gewoon een boterham smeren of een dop losdraaien lukt gewoon niet.

Maar vergeleken met wat jou is overkomen is dit niks. Heftig hoor.. :*
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:29:56 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_217785981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:27 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja hoor! Ik vind het zelf vooral frustrerend. :{w Mijn arm zit met banden en klittenband aan mijn lichaam vast vanwege de schouderbreuk. Ik kan dus bijna niks zelf, gewoon een boterham smeren of een dop losdraaien lukt gewoon niet.

Maar vergeleken met wat jou is overkomen is dit niks. Heftig hoor.. :*
Vergelijken is stom. Mijn leed maakt jouw leed niets ineens onbestaand ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217786022
Troel, ik heb best veel grote Lego sets op zolder, als je er terzijnertijd 1 wil lenen voor vermaak, laat je het weten?
pi_217786042
quote:
eek zondag. Mijn voet ging uit de beugel en kukelde ik eraf. Met mijn hoofd op een biels, pootje van bril in mijn wenkbrauw geboord en een minuut buiten westen geweest. En mijn arm deed pijn, afgevoerd met ambulance. Nu dus 2 breuken bij schouderkop en 2 breuken in elleboog..
Autsj. Mijn moeder had die combi ook. Dat was niet fijn. Al mocht haar arm juist niet vast aan haar lijf. (Dat had mijn oudste wel, die had 5 weken ervoor zijn schouderkop gebroken). Maar onhandig is het echt wel. Lekker pijnstillers slikken was een goed advies van de arts. En neem genoeg fysio, mijn moeder was eigenwijs en nu wil haar arm niet meer helemaal strekken en omhoog doen.

@gewoonmezelf87 sterkte vandaag.
  FOK!fotograaf donderdag 29 mei 2025 @ 10:40:09 #98
148247 taxibabe
pi_217786074
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:29 schreef Troel het volgende:

[..]
Vergelijken is stom. Mijn leed maakt jouw leed niets ineens onbestaand ;)
Dat klopt, ik vind het voor mezelf nog wel meevallen. Ik zie dat mijn man het vooral zwaar heeft, hij moet mij helpen en 'mijn' deel van de zorg voor kleuter, plus het huishouden. Dat vind ik behoorlijk kut..
  FOK!fotograaf donderdag 29 mei 2025 @ 10:45:03 #99
148247 taxibabe
pi_217786117
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:37 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Autsj. Mijn moeder had die combi ook. Dat was niet fijn. Al mocht haar arm juist niet vast aan haar lijf. (Dat had mijn oudste wel, die had 5 weken ervoor zijn schouderkop gebroken). Maar onhandig is het echt wel. Lekker pijnstillers slikken was een goed advies van de arts. En neem genoeg fysio, mijn moeder was eigenwijs en nu wil haar arm niet meer helemaal strekken en omhoog doen.

@:gewoonmezelf87 sterkte vandaag.
Pijnstillers vliegen er hier doorheen inderdaad. :') Over 2 weken gaat het gips eraf en krijg ik een brace voor de elleboog. Voor de schouder moet ik nu al oefeningen doen, maar dat is wel lastig vanwege het gips voor de elleboog :')
pi_217786186
quote:
Dikke knuffel
Werewolf
pi_217786211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:45 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Pijnstillers vliegen er hier doorheen inderdaad. :') Over 2 weken gaat het gips eraf en krijg ik een brace voor de elleboog. Voor de schouder moet ik nu al oefeningen doen, maar dat is wel lastig vanwege het gips voor de elleboog :')
Mijn moeder had een pin bij haar elleboog, dus geen gips gehad, alleen een sling (ondersteuning van de hele arm, maar niet vast aan haar lichaam. Maar zij kon door de pijn in haar elleboog ook die oefeningen voor haar schouder niet echt doen.

Beterschap!
pi_217789506
Al een tijdje wordt mijn mailadres misbruikt door een mafkees die insta gebruikt. Ik krijg daar mails van :?
Heb insta hier al over gemaild maar, uiteraard, geen reactie.
Zelf al een aantal keer mijn ww veranderd maar ik ga ervanuit dat ie niet in mijn email kan.
Vandaag lag er weer een mail over password problemen en dat ie niet kan inloggen, inclusief linkjes. En nu zit zoon in zn insta account :7 En is dat finaal aan het upfucken *) En daarna wordt het account verwijderd :P
Blijkbaar staan insta en fb gekoppeld en zoon zit nu allemaal shizzle foto's erop te zetten :D
Ondertussen krijg ik in mijn mail steeds mails van insta of hij het wel is en net een mail dat ie alleen nog kan inloggen met het apparaat waarmee hij eerder heeft ingelogd. Maar, dat kan straks niet meer omdat het account dan verwijderd is :7
Dus, bye, bye, bye account :D
Tis trouwens van iemand uit...Quatar of iets. Nah, het WAS een account :7
If they say
pi_217789608
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Al een tijdje wordt mijn mailadres misbruikt door een mafkees die insta gebruikt. Ik krijg daar mails van :?
Heb insta hier al over gemaild maar, uiteraard, geen reactie.
Zelf al een aantal keer mijn ww veranderd maar ik ga ervanuit dat ie niet in mijn email kan.
Vandaag lag er weer een mail over password problemen en dat ie niet kan inloggen, inclusief linkjes. En nu zit zoon in zn insta account :7 En is dat finaal aan het upfucken *) En daarna wordt het account verwijderd :P
Blijkbaar staan insta en fb gekoppeld en zoon zit nu allemaal shizzle foto's erop te zetten :D
Ondertussen krijg ik in mijn mail steeds mails van insta of hij het wel is en net een mail dat ie alleen nog kan inloggen met het apparaat waarmee hij eerder heeft ingelogd. Maar, dat kan straks niet meer omdat het account dan verwijderd is :7
Dus, bye, bye, bye account :D
Tis trouwens van iemand uit...Quatar of iets. Nah, het WAS een account :7
:D })
pi_217789655
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
:D })
Over een maand wordt ie definitief verwijderd, tenzij hij opnieuw inlogt met zn accountnaam en ww. Maarja, die weet ie niet want dat heeft zoon ook vakkundig gesloopt _O-
En dit is nu al een aantal jaar bezig, dat ik mails ontvang. Denk dat het straks wel is afgelopen :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 31-05-2025 11:23:05 ]
If they say
pi_217789755
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Over een maand wordt ie definitief verwijderd, tenzij hij opnieuw inlogt met zn accountnaam en ww. Maarja, die weet ie niet want dat heeft zoon ook vakkundig gesloopt _O-
En dit is nu al een aantal jaar bezig, dat ik mails ontvang. Denk dat het straks wel is afgelopen :+

Plaatje bij het praatje *weg*

Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:53:10 #106
176471 oh-oh
pi_217791299
@taxibabe jemig bagatelliseer het maar niet joh, ook super heftig! Sterkte en beterschap.
Ik ben voor geen enkel dier bang en heb vroeger ook paard gereden maar ik vertrouw ze echt nooit 🙈
( Groucho Marx )
pi_217793216
Vandaag voor het eerst de airfryer gebruikt, voor de kippenvleugeltjes @exode Moest 24 minuten maar heb er iets van 40 van gemaakt omdat ze niet uitgebakken genoeg waren :D Was goed te doen, al zijn ze gefrituurd net wat lekkerder, het scheelt een hele zooi aan vette bende in de keuken. Voor herhaling vatbaar dus :)

Vandaag ook twee keer kpn moeten bellen en nu lijkt het of mn wifi het weer helemaal doet. Hopelijk blijft het zo. Alles is inmiddels gereset in de afgelopen dagen en als laatste moest vandaag de glasvezelkabel eruit en er weer in. Nu lijkt alles stabiel...
@Kyara, hoe is het met jouw nieuwe modem, probleemloos hoop ik?
If they say
  vrijdag 30 mei 2025 @ 05:47:29 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217794575
Wat een hoop gedoe hier! Ongelukken, breuken, keukengedoe, blessures, afscheid... Sterkte allemaal!

Wij zijn op familieweekend en so far is het best gezellig - al ben ik volslagen overprikkeld - en hebben de kinderen het leuk. Hopelijk gaan ze wwl wat beter slapen, de oudste heeft het daar weer enorm moeilijk mee. Doodmoe van de hele dag zwembad en dan toch nog mentaal onvoldoende uitgedaagd om haar koppie uit te kunnen zetten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217794577
Airfryer O+
Werewolf
pi_217794608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Vandaag voor het eerst de airfryer gebruikt, voor de kippenvleugeltjes @:exode Moest 24 minuten maar heb er iets van 40 van gemaakt omdat ze niet uitgebakken genoeg waren :D Was goed te doen, al zijn ze gefrituurd net wat lekkerder, het scheelt een hele zooi aan vette bende in de keuken. Voor herhaling vatbaar dus :)
Vleugels 40 min? :o
Ik vind ze na 25 echt meer dan gaar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217794616
Nu krijg ik een lachkriebel.

Gelukkig zijn ze niet gaan vliegen ;)
Werewolf
pi_217794721
De airfryer, als dochter van een vertegenwoordiger in de snackbarwereld wordt ik onterft als ik zo'n ding in huis haal denk ik :') maar ik vind de patatjes uit een vetvijver ook gewoon lekkerder.

Gisteren hebben mijn kinderen afscheid genomen van hun vader, ik denk dat ik zelden iets hartverscheurenders gezien heb, kan ook niet voorstellen hoe ze zich moeten voelen, Je vader die zijn eigen geluk boven jullie verkiest...
Gisteravond hebben we filmavond gehouden en ĥebben we heel veel geknuffeld, gisteren een foto gemaakt van hun 3, die ga ik vandaag afdrukken en dan voor allebei een lijstje erbij.
We komen er wel met zn 3en en ons "village" om ons heen.
S. 2014
J. 2016
pi_217794756
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 08:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De airfryer, als dochter van een vertegenwoordiger in de snackbarwereld wordt ik onterft als ik zo'n ding in huis haal denk ik :') maar ik vind de patatjes uit een vetvijver ook gewoon lekkerder.

Gisteren hebben mijn kinderen afscheid genomen van hun vader, ik denk dat ik zelden iets hartverscheurenders gezien heb, kan ook niet voorstellen hoe ze zich moeten voelen, Je vader die zijn eigen geluk boven jullie verkiest...
Gisteravond hebben we filmavond gehouden en ĥebben we heel veel geknuffeld, gisteren een foto gemaakt van hun 3, die ga ik vandaag afdrukken en dan voor allebei een lijstje erbij.
Dikke knuffel
Werewolf
pi_217794839
quote:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217794972
Ach @gewoonmezelf87 Wat fijn dat jij er voor hen bent :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 mei 2025 @ 09:19:17 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217795304
quote:

Today is life -

Dale Carnegie
pi_217795397
@gewoonmezelf87 het is en blijft triest dat de kinderen bij hem niet op de eerste plaats komen. Gelukkig hebben ze in jou een mama die er wél altijd voor ze is.
Hondje geeft ook afleiding én troost. :* voor jullie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 06:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vleugels 40 min? :o
Ik vind ze na 25 echt meer dan gaar.
Ooh, gaar waren ze na 25 minuten echt wel, alleen was het velletje niet zo knapperig als uit het vet. Na 40 minuten leek het er meer op. En was het vlees ehm, gaarder dan gaar :+ Maar ik eet die dingen vanwege het knapperigs velletje, rest boeit me minder.
If they say
pi_217795813
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:34 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, gaar waren ze na 25 minuten echt wel, alleen was het velletje niet zo knapperig als uit het vet. Na 40 minuten leek het er meer op. En was het vlees ehm, gaarder dan gaar :+ Maar ik eet die dingen vanwege het knapperigs velletje, rest boeit me minder.
Dat is wat snacks zo yummie maakt
Werewolf
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 mei 2025 @ 10:58:30 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217795959
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:34 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Gewoonmezelf87 het is en blijft triest dat de kinderen bij hem niet op de eerste plaats komen. Gelukkig hebben ze in jou een mama die er wél altijd voor ze is.
Hondje geeft ook afleiding én troost. :* voor jullie.
[..]
Had je ze met olie besprenkeld?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_217796086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:39 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Dat is wat snacks zo yummie maakt
Dat he, zeker bij kipvleugeltjes :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:58 schreef Ynske het volgende:

[..]
Had je ze met olie besprenkeld?
:Y en kipkruiden. Volgende keer zonder olie proberen want het is al vet van zichzelf. Er zat me een partij uitgelopen vet in die bak. Met kruiden, dus die stukjes waren eigenlijk nog het lekkerst :@
If they say
pi_217796895
@gewoonmezelf87, wat een moeilijke tijd voor jullie, heel veel sterkte :*

Kippenkluifjes uit de airfreyer, heerlijk!

Ik zit op dit moment met 13 kinderen in de Djambo/Ballorig, stuur hulptroepen :')
pi_217797174
Whaaa Schanu :o Sterkte :P Geen noise canceling oordoppen bij je?
If they say
pi_217797528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:48 schreef Schanu het volgende:
@:Gewoonmezelf87, wat een moeilijke tijd voor jullie, heel veel sterkte :*

Kippenkluifjes uit de airfreyer, heerlijk!

Ik zit op dit moment met 13 kinderen in de Djambo/Ballorig, stuur hulptroepen :')
Ach, met 13 kinderen is dat wel een van de betere plaatsen om te zitten, daar vermaken ze zich wel. 13 kinderen thuis word je nog ongelukkiger van.

Ik ben vandaag taxidienst. Twee kinderfeestjes, elk op 20 minuten rijden de andere kant op.
pi_217798359
Het schoonmaken van de airfryer vind ik dus echt stom. Dus ik zal niet zomaar iets vets als kipkluifjes erin doen. :P

Ik pak voor iedereen in huis drinken, zorg dat ze het opdrinken voor ze gaan sporten, bonjour ze de deur uit, doe klusjes en wat kom ik dan een uurtje later tegen? Mijn eigen drinken :') Herkenbaar?
pi_217798363
13 kinderen @Schanu En dat terwijl het geen schoolreisje is? _O_ Stressbestendig ben jij!
pi_217798540
Ik heb mijn kinderen vandaag een introductie Animal crossing op de switch gegeven. En nu is een dochter boos omdat haar zus na haar precies hetzelfde poppetje had gemaakt om mee te spelen. Dat dat niet heel raar is omdat ze er in het echt ook hetzelfde eruit zien vond ze geen goed argument :')

Gelukkig kunnen ze net als in het echt andere kleding aantrekken!
pi_217799380
Handig @FlyingFish :D
En het is waar, liever met een stuiterballenfeestje bij ballorig zitten dan thuis. Geen troep enzo. Deed dat ook met zoon zn feestjes.

Iemand Voetbal Ouders gezien? Op Netflix, dacht ik. Mehn, wat een hysterische stuiterserie. Kan hooguit 2 afleveringen achter elkaar kijken want daarna ben ik gewoon overprikkeld en dat ben ik niet snel :')
If they say
pi_217799532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 15:27 schreef Hupje het volgende:
Het schoonmaken van de airfryer vind ik dus echt stom. Dus ik zal niet zomaar iets vets als kipkluifjes erin doen. :P
Vaatwasser. *O*
pi_217799667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:17 schreef Bami het volgende:

[..]
Vaatwasser. *O*
Daar ging het laatst hier ook al over ;)
Maar aangezien mijn vaatwasser alle anti aanbaklaag van de koekenpannen heeft opgegeten, doe ik er dus geen enkele pan met anti aanbaklaag in. Ik vertrouw het voor geen meter. En met de hand is het een stom klusje, waarbij het niet eens zo schoon wordt als ik zou willen.
pi_217799724
Wij gebruiken in de airfryer zo’n siliconen mandje.
Scheelt wel aanslag maar bij frietjes haal ik die er wel uit want anders kan er: A. minder in en B. Minder knapperig.

Maar verder is het handig voor allerlei andere dingen behalve friet. :+
pi_217800013
Koekenpannen doe ik niet in de vaatwasser maar de airfryer spullen echt wel. Even het vet eruit met een keukenpapier en hoppa in de vaatwasser.

Vanmiddag gaan midgetgolfen in Lage Vuursche, zo leuk :) Mooiste banen in Nederland aldus onze bescheiden mening.

Morgen gaat B zeilen met de waterscouts, hij moet zijn zwemspullen meenemen dus die gaat een topmiddag hebben. Zondag komen mijn moeder, zus en neefje want neefje gaat met B een gamepc bouwen. Neefje (jongen is 21 en 1.90 maar het blijft neefJE) had hele lijst gestuurd wat ik moest kopen dus hopelijk alles goed gedaan :)

En verloofde gaat zondag vragen wanneer Juul mag afzwemmen voor C. 4 weken geleden hoefde ze alleen het gat nog maar te halen dan mocht ze. Sindsdien steeds het gat makkelijk gehaald maar iedereen is inmiddels afgezwommen behalve Juul. Tot grote frustratie van Juul omdat ze niet begrijpt waarom ze niet mag.
pi_217800244
Kan Juul haar frustratie goed begrijpen, exode. Raar dat ze zolang moet wachten nu ze toch door het gat kan. Of is het zo dat ze om de zoveel tijd een afzwemdag hebben?
Bij zoon was het voor zijn C (zonder koprol) gewoon tijdens de les dat hij mocht afzwemmen. Was ook geen doen meer want die koprol zou er toch nooit komen :')

Zoon is mee naar de zaak en neemt straks wat te eten voor me mee :) Kijken voor wat calorierijks want ik wil niet nog meer afvallen. Maar eetlust heb ik nog steeds niet en inmiddels doet mijn maag gewoon raar. Dat zenuwtrekje wat je wel es bij je oog kan hebben? Dat heb ik nu linksboven bij mn maag. Heel weird.
If they say
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:48:35 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217800253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 16:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Handig @:FlyingFish :D
En het is waar, liever met een stuiterballenfeestje bij ballorig zitten dan thuis. Geen troep enzo. Deed dat ook met zoon zn feestjes.

Iemand Voetbal Ouders gezien? Op Netflix, dacht ik. Mehn, wat een hysterische stuiterserie. Kan hooguit 2 afleveringen achter elkaar kijken want daarna ben ik gewoon overprikkeld en dat ben ik niet snel :')
Zeeker wel kanjer ☀
pi_217800256
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zeeker wel kanjer ☀
_O-
If they say
pi_217800283
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Kan Juul haar frustratie goed begrijpen, exode. Raar dat ze zolang moet wachten nu ze toch door het gat kan. Of is het zo dat ze om de zoveel tijd een afzwemdag hebben?
Bij zoon was het voor zijn C (zonder koprol) gewoon tijdens de les dat hij mocht afzwemmen. Was ook geen doen meer want die koprol zou er toch nooit komen :')

Zoon is mee naar de zaak en neemt straks wat te eten voor me mee :) Kijken voor wat calorierijks want ik wil niet nog meer afvallen. Maar eetlust heb ik nog steeds niet en inmiddels doet mijn maag gewoon raar. Dat zenuwtrekje wat je wel es bij je oog kan hebben? Dat heb ik nu linksboven bij mn maag. Heel weird.
Afzwemmen is gewoon tijdens een les, per kind. Als ze nog iets moet verbeteren prima hoor, maar 4 weken geleden is tegen Juul door haar zwemmeester gezegd 'Als je het gat haalt, mag je afzwemmen'. Die haalt ze dus echt met gemak inmiddels.
pi_217800351
Ik hoorde een crash, dus ren naar de straat om te kijken wat er gebeurt. Raapt er een jongen zijn scooter op 'oh, het viel wel mee' zegt ie, en hij liep met de scooter terug naar huis (ging niet meer aan). Kijken we naderhand de camerabeelden terug, is ie echt de halve straat over gevlogen. Acherm. Hij had niet zo stoer hoeven doen. Dat moet zeer gedaan hebben.
pi_217800379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:55 schreef exode het volgende:

[..]
Afzwemmen is gewoon tijdens een les, per kind. Als ze nog iets moet verbeteren prima hoor, maar 4 weken geleden is tegen Juul door haar zwemmeester gezegd 'Als je het gat haalt, mag je afzwemmen'. Die haalt ze dus echt met gemak inmiddels.
Dan is het idd wel heel lullig dat ze niet al mocht afzwemmen. Zondag gewoon vragen en wie weet mag ze dan meteen. Dit geeft haar alleen maar stress en onzekerheid of ze het wel goed kan. Jammer dat ze niet wat meer rekening houden met kinderen. Je kan niet eerst het een zeggen en het vervolgens op zn beloop laten. Zou dat ook zeker aangeven daar, of verloofde dan :)
If they say
pi_217800398
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:06 schreef Hupje het volgende:
Ik hoorde een crash, dus ren naar de straat om te kijken wat er gebeurt. Raapt er een jongen zijn scooter op 'oh, het viel wel mee' zegt ie, en hij liep met de scooter terug naar huis (ging niet meer aan). Kijken we naderhand de camerabeelden terug, is ie echt de halve straat over gevlogen. Acherm. Hij had niet zo stoer hoeven doen. Dat moet zeer gedaan hebben.
Aaah, sneu, zeker met een scooter :{ Met een fatbike had ik waarschijnlijk gelachen :@
If they say
pi_217800426
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is het idd wel heel lullig dat ze niet al mocht afzwemmen. Zondag gewoon vragen en wie weet mag ze dan meteen. Dit geeft haar alleen maar stress en onzekerheid of ze het wel goed kan. Jammer dat ze niet wat meer rekening houden met kinderen. Je kan niet eerst het een zeggen en het vervolgens op zn beloop laten. Zou dat ook zeker aangeven daar, of verloofde dan :)
Ja, ze was zo verdrietig zondag. 'Ik doe zo mijn beeeest!' Ze zwemt ook hartstikke goed, stunten ook zonder moeite. Koprollen, salto's etc. Maar goed als er iets waardoor ze niet mag afzwemmen dan is het zo. Nu is het gewoon raar.

Maar hier in huis, B en Juul zitten uren in de nieuwe werk/Legokamer terwijl die helemaal nog niet aangekleed is. Het is wit en kaal maar ze vinden het er heerlijk. De hele tijd Lego geluiden in huis :)
pi_217800524
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:16 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, ze was zo verdrietig zondag. 'Ik doe zo mijn beeeest!' Ze zwemt ook hartstikke goed, stunten ook zonder moeite. Koprollen, salto's etc. Maar goed als er iets waardoor ze niet mag afzwemmen dan is het zo. Nu is het gewoon raar.

Maar hier in huis, B en Juul zitten uren in de nieuwe werk/Legokamer terwijl die helemaal nog niet aangekleed is. Het is wit en kaal maar ze vinden het er heerlijk. De hele tijd Lego geluiden in huis :)
Wat ook nog kan, bedenk ik me nu, dat hij helemaal vergeten is dat Juul nog moet afzwemmen omdat de rest al is geweest? Nouja, zondag weet je iig meer ;)
Joh, alle focus is op de Lego, heerlijk toch :)
If they say
pi_217800627
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 15:27 schreef Hupje het volgende:
13 kinderen @:Schanu En dat terwijl het geen schoolreisje is? _O_ Stressbestendig ben jij!
Nee een kinderfeestje, nog erger :') maar we hebben het overleefd en dochterlief heeft genoten O+

Ach wat sneu voor Juul, @exode, hopelijk komt er meer duidelijkheid over wanneer ze mag afzwemmen. Kan mij haar frustratie goed voorstellen :{
pi_217803296
Als het echt alleen dat gat was, dan vind ik het ook raar dat ze nog niet mag afzwemmen...
Of hij moet ook nog andere dingen hebben, maar dan moet je niet zeggen dat het alleen het gat is. Goed om te vragen inderdaad.

Blij dat mijn kinderen de ballorig leeftijd ontgroeid zijn, niet zo fan van dat soort dingen.

Ik vond voetbalouders wel grappig eigenlijk ;)
pi_217803519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:38 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee een kinderfeestje, nog erger :') maar we hebben het overleefd en dochterlief heeft genoten O+
Ik neem never ever zoveel kinderen mee voor een kinderfeestje _O_ Dapper hoor! Fijn dat ze genoten heeft.

Eind mei zit altijd vol met verplichte familie verjaardagen. Straks de laatste en nog even zwemles geven. Heb eigenlijk helemaal geen zin in vandaag :@
pi_217804513
Ik ga straks lunchen met zoon 8-)

Oh @Nijna, de serie is ook heel grappig, heerlijk over de top. Ilse Warringa speelt het echt zoo hysterisch :D Moeten de laatste paar afleveringen nog afkijken.

Kijk met zoon ook are you being served? Zoo hilarisch en heerlijk oubollig en behoorlijk seksistisch _O-
If they say
pi_217804830
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ga straks lunchen met zoon 8-)

Oh @:Nijna, de serie is ook heel grappig, heerlijk over de top. Ilse Warringa speelt het echt zoo hysterisch :D Moeten de laatste paar afleveringen nog afkijken.
Waar ga je heen? Wij gaan vanmiddag naar Rollende keukens. Het zal wel weer topdruk zijn, maar deze dag komt ons het beste uit. Verheug me nu al op al het lekkere eten *O*.

Ik heb niks met voetbal en dank alle beschikbare goden op mijn blote knietjes dat mijn jongens er precies zo over denken. Maar deze serie is wel heerlijk over de top hilarisch. Zoo cringe en pijnlijk :').

Met de oudste kijken we Ghosts op Netflix. Ook echt heel grappig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217804998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Waar ga je heen? Wij gaan vanmiddag naar Rollende keukens. Het zal wel weer topdruk zijn, maar deze dag komt ons het beste uit. Verheug me nu al op al het lekkere eten *O*.

Ik heb niks met voetbal en dank alle beschikbare goden op mijn blote knietjes dat mijn jongens er precies zo over denken. Maar deze serie is wel heerlijk over de top hilarisch. Zoo cringe en pijnlijk :').

Is dat die met die groep overleden die in dat huis rondhangen waar ze een b&b willen maken?
S. 2014
J. 2016
pi_217805079
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Is dat die met die groep overleden die in dat huis rondhangen waar ze een b&b willen maken?
Ja die!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217805125
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt lekker! Ik keek net waar dat was, in mijn stad dus :D
Wij gaan hier in het winkelcentrum lunchen, best wel saai maar niet poepdruk ;)

Jaa, echt he? Ben zoo blij dat die van mij ook niks met voetbal heeft. Want hoe grappig de serie ook is, er zit een dikke kern van waarheid in. De pijnpunten worden alleen op een humoristisch manier blootgelegd. Best wel sneu hoe het in de werkelijkheid gaat.

Veel plezier vandaag en geniet van het eten! :)
If they say
pi_217810053
De wereld wordt steeds stommer :{
Onder vriend zijn ogen werd waarschijnlijk een elektrische fiets gestolen. Waarom blijven mensen niet gewoon van andermans spullen af? :(
En dan wonen wij dus nog in een dorp van niks waar mensen nog wat doen voor elkaar. Maar zelfs hier.
pi_217810788
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:27 schreef Hupje het volgende:
De wereld wordt steeds stommer :{
Onder vriend zijn ogen werd waarschijnlijk een elektrische fiets gestolen. Waarom blijven mensen niet gewoon van andermans spullen af? :(
En dan wonen wij dus nog in een dorp van niks waar mensen nog wat doen voor elkaar. Maar zelfs hier.
:{
pi_217816114
Het maakt ook echt niet uit waar je woont. Al is het wel zo dat als er iets in een dorp gebeurt, dat meer opvalt dan in een big city ;)

Ik hoor steeds een rare piep uit de keuken komen. Airfryer staat niet met zn stekker int stopcontact dus dat is het niet.
Zelfs zoon tas uitgespit of er niks ingestopt was ( geen bom ofzo) maar niks gevonden.
Wél stond gister de klok van de magnetron ineens uit, er stond alleen de 1 van een programma. Dus bij elke piep springen we nu op, rennen naar de keuken om te kijken wat er nu op de magnetron staat :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_217818603
@Mushanga71 is het geen rookmelder of CO-melder waarvan de batterijen op zijn?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 juni 2025 @ 14:46:07 #153
176471 oh-oh
pi_217818688
Mijn magnetron piept als de stroom is uitgevallen en weer aan gaat.
( Groucho Marx )
pi_217818882
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Het maakt ook echt niet uit waar je woont. Al is het wel zo dat als er iets in een dorp gebeurt, dat meer opvalt dan in een big city ;)

Ik hoor steeds een rare piep uit de keuken komen. Airfryer staat niet met zn stekker int stopcontact dus dat is het niet.
Zelfs zoon tas uitgespit of er niks ingestopt was ( geen bom ofzo) maar niks gevonden.
Wél stond gister de klok van de magnetron ineens uit, er stond alleen de 1 van een programma. Dus bij elke piep springen we nu op, rennen naar de keuken om te kijken wat er nu op de magnetron staat :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan rookmelder zijn. Batterij leeg dan piept ie.
Werewolf
pi_217819170
Vandaag nog niks gehoord, afgelopen dag of drie wél. Ook niet constant ofzo, paar keer per dag.
Rookmelder piept anders en de stroom is niet uitgevallen want dan had de klok van het fornuis geknipperd.
Enige wat ik kon bedenken was de nieuwe airfryer maar omdat ik niet genoeg stopcontacten heb, plug ik die na gebruik meteen uit.
Ik kom er nog wel achter wat het is. Of niet :')
If they say
pi_217820388
Tja, wij weten het ook niet hè. :P
pi_217822035
Is Pootjes een naam voor een vrouwtje of mannetje?

Honger
Werewolf
pi_217822335
Wie zocht er een pop-it? Ik heb er vandaag een meegenomen op de vlooienmarkt van de scouting. Tegen verzendkosten past gewoon in een envelop kan ik hem naar je toe sturen.
  zondag 1 juni 2025 @ 18:55:57 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217822417
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 18:16 schreef Pinnenmutske het volgende:
Is Pootjes een naam voor een vrouwtje of mannetje?

Honger
Mannetje
pi_217822910
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 18:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mannetje
Dank je
Werewolf
pi_217822978
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 18:46 schreef F_r het volgende:
Wie zocht er een pop-it? Ik heb er vandaag een meegenomen op de vlooienmarkt van de scouting. Tegen verzendkosten past gewoon in een envelop kan ik hem naar je toe sturen.
@Tink89 zocht een pop-it :)
If they say
pi_217823026
Nou, de game pc van B is klaar hoor, hij heeft een topdag met zijn neef gehad. Zo leuk, ze schelen 10 jaar maar hebben zo'n sterke band.
Daarna hebben ze nog een hele tijd gegeind in de jacuzzi. O+

Ik heb een heerlijke lange wandeling gemaakt met mijn zus en mijn moeder heeft een tijd geknutseld met Juul.

En verloofde? Die was haar kluslijstje aan het afgaan, oa muren voorgestreken voor de tegels die morgen geplakt worden. Al baal ik daar nu ook van want ons aanrecht is inmiddels een slagveld. Bizar hoeveel vlekken er inmiddels in zitten. Dus duimen dat als ze het uberhaupt kunnen fixen, dat het ter plekke kan anders moet de kraan er weer af, de gootsteen, de kookplaat en dus de tegels. Dan ga ik echt huilen hoor.
pi_217823052
Oh en antwoord op de vraag waarom Juul nog niet af mag zwemmen. Ze zit er echt tegenaan aldus haar zwemmeester. Alleen ze is niet stabiel genoeg met het gat halen en de borstcrawl moet beter.

Hij verwacht dat ze over een les of 3 a 4 wel af kan zwemmen als ze zo doorgaat.

Dus prima, nu weten we het en verloofde heeft ook aangegeven dat hij anders had moeten communiceren naar Juul over het gat. Dat ze er echt verdrietig over was. Dat zag hij ook in en heeft Juul nog even 1 op 1 gesproken en uitgelegd.
pi_217823089
Fijn dat het afzwemmen nu is opgehelderd, exode. Maar, idd, hij had het even anders moeten doen. Wel goed dat hij Juul nog even gesproken heeft. Als het allemaal goed gaat, heeft ze iig haar C voor de vakantie :)
En sterkte/succes met het aanrechtblad. Als het er weer vanaf moet... -O-
If they say
  zondag 1 juni 2025 @ 20:47:02 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217823938
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:37 schreef exode het volgende:
Nou, de game pc van B is klaar hoor, hij heeft een topdag met zijn neef gehad. Zo leuk, ze schelen 10 jaar maar hebben zo'n sterke band.
Daarna hebben ze nog een hele tijd gegeind in de jacuzzi. O+

Ik heb een heerlijke lange wandeling gemaakt met mijn zus en mijn moeder heeft een tijd geknutseld met Juul.

En verloofde? Die was haar kluslijstje aan het afgaan, oa muren voorgestreken voor de tegels die morgen geplakt worden. Al baal ik daar nu ook van want ons aanrecht is inmiddels een slagveld. Bizar hoeveel vlekken er inmiddels in zitten. Dus duimen dat als ze het uberhaupt kunnen fixen, dat het ter plekke kan anders moet de kraan er weer af, de gootsteen, de kookplaat en dus de tegels. Dan ga ik echt huilen hoor.
Waarom ga je tegelen voordat je weet of het er straks weer af moet, want dat kost je waarschijnlijk je tegels...

En ja ik zocht een pop it! Ik stuur morgen effe reacties op de dm's en pm's, ook over boer boris. Dan ben ik weer thuis van familieweekend
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217824115
Ik ga niet tegelen maar de tegelzetter. Hij tegelt het toilet, 2 muren in de keuken waar geen aanrechtblad zit en een klein deel boven het aanrecht. Ik vraag hem morgen wel wat slim is met het deel boven het aanrecht. Mijn ervaring is dat je deze tegels makkelijk en schadevrij eraf kan halen. Dus ik zie zelf geen issue voor het rijtje wat aansluit op het aanrecht. Het zijn 22 tegeltjes, ik heb er voor de verbouwing 124 zonder problemen verwijderd.

Wel zie ik issues in al het extra werk wat het op zou leveren. De Quooker en gootsteen demonteren en opnieuw installeren is het naarste :( Zo geen zin in!

Maar ik duim voor het ter plekke op kunnen lossen.
pi_217824291
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 21:03 schreef exode het volgende:
Ik ga niet tegelen maar de tegelzetter. Hij tegelt het toilet, 2 muren in de keuken waar geen aanrechtblad zit en een klein deel boven het aanrecht. Ik vraag hem morgen wel wat slim is met het deel boven het aanrecht. Mijn ervaring is dat je deze tegels makkelijk en schadevrij eraf kan halen. Dus ik zie zelf geen issue voor het rijtje wat aansluit op het aanrecht. Het zijn 22 tegeltjes, ik heb er voor de verbouwing 124 zonder problemen verwijderd.

Wel zie ik issues in al het extra werk wat het op zou leveren. De Quooker en gootsteen demonteren en opnieuw installeren is het naarste :( Zo geen zin in!

Maar ik duim voor het ter plekke op kunnen lossen.
Verwijderen zal misschien wel gaan, maar sloop je daarmee niet je stucwerk?

Hier zit week 4 van de verbouwing erop. Nog 2,5 te gaan…. Het aftellen is begonnen!
pi_217824387
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 21:24 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Hier zit week 4 van de verbouwing erop. Nog 2,5 te gaan…. Het aftellen is begonnen!
Dat zit onder de tegels dus dat zie je daarna toch niet meer. De 22 tegels zijn de onderste rij van 3. Dus ik kom niet in de buurt van de zichtbare stuc. In het toilet heb ik zelfs tegels middenin kunnen verwijderen.

En ik ben wel heel blij dat er morgen getegeld wordt, het toilet ziet er niet uit met al die ontbrekende tegels. Eindelijk wordt er weer wat afgerond.

[ Bericht 10% gewijzigd door exode op 01-06-2025 21:51:58 ]
pi_217824453
En ik baal gewoon van het gezeik, het was een behoorlijk duur blad en ik wil gewoon klaar zijn en niet discussies aangaan en bewijs leveren aan het bedrijf.

Als de tegelzetter na mijn relaas afraadt boven het aanrecht te tegelen dan luister ik uiteraard. Is via zwager en heeft hier de badkamer, het vorige toilet en de oude keuken getegeld. Zo'n directe Utrechter, die zegt me wel waar het op staat :)
pi_217826072
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 21:24 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Succes, nog even doorbijten!

@exode, ik zou inderdaad even overleggen, die tegelman heeft daar vast wel een idee over. Hopelijk is het met het blad snel geregeld.

Onze vloerenman, die vorige week echt zou komen... die kwam natuurlijk niet.
Maar ik weet inmiddels wanneer hij bij de buren komt voor hun vloer, dus ik barricadeer de oprit dan wel ofzo :+
  maandag 2 juni 2025 @ 09:16:06 #171
176471 oh-oh
pi_217826763
Ik had vier dagen vrij, vandaag weer aan de bak helaas.
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2025 @ 09:23:59 #172
148247 taxibabe
pi_217826817
Volgens mij kwam @exode met de tip over verzekeringen van werkgever bij Troel?
Bedankt voor deze tip! Vanwege mijn elleboogbreuk krijg ik een brace en moet ik naar de fysio. Maar ik heb alleen basispakket en heb ik geïnformeerd bij mijn werkgever. Kan ik gewoon via hun naar de fysio!! :Y
pi_217826974
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:23 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij kwam @:exode met de tip over verzekeringen van werkgever bij Troel?
Bedankt voor deze tip! Vanwege mijn elleboogbreuk krijg ik een brace en moet ik naar de fysio. Maar ik heb alleen basispakket en heb ik geïnformeerd bij mijn werkgever. Kan ik gewoon via hun naar de fysio!! :Y
Yeaaaaah!

Werkgevers hebben vaak veel meer verzekerd dan je als werknemer weet. Fijn in ieder geval voor jou!
pi_217826995
Onze tegelman was 1,5 uur te vroeg en ik stond nog onder de douche :D
Maar hij is begonnen hoor en gaat ook boven het aanrecht tegelen 'Luister, als ze die prutsers het hele blad komen vervangen, kom ik de tegels wel voor je oplossen!'

Handig zo'n connectie van zwager. 8-)
pi_217827286
Wat fijn @exode O+ het komt gewoon goed, fijn!
pi_217827298
En anders steek je zn banden lek, @Nijna ;) Maar wat een gekut toch allemaal. Je had zeker alles al betaald?

Yay voor de tegelzetter exode! :)

Zoon stuiterde gisteravond van de trap, laatste 5 treden ofzo. Ik was in shock, meneer lachte alleen maar. Toen ik vroeg of ie voortaan wat rustiger de trap af kan stuiteren, was het antwoord: nee :')
Nu heeft ie pijn in zn bil en in zn hiel. Hopelijk leert ie er nu wél van :')
If they say
pi_217827318
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vier dagen vrij, vandaag weer aan de bak helaas.
Ik ook... nu al geen zin meer 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 2 juni 2025 @ 10:32:21 #178
176471 oh-oh
pi_217827369
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 10:24 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik ook... nu al geen zin meer 🤣🤣
Idem dito :D
( Groucho Marx )
  maandag 2 juni 2025 @ 10:45:11 #179
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217827459
@exode dat klinkt als een fijne tegelaar! Nu nog ff dat blad fixen..
@Nijna wel een gedoe al ze niet meer te bereiken zijn.

Hier kwam puber gisteren thuis van 9 dagen Kreta. Hij zit nu op 15 uur slaap en verwacht hem nog niet snel beneden.
Wel fijn dat hij weer heel thuis is aangekomen. De wilde verhalen gisteren waren typisch voor 17/18 jarigen zonder ouderlijk toezicht :D
pi_217827548
DF, fijn dat hij weer thuis is! Die zal wel aardig wat slaap in te halen hebben :D
  maandag 2 juni 2025 @ 11:12:12 #181
176471 oh-oh
pi_217827718
Haha heerlijk @Deepfreeze .
Mijn oudste nichtje studeert een half jaar in Brighton, die reizen wat af daar, zij en haar nieuwe besties, zo leuk!
Ze waren naar Ierland en zagen daar goedkope vluchten naar Barcelona, hop, gewoon ff door :D
Ze moet in de grote vakantie nog met het gezin mee op vakantie en dan gaat ze met vriendinnen naar Korea want ze houden zo van K-Pop.
De middelste is klaar met haar examens en die moet nu even een paar weekjes fulltime werken zodat ze dan ook kan gaan doen whatever ze wil, als haar vriend vakantie heeft.
Ik moet wel lachen dat die oudste van mijn zus met de trein naar Brighton moet reizen, alsof die paar vluchten nog wat uitmaken _O-
( Groucho Marx )
pi_217827775
Fijn dat hij weer thuis is, @Deepfreeze! Heb je straks heel wat te luisteren ;)

Wiehaaaa, ik krijg bijna 500 euro terug van de energieboer *O* Wel wat meer stroom verbruikt maar bijna 100 m3 gas minder dus dat tikt aan.
If they say
  maandag 2 juni 2025 @ 11:46:07 #183
176471 oh-oh
pi_217827999
Lekker hoor!
( Groucho Marx )
pi_217828218
Wat fijn dat de fysio via je werkgever geregeld kan worden @taxibabe!

En wat een opluchting dat die tegels hoe dan ook goed gaan komen, @exode, zulke connecties met je houden :D

Fijn dat je zoon weer veilig thuis is en dat hij het zo leuk heeft gehad @Deepfreeze!

En dat is een mooie teruggaaf @Mushanga71, fijn zulke meevallers! :D

Hier ben ik nog aan het bijkomen van een waanzinnig druk en hectisch weekend. Maar vandaag begint de Wandel3Daagse hier dus er valt weinig bij te komen :') Duimen jullie mee voor droog weer de komende drie avonden? *O*
pi_217828247
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 10:22 schreef Mushanga71 het volgende:
En anders steek je zn banden lek, @:Nijna ;) Maar wat een gekut toch allemaal. Je had zeker alles al betaald?

Yay voor de tegelzetter exode! :)

Zoon stuiterde gisteravond van de trap, laatste 5 treden ofzo. Ik was in shock, meneer lachte alleen maar. Toen ik vroeg of ie voortaan wat rustiger de trap af kan stuiteren, was het antwoord: nee :')
Nu heeft ie pijn in zn bil en in zn hiel. Hopelijk leert ie er nu wél van :')
Ja, we waren iets te snel met betalen blijkbaar. Zou niet mijn werkwijze zijn trouwens, ik zou er echt buikpijn van krijgen als ik zoiets niet af zou maken en die mensen al betaald zouden hebben. Maar ik zou dan ook niet 100 keer beloven dat ik kom en dan niet komen.
Hij heeft het druk en dat weet ik, maar beloof dan geen dingen die je niet kan waarmaken.
Aan de andere kant, het is denk ik een uur werk, hooguit. Het is niet dat hij er een hele dag mee kwijt is.
Maar goed, aardige vent verder, maar qua afspraken vind ik hem minder.
En ik ben ook niet iemand die dan elke dag gaat bellen ofzo.

Arme zoon ;) , misschien gaat hij in het vervolg iets rustiger...

@Deepfreeze, die heeft aardig wat in te halen, zo lang slapen :Z
pi_217828274
Ps. ik heb een stomme vraag, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee? Ik had begin 2020 een slecht uitstrijkje, had CIN3 en is allemaal weggehaald. Daarop volgend 2 controle uitstrijkjes gehad en die waren dik in orde. Ik bedacht mij dit weekend echter opeens dat ik geen oproep meer heb gehad voor het bevolkingsonderzoek toen ik vorig jaar 40 werd. Is dat misschien standaard omdat dat zo kort op mijn laatste controle uitstrijkje zou zitten (die was volgens mij in 2023, mei 2024 werd ik 40) of is dit iets waarvoor ik de huisarts even zou moeten bellen?
  maandag 2 juni 2025 @ 12:32:48 #187
176471 oh-oh
pi_217828375
Ik vind dat geen stomme vraag, ik weet dat ze mijn mammografie uitstelden omdat er net foto's waren gemaakt al, ik zou even bellen en het navragen.
( Groucho Marx )
  maandag 2 juni 2025 @ 12:56:34 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217828657
Is geen stomme vraag Schanu. Gewoon even bellen en vragen.
  maandag 2 juni 2025 @ 12:59:46 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217828713
Wat wel stom en bijzonder is…
Mijn dochter vertrok vanmorgen naar de Spaanse kust (met 12 anderen).
Komen ze aan bij het appartement, blijkt dat de vorige maand te zijn afgebrand. Je zou toch denken dat ze toekomstige gasten op de hoogte brengen?
Nu moest dochter haar Spaans skills behoorlijk op de proef stellen. Maar ze hebben inmiddels een ander appartement.

On the brightside. Dit is wel een enorme vooruit voor haar in haar sociale “ik praat niet met vreemden” angst. En dat in een andere taal ook nog.
  maandag 2 juni 2025 @ 13:02:44 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217828723
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:50 schreef exode het volgende:
Onze tegelman was 1,5 uur te vroeg en ik stond nog onder de douche :D
Maar hij is begonnen hoor en gaat ook boven het aanrecht tegelen 'Luister, als ze die prutsers het hele blad komen vervangen, kom ik de tegels wel voor je oplossen!'

Handig zo'n connectie van zwager. 8-)
Beter!!!
pi_217828755
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 12:19 schreef Schanu het volgende:
Ps. ik heb een stomme vraag, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee? Ik had begin 2020 een slecht uitstrijkje, had CIN3 en is allemaal weggehaald. Daarop volgend 2 controle uitstrijkjes gehad en die waren dik in orde. Ik bedacht mij dit weekend echter opeens dat ik geen oproep meer heb gehad voor het bevolkingsonderzoek toen ik vorig jaar 40 werd. Is dat misschien standaard omdat dat zo kort op mijn laatste controle uitstrijkje zou zitten (die was volgens mij in 2023, mei 2024 werd ik 40) of is dit iets waarvoor ik de huisarts even zou moeten bellen?
Voor het bevolkingsonderzoek begreep ik dat als ze geen hpv vinden, dat je dan pas na 10 jaar ipv 5 jaar een oproep krijgt, meen ik me te herinneren. Maar aangezien die in 2020 niet goed was, lijkt me dat niet van toepassing... Geen idee hoe het dan wel zit, misschien dat ze inderdaad wel nu overslaan omdat er in mei nog een goede gemaakt is?
Maar ik zou gewoon de huisarts bellen, vind ik namelijk helemaal geen rare vraag!

@amaranta, dat is slordig, dat ze niet even toekomstige gasten op de hoogte brengen. Fijn dat jouw dochter een aardig woordje Spaans spreekt en wat knap dat ze over haar "ik praat niet met vreemden" heen is gestapt! *O*
pi_217828781
Dan ga ik er inderdaad maar eens een belletje aan wagen denk ik, thanks!

En wat slecht dat ze dat niet van tevoren bij je dochter hebben aangegeven @amaranta :o Wat een rot begin van haar vakantie ook. Maar wat stoer dat ze een ander appartement heeft kunnen regelen, in het Spaans _O_
  maandag 2 juni 2025 @ 13:23:40 #193
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217828843
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 12:59 schreef amaranta het volgende:
Wat wel stom en bijzonder is…
Mijn dochter vertrok vanmorgen naar de Spaanse kust (met 12 anderen).
Komen ze aan bij het appartement, blijkt dat de vorige maand te zijn afgebrand. Je zou toch denken dat ze toekomstige gasten op de hoogte brengen?
Nu moest dochter haar Spaans skills behoorlijk op de proef stellen. Maar ze hebben inmiddels een ander appartement.

On the brightside. Dit is wel een enorme vooruit voor haar in haar sociale “ik praat niet met vreemden” angst. En dat in een andere taal ook nog.
Dat is wel heel slecht. Fijn dat ze toch onderdak hebben! Dat is wel een hele goede oefening.

Puber is wakker geworden, na 17 uur slaap :D
Met nog meer praatjes.
pi_217828980
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:48 schreef exode het volgende:

[..]
Yeaaaaah!

Werkgevers hebben vaak veel meer verzekerd dan je als werknemer weet. Fijn in ieder geval voor jou!
Waarom informeren ze daar hun medewerkers niet over?
Ze doen het toch zou je zeggen om er ook gebruik van te maken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217829016
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom informeren ze daar hun medewerkers niet over?
Ze doen het toch zou je zeggen om er ook gebruik van te maken.
Als ik voor mijn werkgever spreek, het staat in de bedrijfsregeling, op de HR pagina's en er wordt naar verwezen op de onboarding dagen.
En toch zijn er veel medewerkers die het niet weten.

Geen idee hoe andere bedrijven het doen maar wij doen er niet bepaald geheimzinnig over. Ik denk dat weinig mensen de arbeidsvoorwaarden kennen behalve het salaris ;)
  maandag 2 juni 2025 @ 14:59:18 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217829348
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:23 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat is wel heel slecht. Fijn dat ze toch onderdak hebben! Dat is wel een hele goede oefening.

Puber is wakker geworden, na 17 uur slaap :D
Met nog meer praatjes.
Dan heeft hij het vast nodig gehad
  maandag 2 juni 2025 @ 16:05:15 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_217829826
quote:
quote:
Wat iemand hierboven ook al zegt: ik hoorde tijdens de novasure een paar jaar terug van de gyn dat het inderdaad meer jaar werd bij goede uitslag. Nu hoef ik zelf inmiddels nooit meer voor het uitstrijkje, maar toch :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 juni 2025 @ 16:42:30 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217830058
Ik vind een uitstrijkje maken echt verschrikkelijk ofja, ik vind de eendenbek een martelwerktuig, het uitstrijkje an sich niet. Ik ben blij dat ze bezig zijn met een vayeyevriendelijk alternatief.
  maandag 2 juni 2025 @ 16:56:51 #199
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217830162
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan heeft hij het vast nodig gehad
We schrijven vandaag verder ook af. Hij ligt nu op de bank. :D

Uitstrijkje doe ik met de thuistest. Ik kom alleen nog in de buurt van een eendenbek als er nood aan de man vrouw is :X
  maandag 2 juni 2025 @ 16:58:04 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217830172
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:53 schreef exode het volgende:

[..]
Als ik voor mijn werkgever spreek, het staat in de bedrijfsregeling, op de HR pagina's en er wordt naar verwezen op de onboarding dagen.
En toch zijn er veel medewerkers die het niet weten.

Geen idee hoe andere bedrijven het doen maar wij doen er niet bepaald geheimzinnig over. Ik denk dat weinig mensen de arbeidsvoorwaarden kennen behalve het salaris ;)
Deze HRM-er beaamt dit. Wij informeren echt, veel en proactief ook, maar mensen lezen niet of zijn te lui om op intranet even de zoekbalk te gebruiken.
pi_217830191
Ik vind dat altijd zo raar.

Hoe kun je nou niet willen weten wat de voorwaarden zijn die gelden voor je tijdsbesteding en inkomen?
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2025 @ 17:03:21 #202
148247 taxibabe
pi_217830221
Het staat hier inderdaad ook wel op intranet, maar het is wel zoeken. En ik wist niet zeker of ik er voor in aanmerking kwam omdat ik nu (op dit moment) nog een jaarcontract heb. Er is al wel een akkoord op een vast contract maar die gaat pas 1 juli in.
  FOK!fotograaf maandag 2 juni 2025 @ 17:06:50 #203
148247 taxibabe
pi_217830247
Ik mocht mij overigens ook nog niet (deels) beter melden. Ik kan gewoon denken, bellen en lezen, alleen typen duurt wat langer met 1 hand. Maar ik moet eerst wachten tot ik contact hebt gehad met de bedrijfsarts.
pi_217830365
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat altijd zo raar.

Hoe kun je nou niet willen weten wat de voorwaarden zijn die gelden voor je tijdsbesteding en inkomen?
Ik krijg vooral veel vragen van jongere collega's, de begin 20 generatie. Die gooien veel liever iets via Teams over de schutting dan zelf even zoeken.
pi_217830406
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:20 schreef exode het volgende:

[..]
Ik krijg vooral veel vragen van jongere collega's, de begin 20 generatie. Die gooien veel liever iets via Teams over de schutting dan zelf even zoeken.
Wij gebruiken Slack en ik stoor me echt aan hoeveel vragen daar gesteld worden die ook met 1 zoekopdracht op intranet beantwoord hadden kunnen worden. :')

Ik vond mijn uitstrijkje echt helemaal prima, maar heb ook nooit echt last gehad van een eendenbek. Ben nu pas weer aan de beurt als ik 40 ben denk ik?
pi_217831009
Ik vind dat ook een heel ondoorzichtig gebeuren. Heb op mijn 46e nog gebeld of ze me niet waren vergeten door covid maar was inderdaad verruimd en de volgende pas na 10 jaar.
Best lang vind ik eigenlijk, als je kijkt hoe snel een kanker kan groeien is 10 jaar en leven.

En voor de statistieken: ik kan ook prima met eendenbekken. Nooit echt moeilijk gevonden.
pi_217831255
Geen idee @Schanu Het is in ieder geval geen rare vraag om aan de huisarts te stellen.
Hier staat wanneer je standaard een uitnodiging zou krijgen tegenwoordig: "U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 50 en 60 jaar bent. Het duurt meestal 10 tot 15 jaar voordat baarmoederhalskanker ontstaat. Daardoor is vaker testen niet nodig."
pi_217832748
Oh dan mag ik volgend jaar weer haha. Zou je op jongere leeftijd dan vaker getest moeten worden omdat ze verwachten dat je seksueel actiever bent ofzo? :?
pi_217835305
Even iets in de groep gooien.
Geldkwestie. Gezamenlijk of aparte rekening.

SPOILER
pi_217835574
Wij hebben ieder onze eigen rekening en een gedeelde rekening. We hebben uitgerekend hoeveel kosten we elke maand hebben voor het huishouden en wat daaronder valt (bijv. kleding voor jezelf = eigen rekening, kleding voor kind = gedeelde rekening). Het totaalbedrag, zeg 2000 euro per maand, hebben we verdeeld naar rato van verzamelinkomen. Dus stel hij verdient 50.000 euro per jaar en ik 25.000, dan maak ik per maand een derde van de 2000 euro over naar de gedeelde rekening en hij twee derde. In theorie zou je dan nooit gedoe hebben :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217835718
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef vencodark het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_217835774
Wij hebben 2 rekeningen, beide staan op beide namen.
Van "zijn" rekening betalen we alle vaste lasten, boodschappen e.d.
Op "mijn" rekening komt de kinderbijslag en hij maakt elke maand een klein bedrag naar mij over, daar betaal ik de contributie ed van van sport. Maar geeft me ook iets ruimte om ook eens iets voor mezelf te doen zonder elke keer het gevoel te hebben dat ik het moet overleggen zeg maar.
Ik voel me toch bezwaard als ik van "zijn" rekening iets anders betaal dan boodschappen zeg maar.

Venco, in jullie geval zou ik misschien overwegen om beide een eigen rekening erbij te nemen en dan een gezamelijke rekening voor de vaste lasten en bv boodschappen e.d. Heel duidelijke afspraken maken wat daar dan van betaald wordt en uitrekenen hoeveel je per maand kwijt bent daaraan. En dat verdelen naar inkomen (zoals wat hierboven gezegd wordt).
En misschien ook een gezamelijk spaarpotje maken waar je elke maand een x-bedrag in legt voor onvoorziene uitgaven. En wat je dan overhoud op je eigen rekening, kan je besteden naar eigen inzicht.
pi_217835797
Op die manier met financien omgaan zou ik enorm vervelend vinden Venco.

SPOILER
pi_217835830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
En eens met exode. Het voelt als macht uitoefenen. Omdat jij toevallig meer zorgtaken hebt en minder werkt, zou je minder te zeggen hebben over uitgaven? Absurd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 03-06-2025 10:02:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217835990
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 19:25 schreef Hupje het volgende:
Geen idee @:Schanu Het is in ieder geval geen rare vraag om aan de huisarts te stellen.
Hier staat wanneer je standaard een uitnodiging zou krijgen tegenwoordig: "U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 50 en 60 jaar bent. Het duurt meestal 10 tot 15 jaar voordat baarmoederhalskanker ontstaat. Daardoor is vaker testen niet nodig."
Geen seks. Moet ik dat dan wel doen?

Volgens de huisarts niet.
Werewolf
  dinsdag 3 juni 2025 @ 10:06:53 #216
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217836068
Ik zou met die manier een probleem hebben.

SPOILER
pi_217836177
Bedankt voor jullie input. :)
Heb ik wel wat aan, als man op die manier ook mee wilt denken.
Want ieder geheel apart, benauwd mij een beetje.
Ik heb ook tegen hem gezegd dat hij zijn ideeën van aparte rekeningen eens op papier moet zetten.
Misschien kunnen we dan eens rustig kijken wat handig is en wat niet.

Het is al zo vaak een conflict geworden en dan worden er hele nare dingen gezegd.
En wat mijn ‘huishoud-uren’ betreft: dat kan hij natuurlijk allemaal sneller en beter. :')
Zoals hij zelf stelt.

Ik wil best iets zelfstandiger zijn met geld daarin en in de toekomst meer werken maar de kinderen zijn nu 7 en 12.
Zodra de jongste bijv. naar de middelbare gaat, zou dat wel kunnen.
pi_217836300
Hier team ‘we doen maar wat’.
SPOILER
pi_217836355
Nou, de eerste reactie van de leverancier van het aanrechtblad is echt bizar.

SPOILER
pi_217836380
Wij hebben 1 gezamenlijke betaalrekening en heel veel gezamenlijke spaarpotjes. Mijn man verdient ook meer dan ik, maar als ik wat wil kopen dan doe ik dat, tenzij het echt een groot bedrag is, dan gaat het in onderling overleg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217836409
Maar als je alles gezamelijk doet, dan zie je dus ook exact wat er aan cadeaus en zo wordt uitgegeven? Ik zou dat heel stom vinden, ik wil helemaal niet weten wat verloofde koopt voor mij en al helemaal niet hoeveel het kost.

Ik ben dan wel een sucker voor verrassingen, maar toch. Ik zou die zelfstandigheid ook niet uit handen willen geven geloof ik. We zijn ons, maar ik ben ook nog gewoon een eigen persoon zeg maar. Die soms aan belachelijke dingen geld uitgeeft :7
  dinsdag 3 juni 2025 @ 10:43:31 #222
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217836610
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef exode het volgende:

SPOILER
Ow, Je zou ze toch grmmbdglegf :X |:( ...
pi_217836640
Nou jongens, we mogen weer gaan stemmen....
pi_217836679
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ow, Je zou ze toch grmmbdglegf :X |:( ...
Het meest verbaasd ben ik over de hele houding, stel nou dat ik een wilde koker ben en de hele dag citroenwater drink, dan nog hoort een keukenblad er niet zo uit te zien na een week. Je wilt toch een goed product verkopen?

Dus wie nog gaat verbouwen: koop GEEN marmercomposiet werkblad.

Maar, de tegels O+ Zo blij met de keuze, de tegels, waar we ze hebben laten plaatsen, alles. En in het toilet is het zo goed gedaan dat je de overgang tussen oud en nieuw gewoon niet ziet. B kwam gisteren thuis en zei 'WOW, mama ik vind het echt heel mooi, het is net alsof ik op vakantie ben.'

Vandaag wordt er gevoegd daarna zal ik echt eens foto's maken om te pronken hier >:)
pi_217836708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:46 schreef exode het volgende:
Nou jongens, we mogen weer gaan stemmen....
Ik was even een uurtje wandelen en dan dit 8)7

Allemaal PvdD please!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:03:55 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217836840
Exode, wat een ongelooflijk gezeik met dat blad zeg. Echt belachelijk... en ik zou niet zomaar akkoord gaan, desnoods naar hun klachtencommissie of -procedure. En in de tussentijd elke week foto's blijven maken.

En we mogen/moeten idd weer stemmen. Voor Wilders slimme campagnetactiek dit. Ben benieuwd hoeveel stemmers hij trekt met z'n 'zie je wel, het ligt niet aan mij, die andere sukkels willen dit gewoon niet, stem nog meer op mij om de grenzen dicht te gooien'-aanpak.

Wat financiën betreft:
SPOILER
pi_217836858
SPOILER
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:09:15 #228
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217836935
Leuk voor de nu nog 17-jarige. Kan hij een maand of 2 na zijn verjaardag voor het eerst stemmen.
Wat het ook wordt, in ieder geval iets dat zorgt voor vooruitgang.

Ons keukenblad is bijna 10 jaar oud. En ziet er waarschijnlijk beter uit dan die van jullie na een week. En dan ben ik echt een chaoot in de keuken, ligt er gerust een natte doek een hele nacht op. Dat is een kwarts composiet. Het is jammer van het gedoe als je eigenlijk wilt genieten van die mooie tegeltjes O+
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:37:30 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217837265
Wij hebben ook elk onze eigen rekening waarop het salaris wordt gestort. En een gezamenlijke rekening waarvan de hypotheek wordt betaald. Elk maken we (naar ratio) maandelijks wat over.
Verder bemoeien we niet met wat de ander uitgeeft.

SPOILER
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:38:50 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217837277
Maar over onnodig geld uitgeven… Na hoeveel dagen kun je op mijn CJIB zien of je een boete hebt? O-)
Ik ben 100% zeker weten zaterdag geflitst. Maar ik reed echt nét te hard omdat ik een andere auto aan het inhalen was…. En ik las ergens dat je bij de eerste 7 km te hard geen boete krijgt.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:42:54 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217837331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef exode het volgende:

SPOILER
In ons vorige huis hadden wij een aanrecht van geborsteld graniet, geloof ik. In ieder geval geborsteld waardoor het blad niet glad was. Beste keuze ooit. De spoelbak was ook van het zelfde graniet alleen die was dan wel glad. Nogmaals ook dat was de beste keuze ook. Het is dat er al een aanrechtblad en gootsteen in dit huis zaten. Anders had ik het weer zo gedaan.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:52:17 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217837449
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:38 schreef amaranta het volgende:
Maar over onnodig geld uitgeven… Na hoeveel dagen kun je op mijn CJIB zien of je een boete hebt? O-)
Ik ben 100% zeker weten zaterdag geflitst. Maar ik reed echt nét te hard omdat ik een andere auto aan het inhalen was…. En ik las ergens dat je bij de eerste 7 km te hard geen boete krijgt.
Hangt van de maximumsnelheid af: https://www.om.nl/onderwe(...)es-en-meetcorrecties

En wij hebben ook graniet. Dezelfde als Malteser (en haar schoonouders for that matter). Perfect blad wat mij betreft:

https://stonecenter-shop.(...)lute-black-anciento/

Kostte destijds niet de hoofdprijs (zeker niet in vergelijking met rechtstreekse aankoop bij een keukenzaak) en is na 5 jaar nog als nieuw.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:59:17 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217837519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hangt van de maximumsnelheid af: https://www.om.nl/onderwe(...)es-en-meetcorrecties

En wij hebben ook graniet. Dezelfde als Malteser (en haar schoonouders for that matter). Perfect blad wat mij betreft:

https://stonecenter-shop.(...)lute-black-anciento/

Kostte destijds niet de hoofdprijs (zeker niet in vergelijking met rechtstreekse aankoop bij een keukenzaak) en is na 5 jaar nog als nieuw.
Thanks, ik had dus elders gelezen dat die ondergrens 7 km was.

Ons aanrechtblad was volgens mij ook niet heel duur. Wel mega zwaar. Ook rechtstreeks bij de granietboer gekocht overigens. Zo uit m’n hoofd heette de zaak granito natuursteen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:10:04 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217837668
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:37 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben ook elk onze eigen rekening waarop het salaris wordt gestort. En een gezamenlijke rekening waarvan de hypotheek wordt betaald. Elk maken we (naar ratio) maandelijks wat over.
Verder bemoeien we niet met wat de ander uitgeeft.

Ja, zo doen wij het ook. We trakteren elkaar dus nog op etentjes en theater en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217837818
Ik ga nu niet naar een ander blad op zoek hoor.

Eerst de druk blijven opvoeren op het bedrijf en daarna gaan we eventueel contact opnemen met bedrijven die composiet herstellen, impregneren en polijsten. Dat kunnen ze ter plekke.

Ons blad moet tot de mm ingemeten worden omdat de muren niet een beetje scheef zijn maar HEEL scheef. Er zijn weinig bedrijven die een blad scheef en met inkepingen kan zagen hebben we al ontdekt. Want dit bedrijf heeft echt top gezaagd, het blad gaat mee met de muur. Zelfs de aannemer was verbaasd 'Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?' Het is namelijk niet in 1 rechte lijn scheef maar een soort golfbeweging.

En deze moeder kwam er net achter dat Juul donderdag op schoolreisje gaat, is me echt volledig ontschoten. Gelukkig kom ik er niet pas donderdag met wegbrengen achter :@
pi_217838181
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef vencodark het volgende:

SPOILER
Onze persoonlijke keuze: toen we besloten samen aan kinderen te beginnen hebben we onze inkomsten naar 1 rekening overgeheveld en we doen allebei niet moeilijk over wie wat doet van ons geld. Heel soms verdien ik meer, meestal zij. Daarom werk ik iets minder en doe ik thuis iets meer.
Dat vinden wij verder niet relevant voor wie wat mag uitgeven want we zijn één financiële unit.
pi_217838184
Wat een ontzettend asociale reactie van de keukenbladenboer. Ik snap dat ze niet meteen de schuld op zichzelf willen betrekken. Maar dat ze dan op z’n minst even komen kijken. Dan kunnen ze voor doen hoe ze met afwasmiddel de vlek er uit poetsen (en zelf zien dat het direct voor grotere vlekken zorgt).

Ik zou ook not amused zijn met zo’n antwoord en het er ook zeker niet bij laten zitten. Tis flink geld zo’n keukenblad. Hopelijk reageert de keukenboer wel meewerkend.

(Hier een hi-macs keukenblad. Een soort kunststof met natuursteen look. Krasjes zijn er uit te poetsen met vloeibaar schuurmiddel of een schuursponsje. Diepere krassen met een schuurpapiertje en daarna steeds fijner. En echte beschadigingen kunnen ze repareren met het zaagstuk wat ik heb liggen. De naad in het aanrechtblad is dan ook niet te zien. Tenzij je hem weet te zitten en van heel dichtbij bekijkt ;)
Weet dat je niet op zoek bent, maar was voor de statistieken :P )
pi_217838215
Over financiën:
SPOILER
@exode Wat balen. Pitbull je er in vast. Zo stom als je wéét dat je er voorzichtig mee hebt gedaan.
pi_217838430
Kijken jullie wel eens bij je mail bij verdachte handelingen zeg maar? Ik dus vanochtend voor het eerst, van mijn hotmail. Er wordt meerdere keren per dag geprobeerd in te loggen op mijn mail vanuit alle uithoeken in de wereld. Bijzonder. Mijn Gmail niet zo te zien.
Nou gebruik ik hotmail alleen voor nieuwsbrieven, reclame etc. Belangrijke dingen gaan niet via mijn hotmail, maar ik was verbaasd.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:00:58 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217838690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:33 schreef exode het volgende:
Kijken jullie wel eens bij je mail bij verdachte handelingen zeg maar? Ik dus vanochtend voor het eerst, van mijn hotmail. Er wordt meerdere keren per dag geprobeerd in te loggen op mijn mail vanuit alle uithoeken in de wereld. Bijzonder. Mijn Gmail niet zo te zien.
Nou gebruik ik hotmail alleen voor nieuwsbrieven, reclame etc. Belangrijke dingen gaan niet via mijn hotmail, maar ik was verbaasd.
Nee, hoe doe je dat? Mijn Hotmail is wel mijn main-adres.
pi_217839096
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee, hoe doe je dat? Mijn Hotmail is wel mijn main-adres.
Je kan inloggen via https://account.live.com en dan naar account, beveiliging en 'Uw aanmeldactiviteiten weergeven'
pi_217839122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:30 schreef exode het volgende:
Maar als je alles gezamelijk doet, dan zie je dus ook exact wat er aan cadeaus en zo wordt uitgegeven? Ik zou dat heel stom vinden, ik wil helemaal niet weten wat verloofde koopt voor mij en al helemaal niet hoeveel het kost.

Ik ben dan wel een sucker voor verrassingen, maar toch.
Ik haat verrassingen en ik ben de enige die ooit op onze rekening kijkt. Mijn cadeaus worden zelfs regelmatig gekocht met mijn mailadres gekoppeld omdat we ook veel shopaccounts delen.
quote:
Ik zou die zelfstandigheid ook niet uit handen willen geven geloof ik. We zijn ons, maar ik ben ook nog gewoon een eigen persoon zeg maar. Die soms aan belachelijke dingen geld uitgeeft :7
Die link snap ik niet, maar misschien was dat specifiek naar iemands verhaal?

Dat ik al mijn geld deel betekent niet dat ik niet zelfstandig bepaal waar ik mijn geld aan uitgeef of zij het hare. Ook als dat belachelijke onzin is.
pi_217839149
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik haat verrassingen en ik ben de enige die ooit op onze rekening kijkt. Mijn cadeaus worden zelfs regelmatig gekocht met mijn mailadres gekoppeld omdat we ook veel shopaccounts delen.
[..]
Die link snap ik niet, maar misschien was dat specifiek naar iemands verhaal?

Dat ik al mijn geld deel betekent niet dat ik niet zelfstandig bepaal waar ik mijn geld aan uitgeef of zij het hare. Ook als dat belachelijke onzin is.
Dat iemand anders bepaalt wat ik uitgeef, is toch wel een flaw in zelfstandigheid.
Dus niet naar jou, maar als je alles gezamelijk beheert en elkaar controleert op uitgeven. Of dus dingen niet koopt of uitgeeft omdat de ander meer geld inbrengt.

Dat lees ik toch wel uit Venco haar verhaal en ik zou me daar behoorlijk ongelukkig bij voelen.
pi_217839160
Oh dat controleren zou ik ook ronduit kut vinden :Y

Ik realiseer me trouwens net dat wij oorspronkelijk wel eigen rekeningen hebben gehouden met zakgeld. Dat heeft alleen niet zo lang geduurd.
pi_217839166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:48 schreef exode het volgende:

[..]
Je kan inloggen via https://account.live.com en dan naar account, beveiliging en 'Uw aanmeldactiviteiten weergeven'
Ik zie hier ook allerlei aanmeldingen van overal over de wereld. Maar allemaal mislukt, gelukkig.

Waar in gmail kan je dat zien?
pi_217839187
Ik hou dus enorm van verrassingen. Om te geven en te krijgen.
Wij kunnen niet in elkaars mail en hebben eigen accounts bij de Bol.coms in deze wereld.
pi_217839204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zie hier ook allerlei aanmeldingen van overal over de wereld. Maar allemaal mislukt, gelukkig.

Waar in gmail kan je dat zien?
https://myaccount.google.com/security
pi_217839215
En over verrassingen gesproken, eens kijken of ik wat kan regelen met de BSO zodat ik mijn schatje binnenkort mee naar de sauna kan nemen op een maandag. Ze krijgt (uiteraard) een Lego pakket met haar verjaardag binnenkort maar samen even weg vind ik nog leuker.
pi_217839288
Wij doen globaal hetzelfde als wat ik hier veel zie. Alleen hebben wij het iets verder uitgesplitst. Wij hebben allebei een eigen rekening + spaarrekening, maar die spaarrekening is een beetje wassen neus want houden we allebei op hetzelfde vaste bedrag.
Dan hebben we nog 2 gezamenlijke rekeningen, 1 voor de maandelijkse vaste lasten waar we naar rato van inkomen naar overmaken en 1 voor de boodschappen + overige kosten waar we allebei hetzelfde vaste bedrag naar overmaken. Whatever we over hebben na die automatische overboekingen houden we allebei een vrij in te vullen bedrag aan zakgeld van over en de rest gaat naar de gezamenlijke spaarrekening.
pi_217839294
Zoals ik zei: we hebben 1 rekening.
We sparen voor onszelf op de rekening, pinnen geld apart voor in de kluis en de kinderen krijgen maandelijks geld op hun spaarrekening.
We komen prima rond en kunnen leuke dingen doen.

Ik zal uitleggen waar het nou mee begon, om een idee te geven.

SPOILER
En dat vind ik verspilling en totaal onzinnig.
En dit staat niet op zichzelf.

En zo kom ik in een gesprek met een man die zegt: “Ik heb hm gebouwd, betaald etc”.
“Ik bepaal”. :?

En zo zijn er wel meer van die voorbeelden.
pi_217839304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:18 schreef Bami het volgende:
Wij doen globaal hetzelfde als wat ik hier veel zie. Alleen hebben wij het iets verder uitgesplitst. Wij hebben allebei een eigen rekening + spaarrekening, maar die spaarrekening is een beetje wassen neus want houden we allebei op hetzelfde vaste bedrag.
Dan hebben we nog 2 gezamenlijke rekeningen, 1 voor de maandelijkse vaste lasten waar we naar rato van inkomen naar overmaken en 1 voor de boodschappen + overige kosten waar we allebei hetzelfde vaste bedrag naar overmaken. Whatever we over hebben na die automatische overboekingen houden we allebei een vrij in te vullen bedrag aan zakgeld van over en de rest gaat naar de gezamenlijke spaarrekening.
6 rekeningen dus?
2 van je partner. 2 van jou en 2 gezamenlijke (vaste lasten + boodschappen etc.).
pi_217839308
Gevonden, bij google niks :) . Nou gebruik ik mn hotmail vooral voor van die aanmeldingen waarvan je weet dat je een bak reclame krijgt enzo. Niet mijn hoofd mail adres.

Mijn auto geeft de buitentemperatuur niet goed meer aan, hij denkt steeds dat het onder nul is, zal wel ergens iets niet helemaal goed werken ofzo. Maar vanmorgen begon hij ook te miepen dat de bandenspanning te laag was. Benieuwd of dat dan wel klopt, dus ik zal zo even langs de pomp om te checken.
pi_217839399
@vencodark, wij hebben elk nog een eigen rekening maar dat is meer voor de vorm. Ik krijg mijn salaris op mijn rekening gestort, betaal dan mijn eigen rekeningen (bijvoorbeeld geld op de spaarrekeningen van de kinderen want die zijn gekoppeld aan mijn rekening, verzekering) en maak de rest over naar de gezamenlijke. Vrouwlief doet hetzelfde. Kortom, alles gaat op één grote hoop. Ik hou voor mijzelf vaak nog wel een beetje speling, zodat ik eens lunch kan kopen als ik werk, of kleding kan kopen zonder dat vrouwlief het direct ziet ;) Maar in principe laten we elkaar gewoon heel vrij. Het lijkt mij vreselijk veel gedoe om kritiek te krijgen als je iets wil kopen. Wij overleggen 99 van de 100 dingen wel, maar als vrouwlief iets echt graag wil dan zal ik echt niet snel nee zeggen en andersom ook niet, en zo wel dan is daar een goede reden voor. Wat misschien helpt is dat wij beiden geen big spenders zijn en heel erg op 1 lijn liggen qua uitgaven. En dat we niet kijken naar wie meer of minder verdient, in die zin dat meer verdienen niet inhoudt dat je dus meer zeggenschap hebt over het geld en de uitgaven.

Als je werkt met eigen rekeningen, vind het zoals @SaskiaR het oplost wel heel logisch klinken. Inleggen naar draagkracht zodat de één niet naar verhouding veel meer betaalt dan de ander.

@exode, wat een gedoe met dat keukenblad, en dat voor de prijs die je ervoor hebt betaald, dat verwacht je toch niet :{ Wat een enorme prutsers (ik zal het netjes houden).

Hier zit de 1e wandel3daagse dag erop, vanavond weer. Ze hebben beide 7,7 kilometer gelopen, de net 7-jarige (daar moet ik nog even aan wennen) rende de laatste 50 meter over de finish en had nog energie voor 10. De 8 jarige was afgedraaid zoals verwacht, maar liep het hele stuk wel op haar laarzen en is van plan dat vanavond weer te doen. Kijken of die voeten nog wat waard zijn na woensdag :')
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:35:10 #254
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217839416
Google geeft niks, Hotmail een stuk of 20 acties per dag. Wel overal vandaan. Dat hotmail adres is ooit gelekt met wachtwoord. Dus dat heb ik toen snel veranderd, maar ik denk dat de data wel is doorverkocht. Ze proberen het maar, het is toch het adres is ik gebruik voor reclame mailtjes. Serieuze dingen gaan naar een ander adres.
pi_217839683
Iedereen moet zijn/haar financien lekker regelen zoals het prettig voelt, maar dat heb jij duidelijk niet Venco. Ik zou echt even in gesprek gaan over hoe jij je erover voelt en hoe je het wel fijn zou vinden.

Gedoe over geld is zo zonde van je energie!
pi_217839697
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:21 schreef vencodark het volgende:

[..]
6 rekeningen dus?
2 van je partner. 2 van jou en 2 gezamenlijke (vaste lasten + boodschappen etc.).
Eigenlijk zelfs 8. Betaal + spaar mij, betaal + spaar man, 2x betaal + 1 spaar gezamenlijk en een spaar voor onze dochter die tot nu toe wel gewoon op onze gezamenlijke naam staat. To be fair, meer rekeningen kosten niet meer geld bij de bank waar we gezamenlijk zitten, dus dat scheelt.

Grotere uitgaven overleggen we eigenlijk altijd, zelfs schoenen voor dochterlief check ik al bij man maar dat is omdat hij meningen heeft, niet omdat ik akkoord zoek. En omdat ik makkelijker geld uitgeef dan hij dus voelt het fair om even in te checken.

Het zo gebruiken als reden om te kunnen beslissen vind ik heel gek, en in dit geval ook zonde van het geld idd. Dan had hij misschien beter onderzoek moeten doen voordat de aanschaf gedaan werd. :+
pi_217839809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef exode het volgende:
Iedereen moet zijn/haar financien lekker regelen zoals het prettig voelt, maar dat heb jij duidelijk niet Venco. Ik zou echt even in gesprek gaan over hoe jij je erover voelt en hoe je het wel fijn zou vinden.

Gedoe over geld is zo zonde van je energie!
Ja duh, dat ging van praten naar flinke ruzie. :P :@
Maar we hebben dus een retry nodig.
En als ik hier lees hoe anderen dat doen, geeft dat wel ideeën.
pi_217839938
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja duh, dat ging van praten naar flinke ruzie. :P :@
Maar we hebben dus een retry nodig.
En als ik hier lees hoe anderen dat doen, geeft dat wel ideeën.
Ik zou inzetten op 'Alles voor mij en beetje voor jou' dan heb je een sterke start positie :P ;)

Maar ik denk dat je zelf al wel voelt dat het gesprek meer is dan wel of niet een eigen bankrekening. Jullie denken anders over geld, geld uitgeven en of het geld nou van hem, jou of samen is. Dan is de praktische invulling van hoeveel betaalrekeningen je hebt niet meteen de oplossing.

Mijn schoonouders zijn overigens dan weer net level de andere kant op
SPOILER
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:38 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217840334
Oh icesave… dat was toen wel een dingetje ja
pi_217840457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:33 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief doet hetzelfde. Kortom, alles gaat op één grote hoop. Ik hou voor mijzelf vaak nog wel een beetje speling, zodat ik eens lunch kan kopen als ik werk, of kleding kan kopen zonder dat vrouwlief het direct ziet ;)
Maar, uhh, doet vrouwlief dat dan ook?

Weet ze ervan?
Zo niet, maakt zij dan wel alles over een jij niet zonder dat dat bij beiden bekend is?
pi_217840913
Wij hebben aparte rekeningen en een gezamelijke, maar nooit gedoe over geld. Ik betaal de boodschappen, mijn man de rest. Ik heb ook geen idee hoe hoog ‘de rest’ is of wat überhaupt het inkomen van mijn man is. We geven niet veel geld uit (behalve aan vakanties…), en bij de belastingaangifte krijg ik een update over de financiën. Het boeit me niet zo, ik kan zien wat er op de spaarrekening staat en dat is voldoende.

SPOILER
pi_217841119
Ik zou zeker even bij de buren langsgaan als de vloerenman daar is,@Nijna Face to face is beter dan bellen of mailen. Als hij zich niet aan zn afspraken houdt, dan maar zo. Dat uurtje kan hij dan mooi meteen doen.
Maar dat is het he, jij bent zelf niet zo, ik ook niet trouwens, en dan ga je ervanuit dat een ander zich ook aan de afspraken houdt. Helaas...

Oh, wat een gedoe ook bij jou, @exode! Ik zou met dit echt alles uit de kast trekken om iig de kosten vergoed te krijgen, of dat nou herstel door een extern bedrijf is of een geheel nieuw aanrecht. Te belachelijk voor woorden om je zo af te schepen.

Ik ben zoo blij dat ik helemaal niemand meer verantwoording af te leggen heb qua uitgaven. Had ik veel eerder moeten doen *)

Niet quoten.
SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Mushanga71 op 04-06-2025 10:20:17 ]
If they say
pi_217841874
Wij hebben alles samen. Spaar en betaal. In verkeringsperiode gingen we een huis kopen (ons eerste keer samenwonen) en hebben toen alles op een hoop gegooid. Tot de kinderen er kwamen werkte we beide 40 uur en verdiende ik meer. Hij had meer spaargeld :P Ik ben niet minder gaan werken en hij kreeg een andere dikbetaalde baan. Maar hij vind dat ‘thuiswerken’ net zo goed werken is en dat dat niet stopt om 17:00. Zoals zijn baan wel. Wij hebben wel eens overleg over geld want hij is boekhouder maar ruzie nooit. Eens in de maand gaan we zitten en vult hij zijn excellijstje in waar we geld aan uit hebben gegeven. Nooit een discussie of een opmerking maar wil gewoon weten waar ons geld heen gaat das al. Ik voel dat oom niet als controleren ofzo. En vind het allemaal best. Nu heeft hij een andere baan (die oude ging qua uren echt te gek worden al waren de centen lekker) en als ik 40 uur zou werken dan zou ik net zoveel verdienen als hij. Maar hij vind zn baan te leuk om minder te gaan werken en ik vind het best zo. Zolang er maar geen gezeik komt over geld.

O en als we cadeautjes kopen pinnen we eerst. En dan vaak niet net genoeg voor het cadeau. En ik heb vaak ook nog zegelboekjea die ik kan inwisselen voor geld om een cadeau te kopen. Alleen voor zulke verrassingen dus :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 20:24:36 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_217842003
Hier niets samen, ook al zijn we de laatste anderhalf jaar of samen in zijn huis of samen in mijn huis. Staat wel op het lijstje sinds anderhlave week, net zoals vastleggen wie de stekker eruit mag trekken enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217842107
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar, uhh, doet vrouwlief dat dan ook?

Weet ze ervan?
Zo niet, maakt zij dan wel alles over een jij niet zonder dat dat bij beiden bekend is?
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles ziet ;)
pi_217842207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:36 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee hoor dat doet zij ook, met dezelfde reden. Omdat het af en toe fijn is iets kleins te kopen zonder dat de ander álles ziet ;)
Fijn!
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:39:49 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217843375
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:24 schreef Troel het volgende:
Hier niets samen, ook al zijn we de laatste anderhalf jaar of samen in zijn huis of samen in mijn huis. Staat wel op het lijstje sinds anderhlave week, net zoals vastleggen wie de stekker eruit mag trekken enzo.
Goed dat je dat vastlegt, maar zullen we voorlopig even van alle stekkers afblijven??
  woensdag 4 juni 2025 @ 04:18:29 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_217843989
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Goed dat je dat vastlegt, maar zullen we voorlopig even van alle stekkers afblijven??
Hahaha, het is meer dat met name ik daar over na moest denken, omdat dit hele akkefietje ook anders had kunnen aflopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:09:00 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217844858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:36 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik kijk echt zelden op onze rekening en een cadeautje zou me niet eens opvallen. Doe wel af en toe een saldocheckje, maar ik ben niet zo bezig met waar ons geld heen gaat. Alle vaste lasten weten we toch wel...
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:13:51 #270
176471 oh-oh
pi_217844922
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 04:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Hahaha, het is meer dat met name ik daar over na moest denken, omdat dit hele akkefietje ook anders had kunnen aflopen.
Nooit verkeerd om het daar eens over te hebben natuurlijk ...
Ik was maandagavond een hond kwijt bij de laatste ronde, om 23 uur raakte ik haar kwijt, om 6:15 had ik dr weer.
10 jaar ouder geworden, 17 km gelopen, gelukkig mocht ik gisteren slapen en verlof nemen :')
( Groucho Marx )
pi_217844997
@oh-oh Da's ook schrikken :* Gelukkig liep het goed af!
pi_217845059
Voor een kampspel heb ik goed schuimende zeep of badschuim nodig. (Het idee is grabbelen in een bak met schuim zodat je niet ziet wat je pakt). Heeft iemand (liefst budget) tips voor een merk zeep?
pi_217845135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:27 schreef Hupje het volgende:
Voor een kampspel heb ik goed schuimende zeep of badschuim nodig. (Het idee is grabbelen in een bak met schuim zodat je niet ziet wat je pakt). Heeft iemand (liefst budget) tips voor een merk zeep?
Ik denk dat alle schuim tijdens het grabbelen snel afneemt, omdat vieze handen etc. Afwasmiddel is nog het beste denk ik. Maar als alternatief zou je ook iets wat blijft drijven erin kunnen leggen. Pingpongballetjes oid? Als de oppervlakte volledig is afgedekt, zie je ook niks.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:39:43 #274
176471 oh-oh
pi_217845162
Goedkoop afwasmiddel schuimt meestal als een gek idd.
( Groucho Marx )
pi_217845262
En @oh-oh wat een stress, een hond kwijt :o. Gelukkig weer veilig thuis! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217845396
Wat een stress oh oh, kwam ze zelf weer aanlopen of heb je haar gevonden?

De tegelman is hier aan het voegen, dat maakt het wel af hoor. :)
  woensdag 4 juni 2025 @ 10:07:55 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_217845409
Wat ik geleerd heb in de zeepzakjestijd is dat hoe meer sensitive een product is, hoe minder het schuimt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217845518
Oh kak @oh-oh Is ze wel oké?

Ik zou gaan lunchen met een vriendin, appt ze af :')
Zoon bestelde 3! paar converse, limited edition met Naruto, 2 zelf ontworpen en 1 standaard. Die zou vandaag binnenkomen, rest duurt een week of 3 a 4. Maar omdat ik zou gaan lunchen, geen handtekening kon zetten, het pakket dus niet voor de deur geparkeerd kon worden en ik niet weet waar ik het dan zou moeten afhalen en wanneer, heb ik de bezorging verzet naar morgen. En nou is zoon not amused. Understatement :')
If they say
pi_217845520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik denk dat alle schuim tijdens het grabbelen snel afneemt, omdat vieze handen etc. Afwasmiddel is nog het beste denk ik. Maar als alternatief zou je ook iets wat blijft drijven erin kunnen leggen. Pingpongballetjes oid? Als de oppervlakte volledig is afgedekt, zie je ook niks.
We maken inderdaad na elke paar groepjes een nieuwe bak sop, daar hadden we al rekening mee gehouden.
Het idee van de pingpongballen vind ik trouwens ook een goede als alternatief!
  woensdag 4 juni 2025 @ 10:23:03 #280
176471 oh-oh
pi_217845558
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:06 schreef exode het volgende:
Wat een stress oh oh, kwam ze zelf weer aanlopen of heb je haar gevonden?

De tegelman is hier aan het voegen, dat maakt het wel af hoor. :)
Ik heb de hele nacht gezocht, zelfs de politie was haar op een gegeven moment met drie wagens aan het zoeken want die hadden een melding gehad.Drie wagens, die wss niks beters te doen hadden, hebben rond 2 uur de hele buurt inclusief veldjes uitgekamd, maar haar niet kunnen vinden.
Ik heb de deuren van de flat open gezet beneden en rondjes gelopen door de wijk.
Om 3 uur heb ik haar zien lopen, maar ze rende door!
Om 6:15 zat ze ineens binnen _O_
( Groucho Marx )
pi_217845584
Pff dat kost wat grijze haren :o
  woensdag 4 juni 2025 @ 10:28:33 #282
176471 oh-oh
pi_217845611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:25 schreef Hupje het volgende:
Pff dat kost wat grijze haren :o
Ik heb het jaren geleden eens met een logeerchihuahua gehad, en dat was langs de maas, dat was nog duizend keer erger op een of andere manier, duurde ook nog langer!
Af en toe kun je ze echt wel wat :')
Maar gelukkig is ze helemaal ok, ze was gisteren wel wat brak, maar ik ook.
( Groucho Marx )
pi_217845696
Wat een avontuur oh oh, ze had misschien een geheime date ;)

Voegen is klaar, ik was vergeten hoeveel bende dat geeft. Gelukkig hadden we veel afgeplakt. Eerste ronde schoonmaken gedaan, dadelijk nog 1.
pi_217845717
Juul gaat vandaag bij haar vriendinnetje spelen want die heeft een opvangkitten van 4 weken. De mama kat is doodgereden. Moeder van vriendinnetje doet noodopvang voor de dierenambulance.
  woensdag 4 juni 2025 @ 10:46:38 #285
176471 oh-oh
pi_217845805
Sasha doet niet aan dates, ze vindt niks aan andere honden , ze heeft er geen hekel aan, maar ze heeft er niks mee :D Ze is de enige van alle honden die daar niks aan vindt
( Groucho Marx )
pi_217846018
Sashke wou gewoon ‘freedom, freedom!’

Maar wat een nacht. Zo fijn dat ze gewoon heelhuids terug is. Je weet tenslotte nooit hoe het loopt. -O-
En hoe zij loopt. }:|
  woensdag 4 juni 2025 @ 11:37:55 #287
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217846403
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:19 schreef vencodark het volgende:
Zoals ik zei: we hebben 1 rekening.
We sparen voor onszelf op de rekening, pinnen geld apart voor in de kluis en de kinderen krijgen maandelijks geld op hun spaarrekening.
We komen prima rond en kunnen leuke dingen doen.

Ik zal uitleggen waar het nou mee begon, om een idee te geven.

SPOILER
En dat vind ik verspilling en totaal onzinnig.
En dit staat niet op zichzelf.

En zo kom ik in een gesprek met een man die zegt: “Ik heb hm gebouwd, betaald etc”.
“Ik bepaal”. :?

En zo zijn er wel meer van die voorbeelden.
SPOILER
Even een andere vraag, weet iemand hoe dit werkt:
SPOILER
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 4 juni 2025 @ 11:38:10 #288
176471 oh-oh
pi_217846409
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:01 schreef vencodark het volgende:
Sashke wou gewoon ‘freedom, freedom!’

Maar wat een nacht. Zo fijn dat ze gewoon heelhuids terug is. Je weet tenslotte nooit hoe het loopt. -O-
En hoe zij loopt. }:|
Ze loopt nog steeds alsof ze een marathon heeft gelopen, maar ja met die kleine pootjes van haar _O-
( Groucho Marx )
  woensdag 4 juni 2025 @ 11:58:39 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217846589
Geen antwoord op je vraag Rijst maar wil je wel sterkte wensen :*
pi_217846723
@Rijstebuiltje

SPOILER
Tevens, veel sterkte :*. Financieel gezeik geeft zoveel stress.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217846915
Wat een spanning @oh-oh. Gelukkig is ze weer zelf terug gekomen!

@Rijstebuiltje, fijn dat er hulp nabij is! Klinkt heftig!

Ik weet geen oplossing voor je situatie
SPOILER
  woensdag 4 juni 2025 @ 12:48:15 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_217846999
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
SPOILER
Even een andere vraag, weet iemand hoe dit werkt:
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 juni 2025 @ 12:52:08 #293
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217847038
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 12:48 schreef Troel het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Jij ook, zie ik nu :*
Wat heftig! :o
pi_217847275
@Rijst what!?!?!?!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217847290
@Rijstebuiltje allereerst veel sterkte gewenst! Daarnaast:
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door vlindertje89 op 04-06-2025 13:35:38 ]
  woensdag 4 juni 2025 @ 13:28:21 #296
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217847318
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef Vicky het volgende:
@:rijst what!?!?!?!
Wij appen nog wel :*
  woensdag 4 juni 2025 @ 13:29:06 #297
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217847331
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:25 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILER
We hebben nu eea op papier gezet, de mediator moet er nog over buigen, dus wellicht komt die er nog op terug.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rijstebuiltje op 04-06-2025 13:45:07 ]
pi_217847360
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Wij appen nog wel :*
Is goed 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217847362
Sterkte Rijstebuiltje!

Ik heb nooit met dat bijltje gehakt, maar ik zou altijd aanraden om er een advocaat bij te halen als er enige vorm van discussie is. Kost wat, maar daar krijg je ook heel veel voor terug, zoals alleen al het gevoel dat je niet genaaid wordt/bent.
pi_217847396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
We hebben nu eea op papier gezet, de mediator moet er nog over buigen, dus wellicht komt die er nog op terug.
Verstandig dat die er naar kijkt.
SPOILER
pi_217847555
Joe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')