abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217789594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook, Europa moet zijn shit voor elkaar krijgen.
Je kan nog zo met poppen gooien, jammeren en boze posts schrijven over die oranje troll, dat maakt allemaal geen reet uit.
Omgaan met de politiek van de VS het beste als volgt:
Zorgen dat Europa op gebied van defensie, cybercenter technologie (HW en SW) op eigen benen staat. Een sterke binnenmarkt heeft en op energiegebied ook zelfstandig wordt. Een sterke buitenlandse politiek voert. de Euro stabiel houdt (en inflatie harder aanpakt). Financieel dienstverlening zelfstandig en autark dit en nog meer zaken voor elkaar krijgen is veel beter dan jankzakken over Trump.
De beste manier om met de Amerikaanse politiek om te gaan is het er niet over hebben :') Daarbij jammeren, ik gaf gewoon wat voorbeelden van de impact van die politiek. Bij een Biden geloofde ik best dat je ook je schouders op kan halen over whatever hij deed want dat raakt ons grotendeels in Nederland toch niet zo. Dat gebeurde dan ook massaal.
Ga dan naar een ander topic. In het EU politiek topic kunnen we discussieren over wat Europa zou moeten doen. Daarbij alsof dat niet nutteloos is, of denk je dat de Europese commissie meeleest op fok! om onze verlanglijstjes af te leveren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 29-05-2025 18:36:46 ]
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:46:22 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217789788
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:29:02 #203
254452 Friggles
Ja precies
pi_217790169
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Luigi is geen moordenaar hij deed aan zelfverdediging. Je hebt geen enkel argument aangevoerd waarom hij een moordenaar zou zijn.
De moordenaar ligt op het kerkhof. Bizar hoe je probeert goed te praten dat een CEO beleid mag uitvoeren waar mensen aan overlijden zodat er meer winst gemaakt wordt.
Maar natuurlijk ik snap dat kortzichtige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Dus maak je slachtoffer dader en doe je alsof een dader een slachtoffer is. Uiteindelijk is vrijspraak bijna gegarandeerd, no way dat ze mensen kunnen vinden die hem zullen veroordelen voor zijn heldendaad als ze zich moeten inlezen.
Lees zo'n artikeltje maar eens.
[..]
https://www.theguardian.c(...)s-hospital-transfers

Ik zeg altijd het systeem zou dat type gedrag moeten bestraffen maar dat doet het niet. Winst is belangrijker dan mensenlevens blijkbaar, dat vind ik niet. Het systeem bestraft corruptie of laffe moord door bedrijsbeleid niet. Daarbij laf? Hij riskeert letterlijk zijn leven voor de goede zaak dat is gewoon een heldendaad. Wat laf is is zo'n moordenaar die zich verschuilt achter het systeem dat laffe moorden toestaat. Hoe zou jij het vinden als je ouders' verzekering ze onder druk zet om niet gereanimeerd te worden? Als ze bij een tia niet naar het ziekenhuis worden gestuurd want te duur volgens de verzekeraar.
Dit is echt een gebed zonder eind. En je staat er verder alleen in. Persoonlijk vind ik dat je jezelf diskwalificeert in discussies door telkens weer die gozer aan te halen. Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 mei 2025 @ 19:37:48 #204
862 Arcee
Look closer
pi_217790240
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:13 schreef Beathoven het volgende:
Het gaat niet meer om de stemmers. Die hebben Trump al in het zadel geholpen. Zijn niet meer nodig.
Klopt, maar het is niet nieuw dat hij niets om ze geeft en toch stemden ze weer op hem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217790381
quote:
Was het een joodse student?
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:14:07 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217790653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De beste manier om met de Amerikaanse politiek om te gaan is het er niet over hebben :') Daarbij jammeren, ik gaf gewoon wat voorbeelden van de impact van die politiek. Bij een Biden geloofde ik best dat je ook je schouders op kan halen over whatever hij deed want dat raakt ons grotendeels in Nederland toch niet zo. Dat gebeurde dan ook massaal.
Ga dan naar een ander topic. In het EU politiek topic kunnen we discussieren over wat Europa zou moeten doen. Daarbij alsof dat niet nutteloos is, of denk je dat de Europese commissie meeleest op fok! om onze verlanglijstjes af te leveren.
Sorry, maar JIJ bent degene die dit blijft voorttrekken, ik gaf slechts mijn instemming met een andere user.
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:16:05 #207
66444 Lord_Vetinari
pi_217790687
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Was het een joodse student?
Nee, een Noorse student.
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:16:07 #208
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217790688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:29 schreef Friggles het volgende:

[..]
Dit is echt een gebed zonder eind. En je staat er verder alleen in. Persoonlijk vind ik dat je jezelf diskwalificeert in discussies door telkens weer die gozer aan te halen. Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.
Hij loopt flink te koop met zijn simple wereldvisie, en terroristenpijperij
  donderdag 29 mei 2025 @ 20:22:40 #209
66444 Lord_Vetinari
pi_217790814
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hij loopt flink te koop met zijn simple wereldvisie, en terroristenpijperij
Het saillante is, dat hij waarschijnlijk vreselijk heeft lopen huilen na de moord op Fortuyn, hoewel Volkert eenzelfde soort rechtvaardiging had.
pi_217791657
quote:
18s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het saillante is, dat hij waarschijnlijk vreselijk heeft lopen huilen na de moord op Fortuyn, hoewel Volkert eenzelfde soort rechtvaardiging had.
Totaal niet vergelijkbaar, Fortuyn was een walgelijk politicus maar dan verdiende hij het nog niet om vermoord te worden. Maar jij zou waarschijnlijk ook extreem boos zijn op het verzet in WOII walgelijk dat ze Duitsers vermoordden. Of op soldaten een beroep waarbij je letterlijk moet moorden. Volkert had geen rechtvaardiging Fortuyn was geen massamoordenaar. Nederland was ook toen een rechtsstaat.
Extreem kromme vergelijking. Een betere vergelijking is dat echtpaar in Deurne, dat twee overvallers vermoorde en vrij werd gesproken. Maar die CEO was wel aan wat meer schuldig dan een overval.

Fortuyn stond natuurlijk hetzelfde type gezonheidszorg voor als Trump. Eigen verantwoordelijkheid, ben je doodziek en kun je geen verzekering krijgen, pech gehad. Dat is verachtelijk maar hij wilde dat op een democratische manier bereiken, die poging staat hem vrij wat mij betreft.
pi_217791805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sorry, maar JIJ bent degene die dit blijft voorttrekken, ik gaf slechts mijn instemming met een andere user.
Ja en ik zeg slechts dat als de Amerikaanse politiek je niets boeit er andere topics zijn om commentaar te leveren.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:29 schreef Friggles het volgende:

[..]
Mag je vinden. Ik heb geen probleem om een impopulair standpunt in te nemen zoals je kunt zien. Zonde dat mensen zo bekrompen zijn dat ze het systeem dat dit veroorzaak zo boven kritiek verheven vinden. Als mijn mening op een punt voor mensen mijn mening op een ander punt voor je onderuit haalt ook prima. Het is zonde omdat ik merk dat het verzet tegen dit punt alleen zo is omdat mensen niet in staat zijn hier rationeel over na te denken.
Ik vind moord een slechte zaak, vandaar dat ik het steun als een einde wordt gebracht aan massamoordenaars. Liever door een rechtssysteem maar dat hebben ze amper in Amerika.
In Nederland is Marko Kroon ook een moordenaar, letterlijk door Beatrix geridderd.

Moet ook zeggen dat de spastische hypocriete reacties hilarisch zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 29-05-2025 21:33:17 ]
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:59:35 #212
136 V.
Like tears in rain...
pi_217793762
https://www.politico.com/(...)f-countries-00375001
quote:
Federal court temporarily reinstates Trump’s tariffs on dozens of countries
The federal appeals court granted an ‘administrative stay’ of a Wednesday evening ruling striking down the tariffs.
De tarieven zijn terug, wat een land. :')
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:04:48 #214
323401 Kijkertje
met filter
pi_217793848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.politico.com/(...)f-countries-00375001
[..]
De tarieven zijn terug, wat een land. :')
Dat is de normale gang van zaken zolang het beroep loopt. De uitspraak dat de tarieven ongrondwettelijk zijn verandert daar niet door.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217793862
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is de normale gang van zaken zolang het beroep loopt. De uitspraak dat de tarieven ongrondwettelijk zijn verandert daar niet door.
Uit het artikel
quote:
The decision temporarily reimposes Trump’s sweeping 10 percent global tariffs and the paused “reciprocal” tariffs that Trump imposed on more than 60 trading partners and has used as a leverage point in trade negotiations. It also applies to his 25 percent duties on Canadian and Mexican products and a 20 percent tariff on Chinese products in response to a purported national emergency on drug trafficking.

The appeals court said the temporary stay would remain in place until it rules on the administration’s motion for a longer-term pause of the lower court decision. The stay is likely to run through at least mid-June, according to a schedule laid out by the Federal Circuit judges.

The seesawing rulings fuel the uncertainty over the administration’s tariff agenda, as businesses and foreign leaders have scrambled to understand what the courts’ role could mean for ongoing trade negotiations.

The latest development comes hours after White House press secretary Karoline Leavitt issued a stern rebuke of the International Trade Court’s decision, claiming that the judicial branch had “railroaded” the administration’s sensitive discussions with foreign governments.
Wat maakt het uit dat tarieven ongrondwettelijk zijn? Dat waren sommige deportaties ook. Trump heeft geen boodschap aan de grondwet en tot nu toe lijken de Republikeinen niet bereid daar iets aan te doen.

Ik weet niet waarom het normale gang van zaken zou zijn, dat rechters tegenstrijdige uitspraken doen een paar uur van elkaar. Ik zie dat de Guardian nog geen uur een artikel dat de tarieven juist ingesteld zijn heeft gepubliceerd. Zo'n chaos lijkt mij niet normaal hoor maar het kan zijn dat ik apart ben.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:12:34 #216
323401 Kijkertje
met filter
pi_217793880
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Uit het artikel
[..]
Wat maakt het uit dat tarieven ongrondwettelijk zijn? Dat waren sommige deportaties ook. Trump heeft geen boodschap aan de grondwet en tot nu toe lijken de Republikeinen niet bereid daar iets aan te doen.

Ik weet niet waarom het normale gang van zaken zou zijn, dat rechters tegenstrijdige uitspraken doen een paar uur van elkaar. Ik zie dat de Guardian nog geen uur een artikel dat de tarieven juist ingesteld zijn heeft gepubliceerd. Zo'n chaos lijkt mij niet normaal hoor maar het kan zijn dat ik apart ben.
Er is nog geen tegenstrijdige uitspraak van rechters.

Trump is in beroep gegaan wat automatisch een 'administrative stay' oplevert zolang het Hof van Beroep daarnaar kijkt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217793917
quote:
82s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er is nog geen tegenstrijdige uitspraak van rechters.

Trump is in beroep gegaan wat automatisch een 'administrative stay' oplevert zolang het Hof van Beroep daarnaar kijkt.
Wat valt er naar te kijken dan als het overduidelijk tegen de grondwet in gaat? Daarbij lijkt er me best een prima kans dat Trump's Superme court hem nog maar eens een beetje helpt. Bijvoorbeeld door expres heel traag te zijn.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:28:53 #218
323401 Kijkertje
met filter
pi_217793924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat valt er naar te kijken dan als het overduidelijk tegen de grondwet in gaat? Daarbij lijkt er me best een prima kans dat Trump's Superme court hem nog maar eens een beetje helpt. Bijvoorbeeld door expres heel traag te zijn.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat beide partijen over een paar dagen hun argumenten moeten indienen. Zo lang hoeft het denk ik ook niet te duren.

Overigens gaat daarna nog altijd de SC zich er nog over buigen natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 30-05-2025 00:36:52 ]
pi_217793938
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat beide partijen over een paar dagen hun argumenten moeten indienen. Zo lang hoeft het denk ik ook niet te duren.
Okay, nouja ik zie het wel. Helemaal mooi als Trump hier een dikke nederlaag op leid. Toch zal het niet de eerste keer zijn dat het rechtssysteem hem matst. Op dit moment zijn er dus nog tarieven, ik neem aan dat het niet altijd het idee was dat dit compleet illegaal is toch? Want voor de verkiezingen heb ik geloof ik niemand horen stellen dat de tarieven waar hij op runde niet kunnen omdat ze illegaal zijn. Iedereen zei dat het contraproductief zou zijn, maar illegaal? Onder andere presidenten waren er toch ook tarieven.
Ik denk dat ik blijkbaar de eerste uitspraak maar eens moet bekijken dan.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:46:23 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_217794056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Okay, nouja ik zie het wel. Helemaal mooi als Trump hier een dikke nederlaag op leid. Toch zal het niet de eerste keer zijn dat het rechtssysteem hem matst. Op dit moment zijn er dus nog tarieven, ik neem aan dat het niet altijd het idee was dat dit compleet illegaal is toch? Want voor de verkiezingen heb ik geloof ik niemand horen stellen dat de tarieven waar hij op runde niet kunnen omdat ze illegaal zijn. Iedereen zei dat het contraproductief zou zijn, maar illegaal? Onder andere presidenten waren er toch ook tarieven.
Ik denk dat ik blijkbaar de eerste uitspraak maar eens moet bekijken dan.
Ja doe dat. Die eerste uitspraak is op grond van het feit dat Trump zich speciale bevoegdheden (via wetten waar hij zijn eigen interpretatie aan geeft) toegeeigend heeft om tarieven op te leggen die hij volgens de rechter helemaal niet heeft zoals bv gebruik maken van de IEEPA nadat hij een 'nationale noodsituatie' uitriep.

Zonder die speciale bevoegdheden heeft Trump de goedkeuring van het Congres nodig om tarieven te kunnen opleggen. Voor de verkiezingen had nog niemand een idee hoe hij dat zou gaan doen dus er was ook nog geen sprake van 'illegaliteit'. Maar zijn gebuik/ vrije interpretatie van die wet is wel degelijk vanaf het begin dat hij daar een beroep op ging doen door mensen die er verstand van hadden veroordeeld.

De aanvoer van fentynal als excuus voor de tarieven op goederen uit Canada en Mexico heeft de rechter ook afgewezen. Er is blijkbaar ergens een wettelijk verbod op tarieven heffen op andere landen als repercussie voor iets wat er niets mee te maken heeft. Ook daar werd door deskundigen vanaf het begin op gewezen.

Sommige (gerichte) tarieven mag Trump overigens wel heffen zoals op staal, auto's, aluminium en zo. Daar zullen ook wel regels voor zijn wanneer dat mag vermoed ik. Voorlopig neem ik gewoon aan dat deze rechters die daar verstand van hebben (The United States Court of International Trade!) een juiste uitspraak deden omdat ze unaniem oordeelden en bovendien één van de drie ook nog eens door Trump zelf benoemd is.

quote:
In its ruling, a three-judge panel on the Court of International Trade said that the International Emergency Economic Powers Act, which Trump invoked to impose the tariffs, does not authorize a president to levy universal duties on imports.

"The Worldwide and Retaliatory Tariff Orders exceed any authority granted to the President by IEEPA to regulate importation by means of tariffs," the judges wrote.

And separate, specific tariffs on Canada, Mexico and China related to drug trafficking "fail because they do not deal with the threats set forth in those orders," the panel wrote.

Implementing tariffs typically requires congressional approval.

Bron
De argumentatie van die rechters wordt uiteengezet in een 73-pagina lange uitspraak terwijl het enige argument van Trump & Co is dat de rechtspraak zich niet met het beleid van de president mag bemoeien wat natuurlijk lariekoek is. De rechterlijke macht is er nu juist voor om te oordelen of de wet wordt nageleefd en niemand staat boven de wet. Ook Trump niet. Hij mag weliswaar niet aangeklaagd worden (dankzij die dubieuse uitspraak van de SC) maar het lijkt me sterk dat Trump uitspraken blijft negeren. Het enige wat hij wel kan doen is idd steeds vertragen.

Wees blij dat er uberhaupt nog sprake van een (grotendeels) goed functionerende rechtspraak is. Als het aan jou had gelegen waren ze daar in een langdurige shutdown beland die Trump eeuwig had kunnen rekken en hem juist wel speciale bevoegdheden had gegeven, precies wat hij wilde. Gelukkig voorkwam Schumer dat op de valreep.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 30-05-2025 05:51:58 ]
pi_217794124
Ach, RFK Jr. heeft blijkbaar niet bestaande studies geciteerd in zijn Make America Healthy Again.

Verder veel executive orders die door rechters worden tegen gehouden.
Dat wil Trump natuurlijk niet. Niet dat hem en hun dat interesseert trouwens, want men schuift de meeste rechterlijke uitspraken toch terzijde.

Maar voor de zekerheid is er natuurlijk dat kleine verborgen paaseitje in de big, beautiful bill, waar ik het eerder over had.
Waarmee de rechterlijke macht effectief geen enkel middel meer heeft om te zorgen dat men zich houdt aan de rechterlijke uitspraken.
Zie:
https://www.newsweek.com/(...)p-bill-court-2075769

Eigenlijk mag dat piepkleine verborgen paaseitje (p. 544 van de budget bill voor de geïnteresseerden) niet in deze budget bill zitten vanwege de Byrd rule, maar je weet het nooit met deze huidige congresleden. Toch maar voor de zekerheid deze passage schrappen dan?

quote:
Buried on page 544 of Trumps "big beautiful bill", there is a 1 paragraph section labeled "SEC. 70302. RESTRICTION ON ENFORCEMENT."

If passed, this section would legally eliminate the courts ability to enforce contempt charges, destroying one of the few remaining checks and balances that the judiciary may have over the executive branch.

Here's the full text from the bill for reference:

No court of the United States may enforce a contempt citation for failure to comply with an injunction or temporary restraining order if no security was given when the injunction or order was issued pursuant to Federal Rule of Civil Procedure 65(c), whether issued prior to, on, or subsequent to the date of enactment of this section.
PS citeren is mobiel toch wat lastiger. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Salina op 30-05-2025 00:59:05 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 02:47:29 #222
323401 Kijkertje
met filter
pi_217794512
  vrijdag 30 mei 2025 @ 02:55:11 #223
323401 Kijkertje
met filter
pi_217794522
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:51 schreef Salina het volgende:
Ach, RFK Jr. heeft blijkbaar niet bestaande studies geciteerd in zijn Make America Healthy Again.

Verder veel executive orders die door rechters worden tegen gehouden.
Dat wil Trump natuurlijk niet. Niet dat hem en hun dat interesseert trouwens, want men schuift de meeste rechterlijke uitspraken toch terzijde.

Maar voor de zekerheid is er natuurlijk dat kleine verborgen paaseitje in de big, beautiful bill, waar ik het eerder over had.
Waarmee de rechterlijke macht effectief geen enkel middel meer heeft om te zorgen dat men zich houdt aan de rechterlijke uitspraken.
Zie:
https://www.newsweek.com/(...)p-bill-court-2075769

Eigenlijk mag dat piepkleine verborgen paaseitje (p. 544 van de budget bill voor de geïnteresseerden) niet in deze budget bill zitten vanwege de Byrd rule, maar je weet het nooit met deze huidige congresleden. Toch maar voor de zekerheid deze passage schrappen dan?
[..]
PS citeren is mobiel toch wat lastiger. :{
https://bsky.app/profile/zackford.bsky.social/post/3lqdbn2oo3223

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 30-05-2025 03:05:29 ]
pi_217794535
America is a scam

quote:
Donald Trump is many things: a racist, an authoritarian, a rapist… but what he is, and has always been, above all and from the very start, is a scammer:

The election of Donald Trump feeds many needs in the right wing coalition: the libidinal pleasure of seeing trans people, migrants, and anyone who isn't white getting terrorized by masked thugs and swivel-eyed loons; massive tax cuts for the oligarch class, especially those who (like Trump) inherit their wealth; the gutting of public education and the destruction of the barrier between church and state.

But the most important, best-served constituency in the Trump coalition is scammers. This has been his promise since his first campaign, when he boasted on national television that he cheated on his taxes because "that makes me smart":

Trump is the ripoff candidate, the King of the Scam. Take Trumpcoin: the President of the United States of America issued his own shitcoin through which people could openly offer him bribes. Then he announced that he would reward the top 220 bribes with a private dinner where he could be directly lobbied for presidential favors. The top bribes were proffered by a rogues' gallery of domestic and foreign scammers and crooks, including billionaire felons seeking pardons for stealing from millions of normal investors:

https://www.citationneeded.news/trump-memecoin-dinner-guests/

But the actual attendees didn't really bribe Trump. They scammed him by taking short positions on their Trumpcoin holdings:

https://www.theverge.com/(...)ontest-dinner-winner

And the instant the guestlist was announced, they liquidated their holdings, tanking Trumpcoin's price:

https://protos.com/trump-(...)sts-dump-by-dessert/

But Trump scammed them, by turning the "private dinner with the president" into a whistle-stop in which he breezed into the hall, spoke for 15 minutes, and then left by helicopter without meeting with any of his "guests":

https://link.nymag.com/vi(...)bntiap.15g1/0da0f946

This is the kind of scammer inception that threatens to create a black hole of superdense Scammium-138 that sucks the whole country into the scam singularity.

In Trump's scam-friendly America, honest businesses operate at a disadvantage. The car dealer that cheats you on the inspection report for your car, cheats you again on your loan, and cheats you a third time on warranty service will have more money to advertise and market than the honest seller across the street. The supplement-pushing grifter has more money to spend on marketing than the company that makes real medicine.

Trump is out there pardoning shady crypto exchanges, gutting the white collar crime cops, and accepting tens of millions of dollars in payments from companies and executives who are under investigation for stealing from the American people. The Consumer Finance Protection Bureau just shut down its kleptocracy unit (seriously!)
https://pluralistic.net/2025/05/28/cheaters-ever-prosper/

Scammers paradise _O- Blijkbaar wil Amerika meer Nigeria zijn ofzo.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 04:29:28 #225
323401 Kijkertje
met filter
pi_217794545
Ik hoor net (bij O'Donnell) dat het besluit van het Hof van Beroep om de stop op tarieven (tijdelijk) op te heffen zolang de zaak loopt genomen is omdat Trump & Co toegezegd hebben eventuele (verdere) financiele schade te vergoeden die bedrijven daardoor oplopen als de tarieven uiteindelijk idd illegaal beoordeeld worden door hogere rechtbanken.

Ik vermoed dat het discussiepunt bij de SC vooral zal gaan over de bevoegdheid van de rechterlijke macht om beleid van de president te 'hinderen'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 30-05-2025 04:46:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')