BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: http://forum.fok.nl/topic/2100984
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
Heeft Pete wel een puntquote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:17 schreef bazbo het volgende:
Pete Townshend zelf vindt dat Quadrophenia Tommy overtreft.
Uitgebracht precies veertien jaar voor mijn geboorte. De hoes doet me een beetje denken aan schilderijen van Herman Brood.quote:Op maandag 17 november 2025 11:39 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2847: XTC - Drums And Wires
[ afbeelding ]
XTC is het briljante Britse bandje dat vanaf 1975 vanuit Swindon en onder leiding van Andy Partridge de wereld verovert. In 1979 ontstaat de 'klassieke' bezetting van Partridge, Colin Moulding, Dave Gregory en Terry Chambers. Het eerste album in deze formatie is Drums And Wires, eveneens uit 1979. De plaat is bekend vanwege de nadruk op de gitaren (Gregory is met bij de band gekomen en vervangt de toetsenist) en de drumpartijen. De songs zijn kort, puntig en poppy en dwalen af van de punkerige rock waarmee de groep ooit startte. Drums And Wires is de eerste plaat die ik van XTC koop en het blijkt een eerste uitgave op cd te zijn (uit 1985). Voorheen heb ik niets met de groep, maar mijn aandacht raakt gevangen doordat er twee stukken van XTC staan op albums van Primus die ik eind jaren negentig aanschaf. Scissor Man en Making Plans For Nigel staan allebei op deze plaat, dus die koop ik dan (op 29 augustus 1998) voor een prikkie. Making Plans For Nigel is een bekende hit en ook Ten Feet Tall is een single. Zelf vind ik Helicopter en Life Begins At The Hop heel fijn. Gaaf album.
Bekijk deze YouTube-video
Nogal wat, vrees ik.quote:
Want dan waren we nog langer bezigquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:27 schreef bazbo het volgende:
Ik ben echt niet zo'n debiel die alles koopt wat er maar uitkomt.
Precies: ik ben wel een debiel, maar niet zó'n debiel.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:29 schreef Gehenna het volgende:
Maar gelukkig:
[..]
Want dan waren we nog langer bezig
Ik wist niet van het bestaan van dit af, dank voor je reviewquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:13 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2972: Vangelis - La Fête Sauvage
[ afbeelding ]
Vangelis krijgt in 1975 de vraag of hij muziek wil maken bij een documentaire van Frédéric Rossif over dieren in het wild. De Griek heeft zojuist de opnamen voor Heaven And Hell afgerond. Hij gaat de uitdaging aan en in zijn Londense studio Nemo gaat hij aan de slag. Van alle muziek die hij voor de docu maakt, verschijnt in 1976 slechts een klein deel op elpee. Twee plaatkantlange muziek- en geluidscollages krijgen we te horen. Daar zitten opvallend veel natuurlijke geluiden tussen, zoals Afrikaanse percussie, opzwepende zang en vogelgekwetter. Vangelis smeedt er een schitterend geheel van door alles te verbinden met zijn elektronica, vreemde effecten en wonderschone melodieën. Het eerste deel is wat onstuimig; het tweede deel kent de wat vertrouwdere sound van Vangelis. Ik vind een cd-versie, een remaster uit 1990, tijdens een grote platenbeurs hier in de straten van ons zo majestueuze Apeldoorn. Avontuurlijk werkje, dit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |