-----------------------------------------quote:Zorgminister Agema had ruzie met premier Schoof over zorgakkoord
Vicepremier en minister van Volksgezondheid Agema heeft vrijdag ruzie gehad met premier Schoof tijdens het vicepremieroverleg. Dat zegt ze in het tv-programma Buitenhof. Volgens Agema raakte ze "geëmotioneerd" omdat ze een punt uit het zorgakkoord op de agenda van de ministerraad wilde en Schoof dat weigerde.
Agema zegt dat ze daarover al twee maanden een aparte afspraak buiten de ministerraad om probeert te maken met minister Heinen van Financiën, maar dat ze hem niet kan bereiken. Zij wil dat er structureel geld komt voor zogeheten 'doorbraakmiddelen'. Dat zijn medische technologie, kunstmatige intelligentie (AI) en hulpmiddelen.
In Buitenhof vertelde Agema over haar aanvaring met premier Schoof:
ZIE VIDEO BIJ BRON
Volgens Agema is het zorgakkoord dat ze met dertien zorgpartijen wil sluiten bijna rond, behalve op dit onderdeel. De inzet van deze technologische middelen zou het personeelstekort in de zorgsector kunnen aanpakken. Agema zegt dat ze de sector perspectief wil bieden.
Minister Heinen wil daarvoor in eerste instantie alleen incidenteel geld vrijmaken voor 2027 en 2028, maar Agema wil juist dat er langdurig geïnvesteerd wordt in die technologische middelen. Daar is 400 miljoen euro voor gereserveerd, meldt RTL Nieuws.
De zorgminister zegt dat ze niet om extra geld vraagt van Heinen, maar dat het om geld gaat uit een pot die is gereserveerd om de kosten van het verlagen van het eigen risico op te vangen. Volgens Agema is de compensatie voor het eigen risico te ruim begroot. Zij denkt dat ze daarom structureel geld uit die pot kan halen. Daar is onenigheid over tussen beide ministers.
Bronnen in Den Haag verwachten dat er alsnog morgen of overmorgen een apart gesprek wordt ingepland tussen de ministers om het probleem op te lossen. In Buitenhof vertelt Agema dat ze goede hoop heeft er samen met Heinen uit te komen.
https://nos.nl/artikel/25(...)oof-over-zorgakkoord
Een pakje haarverf zou ook niet verkeerd zijn op zijn tijd.quote:
Voorheen via Twitter maar dat heeft Dick in de ban gedaan.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Je kan een collega-minister 2 maanden lang niet bereiken? Hoe dan?
Hoezo?quote:Op zondag 25 mei 2025 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
Achterlijk wijf.
Als je Schoof nog niet eens aan kan, heb je daar sowieso niets te zoeken.
Deze flopshow is beter dan D66?quote:
Alle nepprogressieven zitten gelijk hun vrouwenhaat te botvieren omdat dit een PVV'er is dus dan kan het.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
Achterlijk wijf.
Als je Schoof nog niet eens aan kan, heb je daar sowieso niets te zoeken.
Die kerel is onbekwaam en heeft totaal geen ruggengraat. Komt ook herhaaldelijk over als een basisschool leraar die de controle kwijt is of als een zelfbenoemd filosoof zonder vraagstukken.quote:
D66 is gewoon de rot van Nederland, Westerse waarden en secularisme.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat kwam eerder door immigratie het grote onderwerp van de verkiezingen te maken, en de VVD die met hun uitspraken de deur wagenwijd open hebben gezet voor Geert en co.
Je kunt Yesilgoz vooral danken voor dit kabinet, niet D66.
Voormalig NCTV, Directeur-generaal van de AIVD en Secretaris-generaal van Justitie en Veiligheid...quote:Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Die kerel is onbekwaam en heeft totaal geen ruggengraat. Komt ook herhaaldelijk over als een basisschool leraar die de controle kwijt is of als een zelfbenoemd filosoof zonder vraagstukken.
Heeft niks met vrouwenhaat te maken, ze kan er niks van net zoals haar collega Faber die het slechtste van dit kabinet is wat een prestatie is bij de verzameling klunzen daarquote:Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alle nepprogressieven zitten gelijk hun vrouwenhaat te botvieren omdat dit een PVV'er is dus dan kan het.
Nee, idd. Vandaar die schijtlollige opmerkingen over haarverf en brillen.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heeft niks met vrouwenhaat te maken, ze kan er niks van net zoals haar collega Faber die het slechtste van dit kabinet is wat een prestatie is bij de verzameling klunzen daar
Ik heb vorig jaar in Maastricht tegen een Bentley aan gepist.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voormalig NCTV, Directeur-generaal van de AIVD en Secretaris-generaal van Justitie en Veiligheid...
Wat heb jij precies gepresteerd?
Over Kaag werden die grappen niet gemaakt,?en val mij er niet op aan want ik beoordeel ze op hun werkquote:Op zondag 25 mei 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, idd. Vandaar die schijtlollige opmerkingen over haarverf en brillen.
Mijn hemel wat walg ik van 'progressieven', stel hypocrieten.
Ja, en ook die verwierp ik.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Over Kaag werden die grappen niet gemaakt,?en val mij er niet op aan want ik beoordeel ze op hun werk
Dat is allemaal prima en dat mag gezegd worden, maar hoerenlopertje en potenrammer Harvest noemt het een "wijf" en Nikonlover liket dat.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heeft niks met vrouwenhaat te maken, ze kan er niks van net zoals haar collega Faber die het slechtste van dit kabinet is wat een prestatie is bij de verzameling klunzen daar
Geloof er niks van.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb vorig jaar in Maastricht tegen een Bentley aan gepist.
Snap ik. Wel met vliegtuig hoop ik? Die jongen heeft het zo druk...quote:
Die nuance heeft geen zin johquote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Over Kaag werden die grappen niet gemaakt,?en val mij er niet op aan want ik beoordeel ze op hun werk
Ik heb dat gedaan, en vond het hilarisch. Wat een verwaand gedrag om in zo'n auto rond te rijden.quote:
Kaag zou Schoof wel aan kunnen.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan er onderhand een bingo van maken met de woorden: Islam, Salafisme, D66, Groenlinks, Wahabisme, Hypocriet, Ggggristenen, Deugkneuzen, Vrouwen en Homo's, Abrahamistisch, Wegkijkers, Vliegtaks, Intersectionaliteit, Woke, Gloria Wekker, DEI, Darfur en nog wat.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die nuance heeft geen zin joh
Iedereen is hypocriet. Iedereen buigt voor de Islam en Etto walgt van iedereen die niet in zijn woke obsessie meegaat.
ja, en allemaal nog waar ook.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan er onderhand een bingo van maken met de woorden: Islam, Salafisme, D66, Groenlinks, Wahabisme, Hypocriet, Ggggristenen, Deugkneuzen, Vrouwen en Homo's, Abrahamistisch, Wegkijkers, Vliegtaks, Intersectionaliteit, Woke, Gloria Wekker, DEI, Darfur en nog wat.
In de blender en hop weer een ieuwe reactie.
Ik beweer dan ook niet andersquote:Op zondag 25 mei 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Te laat.
Maar ik nodig je uit op Kaag en mijn naam te croften. Kun je zien dat ik neanderthalers ook toen al terecht wees.
Is ons land kapot dan? Vandaag nog met de trein van Eindhoven naar Leiden geweest. Alles lag er prima bij.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja, en allemaal nog waar ook.
D66 heeft dit land kapotgemaakt. Niet de PVV, niet Wilders, niet 'rechts', D66. En het gaat vrolijk voort op dezelfde weg.
D66 en dus niet de VVD met hun heilige kleine overheid en bezuinigingscircus? Niet de PVV die voor massale polarisatie hebben gezorgd? PvdA met hun participatiewet en studieleningen?quote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja, en allemaal nog waar ook.
D66 heeft dit land kapotgemaakt. Niet de PVV, niet Wilders, niet 'rechts', D66. En het gaat vrolijk voort op dezelfde weg.
En dan is het natuurlijk hartstikke logisch dat we lachen om een 'wijf' met grijs haar en gekke bril.
Dat is echte progressie.
Stel hypocrieten
Die polarisatie, waar je graag tegen van leer trekt. Die hebben we te danken aan de grachtengordel witte onbelezen hoogopgeleide 3x modaal verdienende D66'ers en hun eeuwige afkeer van het proletariaat, dat lompenvolk daar verder beneden, dat niet moet zeuren maar gewoon mee moet deinen op de diversiteitduurzaamdhimmi-kruisvaart van Kaag, Jetten en co.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is ons land kapot dan? Vandaag nog met de trein van Eindhoven naar Leiden geweest. Alles lag er prima bij.
De VVD is de rode draad van veel ellendequote:Op zondag 25 mei 2025 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
D66 en dus niet de VVD met hun heilige kleine overheid en bezuinigingscircus? Niet de PVV die voor massale polarisatie hebben gezorgd? PvdA met hun participatiewet en studieleningen?
Nee D66 is de boosdoener hier. Ik kan het niet volgen hoor.
D66 is dan ook rechts. Altijd geweest.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is de rode draad van veel ellende
Rechts dus
Neuh, dat is verder echt de verantwoordelijkheid van kiezers zelf of ze op het CDA, de SP, de VVD of de PVV stemmen.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die polarisatie, waar je graag tegen van leer trekt. Die hebben we te danken aan de grachtengordel witte onbelezen hoogopgeleide 3x modaal verdienende D66'ers en hun eeuwige afkeer van het proletariaat, dat lompenvolk daar verder beneden, dat niet moet zeuren maar gewoon mee moet deinen op de diversiteitduurzaamdhimmi-kruisvaart van Kaag, Jetten en co.
DAAR zit de reden waarom de PVV groot is geworden.
Kun je nog zo lollig doen over Agema en d'r haarkleur, jij en die weerzinwekkende arrogante rotclub die je voorstaat is waarom we thans zijn waar we zijn.
D66 vind ik midden rechts maar is zeker niet links zoals ook vaak gezegd wordtquote:Op zondag 25 mei 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is dan ook rechts. Altijd geweest.
Mooi want ik ben feminist in hart en nieren.quote:
Klopt. En alsof dat rechts liberale beleid al niet erg genoeg was gaan ze als kers op de taart met hun extreem rechtse vrienden in zee.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is de rode draad van veel ellende
Rechts dus
quote:Op zondag 25 mei 2025 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt. En alsof dat rechts liberale beleid al niet erg genoeg was gaan ze als kers op de taart met hun extreem rechtse vrienden in zee.
Ik begrijp alleen niet dat als je hier een handvol users ziet die een Agema of een Faber op hun uiterlijk basht je meteen maar weer moet claimen dat dit het spelletje is van heel links Nederland tegenwoordig.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi want ik ben feminist in hart en nieren.
Ook wanneer D66-volk lafbekkerig verstek laat gaan.
Die Agema toch, met haar grijze haren. LoL!
Omdat ik 'links' Nederland onderhand wel ken.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet dat als je hier een handvol users ziet die een Agema of een Faber op hun uiterlijk basht je meteen maar weer moet claimen dat dit het spelletje is van heel links Nederland tegenwoordig.
Nou ja, mensen stemmen natuurlijk met een reden op bepaalde partijen. Als die reden er niet is zouden ze niet stemmen of op een andere partij stemmen. In Amerika zie je ook dat (bepaalde) kiezers die verantwoordelijkheid bij de partij leggen en niet bij zichzelf.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Neuh, dat is verder echt de verantwoordelijkheid van kiezers zelf of ze op het CDA, de SP, de VVD of de PVV stemmen.
Jij denkt dat maar je zicht is heel erg beperktquote:Op zondag 25 mei 2025 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik 'links' Nederland onderhand wel ken.
En daar hoeft echt links geen moer van te verwachten.
Niet echt, daarom lees ik dagelijks Joop.nl en OneWorld.nl.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jij denkt dat maar je zicht is heel erg beperkt
Hoe praat rechts over Timmermans?quote:Op zondag 25 mei 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt, daarom lees ik dagelijks Joop.nl en OneWorld.nl.
Dan zie je precies hoe 'links' Nederland denkt.
Bijvoorbeeld dat je Agema gerust een 'wijf' kunt noemen, die een 'haarkleur' nodig heeft en een 'gekke bril' draagt.
Kuthypocrietelingen... en let wel: dat krijgt alleen al 5 likes.
Ja en toen Biden zijn kanker aankondigde werd hij ofwel uitgelachen ofwel in twijfel getrokken. Is dat dan ook het gehele rechtse spectrum?quote:Op zondag 25 mei 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je Agema gerust een 'wijf' kunt noemen, die een 'haarkleur' nodig heeft en een 'gekke bril' draagt.
Maar in ons systeem, waar er 30 partijen meedoen, kun je een specifieke partij enkel verantwoordelijk stellen dat kiezers niet op die partij stemmen, niet voor op welke partij ze dan stemmen.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, mensen stemmen natuurlijk met een reden op bepaalde partijen. Als die reden er niet is zouden ze niet stemmen of op een andere partij stemmen. In Amerika zie je ook dat (bepaalde) kiezers die verantwoordelijkheid bij de partij leggen en niet bij zichzelf.
Voor 'progressief links' is feminisme dan ook alleen een schaamlap, handig wanneer het uitkomt (Trump, SGP), lastig in alle andere zaken...quote:Op zondag 25 mei 2025 21:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is allemaal prima en dat mag gezegd worden, maar hoerenlopertje en potenrammer Harvest noemt het een "wijf" en Nikonlover liket dat.
Wat leuk dat je het symbool van je hobbyclub (pro-Palestina, anti-PVV) even uploadt.quote:
Geen idee, want ik ben niet rechts.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja en toen Biden zijn kanker aankondigde werd hij ofwel uitgelachen ofwel in twijfel getrokken. Is dat dan ook het gehele rechtse spectrum?
Ik weet dat je daar je blonde leider in herkentquote:Op zondag 25 mei 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat leuk dat je het symbool van je hobbyclub (pro-Palestina, anti-PVV) even uploadt.
Nee, en dat is dan wederom ook mijn punt nietquote:Op zondag 25 mei 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, want ik ben niet rechts.
Vergeet niet een fijne dood toegewenst (al past dat niet in die gehele zin).quote:Op zondag 25 mei 2025 22:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja en toen Biden zijn kanker aankondigde werd hij ofwel uitgelachen ofwel in twijfel getrokken. Is dat dan ook het gehele rechtse spectrum?
Timmermans is een racistische, wekkeriaanse, intersectionele, wahabistische, wokiaanse, deugende, blanke boerenlul.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe praat rechts over Timmermans?
Veroordeel dat dan ook, maar dan zien we je niet
Hypocriet
Maar klopt wel.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Timmermans is een racistische, wekkeriaanse, intersectionele, wahabistische, wokiaanse, deugende, blanke boerenlul.
Niet mijn woorden.
Nou, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het ligt er ook aan wie de geschiedenis schrijft.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En Biden zal de geschiedenis ingaan als een van de beste presidenten van de VS. Top 20, zonder twijfel.
Als het iemand is die universitair geschoold is dan is er een grote kans dat Joe het wel kan schuddenquote:Op zondag 25 mei 2025 22:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het ligt er ook aan wie de geschiedenis schrijft.
Moedig van je.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou ook niet opnemen als ik door Fleur Agema gebeld wordquote:Op zondag 25 mei 2025 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Daar viel weinig meer aan kapot te maken. Ik zie het liefst dat de verplichting van een zorgverzekering eraf gaat. Die zorgpremies zijn echt achterlijk hoog.quote:
Wat als je ziek wordt of een ongeluk krijgt?quote:Op maandag 26 mei 2025 00:11 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie het liefst dat de verplichting van een zorgverzekering eraf gaat. Die zorgpremies zijn echt achterlijk hoog.
Dan heb ik daar wel spaargeld voor.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat als je ziek wordt of een ongeluk krijgt?
Hoe wil je dan de ziekenhuizen financieren, laten betalen door een paar zorgvragenden? Dan wordt het verhelpen van een aangeboren hartafwijking een operatie van vijf miljoen.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar viel weinig meer aan kapot te maken. Ik zie het liefst dat de verplichting van een zorgverzekering eraf gaat. Die zorgpremies zijn echt achterlijk hoog.
Ook weer een typisch deuguser met een typische reactie. Echt, leef je volgens een script ofzo?quote:Op zondag 25 mei 2025 23:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet opnemen als ik door Fleur Agema gebeld word
Je kan er ook voor kiezen om minder zorg in te zetten of centra bundelen. Heb je wel minder kwaliteit van zorg maar dat overleef je wel en je houdt dan genoeg geld over om nieuwe kraantjes of een andere auto te halen want dat is uiteindelijk veel belangrijker dan gezondheid.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar viel weinig meer aan kapot te maken. Ik zie het liefst dat de verplichting van een zorgverzekering eraf gaat. Die zorgpremies zijn echt achterlijk hoog.
krijgen we nog meer malloten aan de top, altijd feest die clowns daar in den haagquote:Op zondag 25 mei 2025 21:24 schreef Cupfighter het volgende:
Waardeloze bende dit hele kabinet, stap op , in het belang van het land, stelletje prutsers
Slechter dan dit is onmogelijkquote:Op maandag 26 mei 2025 07:10 schreef mschol het volgende:
[..]
krijgen we nog meer malloten aan de top, altijd feest die clowns daar in den haag
Ik vind dat ze wel een punt heeft eigenlijk, AI in de zorg is de toekomst. Zeker omdat er gewoon niet genoeg poppetjes zijn voor aan het bed.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:35 schreef raptorix het volgende:
Er word even voor gemak aan voorbij gegaan dat Agema een expert op gebied van zorg is en ruim 15 jaar pleit voor concrete verbeteringen in de zorg. TS is een huilmuts, die 24 uur per week werkt, elke maand voor plezier stedentrips per vliegtuig bezoekt, en wel heeeeeeeeeeeeeeel begaan is met millieu, TS zou er ook eens beter aan doen om wat minder opzichtig met haar klonen te posten (waarom word dit sowieso getolereerd bij haar?)
Nog maar niet te spreken dat ze minimaal 1 keer per dag een topic opent over iemand bij PVV, en altijd wel iets waarbij ze ze in kwaad daglicht stelt.
Ik ben zelf ook groot voorstander voor AI in de zorg, overigens word dit al 10 jaar gebruikt, het probleem is echter als je er een smak geld aan uitgeeft dat ik al weet wat er gebeurt, dat geld gaat naar bedrijven die AI inzetten en daar veel geld voor binnen lepelen, nu durf ik redelijk wat te zeggen over AI aangezien ik er dagelijks veel mee werk, maar als je dat geld wilt inzetten kun je dat beter aan programma's in het Universitair onderzoek geven aangezien die echt het innovatieve werk doen.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind dat ze wel een punt heeft eigenlijk, AI in de zorg is de toekomst. Zeker omdat er gewoon niet genoeg poppetjes zijn voor aan het bed.
Het is niet allemaal zo zwart-wit.
Agema is een prima vakminister, ze is al bijna 2 decennia inhoudelijk op zorg bezig, en dan niet alleen op Macro niveau, ze heeft ook veel lokale misstanden aangepakt.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hugo zou in dit kabinet de beste zijn , dat zegt genoeg
Tamelijk obsessief gedrag van TS idd. Je kunt iets tegen de PVV hebben maar dit is een obsessie. Zoals wel meer users laten zien.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:35 schreef raptorix het volgende:
Er word even voor gemak aan voorbij gegaan dat Agema een expert op gebied van zorg is en ruim 15 jaar pleit voor concrete verbeteringen in de zorg. TS is een huilmuts, die 24 uur per week werkt, elke maand voor plezier stedentrips per vliegtuig bezoekt, en wel heeeeeeeeeeeeeeel begaan is met millieu, TS zou er ook eens beter aan doen om wat minder opzichtig met haar klonen te posten (waarom word dit sowieso getolereerd bij haar?)
Nog maar niet te spreken dat ze minimaal 1 keer per dag een topic opent over iemand bij PVV, en altijd wel iets waarbij ze ze in kwaad daglicht stelt.
Gefeliciteerd. Nu hoor je officieel bij de "boze mannen van Fok!"-clubquote:
Niet alleen dat, maar de bezuiniging bij VWS was een maand geleden nog geen enkel probleem.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Agema zegt dat ze daarover al twee maanden een aparte afspraak buiten de ministerraad om probeert te maken met minister Heinen van Financiën, maar dat ze hem niet kan bereiken
Een opname in een ziekenhuis is al richting 10K per week. Daar kan je tegenaan sparen.quote:
Zowaar, je plaatst af en toe toch iets wat ik geloofwaardig vind.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar in Maastricht tegen een Bentley aan gepist.
Hij kan altijd nog crystal meth gaan maken in een ondergronds superlab.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel succes als je kanker zou krijgen om dat gespaard te hebben.
Correct. En dit is al langer aan de gang. Als het Faber, Agema of Van der Plas betreft kan er alles over worden gezegd, betreft het een progressief linkse politicus is het een gebrek aan fatsoen en 'vrouwenhaat'.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alle nepprogressieven zitten gelijk hun vrouwenhaat te botvieren omdat dit een PVV'er is dus dan kan het.
Is niet eens een 'zij' joh.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:35 schreef raptorix het volgende:
Oja, volgens mij was dat dat figuur die in Covid forum destijds poste zich te laten gangbangen in een ruige club en dan wedstrijdje te doen om door zoveel mogelijk mannen bare te worden genomen.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is niet eens een 'zij' joh.
Een grote act.
quote:Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het valt meer mensen op dus.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. En dit is al langer aan de gang. Als het Faber, Agema of Van der Plas betreft kan er alles over worden gezegd, betreft het een progressief linkse politicus is het een gebrek aan fatsoen en 'vrouwenhaat'.
Hahaha deuguser nog wel, ziek origineel ook. En dan anderen verwijten volgens een script te leveren, lekker manquote:Op maandag 26 mei 2025 04:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook weer een typisch deuguser met een typische reactie. Echt, leef je volgens een script ofzo?
Niet gelezen of gezien.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, volgens mij was dat dat figuur die in Covid forum destijds poste zich te laten gangbangen in een ruige club en dan wedstrijdje te doen om door zoveel mogelijk mannen bare te worden genomen.
Wie? Agema?quote:Op maandag 26 mei 2025 08:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, volgens mij was dat dat figuur die in Covid forum destijds poste zich te laten gangbangen in een ruige club en dan wedstrijdje te doen om door zoveel mogelijk mannen bare te worden genomen.
Overal predik je progressie en inclusiviteit, tenzij tenzij. Dus ja, voorspelbaar formularisch. Dit is één van de weinigen die haar best doet ook nog eens.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hahaha deuguser nog wel, ziek origineel ook. En dan anderen verwijten volgens een script te leveren, lekker man
Wil je meedoen?quote:
Bij sommige mensen kan dit kabinet niks goed doen. Ziekelijke haat...quote:Op maandag 26 mei 2025 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus de zorg minister heeft alles geregeld, en op 1 punt wil ze graag in overleg om dat te regelen. En dat wil ze echt graag.
En dan reageert men; kan niks, waardeloos wijf, pilotenbril, kabinetcrisis enz
Dan kun je je afvragen, waar zijn ze gek, in Den Haag of hier?
Is het eigen risico al afgeschaft? Want onderstaande mevrouw heeft het geld nu nu nu nodig:quote:Op maandag 26 mei 2025 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus de zorg minister heeft alles geregeld, en op 1 punt wil ze graag in overleg om dat te regelen. En dat wil ze echt graag.
En dan reageert men; kan niks, waardeloos wijf, pilotenbril, kabinetcrisis enz
Dan kun je je afvragen, waar zijn ze gek, in Den Haag of hier?
Toon maar aan kletsmajoorquote:Op maandag 26 mei 2025 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overal predik je progressie en inclusiviteit, tenzij tenzij. Dus ja, voorspelbaar formularisch. Dit is één van de weinigen die haar best doet ook nog eens.
Liever dat dan de progressieve misogene clubquote:Op maandag 26 mei 2025 08:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Nu hoor je officieel bij de "boze mannen van Fok!"-club
Je weet donders goed dat de PVV op talloze fronten water bij de wijn heeft moeten doen. Dankzij met name Omtzigt en de VVD. Over anderhalf jaar wordt het verlaagd.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is het eigen risico al afgeschaft? Want onderstaande mevrouw heeft het geld nu nu nu nodig:
[ afbeelding ]
'Ondanks mijn niet financiele achtergrond kan ik minister van financien worden. Het is de beste plek om te leren voor wat ik wil, de eerste vrouwelijke premier worden'quote:Op maandag 26 mei 2025 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is het eigen risico al afgeschaft? Want onderstaande mevrouw heeft het geld nu nu nu nodig:
[ afbeelding ]
Jij vraagt er naar...terwijl het helemaal niet over agema gingquote:
Nu ga ik jullie belastinggeld weer uitdelen in het buitenland onder de noemer 'topdiplomaat'.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Ondanks mijn niet financiele achtergrond kan ik minister van financien worden. Het is de beste plek om te leren voor wat ik wil, de eerste vrouwelijke premier worden'
'Wie zijn toch die mensen'
'Er bestaat niet zoiets als graaiflatie'
'Ik ga weg want ik kan geen premier meer worden'
En hoe gaat een chatgpt-prompt iemand naar de badkamer helpen? Er is zeker innovatie nodig in de zorg om het tekort aan personeel op te vangen, of het werk voor het bestaande personeel lichter te maken. Maar dat heeft helemaal niks met "AI" te maken.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind dat ze wel een punt heeft eigenlijk, AI in de zorg is de toekomst. Zeker omdat er gewoon niet genoeg poppetjes zijn voor aan het bed.
Het is niet allemaal zo zwart-wit.
En de investeringen in dat soort praktische oplossingen betalen zich binnen maanden in plaats van decennia terug, en zijn veel kleiner. Daarom alsjeblieft minder aandacht voor "AI", maar voor concrete oplossingen.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:19 schreef Fokfluencer het volgende:
Ze was overigens ook bij Buitenhof en het gaat niet alleen over AI in de zorg, maar ook andere technologische toepassingen zoals druppelbrillen (patient doet het oogdruppelen zelf) en kanteldoeken (nog maar 1 verpleegster nodig i.p.v. 2 om een patient te verschonen).
Haha, dit is natuurlijk een stereotype vrouw waar jij een flinke antipathie tegen voelt.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar die zielige mevrouw dan? Die heeft het geld echt NU NU NU nodig.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Je weet donders goed dat de PVV op talloze fronten water bij de wijn heeft moeten doen. Dankzij met name Omtzigt en de VVD. Over anderhalf jaar wordt het verlaagd.
Dit topic gaat over Agema, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij vraagt er naar...terwijl het helemaal niet over agema ging
Thanks but no thanks
Dat mag je Omtzigt en Yeşilgöz aanrekenen.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar die zielige mevrouw dan? Die heeft het geld echt NU NU NU nodig.
Nee, eerder bij de PVV die kennelijk slecht onderhandeld heeft.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat mag je Omtzigt en Yeşilgöz aanrekenen.
Dus die zielige mevrouw is geofferd voor het pluche?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat mag je Omtzigt en Yeşilgöz aanrekenen.
Benieuwd in welke kartonnen doos ze tegenwoordig woont nu de PVV haar in de steek gelaten heeft.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, eerder bij de PVV die kennelijk slecht onderhandeld heeft.
In PVV-kringen noemen ze het toch kiezersbedrog als je als partij niet waarmaakt wat je bij de verkiezingen beloofd hebt? Waarom heeft Wilders dan zijn kiezers bedrogen?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Je weet donders goed dat de PVV op talloze fronten water bij de wijn heeft moeten doen. Dankzij met name Omtzigt en de VVD. Over anderhalf jaar wordt het verlaagd.
Net als de gekozen burgemeester en de stufi. Het kindje van de minnares van Pechtold zelfs.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus die zielige mevrouw is geofferd voor het pluche?
Mjah noem eens coalitiepartij in de geschiedenis die dit niet deed.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In PVV-kringen noemen ze het toch kiezersbedrog als je als partij niet waarmaakt wat je bij de verkiezingen beloofd hebt? Waarom heeft Wilders dan zijn kiezers bedrogen?
Het is nu nodig zei Geert toen tegen Frans,quote:Op maandag 26 mei 2025 09:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jaja zo ken ik er nog wel een paar, lafaardquote:Op maandag 26 mei 2025 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik leg je vibe bloot, dan hoef ik niks "aan te tonen".
Ja, dat klopt helemaal natuurlijk. Maar als je als PVV telkens andere partijen kiezersbedrog verwijt moet je zelf ook geen onhaalbare voorstellen gaan doen natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah noem eens coalitiepartij in de geschiedenis die dit niet deed.
De proef op de som is kijken hoe die mevrouw er momenteel bij zit.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is nu nodig zei Geert toen tegen Frans,
Overigens gaan er verhalen dat die dame een toneelspel opvoerde
Het staat je natuurlijk vrij het er niet mee eens te zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jaja zo ken ik er nog wel een paar, lafaard
Het was nou niet van te voren dat PVV niet overkwam als een populistische partijquote:Op maandag 26 mei 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat klopt helemaal natuurlijk. Maar als je als PVV telkens andere partijen kiezersbedrog verwijt moet je zelf ook geen onhaalbare voorstellen gaan doen natuurlijk.
Zelfs die hele stichting van haar is verzonnen/gekopieerd ofzoiets kan ik mij herinnerenquote:Op maandag 26 mei 2025 09:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen idee of daar iets van bekend isquote:Op maandag 26 mei 2025 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De proef op de som is kijken hoe die mevrouw er momenteel bij zit.
Toon het even aan met feiten a.u.b.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelfs die hele stichting van haar is verzonnen/gekopieerd ofzoiets kan ik mij herinneren
Natuurlijk kan AI niet alle problemen oplossen, maar wel administratie verlichten voor verpleegkundigen, en er bestaan al handige apps die afwijkingen aan de huid kunnen ontdekken.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:02 schreef knoopie het volgende:
[..]
En hoe gaat een chatgpt-prompt iemand naar de badkamer helpen? Er is zeker innovatie nodig in de zorg om het tekort aan personeel op te vangen, of het werk voor het bestaande personeel lichter te maken. Maar dat heeft helemaal niks met "AI" te maken.
In zeker zin is die hele AI-hype juist een groot probleem voor de zorg. Er zijn diverse kleine startups en bedrijfjes die interessante dingen voor de zorg ontwikkelen. Denk daarbij aan hele praktische dingen, zoals tilhulpen om makkelijker mensen uit bed te helpen. Rolstoelen die je helpen met opstaan. Heupairbags, zodat ouderen niet direkt hun heup breken als ze vallen. En al deze kleine bedrijfjes krijgen nu minder investeringen, omdat er meer naar "AI" gaat. In de hoop dat "AI" in de toekomst ooit alle problemen gaat oplossen. (Alleen hoe dat precies gaat gebeuren weet nog niemand)
[..]
En de investeringen in dat soort praktische oplossingen betalen zich binnen maanden in plaats van decennia terug, en zijn veel kleiner. Daarom alsjeblieft minder aandacht voor "AI", maar voor concrete oplossingen.
Zou goed zijn als Tom Staal haar eens gaan opzoeken.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen idee of daar iets van bekend is
Ik pas.quote:
Is dit een soort verkapt dreigement?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou goed zijn als Tom Staal haar eens gaan opzoeken.
"Duw je eigen prakkie over maar in je gezicht. Lang leve de kleine overheid. Groetjes Geert"quote:Op maandag 26 mei 2025 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Benieuwd in welke kartonnen doos ze tegenwoordig woont nu de PVV haar in de steek gelaten heeft.
Ik kan er natuurlijk heel veel woorden aan gaan wijden, maar soms zegt een plaatje of filmpje genoeg.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:20 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hoe verpest ik een discussieforum in 3,2,1,...
Tom Staal is een journalist zonder gewelddadige antecedenten, dus nee.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Is dit een soort verkapt dreigement?
Staat ergens in het verkiezingsdebattopic. Ik zoek het vanavond wel ff op.quote:
Zoals elke partij dus.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kan er natuurlijk heel veel woorden aan gaan wijden, maar soms zegt een plaatje of filmpje genoeg.
De PVV had een grote bek bij een verkiezingsdebat en blijkt het daarna niet waar te maken. Dat mag de PVV toch echt zichzelf aanrekenen en niet welke andere partij dan ook.
Frans was eerlijk. Dat heeft hem in dat debat de das om gedaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat is nou eenmaal het gevolg van de politieke gewoonten die de PVV er op nahoudt. Dan heb je niet meer de beste onderhandelingspositie.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:25 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zoals elke partij dus.
Niemand kan ijzer met handen breken en elke partij zal water bij de wijn moeten doen. De PVV moest dat alleen wel érg veel en vaak. Niet eens de premier mogen leveren terwijl het de grootste partij is. Dat zegt genoeg.
Ik vind het altijd knap dat mensen de PVV van alles vergeven, omdat het een populistische partij is.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was nou niet van te voren dat PVV niet overkwam als een populistische partij
Overigens ben ik meer afgeknapt op NSC, die hebben volgens mij echt helemaal niks bereikt.
Als je de democratie respecteert zoals een Omtzigt altijd beweerde, laat je de grootste partij de premier leveren. De kiezer had overduidelijk gesproken.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is nou eenmaal het gevolg van de politieke gewoonten die de PVV er op nahoudt. Dan heb je niet meer de beste onderhandelingspositie.
Verder hebben ze ene belangrijk deel van hun winst te danken aan hun grote waffel in dat debat, dus dan krijgen ze daar terecht de wind van voren.
De administratie van verpleegkundigen verlichten met AI is symptoombestrijding. Als AI in staat is om dat voor de verpleegkundige te doen, dan is dat een overduidelijk signaal dat het onnodige administratie is! Dat soort problemen moeten bij de oorzaak worden aangepakt.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk kan AI niet alle problemen oplossen, maar wel administratie verlichten voor verpleegkundigen, en er bestaan al handige apps die afwijkingen aan de huid kunnen ontdekken.
Dat kan vast verder ontwikkeld worden. Niet alleen voor verpleegkundigen, maar ook voor artsen, radiologen enz.
Ik vergeef niks, het volk krijgt wat het stemt, het zal mij persoonlijk een zorg zijn, ik zorg wel dat ik me zelf red.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat mensen de PVV van alles vergeven, omdat het een populistische partij is.
Het probleem daar mee is dat een premier er moet zijn voor alle inwoners van Nederland. Daar schuurt het bij Geert een beetje aan op basis van eerdere uitspraken en leuzen.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:30 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als je de democratie respecteert zoals een Omtzigt altijd beweerde, laat je de grootste partij de premier leveren. De kiezer had overduidelijk gesproken.
Als je echt aan het topic mee had gedaan en gelezen was het je duidelijk geweest.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Agema, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
De PVV moest vooral erg veel water bij de wijn doen, omdat hun voorstellen compleet onrealistisch zijn. Zelfs in de hypothetische situatie waarin ze alleen zouden kunnen reageren hadden ze water bij de wijn moeten doen, omdat het simpelweg rekenkundig niet mogelijk is om al hun fantasieplannen tegelijk uit te voeren. Waarom denk je dat ze hun partijprogramma (als je het al zo mag noemen) niet wilden laten doorrekenen?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:25 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zoals elke partij dus.
Niemand kan ijzer met handen breken en elke partij zal water bij de wijn moeten doen. De PVV moest dat alleen wel érg veel en vaak. Niet eens de premier mogen leveren terwijl het de grootste partij is. Dat zegt genoeg.
Precies.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:31 schreef Cupfighter het volgende:
Het blijft natuurlijk een voormalig VVD-er en zo handelt zijn partij in de praktijk ook meestal zo zoals met het eigen risico gewoon met de VVD tegen stemmen
Ja zo kijk ik er voor mezelf ook wel naar. Het is alleen een beetje lullig voor de mensen die de overheid regelmatig nodig hebben en niet door hebben dat ze door die geblondeerde clown worden opgelicht. Hij is een valse profeet.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vergeef niks, het volk krijgt wat het stemt, het zal mij persoonlijk een zorg zijn, ik zorg wel dat ik me zelf red.
Ik pleit liever voor de "niet meer zo gefrustreerd in hokjes denken"-club, maar ik snap dat die hoop vrij hopeloos is op een social medium.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Liever dat dan de progressieve misogene club
Nee, dat staat helemaal nergens in ons staatsrecht.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:30 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als je de democratie respecteert zoals een Omtzigt altijd beweerde, laat je de grootste partij de premier leveren. De kiezer had overduidelijk gesproken.
Volgens mij heeft de grootste partij sowieso niet altijd de meeste macht.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:07 schreef Tjoent het volgende:
Als de PVV niet op allerlei fronten water bij de wijn had gedaan, was er geen kabinet gekomen met de PVV erin. Dan hadden andere partijen kunnen roeptoeteren: 'Zie je wel, met Wilders valt niet te praten, laat staan te regeren'.
De PVV heeft dus het hoogst haalbare bereikt in de onderhandelingen. Hadden mensen maar niet op NSC gestemd, dan was het land beter af geweest. Kabinet PVV, VVD, BBB.
Oké, dat is dan jouw mening.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:31 schreef knoopie het volgende:
[..]
De administratie van verpleegkundigen verlichten met AI is symptoombestrijding. Als AI in staat is om dat voor de verpleegkundige te doen, dan is dat een overduidelijk signaal dat het onnodige administratie is! Dat soort problemen moeten bij de oorzaak worden aangepakt.
Uiteraard. Ik gaf niet voor niets een knipoog. Echter vind ik het wel opvallend hoe makkelijk mensen die zich doorgaans als progressief opstellen en over vrouwenzaken praten zich snel denigrerend uitlaten richting vrouwen "van de verkeerde kant".quote:Op maandag 26 mei 2025 09:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik pleit liever voor de "niet meer zo gefrustreerd in hokjes denken"-club, maar ik snap dat die hoop vrij hopeloos is op een social medium.
Er valt een hoop ondersteunend werk door zorgrobots te doen. In Japan, een vergrijzend land, zijn ze er veel ervaring mee aan het opdoen.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, dat is dan jouw mening.
We hebben het over verlichten en niet overnemen.
Ik ben er wel blij mee, en natuurlijk wordt er ook nagedacht over onnodige administratie en dat te schrappen.
Zo gaat dat toch altijd?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik gaf niet voor niets een knipoog. Echter vind ik het wel opvallend hoe makkelijk mensen die zich doorgaans als progressief opstellen en over vrouwenzaken praten zich snel denigrerend uitlaten richting vrouwen "van de verkeerde kant".
Ja, de excuusbruintjes moeten ook in het gareel lopen ja.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo gaat dat toch altijd?
Ook met Kuzu en Ozturk destijds. Zijn welkom op de lijst om stemvee te trekken, maar oh wee, als ze een eigen mening hebben...
Tjah, zo werkt regeren in een democratie.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:07 schreef Tjoent het volgende:
Als de PVV niet op allerlei fronten water bij de wijn had gedaan, was er geen kabinet gekomen met de PVV erin. Dan hadden andere partijen kunnen roeptoeteren: 'Zie je wel, met Wilders valt niet te praten, laat staan te regeren'.
Maak je geen illusies, de VVD was nooit maar dan ook nooit in een kabinet met enkel PVV en BBB gestapt. Dat politieke afbreukrisico was veel te hoog. VVD heeft NSC nodig om als zondebok te dienen. Die strategie pakt prima voor hen uit.quote:De PVV heeft dus het hoogst haalbare bereikt in de onderhandelingen. Hadden mensen maar niet op NSC gestemd, dan was het land beter af geweest. Kabinet PVV, VVD, BBB.
Probleem is dat Japan cultureel een heel ander land is, waar robots makkelijker geaccepteerd worden.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er valt een hoop ondersteunend werk door zorgrobots te doen. In Japan, een vergrijzend land, zijn ze er veel ervaring mee aan het opdoen.
In de toekomst zie ik een wasrobot, doktersassistenterobot, medicijnenpak robot (alvast gepakt en klaargelegd), kookrobot, balierobot etc. zeker wel voor me.
Dan veranderen we de culturele perceptie maar langzaam. Je moet wat met een vergrijzingsgolf.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Probleem is dat Japan cultureel een heel ander land is, waar robots makkelijker geaccepteerd worden.
Dat ligt hier toch wat anders, zijn al onderzoeken naar gedaan.
En als hij WD40 gebruikt in plaats van ketjap of wasmiddel, wat dan?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:
Daarnaast merk je niks van een kook- en wasrobot.
Wasrobot lijkt mij sterk. De rest eens.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er valt een hoop ondersteunend werk door zorgrobots te doen. In Japan, een vergrijzend land, zijn ze er veel ervaring mee aan het opdoen.
In de toekomst zie ik een wasrobot, doktersassistenterobot, medicijnenpak robot (alvast gepakt en klaargelegd), kookrobot, balierobot etc. zeker wel voor me.
PVV voert de wil van het volk uit, toch? Jammer dat links ze altijd tegenwerktquote:Op maandag 26 mei 2025 09:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat mensen de PVV van alles vergeven, omdat het een populistische partij is.
Ze hebben daar nog helemaal geen robots die doen koken en wassen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan veranderen we de culturele perceptie maar langzaam. Je moet wat met een vergrijzingsgolf.
Je kunt niet de gehele beroepsbevolking in de zorg laten werken. Daarnaast merk je niks van een kook- en wasrobot. Of een robot die achter de schermen alle medicijnen sorteert en klaarlegt.
Interessant om te lezenquote:verzorgingstehuis
De verzorgtehuizen lijken veel op die in Nederland, al is de eigen kamer een stuk kleiner. Er is veel focus op de gezamenlijke ruimte en de gezamenlijke activiteiten. Er zijn 5 zzp’s en je hebt particuliere huizen en huizen voor de Japanners met minder eigen geld. Ze kennen allerlei zorgfuncties zoals die van ons al lijkt de nadruk meer op competenties en bejegening te liggen dan op opleiding. Het eten wordt per afdeling ter plaatse gemaakt voor de bewoners waardoor ze mee kunnen kijken en genieten van de geluiden en geuren. De locaties zijn veelal omringd door natuur. Toen ik vroeg naar sociale robots wezen ze naar de stofzuigerrobot. Toen is uitlegde wat ik bedoelde waren ze geïnteresseerd in ‘onze’ Tessa, maar hadden zelf geen voorbeelden. De enige technologie die ik zag was een enkele camera en een Momo Bedsense-achtig apparaat. Op mijn doorvragen naar technologie ging het vooral over tilliften. Daar zijn ze enorm trots op want voorheen waren er 3 mensen nodig om sommige mensen uit bed te halen en was dat een reden om de zorg te verlaten.
Er schijnt een winkel in Osaka te zijn met sociale robots maar die zijn vooral voor de lol en niet voor de zorg.
Er bestaan nu al kookrobots. Mij lijkt dat een robot die lakens en kleding in de was gooit dan ook wel mogelijk zal zijn, zo niet al bestaat.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wasrobot lijkt mij sterk. De rest eens.
Dat weet ik dat ze die nog niet hebben, echter bestaan die al wel. Wel hebben ze robots als huishoudelijke hulp.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben daar nog helemaal geen robots die doen koken en wassen.
Verder stap je wel makkelijk over een stukje ethiek in de zorg.
Er zal vast ook wel een middenweg zijn, maar mensen blijven behoefte houden aan menselijk contact.
Ja, een emmer omkeren kan hij wel. Maar textiel is lastig voor robots. het is moeilijk te voorspellen wat dat gaat doen. Verwacht veel scheuren en stukjes. Strijken is helemaal een brug te ver.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er bestaan nu al kookrobots. Mij lijkt dat een robot die lakens en kleding in de was gooit dan ook wel mogelijk zal zijn, zo niet al bestaat.
Lakens e.d. hoef je ook echt niet te strijken. Maar goed, we gaan het zien.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, een emmer omkeren kan hij wel. Maar textiel is lastig voor robots. het is moeilijk te voorspellen wat dat gaat doen. Verwacht veel scheuren en stukjes. Strijken is helemaal een brug te ver.
Belgische 18 jarige hoeren gebatst waarvan die zeker wist dat ze het voor hun plezier deden. Of niet, Harvest?quote:Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voormalig NCTV, Directeur-generaal van de AIVD en Secretaris-generaal van Justitie en Veiligheid...
Wat heb jij precies gepresteerd?
Eigenlijk best een goed voorstel, jammer dat het hier onder de flak van haat op dit kabinet ondergaat.quote:. Zij wil dat er structureel geld komt voor zogeheten 'doorbraakmiddelen'. Dat zijn medische technologie, kunstmatige intelligentie (AI) en hulpmiddelen.
In Buitenhof vertelde Agema over haar aanvaring met premier Schoof:
ZIE VIDEO BIJ BRON
Volgens Agema is het zorgakkoord dat ze met dertien zorgpartijen wil sluiten bijna rond, behalve op dit onderdeel. De inzet van deze technologische middelen zou het personeelstekort in de zorgsector kunnen aanpakken. Agema zegt dat ze de sector perspectief wil bieden.
Minister Heinen wil daarvoor in eerste instantie alleen incidenteel geld vrijmaken voor 2027 en 2028, maar Agema wil juist dat er langdurig geïnvesteerd wordt in die technologische middelen. Daar is 400 miljoen euro voor gereserveerd, meldt RTL Nieuws.
Er zijn al heel lang AI toepassingen voor de zorg, zogenaamde expertsystemen, die bv bij diagnosebepaling helpen, maar artsen zijn vaak conservatief.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een AI is goed in het screenen van foto's. Je moet er alsnog een arts naar laten kijken, maar het is een goede aanvulling. Het is wel de vraag of de kosten in verhouding staan tot de geboden mogelijkheden, maar alle medische apparatuur is peperduur.
Er wordt ook geëxperimenteerd met operatierobots, die hebben potentie, maar maken ook makkelijk domme en soms fatale fouten. Daar zou ik op de korte termijn niet te veel van verwachten.
Verder kom je dan al gauw weer op de mensachtige robot die de verpleegkundigen of huisarts ondersteunt en ontlast, maar dat is en stuk ingewikkelder dan het lijkt. Neem een veelvoorkomende handeling zoals bloedprikken. Dat is voor ervaren verplegers vaak al lastig, dat zie ik een robot niet overnemen. (Ik had laatst twee grote blauwe plekken in beide ellebogen door onervaren bloed prikken. Het is ingewikkelder dan die naald er in stoppen en dan rond roeren tot er bloed uit komt.) En ze zijn niet heel knuffelbaar.
Administratie lijkt een goede keuze voor AI ondersteuning, maar een klein foutje kan dan grote gevolgen hebben. Dat hebben ook een heleboel Amerikaanse bedrijven gemerkt, die de receptionistes en telefonische ondersteuners snel door een AI vervangen hadden. Die AI heeft vaak geen idee waar hij het over heeft, met soms ook weer fatale gevolgen.
Ik heb genoeg ellende in de eigen familie gezien om te weten dat ik niet allerlei gigantisch dure en intensieve levensverlengende operaties en kunstgrepen hoef te hebben mocht ik zulke nare ziektes krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel succes als je kanker zou krijgen om dat gespaard te hebben.
Wat zijn dat? Doorbraakmiddelen?quote:
Dus, de dingen waar jij het nut van inziet en waarvan je denkt dat je die wel eens nodig zou kunnen hebben gaan er in, als ze niet te duur zijn en de rest gaat er uit? Ook de dingen die bijvoorbeeld alleen voor kinderen, vrouwen of ouderen zijn?quote:Op maandag 26 mei 2025 13:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ellende in de eigen familie gezien om te weten dat ik niet allerlei gigantisch dure en intensieve levensverlengende operaties en kunstgrepen hoef te hebben mocht ik zulke nare ziektes krijgen.
Maar misschien zou het nog wel beter zijn als de zorg, met name de dekking van de premie, weer terug ging naar de basis. Juist voor dit soort dingen en niet om de zoveel jaar recht op een nieuwe bril/gehoorapparaten en dergelijke. Maar het gedrag van mensen maakt de zorg ook onnodig duur want ze claimen die dingen ook gewoon terwijl het huidige nog voldoet.
Bizar dat je dit schrijft nadat je zegt genoeg ellende gezien te hebbenquote:Op maandag 26 mei 2025 13:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ellende in de eigen familie gezien om te weten dat ik niet allerlei gigantisch dure en intensieve levensverlengende operaties en kunstgrepen hoef te hebben mocht ik zulke nare ziektes krijgen.
Maar misschien zou het nog wel beter zijn als de zorg, met name de dekking van de premie, weer terug ging naar de basis. Juist voor dit soort dingen en niet om de zoveel jaar recht op een nieuwe bril/gehoorapparaten en dergelijke. Maar het gedrag van mensen maakt de zorg ook onnodig duur want ze claimen die dingen ook gewoon terwijl het huidige nog voldoet.
Lijkt me juist eerder logisch 😅quote:Op maandag 26 mei 2025 14:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bizar dat je dit schrijft nadat je zegt genoeg ellende gezien te hebben
Opzich wel eens. AI kan de medische wetenschap enorm vooruit helpen.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eigenlijk best een goed voorstel, jammer dat het hier onder de flak van haat op dit kabinet ondergaat.
En dat doet het ook alquote:Op maandag 26 mei 2025 15:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Opzich wel eens. AI kan de medische wetenschap enorm vooruit helpen.
Ik zie de meesten hier alleen maar dom schelden waarschijnlijk vanwege haar PVV lidmaatschap, en dat is ook niet mijn partij, maar ze is al heel lang een kamerlid met grote betrokkenheid bij de zorg en andere maatschappelijke problemen.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:33 schreef Gimmick het volgende:
Agema doet het beter dan ik had verwacht. Dat komt uiteraard deels omdat ik lage verwachtingen had.
Ze is gegroeid ten opzichte van kamerlid Agema en erkent ten minste de realiteit. Ze wil het beste voor het ministerie en voor de zorg. Zelfs als vervangend premier zocht ze verbinding.
Ik denk niet dat hij door de ballotage commissie komt met Hexagon en Cupfighter,quote:Op maandag 26 mei 2025 08:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Nu hoor je officieel bij de "boze mannen van Fok!"-club
Ik zou er een kratje pils op durven zetten op dat ze geen pvv-lidmaatschap heeft.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zie de meesten hier alleen maar dom schelden waarschijnlijk vanwege haar PVV lidmaatschap, en dat is ook niet mijn partij, maar ze is al heel lang een kamerlid met grote betrokkenheid bij de zorg en andere maatschappelijke problemen.
Ik vind het opvallend dat users hier die de PVV aanhang altijd wegzetten als domme tokkies zich hier maar weer eens laten zien als domme tokkies die alleen maar schelden op deze minister zonder in te gaan op die zeer zinnige voorstel.
Je hebt gelijk, my badquote:Op maandag 26 mei 2025 16:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou er een kratje pils op durven zetten op dat ze geen lid is.
Ik moet je teleurstellen. Want dat subforum van de verkiezingen staat op privé.quote:
Ik denk dat ik zelf toch echt wel beter weet wat ik bedoel dan jij..quote:
Ik zeg toch dan snap IK je denk ik verkeerdquote:Op maandag 26 mei 2025 21:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelf toch echt wel beter weet wat ik bedoel dan jij..
Ja dat doe je net.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zeg toch dan snap IK je denk ik verkeerd
Oohhh. Dacht dat je bedoelde 'mensen wassen'. Want dat is nog vrij complex. Denk aan: draaien, rekening houden met bepaalde fysieke ongemakken die de patient heeft enz.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er bestaan nu al kookrobots. Mij lijkt dat een robot die lakens en kleding in de was gooit dan ook wel mogelijk zal zijn, zo niet al bestaat.
Ja het was een vrij ambigue term. Dat lijkt me vrij complex en zeker met fragiele lichamen niet gewenst.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oohhh. Dacht dat je bedoelde 'mensen wassen'. Want dat is nog vrij complex. Denk aan: draaien, rekening houden met bepaalde fysieke ongemakken die de patient heeft enz.
Ja eens.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja het was een vrij ambigue term. Dat lijkt me vrij complex en zeker met fragiele lichamen niet gewenst.
Ik zie het eigenlijk zo: dingen waarbij echte interactie nodig is het liefst met mensen blijven doen maar alles achter de schermen en qua ondersteuning het liefst automatiseren.
Voor hun plezier en geld.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Belgische 18 jarige hoeren gebatst waarvan die zeker wist dat ze het voor hun plezier deden. Of niet, Harvest?
Joshua Chamberlain?quote:Op zondag 25 mei 2025 22:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet dat je daar je blonde leider in herkent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |