-----------------------------------------quote:Zorgminister Agema had ruzie met premier Schoof over zorgakkoord
Vicepremier en minister van Volksgezondheid Agema heeft vrijdag ruzie gehad met premier Schoof tijdens het vicepremieroverleg. Dat zegt ze in het tv-programma Buitenhof. Volgens Agema raakte ze "geëmotioneerd" omdat ze een punt uit het zorgakkoord op de agenda van de ministerraad wilde en Schoof dat weigerde.
Agema zegt dat ze daarover al twee maanden een aparte afspraak buiten de ministerraad om probeert te maken met minister Heinen van Financiën, maar dat ze hem niet kan bereiken. Zij wil dat er structureel geld komt voor zogeheten 'doorbraakmiddelen'. Dat zijn medische technologie, kunstmatige intelligentie (AI) en hulpmiddelen.
In Buitenhof vertelde Agema over haar aanvaring met premier Schoof:
ZIE VIDEO BIJ BRON
Volgens Agema is het zorgakkoord dat ze met dertien zorgpartijen wil sluiten bijna rond, behalve op dit onderdeel. De inzet van deze technologische middelen zou het personeelstekort in de zorgsector kunnen aanpakken. Agema zegt dat ze de sector perspectief wil bieden.
Minister Heinen wil daarvoor in eerste instantie alleen incidenteel geld vrijmaken voor 2027 en 2028, maar Agema wil juist dat er langdurig geïnvesteerd wordt in die technologische middelen. Daar is 400 miljoen euro voor gereserveerd, meldt RTL Nieuws.
De zorgminister zegt dat ze niet om extra geld vraagt van Heinen, maar dat het om geld gaat uit een pot die is gereserveerd om de kosten van het verlagen van het eigen risico op te vangen. Volgens Agema is de compensatie voor het eigen risico te ruim begroot. Zij denkt dat ze daarom structureel geld uit die pot kan halen. Daar is onenigheid over tussen beide ministers.
Bronnen in Den Haag verwachten dat er alsnog morgen of overmorgen een apart gesprek wordt ingepland tussen de ministers om het probleem op te lossen. In Buitenhof vertelt Agema dat ze goede hoop heeft er samen met Heinen uit te komen.
https://nos.nl/artikel/25(...)oof-over-zorgakkoord
Een pakje haarverf zou ook niet verkeerd zijn op zijn tijd.quote:
Voorheen via Twitter maar dat heeft Dick in de ban gedaan.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:17 schreef Fok-it het volgende:
Je kan een collega-minister 2 maanden lang niet bereiken? Hoe dan?
Hoezo?quote:Op zondag 25 mei 2025 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
Achterlijk wijf.
Als je Schoof nog niet eens aan kan, heb je daar sowieso niets te zoeken.
Deze flopshow is beter dan D66?quote:
Alle nepprogressieven zitten gelijk hun vrouwenhaat te botvieren omdat dit een PVV'er is dus dan kan het.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
Achterlijk wijf.
Als je Schoof nog niet eens aan kan, heb je daar sowieso niets te zoeken.
Die kerel is onbekwaam en heeft totaal geen ruggengraat. Komt ook herhaaldelijk over als een basisschool leraar die de controle kwijt is of als een zelfbenoemd filosoof zonder vraagstukken.quote:
D66 is gewoon de rot van Nederland, Westerse waarden en secularisme.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat kwam eerder door immigratie het grote onderwerp van de verkiezingen te maken, en de VVD die met hun uitspraken de deur wagenwijd open hebben gezet voor Geert en co.
Je kunt Yesilgoz vooral danken voor dit kabinet, niet D66.
Voormalig NCTV, Directeur-generaal van de AIVD en Secretaris-generaal van Justitie en Veiligheid...quote:Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Die kerel is onbekwaam en heeft totaal geen ruggengraat. Komt ook herhaaldelijk over als een basisschool leraar die de controle kwijt is of als een zelfbenoemd filosoof zonder vraagstukken.
Heeft niks met vrouwenhaat te maken, ze kan er niks van net zoals haar collega Faber die het slechtste van dit kabinet is wat een prestatie is bij de verzameling klunzen daarquote:Op zondag 25 mei 2025 21:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alle nepprogressieven zitten gelijk hun vrouwenhaat te botvieren omdat dit een PVV'er is dus dan kan het.
Nee, idd. Vandaar die schijtlollige opmerkingen over haarverf en brillen.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heeft niks met vrouwenhaat te maken, ze kan er niks van net zoals haar collega Faber die het slechtste van dit kabinet is wat een prestatie is bij de verzameling klunzen daar
Ik heb vorig jaar in Maastricht tegen een Bentley aan gepist.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voormalig NCTV, Directeur-generaal van de AIVD en Secretaris-generaal van Justitie en Veiligheid...
Wat heb jij precies gepresteerd?
Over Kaag werden die grappen niet gemaakt,?en val mij er niet op aan want ik beoordeel ze op hun werkquote:Op zondag 25 mei 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, idd. Vandaar die schijtlollige opmerkingen over haarverf en brillen.
Mijn hemel wat walg ik van 'progressieven', stel hypocrieten.
Ja, en ook die verwierp ik.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Over Kaag werden die grappen niet gemaakt,?en val mij er niet op aan want ik beoordeel ze op hun werk
Dat is allemaal prima en dat mag gezegd worden, maar hoerenlopertje en potenrammer Harvest noemt het een "wijf" en Nikonlover liket dat.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heeft niks met vrouwenhaat te maken, ze kan er niks van net zoals haar collega Faber die het slechtste van dit kabinet is wat een prestatie is bij de verzameling klunzen daar
Geloof er niks van.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb vorig jaar in Maastricht tegen een Bentley aan gepist.
Snap ik. Wel met vliegtuig hoop ik? Die jongen heeft het zo druk...quote:
Die nuance heeft geen zin johquote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Over Kaag werden die grappen niet gemaakt,?en val mij er niet op aan want ik beoordeel ze op hun werk
Ik heb dat gedaan, en vond het hilarisch. Wat een verwaand gedrag om in zo'n auto rond te rijden.quote:
Kaag zou Schoof wel aan kunnen.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan er onderhand een bingo van maken met de woorden: Islam, Salafisme, D66, Groenlinks, Wahabisme, Hypocriet, Ggggristenen, Deugkneuzen, Vrouwen en Homo's, Abrahamistisch, Wegkijkers, Vliegtaks, Intersectionaliteit, Woke, Gloria Wekker, DEI, Darfur en nog wat.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die nuance heeft geen zin joh
Iedereen is hypocriet. Iedereen buigt voor de Islam en Etto walgt van iedereen die niet in zijn woke obsessie meegaat.
ja, en allemaal nog waar ook.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan er onderhand een bingo van maken met de woorden: Islam, Salafisme, D66, Groenlinks, Wahabisme, Hypocriet, Ggggristenen, Deugkneuzen, Vrouwen en Homo's, Abrahamistisch, Wegkijkers, Vliegtaks, Intersectionaliteit, Woke, Gloria Wekker, DEI, Darfur en nog wat.
In de blender en hop weer een ieuwe reactie.
Ik beweer dan ook niet andersquote:Op zondag 25 mei 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Te laat.
Maar ik nodig je uit op Kaag en mijn naam te croften. Kun je zien dat ik neanderthalers ook toen al terecht wees.
Is ons land kapot dan? Vandaag nog met de trein van Eindhoven naar Leiden geweest. Alles lag er prima bij.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja, en allemaal nog waar ook.
D66 heeft dit land kapotgemaakt. Niet de PVV, niet Wilders, niet 'rechts', D66. En het gaat vrolijk voort op dezelfde weg.
D66 en dus niet de VVD met hun heilige kleine overheid en bezuinigingscircus? Niet de PVV die voor massale polarisatie hebben gezorgd? PvdA met hun participatiewet en studieleningen?quote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja, en allemaal nog waar ook.
D66 heeft dit land kapotgemaakt. Niet de PVV, niet Wilders, niet 'rechts', D66. En het gaat vrolijk voort op dezelfde weg.
En dan is het natuurlijk hartstikke logisch dat we lachen om een 'wijf' met grijs haar en gekke bril.
Dat is echte progressie.
Stel hypocrieten
Die polarisatie, waar je graag tegen van leer trekt. Die hebben we te danken aan de grachtengordel witte onbelezen hoogopgeleide 3x modaal verdienende D66'ers en hun eeuwige afkeer van het proletariaat, dat lompenvolk daar verder beneden, dat niet moet zeuren maar gewoon mee moet deinen op de diversiteitduurzaamdhimmi-kruisvaart van Kaag, Jetten en co.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is ons land kapot dan? Vandaag nog met de trein van Eindhoven naar Leiden geweest. Alles lag er prima bij.
De VVD is de rode draad van veel ellendequote:Op zondag 25 mei 2025 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
D66 en dus niet de VVD met hun heilige kleine overheid en bezuinigingscircus? Niet de PVV die voor massale polarisatie hebben gezorgd? PvdA met hun participatiewet en studieleningen?
Nee D66 is de boosdoener hier. Ik kan het niet volgen hoor.
D66 is dan ook rechts. Altijd geweest.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is de rode draad van veel ellende
Rechts dus
Neuh, dat is verder echt de verantwoordelijkheid van kiezers zelf of ze op het CDA, de SP, de VVD of de PVV stemmen.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die polarisatie, waar je graag tegen van leer trekt. Die hebben we te danken aan de grachtengordel witte onbelezen hoogopgeleide 3x modaal verdienende D66'ers en hun eeuwige afkeer van het proletariaat, dat lompenvolk daar verder beneden, dat niet moet zeuren maar gewoon mee moet deinen op de diversiteitduurzaamdhimmi-kruisvaart van Kaag, Jetten en co.
DAAR zit de reden waarom de PVV groot is geworden.
Kun je nog zo lollig doen over Agema en d'r haarkleur, jij en die weerzinwekkende arrogante rotclub die je voorstaat is waarom we thans zijn waar we zijn.
D66 vind ik midden rechts maar is zeker niet links zoals ook vaak gezegd wordtquote:Op zondag 25 mei 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is dan ook rechts. Altijd geweest.
Mooi want ik ben feminist in hart en nieren.quote:
Klopt. En alsof dat rechts liberale beleid al niet erg genoeg was gaan ze als kers op de taart met hun extreem rechtse vrienden in zee.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is de rode draad van veel ellende
Rechts dus
quote:Op zondag 25 mei 2025 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt. En alsof dat rechts liberale beleid al niet erg genoeg was gaan ze als kers op de taart met hun extreem rechtse vrienden in zee.
Ik begrijp alleen niet dat als je hier een handvol users ziet die een Agema of een Faber op hun uiterlijk basht je meteen maar weer moet claimen dat dit het spelletje is van heel links Nederland tegenwoordig.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi want ik ben feminist in hart en nieren.
Ook wanneer D66-volk lafbekkerig verstek laat gaan.
Die Agema toch, met haar grijze haren. LoL!
Omdat ik 'links' Nederland onderhand wel ken.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet dat als je hier een handvol users ziet die een Agema of een Faber op hun uiterlijk basht je meteen maar weer moet claimen dat dit het spelletje is van heel links Nederland tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |