ik zet hem gewoon zo uitquote:Op zondag 25 mei 2025 16:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bereid je voor op de immer verschrikkelijke Zak Brown.
Die spuit straks z'n mannenpap tussen die botox-lippen.quote:
De grote Zakquote:Op zondag 25 mei 2025 16:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bereid je voor op de immer verschrikkelijke Zak Brown.
die van Yuki is helemaal gekquote:
Top-10 is gewoon weer vrijwel in positie van de start toch?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:44 schreef Jane het volgende:
Nou, de kunstgrepen hebben dus geen invloed op de uitslag.
huh!quote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
Eehm, die uitslag klopt volgens mij niet helemaal, Mercedes op 7 en 8
Ja, dit gaan ze niet nog een keer doen.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat die 2e pitstop heeft gebracht is gevaarlijke situaties met te langzaam rijdende auto's.
Van poep maak je nu eenmaal geen boter.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat die 2e pitstop heeft gebracht is gevaarlijke situaties met te langzaam rijdende auto's.
Met de gewone ‘wat als’ spanning die er vervolgens niet komtquote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef wdn het volgende:
Conclusie: het was weer een optocht maar een iets andere optocht dan normaal
Zoals voorspeldquote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef wdn het volgende:
Gewaagde uitspraak.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef PzKpfw het volgende:
Qua kwalificatie is dit misschien wel de beste GP. Qua race is dit zeker de slechtste GP van de kalender.
Eindelijk goede stops, maar geen druk.quote:
Bernie z'n sprinklersquote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef butz0rs het volgende:
Ze moeten deze GP gewoon plannen als er regel valt.
Klomt door wagens die al wel en niet officieel afgevlagd (gefinished) zijnquote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef LTVDK het volgende:
Eehm, die uitslag klopt volgens mij niet helemaal, Mercedes op 7 en 8
eensquote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef Evenstar het volgende:
Norris is wel van "leuke gast" naar "niet uit te staan" gegaan voor mij
Niet eens. Gewoon waar hij begonnen was, net zoals de drie ervoor. Meer zat er waarschijnlijk sowieso niet in.quote:
Ging waarschijnlijk weer eens iets niet goed met de techniek, lijstje was ook opeens heel snel weer uit beeldquote:
Voor het wegenquote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe lang duurt het voor MBS in beeld schuift?
P4 maximaal, 12 punten gepakt. Wel dat McLaren uitloopt.quote:
Het was niet eens de slechtste GP van het jaar. Echt niet.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef PzKpfw het volgende:
Qua kwalificatie is dit misschien wel de beste GP. Qua race is dit zeker de slechtste GP van de kalender.
Jaaaa en dan straks nog 4 keer links genot.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef wdn het volgende:
Helemaal prima als hij maar wint.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef Evenstar het volgende:
Norris is wel van "leuke gast" naar "niet uit te staan" gegaan voor mij
quote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ging waarschijnlijk weer eens iets niet goed met de techniek, lijstje was ook opeens heel snel weer uit beeld
quote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klomt door wagens die al wel en niet officieel afgevlagd (gefinished) zijn
Wat dan?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, netjes van de stewards dat ze Russell keihard hebben aangepakt. Die denkt dat de regels niet voor hem gelden
Met dank aan Lawsonquote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef SiGNe het volgende:
Hadjar deed het ook erg goed, P6..![]()
En Tsunoda ergens achteraan
WCC is al bekendquote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
P4 maximaal, 12 punten gepakt. Wel dat McLaren uitloopt.
Zegt Max nu zelf ook idd. I stand corrected.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet eens. Gewoon waar hij begonnen was, net zoals de drie ervoor. Meer zat er waarschijnlijk sowieso niet in.
Drive throughquote:
Als je dit saaier vond dan Japan ben je...Nou ja, bijzonderquote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was niet eens de slechtste GP van het jaar. Echt niet.
Gelukkig niet bij de Indy 500 straks. De Concorde vliegt echt niet meer, toch?quote:
Maar toen won Maxquote:Op zondag 25 mei 2025 16:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je dit saaier vond dan Japan ben je...Nou ja, bijzonder
Zelfs dan haalt hij dat niet.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelukkig niet bij de Indy 500 straks. De Concorde vliegt echt niet meer, toch?
Omdat die flapdrol dacht weg te komen met inhalen door chicane af te snijden en 5s weg te lopenquote:
Hij weet dat het in Spanje voorbij isquote:
quote:
Nóg een optocht met de constante dreiging dat één foutje grote gevolgen heeftquote:Op zondag 25 mei 2025 16:49 schreef Zorro het volgende:
Senl naar Ziggo3 voor de Indy500 voorbeschouwing.
Dat gaat ZOVEEL beter zijn dat dit circus
En AZ Twente danquote:Op zondag 25 mei 2025 16:49 schreef Zorro het volgende:
Lawson en Williams hebben het team aan punten geholpenquote:Op zondag 25 mei 2025 16:46 schreef SiGNe het volgende:
Hadjar deed het ook erg goed, P6..![]()
En Tsunoda ergens achteraan
Vanaf hoe laat gaan we daar rondjes rijden? En heeft Ziggo nog altijd de rechten?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelukkig niet bij de Indy 500 straks. De Concorde vliegt echt niet meer, toch?
Daar stampen ze in ieder geval wel allemaalquote:Op zondag 25 mei 2025 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nóg een optocht met de constante dreiging dat één foutje grote gevolgen heeft
Hoe laat de green green green?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:49 schreef Zorro het volgende:
Dreiging ja. Optocht? Nog niet een beetje.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nóg een optocht met de constante dreiging dat één foutje grote gevolgen heeft
Dat vraag ik me af, maar ik ga uiteraard wel kijkenquote:Op zondag 25 mei 2025 16:49 schreef Zorro het volgende:
18.45 uurquote:
Hadden die maar gewoon om half drie moeten aftrappen zoals het hoort op een zondag.quote:
18:45 uur en jaquote:Op zondag 25 mei 2025 16:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vanaf hoe laat gaan we daar rondjes rijden? En heeft Ziggo nog altijd de rechten?
18:45 dacht ikquote:
Neuh, zéker niet in de eerste 100 ronden ofzo.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar stampen ze in ieder geval wel allemaal
Oh, ik dacht dat er meer was.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Drive-trough voor niet teruggeven positie en zeggen 'geef mij die penalty maar'.
Vanaf 17.30 uurquote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Nattekat het volgende:
Oja kut, ik ben vergeten mijn gratis abo naar Ziggo Sport om te zetten.
Of is het op het open kanaal?
Jep. Niks aan te doen.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
P4 maximaal, 12 punten gepakt. Wel dat McLaren uitloopt.
Indy 500 live kijken De race is in Nederland live te volgen via Ziggo Sport, dat voor de gelegenheid met twee uitzendingen komt: op Ziggo Sport 3 en het open kanaal.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Nattekat het volgende:
Oja kut, ik ben vergeten mijn gratis abo naar Ziggo Sport om te zetten.
Of is het op het open kanaal?
Vaak gewoon wachten tot de laatste 50 ronden, tot die tijd is het vaak een kwestie van sparen, zorgen dat je niet voorop in de wind rijdt etc.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dreiging ja. Optocht? Nog niet een beetje.
Dat mag. Ondertussen hebben races waar de hele baan een grote drs is niet mijn voorkeur.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Repentless het volgende:
Als je naar Verstappen kijkt toen hij aan kop lag: maakt hij z'n verplichte 2e pitstop, wordt hij vierde. Pakt hij op dat moment de penalty, wordt hij vierde.
Racen vanuit de mogelijkheid/het gelukje dat er op dat moment een SC volgt, heeft niet bepaald mijn voorkeur.
Van niemand, denk ik. Maar de enige kans die RBR had om te winnen/hoger te eindigen, dus binnen de regels goed gespeeld, denk ik.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Repentless het volgende:
Als je naar Verstappen kijkt toen hij aan kop lag: maakt hij z'n verplichte 2e pitstop, wordt hij vierde. Pakt hij op dat moment de penalty, wordt hij vierde.
Racen vanuit de mogelijkheid/het gelukje dat er op dat moment een SC volgt, heeft niet bepaald mijn voorkeur.
Ik heb het vorig jaar gemistquote:Op zondag 25 mei 2025 16:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaak gewoon wachten tot de laatste 50 ronden, tot die tijd is het vaak een kwestie van sparen, zorgen dat je niet voorop in de wind rijdt etc.
Bedoel ik niet negatief hoor, ik zit er ook al sinds mijn tienerjaren trouw klaar voor
Klopt maar het blijft uitendelijk onvoorspelbaar.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaak gewoon wachten tot de laatste 50 ronden, tot die tijd is het vaak een kwestie van sparen, zorgen dat je niet voorop in de wind rijdt etc.
Bedoel ik niet negatief hoor, ik zit er ook al sinds mijn tienerjaren trouw klaar voor
16.00u zie ik iets op Ziggo Sports 3, is dat de voorbeschouwing?quote:
Het was de enige kans om naar voren te komen met deze bak vandaag.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Repentless het volgende:
Ja, is de voorbeschouwingquote:Op zondag 25 mei 2025 16:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
16.00u zie ik iets op Ziggo Sports 3, is dat de voorbeschouwing?
En dan op het open kanaal om 17.30u race cafe met het verslag van de wedstrijd?
YES.quote:
Ook met een McLaren was hij 4e geworden vanaf P4, Monaco op zondag is weer eens weinig aan, 2 pitstops voegen weinig toe.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het was de enige kans om naar voren te komen met deze bak vandaag.
Ik hoopte nog op een do or die actie van sjarl, maar helaas.
Verstandig om maar even mee te pakken, ben niet meer zo op de hoogte tegenwoordig.quote:
Wtf normaal 8 uur pas toch??quote:
Bij het volksliedquote:Op zondag 25 mei 2025 16:55 schreef PirE het volgende:
Saaie race en ik heb MBS ook nog niet gespot.
Wat een klote weekend![]()
![]()
Nee, altijd rond die tijd. Behalve als het door regen uitgesteld wordt of zoquote:
sterker nog, het heeft er alleen maar voor gezorgd dat coureurs hun stuur op gingen vreten omdat eerst Racing Bulls en daarna Williams de boel af ging houdenquote:Op zondag 25 mei 2025 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook met een McLaren was hij 4e geworden vanaf P4, Monaco op zondag is weer eens weinig aan, 2 pitstops voegen weinig toe.
Afkeuren!quote:
3 op dit moment. Open kanaal vanaf 17:30 uur.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:59 schreef vosss het volgende:
Goddomme ik dacht na het eten nog ff in vr te kunnen racen op Monaco. Dat gaat hem niet worden. Welk ziggo kanaal?
En Mercedes veel te laatquote:Op zondag 25 mei 2025 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, het heeft er alleen maar voor gezorgd dat coureurs hun stuur op gingen vreten omdat eerst Racing Bulls en daarna Williams de boel af ging houden
Hoe kom ik dan aan 8 uur? Zomer/wintertijd iets of wat?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, altijd rond die tijd. Behalve als het door regen uitgesteld wordt of zo
Oh, dat snap ik ook wel hoor. Heb je zeker een punt. Maar met die DRS-treinen ga je in ieder geval nog uit van de race-opties die je hebt. Ook als die beperkt zijn. Hopen op een SC is iets waar je nul invloed op hebt.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat mag. Ondertussen hebben races waar de hele baan een grote drs is niet mijn voorkeur.
Daarom is het ook wenselijk dat de variatie blijft.
Ook niet.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe kom ik dan aan 8 uur? Zomer/wintertijd iets of wat?
Je bent zelf een grapquote:
Of iets verkeerds tegen Jeff Bezos hebben gezegdquote:
niet weten dat Monaco het iconische circuit isquote:Op zondag 25 mei 2025 17:01 schreef GM78 het volgende:
Geld regeert de wereld.
Niemand zit te wachten op fucking Monaco, maar je zwaait met wat miljoenen en je mag eindeloos op de kalender blijven.
Terwijl we langzaam afscheid nemen van steeds meer iconische circuits waar tenminste nog echt geracet wordt
Je overschat het aantal opties op die drs banenquote:Op zondag 25 mei 2025 17:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik ook wel hoor. Heb je zeker een punt. Maar met die DRS-treinen ga je in ieder geval nog uit van de race-opties die je hebt. Ook als die beperkt zijn. Hopen op een SC is iets waar je nul invloed op hebt.
Monaco is ook iconisch. In tegenstelling tot Miami en Las Vegas en zo.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:01 schreef GM78 het volgende:
Geld regeert de wereld.
Niemand zit te wachten op fucking Monaco, maar je zwaait met wat miljoenen en je mag eindeloos op de kalender blijven.
Terwijl we langzaam afscheid nemen van steeds meer iconische circuits waar tenminste nog echt geracet wordt
Geen Nieuw-Zeelands volkslied voor McLaren?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:00 schreef butz0rs het volgende:
De hoempapa band hoeft maar 1 volkslied te spelen
Nee, die zijn Britsquote:Op zondag 25 mei 2025 17:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen Nieuw-Zeelands volkslied voor McLaren?
Ik ga zo bij mijn ouders eten. Vader kijkt meestal wel de start even, maar heeft niet helemaal de puf om dan zo ook nog 3 uur lang rondjes rijden te kijken, prima, 3 minuten fietsen naar huis kan mooi in een caution....quote:
Brits team. Volgens mij altijd al.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen Nieuw-Zeelands volkslied voor McLaren?
Die gaan straks gewoon met Ben mee naar het jacht hoor.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Kregen ze die drie witte maagden op het podium cadeau van Ben?
Ziggo Go app op je telefoon?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zo bij mijn ouders eten. Vader kijkt meestal wel de start even, maar heeft niet helemaal de puf om dan zo ook nog 3 uur lang rondjes rijden te kijken, prima, 3 minuten fietsen naar huis kan mooi in een caution....
Maar....zoals we ons net bedachten, sinds ik daar niet meer woon heeft hij geen Ziggo meer![]()
Dat wordt zodra de laatste hap naar binnen gaat schoenen aan en op de fiets dus
#struggles
Zet je een stream opquote:Op zondag 25 mei 2025 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zo bij mijn ouders eten. Vader kijkt meestal wel de start even, maar heeft niet helemaal de puf om dan zo ook nog 3 uur lang rondjes rijden te kijken, prima, 3 minuten fietsen naar huis kan mooi in een caution....
Maar....zoals we ons net bedachten, sinds ik daar niet meer woon heeft hij geen Ziggo meer![]()
#struggles
Heb ik niet, KPN app zou nog wel kunnen, misschien neem ik mijn tablet wel mee ipv klein telefoonschermpjequote:
Van Kalmthout!!quote:
Klinkt als een makkie.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
#struggles
Weet je nietquote:Op zondag 25 mei 2025 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die absoluut geen hoofdrol gaat spelen dit jaar.
O ja, ff vergeten.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die gaan straks gewoon met Ben mee naar het jacht hoor.
En doet hij dat wel dan verkloot hij zijn pitstop weer.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die absoluut geen hoofdrol gaat spelen dit jaar.
Misschien als grote klapper die de race overhoop gooit.quote:
Had zijn tweelingbroer kunnen zijn. Dat bedoel ik.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van Kalmthout!!![]()
Verschoor rijdt in de F2..
Van Kalmthout zit tegenwoordig bij een team dat er op de ovals weinig van bakt, in tegenstelling tot de voorgaande jaren. Het beetje licht in de tunnel is dat hij de afgelopen tijd vooral in de race wel écht lekker gaat, eens kijken hoe dat op de grote oval gaat.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien als grote klapper die de race overhoop gooit.
Ik heb het verder echt totaal niet gevolgd de afgelopen weken, dus ik weet niet eens wie er wel de hoofdrol gaan spelen
Straks op het gratis kanaal, via de app dus.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:10 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb geen Iggo, kan ik toch ergens Indy kijken, uiteraard betaald? Met de Go app kan ik niks vinden.
Zeker, maar daar komen natuurlijk veel minder mensen, wellicht dat hier nog een paar lui zitten die dat topic niet volgen maar stiekem toch even in willen schakelen straks. Zieltjes ronselen enzoquote:Op zondag 25 mei 2025 17:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er is een topic voor de Indycars mensenStarflyer in SPT / [IndyCar] #103 Indy500
Lijken totáál niet op elkaarquote:Op zondag 25 mei 2025 17:10 schreef tralalala het volgende:
[..]
Had zijn tweelingbroer kunnen zijn. Dat bedoel ik.
We kunnen het ook wel even over de strategie van Mercedes hebben hier.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er is een topic voor de Indycars mensenStarflyer in SPT / [IndyCar] #103 Indy500
Daarom plak ik het topic ook hierquote:Op zondag 25 mei 2025 17:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar daar komen natuurlijk veel minder mensen, wellicht dat hier nog een paar lui zitten die dat topic niet volgen maar stiekem toch even in willen schakelen straks. Zieltjes ronselen enzo
Go aheadquote:Op zondag 25 mei 2025 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We kunnen het ook wel even over de strategie van Mercedes hebben hier.
Die was er nietquote:Op zondag 25 mei 2025 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We kunnen het ook wel even over de strategie van Mercedes hebben hier.
Als je helemaal geen Ziggo hebt (en dus ook het gratis kanaal niet), dan kun je evt. met VPN een Indycar Live abbo nemen.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:10 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb geen Iggo, kan ik toch ergens Indy kijken, uiteraard betaald? Met de Go app kan ik niks vinden.
Bij Ziggo kan je ook een race kopen. Heb ik wel eens gedaan voor Indy.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je helemaal geen Ziggo hebt (en dus ook het gratis kanaal niet), dan kun je evt. met VPN een Indycar Live abbo nemen.
Ik kwam er dus gisteren achter dat ze dat niet meer doen, dus vandaar...quote:Op zondag 25 mei 2025 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij Ziggo kan je ook een race kopen. Heb ik wel eens gedaan voor Indy.
Ohwquote:Op zondag 25 mei 2025 17:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kwam er dus gisteren achter dat ze dat niet meer doen, dus vandaar...
Ziggo go app zendt het uit, ook voor niet abonnees, dan even casten naar tv als je die mogelijkheid hebt.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kwam er dus gisteren achter dat ze dat niet meer doen, dus vandaar...
Dat was bij ECR, dat zijn pitstops verkloot werden. Daar rijdt hij niet meerquote:Op zondag 25 mei 2025 17:08 schreef Martinello het volgende:
[..]
En doet hij dat wel dan verkloot hij zijn pitstop weer.
Met de banden die ze over hadden was er weinig andere keus, imho.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:18 schreef RealistAtheist het volgende:
Net de race iets uitgesteld gekeken. Maar wat een KUT tactiek van Red Bull zeg. Niet normaal. Ze hebben echt 2 keer de kans gehad om 3e te worden. Bij beide pitstop ronden. Henna is het helemaal kwijt tactisch is het echt triest.
Ja dus?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
niet weten dat Monaco het iconische circuit is
niet genoeg harde of medium banden overquote:Op zondag 25 mei 2025 17:18 schreef RealistAtheist het volgende:
Net de race iets uitgesteld gekeken. Maar wat een KUT tactiek van Red Bull zeg. Niet normaal. Ze hebben echt 2 keer de kans gehad om 3e te worden. Bij beide pitstop ronden. Henna is het helemaal kwijt tactisch is het echt triest.
Banden maakt niet zoveel uit, ook al zijn ze volledig op dan nog kan niemand inhalen. Bij de pitstop van 3,8 van Piastri in de eerste pitstopronde en ook bij de 2e pitstopronde is er een window geweest waarin Verstappen met een goede pitstop voor Piastri had kunnen komen. De durf en snelle schakelen bij Red Bull is volledig weg. Ze gokten vandaag veel te hoog. Ze hoopten nog op hogere plekken. Maar ze hadden voor de kans op P3 moeten gaan. Wij zaten hier echt vol ongeloof te kijken naar die idiote tactiek.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met de banden die ze over hadden was er weinig andere keus, imho.
Dit inderdaad, beste scenario voor Max is dat het tot diep in de tweede seizoenshelft zo blijft.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Gunstig voor Verstappen dat Norris weer eens duidelijk beter was dan Piastri, twee honden en een been enzo, zodra McLaren op één rijder kan inzetten heeft Verstappen een probleem.
Verstappen had enorme pech met verkeer in de tweede helft van die ronde, anders had RBR een zekere P3 echt wel gepakt.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:24 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Banden maakt niet zoveel uit, ook al zijn ze volledig op dan nog kan niemand inhalen. Bij de pitstop van 3,8 van Piastri in de eerste pitstopronde en ook bij de 2e pitstopronde is er een window geweest waarin Verstappen met een goede pitstop voor Piastri had kunnen komen. De durf en snelle schakelen bij Red Bull is volledig weg. Ze gokten vandaag veel te hoog. Ze hoopten nog op hogere plekken. Maar ze hadden voor de kans op P3 moeten gaan. Wij zaten hier echt vol ongeloof te kijken naar die idiote tactiek.
Ze probeerden een gat te trekken op Piastri maar kwamen in verkeer. Daardoor mislukte dat.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:24 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Banden maakt niet zoveel uit, ook al zijn ze volledig op dan nog kan niemand inhalen. Bij de pitstop van 3,8 van Piastri in de eerste pitstopronde en ook bij de 2e pitstopronde is er een window geweest waarin Verstappen met een goede pitstop voor Piastri had kunnen komen. De durf en snelle schakelen bij Red Bull is volledig weg. Ze gokten vandaag veel te hoog. Ze hoopten nog op hogere plekken. Maar ze hadden voor de kans op P3 moeten gaan. Wij zaten hier echt vol ongeloof te kijken naar die idiote tactiek.
Nee, die mogelijkheid was er eigenlijk niet met de banden die Max ter beschikking hadquote:Op zondag 25 mei 2025 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen had enorme pech met verkeer in de tweede helft van die ronde, anders had RBR een zekere P3 echt wel gepakt.
2 Racing Bulls en 2 Williams in de puntenquote:1 Norris L. McLaren 78 ronden
2 Leclerc C. Ferrari +3.131
3 Piastri O. McLaren +3.658
4 Verstappen M. Red Bull +20.572
5 Hamilton L. Ferrari +51.387
6 Hadjar I. Racing Bulls +2 ronden
7 Ocon E. Haas +2 ronden
8 Lawson L. Racing Bulls +2 ronden
9 Albon A. Williams +2 ronden
10 Sainz C. Jr. Williams +2 ronden
11 Russell G. Mercedes +2 ronden
12 Bearman O. Haas +2 ronden
13 Colapinto F. Alpine +2 ronden
14 Bortoleto G. Sauber +2 ronden
15 Hulkenberg N. Sauber +2 ronden
16 Stroll L. Aston Martin +2 ronden
17 Tsunoda Y. Red Bull +2 ronden
18 Antonelli K. Mercedes +4 ronden
19. Alonso F. Aston Martin DNF
20. Gasly P. AlpineAlpine DNF
Piastri is niet zo snel gedesillusioneerd , Norris sneller.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit inderdaad, beste scenario voor Max is dat dat tot diep in de tweede seizoenshelft zo blijft.
Of dat McLaren te vroeg denkt een keuze te moeten maken met als gevolg 1 van de 2 die volledig gedesillusioneerd rond rijdt.
Dat zie je toch aankomen met die 300man die zitten te rekenen en naar elk detail kijken?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen had enorme pech met verkeer in de tweede helft van die ronde, anders had RBR een zekere P3 echt wel gepakt.
Baanpositie draait het om. Hij had het wel laten werken.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, die mogelijkheid was er eigenlijk niet met de banden die Max ter beschikking had
Ja, maar wat hadden ze anders moeten doen?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:31 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat zie je toch aankomen met die 300man die zitten te rekenen en naar elk detail kijken?
Exact dat.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:31 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat zie je toch aankomen met die 300man die zitten te rekenen en naar elk detail kijken?
Ik weet niet of het een hele slechte tactiek was. Horner gaf vooraf aan dat ze hoopten op een SC. Als ze voor de derde plek waren gegaan hadden ze 3 puntjes ingelopen. Met P1 had Max heel wat meer punten ingelopen.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:24 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als je banden zo versleten zijn dat je de bocht niet meer om komt heeft baanpositie geen zin meerquote:Op zondag 25 mei 2025 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Baanpositie draait het om. Hij had het wel laten werken.
Zoals ik tegen Nattekat al zei. Dat zagen die 300man die zitten te rekenen niet aankomen dat verkeer? Zoals ik al zei bij beide pitstoprondes was er een kleine window waarin ze net voor Piastri hadden kunnen komen maar ze wachtten gewoon te lang omdat een 3e plek blijkbaar niet goed genoeg was. Commentatoren hadden het ook over een vreemde tactiek van Red Bull. Ze waren gewoon te gretig door meer te willen dan een 3e plek.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze probeerden een gat te trekken op Piastri maar kwamen in verkeer. Daardoor mislukte dat.
Zoals ik net aan jou vroeg: "wat hadden ze anders moeten doen?"quote:Op zondag 25 mei 2025 17:34 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Zoals ik tegen Nattekat al zei. Dat zagen die 300man die zitten te rekenen niet aankomen dat verkeer? Zoals ik al zei bij beide pitstoprondes was er een kleine window waarin ze net voor Piastri hadden kunnen komen maar ze wachtten gewoon te lang omdat een 3e plek blijkbaar niet goed genoeg was. Commentatoren hadden het ook over een vreemde tactiek van Red Bull. Ze waren gewoon de gretig door meer te willen dan een 3e plek.
Veel mensen vinden dat McLaren al te laat is met hun keuze, maar idd, hoe denk je dat die 2e rijder dan nog gemotiveerd blijft?quote:Op zondag 25 mei 2025 17:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit inderdaad, beste scenario voor Max is dat het tot diep in de tweede seizoenshelft zo blijft.
Of dat McLaren te vroeg denkt een keuze te moeten maken met als gevolg 1 van de 2 die volledig gedesillusioneerd rond rijdt.
Een verplichte pitsstop met dobbelsteen gooien. Je mag pas verder als je een zes gegooid hebt?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zolang er niet ingehaald kan worden op de baan, maakt het niet uit hoeveel kunstgrepen ze toevoegen.
Als je er snel langs kunt is het geen probleem. Nu wel.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:34 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Zoals ik tegen Nattekat al zei. Dat zagen die 300man die zitten te rekenen niet aankomen dat verkeer? Zoals ik al zei bij beide pitstoprondes was er een kleine window waarin ze net voor Piastri hadden kunnen komen maar ze wachtten gewoon te lang omdat een 3e plek blijkbaar niet goed genoeg was. Commentatoren hadden het ook over een vreemde tactiek van Red Bull. Ze waren gewoon te gretig door meer te willen dan een 3e plek.
McLaren maakt geen keuze tot een van de twee geen kans meer heeft. Dat hebben ze altijd al gedaan en gaat niet veranderen.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Veel mensen vinden dat McLaren al te laat is met hun keuze, maar idd, hoe denk je dat die 2e rijder dan nog gemotiveerd blijft?
Ze hebben 2 goede coureurs, die echter ook allebei zwakke punten hebben. Zoals al vaker door mensen hier aangehaald, Piastri is mentaal sterker en gehaaider qua acties, maar Norris is nog steeds sneller. De keuze gaat nooit makkelijk zijn.
Daar heeft Zak het lef niet voor, het zal eerder te laat zijn.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit inderdaad, beste scenario voor Max is dat het tot diep in de tweede seizoenshelft zo blijft.
Was zij het die erover ging? Ze was vorige week ook al in Italië, ik dacht dat ze er om de race bij is.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:18 schreef RealistAtheist het volgende:
Henna is het helemaal kwijt tactisch is het echt triest.
Piastri is een binnenvetter, daar worden dan allerlei positieve eigenschappen in gezien omdat de Britten boos zijn op Norris omdat hij niet zo goed is als Verstappen.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Piastri is niet zo snel gedesillusioneerd , Norris sneller.
Altijd? Of bedoel je onder Brown, ik meen dat Ron Dennis daar toch wat anders over dacht.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
McLaren maakt geen keuze tot een van de twee geen kans meer heeft. Dat hebben ze altijd al gedaan en gaat niet veranderen.
Niet bij Senna vs Prost of Alonso vs Hamilton.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Altijd? Of bedoel je onder Brown, ik meen dat Ron Dennis daar toch wat anders over dacht.
Het verschil is 3 punten. Pas vanaf een punt of 50 verschil met nog 3 races te gaan ga je een coureur vragen om de ander te helpen. Die speculatie erover voortdurend slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Piastri is niet zo snel gedesillusioneerd , Norris sneller.
Jep. En 22 naar Lando op #2.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Schade in de stand valt nog mee. 25 punten dacht ik?
McLaren geeft geen teamorders en dat is prima, maar je hoorde Norris vandaag wel al duidelijk vragen om hulp van Piastri. Ik bedoel maar dat het in de loop van het seizoen toch wel tot sappige confrontaties kan leiden.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het verschil is 3 punten. Pas vanaf een punt of 50 verschil met nog 3 races te gaan ga je een coureur vragen om de ander te helpen. Die speculatie erover voortdurend slaat echt helemaal nergens op.
Laat dat dan beginnen in Barcelona, stukje traditie.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:30 schreef Jane het volgende:
[..]
McLaren geeft geen teamorders en dat is prima, maar je hoorde Norris vandaag wel al duidelijk vragen om hulp van Piastri. Ik bedoel maar dat het in de loop van het seizoen toch wel tot sappige confrontaties kan leiden.
Haha, ja idd. Goed plan!quote:Op zondag 25 mei 2025 18:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Laat dat dan beginnen in Barcelona, stukje traditie.
Ook het eind van de flexi-wings, toch?quote:Op zondag 25 mei 2025 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd naar Spanje ja. Hoe het daar zal gaan.
Klopt. En men verwacht dat Mercedes daar de meeste last van krijgt.quote:
Alsof die al niet genoeg issues hebben.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. En men verwacht dat Mercedes daar de meeste last van krijgt.
Zeker wel. Bij beide momenten had Verstappen 20sec. Voorsprong. Bij de eerste pitstopronde door de pitstop van 3,8sec van Piastri en bij de tweede pitstopronde door de fout van Piastri in zijn outlap waardoor die 1:18 nog wat was en dus die ronde al 3 à 4 sec verloor. Bij beide momenten had Verstappen er net voor kunnen komen met een goede pitstop in de ronde daarna, maar beide keren lieten ze hem kansloos doorrijden. Juist dat razendsnelle schakelen en die kansen grijpen mis ik nu volledig bij Red Bull.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik net aan jou vroeg: "wat hadden ze anders moeten doen?"
Verstappen heeft in geen enkele passage van de pit-entry voldoende voorsprong gehad.
Voorlopig is er geen reden om te kiezen inderdaad.quote:Op zondag 25 mei 2025 18:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het verschil is 3 punten. Pas vanaf een punt of 50 verschil met nog 3 races te gaan ga je een coureur vragen om de ander te helpen. Die speculatie erover voortdurend slaat echt helemaal nergens op.
Ik kan me toch herinneren dat Coulthard Hakkinen voorbij moest laten gaan, wanneer dat was weet ik niet meer, ik meen dat Hakkinen toen ook nog geen race gewonnen had, maar kan ook fout zitten, het is te lang geleden en te lui om op te zoekenquote:Op zondag 25 mei 2025 18:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet bij Senna vs Prost of Alonso vs Hamilton.
Meestal ontstaat dat organisch omdat een van de twee minder is.
Het was weer een verschrikking.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:01 schreef alpeko het volgende:
Teruggekeken. Had niks met sport te maken dit.
De drive through van Russel is het hoogtepunt van deze race.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het was weer een verschrikking.
Al was een jankende Russell op de radio wel vermakelijk.
Dat viel allemaal wel mee.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zag op het live blog van nu.nl een opmerking langskomen van LeClerc dat Norris veel foutjes zat te maken. Was dat zo? Zat Norris weer te bezwijken onder druk? Alleen zonder gevolgen dit keer, omdat er sowieso niet ingehaald kan worden in Monaco.
RB heeft de halve race zitten hopen op chaos en rood.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Zeker wel. Bij beide momenten had Verstappen 20sec. Voorsprong. Bij de eerste pitstopronde door de pitstop van 3,8sec van Piastri en bij de tweede pitstopronde door de fout van Piastri in zijn outlap waardoor die 1:18 nog wat was en dus die ronde al 3 à 4 sec verloor. Bij beide momenten had Verstappen er net voor kunnen komen met een goede pitstop in de ronde daarna, maar beide keren lieten ze hem kansloos doorrijden. Juist dat razendsnelle schakelen en die kansen grijpen mis ik nu volledig bij Red Bull.
Bedenk wel dat als ie vroeg had gepit, dat ie dan heel lang op een setje medium + soft had moeten rijden. Door op hard te starten, dwing je jezelf wel om langer door te rijden.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
RB heeft de halve race zitten hopen op chaos en rood.
Autotje rijden heeft voor 90% met de auto te maken ongeacht circuit.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:01 schreef alpeko het volgende:
Teruggekeken. Had niks met sport te maken dit.
Norris zat eerst te dicht op Verstappen waardoor hij geen afstand kon nemen van Leclerc als ze bij de NouvelleChicane aankwamen en hij zich daar een paar keer moest verdedigenquote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zag op het live blog van nu.nl een opmerking langskomen van LeClerc dat Norris veel foutjes zat te maken. Was dat zo? Zat Norris weer te bezwijken onder druk? Alleen zonder gevolgen dit keer, omdat er sowieso niet ingehaald kan worden in Monaco.
Met de banden die ze over hadden voor de race hadden ze weinig keus.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
RB heeft de halve race zitten hopen op chaos en rood.
Enige leuke was dat Lando hem won.quote:
Dat creëren van 20s gaps voor teammates om te pitten heb ik in de voorbije jaren nog niet gezien. Dat was wel heel erg anti racing.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:24 schreef Jane het volgende:
Dit is niet de eerste keer dat Monaco saai was natuurlijk, maar ik vind ook wel dat er opvallend veel negatieve reacties zijn dit jaar, ook van de coureurs zelf. Komt dat door die 2-stop-kunstgreep die helemaal niks uithaalde? Of omdat dit het 2de jaar op rij was dat het echt ULTRA saai was? In 2023 had je tenminste nog wisselende weersomstandigheden die het wat spannender maakten, al veranderde er toen ook weinig voorin het veld.
Max maakte de grap dat ze er beter een Mario Kart-race van kunnen maken, maar misschien moeten ze gewoon echt met karts gaan rijden in Monaco.For old times sake voor de meeste coureurs en natuurlijk alleen voor die ene race. Weet zeker dat het een stuk leuker is om te kijken dan die 'race' van vandaag.
Nee dat viel wel mee. Het was een heel gesprek tussen Leclerc en zijn engineer en dit stukje hebben ze eruit gehaald en uitgezonden.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Denk vooral ook omdat het het 2e jaar op rij was.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:24 schreef Jane het volgende:
Dit is niet de eerste keer dat Monaco saai was natuurlijk, maar ik vind ook wel dat er opvallend veel negatieve reacties zijn dit jaar, ook van de coureurs zelf. Komt dat door die 2-stop-kunstgreep die helemaal niks uithaalde? Of omdat dit het 2de jaar op rij was dat het echt ULTRA saai was? In 2023 had je tenminste nog wisselende weersomstandigheden die het wat spannender maakten, al veranderde er toen ook weinig voorin het veld.
Max maakte de grap dat ze er beter een Mario Kart-race van kunnen maken, maar misschien moeten ze gewoon echt met karts gaan rijden in Monaco.For old times sake voor de meeste coureurs en natuurlijk alleen voor die ene race. Weet zeker dat het een stuk leuker is om te kijken dan die 'race' van vandaag.
Zoals ik al eerder schreef, dit jaar zal het pakken van punten vrij gefragmenteerd zijn, belangrijk om niet al te veel miskleunen buiten de punten te hebben, het zou mij niet verbazen dat met name Piastri nog wel 2 a 3 races helemaal geen punten gaat pakken.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ondanks dat de Red Bull hier niet lekker uit de verf kwam is P4 toch echt niet verkeerd.
Zoveel miskleunen heeft Max nog niet gemaakt dit jaar, dat is zeker. Zolang het tussen McLaren stuivertje wisselen is kan Max ook wel dichterbij komen.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef, dit jaar zal het pakken van punten vrij gefragmenteerd zijn, belangrijk om niet al te veel miskleunen buiten de punten te hebben, het zou mij niet verbazen dat met name Piastri nog wel 2 a 3 races helemaal geen punten gaat pakken.
Dat klinkt me als een veilig plan.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef Jane het volgende:
Ik zat nog eens na te denken over die moedwillig illegale inhaalactie van Russell en, alhoewel ook ik gisteren smakelijk gelachen heb om de DT-penalty, eigenlijk is die zware straf juist helemaal geen goed signaal. In feite zeg je daarmee "We eisen dat je op je plek blijft in deze tergende jaarlijkse optocht en belonen de coureurs die expres om welke reden dan ook zo traag mogelijk gaan rijden".
Misschien moet je er juist naartoe om in Monaco iedere coureur bijv. 1 gratis 'leaving the track and gaining an advantage" te geven bij de nouvelle chicane. Tweede keer kost je 5 seconden, derde keer drive through, zoiets. Daarmee haal je sowieso gelijk de prikkel weg om moedwillig traag te rijden en je krijgt waarschijnlijk dan wel een echte race.
Kijk, dat er weinig punten zijn waar je kunt inhalen geeft niet, maar er moet in ieder geval 1 punt zijn en met de huidige auto's is dat er nu gewoon niet.
Gratis illegaal laten inhalen…. Nee dat gaat nooit gebeuren. Terechte DT.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef Jane het volgende:
Ik zat nog eens na te denken over die moedwillig illegale inhaalactie van Russell en, alhoewel ook ik gisteren smakelijk gelachen heb om de DT-penalty, eigenlijk is die zware straf juist helemaal geen goed signaal. In feite zeg je daarmee "We eisen dat je op je plek blijft in deze tergende jaarlijkse optocht en belonen de coureurs die expres om welke reden dan ook zo traag mogelijk gaan rijden".
Misschien moet je er juist naartoe om in Monaco iedere coureur bijv. 1 gratis 'leaving the track and gaining an advantage" te geven bij de nouvelle chicane. Tweede keer kost je 5 seconden, derde keer drive through, zoiets. Daarmee haal je sowieso gelijk de prikkel weg om moedwillig traag te rijden en je krijgt waarschijnlijk dan wel een echte race.
Kijk, dat er weinig punten zijn waar je kunt inhalen geeft niet, maar er moet in ieder geval 1 punt zijn en met de huidige auto's is dat er nu gewoon niet.
Joker lap invoerenquote:Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef Jane het volgende:
Gewoon rallycrossquote:
Als het mag is het niet illegaal, he?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gratis illegaal laten inhalen…. Nee dat gaat nooit gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |