Ik niet want die directe vraag (in een ander topic) liet TS bewust onbeantwoord. Meermaals.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Veel posters hier lijken ervan uit te gaan dat TS op dit moment gemotiveerd is om te stoppen met drinken.
Dit gaat sowieso helemaal mis.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:01 schreef Thaddeus het volgende:
Je hoeft niet te wachten tot het misgaat. Eén praktische stap vandaag: contact opnemen met je huisarts, een verslavingskliniek bellen of je dag net iets anders indelen, kan al een verschil maken.
Er zit duidelijk iets van een hulpvraag in, anders zou hij dit hier niet delen. En als die hulpvraag er echt niet is, dan kiest hij er bewust voor om door te gaan met alle gevolgen van dien, zoals het risico zijn kinderen te verliezen.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:21 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Omdat hij niet wil stoppen met zijn verslaving
Maar niet om te stoppen met drinken.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:25 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Er zit duidelijk iets van een hulpvraag in, anders zou hij dit hier niet delen. En als die hulpvraag er echt niet is, dan kiest hij er bewust voor om door te gaan met alle gevolgen van dien, zoals het risico zijn kinderen te verliezen.
Hoe zou een simpel belletje naar de huisarts nou verkeerd kunnen gaan? Je hoeft niet meteen alles op tafel te leggen, alleen al delen dat je je zorgen maakt, is een begin.
Misschien wil hij nu niet stoppen, maar motivatie is niet zwart-wit. Twijfel, frustratie of gedoe kunnen óók iets in gang zetten. Soms is één gesprek genoeg om een patroon te doorbreken.quote:
Ik geloof er niet echt in, wat dat betreft heeft @Cat-astrophe gewoon gelijkquote:Op maandag 26 mei 2025 16:32 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Misschien wil hij nu niet stoppen, maar motivatie is niet zwart-wit. Twijfel, frustratie of gedoe kunnen óók iets in gang zetten. Soms is één gesprek genoeg om een patroon te doorbreken.
Maak jezelf nou geen illusiesquote:Op maandag 26 mei 2025 16:32 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Misschien wil hij nu niet stoppen, maar motivatie is niet zwart-wit. Twijfel, frustratie of gedoe kunnen óók iets in gang zetten. Soms is één gesprek genoeg om een patroon te doorbreken.
Ja, tabeequote:
Ts is al jaren op eenzelfde wijze bezigquote:Op maandag 26 mei 2025 16:25 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Er zit duidelijk iets van een hulpvraag in, anders zou hij dit hier niet delen. En als die hulpvraag er echt niet is, dan kiest hij er bewust voor om door te gaan met alle gevolgen van dien, zoals het risico zijn kinderen te verliezen.
Hoe zou een simpel belletje naar de huisarts nou verkeerd kunnen gaan? Je hoeft niet meteen alles op tafel te leggen, alleen al delen dat je je zorgen maakt, is een begin.
Ik ben bij Solutions geweest maar daar vroegtijdig weggelaten. Die mensen die daar in behandeling zijn zijn gek. Auto-rijden onder invloed, feesten tot je bewusteloos raakt, na werktijd in de horeca je zo suf drinken dat je het niet merkt dat een collega op de wc zit te overdosen. Die mensen daar dachten dat ik loog over mijn situatie (alleen 's avonds drinken o.a.) en dat ik hen demotiveerde etc. doordat ik loog. Die mensen die daar zitten hebben geen grenzen en daar paste ik helemaal niet tussen gelukkig.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef nostra het volgende:
Ga naar de huisarts en zorg voor een doorverwijzing.
Neem een detox, zodat je nuchter wordt.
Ga direct aansluitend daarop naar een echte kliniek, die ook de naasten en familie in je behandeling betrekt (bijvoorbeeld Solutions).
Dat is bij elkaar al loodzwaar en zal tot veel weerstand leiden, maar dat hoort erbij. Overgave is key, niet denken dat jij speciaal of anders bent, dat ben je niet.
Daarna begint pas de echte uitdaging, namelijk vertrouwen heel langzaam terugwinnen en je emoties zonder extern dopamineshot te lijf gaan.
Alleen red je het niet, punt.
Ik weet niet waarom je zegt dat ik bij een beetje tegengas aan de drank ga.. dat heeft heel andere redenen. Dat staat compleet los van het FOK! forum ook. En je reactie naar hem toe is ook flauw en incorrect. Hij ging weg omdat hij gewoon weg kan gaan en merkt dat wat hij zegt (en wat hij zegt is correct en logisch) hier niet gewaardeerd wordt.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:02 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Wegrennen bij een beetje tegengas, dat doet TS ook maar dan richting de drank.
Waarom ben je hier trots op? Hij reageerde juist heel correct, meedenkend, en jij lijkt er blij mee te zijn dat die persoon weggaat vanwege het uiten van je eigen overtuigingen..quote:
Ah, het "zij zijn veel erger dan ik". Je eet dagenlang niet en drinkt wel vodka, je vrouw en kinderen zijn bij je weg door de drank, dat is gewoon een keiharde verslaving, waar niet zoveel aan te downplayen is.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:33 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik ben bij Solutions geweest maar daar vroegtijdig weggelaten. Die mensen die daar in behandeling zijn zijn gek. Auto-rijden onder invloed, feesten tot je bewusteloos raakt, na werktijd in de horeca je zo suf drinken dat je het niet merkt dat een collega op de wc zit te overdosen. Die mensen daar dachten dat ik loog over mijn situatie (alleen 's avonds drinken o.a.) en dat ik hen demotiveerde etc. doordat ik loog. Die mensen die daar zitten hebben geen grenzen en daar paste ik helemaal niet tussen gelukkig.
Waarom reageer je alleen op deze twee posts (die gaan over een andere user) en niet op de posters die reageren op zaken die jij hier deelt en waar je dit topic voor opende?quote:Op maandag 26 mei 2025 22:41 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom ben je hier trots op? Hij reageerde juist heel correct, meedenkend, en jij lijkt er blij mee te zijn dat die persoon weggaat vanwege het uiten van je eigen overtuigingen..
Ongeveer de enige persoon die wat normaal reageert pesten jullie weg.. Hoe denken jullie?
Ik groet 'm slechts omdat-ie zei dat-ie er vandoor ging.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:41 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom ben je hier trots op? Hij reageerde juist heel correct, meedenkend, en jij lijkt er blij mee te zijn dat die persoon weggaat vanwege het uiten van je eigen overtuigingen..
Dat zei je eerder ook over mij.quote:Ongeveer de enige persoon die wat normaal reageert pesten jullie weg.. Hoe denken jullie?
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:31 schreef r_one het volgende:
Vraagje: zou je wel van de alcohol af WILLEN?
quote:
Hij zoekt 1 iemand die met hem meepraat om het voor zichzelf goed te praten en dan lekker verder struisvogelenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:58 schreef Cupfighter het volgende:
We kunnen hier advies geven tot we een ons wegen, dat doen we al vele topics lang bij TS maar hij zal zelf de stap moeten nemen dat kunnen wij niet voor hem doen.
Hij lijkt gewoon niet te willen op welke manier je hem ook benadert en dan houdt het simpelweg gewoon op
De verslaving wint gewoon hier , overduidelijk
Jammer maar wel waar
Als je weet waarom je aan de drank gaat kun je het ook oplossen, dus wat zijn dan die andere redenen dat je aan de drank gaat?quote:Op maandag 26 mei 2025 22:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je zegt dat ik bij een beetje tegengas aan de drank ga.. dat heeft heel andere redenen.
Ik kan maar één reden noemen, en dat zijn niet alle anderen....quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:25 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Als je weet waarom je aan de drank gaat kun je het ook oplossen, dus wat zijn dan die andere redenen dat je aan de drank gaat?
Oh heus merken kinderen dat.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
De kinderen zijn nog niet in staat om echt te weten wat er gaande is. Dus met hen kan ik sowieso wel goed contact hebben, zoals ik eerder ook had
Ik kijk daar op de volgende manier naar:quote:Op dinsdag 27 mei 2025 01:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zelf denk ik dat ik bijvoorbeeld in dit topic correct reageer. Hoe zie jij dat?
Je stelt wat kaders inderdaad en hoopt dat het heel slecht met me gaat zodat ik iets moet ondernemen. Wat als een verslaafde niet iets onderneemt omdat hij verslaafd is? Op de straat beland etc. Het maar hopen dat het zo slecht met iemand gaat zodat hij geen keus heeft om er op te reageren of ten onder gaat zie ik helemaal niet als goed advies, maar juist verwerpelijk advies.quote:En in dat kader wens ik TS dat hij snel op de bodem van de put belandt.
Zodat hij zijn verslaving onder ogen MOET zien en stappen kan gaan zetten naar herstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |