abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217754167
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:18 schreef Armani XL het volgende:
Knoppie vergeten |:(
Lol :)
pi_217755863
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:08 schreef Masberum het volgende:
Mijn ex-vriendin is vertrokken met mijn kinderen
[..]

Ow maar wacht even....het zijn jouw kinderen? Ik dacht jullie kinderen.

Niet je verdriet in drank verdrinken maar aangifte doen van ontvoering!
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 09:47:56 #53
441859 crew  Lenny77
pi_217756106
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:27 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Ow maar wacht even....het zijn jouw kinderen? Ik dacht jullie kinderen.

Niet je verdriet in drank verdrinken maar aangifte doen van ontvoering!
Nee het zijn hun kinderen. En ze zijn niet ontvoerd. Hij ziet ze gewoon wekelijks!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217756344
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:04 schreef Armani XL het volgende:
En weer open.

Vanuit mijn eigen ervaringen in de verslavingszorg herken ik dit soort gedrag wel. Je druk maken om anderen of triviale dingen om op die manier het daadwerkelijke probleem niet te hoeven zien.

Ik begrijp de frustratie vanuit Cupfighter ook wel. Ik denk dat iedereen die (succesvol) in een verslavingstraject heeft gezeten weet hoe moeilijk het is. Als je goedbedoelde advies dan tegen dovemansoren zijn gericht dan kan de frustratie wel eens de overhand krijgen. Het is dan verstandig gewoon even niet te reageren. Elke actie lokt ook een reactie uit.

Dus @:Cupfighter en @:Masberum gaan gewoon voor vanavond even stoppen met op elkaar te reageren ;) en morgen schijnt de zon weer.
Geen zon hier maar wel een nachtje erover geslapen
Allereerst @Masberum excuus voor mijn reactie in dat andere topic, dat had ik inderdaad niet moeten wat doen en was flauw van me
Ik heb echt geen hekel aan je, ik herken dingen die je doet uit mijn verslavings verleden ik legde toen ook de verantwoording en schuld bij anderen, meestal aan mede gebruikers in mijn geval.
In plaats van elkaar aan te vallen waar we beiden in een rol in hebben zouden we meer begrip voor elkaar kunnen tonen

Drinken of gebruiken bij tegenslag is herkenbaar, maar het lost het probleem niet op, ook niet tijdelijk, ja je vergeet het even maar het is er nog wel
Misschien heb je iemand in de omgeving die je vertrouwt, of ga naar de huisarts, je kan dit niet alleen en op deze manier raak je meer kwijt dan je lief is en ik denk niet dat je dat wilt
pi_217757170
Wat denk je zelf dat er nodig is voor jou om te kunnen stoppen met alcohol, TS?
pi_217757225
Ga naar de huisarts en zorg voor een doorverwijzing.

Neem een detox, zodat je nuchter wordt.

Ga direct aansluitend daarop naar een echte kliniek, die ook de naasten en familie in je behandeling betrekt (bijvoorbeeld Solutions).

Dat is bij elkaar al loodzwaar en zal tot veel weerstand leiden, maar dat hoort erbij. Overgave is key, niet denken dat jij speciaal of anders bent, dat ben je niet.

Daarna begint pas de echte uitdaging, namelijk vertrouwen heel langzaam terugwinnen en je emoties zonder extern dopamineshot te lijf gaan.

Alleen red je het niet, punt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_217757467
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 07:58 schreef Invisibli het volgende:
Zou me niets verbazen als je drank gebruikt om te verdoven wat mogelijk veroorzaakt is door de drank.
pi_217757834
Veel posters hier lijken ervan uit te gaan dat TS op dit moment gemotiveerd is om te stoppen met drinken.
Ik lees dat niet terug, voor hem heeft het nu een functie.

Persoonlijk denk ik (net als veel andere users) dat deze coping strategie op de korte en lange termijn alleen nadelen heeft (gezondheid, geen goede positie om de relatie met ex en kinderen te veranderen, conflicten online en offline etc).
Maar TS ziet het als een op dit moment helpende manier van omgaan met zijn frustratie en verdriet. Dus waarom zou hij stoppen?

Wat maakt dat elk topic van hem hetzelfde verloopt: TS wil advies wat hem in zijn verslaving steunt omdat hij die nog niet los wil en kan laten, users geven advies wat is gericht op verslaving aanpakken.

Afkicken begint met motivatie van TS. Die is er nu nog niet, zoals ik het lees.
Motivatie kan van binnenuit komen (waarbij hij nog niet alles heeft verloren) of van buitenuit (letterlijk keuze tussen afkicken of de dood).

En in dat kader wens ik TS dat hij snel op de bodem van de put belandt.
Zodat hij zijn verslaving onder ogen MOET zien en stappen kan gaan zetten naar herstel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 mei 2025 @ 13:10:31 #59
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217758029
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Veel posters hier lijken ervan uit te gaan dat TS op dit moment gemotiveerd is om te stoppen met drinken.

Persoonlijk denk ik (net als veel andere users) dat deze coping strategie op de korte en lange termijn alleen nadelen heeft (gezondheid, geen goede positie om de relatie met ex en kinderen te veranderen, conflicten online en offline etc).
Maar TS ziet het als een op dit moment helpende manier van omgaan met zijn frustratie en verdriet. Dus waarom zou hij stoppen?

Wat maakt dat elk topic van hem hetzelfde verloopt: TS wil advies wat hem in zijn verslaving steunt omdat hij die nog niet los wil en kan laten, users geven advies wat is gericht op verslaving aanpakken.

Afkicken begint met motivatie van TS. Die is er nu nog niet, zoals ik het lees.
Motivatie kan van binnenuit komen (waarbij hij nog niet alles heeft verloren) of van buitenuit (letterlijk keuze tussen afkicken of de dood).

En in dat kader wens ik TS dat hij snel op de bodem van de put belandt.
Zodat hij zijn verslaving onder ogen MOET zien en stappen kan gaan zetten naar herstel.
Ik heb het gevoel dat maar heel weinig mensen dat denken :+

En ik denk dat hij het meeste heeft aan posts van mensen zoals @Nostra.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217758460
quote:
Dat klopt, maar dan kan je het zaadje nog wel planten. En planten. En planten. Diep van binnen weet hij heus wel dat het zo is, maar daaraan toegeven kan hij inderdaad alleen maar zelf. Liefst voordat het echt te laat is en je niets meer hebt om terug te winnen, want succes met je herstel zonder die stip op de horizon.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_217759418
quote:
Ik niet want die directe vraag (in een ander topic) liet TS bewust onbeantwoord. Meermaals.

(want dan zou het antwoord 'nee' worden en verliest-ie nog mer krediet).

Plus, hij vindt de drank belangrijker dan zijn bloedeigen dochtertjes.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217759434
Je hoeft niet te wachten tot het misgaat. Eén praktische stap vandaag: contact opnemen met je huisarts, een verslavingskliniek bellen of je dag net iets anders indelen, kan al een verschil maken.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:14:15 #63
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217759568
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:01 schreef Thaddeus het volgende:
Je hoeft niet te wachten tot het misgaat. Eén praktische stap vandaag: contact opnemen met je huisarts, een verslavingskliniek bellen of je dag net iets anders indelen, kan al een verschil maken.
Dit gaat sowieso helemaal mis.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217759587
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:14 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dit gaat sowieso helemaal mis.
Waarom
  maandag 26 mei 2025 @ 16:21:40 #65
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217759649
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:16 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Waarom
Omdat hij niet wil stoppen met zijn verslaving :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217759689
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Omdat hij niet wil stoppen met zijn verslaving :+
Er zit duidelijk iets van een hulpvraag in, anders zou hij dit hier niet delen. En als die hulpvraag er echt niet is, dan kiest hij er bewust voor om door te gaan met alle gevolgen van dien, zoals het risico zijn kinderen te verliezen.

Hoe zou een simpel belletje naar de huisarts nou verkeerd kunnen gaan? Je hoeft niet meteen alles op tafel te leggen, alleen al delen dat je je zorgen maakt, is een begin.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:27:17 #67
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217759717
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:25 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Er zit duidelijk iets van een hulpvraag in, anders zou hij dit hier niet delen. En als die hulpvraag er echt niet is, dan kiest hij er bewust voor om door te gaan met alle gevolgen van dien, zoals het risico zijn kinderen te verliezen.

Hoe zou een simpel belletje naar de huisarts nou verkeerd kunnen gaan? Je hoeft niet meteen alles op tafel te leggen, alleen al delen dat je je zorgen maakt, is een begin.
Maar niet om te stoppen met drinken.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217759795
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:27 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Maar niet om te stoppen met drinken.
Misschien wil hij nu niet stoppen, maar motivatie is niet zwart-wit. Twijfel, frustratie of gedoe kunnen óók iets in gang zetten. Soms is één gesprek genoeg om een patroon te doorbreken.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:34:51 #69
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217759831
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:32 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Misschien wil hij nu niet stoppen, maar motivatie is niet zwart-wit. Twijfel, frustratie of gedoe kunnen óók iets in gang zetten. Soms is één gesprek genoeg om een patroon te doorbreken.
Ik geloof er niet echt in, wat dat betreft heeft @Cat-astrophe gewoon gelijk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217759834
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:32 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Maak jezelf nou geen illusies :N

Deze TS wil niet stoppen met drinken. Gewoon, NIET.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217759858
Ok, prima dan ga ik er vandoor. Succes.
pi_217759863
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:36 schreef Thaddeus het volgende:
Ja, tabee :W
.
  maandag 26 mei 2025 @ 19:12:40 #73
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217761397
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:25 schreef Thaddeus het volgende:

[..]

Ts is al jaren op eenzelfde wijze bezig
Zonder enig zelfinzicht
Enkel wijzen naar alles en iedereen om hem heen
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
pi_217762619
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:36 schreef Thaddeus het volgende:
Wegrennen bij een beetje tegengas, dat doet TS ook maar dan richting de drank.
pi_217763437
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef nostra het volgende:
Ga naar de huisarts en zorg voor een doorverwijzing.

Neem een detox, zodat je nuchter wordt.

Ga direct aansluitend daarop naar een echte kliniek, die ook de naasten en familie in je behandeling betrekt (bijvoorbeeld Solutions).

Dat is bij elkaar al loodzwaar en zal tot veel weerstand leiden, maar dat hoort erbij. Overgave is key, niet denken dat jij speciaal of anders bent, dat ben je niet.

Daarna begint pas de echte uitdaging, namelijk vertrouwen heel langzaam terugwinnen en je emoties zonder extern dopamineshot te lijf gaan.

Alleen red je het niet, punt.
Ik ben bij Solutions geweest maar daar vroegtijdig weggelaten. Die mensen die daar in behandeling zijn zijn gek. Auto-rijden onder invloed, feesten tot je bewusteloos raakt, na werktijd in de horeca je zo suf drinken dat je het niet merkt dat een collega op de wc zit te overdosen. Die mensen daar dachten dat ik loog over mijn situatie (alleen 's avonds drinken o.a.) en dat ik hen demotiveerde etc. doordat ik loog. Die mensen die daar zitten hebben geen grenzen en daar paste ik helemaal niet tussen gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')