Precies het probleem ja. Je verschuilen achter ondemocratische, onwetenschappelijke vage Europese verdragen die in de jaren 90 aangenomen zijn en blijkbaar nooit meer onderheving zijn aan voortschrijdend inzicht. Goede manier om een land te besturen hoor.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]ik stop hiermee, zonde van mijn tijd. Gelukkig voor mij hebben we Europese wetgeving.
Nee dat is niet precies het probleem. Het is meer dat jij je verschuilt achter een schrijnend gebrek aan kennis. We hebben je al vaker uitgelegd hoe Europese verdragen werken, waarom dat democratisch is. Je krijgt net legio bewijs voor de slechte staat van de natuur aangedragen zoals satelietbeelden. Het enige wat jij ertegenin brengt is zoiets van vertrouw mij het valt allemaal reuze mee.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies het probleem ja. Je verschuilen achter ondemocratische, onwetenschappelijke vage Europese verdragen die in de jaren 90 aangenomen zijn en blijkbaar nooit meer onderheving zijn aan voortschrijdend inzicht. Goede manier om een land te besturen hoor.
Dat lijkt wel redelijk vergelijkbaar te zijn met de evangelische christenen in Amerika. Vijftien jaar geleden had je daar ook vrij weinig last van, maar die zijn vol achhter Trump gaan staan als tegenreactie.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst: ik wil en zal dit besluit nooit goedpraten. Maar ik wil wel even wat perspectief plaatsen:
Hier speelt toch ook redelijk wat achtergrond in kerken en in de maatschappij mee, waardoor ze 'radicaliseren'.
Allereerst zijn ze in heel wat voor hen vertrouwde gemeenten toch ook de macht kwijt, vaak moeten ze zaken als zondagsrust en andere voor hen pijnlijke zaken toestaan. Soms 'zelfs' LHBTI vlaggen op gemeentehuizen. Dat lijkt ze wat bang te maken, ze verliezen hun eigen vertrouwde wereld. Ook hun scholen liggen momenteel onder een vergrootglas, in elk geval voor hun gevoel. Ze voelen zich bedreigd.
Binnen die eigen vertrouwde wereld zie je ook forse veranderingen, zo zie je dat steeds meer getrouwde vrouwen en zelfs moeders binnen de SGP kring werken, dat is onder de 35 inmiddels zelfs al een ruime meerderheid. Veel oudere SGPers vinden dat moeilijk te accepteren.
Misschien wel de belangrijkste: een heel deel van de SGP komt uit de Christelijk Gereformeerde Kerken. Die kerk gaat waarschijnlijk dit jaar nog scheuren op de vraag of er vrouwen in het ambt mogen. Gezinnen gaan op dit onderwerp uiteen splijten, binnen gemeentes staat de ene helft tegenover de andere. Beide principieel: principieel tegen of principieel voor. Veel CGKers zien liever die ruzie niet herhaald worden. En mensen die niet uit de CGK komen volgen deze ruzie via diverse christelijke media op de voet.
Je ziet binnen de SGP nu dus een tegenreactie: ze gaan vol op de rem staan, omdat alles volgens hen in de wereld veel te snel verandert. En vooral: ze voelen dat er steeds meer kans is dat ze gedwongen worden mee te gaan. Ook omdat de hier maar even 'CU-kerken' wel die ruk naar links/progressief maken, ze voelen zich dus ook steeds meer alleenstaand.
Ik denk dus niet dat het iets te maken heeft met de VS en Trump. Maar echt met landelijke zaken. En vooral ook kerkelijke zaken.
Zijn er personen in Nederland, die Wilders wel aardig vindt?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
Wilders heeft blijkbaar besloten om volledig Trump na te gaan doen. Logica? De grondwet? Verdragen? Die zetten we 'gewoon' even opzij als het meneer uitkomt. Maar lieve idioot, daar zijn al die dingen nu juist voor in het leven geroepen, dat het bescherming oplevert voor eenieder in Nederland, of je de persoon nu wel of niet aardig vindt.
NSC heeft nog nooit in haar bestaan haar rug rechtgehouden. Dat verandert niet met Van Vroonhoven aan het roer.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:00 schreef Faraday01 het volgende:
Van Vroonhoven heeft weinig zin in nieuwe asielonderhandelingen. Alleen, houdt NSC nu eindelijk de rug recht of gaan ze onder druk van dramatische peilingen in no-time weer bewegen als de druk opgevoerd wordt?
Dat denk ik ook nietquote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
NSC heeft nog nooit in haar bestaan haar rug rechtgehouden. Dat verandert niet met Van Vroonhoven aan het roer.
De noodwetquote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
NSC heeft nog nooit in haar bestaan haar rug rechtgehouden. Dat verandert niet met Van Vroonhoven aan het roer.
Ik snap dat ook niet inderdaad. Ze hebben daar een minister zitten die er over gaat.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De noodwet
Verder niet inderdaad. En het gaat hier al fout met dat men in onderhandeling gaat.
Zeg gewoon: "we wachten waar de heer Wilders mee komt en hopen dat Faber eens wetten naar de Kamer stuurt" dan leg je de bal bij de PVV om het werk te doen in plaats van mee te buigen op voorhand.
Wat denk je zelfquote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:00 schreef Faraday01 het volgende:
Van Vroonhoven heeft weinig zin in nieuwe asielonderhandelingen. Alleen, houdt NSC nu eindelijk de rug recht of gaan ze onder druk van dramatische peilingen in no-time weer bewegen als de druk opgevoerd wordt?
Toen hebben ze hun rug niet recht gehouden. Als Faber met een sluitende onderbouwing was gekomen hadden ze het laten gebeuren. Ze durfden hun rug niet recht te houden en te zeggen nee doe het maar via normale wetgeving.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De noodwet
Verder niet inderdaad. En het gaat hier al fout met dat men in onderhandeling gaat.
Zeg gewoon: "we wachten waar de heer Wilders mee komt en hopen dat Faber eens wetten naar de Kamer stuurt" dan leg je de bal bij de PVV om het werk te doen in plaats van mee te buigen op voorhand.
Nee, ik denk eerder dat we Wilders nooit meer over deze 10 punten horen en ze over 3 weken zeggen dat Faber 'nog iets meer tijd nodig heeft'.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
die gaan straks gewoon doen wat wilders wil of ik moet er heel erg naast zitten maar dat denk ik niet
Vertaald door DeepLquote:Negen EU-landen willen dat Europees mensenrechtenverdrag migratie heroverweegt
In een open brief onder leiding van de Italiaanse premier Giorgia Meloni en haar Deense collega Mette Frederiksen hebben negen leiders opgeroepen tot een herinterpretatie van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Negen EU-landen hebben een open brief ondertekend waarin ze oproepen tot een herinterpretatie van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) om beleidswijzigingen op het gebied van migratie mogelijk te maken.
Het document werd donderdag gepubliceerd als onderdeel van een poging onder leiding van Italië en Denemarken. Het werd ook ondertekend door leiders uit Oostenrijk, België, Tsjechië, Estland, Letland, Litouwen en Polen.
De ondertekenaars, die vinden dat het makkelijker moet zijn om migranten die misdaden plegen uit te zetten, zeiden dat de interpretatie van het EVRM van het verdrag moet worden onderzocht.
“Het is belangrijk om te beoordelen of het hof in sommige gevallen de reikwijdte van het verdrag te ver heeft uitgebreid in vergelijking met de oorspronkelijke bedoelingen ervan, waardoor het evenwicht tussen de te beschermen belangen is veranderd,” schreven ze.
“Wij geloven dat de ontwikkeling van de interpretatie van het hof in sommige gevallen ons vermogen om politieke beslissingen te nemen in onze democratieën heeft beperkt,” voegden ze eraan toe.
Hun boodschap komt op een moment dat anti-immigratiepartijen in heel Europa de afgelopen maanden aan populariteit hebben gewonnen.
Tijdens een persconferentie op donderdag met haar Deense collega Mette Frederiksen zei de Italiaanse premier Giorgia Meloni dat de brief bedoeld was om “een politiek debat te openen over een aantal Europese verdragen en over het vermogen van die verdragen om de grote problemen van onze tijd aan te pakken, te beginnen met de migratiekwestie”.
In de brief zetten Meloni, Frederiksen en hun medeondertekenaars een aantal concrete veranderingen uiteen die zij graag zouden zien.
De voorstellen omvatten een grotere vrijheid om te beslissen wanneer vreemdelingen worden uitgezet en de mogelijkheid om effectief op te treden tegen “vijandige staten die proberen onze waarden en rechten tegen ons te gebruiken ... door migranten aan onze grenzen te instrumentaliseren”.
De conventie werd in 1950 ondertekend door de Raad van Europa en is een internationaal verdrag ter bescherming van de mensenrechten en fundamentele vrijheden in Europa.
Alle 46 landen die deel uitmaken van de Raad van Europa zijn partij bij het verdrag, inclusief de 27 EU-lidstaten.
Iedereen van wie de rechten volgens het verdrag zijn geschonden door een staat die partij is, kan een rechtszaak aanspannen bij de rechtbank.
Op buitenland beleid doen Veldkamp en Schoof alles samen, volgens mij zelfs zonder overleg, en in hun straatje past dit niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:35 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk vreemd dat Nederland niet bij dit initiatief is aangesloten. Je verwacht dat het precies in het straatje van het kabinet past.
Faber die die punten in de kamer moet gaan regelen krijgt nu al niks voor elkaar, laat staan dat het goed gaat als ze nog meer hooi op de vork moet gaan nemen van de schaduwpremier.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat we Wilders nooit meer over deze 10 punten horen en ze over 3 weken zeggen dat Faber 'nog iets meer tijd nodig heeft'.
Faber stuurt die 10 punten op een A4'tje als wetsvoorstel naar de Kamer, geeft vervolgens antwoord op geen enkele vraag en gaat dan overal heel boos doen dat ze wordt tegengewerkt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Faber die die punten in de kamer moet gaan regelen krijgt nu al niks voor elkaar, laat staan dat het goed gaat als ze nog meer hooi op de vork moet gaan nemen van de schaduwpremier.
Jamaar dan wordt Wilders nog bozer en de handschoenen zijn uit bij de pvvquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Faber stuurt die 10 punten op een A4'tje als wetsvoorstel naar de Kamer, geeft vervolgens antwoord op geen enkele vraag en gaat dan overal heel boos doen dat ze wordt tegengewerkt.
Op NSC, op GroenLinks of op de Paashaas ja. Niet op Faber.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jamaar dan wordt Wilders boos en de handschoenen zijn uit bij de pvv
Vergeet de linkse rechters niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op NSC, op GroenLinks of op de Paashaas ja. Niet op Faber.
bewust door hen woonruimte te ontzeggen , wegens een stikstof smoesquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kun je dit bewust tegenhouden even duiden?
quote:Amsterdam - De krapte op de woningmarkt drukt het dalende geboortecijfer in Nederland nog verder omlaag, blijkt uit onderzoek van het CBS. In regio's met de hoogste woningprijzen, krijgen mensen de minste kinderen.
Dat iets het, misschien wel ongewenste, gevolg is, maakt het nog geen bewust tegenhouden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bewust door hen woonruimte te ontzeggen
, ik heb hier een jongen (31) op kamers , die zijn relaties ziet stuk lopen op het niet hebben van een toekomst door geen beschikbare woonruimte
Idem met een jonge collega van me die zijn relatie onlangs zag stuklopen op geen toekomst wegens geen woonruimte
Hij was erg blij met zijn vriendin, maar plannen maken dat kan niet
Een gezinnetje dat zit er niet in voor beiden niet , nooit
voor mij is het een bewust tegenhouden , in ieder geval niet mogelijk willen makenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat iets het, misschien wel ongewenste, gevolg is, maakt het nog geen bewust tegenhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |