Nee. Overigens wel gedeeltelijk door het afsluiten van de de grensovergangen en het niet mogelijk maken voor vluchtelingen om te vertrekken. Maar ik eerste instantie is dat uiteraard de schuld van Hamas.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Menselijk schild van hamas is de schuld van Israël?
Daar gaan we weer, toch weer verder praten over de symptomen. Heb ik het over schuld? Laten we een keer naar de toekomst kijken om te zien hoe we tot duurzame vrede kunnen komen. Hebben we daar niet veel meer aan?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Menselijk schild van hamas is de schuld van Israël?
Het strafhof wordt aan alle kanten tegen gewerkt door het westen omdat ze geholpen hebben om de genocide mogelijk te maken. Ze hebben nagelaten om het advies op te volgen en genocide te voorkomen. De Britten hebben zelfs actief militair bijgedragen. De VS zal denk ik ook hebben meegeholpen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen. Dat strafhof dat van alle kanten tegengewerkt wordt. Amerika en Israel trekken alles uit de kast om het onderzoeken voor ze zo moeilijk mogelijk te maken. Wat dat betreft lijkt of het strafhof het genocide noemt me meer een test voor het strafhof, doen ze dat niet dan zijn ze duidelijk meer bezig met politiek dan met de feiten als je het mij vraagt.
Grootschalige bewuste moord op een bevolkinsgroep is ontegenzeggenlijk, ik kan me niet voorstellen hoe er met 50.000+ doden daar geen sprake van zou kunnen zijn. Zeker niet in combinatie met uitspraken en acties van de regering.
Het kan denk ik ook verraderlijk zijn om zoveel vertrouwen in een insitutie te leggen. We weten ook nu al dat wat de conclusie ook gaat zijn Israel en Amerika gaan hem ver van zich werpen. Het vertrouwen in dat instituut is zeker in het westen ook maar beperkt zie maar hoeveel landen nog Netanyahu zeggen te accepteren. Zie maar hoe makkelijk wat er al ligt de zaak van Zuid-Afrika tegen Israel van de hand wordt gewezen. De Nederlandse regering wilde zich in elk geval het afgelopen debat over de kwestie zich daar niet eens bij aansluiten. Als Nederland het onderzoek al niet steunt is het dan wel logisch om toch zon gewicht te geven aan het ICC.
Hamas zou ook kunnen stoppen met menselijke schilden gebruiken, in ziekenhuizen en scholen bivakkeren. Vreemd dat die terroristen dat besluit niet nemen. Wat zit daar achter?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee. Overigens wel gedeeltelijk door het afsluiten van de de grensovergangen en het niet mogelijk maken voor vluchtelingen om te vertrekken. Maar ik eerste instantie is dat uiteraard de schuld van Hamas.
De keuze om vervolgens met die kennis ziekenhuizen, scholen en huizenblokken plat te bombarderen is natuurlijk de schuld van Israël.
Zo moeilijk is het niet.
Nou ja, niet veel goeds natuurlijk. Maar het is ook niet alsof ze zelf barakken ofzo hebben, dus zo ze zullen altijd ergens in stedelijk gebied zich ophouden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Hamas zou ook kunnen stoppen met menselijke schilden gebruiken, in ziekenhuizen en scholen bivakkeren. Vreemd dat die terroristen dat besluit niet nemen. Wat zit daar achter?
Nietsontziende asymmetrische oorlogsvoering. Hamas heeft geen schijn van kans tegen Israël wanneer ze geen gebruikmaken van menselijke schilden, om het Israël moeilijker te maken en om de publieke opinie tegen Israël te beïnvloeden (kijk eens wat Israël doet, ze bombarderen ziekenhuizen met babies). Ze offeren dus Gazanen op. Ze vinden het verzet tegen Israël belangrijker dan de levens van hun eigen mensen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Hamas zou ook kunnen stoppen met menselijke schilden gebruiken, in ziekenhuizen en scholen bivakkeren. Vreemd dat die terroristen dat besluit niet nemen. Wat zit daar achter?
Noem eens een paar dingen die het westen heeft gedaan hiertoe?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het strafhof wordt aan alle kanten tegen gewerkt door het westen omdat ze geholpen hebben om de genocide mogelijk te maken. Ze hebben nagelaten om het advies op te volgen en genocide te voorkomen. De Britten hebben zelfs actief militair bijgedragen. De VS zal denk ik ook hebben meegeholpen.
De email server afsluiten. Medewerkers bedreigen dat als ze terug naar huis komen ze de gevangenis ingaan. De cloud opslag blokkeren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Noem eens een paar dingen die het westen heeft gedaan hiertoe?
Dat was Amerika en niet "het Westen". Hoewel, Amerika ligt ten westen van ons, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De email server afsluiten. Medewerkers bedreigen dat als ze terug naar huis komen ze de gevangenis ingaan. De cloud opslag blokkeren.
Ze zien zichzelf graag als leider van.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was Amerika en niet "het Westen". Hoewel, Amerika ligt ten westen van ons, dat dan weer wel.
Hun probleem. Europa heeft niks gedaan richting het Strafhof.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze zien zichzelf graag als leider van.
Niks doen als de VS aanvalt is ook wat doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hun probleem. Europa heeft niks gedaan richting het Strafhof.
Dat is geopolitiek. Europa doet ook niks tegen de the Hague Invasion Act.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niks doen als de VS aanvalt is ook wat doen.
Die zijn echt knettergek. Zeker ook de intense samenwerking tussen de PLO en de RAF vergeten.quote:
- Aanklagen van hoofdaanklager inclusief strafhof leden vervolgenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Noem eens een paar dingen die het westen heeft gedaan hiertoe?
- Het westen beschermt leden van het strafhof niet !!quote:Den Haag is jarenlang het toneel geweest van een pijnlijk spionageschandaal. Israëlische agenten voerden een ondergrondse oorlog tegen het Internationaal Strafhof. Medewerkers van dat hof werden geïntimideerd, bedreigd en afgeluisterd. Na een onthullend onderzoek van The Guardian blijft het opvallend stil.
Die bestaat dan ook nietquote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is geopolitiek. Europa doet ook niks tegen de the Hague Invasion Act.
Mwaaah.quote:
Heb het artikel niet gelezen, maar als GeenStijl niet selectief geknipt en geplakt heeft is het uiteraard as schandaligquote:
Tja, in delen van de linkse contreien is dit een al veel langer omarmde overtuiging. Daarom worden sommigen ook zo boos als dit benoemd of opgemerkt wordt en probeert men de Palestijnse terroristen van Hamas, los te maken van de Palestijnen.quote:
Khan wordt verdacht van seksueel wangedrag tegen een medewerkster. Hij is op non-actief gezet door de VN, daar heeft het Westen verder niets mee te maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
- Aanklagen van hoofdaanklager inclusief strafhof leden vervolgen
- Niet ingaan op verzoeken om waarheidsvinding mogelijk te maken
- Dreigen financiële steun terug te trekken
https://www.volkskrant.nl(...)g-gevolgen~b81cea27/
[..]
- Het westen beschermt leden van het strafhof niet !!
Het is niet selectief geknipt en geplakt. Zie hier het artikel: Hamas als stem van nationaal verzet, niet van terreurquote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb het artikel niet gelezen, maar als GeenStijl niet selectief geknipt en geplakt heeft is het uiteraard as schandalig
quote:
Volgens Tijani Boulaouali komt het negatieve beeld van Hamas door de demonisering van het Westen. Helaas. Wanneer horen we nou een keer over alle goede dingen die ze gedaan hebben?quote:Tegenwoordig lijkt vrijwel elke westerling te spreken over ‘Hamas’, maar helaas wordt de beweging vaak op een negatieve manier belicht. Ze wordt doorgaans afgeschilderd als een "terroristische" organisatie. Wat ons verbaast, is dat ook journalisten van Europese en westerse media – waaronder televisiezenders, kranten en onlineplatforms – deze negatieve beeldvorming overnemen. Dit terwijl we hen voorheen als objectieve en neutrale bronnen beschouwden.
Dit mediadiscours, dat ideologisch en politiek wordt ondersteund door verschillende westerse landen – met name de Verenigde Staten – heeft bijgedragen aan de demonisering van Hamas en het bestempelen ervan als een terroristische organisatie.
Ze doen ontzettend veel voor de LHBTIQ+ gemeenschap maar daar hoor je hier nooit wat over.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:04 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Volgens Tijani Boulaouali komt het negatieve beeld van Hamas door de demonisering van het Westen. Helaas. Wanneer horen we nou een keer over alle goede dingen die ze gedaan hebben?
Dit doet denken aan het gejammer over Islamofobie. Zogenaamd komt het negatieve beeld van de Islam door het racistische en Islamofobe Westen en niet simpelweg door het feit dat mensen de talloze negatieve en schrikbarende manieren opmerken, waarop moslims zich gedrag.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:04 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Volgens Tijani Boulaouali komt het negatieve beeld van Hamas door de demonisering van het Westen. Helaas. Wanneer horen we nou een keer over alle goede dingen die ze gedaan hebben?
De geest bestaat wel degelijk en de bijnaam ook. Je lijkt er nu vooral heel semantisch op in te gaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:56 schreef sp3c het volgende:
Ja bestaat dus idd niet, dan kun je er ook niet tegen optreden
Nee hoor, als de Palestijnen deze namelijk gebruiken voor strijdvoering of het verschuilen van strijders, zijn het gewoon legitieme doelwitten. En het is al lang en breed bekend dat men dit doet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee. Overigens wel gedeeltelijk door het afsluiten van de de grensovergangen en het niet mogelijk maken voor vluchtelingen om te vertrekken. Maar ik eerste instantie is dat uiteraard de schuld van Hamas.
De keuze om vervolgens met die kennis ziekenhuizen, scholen en huizenblokken plat te bombarderen is natuurlijk de schuld van Israël.
Zo moeilijk is het niet.
Het was een storm in een glas water dat een interessante bijnaam nodig had om op te vallenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De geest bestaat wel degelijk en de bijnaam ook. Je lijkt er nu vooral heel semantisch op in te gaan.
Goh. Mijnheer Tijani Boulaouali, uit Marokko, Universitair docent Islamitische en Arabische Studies, doceert in:quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:04 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Vindt nu dus 'Hamas als stem van nationaal verzet, niet van terreur'.quote:*Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed
*Islamitische ethiek
Dan blijft de keuze om te schieten toch bij Israël liggen? Je kan lezen toch?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, als de Palestijnen deze namelijk gebruiken voor strijdvoering of het verschuilen van strijders, zijn het gewoon legitieme doelwitten. En het is al lang en breed bekend dat men dit doet.
Deels mee eens. Aan de andere kant zie ik ook genoeg mensen met echte islamofobie. Onbegrip is daar vaak de oorzaak van.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet denken aan het gejammer over Islamofobie. Zogenaamd komt het negatieve beeld van de Islam door het racistische en Islamofobe Westen en niet simpelweg door het feit dat mensen de talloze negatieve en schrikbarende manieren opmerken, waarop moslims zich gedrag.
Niet-Westerse mensen hebben inmiddels heel goed door hoe men moet inspelen op het schuldgevoel en de culturele zelfhaat die er in sommige Westerse kringen heerst. Men kan van alles uithalen en vervolgens naar het Westen wijzen en men zal nog gehoor vinden ook.
Lol. Hans Jansen was ook een islamoloog.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh. Mijnheer Tijani Boulaouali, uit Marokko, Universitair docent Islamitische en Arabische Studies, doceert in:
[..]
Vindt nu dus 'Hamas als stem van nationaal verzet, niet van terreur'.
Is er iemand verbaasd?
De goede dingen zoals homo's van het dak gooien en dissidenten publiekelijk executeren? Drinkwaterleidingen omtoveren tot raketten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh. Mijnheer Tijani Boulaouali, uit Marokko, Universitair docent Islamitische en Arabische Studies, doceert in:
[..]
Vindt nu dus 'Hamas als stem van nationaal verzet, niet van terreur'.
Is er iemand verbaasd?
Er is maar 1 manier. Een geforceerde vrede. Door internationale-druk, desnoods met militairen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daar gaan we weer, toch weer verder praten over de symptomen. Heb ik het over schuld? Laten we een keer naar de toekomst kijken om te zien hoe we tot duurzame vrede kunnen komen. Hebben we daar niet veel meer aan?
Dat hele conflict is nu al 100 jaar bezig, en elk gesproken of geschreven woord dat niet over genezing van de ziekte gaat, maar slechts over de symptomen daarvan, is volgens mij zonde van onze tijd, of niet?
Doel je op die aanklacht vanwege seksueel wangedrag o.i.d.?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
- Aanklagen van hoofdaanklager inclusief strafhof leden vervolgen
Lees ik niks van terug. Artikel is ook achter een paywall, maar de bron (The Guardian) heeft het hier ook niet over.quote:- Niet ingaan op verzoeken om waarheidsvinding mogelijk te maken
Zowel de VS als Israël erkennen het ICC niet, dus hoe zouden die het financieel steunen?quote:- Dreigen financiële steun terug te trekken
Ik zie hier een reeks beschuldigingen naar Israël toe, niet naar "het westen".quote:https://www.volkskrant.nl(...)g-gevolgen~b81cea27/
[..]
- Het westen beschermt leden van het strafhof niet !!
Ik zeg niet dat ik ze niet objectief vind. Ik zeg dat je moet oppassen om zon institutie de arbiter te maken. Zeker als het allemaal zo lang moet duren. Stel er vindt een genocide plaats in Nederland dan hoop ik toch niet dat na 2 jaar men nog steeds bezig is met onderzoeken opstarten .quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit grappig.
Zowel pro als anti vind het ICJ/strafhof niet objectief.
Er vindt geen genocide plaats in Israël. Op plekken waar er daadwerkelijk één plaatsvindt / plaatsvond, zag ik je nooit in het topic.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik ze niet objectief vind. Ik zeg dat je moet oppassen om zon institutie de arbiter te maken. Zeker als het allemaal zo lang moet duren. Stel er vindt een genocide plaats in Nederland dan hoop ik toch niet dat na 2 jaar men nog steeds bezig is met onderzoeken opstarten .
Wat ook zo is, het ICJ heeft geoordeeld dat de Israelische nederzettingen illegaal zijn, dat was in 2004. Daar is helemaal niks mee gebeurt. Israel is gewoon doorgegaan ermee en landen als Nederland hebben niet zoals volgens internationaal recht daar tegen opgetreden, we zijn gewoon blijven handelen etcetera. Bijna het hele westen spreekt Israel amper aan op dat ze moeten stoppen met die misdaad en hun nederzettingen in de West-Bank moeten afbreken.
Daar vond dan vast geen genocide plaats, hier wel nog altijd met onze support.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er vindt geen genocide plaats in Israël. Op plekken waar er daadwerkelijk één plaatsvindt / plaatsvond, zag ik je nooit in het topic.
Oeh das een bijzonderequote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar vond dan vast geen genocide plaats, hier wel nog altijd met onze support.
Ok dus waar er géén genocide plaatsvindt, zoals in Gaza, wil jij dat er één plaatsvindt en waar er daadwerkelijk één plaatsvond zoals op de Yazidi, Jemenieten en Darfur ontken je dit? Net als de etnische zuiveringen van Koerden en de grootschalige moorden van Assad?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een genocide is het doel om een volk uit te roeien. De Yazidi's kregen juist bekendheid toen IS niet al te sympathiek met hun omgingen. Niemand had daarvoor van ze gehoord.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ok dus waar er géén genocide plaatsvindt, zoals in Gaza, wil jij dat er één plaatsvindt en waar er daadwerkelijk één plaatsvond zoals op de Yazidi, Jemenieten en Darfur ontken je dit? Net als de etnische zuiveringen van Koerden en de grootschalige moorden van Assad?
Of zullen we het nog even over Mao hebben?
Egypte heeft de grens ook hermetisch gesloten. Hoor je niemand over.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat is de ICJ uitspraak? Welke steun levert Nederland aan Darfur?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oeh das een bijzondere
Waarom is dit wel en darfur geen genocide?
Natuurlijk wel, maar.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Egypte heeft de grens ook hermetisch gesloten. Hoor je niemand over.
Heb je hier al een topic over geopend?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nog wel een genocide met een NLs linkje, zou meteen onze regering onder druk zetten als ik jou was.quote:
Waarom organiseer je niets en hoor ik je niet?quote:Julia noemt de situatie in West-Papoea vandaag de dag één van de best verborgen genocides ter wereld: 'NGO's mogen er niet in, journalisten worden geweerd, mensenrechtenorganisaties ook.'
Terwijl Nederland daar een zeer kwalijke rol heeft gespeeld en Indonesië nog steeds ondersteund met ontwikkelhulp. Maar dan zijn moslims de daders dus dan geeft het niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:10 schreef Black_Baron het volgende:
Waarom organiseer je niets en hoor ik je niet?
De slachtoffers zijn tenslotte ook maar christenen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:15 schreef mackinac het volgende:
[..]
Terwijl Nederland daar een zeer kwalijke rol heeft gespeeld en Indonesië nog steeds ondersteund met ontwikkelhulp. Maar dan zijn moslims de daders dus dan geeft het niet.
Nee want ik weet nog altijd niet wat de Nederlandse bijdrage is. Wat moet ik dan eisen in die demonstratie volgens jou. Sowieso maar raar dat ik om iets van Israel Gaza te mogen zeggen over allemaal andere dingen iets moet zeggen. Mag jij dan ook alleen iets van Papoua of Darfur zeggen als je ook over de genocide die Israel pleegt iets zegt of werkt het maar één kant op.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:10 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je hier al een topic over geopend?
[..]
Nog wel een genocide met een NLs linkje, zou meteen onze regering onder druk zetten als ik jou was.
[..]
Waarom organiseer je niets en hoor ik je niet?
Oh, geen joden hè.
Israël is degene die schiet en daarvoor al op de verbale korrel genomen wordt, maar ook nog degene die de bevolking waarschuwt dat ze gaan schieten en dan is het ineens gedwongen verplaatsing, ook niet goed. Dan kondigt Israël aan dat ze ergens bezig gaan en waar de veilige plekken zijn, drie keer raden waar de raketten vandaan komen. Stopt Israël met schieten, dan hergroepeert Hamas zich en herneemt de controle over een gebied en ook over de hulpgoederen die er aankomen. Wordt dat stopgezet, is dat weer een punt tegen Israël.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar.
A. Dat is een ander land, Israël heeft geen enkele invloed op hun grensbeleid.
B. Egypte is niet bezig met het beschieten van huizen van mensen die nergens naartoe kunnen.
Israël is in dit geval zowel de reden dat ze willen vluchten, als niet kunnen vluchten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |