Dat maakt toch weinig uit in dit geval, het blijft een moordenaar, het gaat alleen nog om de strafmaat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja he he, maar dan moet er nog wel een rechtzaak komen Eppo
Natuurlijk niet, Kyle Rittenhouse ging ook staatsgrenzen over en vermoorde nog meer mensen zonder een goede reden. Zelfs die kreeg vrijspraak.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef Fretwork het volgende:
Luigi is toch sowieso klaar voor levenslang, ondanks zn cult status
Tja, je kan dit op twee manieren uitleggen. Aan de ene kant is het belachelijk omdat genocide zeker geen vastliggend feit is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
Sommige Westerse media zijn medeplichtig aan het ophitsen van lezers tegen Israël op basis van leugens.
[ x ]
Ja maar er is geen genocide.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tja, je kan dit op twee manieren uitleggen. Aan de ene kant is het belachelijk omdat genocide zeker geen vastliggend feit is.
Aan de andere kant is er tegenwoordig door internet een groter aantal artikelen (immers het hoeft niet allemaal gedrukt te worden, clicks zijn belangrijker).
En misschien nog belangrijker (en 100% voor dovemansoren, maar proof me wrong), het is een situatie met een gigantisch aantal journalisten ter plaatse, met een lopend genocideonderzoek. Voor hetzelfde geld staat dit straks bovenaan de lijst best gedocumenteerde genocides van de laatste 50 jaar.
Ik ben het volledig met je eens dat het te vroeg is om stellig te beweren dat iets ontegenzeggelijk, juridisch gezien een genocide is.quote:
Wanneer is iets volgens jou dan een vastliggend feit? Er is geen twijfel mogelijk dat dit de best gedocumenteerde genocide is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een camera. Qua onderzoek achteraf zal de holocaust dan weer voorlopig niet ingehaald worden. Van de andere kant er zijn nu véél meer wetenschappers dus ook veel meer onderzoek en documentatie van dit soort gebeurtenissen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tja, je kan dit op twee manieren uitleggen. Aan de ene kant is het belachelijk omdat genocide zeker geen vastliggend feit is.
Aan de andere kant is er tegenwoordig door internet een groter aantal artikelen (immers het hoeft niet allemaal gedrukt te worden, clicks zijn belangrijker).
En misschien nog belangrijker (en 100% voor dovemansoren, maar proof me wrong), het is een situatie met een gigantisch aantal journalisten ter plaatse, met een lopend genocideonderzoek. Voor hetzelfde geld staat dit straks bovenaan de lijst best gedocumenteerde genocides van de laatste 50 jaar.
Macron, Starmer en Carneys schuld dat er in Amerika Israelische diplomaten zijn vermoordquote:Israeli Foreign Minister Gideon Saar said on Thursday that some European leaders were partly responsible for the killing of two members of staff from his country’s embassy in Washington.
“There is a direct line connecting anti-Semitic and anti-Israeli incitement to this murder,” Mr Saar said at a press conference in Jerusalem.
“This incitement is also done by leaders and officials of many countries and international organisations, especially from Europe.”
Genocide valt of staat bij de grootschalige, bewuste moord op een bevolkingsgroep. In dit geval is het vraagstuk voor moord dan ook met name bewuste onzorgvuldigheid, bewuste uithongering. Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wanneer is iets volgens jou dan een vastliggend feit? Er is geen twijfel mogelijk dat dit de best gedocumenteerde genocide is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een camera. Qua onderzoek achteraf zal de holocaust dan weer voorlopig niet ingehaald worden. Van de andere kant er zijn nu véél meer wetenschappers dus ook veel meer onderzoek en documentatie van dit soort gebeurtenissen.
[..]
Macron, Starmer en Carneys schuld dat er in Amerika Israelische diplomaten zijn vermoord![]()
De schaamte voorbij die lui.
Het lijkt mij ook nog helemaal geen uitgemaakte zaak.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Genocide valt of staat bij de grootschalige, bewuste moord op een bevolkingsgroep. In dit geval is het vraagstuk voor moord dan ook met name bewuste onzorgvuldigheid, bewuste uithongering. Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.
En inderdaad, de documentatie is talrijk, dus dat zal wel een representatief proces kunnen worden.
Wat mij betreft niet. Dit rechtsprekende orgaan is verre van objectief maar zit vol islamieten. Moslims durven zij alleen aan te klagen voor de vorm, als ze dood zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
Als groepen Palestijnen (georganiseerd in Hamas) grote voorraden voedsel achterover gedrukt hebben en hun mede-palestijnen dit voedsel ontzeggen, is maar de vraag wie er precies verantwoordelijk is en in welke mate en met welke intenties.
Ik sprak je dan ook niet tegen. Was meer een aanvulling.quote:
Ja lieverd, dat is helemaal jouw probleem. Ik ga niet kunnen veranderen dat je volledig in samenzweringen gelooft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Dit rechtsprekende orgaan is verre van objectief maar zit vol islamieten. Moslims durven zij alleen aan te klagen voor de vorm, als ze dood zijn.
Oh zo, ja dat zal zeker meegenomen moeten worden. Nou is het natuurlijk wel bewust als strategie ingezet en langer dan gecommuniceerd gebruikt, maar in zo'n onderzoek wordt daar echt wel naar bewijs uit alle richtingen gekeken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik sprak je dan ook niet tegen. Was meer een aanvulling.
Samenzwering my ass, ik zeg alleen dat het ICJ niet objectief is. Zoals veel van die internationale organisaties geïnfecteerd met islamitisch antiwesters gif.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja lieverd, dat is helemaal jouw probleem. Ik ga niet kunnen veranderen dat je volledig in samenzweringen gelooft.
Objectief gezien is dit de meest representatieve partij om dit te beoordelen.
So far for objectivityquote:Op donderdag 22 mei 2025 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Samenzwering my ass, ik zeg alleen dat het ICJ niet objectief is. Zoals veel van die internationale organisaties geïnfecteerd met islamitisch antiwesters gif.
Dat is wat jij denkt, graag denkt, heel erg graag wil denken voor een ander.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je komt niet op voor kinderen.
Je komt op voor ideologie.
Witte gristelijke hetero babies staan hoogstwaarschijnlijk op je shitlist.
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen. Dat strafhof dat van alle kanten tegengewerkt wordt. Amerika en Israel trekken alles uit de kast om het onderzoeken voor ze zo moeilijk mogelijk te maken. Wat dat betreft lijkt of het strafhof het genocide noemt me meer een test voor het strafhof, doen ze dat niet dan zijn ze duidelijk meer bezig met politiek dan met de feiten als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Genocide valt of staat bij de grootschalige, bewuste moord op een bevolkingsgroep. In dit geval is het vraagstuk voor moord dan ook met name bewuste onzorgvuldigheid, bewuste uithongering. Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.
En inderdaad, de documentatie is talrijk, dus dat zal wel een representatief proces kunnen worden.
Zegt de user die ontkent dat een moordenaar een moordenaar is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen.
Jij bagatelliseert de grootste massamoord van de 20e eeuwquote:Op donderdag 22 mei 2025 20:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach jij bagataliseert genocide en etnische zuivering. Dat jij het met me oneens bent daar ben ik niet rouwig om.
Ik ben absoluut pro-westers, in tegenstelling tot jij of Etto die constant denkbeelden uiten die meer passen in de zandbak. Jullie zouden het geweldig kunnen vinden met de meest conservatieve islamieten, precies dezelfde denkwijze.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Samenzwering my ass, ik zeg alleen dat het ICJ niet objectief is. Zoals veel van die internationale organisaties geïnfecteerd met islamitisch antiwesters gif.
Ik vind dit grappig.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen. Dat strafhof dat van alle kanten tegengewerkt wordt. Amerika en Israel trekken alles uit de kast om het onderzoeken voor ze zo moeilijk mogelijk te maken. Wat dat betreft lijkt of het strafhof het genocide noemt me meer een test voor het strafhof, doen ze dat niet dan zijn ze duidelijk meer bezig met politiek dan met de feiten als je het mij vraagt.
Grootschalige bewuste moord op een bevolkinsgroep is ontegenzeggenlijk, ik kan me niet voorstellen hoe er met 50.000+ doden daar geen sprake van zou kunnen zijn. Zeker niet in combinatie met uitspraken en acties van de regering.
Het kan denk ik ook verraderlijk zijn om zoveel vertrouwen in een insitutie te leggen. We weten ook nu al dat wat de conclusie ook gaat zijn Israel en Amerika gaan hem ver van zich werpen. Het vertrouwen in dat instituut is zeker in het westen ook maar beperkt zie maar hoeveel landen nog Netanyahu zeggen te accepteren. Zie maar hoe makkelijk wat er al ligt de zaak van Zuid-Afrika tegen Israel van de hand wordt gewezen. De Nederlandse regering wilde zich in elk geval het afgelopen debat over de kwestie zich daar niet eens bij aansluiten. Als Nederland het onderzoek al niet steunt is het dan wel logisch om toch zon gewicht te geven aan het ICC.
Ik vind het ook grappig. We hebben het over wel/geen genocide, ICC wel/niet objectief, en terwijl we het daarover hebben, zijn er zojuist weer een paar kinderen tot stof vergaan in Gaza.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind dit grappig.
Zowel pro als anti vind het ICJ/strafhof niet objectief.
Menselijk schild van hamas is de schuld van Israël?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig. We hebben het over wel/geen genocide, ICC wel/niet objectief, en terwijl we het daarover hebben, zijn er zojuist weer een paar kinderen tot stof vergaan in Gaza.
We hebben het graag over de symptomen van de ziekte, hoe daarmee om te gaan, wat we daarvan vinden, etc.
Maar genezing? Te ingewikkeld...
Daarom kom ik tot de conclusie dat we allemaal boter op ons hoofd hebben. Niemand boeit het. Ga dan toch gewoon lekker tuinieren, een stukje fietsen, de afwas doen, het huis opruimen, met je (wel levende) kinderen spelen. Dat is veel gezonder.
Ik denk wel dat voor het stempel van een bepaalde misdaad een rechterlijke tussenkomst bevordelijk is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen. Dat strafhof dat van alle kanten tegengewerkt wordt. Amerika en Israel trekken alles uit de kast om het onderzoeken voor ze zo moeilijk mogelijk te maken. Wat dat betreft lijkt of het strafhof het genocide noemt me meer een test voor het strafhof, doen ze dat niet dan zijn ze duidelijk meer bezig met politiek dan met de feiten als je het mij vraagt.
Grootschalige bewuste moord op een bevolkinsgroep is ontegenzeggenlijk, ik kan me niet voorstellen hoe er met 50.000+ doden daar geen sprake van zou kunnen zijn. Zeker niet in combinatie met uitspraken en acties van de regering.
Het kan denk ik ook verraderlijk zijn om zoveel vertrouwen in een insitutie te leggen. We weten ook nu al dat wat de conclusie ook gaat zijn Israel en Amerika gaan hem ver van zich werpen. Het vertrouwen in dat instituut is zeker in het westen ook maar beperkt zie maar hoeveel landen nog Netanyahu zeggen te accepteren. Zie maar hoe makkelijk wat er al ligt de zaak van Zuid-Afrika tegen Israel van de hand wordt gewezen. De Nederlandse regering wilde zich in elk geval het afgelopen debat over de kwestie zich daar niet eens bij aansluiten. Als Nederland het onderzoek al niet steunt is het dan wel logisch om toch zon gewicht te geven aan het ICC.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |