abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:47:17 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217719769
Sommige Westerse media zijn medeplichtig aan het ophitsen van lezers tegen Israël op basis van leugens.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:53:40 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217719850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja he he, maar dan moet er nog wel een rechtzaak komen Eppo
Dat maakt toch weinig uit in dit geval, het blijft een moordenaar, het gaat alleen nog om de strafmaat.

Maar we dwalen wel af.
pi_217719950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef Fretwork het volgende:
Luigi is toch sowieso klaar voor levenslang, ondanks zn cult status
Natuurlijk niet, Kyle Rittenhouse ging ook staatsgrenzen over en vermoorde nog meer mensen zonder een goede reden. Zelfs die kreeg vrijspraak.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:11:08 #79
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720036
quote:
13s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
Sommige Westerse media zijn medeplichtig aan het ophitsen van lezers tegen Israël op basis van leugens.

[ x ]
Tja, je kan dit op twee manieren uitleggen. Aan de ene kant is het belachelijk omdat genocide zeker geen vastliggend feit is.

Aan de andere kant is er tegenwoordig door internet een groter aantal artikelen (immers het hoeft niet allemaal gedrukt te worden, clicks zijn belangrijker).

En misschien nog belangrijker (en 100% voor dovemansoren, maar proof me wrong), het is een situatie met een gigantisch aantal journalisten ter plaatse, met een lopend genocideonderzoek. Voor hetzelfde geld staat dit straks bovenaan de lijst best gedocumenteerde genocides van de laatste 50 jaar.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217720334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Tja, je kan dit op twee manieren uitleggen. Aan de ene kant is het belachelijk omdat genocide zeker geen vastliggend feit is.

Aan de andere kant is er tegenwoordig door internet een groter aantal artikelen (immers het hoeft niet allemaal gedrukt te worden, clicks zijn belangrijker).

En misschien nog belangrijker (en 100% voor dovemansoren, maar proof me wrong), het is een situatie met een gigantisch aantal journalisten ter plaatse, met een lopend genocideonderzoek. Voor hetzelfde geld staat dit straks bovenaan de lijst best gedocumenteerde genocides van de laatste 50 jaar.
Ja maar er is geen genocide.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:42:31 #81
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja maar er is geen genocide.
Ik ben het volledig met je eens dat het te vroeg is om stellig te beweren dat iets ontegenzeggelijk, juridisch gezien een genocide is.

Feit is dat er een vooronderzoek is ingesteld, op basis daarvan arrestatiebevelen zijn uitgeschreven, en er nog een onderzoek loopt. De uitkomst daarvan kan nog best lang op zich laten wachten.

Dat kan betekenen dat we over vijf jaar dit afgewezen hebben, of dat we de best gedocumenteerde genocide van de laatste 50 jaar hebben. Niet per se mijn mening hè, gewoon hoe het werkt.

En misschien ten overvloede, ook van de meest duidelijke genocides is er geen 100% instemming. Je gaat altijd iemand met een rechtendiploma vinden die de Armeense of Rwandese genocide ontkent, of zelfs de Holocaust.

Edit: en dat was het punt, dat er vaak het woord "genocide" in een artikel staat. Jouw post valt gewoon ook onder die noemer, om maar te laten zien dat het afhangt van hoe maatschappelijk relevant het debat wordt gevonden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217720501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wanneer is iets volgens jou dan een vastliggend feit? Er is geen twijfel mogelijk dat dit de best gedocumenteerde genocide is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een camera. Qua onderzoek achteraf zal de holocaust dan weer voorlopig niet ingehaald worden. Van de andere kant er zijn nu véél meer wetenschappers dus ook veel meer onderzoek en documentatie van dit soort gebeurtenissen.

quote:
Israeli Foreign Minister Gideon Saar said on Thursday that some European leaders were partly responsible for the killing of two members of staff from his country’s embassy in Washington.

“There is a direct line connecting anti-Semitic and anti-Israeli incitement to this murder,” Mr Saar said at a press conference in Jerusalem.

“This incitement is also done by leaders and officials of many countries and international organisations, especially from Europe.”
Macron, Starmer en Carneys schuld dat er in Amerika Israelische diplomaten zijn vermoord :')
De schaamte voorbij die lui.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:48:42 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217720531
Qatar ligt in een deuk, en zo ook de omringende oliestaten.

Salafism or bust
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:50:07 #84
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720538
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wanneer is iets volgens jou dan een vastliggend feit? Er is geen twijfel mogelijk dat dit de best gedocumenteerde genocide is. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een camera. Qua onderzoek achteraf zal de holocaust dan weer voorlopig niet ingehaald worden. Van de andere kant er zijn nu véél meer wetenschappers dus ook veel meer onderzoek en documentatie van dit soort gebeurtenissen.
[..]
Macron, Starmer en Carneys schuld dat er in Amerika Israelische diplomaten zijn vermoord :')
De schaamte voorbij die lui.
Genocide valt of staat bij de grootschalige, bewuste moord op een bevolkingsgroep. In dit geval is het vraagstuk voor moord dan ook met name bewuste onzorgvuldigheid, bewuste uithongering. Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.

En inderdaad, de documentatie is talrijk, dus dat zal wel een representatief proces kunnen worden.
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 21:56:54 #85
236264 crew  capricia
pi_217720602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Genocide valt of staat bij de grootschalige, bewuste moord op een bevolkingsgroep. In dit geval is het vraagstuk voor moord dan ook met name bewuste onzorgvuldigheid, bewuste uithongering. Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.

En inderdaad, de documentatie is talrijk, dus dat zal wel een representatief proces kunnen worden.
Het lijkt mij ook nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
Als groepen Palestijnen (georganiseerd in Hamas) grote voorraden voedsel achterover gedrukt hebben en hun mede-palestijnen dit voedsel ontzeggen, is maar de vraag wie er precies verantwoordelijk is en in welke mate en met welke intenties.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217720608
quote:

[..]
Wat mij betreft is het oordeel van het Internationaal Strafhof objectief en leidend daarin.

Wat mij betreft niet. Dit rechtsprekende orgaan is verre van objectief maar zit vol islamieten. Moslims durven zij alleen aan te klagen voor de vorm, als ze dood zijn.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:57:50 #87
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720612
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt mij ook nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
Als groepen Palestijnen (georganiseerd in Hamas) grote voorraden voedsel achterover gedrukt hebben en hun mede-palestijnen dit voedsel ontzeggen, is maar de vraag wie er precies verantwoordelijk is en in welke mate en met welke intenties.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 21:58:48 #88
236264 crew  capricia
pi_217720625
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:57 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
Ik sprak je dan ook niet tegen. Was meer een aanvulling.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:59:35 #89
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat mij betreft niet. Dit rechtsprekende orgaan is verre van objectief maar zit vol islamieten. Moslims durven zij alleen aan te klagen voor de vorm, als ze dood zijn.
Ja lieverd, dat is helemaal jouw probleem. Ik ga niet kunnen veranderen dat je volledig in samenzweringen gelooft.

Objectief gezien is dit de meest representatieve partij om dit te beoordelen.
  donderdag 22 mei 2025 @ 22:02:11 #90
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720662
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik sprak je dan ook niet tegen. Was meer een aanvulling.
Oh zo, ja dat zal zeker meegenomen moeten worden. Nou is het natuurlijk wel bewust als strategie ingezet en langer dan gecommuniceerd gebruikt, maar in zo'n onderzoek wordt daar echt wel naar bewijs uit alle richtingen gekeken.
pi_217720667
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja lieverd, dat is helemaal jouw probleem. Ik ga niet kunnen veranderen dat je volledig in samenzweringen gelooft.

Objectief gezien is dit de meest representatieve partij om dit te beoordelen.
Samenzwering my ass, ik zeg alleen dat het ICJ niet objectief is. Zoals veel van die internationale organisaties geïnfecteerd met islamitisch antiwesters gif.
  donderdag 22 mei 2025 @ 22:05:20 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217720700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Samenzwering my ass, ik zeg alleen dat het ICJ niet objectief is. Zoals veel van die internationale organisaties geïnfecteerd met islamitisch antiwesters gif.
So far for objectivity _O-

Als je het niet erg vindt luisteren de volwassenen gewoon naar een instituut vol professionals in plaats van fulltime shitposters oke?
pi_217721313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je komt niet op voor kinderen.

Je komt op voor ideologie.

Witte gristelijke hetero babies staan hoogstwaarschijnlijk op je shitlist.
Dat is wat jij denkt, graag denkt, heel erg graag wil denken voor een ander.

Zelfs al zou dat wat hij graag wil denken waar zijn dan zou het alsnog een valide punt zijn wat hij maakt.
pi_217721442
quote:

[..]

Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen. Dat strafhof dat van alle kanten tegengewerkt wordt. Amerika en Israel trekken alles uit de kast om het onderzoeken voor ze zo moeilijk mogelijk te maken. Wat dat betreft lijkt of het strafhof het genocide noemt me meer een test voor het strafhof, doen ze dat niet dan zijn ze duidelijk meer bezig met politiek dan met de feiten als je het mij vraagt.
Grootschalige bewuste moord op een bevolkinsgroep is ontegenzeggenlijk, ik kan me niet voorstellen hoe er met 50.000+ doden daar geen sprake van zou kunnen zijn. Zeker niet in combinatie met uitspraken en acties van de regering.

Het kan denk ik ook verraderlijk zijn om zoveel vertrouwen in een insitutie te leggen. We weten ook nu al dat wat de conclusie ook gaat zijn Israel en Amerika gaan hem ver van zich werpen. Het vertrouwen in dat instituut is zeker in het westen ook maar beperkt zie maar hoeveel landen nog Netanyahu zeggen te accepteren. Zie maar hoe makkelijk wat er al ligt de zaak van Zuid-Afrika tegen Israel van de hand wordt gewezen. De Nederlandse regering wilde zich in elk geval het afgelopen debat over de kwestie zich daar niet eens bij aansluiten. Als Nederland het onderzoek al niet steunt is het dan wel logisch om toch zon gewicht te geven aan het ICC.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 06:29:56 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217722560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen.
Zegt de user die ontkent dat een moordenaar een moordenaar is. :+
  vrijdag 23 mei 2025 @ 07:17:33 #96
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217722707
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ach jij bagataliseert genocide en etnische zuivering. Dat jij het met me oneens bent daar ben ik niet rouwig om.
Ik ben absoluut pro-westers, in tegenstelling tot jij of Etto die constant denkbeelden uiten die meer passen in de zandbak. Jullie zouden het geweldig kunnen vinden met de meest conservatieve islamieten, precies dezelfde denkwijze.
Jij bagatelliseert de grootste massamoord van de 20e eeuw _O-
pi_217722953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
quote:

[..]
Ah okay. Ik denk niet dat je het strafhof nodig hebt om die feiten te bepalen. Dat strafhof dat van alle kanten tegengewerkt wordt. Amerika en Israel trekken alles uit de kast om het onderzoeken voor ze zo moeilijk mogelijk te maken. Wat dat betreft lijkt of het strafhof het genocide noemt me meer een test voor het strafhof, doen ze dat niet dan zijn ze duidelijk meer bezig met politiek dan met de feiten als je het mij vraagt.
Grootschalige bewuste moord op een bevolkinsgroep is ontegenzeggenlijk, ik kan me niet voorstellen hoe er met 50.000+ doden daar geen sprake van zou kunnen zijn. Zeker niet in combinatie met uitspraken en acties van de regering.

Het kan denk ik ook verraderlijk zijn om zoveel vertrouwen in een insitutie te leggen. We weten ook nu al dat wat de conclusie ook gaat zijn Israel en Amerika gaan hem ver van zich werpen. Het vertrouwen in dat instituut is zeker in het westen ook maar beperkt zie maar hoeveel landen nog Netanyahu zeggen te accepteren. Zie maar hoe makkelijk wat er al ligt de zaak van Zuid-Afrika tegen Israel van de hand wordt gewezen. De Nederlandse regering wilde zich in elk geval het afgelopen debat over de kwestie zich daar niet eens bij aansluiten. Als Nederland het onderzoek al niet steunt is het dan wel logisch om toch zon gewicht te geven aan het ICC.
Ik vind dit grappig.

Zowel pro als anti vind het ICJ/strafhof niet objectief.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:18:48 #98
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217723012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:03 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik vind dit grappig.

Zowel pro als anti vind het ICJ/strafhof niet objectief.
Ik vind het ook grappig. We hebben het over wel/geen genocide, ICC wel/niet objectief, en terwijl we het daarover hebben, zijn er zojuist weer een paar kinderen tot stof vergaan in Gaza.

We hebben het graag over de symptomen van de ziekte, hoe daarmee om te gaan, wat we daarvan vinden, etc.

Maar genezing? Te ingewikkeld...

Daarom kom ik tot de conclusie dat we allemaal boter op ons hoofd hebben. Niemand boeit het. Ga dan toch gewoon lekker tuinieren, een stukje fietsen, de afwas doen, het huis opruimen, met je (wel levende) kinderen spelen. Dat is veel gezonder.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217723037
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ik vind het ook grappig. We hebben het over wel/geen genocide, ICC wel/niet objectief, en terwijl we het daarover hebben, zijn er zojuist weer een paar kinderen tot stof vergaan in Gaza.

We hebben het graag over de symptomen van de ziekte, hoe daarmee om te gaan, wat we daarvan vinden, etc.

Maar genezing? Te ingewikkeld...

Daarom kom ik tot de conclusie dat we allemaal boter op ons hoofd hebben. Niemand boeit het. Ga dan toch gewoon lekker tuinieren, een stukje fietsen, de afwas doen, het huis opruimen, met je (wel levende) kinderen spelen. Dat is veel gezonder.
Menselijk schild van hamas is de schuld van Israël?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:31:39 #100
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217723081
quote:

[..]

Ik denk wel dat voor het stempel van een bepaalde misdaad een rechterlijke tussenkomst bevordelijk is.

Betekent niet dat je als land maar toe moet kijken totdat er een oordeel ligt. Observaties van jezelf, onafhankelijke instanties of journalisten ter plaatse kan je prima als reden nemen om bepaalde banden tijdelijk te verbreken, een embargo in te stellen.

En ik vind ook dat daar teveel burgerslachtoffers vallen hè, en dat het uithongeren van burgers duidelijk zichtbaar is. Maar dat maakt de vraag of het grootschalige moord is nog steeds een vraag die uiteindelijk door professionals behandeld zal worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')