abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:09:58 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217723886
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:56 schreef sp3c het volgende:
Ja bestaat dus idd niet, dan kun je er ook niet tegen optreden
De geest bestaat wel degelijk en de bijnaam ook. Je lijkt er nu vooral heel semantisch op in te gaan.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:12:16 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217723919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee. Overigens wel gedeeltelijk door het afsluiten van de de grensovergangen en het niet mogelijk maken voor vluchtelingen om te vertrekken. Maar ik eerste instantie is dat uiteraard de schuld van Hamas.

De keuze om vervolgens met die kennis ziekenhuizen, scholen en huizenblokken plat te bombarderen is natuurlijk de schuld van Israël.

Zo moeilijk is het niet.
Nee hoor, als de Palestijnen deze namelijk gebruiken voor strijdvoering of het verschuilen van strijders, zijn het gewoon legitieme doelwitten. En het is al lang en breed bekend dat men dit doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 10:15:23 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217723941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De geest bestaat wel degelijk en de bijnaam ook. Je lijkt er nu vooral heel semantisch op in te gaan.
Het was een storm in een glas water dat een interessante bijnaam nodig had om op te vallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 10:24:48 #129
236264 crew  capricia
pi_217724037
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:04 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Volgens Tijani Boulaouali komt het negatieve beeld van Hamas door de demonisering van het Westen. Helaas. Wanneer horen we nou een keer over alle goede dingen die ze gedaan hebben?
Goh. Mijnheer Tijani Boulaouali, uit Marokko, Universitair docent Islamitische en Arabische Studies, doceert in:

quote:
*Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed

*Islamitische ethiek
Vindt nu dus 'Hamas als stem van nationaal verzet, niet van terreur'.

Is er iemand verbaasd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:28:20 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217724072
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, als de Palestijnen deze namelijk gebruiken voor strijdvoering of het verschuilen van strijders, zijn het gewoon legitieme doelwitten. En het is al lang en breed bekend dat men dit doet.
Dan blijft de keuze om te schieten toch bij Israël liggen? Je kan lezen toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217724082
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit doet denken aan het gejammer over Islamofobie. Zogenaamd komt het negatieve beeld van de Islam door het racistische en Islamofobe Westen en niet simpelweg door het feit dat mensen de talloze negatieve en schrikbarende manieren opmerken, waarop moslims zich gedrag.

Niet-Westerse mensen hebben inmiddels heel goed door hoe men moet inspelen op het schuldgevoel en de culturele zelfhaat die er in sommige Westerse kringen heerst. Men kan van alles uithalen en vervolgens naar het Westen wijzen en men zal nog gehoor vinden ook.
Deels mee eens. Aan de andere kant zie ik ook genoeg mensen met echte islamofobie. Onbegrip is daar vaak de oorzaak van.
pi_217724125
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Goh. Mijnheer Tijani Boulaouali, uit Marokko, Universitair docent Islamitische en Arabische Studies, doceert in:
[..]

Is er iemand verbaasd?
Lol. Hans Jansen was ook een islamoloog.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:33:40 #133
396550 Richestorags
pi_217724150
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:24 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]

Is er iemand verbaasd?
De goede dingen zoals homo's van het dak gooien en dissidenten publiekelijk executeren? Drinkwaterleidingen omtoveren tot raketten.

Prachtige voorbeelden van de goede dingen die Hamas heeft gedaan.
pi_217724188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:42 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Daar gaan we weer, toch weer verder praten over de symptomen. Heb ik het over schuld? Laten we een keer naar de toekomst kijken om te zien hoe we tot duurzame vrede kunnen komen. Hebben we daar niet veel meer aan?

Dat hele conflict is nu al 100 jaar bezig, en elk gesproken of geschreven woord dat niet over genezing van de ziekte gaat, maar slechts over de symptomen daarvan, is volgens mij zonde van onze tijd, of niet?
Er is maar 1 manier. Een geforceerde vrede. Door internationale-druk, desnoods met militairen.

Maar niemand vindt het conflict daar belangrijk genoeg voor.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 11:08:41 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217724453
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:36 schreef Chadi het volgende:

[..]
- Aanklagen van hoofdaanklager inclusief strafhof leden vervolgen
Doel je op die aanklacht vanwege seksueel wangedrag o.i.d.?
Je kunt hier hoogstens de insinuatie maken dat dit gerelateerd is aan de zaak, maar het lijkt mij niet gezond om op grond van insinuaties iets te roepen als een feit.
quote:
- Niet ingaan op verzoeken om waarheidsvinding mogelijk te maken
Lees ik niks van terug. Artikel is ook achter een paywall, maar de bron (The Guardian) heeft het hier ook niet over.
quote:
- Dreigen financiële steun terug te trekken
Zowel de VS als Israël erkennen het ICC niet, dus hoe zouden die het financieel steunen?
quote:
https://www.volkskrant.nl(...)g-gevolgen~b81cea27/
[..]
- Het westen beschermt leden van het strafhof niet !!
Ik zie hier een reeks beschuldigingen naar Israël toe, niet naar "het westen".
pi_217724803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:03 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dit grappig.

Zowel pro als anti vind het ICJ/strafhof niet objectief.
Ik zeg niet dat ik ze niet objectief vind. Ik zeg dat je moet oppassen om zon institutie de arbiter te maken. Zeker als het allemaal zo lang moet duren. Stel er vindt een genocide plaats in Nederland dan hoop ik toch niet dat na 2 jaar men nog steeds bezig is met onderzoeken opstarten .

Wat ook zo is, het ICJ heeft geoordeeld dat de Israelische nederzettingen illegaal zijn, dat was in 2004. Daar is helemaal niks mee gebeurd. Israel is gewoon doorgegaan ermee en landen als Nederland hebben niet zoals volgens internationaal recht daar tegen opgetreden, we zijn gewoon blijven handelen etcetera. Bijna het hele westen spreekt Israel amper aan op dat ze moeten stoppen met die misdaad en hun nederzettingen in de West-Bank moeten afbreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 23-05-2025 11:49:21 ]
  vrijdag 23 mei 2025 @ 11:48:53 #137
396550 Richestorags
pi_217724841
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik ze niet objectief vind. Ik zeg dat je moet oppassen om zon institutie de arbiter te maken. Zeker als het allemaal zo lang moet duren. Stel er vindt een genocide plaats in Nederland dan hoop ik toch niet dat na 2 jaar men nog steeds bezig is met onderzoeken opstarten .

Wat ook zo is, het ICJ heeft geoordeeld dat de Israelische nederzettingen illegaal zijn, dat was in 2004. Daar is helemaal niks mee gebeurt. Israel is gewoon doorgegaan ermee en landen als Nederland hebben niet zoals volgens internationaal recht daar tegen opgetreden, we zijn gewoon blijven handelen etcetera. Bijna het hele westen spreekt Israel amper aan op dat ze moeten stoppen met die misdaad en hun nederzettingen in de West-Bank moeten afbreken.
Er vindt geen genocide plaats in Israël. Op plekken waar er daadwerkelijk één plaatsvindt / plaatsvond, zag ik je nooit in het topic.
pi_217724851
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er vindt geen genocide plaats in Israël. Op plekken waar er daadwerkelijk één plaatsvindt / plaatsvond, zag ik je nooit in het topic.
Daar vond dan vast geen genocide plaats, hier wel nog altijd met onze support.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 11:53:21 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217724869
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oeh das een bijzondere

Waarom is dit wel en darfur geen genocide?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 11:53:33 #140
396550 Richestorags
pi_217724872
quote:

[..]
Ok dus waar er géén genocide plaatsvindt, zoals in Gaza, wil jij dat er één plaatsvindt en waar er daadwerkelijk één plaatsvond zoals op de Yazidi, Jemenieten en Darfur ontken je dit? Net als de etnische zuiveringen van Koerden en de grootschalige moorden van Assad?

Of zullen we het nog even over Mao hebben?
pi_217725063
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ok dus waar er géén genocide plaatsvindt, zoals in Gaza, wil jij dat er één plaatsvindt en waar er daadwerkelijk één plaatsvond zoals op de Yazidi, Jemenieten en Darfur ontken je dit? Net als de etnische zuiveringen van Koerden en de grootschalige moorden van Assad?

Of zullen we het nog even over Mao hebben?
Een genocide is het doel om een volk uit te roeien. De Yazidi's kregen juist bekendheid toen IS niet al te sympathiek met hun omgingen. Niemand had daarvoor van ze gehoord.
pi_217725093
En vergeet ook de genocide op de Rohingya niet, nota bene een moslim-gemeenschap in Myanmar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217725096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee. Overigens wel gedeeltelijk door het afsluiten van de de grensovergangen en het niet mogelijk maken voor vluchtelingen om te vertrekken. Maar ik eerste instantie is dat uiteraard de schuld van Hamas.

Egypte heeft de grens ook hermetisch gesloten. Hoor je niemand over.
pi_217725188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Oeh das een bijzondere

Waarom is dit wel en darfur geen genocide?
Wat is de ICJ uitspraak? Welke steun levert Nederland aan Darfur?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 12:53:48 #145
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217725408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Egypte heeft de grens ook hermetisch gesloten. Hoor je niemand over.
Natuurlijk wel, maar.

A. Dat is een ander land, Israël heeft geen enkele invloed op hun grensbeleid.

B. Egypte is niet bezig met het beschieten van huizen van mensen die nergens naartoe kunnen.

Israël is in dit geval zowel de reden dat ze willen vluchten, als niet kunnen vluchten.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217725576
quote:

[..]
Heb je hier al een topic over geopend?
quote:
Nog wel een genocide met een NLs linkje, zou meteen onze regering onder druk zetten als ik jou was.

quote:
Julia noemt de situatie in West-Papoea vandaag de dag één van de best verborgen genocides ter wereld: 'NGO's mogen er niet in, journalisten worden geweerd, mensenrechtenorganisaties ook.'
Waarom organiseer je niets en hoor ik je niet?

Oh, geen joden hè. No Jews no news.

[ Bericht 7% gewijzigd door Black_Baron op 23-05-2025 13:17:18 ]
pi_217725615
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:10 schreef Black_Baron het volgende:
Terwijl Nederland daar een zeer kwalijke rol heeft gespeeld en Indonesië nog steeds ondersteund met ontwikkelhulp. Maar dan zijn moslims de daders dus dan geeft het niet.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217725646
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:15 schreef mackinac het volgende:

[..]
Terwijl Nederland daar een zeer kwalijke rol heeft gespeeld en Indonesië nog steeds ondersteund met ontwikkelhulp. Maar dan zijn moslims de daders dus dan geeft het niet.
De slachtoffers zijn tenslotte ook maar christenen.
pi_217725665
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Heb je hier al een topic over geopend?
[..]
Nog wel een genocide met een NLs linkje, zou meteen onze regering onder druk zetten als ik jou was.
[..]

Oh, geen joden hè.
Nee want ik weet nog altijd niet wat de Nederlandse bijdrage is. Wat moet ik dan eisen in die demonstratie volgens jou. Sowieso maar raar dat ik om iets van Israel Gaza te mogen zeggen over allemaal andere dingen iets moet zeggen. Mag jij dan ook alleen iets van Papoua of Darfur zeggen als je ook over de genocide die Israel pleegt iets zegt of werkt het maar één kant op.
Je linkje gaat over Papoua niet darfur en over de best verborgen genocide, waarom is de aanname dat ik de best verborgen genocide zou moeten kennen terwijl de meest in your face genocide ontkent wordt door types als jij.

Wat geloof ermee te maken heeft mag jij zeggen. Israel zijn ook geen joden. Dat is een land waar onder andere joden wonen. Maar welk geloof de inwoners van een land hebben is wat mij betreft amper relevant. Het gaat om het gedrag. Dat ik Rusland een terreurstaat noem heeft te maken met hun inval in Oekraine niet met hun orthodox christelijke geloof. Dat ik Israel een terreurstaat noem heeft niks te maken met het jodendom alles te maken met hun constante misdaden. Van de illegale nederzettingen, apartheid, negeren van oorlogsrecht, mensenrechten etcetera. Dat heb ik heel vaak uitgelegd, ik heb ook heel vaak gezegd ik vind mensen die het joodse geloof volgen evenveel waard als ik, evenveel waard als mensen die Pastafari's zijn of welk ander geloof. De constante suggestie dat kritiek op Israel antisemitisch is of iets met joden van doen heeft is een kansloze afleidingsmanoevre. Sowieso maar raar om te doen alsof geloof relevant zou zijn, want in al deze conflicten heb je verschillende geloven.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 13:30:11 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217725703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, maar.

A. Dat is een ander land, Israël heeft geen enkele invloed op hun grensbeleid.

B. Egypte is niet bezig met het beschieten van huizen van mensen die nergens naartoe kunnen.

Israël is in dit geval zowel de reden dat ze willen vluchten, als niet kunnen vluchten.
Israël is degene die schiet en daarvoor al op de verbale korrel genomen wordt, maar ook nog degene die de bevolking waarschuwt dat ze gaan schieten en dan is het ineens gedwongen verplaatsing, ook niet goed. Dan kondigt Israël aan dat ze ergens bezig gaan en waar de veilige plekken zijn, drie keer raden waar de raketten vandaan komen. Stopt Israël met schieten, dan hergroepeert Hamas zich en herneemt de controle over een gebied en ook over de hulpgoederen die er aankomen. Wordt dat stopgezet, is dat weer een punt tegen Israël.

De tactiek van Hamas is wat dat betreft waterdicht. Ze hebben op militair gebied geen schijn van kans, dus hun acties hebben als voornaamste doel dat Israël hun reputatie verder naar de maan schiet terwijl de wereld moord en brand gilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')