Alle vorige deelnemers staan hier https://www.tvgids.nl/nie(...)s-van-de-bondgenotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haaien: Albert, Demi, Floris, Senna
Vossen: Brijan, Maurice, Serena, Rocky
Gieren: Bruce, Annet, Jason, Jesse
Slangen: El Che, Moraima, Rami, Sylvia
De bondjes van cyclus 11![]()
Vossen: Jason, Diederik, Britt, Annet
Slangen: Albert, Floris, Chi, Brijan
Gieren: Celine, Serena, Maurice, Rocky
Haaien: Senna, Demi, Johan, Bruce
Overzicht van alle deelnemers die de loods verlaten hebben
De nieuwe bondgenoten van cyclus 10:
Cap van 5thencounter.
Gieren: Sam, Floris, Britt, Bo
Haaien: Albert, Fatima, Bruce, Chi
Slangen: Beau, Rowena, Max, Serena
Vossen: Robert, Celine, Jason, Diederik
Met dank aan KinKiJan
Vossen: Bo, Chelsea, Rick, Robert
Gieren: Erik, Serena, Max, Wendy
Haaien: Beau, Sam, Diederik, Rowena
Slangen: Bruce, Fatima, Bradley, Rob
Winnaar van deze ronde was Rick
De Gieren hebben verloren en Erik is naar huis gestemd
Uitzichzelf vertrokken zijn Bo en Wendy
Thnx KinKiJanCap van Spapaars
Maand 6
Haaien: Nick, Sam, Beau, Lodewijk
Vossen: Robert, Eduardo, Rick, John
Slangen: Chelsea, Davey, Kaine, Bo
Gieren: Mary, Serena, Gerrit, Denise
Vorige bondgenoten (Maand 5)]
Slangen: Beau, Bo, Lodewijk, Erik
Vossen: Kim, Eduardo, Robert, Melanie
Gieren: Serena, Sam, Nick, Mary
Haaien: Danielle, Davey, Kaine, Wesley
Vertrokken:
Danielle vertrok met gezondheidsklachten
Erik won van Lodewijk in de finale
Wesley werd door zijn bondje weggestemd (was anders zelf gegaan)
Melanie en Kim vertrokken na deze cyclus vrijwillig
Gieren: Nick, Kaine, Rick, Wendy
Haaien: Denise, Bo, Chelsea, Serena
Slangen: Beau, Sam, Lodewijk, Rowena
Vossen: Eduardo, Robert, Gerrit, Erik
Met dank aan Spapaars
Vossen: Robert, Chelsea, Max, Rowena
Haaien: Beau, Sam, Diederik, Floris
Slangen: Bruce, Fatima, Jason, Serena
Gieren: Beau/Bo, Bradley, Chi, Rob
Ze kunnen niet even naar de winkel om nieuwe te halen he? En het was best veelquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:28 schreef Li0nHeart het volgende:
Gekwetst omdat er wat tabak is weggegooid...
Ja jammer had er wat meer van verwacht.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:35 schreef 5thencounter het volgende:
Het wordt ook een beetje tijd dat Ouwe Roy zijn gele zwembroek uit de kast haalt.. weer zo'n BuiteBeeld figurant
Ach guttegut wil je mss de uitzendingen bekijken? Floortje had nog geen geel op dat moment.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:02 schreef PenetratorNL het volgende:
[..]
Guttegut... gaat het? Wil je een glaasje water?
Ja, floris had t bedacht om die tabak weg te gooien. Hij had al geel, en vroeg aan zijn bondje om allen geel te pakken en iets te doen bij het bondje wat hun had uitgesloten... ze staan veruit laatste, dus waarom hun uitsluiten? Het enige wat er kon gebeuren is wat achterstand inlopen. Romaaaa zei nog: ze helpen ons ook, en was ook tegen dat besluit.. de enige 2 schijnheilen zijn die kale baardmans en die vieze Perla met haar 46" kont. Ze kregen de bal terug gekaatst. Meer niet.
Als je het plannetje opgooit en vervolgens de heilige onschuld gaat spelen, ben je per definitie schijnheilig. Ik ga verder niet hetzelfde uitleggen als Cirilio in het vorige topic al deed, maar die vatte daar prima samen waarom Floris schijnheilig is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:26 schreef PenetratorNL het volgende:
[..]
Hoezo is hij schijnheilig? Hij is genaaid door iedereen, heeft 4, 5x in de finale gestaan, heeft zijn plek weggegeven aan anderen, zijn bondje was al VER laatste dus totaal geen bedreiging. Ze konden alleen wat achterstand in lopen. De tabak wegflikkeren (en ik rook zelf ook) was inderdaad wat rigoreus, en ik zou zelf ook lichtjes geirriteerd raken als mij dat zou gebeuren, maar ik zou geen team uitsluiten dat dik laatste staat. Ik bedoel waarom?
Die Desmond en Perla zijn tuig van de richel en ze kregen slechts de bal terug.. actie/reactie.. dat zou felle desmondje wel moeten weten.
Daarom maken ze afleveringen langer, Roma kost zoveel tijd met haar uitleg steeds dat anderen nauwelijks in beeld kunnen komenquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:35 schreef 5thencounter het volgende:
Het wordt ook een beetje tijd dat Ouwe Roy zijn gele zwembroek uit de kast haalt.. weer zo'n BuiteBeeld figurant
Raven zijn de elite onder de kraaien, intelligenter en zelfbewuster.. die zouden zoiets nooit bewerenquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:45 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Als je het plannetje opgooit en vervolgens de heilige onschuld gaat spelen, ben je per definitie schijnheilig. Ik ga verder niet hetzelfde uitleggen als Cirilio in het vorige topic al deed, maar die vatte daar prima samen waarom Floris schijnheilig is.
Verder vind ik het ironisch dat je iemand sneeuwvlokje komt noemen, maar zelf kennelijk geen kritiek op een deelnemer kunt verdragen. Beetje zoals raven die roepen dat kraaien zwart zijn.
De act van Geile Sloma als Juf die lesgeeft is wat mij betreft al door de mand gevallenquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:46 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Daarom maken ze afleveringen langer, Roma kost zoveel tijd met haar uitleg steeds dat anderen nauwelijks in beeld kunnen komen
Senna gok ik. Simpel en tokkiestyle.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:36 schreef Whatuptho het volgende:
PenetratorNL is zeker Pietertje of Senna?
Bedankt voor deze bijdrage, daar doen we verder niks mee.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:50 schreef Puzzie het volgende:
Ik vind de Bondgenoten steeds meer een afknapper .. wat slecht dit.
Ik zeg ook niet dat jij daar wat mee moet maar fijn dat ook jij nadenktquote:Op woensdag 21 mei 2025 21:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Bedankt voor deze bijdrage, daar doen we verder niks mee.
Tja onderbouwen is ook een vak.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij daar wat mee moet maar fijn dat ook jij nadenkt
Ik word wel moe van die opmerkingen over scripten, Julia is soms best een vervelend wijf.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:43 schreef freaky40 het volgende:
Man man, wat een pure willekeur v.w.b. die gele kaarten. Het had donkerrrr rood moeten zijn voor de Haaien! Maar nee, en wel infantiele gele kaartjes geven voor scheldwoordjes die nota bene worden weggebliept dus de tere kijkbuiskijkertjes horen het woord helemaal niet. Dus dat slaat nergens op om daar gele kaarten voor te geven. Het is nu toch De Gouden Loods geworden inmiddels. Het format is richting de verlenging van het uitzendtijdstip en het komt nu ook wat later vanaf juli, zodat de kleine tere kinderzieltjes niet worden blootgesteld aan scheldwoorden en expliciete beelden dus niets te verliezen. Dus laat het gewoon. Talpa moet wel de anti-woke zender blijven natuurlijk dus niet teveel gaan deugen met de regeltjes a.u.b.!
Wel mooi dat Perla bij haar standpunt blijft, teamPerla in den gloria. Ze gaat de Haaien kaput machen, en met name Fleuris![]()
![]()
Ik vind die Desmond wel TV maken moet ik zeggen, lekker irritant aanwezig dus ik moet zeggen dat het best een aardige casting is deze cyclus.
Morgen verder met De Gouden Loods, Julia heeft een verhaallijntje te pakken van de FEBO. Ben benieuwd of het een goed script is. Denk trouwens met de uitbreiding van het uitzendtijdstip dat ze wellicht ook wat meer kunnen laten zien want soms gebeuren er dingen die de montage niet eens gehaald hebben dus ze kunnen nu wellicht wat dieper in gaan en meer nuances brengen die gewoon ontbreken nu ook omdat er (nog) geen streams te zien zijn
Als jij denkt dat deze mensen een toneelstukje opvoeren heb je bar weinig mensenkennis. Als ze als opdracht al een toneelstukje moeten opvoeren bakken ze er niks van. Je verward sturing en script nogal.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:10 schreef freaky40 het volgende:
Ik laat me niet meer beetnemen door FEBO's en kijk met 4 ogen naar dit soort TV shows.
Als vier mannelijke boerenkinkels de beste bruidstaart winnen, dan is De Bondgenoten alle geloofwaardigheid kwijt. De vrouwen, homo's en koks moeten dit beter kunnen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:07 schreef 5thencounter het volgende:
Taart maken![]()
Vast een jureerbare opdracht... en wie gaat die winnen? 100x raden![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor. Zij stonden eerder juist níet laatste omdat ze de vorige boodschappenronde hadden overgeslagen. Maar dat hebben ze uiteraard niet langer dan een dag kunnen volhouden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:17 schreef Whatuptho het volgende:
Haaien stonden alleen laatste dat ze alle punten hadden opgemaakt aan boodschappen..
Je vergist je in hoeverre mensen bereidt zijn hun bewakers te pleasen in settings die ze niet zelf mee in de hand hebben.. de kreten als "We moeten tv maken" en "dit zullen de mensen thuis wel leuk vinden" waren vaak genoeg te horen in eerdere Loodsversies..quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Als jij denkt dat deze mensen een toneelstukje opvoeren heb je bar weinig mensenkennis. Als ze als opdracht al een toneelstukje moeten opvoeren bakken ze er niks van. Je verward sturing en script nogal.
Als ze dit acteren kunnen ze een glansrijke toekomst tegemoet zien.
Ja dat kan en dat is sturing vanuit de FEBO, maar de emoties en de onderlinge ruzies, vriendschappen en ook sex zijn niet gespeeld. Mooi voorbeeld was Esther die ging helemaal los, en misschien is daar vanuit de regie wat op aangestuurd maar daar was geen letter aan gescript. En dat is ook wel een beetje het succes van dit programma.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Je vergist je in hoeverre mensen bereidt zijn hun bewakers te pleasen in settings die ze niet zelf mee in de hand hebben.. de kreten als "We moeten tv maken" en "dit zullen de mensen thuis wel leuk vinden" waren vaak genoeg te horen in eerdere Loodsversies..
En toch is ze best wel lief en eerlijk, soms vind ik haar rete dom en soms zegt ze weer dingen waar ik versteld van sta. Haar spraak is irritant wel jaquote:Op woensdag 21 mei 2025 22:51 schreef MacDeMarco het volgende:
Roma krijgt wel erg veel zendtijd met die verschrikkelijke intonatie en gedram. Ik neig naar doorspoelen als de febo hiermee doorgaat.
Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten daar hoef je geen kaas van gegeten te hebben, maar dat wist ik al.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Als jij denkt dat deze mensen een toneelstukje opvoeren heb je bar weinig mensenkennis. Als ze als opdracht al een toneelstukje moeten opvoeren bakken ze er niks van. Je verward sturing en script nogal.
Als ze dit acteren kunnen ze een glansrijke toekomst tegemoet zien.
Dus dat.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Je vergist je in hoeverre mensen bereidt zijn hun bewakers te pleasen in settings die ze niet zelf mee in de hand hebben.. de kreten als "We moeten tv maken" en "dit zullen de mensen thuis wel leuk vinden" waren vaak genoeg te horen in eerdere Loodsversies..
Ik ben het er ook wel gedeeltelijk mee eens hoor, ik bedoel kijk maar naar meisje Balk die was er duidelijk voor "Fame" en was ook daar op de boel met haar acteer talent (kuch) op te ruien. Zo zie ik ook wel die sukkel Justin die model wil worden, dat zijn de kaartenbak personen die in de picture willen komen. Niks mis mee verder, alleen maar leuk. Maar het zijn geen acteurs die je een kunstje kan laten doen.quote:
Er zijn geen echt goede acteurs, maar het is duidelijk dat naar de amateuracteurs wel wat ingefluisterd wordt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 00:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben het er ook wel gedeeltelijk mee eens hoor, ik bedoel kijk maar naar meisje Balk die was er duidelijk voor "Fame" en was ook daar op de boel met haar acteer talent (kuch) op te ruien. Zo zie ik ook wel die sukkel Justin die model wil worden, dat zijn de kaartenbak personen die in de picture willen komen. Niks mis mee verder, alleen maar leuk. Maar het zijn geen acteurs die je een kunstje kan laten doen.
Het is en blijft een tv programma en dat is de kracht ook van DBG dat het een succes is. Hoe krijg je iemand over de pis, het goochelen met spellen en weten wie en wat sterk en zwak is allemaal FEBO. Ik hou ervan, maar ik word soms moedeloos van mensen die zeggen dat alles nep is, en laten we eerlijk zijn Floris word voorgetrokken en dat bondje zus en zo. Dat soort dingen zijn al zo vaak achterhaald.quote:Op donderdag 22 mei 2025 01:24 schreef spapaars het volgende:
[..]
Er zijn geen echt goede acteurs, maar het is duidelijk dat naar de amateuracteurs wel wat ingefluisterd wordt.
Floris had al geel omdat hij met kk aan het gooien was toen ze werden uitgesloten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:45 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Als je het plannetje opgooit en vervolgens de heilige onschuld gaat spelen, ben je per definitie schijnheilig. Ik ga verder niet hetzelfde uitleggen als Cirilio in het vorige topic al deed, maar die vatte daar prima samen waarom Floris schijnheilig is.
Verder vind ik het ironisch dat je iemand sneeuwvlokje komt noemen, maar zelf kennelijk geen kritiek op een deelnemer kunt verdragen. Beetje zoals raven die roepen dat kraaien zwart zijn.
Wat mij stoorde (en dat was montage misschien) Dat Floris lekker op het gras lag te chillen terwijl de andere drie redelijk door de mangel werden gehaald. En dat gedrag is niet de eerste keer ( de was doen en zeggen dat hij van niks wist) Hij is me wat te gluiperig soms, en janken achteraf, tja de gele kaart maakte qua punten niet uit.quote:Op donderdag 22 mei 2025 01:50 schreef PenetratorNL het volgende:
[..]
Floris had al geel omdat hij met kk aan het gooien was toen ze werden uitgesloten.
Hij vroeg de vorige aflevering aan iedereen in zijn bondje of ze allemaal geel gingen pakken en iets doen wat de slangen zou raken. Ze zeiden alle drie: ja is goed.
Dus hij is een "schijnheil" omdat ie niets zei? Is dat "heilige onschuld"?
Verderop in de aflevering waren de haaien bereid om hun excuses aan te bieden, nadat ze er ff over hadden nagedacht, en vonden dat het te ver was gegaan.
Meteen zegt narcistische desmond: "Excuses voor MIJN gele kaart"?
Hoezo? Omdat hij 'altijd explosief' reageert en dat uit door als een mietje een leeg blik tabak naar de haaien te "gooien, of mensen die hij net 3 kwartier kent te vertellen hoe ze in elkaar zitten, op een manier dat hij altijd boven iedereen staat?
Typische 'goede vriend/kennis/buurman/familielid', die zogenaamd alles voor iemand over hebt maar eigenlijk niets doet behalve plannen hoe hij iemand voor de bus kan gooien, als hij er beter van wordt.
En hoezo is hij zo ongeveer elke minuut tegen iedereen aan het dreigen wat voor agressief karakter hij wel niet heeft? Wat is dat voor stoertjes gedrag?
En dan die vieze, gore tyfus Perla.
Giftiger dan PFAS, neemt de zwakkere en onzekere op te korrel en treitert ze weg, maar staat zelf het hardst te stampvoeten en te brullen me als een verwend klein krengetje als ze het een keer terug krijgt.
En je weet dat ze niet alleen op tv zo is, maar ook in het echte leven.
Ik kan prima kritiek verdragen op deelnemers. Hoezo zeg je dat?
Omdat ik een 'unpopular opinion' heb en zogezegd aan de verkeerde kant sta?
Aan het einde van de aflevering hebben alle haaien spijt, en vonden ze dat ze te ver waren gegaan, en waren ook van mening dat het wel zo eerlijk was om de schade te vergoeden
Die ranzige Perla en narcistische desmond zijn nog steeds als strontvliegen die hun voorpoten tegen elkaar wrijven evil scemes aan het bedenken hoe ze de haaien kunnen "breken".
Kom op zeg.
'kut' is geen ziekte.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:29 schreef Whuzz het volgende:
Roma zei kut!
Haha, en ze wordt vervolgens met d'r neus op het feit gedrukt dat ze zelf op TV heeft lopen neuken
Weer die Desmond: "IK kan ook heel vervelend gaan doen"quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:34 schreef 5thencounter het volgende:
De Kliphangert... Het is tijd voor Julia haar "beurt" ze gaat "knalle" morgen.. nou nou we zitten er klaar voor![]()
[ afbeelding ]
Floortje had al geel omdat hij met kk liep te gooien toen ze werden uitgesloten door die pendelkenau en Desmond Tate. Hij vroeg zijn bondje toen: zullen we allemaal geel pakken en iets terug doen bij ze. En ze zeiden alle 3 ja is goed.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Ach guttegut wil je mss de uitzendingen bekijken? Floortje had nog geen geel op dat moment.
De rest van je betoog slaat dan ook als n tang op n varken.
Het is heel menselijk om iets te roepen of doen uit emotie, zeker als meerdere mensen net zo boos zijn, voordat je jezelf tot de orde kan roepen, en dus later bedenkt: "hm.. dat ging veel te ver en voel me best kut dat ik dat heb gedaan.. misschien moet ik mijn excuses aanbieden"quote:Op donderdag 22 mei 2025 02:41 schreef freaky40 het volgende:
Excuses aanbieden ook, daar krijg je ook een slappe van. Denk gewoon eerst eens na voordat je wat doet. Maar ook dit hele Haaien/Slangen debacle kan ook een opzetje zijn de FEBO om TV te maken. Het gebeurt mij iets te veel allemaal, morgenook weer met Julia. Ik zie duidelijk dat ze met een nieuwe opzet van het programma bezig zijn. Ik ben het ook met de kritieken eens dat Floris wel erg beschermd wordt door de FEBO en dat hij de aanstichter was van de hele Tabak-gate en dat hij er mee weg komt. Wat ik eerder zei, het is gewoon pure willekeur. Terwijl Joey en Geert er geel voor kregen. Het is echt zo krom als een hoepel allemaal.
Berouw komt altijd na de zonde. Het weggooien van de tabak was geen opwelling, maar uitvoerig overlegd, met het idee van Floris, El Che en Flo hadden al geel en die 2 meelopers mochten het uitvoeren. Ze hadden nadien ook nog een grote bek, niks spijt, ze vonden het geweldig en heel grappig.quote:Op donderdag 22 mei 2025 02:57 schreef PenetratorNL het volgende:
[..]
Het is heel menselijk om iets te roepen of doen uit emotie, zeker als meerdere mensen net zo boos zijn, voordat je jezelf tot de orde kan roepen, en dus later bedenkt: "hm.. dat ging veel te ver en voel me best kut dat ik dat heb gedaan.. misschien moet ik mijn excuses aanbieden"
tldrquote:Op donderdag 22 mei 2025 01:50 schreef PenetratorNL het volgende:
[..]
Floris had al geel omdat hij met kk aan het gooien was toen ze werden uitgesloten.
Hij vroeg de vorige aflevering aan iedereen in zijn bondje of ze allemaal geel gingen pakken en iets doen wat de slangen zou raken. Ze zeiden alle drie: ja is goed.
Dus hij is een "schijnheil" omdat ie niets zei? Is dat "heilige onschuld"?
Verderop in de aflevering waren de haaien bereid om hun excuses aan te bieden, nadat ze er ff over hadden nagedacht, en vonden dat het te ver was gegaan.
Meteen zegt narcistische desmond: "Excuses voor MIJN gele kaart"?
Hoezo? Omdat hij 'altijd explosief' reageert en dat uit door als een mietje een leeg blik tabak naar de haaien te "gooien, of mensen die hij net 3 kwartier kent te vertellen hoe ze in elkaar zitten, op een manier dat hij altijd boven iedereen staat?
Typische 'goede vriend/kennis/buurman/familielid', die zogenaamd alles voor iemand over hebt maar eigenlijk niets doet behalve plannen hoe hij iemand voor de bus kan gooien, als hij er beter van wordt.
En hoezo is hij zo ongeveer elke minuut tegen iedereen aan het dreigen wat voor agressief karakter hij wel niet heeft? Wat is dat voor stoertjes gedrag?
En dan die vieze, gore tyfus Perla.
Giftiger dan PFAS, neemt de zwakkere en onzekere op te korrel en treitert ze weg, maar staat zelf het hardst te stampvoeten en te brullen me als een verwend klein krengetje als ze het een keer terug krijgt.
En je weet dat ze niet alleen op tv zo is, maar ook in het echte leven.
Ik kan prima kritiek verdragen op deelnemers. Hoezo zeg je dat?
Omdat ik een 'unpopular opinion' heb en zogezegd aan de verkeerde kant sta?
Aan het einde van de aflevering hebben alle haaien spijt, en vonden ze dat ze te ver waren gegaan, en waren ook van mening dat het wel zo eerlijk was om de schade te vergoeden
Die ranzige Perla en narcistische desmond zijn nog steeds als strontvliegen die hun voorpoten tegen elkaar wrijven evil scemes aan het bedenken hoe ze de haaien kunnen "breken".
Kom op zeg.
Omdat in het verleden is gebleken dat het team waar Floris inzit makkelijk van de laatste weer naar de eerste plaats stijgt. Ze wisten nog niet wat de opdracht was en dat er maar 1 team punten kon winnen. Als het een gewone verdienopdracht was, was de kans groot dat de haaien 250 zouden pakken en naar boven zouden schieten. Niet kunnen spelen is sowieso geen punten. Dus, prima keuze.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:26 schreef PenetratorNL het volgende:
[..]
Hoezo is hij schijnheilig? Hij is genaaid door iedereen, heeft 4, 5x in de finale gestaan, heeft zijn plek weggegeven aan anderen, zijn bondje was al VER laatste dus totaal geen bedreiging. Ze konden alleen wat achterstand in lopen. De tabak wegflikkeren (en ik rook zelf ook) was inderdaad wat rigoreus, en ik zou zelf ook lichtjes geirriteerd raken als mij dat zou gebeuren, maar ik zou geen team uitsluiten dat dik laatste staat. Ik bedoel waarom?
Die Desmond en Perla zijn tuig van de richel en ze kregen slechts de bal terug.. actie/reactie.. dat zou felle desmondje wel moeten weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |