Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
De premier van Spanje die zich bemoeit met wie er wel en niet zouden moeten meedoen is net zo politiek als de Israëlische overheid die betaalt voor advertenties.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Spanje kan denk ik overgaan naar het statement van AvroTros, omdat Spaanse premier al heeft opgeroepen voor boycot van Israël op het songfestival.
Eens. Dat zou puur via de broadcaster moeten gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De premier van Spanje die zich bemoeit met wie er wel en niet zouden moeten meedoen is net zo politiek als de Israëlische overheid die betaalt voor advertenties.
Het probleem is dat de EBU zoals gewoonlijk weer duikt, geen standpunt inneemt en hoopt dat het wel overwaait. Om het volgend jaar weer over te doen. Iedereen vindt er wat van, overal ophef maar de organisatie is nergens te bekennen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Dat zou puur via de broadcaster moeten gaan.
Martin Österdahl laten bungelen is eigenlijk de opmerkelijkste fout die de EBU gemaakt heeft. Voor de rest hebben ze, wat wij daar ook inhoudelijk van vinden, het tekstboek “Crisismanagement voor Dummies” redelijk logisch uitgevoerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de EBU zoals gewoonlijk weer duikt, geen standpunt inneemt en hoopt dat het wel overwaait. Om het volgend jaar weer over te doen. Iedereen vindt er wat van, overal ophef maar de organisatie is nergens te bekennen.
Vorig jaar was het al een teringbende met allerlei delegaties die dreigden op te stappen en nu dit weer. De EBU heeft de zaak kennelijk niet in de hand. Dus. Ontsla Martin Österdahl en zet er iemand neer die deze rotzooi opruimt. Dan hebben we volgend jaar wellicht weer een keer een leuk ESF zoals het zou moeten zijn ipv dit gezeik.
Het is hoe dan ook een politieke keuze. Dus je hebt gelijk, het is een politieke keuze om ze niet uit te sluiten. Maar het is ook een politieke keuze om ze wel uit te sluiten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:37 schreef Eurochacha het volgende:
[..]
Ik vind het wel iets anders om Israel om politieke redenen uit te sluiten, omdat er een genocide plaatsvindt in Gaza door Israel. Ik vind het daarom juist een politieke keuze om ze niet uit te sluiten.
En dit mocht niet:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:51 schreef yvonne het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/1944_(Jamala) Dit lied liet men winnen, net zo goed politiek.
Daar was ik toen ook al een groot tegenstander van. 2016 was de editie die alles helaas de verkeerde kant op liet kantelen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:51 schreef yvonne het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/1944_(Jamala) Dit lied liet men winnen, net zo goed politiek.
Israël heeft inderdaad aangemoedigd om 20 keer te stemmen.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de statistieken van de stemmen. Ik vermoed dat er voor Israël onevenredig vaak 20 keer per creditkaart/simkaart is gestemd. Verschillende berichten op internet van mensen die met meerdere creditcards (en ook uit verschillende landen) volledig de 20 stemmen aftikken
Maar die data gaan we nooit te zien krijgen
https://www.vrt.be/vrtnws(...)rovisiesongfestival/quote:Aanmoedigen om 20 keer te stemmen
Ongeveer een maand geleden werd een youtubekanaal met de naam “Vote #04 New Day Will Rise“ aangemaakt. Het account staat vermeld als afkomstig uit Israël. De 89 video’s die het kanaal heeft, werden allemaal tussen 6 en 16 mei aangemaakt en werden al 8,3 miljoen keer bekeken.
Op het kanaal roept Raphael in verschillende talen, van Maltees tot Fins, Europese kijkers op voor haar te stemmen. De video waarin Raphael Belgen oproept voor haar te stemmen was op het moment van schrijven 120.000 keer bekeken. Telkens wordt uitdrukkelijk vermeld dat iedereen 20 keer kan stemmen.
(...)
Naast betaalde advertenties deelden officiële socialemediakanalen van de staat Israël de oproep om 20 keer te stemmen, op onder andere Instagram, TikTok en X. Ook de Israëlische ambassades van Israël in verschillende landen riepen op om te stemmen op Yuval Raphael. De Israëlische ambassade in België deelde zowel in het Frans als het Nederlands een oproep op X.
Het is niet strafbaar, maar het is wel een probleem binnen het stemsysteem van het ESF. Het idee erachter is dat de uitkomst een soort representatieve steekproef is onder de kijkers van de show, met als winnaar degene die de gemiddelde kijker het leukste vond. Door het relatief lage aantal stemmen, is dat systeem vatbaar voor invloed van stemmen die niet op basis van het liedje, maar om oneigenlijke redenen worden gemaakt. Burenstemmen kan het systeem redelijk absorberen. Diaspora verpest het al behoorlijk. Maar massale politieke stemmen, ongeacht wat er ook op het podium verschijnt, zorgt ervoor dat de uitslag totaal niet representatief meer is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:51 schreef Japepk het volgende:
Tsja, oproepen om te stemmen is volgens mij niet strafbaar, toch? Sterker nog, de wedstrijd zou denk ik leuker worden als er nog massaler wordt gestemd. Dit hele verhaal is ook wel een beetje gekleurd. Hoewel onwaarschijnlijk, hoeven spotify- en youtubecharts natuurlijk niet direct iets over stemgedrag te zeggen. Het wil ook niet zeggen dat als een land Israël 12 punten heeft gegeven, dat héél dat land dan voor Israël is, of zelfs maar héél het deel dat ESF kijkt. Alleen waarschijnlijk is door activisme de populatie die Israël als lied of land waardeert, gewoon fanatieker met stemmen dan de overige.
Dit is niet mijn persoonlijke mening over Israël, maar een verklaring die soms over het hoofd wordt gezien.
Dat snap ik, maar dat zou procentueel toch niet of amper veranderen als we allemaal maar 1 of 5 keer zouden kunnen stemmen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is niet strafbaar, maar het is wel een probleem binnen het stemsysteem van het ESF. Het idee erachter is dat de uitkomst een soort representatieve steekproef is onder de kijkers van de show, met als winnaar degene die de gemiddelde kijker het leukste vond. Door het relatief lage aantal stemmen, is dat systeem vatbaar voor invloed van stemmen die niet op basis van het liedje, maar om oneigenlijke redenen worden gemaakt. Burenstemmen kan het systeem redelijk absorberen. Diaspora verpest het al behoorlijk. Maar massale politieke stemmen, ongeacht wat er ook op het podium verschijnt, zorgt ervoor dat de uitslag totaal niet representatief meer is.
Nee, dat is duidelijk he. Maar het zegt wel of mensen écht op het liedje stemmen of gewoon puur op het land. En dat laatste is bij Israël wel overduidelijk het geval. Hoe kun je nou zo overtuigend de televote winnen en vervolgens niet bij de 8 meest gestreamde liedjes komen...quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:51 schreef Japepk het volgende:
Tsja, oproepen om te stemmen is volgens mij niet strafbaar, toch? Sterker nog, de wedstrijd zou denk ik leuker worden als er nog massaler wordt gestemd. Dit hele verhaal is ook wel een beetje gekleurd. Hoewel onwaarschijnlijk, hoeven spotify- en youtubecharts natuurlijk niet direct iets over stemgedrag te zeggen. Het wil ook niet zeggen dat als een land Israël 12 punten heeft gegeven, dat héél dat land dan voor Israël is, of zelfs maar héél het deel dat ESF kijkt. Alleen waarschijnlijk is door activisme de populatie die Israël als lied of land waardeert, gewoon fanatieker met stemmen dan de overige.
Dit is niet mijn persoonlijke mening over Israël, maar een verklaring die soms over het hoofd wordt gezien.
Dat maakt juist enorm uit, dat is net het hele punt. In België zijn 200.000 stemmen uitgebracht, in Spanje 140.000. In kleine en Oost-Europese landen mag je die aantallen zo door 10 delen, door de landsomvang en de latere tijdzones.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:06 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat zou procentueel toch niet of amper veranderen als we allemaal maar 1 of 5 keer zouden kunnen stemmen?
Ook die vraag om 20 keer te stemmen is wel kwalijk. Andere landen/artiesten vragen ook, oh vind je mijn nummer leuk stem op mij in hun Instagram story, maar niet stem 20 keer op mij. Denk dat de meeste mensen die stemmen ook 1-2 keer stemmen op hun favoriet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat maakt juist enorm uit, dat is net het hele punt. In België zijn 200.000 stemmen uitgebracht, in Spanje 140.000. In kleine en Oost-Europese landen mag je die aantallen zo door 10 delen, door de landsomvang en de latere tijdzones.
Als je in een vrij groot land als België 1000 mensen zo gek krijgt om 20 keer op Israël te stemmen, ongeacht het liedje, en gegeven hoe makkelijk Het Nieuwsblad die stemmers kon interviewen (zie Israël-topic), lijkt me dat een nog flink onderschat aantal, dan heb je dus al 10% van de stemmen te pakken.
En dat tikt aardig door. Want we kennen als voorbeeld de stemverhouding in Italië (zie Statistiekentopic). Daar kreeg de nummer 1 34% (San Marino), de nummer 2 17% (Albanië), de nummer 3 11% (Israël) en de nummer 4 6% (Estland). Als je dus 10% van de stemmen kan regelen, heb je dus al 7 a 8 punten te pakken. En die zijn er al uit, voordat het ‘echte’ publiek überhaupt is begonnen met stemmen. En gezien de West-Europese uitslagen, en het feit dat er in België de voorbije twee jaar veel meer gestemd is, terwijl er veel minder mensen keken, is die 10% ongetwijfeld nog een royale onderschatting.
En het probleem zit er nog meer in dat de Israëlische overheid proactief heel Europa bombardeerde met reclamespotjes om mensen maar zo veel mogelijk aan te sporen om toch maar massaal 20 keer op Israël te stemmen.
Het minste wat je dan bereikt als je mensen maar 1 keer laat stemmen, is dat deze impact met 95% wordt gereduceerd. In plaats van die fictieve 10% van de stemmen die op oneigenlijke wijze naar Israël gaat, zou het dan bijvoorbeeld nog maar 0,5% zijn.
Mede dankzij het songfestival zijn twee landen (Servië en Montenegro) uit elkaar gegaan. Vergis je niet in de invloed die het liedjesfestijn kan hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:48 schreef timmmmm het volgende:
Wie strijdt er nou voor verandering door een liedjesfestival, in Den Haag en in Brussel worden de besluiten genomen die daar invloed kunnen hebben., niet door de AvroTros of de EBU
Of het einde brengen aan een dictatuurquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Mede dankzij het songfestival zijn twee landen (Servië en Montenegro) uit elkaar gegaan. Vergis je niet in de invloed die het liedjesfestijn kan hebben.
Ze zijn er zelf wel blij mee, geloof ik, met die staging. Maar als we eerlijk zijn is het optreden van Claude toch een beetje geflopt, met name op de zaterdagavond. Met dit nummer had je in dit veld hoger kunnen en moeten eindigen. Daar zijn misschien meerdere redenen voor, maar één ervan is toch zeker de staging. Het was te weinig memorabel. Er moet, zeker nu in het Tiktok-tijdperk, een viral moment inzitten, en dat was er gewoon helemaal niet. Had dat leuke dansje erin gedaan, dat had al veel gescheeld.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:54 schreef d_elise het volgende:
Geen idee waar ik dit moet zetten, hier leek me het meest logisch, maar ik zie net dat Pim een story heeft gedeeld met de mededeling dat de AvroTros de inzendingen heeft opengezet voor volgend jaar. Dat is geen nieuws natuurlijk, maar aangezien Pim het deelt maakt hij misschien ook komend jaar deel uit van het team en heeft hij een soort contract met de AvroTros? Dat haal ik eruit, maar misschien betekent het niets hoor.
Voor de tiktok-generatie was de spiegel met het kleine ventje misschien niet memorabel, maar ik denk wel dat een hoop kijkers het wel memorabel vonden in een rij van 26. Al was het misschien nog beter geweest om Olivier ook al in het begin te laten zien.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze zijn er zelf wel blij mee, geloof ik, met die staging. Maar als we eerlijk zijn is het optreden van Claude toch een beetje geflopt, met name op de zaterdagavond. Met dit nummer had je in dit veld hoger kunnen en moeten eindigen. Daar zijn misschien meerdere redenen voor, maar één ervan is toch zeker de staging. Het was te weinig memorabel. Er moet, zeker nu in het Tiktok-tijdperk, een viral moment inzitten, en dat was er gewoon helemaal niet. Had dat leuke dansje erin gedaan, dat had al veel gescheeld.
Pim Brassien kan het misschien wel, dat hebben we gezien met S10, maar er moet nog wel kritisch worden gekeken naar wat er beter had gekund en gemoeten. En ik heb het gevoel dat ze dat niet gaan doen, helaas.
Dat was een sterk beeld inderdaad, maar dan moet je daar je staging omheen bouwen. Niet alleen ermee eindigen. Zoals @Dave zegt, niet te lang over nadenken, wat duidelijk wel is gebeurd. De video is sterk omdat je opent met het jongetje, daarna de dansers en spektakel, en daarna weer eindigt met het jongetje. Zo neem je de kijker mee, niet te vaag en te interessant doen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voor de tiktok-generatie was de spiegel met het kleine ventje misschien niet memorabel, maar ik denk wel dat een hoop kijkers het wel memorabel vonden in een rij van 26. Al was het misschien nog beter geweest om Olivier ook al in het begin te laten zien.
Eensquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat was een sterk beeld inderdaad, maar dan moet je daar je staging omheen bouwen. Niet alleen ermee eindigen. Zoals @:Dave zegt, niet te lang over nadenken, wat duidelijk wel is gebeurd. De video is sterk omdat je opent met het jongetje, daarna de dansers en spektakel, en daarna weer eindigt met het jongetje. Zo neem je de kijker mee, niet te vaag en te interessant doen.
En waarom doe je overal je dansje behalve op het moment suprême? Onbegrijpelijk. Misschien een beetje goedkoop om een dance break erin te doen, maar dit nummer had dat gewoon nodig (voor de televotes).
Zou heel goed kunnen inderdaad, en op een 538-feestje maakt dat niet zoveel uit maar op het ESF gelden andere wettenquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk zelf dat de dance break misschien ooit echt wel bedoeld was maar dat hij dat qua vocalen niet trok, meer dansen.
Tussen alle kritiek die je op de act kan hebben, vind ik het feit dat dat jongetje niet aan het begin zit, maar wel aan het einde, achteraf gezien wel de grootste fout. De meest onbegrijpelijke fout ook eigenlijk. Bij zo'n optreden is het enorm belangrijk wat er in de eerste minuut gebeurt en dat de act als geheel iets heeft waardoor het op een positieve manier blijft hangen. Dan heb je dat prachtige beeld van Claude en mini-Claude, en in plaats van daar je optreden omheen te bouwen van het begin tot het eind, bewaar je dat tot een moment dat het er eigenlijk niet meer toe doet. Want na ruim twee minuten heeft iedereen zijn mening wel gevormd, en als climax van iets wat al fantastisch was, werkte het natuurlijk ook niet, want de rest van de act was verder niets bijzonders.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat was een sterk beeld inderdaad, maar dan moet je daar je staging omheen bouwen. Niet alleen ermee eindigen. Zoals @:Dave zegt, niet te lang over nadenken, wat duidelijk wel is gebeurd. De video is sterk omdat je opent met het jongetje, daarna de dansers en spektakel, en daarna weer eindigt met het jongetje. Zo neem je de kijker mee, niet te vaag en te interessant doen.
En waarom doe je overal je dansje behalve op het moment suprême? Onbegrijpelijk. Misschien een beetje goedkoop om een dance break erin te doen, maar dit nummer had dat gewoon nodig (voor de televotes).
Precies. Gewoon met een korte deadline werken zodat je snel snel snel moet denken en geen tijd hebt voor dwalingen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:09 schreef Dave het volgende:
Pim moet gewoon max. een week de tijd krijgen om met iets te komen, en niet 3 maanden+ krijgen om 6 concepten uit te werken, er 1 van te kiezen, te heroverwegen, bij te schaven, er meer verhaal in zien te krijgen, het betekenisvoller te maken, toch 1 van de andere concepten te kiezen, langzaam weg te drijven van de identiteit van de artiest, etc...
Die was inderdaad beter. Meer beheerst qua emoties enzo.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Toch wel zonde dat ie het niveau van dat halve finale-optreden niet kon doortrekken naar de finale, had wellicht nog wat extra puntjes in de televote gescheeld
Het overkwam hem op dat moment, dus daar was niet zo veel aan te doen. Het kwam alleen een beetje ongemakkelijk als Toine van Peperstraten over.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die was inderdaad beter. Meer beheerst qua emoties enzo.
Ik vond die enorme snik op het eind echt heel zonde.![]()
Ik riep naar de tv:”Wat doe je nou”!?![]()
Ja, tuurlijk overkwam hem dat. Geloof dat ik de emoties al zag vlak voordat hij richting die spiegel ging.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het overkwam hem op dat moment, dus daar was niet zo veel aan te doen. Het kwam alleen een beetje ongemakkelijk als Toine van Peperstraten over.
In de staging die we zagen zie ik niet echt een optie voor dancebreak, ook niet eentje die later is geskipt. Daar was de sfeer helemaal niet naar. Het overall goede van de staging zoals die was, is het dicht bij Claude blijven met de steadycam. Het overal slechte was de too polished vibe, die Claude zijn jeugdigheid ontnam. Pim moet eerst goed kijken naar wat de essentie van de artiest is in zijn/haar uitstraling. En dan naar wat het lied aan verhaal brengt. En daar een staging om bedenken. Nu is er vooral gekeken naar wat het lied te vertellen heeft, en te weinig naar wat voor energie Claude uitstraalt. We zagen nu vooral zijn warmte terug, in de kleurstelling van het geheel. Maar zijn enthousiasme, zijn springerigheid, zijn pas 21 jaren energie..... Nope, niet gezien.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk zelf dat de dance break misschien ooit echt wel bedoeld was maar dat hij dat qua vocalen niet trok, meer dansen.
Die snik was het probleem niet voor me, maar het was inderdaad veel te gespannen met die gemiste woorden en wat onzuivere tonen als gevolg.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die was inderdaad beter. Meer beheerst qua emoties enzo.
Ik vond die enorme snik op het eind echt heel zonde.![]()
Ik riep naar de tv:”Wat doe je nou”!?![]()
Hehe u las het hier als eerste. Leer mij de top 40 en Qmusic kennenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:50 schreef NailQueen het volgende:
Claude staat op 2 in de top 40. Grote kans dat hij volgende week op 1 staat. Dat gebeurde ook bij Joost en S10
quote:Op zondag 25 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
Claude heeft ook de Vlaamse Ultratop 50 gehaald. Op het nippertje op nummer 49. Tussen Gabry Ponte (San Marino 2025) en Suzan en Freek (Nederland 2026).
Niet doen Fredquote:Op zondag 25 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
Claude heeft ook de Vlaamse Ultratop 50 gehaald. Op het nippertje op nummer 49. Tussen Gabry Ponte (San Marino 2025) en Suzan en Freek (Nederland 2026).
Suzan en Freek hebben laatst bij 538 aangegeven geen ambities te hebben in die richting en daar houden wij ze aanquote:Op zondag 25 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
JJ (28), Red Sebastian (30), Tommy Cash (31) en Kaj (42) staan ook in de lijst. In de Waalse hitlijst is niets van het ESF terug te vinden.
Fixedquote:Op zondag 25 mei 2025 19:48 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Suzan en Freek hebben laatst bij 538 aangegeven geen ambities te hebben in die richting en daar houden wij ze aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |