abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217693229
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:05 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nou ja. Mochten ze het willen dan kunnen ze Israël wel uitsluiten zonder aan hun eigen regels tornen. Wit-Rusland is namelijk ook niet (direct) uitgesloten, omdat ze de oorlog steunen. Maar omdat meerdere liedjes die ze stuurden, werden uitgesloten omdat ze niet aan de regels voldeden. Elke inzending was namelijk pro-Russisch en politiek en werd daardoor terecht afgekeurd.

Wat politiek is, is altijd al nogal willekeurig bij de EBU. Zo mochten I Love Belarus en 1944 wel, terwijl andere liedjes afgekeurd werden of aangepast worden. Ik denk dat je vrij gemakkelijk van elke tekst kan roepen dat het politiek is, en dus afkeuren. En dat bij liedje doen, waarmee je een uitsluiting.

Nou vind ik dat wel een vrij treurige manier, maar ze zouden het kunnen doen, mochten ze het willen. Bij voorkeur heb ik liever dat ze zeggen 'We hebben Rusland uitgesloten i.v.m. politieke omstandigheden, we willen consequent zijn dus Israël in 2026 ook.'
Dat zei ik hierboven ook nog. De EBU is hier zelf ook rete-inconsequent in geweest. Want inderdaad Jamala mocht wel, maar We don’t wanna Put In werd verboden. Te obvious natuurlijk met zo’n tekst, maar trek dan één lijn.

Dat geldt trouwens ook voor allerlei politieke statements die zonder consequenties zijn gebleven. Voorbeelden zijn Armenië met een Nagorno-Karabach-vlag, Hatari dat tijdens de puntentelling met Free Palestine-spandoekjes zat, en “thank you for supporting Ukraine” wat door Kalush Orchestra maar ook (of woorden van gelijke strekking) door Ziferblat is uiteindelijk ook gewoon politiek geladen. Dat daar niets tegen is gedaan maakt het lastig om dan later ineens wel te gaan optreden, omdat er geen sprake meer is van gelijke behandeling.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:10:04 #277
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693386
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zei ik hierboven ook nog. De EBU is hier zelf ook rete-inconsequent in geweest. Want inderdaad Jamala mocht wel, maar We don’t wanna Put In werd verboden. Te obvious natuurlijk met zo’n tekst, maar trek dan één lijn.

Dat geldt trouwens ook voor allerlei politieke statements die zonder consequenties zijn gebleven. Voorbeelden zijn Armenië met een Nagorno-Karabach-vlag, Hatari dat tijdens de puntentelling met Free Palestine-spandoekjes zat, en “thank you for supporting Ukraine” wat door Kalush Orchestra maar ook (of woorden van gelijke strekking) door Ziferblat is uiteindelijk ook gewoon politiek geladen. Dat daar niets tegen is gedaan maakt het lastig om dan later ineens wel te gaan optreden, omdat er geen sprake meer is van gelijke behandeling.
De EBU is al jaren heel hypocriet ja (overigens was er bij Hatari dan juist wel weer gedoe over, werden nog net niet gediskwalificeerd). Dat geldt ook op heel veel andere vlakken. Het ene land mag qua staging en props net wat meer dan de ander. Erika van Finland die haar kont beter moest verbergen terwijl diverse mannen met ontbloot bovenlijf mogen rondlopen. Tegelijkertijd natuurlijk Kant dat aangepast moest worden, maar Ich komme dan weer geen probleem was.

Israël mag wel Armenië beledigen, maar de TVE krijgt een boze brief na een statement. Meerdere jaren en meerdere keren hele rare uitslagen in dunbevolkte deelnemende landen zijn geen probleem. Of wat voor gekke zaken dan ook, de baas van de EBU steekt zijn duimpje wel omhoog hoor als er gevraagd wordt of alles goed is gegaan :')

Ook wel een leuke was dat Dan Im bij Sound of Silence een straf zou krijgen voor het gebruik van facetime*, omdat een merknaam was, wat tekstueel eigenlijk ook zo was, maar door ervan te maken dat het twee woorden waren (face time) werd het gedoogd.. Bij Cheesecake van Teo was Google Maps dan weer geen enkel probleem in de tekst. Maar San Marino moest Facebook, Uh, h, Oh dan weer wel aanpassen naar The Social Network song...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:10:52 #278
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217693395
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:09 schreef Cee het volgende:

[..]
In het geval van Israël worden de campagnes gesteund door geld van de regering.
Dat is de mediacampagne die de tros voor Claude doet toch ook? :?

Ik weet niet helemaal hoe dit allemaal werkt, maar dat zal Claude toch niet allemaal zelf bekostigen? Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar zolang ze geen regels van de EBU overtreden zullen ze eerst die regels moeten veranderen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat het in de regels staat dat de EBU de votes van juryleden zo mag manipuleren dat hun voorkeurskandidaat wint.

Objectief lijkt me het tweede dus kwalijker dan het eerste.
Laffe huichelaar
  maandag 19 mei 2025 @ 22:13:15 #279
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217693423
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Er wordt trouwens ook totaal vergeten dat dat hele nummer van Israël nou ook niet echt geweldig was. Er wordt gedaan alsof ze eigenlijk recht hebben op veel jurypunten, maar elk ander land met dat nummer had die ook niet gekregen.
Ik mag hopen dat als je 100 mensen in dezelfde kamer zetten en ze zonder voorkennis of context Israel en Engeland laten horen, de meerderheid de inzending van Israel toch wel echt veel beter vindt. Dus dit ben ik niet helemaal met je eens
Laffe huichelaar
  maandag 19 mei 2025 @ 22:16:27 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217693446
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:13 schreef d_elise het volgende:
Merk aan mezelf dat ik het echt jammer vind dat dit nu het tweede jaar op rij is waarbij ik geen post eurovision joy voel. Vorig jaar natuurlijk vooral boosheid en nu voornamelijk gelatenheid en desinteresse. Ik vind dat zó zonde.

En waarschijnlijk volgend jaar weer hetzelfde liedje: als Nederland een grote televotefavoriet is, mogen we waarschijnlijk weer dat ene land neutraliseren en als we een juryliedje hebben worden we weer net onopvallend genoeg op een slechte positie gezet. (Geldt natuurlijk ook voor andere landen). Het esf is nooit helemaal eerlijk of apolitiek, maar dit is gewoon niet meer te doen zo.
Ik heb eerlijk gezegd ook weinig plezier aan de napraat.

Als de winnaar zo matig is dat je het alleen maar over de nummer 2 hebt, is het gewoon niet goed genoeg over de hele linie. Als de pauze-act verreweg de leukste act van de avond is, is het een kuteditie geweest.

Jammer, want ik vond Claude echt leuk
Laffe huichelaar
  maandag 19 mei 2025 @ 22:24:13 #281
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693509
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat als je 100 mensen in dezelfde kamer zetten en ze zonder voorkennis of context Israel en Engeland laten horen, de meerderheid de inzending van Israel toch wel echt veel beter vindt. Dus dit ben ik niet helemaal met je eens
Dat het VK met dat nummer überhaupt jurypunten kreeg, en dan zeker nog zoveel, vind denk ik bijna iedereen wel lachwekkend. Maar het is wel een beetje onzinnig om die twee inzendingen met elkaar te vergelijken om te zeggen dat het daardoor duidelijk is dat Israël heel veel meer punten hadden gekregen.

Dat ze normaliter meer punten hadden gekregen is wel zeker ja. Maar de beste vergelijking kun je maken met Griekenland (die kreeg maar 45 punten meer), aangezien het beiden vrij vergelijkbare nummers zijn. Mogelijk zal Israël iets meer punten hebben gehad, maar niet opeens 200 punten.

Tegelijkertijd kreeg Portugal nog minder punten van de jury dan Israël. Daar zou je ook van kunnen zeggen dat die te weinig hebben gekregen. Of Albanië bijvoorbeeld.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:26:44 #282
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693527
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook weinig plezier aan de napraat.

Als de winnaar zo matig is dat je het alleen maar over de nummer 2 hebt, is het gewoon niet goed genoeg over de hele linie. Als de pauze-act verreweg de leukste act van de avond is, is het een kuteditie geweest.

Jammer, want ik vond Claude echt leuk
Dat het een fluteditie was, daar zijn velen het wel mee eens. Nauwelijks nummers die er bovenuit staken en eigenlijk geen echte knaller die je na jaren nog onthoudt. De act van Käarjä en Baby Lasagna lieten wel zien ja hoeveel beter die inzendingen waren dan alles wat er nu was.

Dat het alleen over de nummer twee gaat, zegt niet altijd alles. Over het geheel. Genoeg runners-up die veel populairder zijn dan de winnaar.
pi_217693580
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:26 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat het een fluteditie was, daar zijn velen het wel mee eens. Nauwelijks nummers die er bovenuit staken en eigenlijk geen echte knaller die je na jaren nog onthoudt. De act van Käarjä en Baby Lasagna lieten wel zien ja hoeveel beter die inzendingen waren dan alles wat er nu was.

Dat het alleen over de nummer twee gaat, zegt niet altijd alles. Over het geheel. Genoeg runners-up die veel populairder zijn dan de winnaar.
Dit ja.

Gr gr,
Verka Serduchka en Eleni Foureira.
pi_217693617
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit ja.

Gr gr,
Groetjes terug,

Käärijä en Baby Lasagna.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:41:34 #285
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693623
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit ja.

Gr gr,
Verka dan wel weer om de verkeerde reden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 mei 2025 @ 08:29:54 #286
163650 Greys
pi_217694844
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217694861
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 08:29 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Mooi!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217694920
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:41 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Groetjes terug,

Käärijä en Baby Lasagna.
Is Baby Lasagna populair? Ik had tot zaterdagavond eigenlijk niks meer van hem gehoord. Ik denk dat het voorbeeld van afgelopen jaar eerder Joost Klein is, die is wel populairder dan de winnaar (maar geen tweede geworden, uiteraard ;( )
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 08:46:15 #289
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217694951
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 08:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Is Baby Lasagna populair? Ik had tot zaterdagavond eigenlijk niks meer van hem gehoord. Ik denk dat het voorbeeld van afgelopen jaar eerder Joost Klein is, die is wel populairder dan de winnaar (maar geen tweede geworden, uiteraard ;( )
Wordt gewoon weggegumd door de EBU, terwijl hij wel aan de semi mee heeft gedaan.
Ik vond het statement belachelijk van de EBU. Zeg dan in de show bij dat acts die mee hebben gedaan aan de finale. Dan was er geen heisa over ontstaan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217695000
quote:
[ x ]
Beetje een retorische vraag natuurlijk maar prima statement.

Dit is onhoudbaar zo.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 mei 2025 @ 09:00:33 #291
163650 Greys
pi_217695074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Beetje een retorische vraag natuurlijk maar prima statement.

Dit is onhoudbaar zo.
Spanje en België hadden het vooral over 'gingen de televotes wel goed en eerlijk' en AvroTros trekt het breder. Ben echt trots op ze. En aan de reacties op X te zien en wat men allemaal in quotetweets roept zijn veel mensen er echt blij mee.

Laat de golf richting de EBU-kust maar groter en groter worden de komende tijd zodat ze wel iets móeten doen/veranderen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217695087
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 09:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Spanje en België hadden het vooral over 'gingen de televotes wel goed en eerlijk' en AvroTros trekt het breder. Ben echt trots op ze. En aan de reacties op X te zien en wat men allemaal in quotetweets roept zijn veel mensen er echt blij mee.

Laat de golf richting de EBU-kust maar groter en groter worden de komende tijd zodat ze wel iets móeten doen/veranderen.
En wellicht ook een voordeel: we zitten nu toch al in het verdomhoekje bij de EBU dus dan kunnen we net zo goed wat harder de trom roeren :P
pi_217695100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 08:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jij misschien niet maar hij is qua optredens en schnabbels meer te zien dan Nemo. Niet alleen in de Esf Bubbel maar ook daar buiten.
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 09:05:59 #294
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217695101
quote:

[..]

Alleen ging dat vorig jaar niet zo goed.

Ik ben wel blij met het statement van AvroTros.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 mei 2025 @ 09:09:09 #295
163650 Greys
pi_217695124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 09:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Alleen ging dat vorig jaar niet zo goed.

Ik ben wel blij met het statement van AvroTros.
Ben ook blij dat het nu pal na het ESF komt, dit alles. En nu gewoon met alle omroepen de druk erop houden. Eurovision is NIKS zonder de omroepen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217695129
quote:

[..]

Inderdaad, de relatie tussen Avrotros en EBU is toch volledig verzuurd. Dan is er ook geen reden om nog om de hete brij heen te draaien. Zeg gewoon wat iedereen dwarszit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport dinsdag 20 mei 2025 @ 09:10:48 #297
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217695137
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:26 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je noemt nota bene twee nummers 2 op.

Ik vond de kwaliteit overigens niet slecht, alleen er was gewoon geen goede televotingknaller. De nummers die voor de televoting interessant waren, waren allemaal leuke gimmicks, maar geen topnummers. Nu moet ik zeggen dat ik dat nummer van Baby Lasagna ook niet bijzonder sterk vond.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 20 mei 2025 @ 09:11:58 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217695146
Baby Lasagna staat volgens mij ook op 2 of 3 Nederlandse festivals, dat zegt wel iets.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 09:14:10 #299
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217695162
quote:

[..]

Spanje kan denk ik overgaan naar het statement van AvroTros, omdat Spaanse premier al heeft opgeroepen voor boycot van Israël op het songfestival.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 20 mei 2025 @ 10:15:38 #300
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217695640
quote:
[ x ]
Eens wel. Het is een lastige spagaat ook.

Ze uitsluiten omdat je het niet met ze eens bent, is het songfestival politiek maken. Toestaan dat Israel stemmen koopt om er beter uit te komen in de publieke opinie van de internationale gemeenschap is het songfestival politiek maken. Linksom of rechtsom is het niet goed.

Misschien moeten we maar gewoon stoppen met dat hele songfestival, mensen kunnen er helaas niet mee omgaan. Heel veel mensen kunnen helaas niet gewoon een kleine 40 artiesten zien die liedjes aan het zingen zijn. Dan is het effect wel een beetje weg.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')