Ze zijn er zelf wel blij mee, geloof ik, met die staging. Maar als we eerlijk zijn is het optreden van Claude toch een beetje geflopt, met name op de zaterdagavond. Met dit nummer had je in dit veld hoger kunnen en moeten eindigen. Daar zijn misschien meerdere redenen voor, maar één ervan is toch zeker de staging. Het was te weinig memorabel. Er moet, zeker nu in het Tiktok-tijdperk, een viral moment inzitten, en dat was er gewoon helemaal niet. Had dat leuke dansje erin gedaan, dat had al veel gescheeld.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:54 schreef d_elise het volgende:
Geen idee waar ik dit moet zetten, hier leek me het meest logisch, maar ik zie net dat Pim een story heeft gedeeld met de mededeling dat de AvroTros de inzendingen heeft opengezet voor volgend jaar. Dat is geen nieuws natuurlijk, maar aangezien Pim het deelt maakt hij misschien ook komend jaar deel uit van het team en heeft hij een soort contract met de AvroTros? Dat haal ik eruit, maar misschien betekent het niets hoor.
Voor de tiktok-generatie was de spiegel met het kleine ventje misschien niet memorabel, maar ik denk wel dat een hoop kijkers het wel memorabel vonden in een rij van 26. Al was het misschien nog beter geweest om Olivier ook al in het begin te laten zien.quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze zijn er zelf wel blij mee, geloof ik, met die staging. Maar als we eerlijk zijn is het optreden van Claude toch een beetje geflopt, met name op de zaterdagavond. Met dit nummer had je in dit veld hoger kunnen en moeten eindigen. Daar zijn misschien meerdere redenen voor, maar één ervan is toch zeker de staging. Het was te weinig memorabel. Er moet, zeker nu in het Tiktok-tijdperk, een viral moment inzitten, en dat was er gewoon helemaal niet. Had dat leuke dansje erin gedaan, dat had al veel gescheeld.
Pim Brassien kan het misschien wel, dat hebben we gezien met S10, maar er moet nog wel kritisch worden gekeken naar wat er beter had gekund en gemoeten. En ik heb het gevoel dat ze dat niet gaan doen, helaas.
Dat was een sterk beeld inderdaad, maar dan moet je daar je staging omheen bouwen. Niet alleen ermee eindigen. Zoals @Dave zegt, niet te lang over nadenken, wat duidelijk wel is gebeurd. De video is sterk omdat je opent met het jongetje, daarna de dansers en spektakel, en daarna weer eindigt met het jongetje. Zo neem je de kijker mee, niet te vaag en te interessant doen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voor de tiktok-generatie was de spiegel met het kleine ventje misschien niet memorabel, maar ik denk wel dat een hoop kijkers het wel memorabel vonden in een rij van 26. Al was het misschien nog beter geweest om Olivier ook al in het begin te laten zien.
Eensquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat was een sterk beeld inderdaad, maar dan moet je daar je staging omheen bouwen. Niet alleen ermee eindigen. Zoals @:Dave zegt, niet te lang over nadenken, wat duidelijk wel is gebeurd. De video is sterk omdat je opent met het jongetje, daarna de dansers en spektakel, en daarna weer eindigt met het jongetje. Zo neem je de kijker mee, niet te vaag en te interessant doen.
En waarom doe je overal je dansje behalve op het moment suprême? Onbegrijpelijk. Misschien een beetje goedkoop om een dance break erin te doen, maar dit nummer had dat gewoon nodig (voor de televotes).
Zou heel goed kunnen inderdaad, en op een 538-feestje maakt dat niet zoveel uit maar op het ESF gelden andere wettenquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk zelf dat de dance break misschien ooit echt wel bedoeld was maar dat hij dat qua vocalen niet trok, meer dansen.
Tussen alle kritiek die je op de act kan hebben, vind ik het feit dat dat jongetje niet aan het begin zit, maar wel aan het einde, achteraf gezien wel de grootste fout. De meest onbegrijpelijke fout ook eigenlijk. Bij zo'n optreden is het enorm belangrijk wat er in de eerste minuut gebeurt en dat de act als geheel iets heeft waardoor het op een positieve manier blijft hangen. Dan heb je dat prachtige beeld van Claude en mini-Claude, en in plaats van daar je optreden omheen te bouwen van het begin tot het eind, bewaar je dat tot een moment dat het er eigenlijk niet meer toe doet. Want na ruim twee minuten heeft iedereen zijn mening wel gevormd, en als climax van iets wat al fantastisch was, werkte het natuurlijk ook niet, want de rest van de act was verder niets bijzonders.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat was een sterk beeld inderdaad, maar dan moet je daar je staging omheen bouwen. Niet alleen ermee eindigen. Zoals @:Dave zegt, niet te lang over nadenken, wat duidelijk wel is gebeurd. De video is sterk omdat je opent met het jongetje, daarna de dansers en spektakel, en daarna weer eindigt met het jongetje. Zo neem je de kijker mee, niet te vaag en te interessant doen.
En waarom doe je overal je dansje behalve op het moment suprême? Onbegrijpelijk. Misschien een beetje goedkoop om een dance break erin te doen, maar dit nummer had dat gewoon nodig (voor de televotes).
Precies. Gewoon met een korte deadline werken zodat je snel snel snel moet denken en geen tijd hebt voor dwalingen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:09 schreef Dave het volgende:
Pim moet gewoon max. een week de tijd krijgen om met iets te komen, en niet 3 maanden+ krijgen om 6 concepten uit te werken, er 1 van te kiezen, te heroverwegen, bij te schaven, er meer verhaal in zien te krijgen, het betekenisvoller te maken, toch 1 van de andere concepten te kiezen, langzaam weg te drijven van de identiteit van de artiest, etc...
Die was inderdaad beter. Meer beheerst qua emoties enzo.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Toch wel zonde dat ie het niveau van dat halve finale-optreden niet kon doortrekken naar de finale, had wellicht nog wat extra puntjes in de televote gescheeld
Het overkwam hem op dat moment, dus daar was niet zo veel aan te doen. Het kwam alleen een beetje ongemakkelijk als Toine van Peperstraten over.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die was inderdaad beter. Meer beheerst qua emoties enzo.
Ik vond die enorme snik op het eind echt heel zonde.![]()
Ik riep naar de tv:”Wat doe je nou”!?![]()
Ja, tuurlijk overkwam hem dat. Geloof dat ik de emoties al zag vlak voordat hij richting die spiegel ging.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het overkwam hem op dat moment, dus daar was niet zo veel aan te doen. Het kwam alleen een beetje ongemakkelijk als Toine van Peperstraten over.
In de staging die we zagen zie ik niet echt een optie voor dancebreak, ook niet eentje die later is geskipt. Daar was de sfeer helemaal niet naar. Het overall goede van de staging zoals die was, is het dicht bij Claude blijven met de steadycam. Het overal slechte was de too polished vibe, die Claude zijn jeugdigheid ontnam. Pim moet eerst goed kijken naar wat de essentie van de artiest is in zijn/haar uitstraling. En dan naar wat het lied aan verhaal brengt. En daar een staging om bedenken. Nu is er vooral gekeken naar wat het lied te vertellen heeft, en te weinig naar wat voor energie Claude uitstraalt. We zagen nu vooral zijn warmte terug, in de kleurstelling van het geheel. Maar zijn enthousiasme, zijn springerigheid, zijn pas 21 jaren energie..... Nope, niet gezien.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:32 schreef Greys het volgende:
Ik denk zelf dat de dance break misschien ooit echt wel bedoeld was maar dat hij dat qua vocalen niet trok, meer dansen.
Die snik was het probleem niet voor me, maar het was inderdaad veel te gespannen met die gemiste woorden en wat onzuivere tonen als gevolg.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die was inderdaad beter. Meer beheerst qua emoties enzo.
Ik vond die enorme snik op het eind echt heel zonde.![]()
Ik riep naar de tv:”Wat doe je nou”!?![]()
Hehe u las het hier als eerste. Leer mij de top 40 en Qmusic kennenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:50 schreef NailQueen het volgende:
Claude staat op 2 in de top 40. Grote kans dat hij volgende week op 1 staat. Dat gebeurde ook bij Joost en S10
quote:Op zondag 25 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
Claude heeft ook de Vlaamse Ultratop 50 gehaald. Op het nippertje op nummer 49. Tussen Gabry Ponte (San Marino 2025) en Suzan en Freek (Nederland 2026).
Niet doen Fredquote:Op zondag 25 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
Claude heeft ook de Vlaamse Ultratop 50 gehaald. Op het nippertje op nummer 49. Tussen Gabry Ponte (San Marino 2025) en Suzan en Freek (Nederland 2026).
Suzan en Freek hebben laatst bij 538 aangegeven geen ambities te hebben in die richting en daar houden wij ze aanquote:Op zondag 25 mei 2025 18:08 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
JJ (28), Red Sebastian (30), Tommy Cash (31) en Kaj (42) staan ook in de lijst. In de Waalse hitlijst is niets van het ESF terug te vinden.
Fixedquote:Op zondag 25 mei 2025 19:48 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Suzan en Freek hebben laatst bij 538 aangegeven geen ambities te hebben in die richting en daar houden wij ze aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |