Heel eerlijk, ik vind het heel tof dat het voor jou een goed jaar is. Maar de tendens de afgelopen 2/3 jaar is voor mij dat de inzendingen veel van het zelfde zijn. En niet met liedjes en acts waar ik enthousiast kan worden, hoe graag ik dat ook wil. Het ieder wat wils, dat is wat me altijd echt wel aansprak in het songfestival, maar dat is een beetje weg lijkt het.quote:Op dinsdag 21 april 2026 15:07 schreef Bohemio het volgende:
[..]
Yep, hier ben ik het wel mee eens. Of iets de toevoeging 'top' mag dragen blijft een persoonlijke smaak, voor mij is het de beste line-up sinds 2021. By far.
Maar goed, dat lijkt tegenwoordig hier vloeken in de kerk. Lekker stampvoetend elkaar de loef afsteken hoe kut het Songfestival nu is.
Ik weet het, n=1, maar na 4 matige edities met totaal nietszeggende winnende liedjes, betrap ik mezelf erop significant vaker het ESC26 Spotify playlistje te draaien. En daarin ben ik blijkbaar tóch niet de enige, gezien de AD-podcast.quote:Op woensdag 22 april 2026 22:31 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Heel eerlijk, ik vind het heel tof dat het voor jou een goed jaar is. Maar de tendens de afgelopen 2/3 jaar is voor mij dat de inzendingen veel van het zelfde zijn. En niet met liedjes en acts waar ik enthousiast kan worden, hoe graag ik dat ook wil. Het ieder wat wils, dat is wat me altijd echt wel aansprak in het songfestival, maar dat is een beetje weg lijkt het.
Bovenstaand is écht niet omdat ik allemaal per se kut wil vinden hoor. Sterker nog, ik vind het oprecht jammer. Echter, blij applaudiseren voor iets waar ik niet enthousiast van wordt... tja, die levensfase ben ik wel voorbij.
Sorry, maar dit is echt belachelijk. Dat de Israëlische inzendingen kwalitatief bij de beteren hoorden, daar valt over te discussiëren en is zeker wél afhankelijk van smaak. Als je het namelijk puur over muzikaliteit en songwriting hebt is het bijzonder matig en bijna niet van AI te onderscheiden. Tekstueel is het een aanfluiting. Ik vind het Israëlische liedje van dit jaar wel aardig, maar de afgelopen twee jaar waren voor mij om te kotsen, zo kitscherig. Zuiver kunnen zingen betekent niet automatisch dat het ook echt een goed liedje is. Beide nummers hadden met moeite de finale gehaald als bv. Slovenië ze had ingestuurd.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:24 schreef Bohemio het volgende:
[..]
Zit ik te wachten op Israël als winnaar? Nee, maar niet per definitie. Van mij hoeft niemand buitengesloten te worden, want de lijn die daarvoor getrokken wordt is altijd arbitrair. Wanneer wél en wanneer niet? Afgelopen jaren behoorde hun inzendingen kwalitatief (dat is onafhankelijk van smaak) bij de beteren, vandaar de hoge einduitslagen. Oekraïne als winnaar ik 2022 vond ik persoonlijk toch echt een stuk bedenkelijker, maar werd door vrijwel iedereen geaccepteerd.
Ah ik dacht al, waarom zelf niets bijdragen, maar positiviteit eisen van anderen. Het is weer duidelijk waar het echt om gaat.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:24 schreef Bohemio het volgende:
[..]
Afgelopen jaren behoorde hun inzendingen kwalitatief (dat is onafhankelijk van smaak) bij de beteren, vandaar de hoge einduitslagen. Oekraïne als winnaar ik 2022 vond ik persoonlijk toch echt een stuk bedenkelijker, maar werd door vrijwel iedereen geaccepteerd.
…….en dat is?quote:Op donderdag 23 april 2026 14:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is weer duidelijk waar het echt om gaat.
Kwaliteit als in: productieteam, staging, performing (“zuiver zingen” lijkt mij toch echt één van de basisvereisten?). Of het liedje je dan verder aanspreekt, dat is weer smaakgebonden. Ja, ik vond de Israëlische inzendingen de afgelopen twee edities ook kitscherig en geënd op goedkoop effectbejag. Zoals zoveel andere liedjes, van zoveel andere landen. Qua televoting is dit wel een beproefd recept.quote:Op donderdag 23 april 2026 13:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt belachelijk. Dat de Israëlische inzendingen kwalitatief bij de beteren hoorden, daar valt over te discussiëren en is zeker wél afhankelijk van smaak. Als je het namelijk puur over muzikaliteit en songwriting hebt is het bijzonder matig en bijna niet van AI te onderscheiden. Tekstueel is het een aanfluiting. Ik vind het Israëlische liedje van dit jaar wel aardig, maar de afgelopen twee jaar waren voor mij om te kotsen, zo kitscherig. Zuiver kunnen zingen betekent niet automatisch dat het ook echt een goed liedje is. Beide nummers hadden met moeite de finale gehaald als bv. Slovenië ze had ingestuurd.
Los daarvan, dat ze hoog eindigden had niks te maken met de kwaliteit die ze al dan niet hadden. Als je dat niet inziet, kom op, dan lieg je jezelf gewoon voor. Niet voor niks eindigden ze bovenaan in de televoting maar vond het stemmende publiek ze vervolgens niet de moeite waard om te beluisteren... wat bij alle andere nummers die hoog scoorden wél het geval was. En ja, ook bij Oekraïne, wat tenminste niet een paint-by-numbers dweperige ballad was en daadwerkelijk hitpotentie had.
Dergelijke dingen denk ik bij de standaard-optie Davina Michelle.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:05 schreef NLpop het volgende:
Maar hij moet niet nog jaren wachten. Lekker gaan nu hij fris en fruitig is.
Ik weet niet dat artiesten over de datum gaan zo snel als ze eenmaal rond de 30 jaar komen. Ze hebben wel snel de neiging om niet meer muzikaal relevant te zijn/gedateerde nummers uit te brengen. Uhm kuch Trijntje. Een van de favorieten dit jaar is 56 jaar (Linda), jong zijn is geen vereiste, wel goede ideeën en talent. Natuurlijk groei je op een gegeven wel mee met je leeftijd qua tekst vooral.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dergelijke dingen denk ik bij de standaard-optie Davina Michelle.
Als ze nog ooit gaat, is het inmiddels aan de late kant.
Hij kan voor een amateuristisch muziekland als UK of San Marino meedoen met die voorwaarden.quote:
Eigenlijk voelt Davina al langere tijd als weinig relevant.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:00 schreef NLpop het volgende:
Ja inderdaad Eightyone en Momo. Leeftijd doet er in principe niet toe, maar te lang wachten is geen goed idee. Je moet niet zo'n 'achterhaalde' vibe krijgen.
Eens. Ik ben sowieso niet kapot van haar muziek. Tenminste, haar zelfgeschreven materiaal. Samen met haar vriend. Het is me wat middelmatig. Het doet me weinig.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:03 schreef Eightyone het volgende:[..]
Eigenlijk voelt Davina al langere tijd als oud nieuws.
Haar laatste hit is al van een paar jaar geleden. Echt potten breken doet ze niet meer met recentere muziek.
Mart god wat een stem _0_quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:00 schreef NLpop het volgende:
Mart Hoogkamer liever niet, wat mij betreft. In elk geval niet solo.
Ja inderdaad Eightyone en Momo. Leeftijd doet er in principe niet toe, maar te lang wachten is geen goed idee. Je moet niet zo'n 'achterhaalde' vibe krijgen.
Gevalletje Bluequote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:10 schreef Momo het volgende:
Maar dit zie je wel vaker ook in andere landen in nationale finales. Artiesten die 5-10 jaar geleden een grote hit(s) hebben gehad en nu wel ineens mee willen doen. Soms is het een comeback met een banger, vaak is het een nummer wat compleet in de stijl van 10 jaar geleden valt en een beetje een flop is.
Rozen zijn rood,quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |