abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221361597
Er zijn een aantal politici zoals Mona Keijzer die het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Dus laat ik hier maar geen aandacht aangeven. Dat is het niet waard.
pi_221361845
Ja leuk, het songfestival wordt zo het festival van de fascisten en zionisten. Dankjewel EBU.
pi_221362911
Ik hoop maar dat AVROTROS het gewoon gaat doen. Ik gun het Jan Slagter niet om er mee aan de haal te gaan :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221366180
Davina Michelle kan voorlopig weggestreept worden. Ze deed een podcast interview bij Shownieuws en wil op dit moment niet meedoen, ze vindt het niet ethisch verantwoord.

Zeg nooit nooit, antwoordde Davina op de vraag. Ze vond het supervet om in Rotterdam een interval act te doen. Ze noemde ook nog even hoe goed ze met AVROTROS samenwerkte.

"Maar of ik echt als kandidaat mee ga doen, ja de tijd zal het leren. Tot nu toe gaan we niet eens meer, dus dat is nu sowieso van tafel. En als we ooit weer een keer gaan omdat de situatie verandert, of omdat de boel weer een beetje verantwoord wordt, dan... wie weet"

Zou je het leuk vinden?

"Ik vind het een mooi podium. Ik weet niet of leuk het goeie woord is, want het is echt heel spannend (lachend) nee nee wel leuk, maar het is een heftig ding, en daar leef ik voor, daar hou ik van.. en wat ik zeg: ik vind het een heel mooi podium, het kan heel mooi deuren openen, maar ik geloof er wel in dat je een beetje vast moet houden aan je eigen normen en waarden. Wat je zelf belangrijk vindt. En hoe het evenement nu in elkaar steekt, weet ik niet of ik mezelf daar bij zou aansluiten."

Waar zit 'm dat dan in?

"Nou ja, het is niet helemaal ethisch verantwoord wat er nou... Dat Israël meedoet, the whole shebang. Ze zeggen natuurlijk het moet geen politiek ding worden, muziek moet geen politiek ding zijn, maar het is nu ondertussen natuurlijk een politiek ding. Daar kan je niet meer onderuit. En als je inderdaad boe's gaat wegfilteren, en allemaal dat soort dingen moet doen om het neutraal te houden, dan denk ik: wil ik daar aan meedoen? En dat is nu.. ik denk nu, laat het effe.. ik laat het effe hangen. Laat eens effe kijken.. weet je wel. Dus dat eigenlijk."

Interessant antwoord. Davina zat naar verluidt bij de selectie voor 2026. De discussies rond Israël spelen al sinds 2024 Malmö. Zij zei voorheen steeds: alleen als ik het juiste liedje heb.

Ook interessant dat ze zo duidelijk stelling neemt, omdat de tegenstanders van de boycot (Derksen, Nijkamp, enz.) roepen dat Omroep MAX het maar moet overnemen, en dan Davina moet sturen. Maar dat gaat 'm dus niet worden.
  Moderator zaterdag 18 juli 2026 @ 00:18:11 #55
375570 crew  Cyan9
pi_221366243
Ze zeg nu wel verstandige dingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221368048
Mocht omroep Max het toch overnemen dan staat Louisa Jansen weer paraat

https://www.rtl.nl/boulev(...)ongfestivaldroom-nog
  zaterdag 18 juli 2026 @ 13:30:13 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221368130
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:26 schreef NailQueen het volgende:
Mocht omroep Max het toch overnemen dan staat Louisa Jansen weer paraat

https://www.rtl.nl/boulev(...)ongfestivaldroom-nog
Rapper Sjors, Zanger Rinus doe allemaal maar.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 13:31:20 #58
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221368157
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Oud nieuws, sinds de doorbraak van Rutger van Barneveld:

Bekijk deze YouTube-video
pi_221368274
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik meende dat haar 2024 inzending toen nog best mee viel. Maar ze kan het maar beter eerst voor San Marino proberen.
pi_221368312
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Oud nieuws, sinds de doorbraak van Rutger van Barneveld:

Bekijk deze YouTube-video
Danseressen bij zulke volkszangers vind ik altijd zo lachwekkend _O-
  zaterdag 18 juli 2026 @ 13:40:01 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221368329
Maar even serieus over wat Davina zegt, dat zien we natuurlijk ook bij artiesten in andere landen die eerst wel meededen met NFs of dat overwogen. Nu is niet de goede tijd met al die politieke onrust. Niet goed voor de kwaliteit van de muziek op het songfestival.
pi_221371112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:40 schreef Momo het volgende:
Maar even serieus over wat Davina zegt, dat zien we natuurlijk ook bij artiesten in andere landen die eerst wel meededen met NFs of dat overwogen. Nu is niet de goede tijd met al die politieke onrust. Niet goed voor de kwaliteit van de muziek op het songfestival.
Dat is waar, ik vind het ook niet goed voor de kwaliteit. Maar in het geval van Davina vind ik het krom omdat ze voor de afgelopen editie van 2026 wel een liedje had ingestuurd naar de commissie.
pi_221377709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:55 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat is waar, ik vind het ook niet goed voor de kwaliteit. Maar in het geval van Davina vind ik het krom omdat ze voor de afgelopen editie van 2026 wel een liedje had ingestuurd naar de commissie.
Kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat kun je niemand kwalijk nemen, toch?
pi_221379519
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:56 schreef Aadrianus het volgende:[..]
Kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat kun je niemand kwalijk nemen, toch?
Ja zo kan je het ook zien. Maar ik vind het te laat. Of meer.. in deze fase zinloos. Een gepasseerd station. De protesten, politieke inmenging, controverses, intimidatie en televoting manipulatie rond Israël waren heviger in 2024 en 2025.

Vanuit de EBU en de omroepen klinkt na de 2026-editie een soort opluchting door. Moron Green zei in interview met Variety begin deze maand dat de discussie over Israël afgesloten is, en er geen nieuwe stemming in de EBU komt. Dus Israël blijft. Als AVROTROS zich definitief terugtrekt dan neemt een andere omroep het waarschijnlijk over.

Dan hou ik liever AVROTROS. Van hen weten we in elk geval dat ze kritisch stelling nemen bij misstanden, niet bang zijn zich uit te spreken, zoals ook bij Joost Klein toen, en binnen de EBU geen ja-knikker zijn. Met ervaring, geleerd van fouten, enz.

Ik vind het jammer dat Davina dat niet doorziet, en vooral lijkt te redeneren vanuit wat het betekent voor haar carrière. Dat het een groot podium is, deuren kan openen, maar alsof ze niet 'besmet' wil raken met slechte PR of zo.

Nou zou Davina sowieso niet mijn eerste keuze zijn, maar ik hoop eigenlijk dat een artiest als Karsu of Bente het wel ziet, en als mogelijkheid om met een emotioneel geladen, dubbelzinnig lied ook een sterk statement te maken. Dat zou ik voor 2027 veel liever hebben dan een andere omroep die dan namens Nederland een holadijee niks-aan-de-hand inzending stuurt.
  Moderator zondag 19 juli 2026 @ 17:53:22 #65
375570 crew  Cyan9
pi_221382029
Natuurlijk redeneert Davina vanuit haar eigen carrière, het zou gek zijn als ze dat niet doet. Dat is voor een artiest belangrijker dan de principes van een omroep of de normen en waarden in een competitie.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')