Hmmm ik gaf slechts antwoord op zijn vraagquote:
it aint over till its overquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:36 schreef manny het volgende:
man man man
wat een einde van het seizoen. dat dit kan, in dit land.
Ja ik hoop op een leuk seizoen volgend seizoen, al zal het nog moeilijk genoeg worden om weer in de top 2 te eindigen, laat staan kampioen te worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:09 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
it aint over till its over
grapje natuurlijk, dit is wel gespeeld. Laatste biertjes morgen in de arena dit seizoen en dan hopen op een roerige transferzomer
Een paar dikke overwinningen zou al fijn zijn. Dit seizoen was het toch vaak wel hopen dat de kleine voorsprong standhield.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja ik hoop op een leuk seizoen volgend seizoen, al zal het nog moeilijk genoeg worden om weer in de top 2 te eindigen, laat staan kampioen te worden.
Het was knap wat ze deden, maar ik zie toch liever ander voetbal, in die zin is het misschien ook wel goed dat Bosz toch aan het langste eind trekt, al verwacht ik dat menig subtopper en eronder wel geleerd heeft van Farioli, want ook Utrecht is met een behoudende speelstijl heel ver gekomen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een paar dikke overwinningen zou al fijn zijn. Dit seizoen was het toch vaak wel hopen dat de kleine voorsprong standhield.
Het was zeker knap en het ging ook lang goed.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was knap wat ze deden, maar ik zie toch liever ander voetbal, in die zin is het misschien ook wel goed dat Bosz toch aan het langste eind trekt, al verwacht ik dat menig subtopper en eronder wel geleerd heeft van Farioli, want ook Utrecht is met een behoudende speelstijl heel ver gekomen.
Het zal er niet leuker op worden in de eredivisie.
Het is ook wel een beetje geschiedvervalsing om te doen alsof het matige spel tegen kneuzenteams pas aan het eind zichtbaar werdquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het was zeker knap en het ging ook lang goed.
Alle lof in dat opzicht. Het is in dan ook zonde dat de ketsers tegen met name Utrecht en NEC nu ons beeld van het seizoen beheersen.
Als farioli blijft zal de speelstijl aanvallender moeten.
Ben in dit erg benieuwd hoe de selectie er uit gaat zien.
Wie wordt bijvoorbeeld de keeper? Wie gaan er weg?
Komt Tadic?
Zo ja dan kunnen er wmb wel een aantal oudere spelers weg.
Dat was niet bepaald wat ik probeerde te suggereren eigenlijk, maar ik zie dat je het zo zou kunnen lezen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje geschiedvervalsing om te doen alsof het matige spel tegen kneuzenteams pas aan het eind zichtbaar werd
Natuurlijkquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:06 schreef Wotte het volgende:
Ik heb gedroomd Ajax wint met 2-1 en PSV speelt gelijk met 2-2.
Dat telt alleen niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:06 schreef Wotte het volgende:
Inderdaad . ''Voor de homo-rechten''quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel verrassend. Die gaat lekker in de zandbak cashen.
In Nederland heb je de toeslagenaffaire.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:46 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Inderdaad . ''Voor de homo-rechten''
De Hollander die vooraan staat met een moreel oordeel maar ondertussen honderden miljarden per jaar aan belastingontwijking faciliteert.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:46 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Inderdaad . ''Voor de homo-rechten''
Zonder de King Flopland optie is iedere poll ongeldig en dat laatste ben jij ook wel een beetje.quote:
Daar kwam die juist vandaan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op de PlayStation misschien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:06 schreef Wotte het volgende:
Daar was hij juist compleet ongelukkig en wilde weer terug naar Europa...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, hij dacht dat er sportief nog wat te halen was. Oeps.quote:Op zondag 18 mei 2025 00:08 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daar was hij juist compleet ongelukkig en wilde weer terug naar Europa...
Jordan Henderson zit hier nu al anderhalf jaar en heeft nog steeds niks betekend voor de toeslagenouders.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:24 schreef fetX het volgende:
[..]
In Nederland heb je de toeslagenaffaire.
had gekund. Maakte zijn doelpuntjes wel. Brobbey niet, weghorst alleen als invaller.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:15 schreef Wertha het volgende:
Unpopular opinion?
Kijkend naar onze spitsen en de linksbuitenpositie waren we met Akpom erbij (al) kampioen geworden.
quote:Op zondag 18 mei 2025 11:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
had gekund. Maakte zijn doelpuntjes wel. Brobbey niet, weghorst alleen als invaller.
Ja, Akpom doet het zo lekker tijdens zijn verhuur.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:15 schreef Wertha het volgende:
Unpopular opinion?
Kijkend naar onze spitsen en de linksbuitenpositie waren we met Akpom erbij (al) kampioen geworden.
Dat de spitsen van Ajax inderdaad ook cijfermatig te weinig weten te verzilveren voor een topclub.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:23 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ok, wat wil je precies duidelijk maken?
ah ok. Ja 100% wout als invaller wel goud waard af en toe maar allemaal te weinig iddquote:Op zondag 18 mei 2025 12:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de spitsen van Ajax inderdaad ook cijfermatig te weinig weten te verzilveren voor een topclub.
Ik heb het al eerder aangegevenquote:Op zondag 18 mei 2025 12:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ah ok. Ja 100% wout als invaller wel goud waard af en toe maar allemaal te weinig idd
Ik geloof niet dat PSV nog van slag kan raken door wat Ajax wel of niet doet vandaag. Het enige dat ons kan redden is als PSV alsnog denkt dat ze er al zijn en daardoor een paar tikken krijgen van Sparta.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:29 schreef klaasweetalles het volgende:
De enige manier om op PSV de druk te vergroten is snel op voorsprong te komen
Dan ben je virtueel kampioen en dat kan de druk op PSV vergroten
misschien raken ze van slag
maar ik denk het niet........
Nou gezien dat Brobbey iedere wedstrijd 2-3 opgelegde kansen mist is de aanvoer het probleem niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder aangegeven
ligt het aan de spitsen of ligt het aan de speelstijl van o2o
ik denk het laatste
wat moeten die spitsen dan doen als ze 70 procent van de tijd rond de middenstip lopen en geen aanvoer krijgen bij het doel
Brobbey heeft ook seizoenen gehad waar die het veel beter deed dan dit seizoen...quote:Op zondag 18 mei 2025 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou gezien dat Brobbey iedere wedstrijd 2-3 opgelegde kansen mist is de aanvoer het probleem niet.
Dan kan je net zo goed Brobbey houden als je een kopie als vervanger wil aantrekken. Gewoon weer Tadic in de spits.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:55 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit Portugeesje van Midjesland lijkt me trouwens wel een aardig spitsje die behoorlijke statistieken kan overleggen. Ziet er voetballend ook wel leuk uit. Miljoentje of 10 voor een prima all round aanvaller.
Dit is bijna het diametraal tegengestelde van Brobbey.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed Brobbey houden als je een kopie als vervanger wil aantrekken. Gewoon weer Tadic in de spits.
Pione Sistogodquote:Op zondag 18 mei 2025 12:55 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit Portugeesje van Midjesland lijkt me trouwens wel een aardig spitsje die behoorlijke statistieken kan overleggen. Ziet er voetballend ook wel leuk uit. Miljoentje of 10 voor een prima all round aanvaller.
nee is niet vreemdquote:Op zondag 18 mei 2025 13:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
De schaal is op het kasteel, beetje vreemd.
Wisten we al toch? Kunnen er niks vanquote:Op zondag 18 mei 2025 12:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de spitsen van Ajax inderdaad ook cijfermatig te weinig weten te verzilveren voor een topclub.
Volgens mij is er altijd een replica bij andere wedstrijden waar een kampioen uit zou kunnen komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Replica. De Temu-variant onder de kampioensschalenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Dat had hij kunnen doenquote:Op zondag 18 mei 2025 13:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gaat Wijndal ons dan kampioen maken?
Dat is idd het meest schrijnende. Als je maar een beetje van deze inzet had getoond tegen Sparta, NEC en Groningen, dan was je al lang en breed kampioen. Maar ja, achteraf is mooi wonen.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:34 schreef Wertha het volgende:
Oh, gaan we nu ineens vol op de aanval spelen ja?
Nee, maar hij speelt niet eens slecht.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gaat Wijndal ons dan kampioen maken?
Inzet is niet het goede woord he. Het was psychologisch, angst, ze wilden natuurlijk dolgraag (eerder te graag).quote:Op zondag 18 mei 2025 15:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is idd het meest schrijnende. Als je maar een beetje van deze inzet had getoond tegen Sparta, NEC en Groningen, dan was je al lang en breed kampioen. Maar ja, achteraf is mooi wonen.
Klopt, dit zit/zat tussen de orenquote:Op zondag 18 mei 2025 15:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inzet is niet het goede woord he. Het was psychologisch, angst, ze wilden natuurlijk dolgraag (eerder te graag).
Ze gingen natuurlijk van een team waar niemand wat van verwachtte naar ineens de gedoodverfde kampioen.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inzet is niet het goede woord he. Het was psychologisch, angst, ze wilden natuurlijk dolgraag (eerder te graag).
Nee zeker niet. Maar hoop is wel even fijnquote:
Klopt. Even leuk welquote:Op zondag 18 mei 2025 15:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Maar hoop is wel even fijn
Verhaal van het jaar…quote:
Met dit voetbal verdien je geen kampioenschap.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:18 schreef Wertha het volgende:
En klaar. Alles het putje in geflikkerd door niet op voorsprong te komen tegen Sparta.
Al moeten we reëel zijn. PSV had ook al lang en breed kampioen moeten zijn met hun zeer brede selectie.
Het is geen mooi voetbal, maar PSV had er jaren achtereen succes mee.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Met dit voetbal verdien je geen kampioenschap.
quote:Op zondag 18 mei 2025 16:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Met dit voetbal verdien je geen kampioenschap.
Tuurlijk, maar toch jammer dat het einde zo gescript overkomt. Makkelijk rood Read en dan door laten spelen tot PSV scoort. Groningen kreeg alle ruimte om er een schopwedstrijd van te maken en werd beloond met extra tijd toen ze op achterstand stonden.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:18 schreef Wertha het volgende:
En klaar. Alles het putje in geflikkerd door niet op voorsprong te komen tegen Sparta.
Al moeten we reëel zijn. PSV had ook al lang en breed kampioen moeten zijn met hun zeer brede selectie.
Zo is dat, op naar volgend seizoenquote:Op zondag 18 mei 2025 16:23 schreef XDo het volgende:
Toch nog enigszins positief het seizoen afgesloten zo.
Prima jinx uiteindelijk dit.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:06 schreef Scrummie het volgende:
Ik zou graag deze mooie, zonnige dinsdagmiddag willen aangrijpen om jullie, Ajax-fans, alvast te feliciteren met het binnenkort behalen van de landstitel.
Bij deze dus, gefeliciteerd!
Vooral @:GGMM, @:maxi-mus, @:Tjacka, @:Coco en @:Caland
Knotsgek seizoen.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:26 schreef franklop het volgende:
Ongelooflijk dat we in de positie voor een titel wisten te komen
Ongelooflijk dat we een voorsprong van 9 punten weggeven tegen godverbetert Sparta en NEC.
Oprotten met die camera!quote:Op zondag 18 mei 2025 16:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat was dat met Weghorst en die camera zojuist?
Gelukkig is dit niet in Zweden...quote:Op zondag 18 mei 2025 16:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat was dat met Weghorst en die camera zojuist?
Geen probleem vriend. Gefeliciteerd maar krijg wel de pestpleuris en lopende schijterij.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bedankt voor jullie meltdown afgelopen weken en gefeliciteerd met de tweede plaats, na vorig seizoen een knap resultaat
Tja snap op zich wel dat je als speler even niet die camera in je snufferd wil.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zoiets ja![]()
Beetje onnodig, vond het wel mooie beelden.
Gevoelsmatig, kijkend naar die beelden, is dit ook het afscheid van Farioliquote:Op zondag 18 mei 2025 16:34 schreef GwaiLow het volgende:
Een wereldprestatie van Ajax en Farioli. Dit laat het publiek gelukkig ook enorm blijken. Schitterend om te zien
Ja, dat denk ik ook.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Gevoelsmatig, kijkend naar die beelden, is dit ook het afscheid van Farioli
begrijp zijn reactie wel, van mij mag ie blijvenquote:Op zondag 18 mei 2025 16:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Geweld is nooit terecht.
Wegwezen met die tokkie
Gewoon ziek in zn kop.quote:
Dank! Een 2e positie is prachtig voor Ajax op dit moment. Perisic hadden ze nooit moeten afwijzen uiteraard. Heerlijke speler!quote:Op zondag 18 mei 2025 16:43 schreef Buitendam het volgende:
Gefeliciteerd met de tweede plaats en ontzettend bedankt voor het afwijzen van Perisic
Omdat hij denkt dat men omwille van leedvermaak zijn verdriet van dichtbij in beeld wil brengenquote:
quote:Op zondag 18 mei 2025 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
jullie moeten je kapoet schamen
negen voorsprong weggeven
dan ben je gewoon een waardeloze club
met die italiaan volgend seizoen ook als trainer verwacht ik niet veel betere prestaties enzovoort
Dan had hij zich niet als een totaaldebiel moeten gedragenquote:Op zondag 18 mei 2025 16:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat hij denkt dat men omwille van leedvermaak zijn verdriet van dichtbij in beeld wil brengen
De echte schande van dit seizoen is dat Feyenoord onder Ajax is geëindigd.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
met die italiaan volgend seizoen ook als trainer verwacht ik niet veel betere prestaties enzovoort
Tja, op kwaliteit gaat Ajax het niet redden in ieder geval. Zowel Feyenoord als PSV hebben gewoon meer kwaliteit. Je weet uiteraard niet wat er allemaal gaat gebeuren op de transfermarkt, maar ik zie dit Ajax volgend jaar niet meerstrijden voor de titel eerlijk gezegd.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:50 schreef William_Papadin het volgende:
Op naar volgend seizoen, dit seizoen gauw vergeten
Feyenoord eigenlijk het beste dus. Zowel PSV als Ajax moeten zich kapot schamen voor het weggeven van een voorsprong van 9 punten.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
Dat Feyenoord derde wordt in een jaar waar PSV en Ajax door de ondergrens zakken is eigenlijk het meest bizarre. Die hebben echt een enorme kans laten liggen.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:54 schreef franske19 het volgende:
[..]
Feyenoord eigenlijk het beste dus. Zowel PSV als Ajax moeten zich kapot schamen voor het weggeven van een voorsprong van 9 punten.
heeft alles te maken gehad met zware wedstrijden in de CL en de vele blessuresquote:Op zondag 18 mei 2025 16:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat Feyenoord derde wordt in een jaar waar PSV en Ajax door de ondergrens zakken is eigenlijk het meest bizarre. Die hebben echt een enorme kans laten liggen.
Ajax presteert boven de kwaliteiten van de selectie. Dat is gewoon een prestatie. Wat Feyenoord dit jaar heeft gedaan is beschamend, dit had een zekere tweede plek moeten zijn.
Dat blijft uiteraard gissen, maar je werd dit seizoen ook als 3e ploeg 2e.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, op kwaliteit gaat Ajax het niet redden in ieder geval. Zowel Feyenoord als PSV hebben gewoon meer kwaliteit. Je weet uiteraard niet wat er allemaal gaat gebeuren op de transfermarkt, maar ik zie dit Ajax volgend jaar niet meerstrijden voor de titel eerlijk gezegd.
KutMislinratquote:Op zondag 18 mei 2025 17:14 schreef GwaiLow het volgende:
Ik denk dat de penningmeester bij Ajax alleen maar blij is dat ze alle kampioensbonussen nu niet uit hoeven te keren. En dan eventueel ook nog aan verhuurde spelers etc. Dat loopt toch ik in de miljoenen.
Ik hoop het ook, maar volgens mij is Ajax financieel ook nog altijd behoorlijk beperkt in de mogelijkheden? Tenminste ik kan mij herinneren zulke woorden van Kroes meermaals te hebben gezien in de media. Het beeld dat ik er toch bij kreeg is dat PSV en Feyenoord op dit moment meer mogelijkheden hebben.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat blijft uiteraard gissen, maar je werd dit seizoen ook als 3e ploeg 2e.
Wel benieuwd naar de transferzomer, hopelijk kunnen ze een aardige stap zetten.
Donder toch opquote:Op zondag 18 mei 2025 17:12 schreef Parafernalia het volgende:
Toch gefeliciteerd met de 2e plek! Dat had niemand verwacht
Hoezo?? 4 doelpunten. Wat wil je nog meerquote:
Moeten we ookquote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef Bofjijff het volgende:
Prima potje vandaag, het zat er uiteindelijk niet in maar dat wisten we vooraf al.
Hopen op een roerige transferzomer, farioli gezien zijn reactie wel weg denk ik.
Feyenoord 10 punten minder, az 21. En dan hoor en lees ik dat wij ons moeten schamen
Dat moeten we ook. Wat hebben Feyenoord en AZ daar mee te maken?quote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef Bofjijff het volgende:
Prima potje vandaag, het zat er uiteindelijk niet in maar dat wisten we vooraf al.
Hopen op een roerige transferzomer, farioli gezien zijn reactie wel weg denk ik.
Feyenoord 10 punten minder, az 21. En dan hoor en lees ik dat wij ons moeten schamen
Goed argumentquote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef Bofjijff het volgende:
dat je het weggeeft nog wel ja. Maar overall overgepresteerd, selectie is verre van top en goed gebalanseerd (maar minder slecht dan sommigen willen voordoen)quote:
Ze schijnen het lek financieel aardig boven te hebben, maar je hebt nog spelers onder contract staan die je eigenlijk niet wil en ook niet makkelijk te verkopen zijn en is sowieso het beleid weer hand op de knip.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar volgens mij is Ajax financieel ook nog altijd behoorlijk beperkt in de mogelijkheden? Tenminste ik kan mij herinneren zulke woorden van Kroes meermaals te hebben gezien in de media. Het beeld dat ik er toch bij kreeg is dat PSV en Feyenoord op dit moment meer mogelijkheden hebben.
En dan hebben zij ook nog meer spelers in de selectie die een aardig bedrag kunnen opbrengen. Ik zou niet weten wie buiten misschien Hato om, nu een flink bedrag kan opleveren. Brobbey wellicht, maar die heeft ook een belabberd seizoen gehad.
Brobbey gaat zonder twijfel wereldtop worden, maar dat zal pas rond zijn 27/28ste levensjaar zijn. De vraag is of Ajax hem volgend seizoen opnieuw de kans moet geven, en dan hopen dat hij 15 a 20 goals maakt..quote:Op zondag 18 mei 2025 17:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoezo?? 4 doelpunten. Wat wil je nog meer
Is zonde, het was wel in de schoot geworpen, maar zo'n kans moet je wel pakken.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat je het weggeeft nog wel ja. Maar overall overgepresteerd, selectie is verre van top en goed gebalanseerd (maar minder slecht dan sommigen willen voordoen)
Slappe excuses man.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
heeft alles te maken gehad met zware wedstrijden in de CL en de vele blessures
Dat moet volgend seizoen beter
Ja, Ajax kon eindelijk weer vrijuit voetballen. Als we hadden gewonnen van Groningen was de wedstrijd van vandaag toch wel weer een gelijkspel geworden en hadden we weer een laatste speelronde drama.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef Bofjijff het volgende:
Slap excuusquote:Op zondag 18 mei 2025 17:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
heeft alles te maken gehad met zware wedstrijden in de CL en de vele blessures
Dat moet volgend seizoen beter
Het lukte Ajax anders aardig om van beste selectie naar het zooitje ongeregeld van vorig seizoen te komen. Dus of dat perse een paar jaar gaat duren is maar de vraag.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, Ajax kon eindelijk weer vrijuit voetballen. Als we hadden gewonnen van Groningen was de wedstrijd van vandaag toch wel weer een gelijkspel geworden en hadden we weer een laatste speelronde drama.
De CL en de 60 miljoen inkomsten moeten we koesteren en gebruiken om komend seizoen in ieder geval een ploeg te formeren die kwalitatief gelijkwaardig is aan Feyenoord, AZ en Utrecht. PSV zal komend jaar nog wel de beste selectie houden, het gaat wel een paar jaar duren voordat we dat gelijk hebben getrokken.
Ik ben ook erg benieuwd wie er blijven en wie zullen gaan. Naar het schijnt is Taylor en Hato verkopen financieel niet perse nodig al verwacht ik wel dat in elk geval 1 van die twee zal gaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze schijnen het lek financieel aardig boven te hebben, maar je hebt nog spelers onder contract staan die je eigenlijk niet wil en ook niet makkelijk te verkopen zijn en is sowieso het beleid weer hand op de knip.
Je heb echt wel wat stuntjes nodig van de zomer om een redelijke selectie neer te zetten, maar ik neem aan dat ze wel een stap gaan zetten, ook in de balans van de selectie.
De andere topclubs gaan ook wel een roerige transferzomer tegemoet, hoe die daaruit gaan komen is ook weer afwachten.
de zaakwaarnemer van taylor heeft eerder aangegeven dat hij wel weg gaat. Kan natuurlijk bluf zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben ook erg benieuwd wie er blijven en wie zullen gaan. Naar het schijnt is Taylor en Hato verkopen financieel niet perse nodig al verwacht ik wel dat in elk geval 1 van die twee zal gaan.
Henderson zal wel weggaan vermoed ik.
Van Taylor zou ik het wel begrijpen.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
de zaakwaarnemer van taylor heeft eerder aangegeven dat hij wel weg gaat. Kan natuurlijk bluf zijn.
Voor hato is het verstandig te blijven, maargoed als er een groot bod komt is die ook wel.
Wel fijn idd dat de noodzaak iets minder is om te verkopen
Ja Hato heeft nog niet echt dat breakthrough jaar gehad zoals Taylor bijvoorbeeld wel dit jaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Van Taylor zou ik het wel begrijpen.
Hato nog een jaartje zou fijn zijn.
Heel nieuwsgierig wat er met de keepers gaat gebeuren. Gorter weg lijkt me wel een zekerheidje.
Toch valt het echt wel mee in hoeverre Taylor daadwerkelijk is doorgebroken bij Ajax dit jaar. Hij heeft laten zien dat hij in de Ajax basis een seizoen lang redelijk stabiel kan meevoetballen, en hier en daar ook bepalende dingen kan doen. Maar hij zou echt prima nog minimaal een jaar kunnen verbeteren bij Ajax.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja Hato heeft nog niet echt dat breakthrough jaar gehad zoals Taylor bijvoorbeeld wel dit jaar.
Over Taylor gesproken weet iemand wanneer de gouden schoen van de eredivisie wordt bekendgemaakt?
edit:
morgen.
Die verhuurde spelers wrijven wel in hun handjes omdat ze volgend jaar gewoon CL premies opstrijken. Die doen gewoon lekker volgend jaar een Bogarde.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:12 schreef Parafernalia het volgende:
Toch gefeliciteerd met de 2e plek! Dat had niemand verwacht
quote:
was toch gewoon de keiharde realiteitquote:
5 wedstrijden voor het einde 9 punten los.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:30 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat je het weggeeft nog wel ja. Maar overall overgepresteerd, selectie is verre van top en goed gebalanseerd (maar minder slecht dan sommigen willen voordoen)
Ik als PSV'er heb toch wel een beetje medelijden met deze man. Heeft het hartstikke goed gedaan, neem m'n petje er nog altijd voor af. Gun hem wel een club als AS Roma of zo.quote:
systeemwisselingen?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
5 wedstrijden voor het einde 9 punten los.
In die laatste 5 5 punten halen en dus 10 laten liggen.
Mag het helemaal waar zijn wat je zegt, maar dit is onoverkomelijk.
En heeft alles te maken met dat de spelers op het veld weinig vastigheden hebben waar ze op terug kunnen vallen vanwege alle systeemwisselingen.
'Infamita' wat mij betreft.
quote:Weghorst verklaart duw aan cameraman
17.56,
Vandaag
Reacties
Wout Weghorst heeft een verklaring gegeven voor een incident na afloop van Ajax tegen FC Twente. De aanvaller was zijn emoties niet de baas en gaf een cameraman een duw toen hij de focus op hem legde. Weghorst gaf toe dat de buitensporige aandacht op zijn persoon hem stoort.
'Ik vind het jammer dat je op dat moment niet het elftal in beeld brengt. Hij staat aan de andere kant, hij ziet dat ik in tranen kom en dan komt hij naar mij toe. Dat is emotie. Ik vind het jammer dat die camera altijd op mij moet. Jullie journalisten en mensen vinden altijd dat je die camera op zo'n moment opzoekt. Maar dat is juist iets wat vaak tegenovergesteld gebeurt.
Zienerquote:Op maandag 28 april 2025 19:18 schreef PSVCL het volgende:
[..]
ajax gaat 78 punten pakken (de leeftijd van cruijff), als PSV alles wint komen ze op 79..
Nog geen 10 miljoen. Het is gewoon een loser.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:32 schreef GwaiLow het volgende:
Het schijnt dat er in de Premier League nog steeds clubs zijn die 40M voor Brobbey willen neerleggen. Dat zou geen gek bedrag zijn, maar ook voor die clubs een hele goede move. Brobbey kan zomaar 100 of 200 miljoen opleveren na een aantal jaar.
Zo lang is Tadic toch niet weg?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:37 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Weghorst.![]()
Lang geleden dat Ajax zo'n elftal vol met engnekken had.
quote:Op zondag 18 mei 2025 18:32 schreef GwaiLow het volgende:
Het schijnt dat er in de Premier League nog steeds clubs zijn die 40M voor Brobbey willen neerleggen. Dat zou geen gek bedrag zijn, maar ook voor die clubs een hele goede move. Brobbey kan zomaar 100 of 200 miljoen opleveren na een aantal jaar.
Dat is 2 maanden oud nieuws.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:50 schreef DobbyDobby het volgende:
Lees ik nou dat Ajax Tadic terughaalt, Farioli dit niet wil en ze het toch doen? Slim, heb je eindelijk een fatsoenlijke trainer. Jaag je hem weg.
Denk een beetje getraumatiseerd door alle huil gifjes, zie ook het de kleedkamer inrennen.quote:
Wat een ontzettende debiel. Dat Koeman dit ook maar mag zien en hem nooit, maar dan ook nooit, meer op gaat roepen voor ons mooie Nederland. Je schaamt je toch de ogen uit de kop voor zo'n gastquote:
Hij is pas 22 he. Ooit zal hij de goals echt wel gaan maken, en dan kan je hem vergelijken met een speler als Didier Drogba.quote:
Als hij ze er in de Eredivisie nog niet eens in legt waarom wel in de PL?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:07 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hij is pas 22 he. Ooit zal hij de goals echt wel gaan maken, en dan kan je hem vergelijken met een speler als Didier Drogba.
Premier League is wel heel ander voetbal, en dit ligt hem waarschijnlijk veel meer. Vooral bij subtop teams of iets lager kan hij er veel in gaan leggen. Veel verdedigers hebben ook al aangegeven niet graag tegen hem te spelen, omdat hij zo sterk is. Neemt niet weg dat hij enorm zal moeten verbeteren in zijn afwerken, maar ik denk dat hij over 3 a 4 jaar echt veel goals gaat scoren. En dan is hij vanwege zijn kracht ook nog eens een extra meerwaarde voor een team.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als hij ze er in de Eredivisie nog niet eens in legt waarom wel in de PL?
het draait allemaal om wout in het leven van wout. Maar dat is idd niks nieuws.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom is iedereen opeens verbaasd dat wappie Wout een wappie is.
Bleek niet een heel goede match toch ook? Knap hoe hij het heeft dichtgetimmerd achterin t.o.v. vorig seizoen, maar voetballend is het niet veel. En laten we de afgelopen 4-5 weken niet vergeten.quote:
Ik geloof best dat hij fysiek mee kan in de PL en zijn waarde kan hebben als aanspeelpunt. Maar die jongen heeft kansen verpest dit seizoen die Michiel Kramer allemaal wel gemaakt zou hebben. Hoe hij die in de PL dan wel zou afmaken waar hij nog minder ruimte krijgt is mij een raadsel.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Premier League is wel heel ander voetbal, en dit ligt hem waarschijnlijk veel meer. Vooral bij subtop teams of iets lager kan hij er veel in gaan leggen. Veel verdedigers hebben ook al aangegeven niet graag tegen hem te spelen, omdat hij zo sterk is. Neemt niet weg dat hij enorm zal moeten verbeteren in zijn afwerken, maar ik denk dat hij over 3 a 4 jaar echt veel goals gaat scoren. En dan is hij vanwege zijn kracht ook nog eens een extra meerwaarde voor een team.
Dat ga ik mooi wel doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:16 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
En laten we de afgelopen 4-5 weken niet vergeten.
Nergens om hoor 115 wedstrijden, 45 goals. Maar hij scoort niet in de Eredivisie verder. Dat jij niet verder kan kijken dan je neus lang is. Prima maar meng je dan niet in discussies met zwakzinnige argumentatie.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als hij ze er in de Eredivisie nog niet eens in legt waarom wel in de PL?
Hij kan het wel goed dichttimmeren ja maar het blijft een coach die Zidane of Ronaldinho gewoon op de bank zet omdat ze niet ''hard genoeg meeverdedigen''quote:Op zondag 18 mei 2025 19:16 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
Bleek niet een heel goede match toch ook? Knap hoe hij het heeft dichtgetimmerd achterin t.o.v. vorig seizoen, maar voetballend is het niet veel. En laten we de afgelopen 4-5 weken niet vergeten.
Wist niet dat je boos werd. (lol)quote:Op zondag 18 mei 2025 19:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nergens om hoor 115 wedstrijden, 45 goals. Maar hij scoort niet in de Eredivisie verder. Dat jij niet verder kan kijken dan je neus lang is. Prima maar meng je dan niet in discussies met zwakzinnige argumentatie.
Leg dan in ieder geval uit waarom dat jij meent dat hij het niet redt elders.
Wow jij bent boosquote:Op zondag 18 mei 2025 19:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nergens om hoor 115 wedstrijden, 45 goals. Maar hij scoort niet in de Eredivisie verder. Dat jij niet verder kan kijken dan je neus lang is. Prima maar meng je dan niet in discussies met zwakzinnige argumentatie.
Leg dan in ieder geval uit waarom dat jij meent dat hij het niet redt elders.
Let niet op Wotte. Die haalt nu ineens statistieken aan terwijl Gimenez datzelfde aantal goals heeft gemaakt in 73 wedstrijden Eredivisie.quote:
Ja rot op. Neem een voorbeeld aan @DombohetOlifantje1 kan je het mee eens zijn of niet maar zit in ieder geval een coherente argumentatie achter.quote:
Wat een geweldige spits.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nergens om hoor 115 wedstrijden, 45 goals. Maar hij scoort niet in de Eredivisie verder.
Ik vind het een matige spits ja dat blijkt ook in Italië. Dat ie het geluk aan zijn reet had hangen heb ik uitgebreid toegelicht.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Let niet op Wotte. Die haalt nu ineens statistieken aan terwijl Gimenez datzelfde aantal goals heeft gemaakt in 73 wedstrijden Eredivisie.
Maar die kan er dan weer niks van, maar Brubby wel.
13 wedstrijden (waarvan 6 basis), 5 goals, 2 assists. Zo slecht is dat ook weer niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vind het een matige spits ja dat blijkt ook in Italië.
Matige spits met 7 g/a in 650 minuten bij een tobbend Milaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vind het een matige spits ja dat blijkt ook in Italië. Dat ie het geluk aan zijn reet had hangen heb ik uitgebreid toegelicht.
Je kan me ieder geval niet betichten van dat ik niet eens probeer een argument er onder te hangen. Dat is wat ik zeg. Probeer het in ieder geval en rot anders op.
Hij heeft in minder dan een half seizoen meer goals dan Brobbey.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:29 schreef fetX het volgende:
[..]
13 wedstrijden (waarvan 6 basis), 5 goals, 2 assists. Zo slecht is dat ook weer niet.
Ik motiveer ze.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:29 schreef GGMM het volgende:
User @:wotte toont zich een hele slechte verliezer
Nou speelt anders nog steeds fantastisch in Turkije, basisspeler en 13 doelpunten + 16 assists.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:34 schreef Black-Death het volgende:
Tadic moeten we toch niet meer willen man..
Farioli mag prima blijven maar wel wat aanvallender spelen aub. Moet ie er wel de spelers voor krijgen
Akpom terug heb ik niet zoveel problemen mee (afhankelijk van welk soort idioot Mislintat contract die heeft).quote:
je zou zeggen dat er een middenweg is. Farioli lijkt het cattenaccio te willen voortzetten, bestuur wil het aanvallende van de gloriejaren terug. Dat laatste wil iedereen maar gaat nou eenmaal niet zo snelquote:Op zondag 18 mei 2025 19:34 schreef Black-Death het volgende:
Farioli mag prima blijven maar wel wat aanvallender spelen aub. Moet ie er wel de spelers voor krijgen
Maar goed dat was mij punt niet. Die halve gare moderator moet gewoon het goede voorbeeld geven en een fatsoenlijk argument er aan hangen als hij een mening heeft.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:29 schreef fetX het volgende:
[..]
13 wedstrijden (waarvan 6 basis), 5 goals, 2 assists. Zo slecht is dat ook weer niet.
Rustig makker. Het is de dag des Heeren.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:42 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar goed dat was mij punt niet. Die halve gare moderator moet gewoon het goede voorbeeld geven en een fatsoenlijk argument er aan hangen als hij een mening heeft.
Of ik Brobbey nou/wel geweldig vindt is niet echt relevant.
Je krijgt het in ieder geval niet terug door het niet te zoeken. Of gaat Farioli ineens voorbij aan zijn eigen speelstijl en plotseling aanvallend en dominant voetbal spelen?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je zou zeggen dat er een middenweg is. Farioli lijkt het cattenaccio te willen voortzetten, bestuur wil het aanvallende van de gloriejaren terug. Dat laatste wil iedereen maar gaat nou eenmaal niet zo snel
Nergens bewezen.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:49 schreef GwaiLow het volgende:
Farioli kan en wil ook best aanvallend en mooi voetbal gaan spelen, maar hij moet eerst een selectie hebben die dat goed kan uitvoeren.
Tsja wat is dan de middenweg?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je zou zeggen dat er een middenweg is. Farioli lijkt het cattenaccio te willen voortzetten, bestuur wil het aanvallende van de gloriejaren terug. Dat laatste wil iedereen maar gaat nou eenmaal niet zo snel
Deze opmerking geeft wel aan hoe laag de lat kennelijk is komen te liggen de laatste 2 seizoenen.quote:
wat dat betreft moet je het ook zoeken, dan rijst de vraag of farioli dan de juiste persoon is voor de job.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:46 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je krijgt het in ieder geval niet terug door het niet te zoeken. Of gaat Farioli ineens voorbij aan zijn eigen speelstijl en plotseling aanvallend en dominant voetbal spelen?
Het hypocriete is natuurlijk dat vrijwel elke Ajacied die ik ken al jaren loopt te schreeuwen dat ze 'nooit kampioen zouden willen worden op de manier waarop PSV dat wordt'. Diezelfde Ajacieden liepen tot 3 wedstrijden geleden de polonaise met het grootste afbraakvoetbal wat ik ooit heb gezien.
Je moet voorin en op het middenveld gaan investeren in meer scorend vermogen en creativiteit. De controlerende spelopvatting van Farioli is het probleem niet zo als je voldoende mensen bij de voorste 5 hebt lopen die individueel het verschil kunnen maken. Die had je dit seizoen te weinig, en dan is een tegengoal ook meteen een probleem.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:34 schreef Black-Death het volgende:
Kan prima maar daar word je geen kampioen mee. Denk dat als de verhalen kloppen dat Kroes/Farioli niet op èèn lijn zitten schijnbaar. Je wellicht beter afscheid kan nemen.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:49 schreef GwaiLow het volgende:
Farioli kan en wil ook best aanvallend en mooi voetbal gaan spelen, maar hij moet eerst een selectie hebben die dat goed kan uitvoeren.
Die oppermachtige kampioen daar is 2 x weggespeeld door AZ.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In de ren je rot competitie wordt überhaupt niet naar tactiek gekeken.
Als Kroes echt hard bezig is om Tadic terug te halen dan moeten er wel wat gesprekken plaats vinden, want dat moeten we niet willen. Daarnaast moet er op heel veel andere plekken reparaties plaats vinden, die zouden prioriteit moeten hebben.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:25 schreef Wotte het volgende:
Heb sowieso wat twijfels bij Kroes zijn functioneren. Begint al bij die aanstelling en die aandelensoap. De rommelige transferwindows en de Henderson soap. Zijn wel wat verzachtende omstandigheden natuurlijk maar goed. Nu weer verhalen dat er schijnbaar door toedoen van Kroes onvrede in de selectie groeit.
Open het topic zou ik zeggen. Mooi polletje erin.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:36 schreef GGMM het volgende:
Is er al een Kroes moet ontslagen worden topic?
Had ons in dit seizoen kampioen gemaaktquote:Op zondag 18 mei 2025 20:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
TadicDat is toch niet meer de toekomst.
Natuurlijk houden we als Ajacieden van mooi en aanvallend voetbal. Maar begrepen we ook wel dat kleinere ploegen voor het parkeren van de bus gingen.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:46 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je krijgt het in ieder geval niet terug door het niet te zoeken. Of gaat Farioli ineens voorbij aan zijn eigen speelstijl en plotseling aanvallend en dominant voetbal spelen?
Het hypocriete is natuurlijk dat vrijwel elke Ajacied die ik ken al jaren loopt te schreeuwen dat ze 'nooit kampioen zouden willen worden op de manier waarop PSV dat wordt'. Diezelfde Ajacieden liepen tot 3 wedstrijden geleden de polonaise met het grootste afbraakvoetbal wat ik ooit heb gezien.
Ajax onwaardig, ook de figuren die vooraf zouden tekenen voor een tweede plek. Volstrekt kansloos.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:45 schreef Drxx het volgende:
Wel tegen Twente kunnen winnen, maar kansloos in de reet geneukt worden door NEC. Echt om je kapot te schamen zo slecht.
Alsnog trots zijn met plek 2, ja dááág.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Had ons in dit seizoen kampioen gemaakt
Dat is inderdaad altijd maar de vraag. Ik hoop dat het ons sneller lukt.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het lukte Ajax anders aardig om van beste selectie naar het zooitje ongeregeld van vorig seizoen te komen. Dus of dat perse een paar jaar gaat duren is maar de vraag.
Zolang we maar geen idiote paniek aankopen gaan doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is inderdaad altijd maar de vraag. Ik hoop dat het ons sneller lukt.
Nostalgie aankopen . Eerst die belachelijke contractverlening met Berghuis en zo Tadic , Ten Hag , Eriksen en ik sluit Blind ook niet uit.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:57 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zolang we maar geen idiote paniek aankopen gaan doen.
Niet trots genoeg om het op het museumplein te gaan vieren.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:45 schreef Drxx het volgende:
Wel tegen Twente kunnen winnen, maar kansloos in de reet geneukt worden door NEC. Echt om je kapot te schamen zo slecht.
Alsnog trots zijn met plek 2, ja dááág.
Grachtengordel jongen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet trots genoeg om het op het museumplein te gaan vieren.
Wat wil Ajax eigenlijk? (En waarom belt niemand mij?)quote:Op zondag 18 mei 2025 20:58 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nostalgie aankopen . Eerst die belachelijke contractverlening met Berghuis en zo Tadic , Ten Hag , Eriksen en ik sluit Blind ook niet uit.
Je hebt in Jong c.q. dit seizoen (deels) aangesloten in het eerste mijns inziens een mooie lichting: Mokio, Steur, Janse, Alders, Bouwman, Jetten, Bounida, Faberski en Konadu. Denk dat je daar daadwerkelijk wel 3/4 basisspeler uit kan putten.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:57 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Farioli en Ajax: de tragikomedie van de eeuwquote:Op zondag 18 mei 2025 21:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je hebt in Jong c.q. dit seizoen (deels) aangesloten in het eerste mijns inziens een mooie lichting: Mokio, Steur, Janse, Alders, Bouwman, Jetten, Bounida, Faberski en Konadu. Denk dat je daar daadwerkelijk wel 3/4 basisspeler uit kan putten.
Laat je nou je staccato stijl varen Klaas?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Farioli en Ajax: de tragikomedie van de eeuw
Wat is dit nou weer voor clowneske soap bij Ajax? Serieus, wie heeft die man in godsnaam binnengehaald? Farioli? Meer alsof ze een Italiaans pensionado hebben gevraagd om met een betonnen muur voetbal te gaan spelen.
De spelers? Die zijn allemaal opgegroeid met Cruijffiaans meesterwerk in hun hoofd, niet met het credo ‘loop vooral níet over de middenlijn’. Alsof ze dat kunnen tegenhouden. Die gasten lopen al over de middenlijn voordat Farioli ‘halverwege’ kan uitspreken.
Het is alsof je een Ferrari vraagt om voorzichtig te rijden met de handrem erop. Die jongens zijn opgeleid in een totaal andere taal van voetbal, en dan komt Farioli met z’n laffe Italiaans defensief-systeem en wil ‘veilig’ gaan spelen. Veilig? We zijn toch Ajax, geen Italiaanse pensionado’s op een zondagmiddagje kaarten?
En natuurlijk vindt de leiding het allemaal prima — want zolang we maar niet verliezen, toch? Wie geeft er om stijl, spektakel of Cruijffiaanse magie als je maar wint (of niet verliest). Maar geloof me, dit is geen strategie, dit is langzaam zelfmoord plegen met een lach en een traan.
De enige lange termijn zeker is dat het wachten wordt op de dag dat 020 publiek weer zucht: “Herinnert iemand zich nog hoe het was toen Ajax écht voetbalde?” Nou, met Farioli erbij duurt dat nog even. En dat is tragisch — of komisch, afhankelijk van je kijk op drama.
Dus ja, ontsla die man, en snel ook, voordat ze Ajax ombouwen tot het Italiaanse Betondorp.
Stukje chatgptquote:Op zondag 18 mei 2025 21:24 schreef Wotte het volgende:
[..]
Laat je nou je staccato stijl varen Klaas?
Brobbey kan niet koppen, niet afwerken, matig passen, conditie na 5 jaar prof maximaal 60 minuten. Ligt meer op de grond dan dat tie in de spits staat.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik geloof best dat hij fysiek mee kan in de PL en zijn waarde kan hebben als aanspeelpunt. Maar die jongen heeft kansen verpest dit seizoen die Michiel Kramer allemaal wel gemaakt zou hebben. Hoe hij die in de PL dan wel zou afmaken waar hij nog minder ruimte krijgt is mij een raadsel.
Het is gewoon geen spits.
Wellicht domste aankoop van de laatste 10 jaarquote:Op zondag 18 mei 2025 21:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Brobbey kan niet koppen, niet afwerken, matig passen, conditie na 5 jaar prof maximaal 60 minuten. Ligt meer op de grond dan dat tie in de spits staat.
Over 5 jaar bij Heerenveen ofzo te bewonderen.
In Leipzig lachen ze zich nog steeds leip om die transfer
17 miljoen voor je eigen jeugdspeler die nog altijd geen wedstrijden uitspeelt en 4 (!) keer scoort in een volledig seizoenquote:Op zondag 18 mei 2025 21:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Brobbey kan niet koppen, niet afwerken, matig passen, conditie na 5 jaar prof maximaal 60 minuten. Ligt meer op de grond dan dat tie in de spits staat.
Zelfs dit is meer moeite dan jij deed @ChevyCaprice diep teleurgesteld in je.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Mee eens dat Farioli een matige trainer is die totaal niet het Ajax voetbal begrijpt en dus ook niet weet hoe hij het moet spelen. Na het rampseizoen van vorig jaar, toen we eindige als vijfde, hadden we aan het begin van dit seizoen nog steeds de vijfde selectie van de eredivisie. Maar liefst vier ploegen waren dit seizoen beter.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Farioli en Ajax: de tragikomedie van de eeuw
Wat is dit nou weer voor clowneske soap bij Ajax? Serieus, wie heeft die man in godsnaam binnengehaald? Farioli? Meer alsof ze een Italiaans pensionado hebben gevraagd om met een betonnen muur voetbal te gaan spelen.
De spelers? Die zijn allemaal opgegroeid met Cruijffiaans meesterwerk in hun hoofd, niet met het credo ‘loop vooral níet over de middenlijn’. Alsof ze dat kunnen tegenhouden. Die gasten lopen al over de middenlijn voordat Farioli ‘halverwege’ kan uitspreken.
Het is alsof je een Ferrari vraagt om voorzichtig te rijden met de handrem erop. Die jongens zijn opgeleid in een totaal andere taal van voetbal, en dan komt Farioli met z’n laffe Italiaans defensief-systeem en wil ‘veilig’ gaan spelen. Veilig? We zijn toch Ajax, geen Italiaanse pensionado’s op een zondagmiddagje kaarten?
En natuurlijk vindt de leiding het allemaal prima — want zolang we maar niet verliezen, toch? Wie geeft er om stijl, spektakel of Cruijffiaanse magie als je maar wint (of niet verliest). Maar geloof me, dit is geen strategie, dit is langzaam zelfmoord plegen met een lach en een traan.
De enige lange termijn zeker is dat het wachten wordt op de dag dat 020 publiek weer zucht: “Herinnert iemand zich nog hoe het was toen Ajax écht voetbalde?” Nou, met Farioli erbij duurt dat nog even. En dat is tragisch — of komisch, afhankelijk van je kijk op drama.
Dus ja, ontsla die man, en snel ook, voordat ze Ajax ombouwen tot het Italiaanse Betondorp.
Bord op schoot scouting.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:40 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Als Kroes echt hard bezig is om Tadic terug te halen dan moeten er wel wat gesprekken plaats vinden, want dat moeten we niet willen. Daarnaast moet er op heel veel andere plekken reparaties plaats vinden, die zouden prioriteit moeten hebben.
quote:Op zondag 30 maart 2025 17:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
Psv wint wel alle wedstrijden vanaf nu natuurlijk.
Veel succes met de strijd om plek 2.
Serieus reageren op Chatgptquote:Op zondag 18 mei 2025 22:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mee eens dat Farioli een matige trainer is die totaal niet het Ajax voetbal begrijpt en dus ook niet weet hoe hij het moet spelen. Na het rampseizoen van vorig jaar, toen we eindige als vijfde, hadden we aan het begin van dit seizoen nog steeds de vijfde selectie van de eredivisie. Maar liefst vier ploegen waren dit seizoen beter.
De directie moest er kostte wat het kost voor zorgen dat de CL werd gehaald, dus werd iemand aangesteld die dat mogelijk zou kunnen maken, op welke manier dan ook. Dat is in ieder geval gelukt. Niet omdat Farioli zo goed is, maar vooral omdat Feyenoord, AZ en Utrecht slecht hebben gepresteerd. Ajax heeft maar liefst tien punten meer heeft dan nummer 3 Feyenoord, terwijl Feyenoord op iedere positie een betere speler heeft.
Nu het CL geld in de tas is moet Ajax zo snel mogelijk weer het eigen voetbal gaan spelen en met Farioli kan dit niet. Dus inderdaad, Farioli moet worden ontslagen en er moet een trainer komen die het Ajax voetbal wel begrijpt.
Mijn voorkeur gaat naar Ten Hag.
Ja nee kijk, dat is dus precies wat ik ook niet helemaal oneens ben mee. Want als je er krom naar kijkt, dan zie je dat de ballen eigenlijk gewoon te vierkant waren dit seizoen. Farioli probeert wel iets met driehoekjes maar eindigt altijd in een trapezium van verwarring, snap je? Het middenveld stond eigenlijk meestal in de verkeerde week en dan krijg je dus dat de doelpunten achterwaarts gaan rollen.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mee eens dat Farioli een matige trainer is die totaal niet het Ajax voetbal begrijpt en dus ook niet weet hoe hij het moet spelen. Na het rampseizoen van vorig jaar, toen we eindige als vijfde, hadden we aan het begin van dit seizoen nog steeds de vijfde selectie van de eredivisie. Maar liefst vier ploegen waren dit seizoen beter.
De directie moest er kostte wat het kost voor zorgen dat de CL werd gehaald, dus werd iemand aangesteld die dat mogelijk zou kunnen maken, op welke manier dan ook. Dat is in ieder geval gelukt. Niet omdat Farioli zo goed is, maar vooral omdat Feyenoord, AZ en Utrecht slecht hebben gepresteerd. Ajax heeft maar liefst tien punten meer heeft dan nummer 3 Feyenoord, terwijl Feyenoord op iedere positie een betere speler heeft.
Nu het CL geld in de tas is moet Ajax zo snel mogelijk weer het eigen voetbal gaan spelen en met Farioli kan dit niet. Dus inderdaad, Farioli moet worden ontslagen en er moet een trainer komen die het Ajax voetbal wel begrijpt.
Mijn voorkeur gaat naar Ten Hag.
Dead internet theorie in werkingquote:Op maandag 19 mei 2025 07:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja nee kijk, dat is dus precies wat ik ook niet helemaal oneens ben mee. Want als je er krom naar kijkt, dan zie je dat de ballen eigenlijk gewoon te vierkant waren dit seizoen. Farioli probeert wel iets met driehoekjes maar eindigt altijd in een trapezium van verwarring, snap je? Het middenveld stond eigenlijk meestal in de verkeerde week en dan krijg je dus dat de doelpunten achterwaarts gaan rollen.
En dan zeggen mensen: “ja maar Champions League is binnen,” maar dat is net als zeggen dat je een pannenkoek goed hebt gebakken terwijl je vergeten bent het beslag te maken. Feyenoord had inderdaad betere schoenen aan, maar toch liep Ajax harder, wat dus nergens op slaat als je bedenkt dat de wind meestal van links kwam.
Ten Hag terughalen is sowieso logisch, want hij weet waar de ballen moeten liggen en dat is belangrijk als je geen handdoek hebt. Farioli snapt de diagonale pressing gewoon niet en z’n wissels zijn net soep zonder lepel. Dus ja, Farioli moet gewoon met de fiets naar huis en dan met Ten Hag weer aanvallend achteruit naar voren denken. Want dat is hoe Ajax in de spiegel moet spelen.
Dit is als een scheet op een plankje timmeren inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2025 07:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
J
En dan zeggen mensen: “ja maar Champions League is binnen,” maar dat is net als zeggen dat je een pannenkoek goed hebt gebakken terwijl je vergeten bent het beslag te maken.
Kroes is gewoon onderdeel van het extreem navelstarende Bestuursraad-kliekje, dat alleen maar gelooft in cULtuuRBeWakERs, ongeacht of ze voetballend iets toevoegen. Dus nu wordt dan Tadic (en ik denk eigenlijk Blind) weer naar voren geschoven, met een ideaalplaatje alsof die na zijn carrière als trainer aan de slag gaat.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet.
Als ik Ajax was zou ik gewoon niet meer gaan investeren in een inmiddels bijna 37-jarige speler voor nog een jaartje, tegen ongetwijfeld weer een mega salaris. Dat geld kun je met het oog op de langere termijn wel beter besteden lijkt me.
Veelal zijn aanvallers ook niet zulke goede trainers dus zelfs het ideale scenario valt hoogstwaarschijnlijk tegen.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:33 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Kroes is gewoon onderdeel van het extreem navelstarende Bestuursraad-kliekje, dat alleen maar gelooft in cULtuuRBeWakERs, ongeacht of ze voetballend iets toevoegen. Dus nu wordt dan Tadic (en ik denk eigenlijk Blind) weer naar voren geschoven, met een ideaalplaatje alsof die na zijn carrière als trainer aan de slag gaat.
Ik verwacht dat Memvis aantrekken.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:57 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd denk ik dat Heerenveen nog een stapje te hoog is. Prima degradatievoetbal spits.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik gok op een transfer naar Aberdeen of Swindon Town.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd denk ik dat Heerenveen nog een stapje te hoog is. Prima degradatievoetbal spits.
Wat een vermoeiende, suggestieve rommel is dit nou weer. Als je dan karaktermoord pleegt vertel dan in ieder geval de context, pedante lul dat je er rondrent.quote:"Ik heb hem wel eens van dichtbij meegemaakt op de redactie. Toen zag ik hoe hij tegen zijn vrouw deed..." Weghorst is samen met Nikki van Esch. De twee kennen elkaar van de middelbare school. Borst vond de manier waarop Weghorst tegen haar deed veelzeggend. "Dat vond ik echt heel laag. Dat zegt voor mij heel veel en ik ben het nooit vergeten. Volgens mij is het een nare man." Wat er precies is voorgevallen, deelt Borst niet.
Er komen er wel meer terug. Kroes kan aan de bak, schoon schip. Eens kijken of meneer zo goed in zijn werk is.quote:
Er waren vast ook wel kampioensshirts bij Ajax gedrukt voor de spelers eventueel. Zelfde bij finales toch, daar hebben ook beide clubs er rekening mee gehouden. Moet je een risicootje nemen.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vraag mij altijd af hoe het logistiek gaat bij dit soort nek aan nek kampioenschappen.
Waren er dan voor de zekerheid ook 50.000 van die kampioens papieren schalen aanwezig bij de arena voor het geval dat?
Ja, onder het mom van weer het Ajax-voetbal gaan spelen, spelers met Ajax-DNA i.p.v. de troep van Sven en het resultaatvoetbal van die pizzavreter.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:33 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Kroes is gewoon onderdeel van het extreem navelstarende Bestuursraad-kliekje, dat alleen maar gelooft in cULtuuRBeWakERs, ongeacht of ze voetballend iets toevoegen. Dus nu wordt dan Tadic (en ik denk eigenlijk Blind) weer naar voren geschoven, met een ideaalplaatje alsof die na zijn carrière als trainer aan de slag gaat.
Ja, tuurlijk. Jij dacht dat ze die even last minute drukken als PSV het in de blessuretijd nog zou verkwanselen?quote:Op maandag 19 mei 2025 09:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vraag mij altijd af hoe het logistiek gaat bij dit soort nek aan nek kampioenschappen.
Waren er dan voor de zekerheid ook 50.000 van die kampioens papieren schalen aanwezig bij de arena voor het geval dat?
Waarschijnlijk komen we van de meeste rotzooi pas in de laatste week van de transfermarkt af op huurbasis als andere clubs in paniek verkeren.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:11 schreef Houniet het volgende:
[..]
Er komen er wel meer terug. Kroes kan aan de bak, schoon schip. Eens kijken of meneer zo goed in zijn werk is.
Sowieso vind ik dat soort liedjes sneu. Vier je eigen feest en stop met dat sneren naar de concurrent op je kampioensfeest.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:16 schreef Houniet het volgende:
Heerlijk dat Noa Lang niet mee gaat in een van die anti Ajax liedjes tijdens die semi huldiging.
Dat vind ik juist wel mooi, emoties horen erbij. Zeker als het dan net niet lukt.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:18 schreef Tjacka het volgende:
Dat gejank van Farioli
Daar heb ik een pittige mening over
Ik deel 100% deze mening. +1 voor je gedrag.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat soort liedjes sneu. Vier je eigen feest en stop met dat sneren naar de concurrent op je kampioensfeest.
Krijg net een felicitatie van de meest verstokte Ajacied die ik ken. Ik weet hoeveel pijn het hem doet om dat te sturen en ik zou het niet in mijn hoofd halen om richting hem 'leuk' te gaan lopen doen over het kampioenschap. Ik heb hem bedankt voor de felicitaties en verder laat ik hem met rust.
hij heeft die liedjes verzonnenquote:Op maandag 19 mei 2025 09:16 schreef Houniet het volgende:
Heerlijk dat Noa Lang niet mee gaat in een van die anti Ajax liedjes tijdens die semi huldiging.
ja maar huilen op het veld is niet zo leuk hequote:Op maandag 19 mei 2025 09:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist wel mooi, emoties horen erbij. Zeker als het dan net niet lukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |