quote:Werkbezoek wethouder Meliani aan Tokio kostte gemeente ruim 17.000 euro
17 minuten geleden · Door: Stefan Bunschoten
Het vierdaagse werkbezoek dat wethouder Touria Meliani samen met een ambtenaar aan Tokio bracht, heeft iets meer dan 17.000 euro gekost.
Dat is bekend geworden na vragen van JA21-fractievoorzitter Kevin Kreuger.
Kreuger zag op Instagram foto's van Meliani en vroeg daarom om opheldering.
"Gezien de afkeer die het college getuigt jegens de nationale luchthaven Schiphol en de dikwijls beleden notie dat de gewone Amsterdammer nooit genoeg kan doen om de toekomst van het klimaat te beïnvloeden, vroeg de fractie van JA21 zich af hoe zinvol dit retourtje Japan eigenlijk is", schreef Kreuger.
De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was
met de facetime mogelijkheden van tegenwoordig , met Whatsapp en zoquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
We hebben een topic voor klein, lokaal, nieuws: POL / Lokale politiek #1
quote:Het kabinet wil vanaf 1 januari 2027 de opbrengst van de vliegbelasting verhogen door lange afstandsvluchten zwaarder te belasten.
Het doel hiervan is de hogere uitstoot van lange afstandsvluchten zwaarder te belasten en 248 miljoen euro extra opbrengst te genereren.15 jan 2025
quote:Slechts 0,2 procent van alle passagiersvervoer zijn reizen over afstanden van meer dan 1500 kilometer.
Maar juist deze veroorzaken meer dan de helft van de CO2-emissies van al het personentransport, vooral als gevolg van de hoge uitstoot door vliegverkeer.
Dit blijkt uit het nieuwe onderzoek Understanding the large role of long-distance travel in carbon emissions from passenger travel van de Universiteit van Leeds.
De onderzoekers concluderen hieruit dat beleidsmakers veel meer aandacht zouden moeten besteden aan CO2-reductie voor met name langeafstandsreizen.
Via die route kan snel veel impact worden bereikt op de klimaateffecten van transport.
stupefait ??quote:
officiële uitnodiging uit Japan voor de Groen Links wethouder van Amsterdam om te komen met een bevriende ambtenaarquote:De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was
ze zal wel geschrokken zijn hoe schoon het daar is en hoe beleefd men is en dat er geen stelende statushouders en asielzoekers lopen die drugs dealen en dat er voldoende woonruimte is en dat men ook woningen buiten de stad durft te bouwenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. En het volk is zo dom op hun te stemmen.
quote:Rob Hoogland: Amsterdamse GL-wethouder Touria Meliani vloog naar Tokio om een echte stad te ervaren, zonder stinkend vuilnis, criminaliteit en onbeschoftheid
Nou nee, ik vind ook niet dat wethouders onnodig business class moeten vliegen. Ze gaan maar gewoon tussen het normale volk zitten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@:Hexagon Een bres! Een bres! Spring er in! Spring er in!
De Groen Links dames van het autocratisch regime Amsterdamquote:
Als het echt voor werk is, vind ik economy wel erg zûnig. Maar ¤17K zou genoeg reden moeten zijn om de hele snoepreis af te blazen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind ook niet dat wethouders onnodig business class moeten vliegen. Ze gaan maar gewoon tussen het normale volk zitten.
Dat lijkt me inderdaad een normale prijs.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
4 nachten hotel in Tokio voor ¤1143 lijkt mij niet echt veel.
ze kan ook gewoon een teams gesprek doen en er hoeft niet perse een vriendin van het gemeentehuis meequote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet netjes om dat business class te doen. Maar er zijn grotere problemen.
Geen reet natuurlijk, zo'n wethouder doet daar echt niks, het is puur een snoepreisje. Als het is om je gezicht te laten zien en city-marketing technische redenen dan kun je die 17000 euro beter steken in het aanwerven van een absolute topdirigent voor het KCO.quote:
Een GroenLinks wethouder die gaat niet met een vriendin van het gemeentehuis internationaal business class vliegen vanaf Schipholquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:14 schreef Jojoke het volgende:
Als het de totaalprijs is met vluchten, hotels, eten, drinken, vervoer voor 2 personen en alles, dan weet ik niet of 17.000 heel gek is. Misschien 10.000 voor de wethouder en 7.000 voor de ambtenaar.
Belangrijk is wat het opgebracht heeft.
Is voor 2 man maar het is idd de vraag wat het nut was van deze midweek Tokio.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als het echt voor werk is, vind ik economy wel erg zûnig. Maar ¤17K zou genoeg reden moeten zijn om de hele snoepreis af te blazen.
4 nachten hotel in Tokio voor ¤1143 lijkt mij niet echt veel.
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen reet natuurlijk, zo'n wethouder doet daar echt niks, het is puur een snoepreisje. Als het is om je gezicht te laten zien en city-marketing technische redenen dan kun je die 17000 euro beter steken in het aanwerven van een absolute topdirigent voor het KCO.
Niets menselijks is een GroenLinks politicus vreemdquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is voor 2 man maar het is idd de vraag wat het nut was van deze midweek Tokio.
nou ze hebben samen een aantal musea bezochtquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.
quote:De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was.
Meliani stelt dat er al meerdere decennia een 'brede bestuurlijke samenwerking' tussen beide gemeentes is en dat de stad 'in de top 10' van bestemmingen van Amsterdamse cultuurmakers staat.
Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade, de Arts Council Tokyo en Tokyo Metropolitan Government.
Verder bezocht Meliani samen met het Hoofd Kunst en Cultuur van de gemeente meerdere musea.
Tsja, klinkt wel als een leuke 4 dagen. Maar goed, ik woon niet in Amsterdam, dus ik hoef hier ook niet extra belasting voor te betalen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze hebben samen een aantal musea bezocht
[..]
Als de gemeenteraad wil weten wat het opgeleverd heeft komt er altijd wel een mooi lulverhaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.
misschien hebben ze Japans geleerd , ze zijn wel in musea geweestquote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hoop dat ze wat geleerd heeft van dat reisje
Niets menselijks is een Groen Links politica vreemdquote:Meliani stelt dat er al meerdere decennia een 'brede bestuurlijke samenwerking' tussen beide gemeentes is en dat de stad 'in de top 10' van bestemmingen van Amsterdamse cultuurmakers staat
quote:Links stadsbestuur pakt hardwerkende Amsterdammer verder aan
Met een ongekend forse OZB-verhoging legt het linkse stadsbestuur een grote belastingverhoging neer bij hardwerkende Amsterdammers.
Dat geld gaat onvoldoende naar de zaken waar Amsterdammers zo om zitten te springen: een schone en veilige stad.
Helaas kiest het college voor continuering van de opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Op de lange termijn blijft er onvoldoende oog voor het verdienvermogen van Amsterdam, het bedrijfsleven en de hardwerkende Amsterdammer.
Fractievoorzitter Daan Wijnants: "Ongekend dat het college de Amsterdamse huizenbezitter als pinautomaat blijft gebruiken.
Tegelijkertijd wordt er onvoldoende aandacht besteed aan de kerntaken van de gemeente: een schone en veilige stad."
Woordvoerder financiën Kune Burgers: "Het college heeft in de afgelopen jaren de gemeentelijke belastingen bijna naar het maximale verhoogd
nou ze zijn wel naar de Nederlandse ambassade geweestquote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
Moralistische GroenLinks predikers willen vliegreisjes voor het plebs onbereikbaar maken maar vliegen zelf de halve wereld rond.
quote:Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade,
Zo rollen die figuren. Een hoop blabla maar uiteindelijk is het gewoon een nutteloos snoepreisje.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
Moralistische GroenLinks predikers willen vliegreisjes voor het plebs onbereikbaar maken maar vliegen zelf de halve wereld rond.
Even beeldbellen kost een stuk minderquote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze zijn wel naar de Nederlandse ambassade geweest
wat ze daar moet doen snapt ook geen mens , maar misschien wilde ze even Nederlands horen praten in Tokio
[..]
Op kosten van diezeofde belastingbetaler.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
snoepreisje ok , maar ga dan met de trein ergens heenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo rollen die figuren. Een hoop blabla maar uiteindelijk is het gewoon een nutteloos snoepreisje.
Het volk wat op GroenLinks stemt vinden dit soort vluchten volstrekt normaal. Het zou juist bijzonder zijn als ze gewoon had zitten videobellen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. En het volk is zo dom op hun te stemmen.
Héél misschien...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:13 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat ze daar eindelijk de kennis heeft opgedaan over hoe je er voor zorgt dat niet de halve stad vol zwerfvuil ligt.
Dit gedrag is het zelfde als je tegen vlees eten bent en je gaat een kippenslachterij beginnenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:38 schreef core2duo het volgende:
Het probleem is dat dit vooral speelt in Nederland. Dat keuzes en gedragingen altijd met elkaar in lijn moeten zijn. Door het zwart-wit denken is het al gauw hypocriet. Ik trek mezelf nooit wat aan van maatschappelijke discussie omtrent gedrag. Alleen ziekte of werkloosheid zullen me uit het vliegtuig houden. Leven en laten leven, in welke positie je ook zit.
De keuze van deze mensen van GroenLinks lijkt me juist heel menselijk.
Economy comfort kan je ook prima relaxed reizen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen probleem met vliegbewegingen als het nut heeft. Ik vraag me wel af of je dan echt business class moet met gemeenschapsgeld.
quote:
Het kost even tijd en moeite, maar het kijken waardquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:34 schreef michaelmoore het volgende:
Ach maakt het uit meid, we vinden wel een potje hoor
Bekijk deze YouTube-video
De onderzoekers volgen de wetenschap niet zo blijkbaar. CO2 uitstoot op vlieghoogte heeft een 2.7 keer zo hoge klimaatimpact.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met de facetime mogelijkheden van tegenwoordig , met Whatsapp en zo
Dan denk je moet dat nu met het vliegtuig vanaf Schiphol en dan ook nog businessclass met KLM
[..]
[..]
ja even Kim Kardashian nadoen , businessclass naar Tokioquote:
als ik partijleider van GL in Amsterdam zou zijn, dan was het hiermee over en sluiten voor die nep Kim Kardashian jufquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn dingen die veel beter gaan als je ergens echt bent.
Al kun je je afvragen of inspiratie voor musea nou perse helemaal uit Tokio moest komen en of het überhaupt de rol van een wethouder is om musea inspiratie te gaan geven.
Oh en businessclass op een snoepreisje waarvan je zou moeten weten dat er vragen over zouden komen is politiek achterlijk.
Woningen buiten de stad mag niet van FDFquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zal wel geschrokken zijn hoe schoon het daar is en hoe beleefd men is en dat er geen stelende statushouders en asielzoekers lopen die drugs dealen en dat er voldoende woonruimte is en dat men ook woningen buiten de stad durft te bouwen
[..]
Utopie kost geld he.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het kost even tijd en moeite, maar het kijken waard
Voortaan gaat ze met een Volkstuin clubje naar het voedsel bos op de fiets met haar vriendinquote:
Interessant verhaal, typische corruptie van een marxistisch bestuur.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het kost even tijd en moeite, maar het kijken waard
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:13 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat ze daar eindelijk de kennis heeft opgedaan over hoe je er voor zorgt dat niet de halve stad vol zwerfvuil ligt.
Of gewoon weer die naam van 1 van de voorgangers: Communistische Partij van Nederland.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:17 schreef Cockwhale het volgende:
GroenHypocriet wordt hun naam tijdens de volgende verkiezing.
Duur snoepreisje voor een goedbetaald fopbaantjequote:Touria Meliani is 1 van de 9 wethouders. Zij is verantwoordelijk voor de portefeuilles:
Kunst en cultuur
Evenementen
Inclusie en anti-discriminatiebeleid
Veel Amsterdamse bestuurders hebben niet zoveel met lokale politiek. Ze zetten zich liever in voor hun stad door constant te discussiëren over Gaza, George Floyd etc. Plus wereldreizen declareren natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:33 schreef Telefoonvork het volgende:
Wat moet een Amsterdams gemeenteraadslid nou in Tokyo?
Dit is gewoon een vakantie manquote:Op maandag 19 mei 2025 19:33 schreef Telefoonvork het volgende:
bovendien ¤8500 voor dat reisje pp is best een hoop. voor ¤98 per nacht zit je al in een hotel in Tokyo. De tarieven voor de vlucht beginnen bij ¤529. Nu kan ik mij indenken dat je businessclass wilt vliegen, maar met KLM ben je dan nog steeds niet zo belachelijk duur uit.
city tripquote:Op maandag 19 mei 2025 20:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit is gewoon een vakantie man
En bij andere organisaties wordt soms al moeilijk gedaan over 500 honderd euro als het om een 'echte' niet-vervuilende werkreis gaat.
Uh....quote:Op maandag 19 mei 2025 19:33 schreef Telefoonvork het volgende:
bovendien ¤8500 voor dat reisje pp is best een hoop. voor ¤98 per nacht zit je al in een hotel in Tokyo. De tarieven voor de vlucht beginnen bij ¤529. Nu kan ik mij indenken dat je businessclass wilt vliegen, maar met KLM ben je dan nog steeds niet zo belachelijk duur uit.
Als het met privé geld zou zijn gebeurd, dan zou dat al hypocriet zijn, maar nu dus blijkbaar met belastingcenten...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.at5.nl/nieuws(...)ente-ruim-17000-euro
Touria Meliani vloog met een bevriende collega business class vanaf Schiphol naar Tokio voor een 4 daagse citytrip
Ben je toch maar mooi 4 dagen druk met zo een citytrip
De Groen Links dames in Nederland, links preken en leven als een Kardashian
[..]
[ afbeelding ]
Simpel; die stemmers doen net zo leuk mee!quote:Op maandag 19 mei 2025 20:30 schreef -Deluzion- het volgende:
Groenlinks predikt soberheid en klimaatbewustzijn maar ondertussen vliegen hun kopstukken businessclass naar Tokio voor een vierdaags feestje. Regels en opofferingen gelden alleen voor het gewone volk. ik snap werkelijk niet waarom je ooit op links zou stemmen.
De stemmers betalen dit over het algemeen niet van belastingcenten.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Simpel; die stemmers doen net zo leuk mee!
Selfies van over de hele wereld, maar het zijn vooral de anderen die afgericht moeten worden.
Misschien een nietje teveel?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
De stemmers betalen niet over het algemeen niet van belastingcenten.
De truc is een dergelijke reis te boeken bij een reisbureau van een bekende, waar natuurlijk ook direct duizenden euro's marge opzit.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:33 schreef Telefoonvork het volgende:
ik weet niet of ze zo uitgekookt is om dat te doenquote:Op maandag 19 mei 2025 20:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De truc is een dergelijke reis te boeken bij een reisbureau van een bekende, waar natuurlijk ook direct duizenden euro's marge opzit.
Business class op lange afstanden vind ik zakelijk nog niet zo vreemd. Kom je een stuk uitgeruster aan als slapen in een economy seat.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:33 schreef Telefoonvork het volgende:
Communisme in een notendop.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:30 schreef -Deluzion- het volgende:
Groenlinks predikt soberheid en klimaatbewustzijn maar ondertussen vliegen hun kopstukken businessclass naar Tokio voor een vierdaags feestje. Regels en opofferingen gelden alleen voor het gewone volk. ik snap werkelijk niet waarom je ooit op links zou stemmen.
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:07 schreef descon het volgende:
[..]
Business class op lange afstanden vind ik zakelijk nog niet zo vreemd. Kom je een stuk uitgeruster aan als slapen in een economy seat.
Vind het belangrijker om te weten wat er nu concreet met die reis bereikt is. Dan weet je pas of het "duur" was.
Gewoon een pretreisje dus.quote:Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade, de Arts Council Tokyo en Tokyo Metropolitan Government. Verder bezocht Meliani samen met het Hoofd Kunst en Cultuur van de gemeente meerdere musea.
De meeste mensen krijgen niets mee van de gierende corruptie en dubbele standaarden bij GL of D66, omdat de pers daar amper over rapporteert. En de schamele artikelen erover worden dan midden in de nacht gepubliceerd en nooit in de herhaling. Wie krijgt er dan iets van mee? Sterker nog, de pers meldt wel in grote getale en continu in de herhaling over misstanden bij onwelgevallige partijen als de pvv of FvD. Dat is meteen voorpagina nieuws. Zo denkt de gemiddelde burger dan die partijen niet deugen (kan sec gezien waar zijn) maar de ‘middenpartijen’ zijn in vergelijking dan keurig. En dan stem je daarop.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:30 schreef -Deluzion- het volgende:
Bij sommigen is Groen links zo populair dat ze alles pikken, vooral op FOK kan Groen links weinig fout doenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:05 schreef Homey het volgende:
[..]
De meeste mensen krijgen niets mee van de gierende corruptie en dubbele standaarden bij GL of D66, omdat de pers daar amper over rapporteert. En de schamele artikelen erover worden dan midden in de nacht gepubliceerd en nooit in de herhaling.
Wie krijgt er dan iets van mee? Sterker nog, de pers meldt wel in grote getale en continu in de herhaling over misstanden bij onwelgevallige partijen als de pvv of FvD.
Dat is meteen voorpagina nieuws.
Zo denkt de gemiddelde burger dan die partijen niet deugen (kan sec gezien waar zijn) maar de ‘middenpartijen’ zijn in vergelijking dan keurig. En dan stem je daarop.
ze zijn naar musea geweest en naar de Nederlandse ambassade , ff hallo zeggenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:07 schreef descon het volgende:
[..]
Business class op lange afstanden vind ik zakelijk nog niet zo vreemd. Kom je een stuk uitgeruster aan als slapen in een economy seat.
Vind het belangrijker om te weten wat er nu concreet met die reis bereikt is. Dan weet je pas of het "duur" was.
quote:Annemarie van Gaal over krimp Schiphol: 'Dit is niet eerlijk'
Bekritiseert opiniemaker Annemarie van Gaal de dubbele moraal van PvdA en GroenLinks.
Volgens haar vliegen zij het meest op kosten van de belastingbetaler, maar pleiten ze voor krimp van Schiphol. Van Gaal pleit juist voor uitbreiding vanwege de economische voordelen.
1 uur geleden
ik heb een ban voor POL , vanwege dat ik niet links genoeg ben ,met voedselbossen, snelwegen bezetten, biodiversiteit , stikstof , wolven, ecologische Hoofdstructuren , milieu zones, inclusieve kringloop landbouw enzo,quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
We hebben een topic voor klein, lokaal, nieuws: POL / Lokale politiek #1
Same. En dat terwijl ik op een links partij gestemd heb als VVDquote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb een ban voor POL , vanwege dat ik niet links genoeg ben ,met voedselbossen, snelwegen bezetten, biodiversiteit , stikstof , wolven, ecologische Hoofdstructuren , inclusieve kringloop landbouw enzo,
Dus ik moet dit wel in NWS posten helaas
JA, als je in POL tegen snelwegen bezetten bent of tegen biodiversiteit dan heb je gelijk een BAN, dan ben je irritantquote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:53 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Same. En dat terwijl ik op een links partij gestemd heb als VVD
heel erg vaak met de taxi is ook een voorkeur voor de groen links bestuurders omdat je eigenlijk een privé auto wilt net als de upperclass in de USAquote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:06 schreef ACT-F het volgende:
De trein is natuurlijk voor de plebs:
https://www.parool.nl/ned(...)kbaar-zijn~b68a8e28/
nu gaat ze met de KLM naar Budapest, ze zoekt nog een vriendin die mee wil, de gemeente betaaldquote:
En dat kun je zien aan wat ze doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
ze zeggen groen , maar ze bedoelen poen
quote:Opinie: 'De gemeente Amsterdam krijgt niet te weinig geld van het Rijk, maar ze geeft te veel uit
Dit jaar verwacht de gemeente Amsterdam meer dan zeven miljard euro uit te geven. Dat is evenveel als twintig bruggen over het IJ kosten.
Tegenover die hoge uitgaven staan inkomsten van het Rijk en inkomsten uit lokale belastingen.
Hoewel Amsterdam van alle Nederlandse gemeenten verreweg het meeste geld krijgt, neemt het college van burgemeester en wethouders elke gelegenheid te baat om te verkondigen dat er te weinig geld uit Den Haag komt.
Het klopt dat het Rijk minder geld aan de gemeenten uitkeert, maar dat geldt voor alle Nederlandse gemeenten.
De salarissen van ambtenaren zijn voor de gemeente de grootste kostenpost, zo laat de begroting zien.
Al langer is bekend dat de gemeente Amsterdam per inwoner van alle Nederlandse gemeenten veruit de meeste ambtenaren heeft.
Dit is - net als de loonkosten - een aanwijzing dat er best wat kritischer gekeken mag worden naar de omvang van het ambtenarenapparaat.
1
Ze kunnen het ook via Teams doen. veel goedkoper en milieuvriendelijker.quote:
elitaire ballen met hun voedselbos waar ze zelf nooit komenquote:Op zondag 8 juni 2025 14:07 schreef RotatoR het volgende:
Wat een walgelijke club is dat GroenLinks toch ook.
quote:Hoewel Amsterdam van alle Nederlandse gemeenten verreweg het meeste geld krijgt, neemt het college van burgemeester en wethouders elke gelegenheid te baat om te verkondigen dat er te weinig geld uit Den Haag komt.
nou maar goed dat Airport lelystad er bij komt danquote:'BELACHELIJK dat GROENLINKS/PVDA het vaakst VLIEGT, maar niet SCHIPHOL wil uitbreiden'
Wthell is dit nu weer voor een onzinding?quote:Op zondag 8 juni 2025 13:00 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/FrisTuig/status/1931659850984935446
Nee hoor het zal haar aan haar reet roesten want niemand houd haar tegen. Die stapt mogen gewoon weer het vliegtuig in omdat ze toch al gekozen isquote:Op maandag 9 juni 2025 02:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Het domste is dat ze zelf foto’s op Instagram poste.
Dat is hetzelfde als je ziekmelden en dan posten: lekker dagje dierentuin vandaag!
het is verslavend , dat business class vliegenquote:Op maandag 9 juni 2025 03:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee hoor het zal haar aan haar reet roesten want niemand houd haar tegen. Die stapt mogen gewoon weer het vliegtuig in omdat ze toch al gekozen is
quote:Onthuld: het absurde vlieggedrag van Paul Rosenmöller
maandag, 21 oktober 2024 (12:26) - NieuwRechts.nl
In dit artikel:
Paul Rosenmöller, een prominente figuur van GroenLinks en voorstander van striktere klimaatmaatregelen, werd vorige week in de VIP-lounge van luchthaven Aruba gespot.
Hij geniet van KLM's levenslange platinumstatus, wat inhoudt dat hij gedurende minstens tien jaar elk jaar 25 keer de afstand van Amsterdam naar Tokio heeft gevlogen, resulterend in een aanzienlijke hoeveelheid XP-punten.
Deze status biedt hem tal van voordelen bij het vliegen, waaronder toegang tot business class, die zwaarder weegt in milieubelasting maar ook meer punten oplevert.
Rosenmöller's vlieggedrag roept vragen op, vooral gezien zijn eerdere uitspraken over het verminderen van CO2-uitstoot.
Dit werd extra onderstreept door een herinnering van oud-politicus Geert Dales, die een incident beschreef waarin Rosenmöller business class tickets omruilde voor economy class zodat hij zijn gezin mee kon nemen, maar tijdens de vlucht zelf in business class plaatsnam.
De waarnemingen wekken op zijn minst enige controverse over de tegenovergestelde praktijken van de 'klimaatstrijder'.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Over Rosenmöller en maar vliegen bij Groen Links!
En het ABP heeft op voorspraak van Rosenmuller haar aandelen in KLM verkocht , vanwege het klimaatquote:
https://www.telegraaf.nl/(...)epland/64386909.htmlquote:Gepensioneerden verloren 97 miljard euro omdat Paul Rosenmöller het klimaat wilde redden
dinsdag, 4 februari 2025 (09:42) - NineForNews.nl
In 2023 werd duidelijk dat pensioenfonds ABP, onder leiding van Paul Rosenmöller, een aanzienlijk verlies van 96,9 miljard euro (-17,6 procent rendement) had geleden in 2022.
Dit gebeurde terwijl het fonds 797 miljoen euro uitkeerde aan prestatievergoedingen.
Financieel expert Ab Flipse reageerde op deze situatie door te stellen dat dit verlies nooit eerder voorgekomen was in de geschiedenis van pensioenfondsen en noemde het 'crimineel' dat dit geaccepteerd wordt door de deelnemers.
Voormalig Kamerlid Harm Beertema uitte zijn zorgen op sociale media, waarbij hij de vraag stelde of de verliezen te wijten zijn aan Rosenmöllers focus op klimaatbeleggingen.
Hoogleraar Andreas Kinneging pleitte ervoor dat Rosenmöller onmiddellijk zijn functie moet afstaan en aansprakelijk moet worden gesteld.
Kinneging beschreef hem als een 'klimaatextremist' en vond het tijd om het bestuur te vervangen.
Onderzoeksjournalist Marc van der Vegt bekritiseerde de beleggingsstrategie van ABP en het uitbesteden van taken aan APG, terwijl Annemarie van Gaal in haar column aandacht besteedde aan de hoge kosten voor het bestuur van ABP, dat uit 45 medewerkers bestaat, waarvan drie uitvoerend en dertien niet-uitvoerend bestuurders die grote salarissen ontvangen.
quote:Paul Rosenmöller legt bestuursfunctie bij pensioenfonds ABP neer:
PvdA/GL-senator eerder weg dan gepland
Amsterdam- Paul Rosenmöller treedt eerder dan gepland af bij ABP.
De bestuurder, tevens Eerste Kamerlid voor PvdA/GL, zou aanvankelijk per 1 december 2025 stoppen bij het pensioenfonds voor ambtenaren en onderwijspersoneel.
Nu legt hij zijn werk al per 1 maart neer.
Belangenverstrengeling
Rosenmöller nam sinds 1 december 2021 plaats aan de bestuurstafel van ABP, het fonds dat onder meer de pensioenen voor ambtenaren regelt.
De nevenfunctie, waarvoor hij in 2023 ¤74.100 ontving op basis van een werkweek van 1,75 dag, kwam de fractievoorzitter van PvdA/GL regelmatig op kritiek te staan
Maar wel zelf platinum zijn.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En het ABP heeft op voorspraak van Rosenmuller haar aandelen in KLM verkocht , vanwege het klimaat![]()
https://www.headliner.nl/(...)den-ninefornews-2204
FTFY.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:30 schreef -Deluzion- het volgende:
Groenlinks predikt soberheid en klimaatbewustzijn maar ondertussen vliegen hun kopstukken businessclass naar Tokio voor een vierdaags feestje. Regels en opofferingen gelden alleen voor het gewone volk. ik snap werkelijk niet waarom je ooit op links GL zou stemmen.
Ja de oude Pvda is er niet meerquote:Op maandag 9 juni 2025 09:28 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
FTFY.
Ben zelf sociaal-liberaal, en heb mijn PvdA-lidmaatschap opgezegd na de fusie met GL, omdat ik totaal geen affiniteit heb met dat hypocriete clubje. En daarin ben ik zeker niet de enige. Dus bij gebrek aan een beter alternatief gaat mijn stem naar de SP.
je kunt alle musea online volgenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn dingen die veel beter gaan als je ergens echt bent.
Al kun je je afvragen of inspiratie voor musea nou perse helemaal uit Tokio moest komen en of het überhaupt de rol van een wethouder is om musea inspiratie te gaan geven.
Oh en businessclass op een snoepreisje waarvan je zou moeten weten dat er vragen over zouden komen is politiek achterlijk.
Het kan altijd gekker. How dare you!?quote:Op maandag 9 juni 2025 15:51 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ik denk dat we de Voedselbos idioten, snelweg bezetters , Palestijnse vlaggen kliek , kijk mij eens ikvliegbusinessclass gekkies, binnenstedelijk bouwen dwazen en stikstof gestoorden, genoeg voor schut gezet hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |