1
2

• vrijdag 16 mei 2025 @ 19:35 • 1
I want to live a hundred years
https://www.at5.nl/nieuws(...)ente-ruim-17000-euroTouria Meliani vloog met een collega business class vanaf Schiphol naar Tokio voor een bezoek aan Tokio
Ben je toch maar mooi 4 dagen druk met zo een citytrip
Echt top figuren al die Groen Links dames in Nederland
Werkbezoek wethouder Meliani aan Tokio kostte gemeente ruim 17.000 euro
17 minuten geleden · Door: Stefan Bunschoten
Het vierdaagse werkbezoek dat wethouder Touria Meliani samen met een ambtenaar aan Tokio bracht, heeft iets meer dan 17.000 euro gekost.
Dat is bekend geworden na vragen van JA21-fractievoorzitter Kevin Kreuger.
Kreuger zag op Instagram foto's van Meliani en vroeg daarom om opheldering.
"Gezien de afkeer die het college getuigt jegens de nationale luchthaven Schiphol en de dikwijls beleden notie dat de gewone Amsterdammer nooit genoeg kan doen om de toekomst van het klimaat te beïnvloeden, vroeg de fractie van JA21 zich af hoe zinvol dit retourtje Japan eigenlijk is", schreef Kreuger.
De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was
Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-05-2025 21:20:42
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels

• vrijdag 16 mei 2025 @ 19:36 • 2
We hebben een topic voor klein, lokaal, nieuws:
POL / Lokale politiek #1
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )

• vrijdag 16 mei 2025 @ 19:45 • 3
Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
We hebben een topic voor klein, lokaal, nieuws: POL / Lokale politiek #1
met de facetime mogelijkheden van tegenwoordig , met Whatsapp en zo
Dan denk je moet dat nu met het vliegtuig vanaf Schiphol en dan ook nog businessclass met KLM
Het kabinet wil vanaf 1 januari 2027 de opbrengst van de vliegbelasting verhogen door lange afstandsvluchten zwaarder te belasten.
Het doel hiervan is de hogere uitstoot van lange afstandsvluchten zwaarder te belasten en 248 miljoen euro extra opbrengst te genereren.15 jan 2025
Slechts 0,2 procent van alle passagiersvervoer zijn reizen over afstanden van meer dan 1500 kilometer.
Maar juist deze veroorzaken meer dan de helft van de CO2-emissies van al het personentransport, vooral als gevolg van de hoge uitstoot door vliegverkeer.
Dit blijkt uit het nieuwe onderzoek Understanding the large role of long-distance travel in carbon emissions from passenger travel van de Universiteit van Leeds.
De onderzoekers concluderen hieruit dat beleidsmakers veel meer aandacht zouden moeten besteden aan CO2-reductie voor met name langeafstandsreizen.
Via die route kan snel veel impact worden bereikt op de klimaateffecten van transport.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels

• vrijdag 16 mei 2025 @ 20:18 • 4
Straight Cash Homie
Oke, en nu?
Put these foolish ambitions to rest.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 20:26 • 5
Alles komt goed.
Goh, ik ben echt stupefait
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam

• vrijdag 16 mei 2025 @ 20:31 • 6
Weer zo'n kut millennial.
Lekker hypocriet weer, en daarnaast ook nog behoorlijke geldverspilling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel

• vrijdag 16 mei 2025 @ 20:53 • 7
Op vrijdag 16 mei 2025 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goh, ik ben echt stupefait
stupefait ??
Is dat elitaire Groen Links taal ?
verbijsterd
De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was
officiële uitnodiging uit Japan voor de Groen Links wethouder van Amsterdam om te komen met een bevriende ambtenaar
Ja dan moet je gelijk gaan , op kosten van Amsterdam
Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2025 21:16:30

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:10 • 8
De weg vooruit is de weg terug
Haha. En het volk is zo dom op hun te stemmen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:18 • 9
Culinair tegen Corona
Ik mag hopen dat mijn zakelijke vlucht naar Tokio ook BC is

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:19 • 10
Op vrijdag 16 mei 2025 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
ze zal wel geschrokken zijn hoe schoon het daar is en hoe beleefd men is en dat er geen stelende statushouders en asielzoekers lopen die drugs dealen en dat er voldoende woonruimte is en dat men ook woningen buiten de stad durft te bouwen
Rob Hoogland: Amsterdamse GL-wethouder Touria Meliani vloog naar Tokio om een echte stad te ervaren, zonder stinkend vuilnis, criminaliteit en onbeschoftheid

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:19 • 11
GroenLinks, dan weet je het wel. Elitaire club die vooral bezig is met hoe anderen het allemaal anders moet doen.
Maar goed, dat volk binnen de A10 heeft er zelf voor gekozen, dus niet zeiken nu.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:20 • 12
Marcouch was laatst ook al op vakantie toen Arnhem in brand stond.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:20 • 13
Culinair tegen Corona
@Hexagon Een bres! Een bres! Spring er in! Spring er in!

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:21 • 14
Vreemd Fenomeen
Op vrijdag 16 mei 2025 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@:Hexagon Een bres! Een bres! Spring er in! Spring er in!
Nou nee, ik vind ook niet dat wethouders onnodig business class moeten vliegen. Ze gaan maar gewoon tussen het normale volk zitten.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:25 • 15
Culinair tegen Corona

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:32 • 16
#MakeLanciaGreatAgain
Mooi. Ik ga naar Tokio.
¤17K voor een pauper vrije vlucht is redelijk OK.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:34 • 17
Op vrijdag 16 mei 2025 21:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De Groen Links dames van het autocratisch regime Amsterdam

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:36 • 18
#MakeLanciaGreatAgain
Op vrijdag 16 mei 2025 21:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind ook niet dat wethouders onnodig business class moeten vliegen. Ze gaan maar gewoon tussen het normale volk zitten.
Als het echt voor werk is, vind ik economy wel erg zûnig. Maar ¤17K zou genoeg reden moeten zijn om de hele snoepreis af te blazen.
4 nachten hotel in Tokio voor ¤1143 lijkt mij niet echt veel.
Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 16-05-2025 21:42:20
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:50 • 19
Black Metal fan
Dat is niet netjes om dat business class te doen. Maar er zijn grotere problemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:51 • 20
Black Metal fan
Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een normale prijs.
Dat ben je in Amsterdam, Berlijn, of Parijs ook makkelijk kwijt voor een paar dagen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 21:57 • 21
Op vrijdag 16 mei 2025 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet netjes om dat business class te doen. Maar er zijn grotere problemen.
ze kan ook gewoon een teams gesprek doen en er hoeft niet perse een vriendin van het gemeentehuis mee

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:14 • 22
Als het de totaalprijs is met vluchten, hotels, eten, drinken, vervoer voor 2 personen en alles, dan weet ik niet of 17.000 heel gek is. Misschien 10.000 voor de wethouder en 7.000 voor de ambtenaar.
Belangrijk is wat het opgebracht heeft.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:16 • 23
highbrow marxist
Op vrijdag 16 mei 2025 22:14 schreef Jojoke het volgende:
Geen reet natuurlijk, zo'n wethouder doet daar echt niks, het is puur een snoepreisje. Als het is om je gezicht te laten zien en city-marketing technische redenen dan kun je die 17000 euro beter steken in het aanwerven van een absolute topdirigent voor het KCO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:18 • 24
Op vrijdag 16 mei 2025 22:14 schreef Jojoke het volgende:
Als het de totaalprijs is met vluchten, hotels, eten, drinken, vervoer voor 2 personen en alles, dan weet ik niet of 17.000 heel gek is. Misschien 10.000 voor de wethouder en 7.000 voor de ambtenaar.
Een GroenLinks wethouder die gaat niet met een vriendin van het gemeentehuis internationaal business class vliegen vanaf Schiphol
Die communiceert met Teams
Misschien wilde ze een keer een schone stad zien die niet volgepropt is met woon blokjes en zonder illegale drugsverkopers
Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-05-2025 08:44:18

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:22 • 25
VOC mentaliteit
Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als het echt voor werk is, vind ik economy wel erg zûnig. Maar ¤17K zou genoeg reden moeten zijn om de hele snoepreis af te blazen.
Is voor 2 man maar het is idd de vraag wat het nut was van deze midweek Tokio.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:34 • 26
Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen reet natuurlijk, zo'n wethouder doet daar echt niks, het is puur een snoepreisje. Als het is om je gezicht te laten zien en city-marketing technische redenen dan kun je die 17000 euro beter steken in het aanwerven van een absolute topdirigent voor het KCO.
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:34 • 27
Op vrijdag 16 mei 2025 22:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is voor 2 man maar het is idd de vraag wat het nut was van deze midweek Tokio.
Niets menselijks is een GroenLinks politicus vreemd
https://www.depolitiekeschool.nl/het-politieke-spel/https://www.filosofie.nl/(...)hun-eigen-ideologie/

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:38 • 28
Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.
nou ze hebben samen een aantal musea bezocht
De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was.
Meliani stelt dat er al meerdere decennia een 'brede bestuurlijke samenwerking' tussen beide gemeentes is en dat de stad 'in de top 10' van bestemmingen van Amsterdamse cultuurmakers staat.
Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade, de Arts Council Tokyo en Tokyo Metropolitan Government.
Verder bezocht Meliani samen met het Hoofd Kunst en Cultuur van de gemeente meerdere musea.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 22:46 • 29
Op vrijdag 16 mei 2025 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze hebben samen een aantal musea bezocht
[..]
Tsja, klinkt wel als een leuke 4 dagen. Maar goed, ik woon niet in Amsterdam, dus ik hoef hier ook niet extra belasting voor te betalen.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 23:08 • 30
highbrow marxist
Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als de gemeenteraad wil weten wat het opgeleverd heeft komt er altijd wel een mooi lulverhaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.

• vrijdag 16 mei 2025 @ 23:12 • 31
Moderator
Schopje NWS.
Bericht 76% gewijzigd door Cyan9 op 16-05-2025 23:36:24
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 00:10 • 32
ILLUMINATI
hoop dat ze wat geleerd heeft van dat reisje
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/

• zaterdag 17 mei 2025 @ 00:50 • 33
Op zaterdag 17 mei 2025 00:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hoop dat ze wat geleerd heeft van dat reisje
misschien hebben ze Japans geleerd , ze zijn wel in musea geweest
Meliani stelt dat er al meerdere decennia een 'brede bestuurlijke samenwerking' tussen beide gemeentes is en dat de stad 'in de top 10' van bestemmingen van Amsterdamse cultuurmakers staat
Niets menselijks is een Groen Links politica vreemd
Of ze nu de andere 9 ook gaan doen samen dat is niet bekend
Links stadsbestuur pakt hardwerkende Amsterdammer verder aan
Met een ongekend forse OZB-verhoging legt het linkse stadsbestuur een grote belastingverhoging neer bij hardwerkende Amsterdammers.
Dat geld gaat onvoldoende naar de zaken waar Amsterdammers zo om zitten te springen: een schone en veilige stad.
Helaas kiest het college voor continuering van de opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Op de lange termijn blijft er onvoldoende oog voor het verdienvermogen van Amsterdam, het bedrijfsleven en de hardwerkende Amsterdammer.
Fractievoorzitter Daan Wijnants: "Ongekend dat het college de Amsterdamse huizenbezitter als pinautomaat blijft gebruiken.
Tegelijkertijd wordt er onvoldoende aandacht besteed aan de kerntaken van de gemeente: een schone en veilige stad."
Woordvoerder financiën Kune Burgers: "Het college heeft in de afgelopen jaren de gemeentelijke belastingen bijna naar het maximale verhoogd
Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-05-2025 08:12:59

• zaterdag 17 mei 2025 @ 01:55 • 34
Moralistische GroenLinks predikers willen vliegreisjes voor het plebs onbereikbaar maken maar vliegen zelf de halve wereld rond.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 08:46 • 35
Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
Moralistische GroenLinks predikers willen vliegreisjes voor het plebs onbereikbaar maken maar vliegen zelf de halve wereld rond.
nou ze zijn wel naar de Nederlandse ambassade geweest
wat ze daar moet doen snapt ook geen mens , maar misschien wilde ze even Nederlands horen praten in Tokio
Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade,

• zaterdag 17 mei 2025 @ 08:50 • 36
Goh wat is het kapsel van Faber dan toch spotgoedkoop he

• zaterdag 17 mei 2025 @ 08:56 • 37
Voordat ik dit ga veroordelen wil ik eerst weten wat er, naast wat uitstoot, concreet met deze trip bereikt is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa

• zaterdag 17 mei 2025 @ 09:01 • 38
Onmeunige gaspedoal emmer
Op vrijdag 16 mei 2025 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Oke, en nu?
Ze kan haar koffers pakken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM

• zaterdag 17 mei 2025 @ 09:12 • 39
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
Leuk nieuws voor alle mensen die nog steeds wachten tot Amsterdam hun facturen eindelijk betaalt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 09:16 • 40
Zo rollen die figuren. Een hoop blabla maar uiteindelijk is het gewoon een nutteloos snoepreisje.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 09:17 • 41
Op zaterdag 17 mei 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze zijn wel naar de Nederlandse ambassade geweest
wat ze daar moet doen snapt ook geen mens , maar misschien wilde ze even Nederlands horen praten in Tokio
[..]
Even beeldbellen kost een stuk minder

• zaterdag 17 mei 2025 @ 10:01 • 42
Jaja GL vol geleuter over normen&waarden, milieu en noem maar op maar ondertussen dit.
Ô mon citoyens vous serez unis.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 10:05 • 43
'echt wel'
Rules for thee, but not for me.
Typisch weer van dat hypocriete gl.
Er is trouwens ook zoiets als economy comfort, ook prima voor long haul. En uberhaupt long haul voor gl leden

. Ga maar lekker teamsen/zoomen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016

• zaterdag 17 mei 2025 @ 10:06 • 44
'echt wel'
Op kosten van diezeofde belastingbetaler.
Dit is zo hypocriet op zoveel niveaus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016

• zaterdag 17 mei 2025 @ 10:52 • 45
Home is where the cat is.
Do as I say, don't do as I do.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 11:08 • 46
Op zaterdag 17 mei 2025 09:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo rollen die figuren. Een hoop blabla maar uiteindelijk is het gewoon een nutteloos snoepreisje.
snoepreisje ok , maar ga dan met de trein ergens heen
maar niet Business Class vanaf Schiphol naar Tokio met je favoriete collega ambtenaar
ga je mee , ja leuk he , gezellig ,

• zaterdag 17 mei 2025 @ 11:13 • 47
Misschien dat ze daar eindelijk de kennis heeft opgedaan over hoe je er voor zorgt dat niet de halve stad vol zwerfvuil ligt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block

• zaterdag 17 mei 2025 @ 11:34 • 48
Ach maakt het uit meid, we vinden wel een potje hoor
Bekijk deze YouTube-video

• zaterdag 17 mei 2025 @ 11:38 • 49
Het probleem is dat dit vooral speelt in Nederland. Dat keuzes en gedragingen altijd met elkaar in lijn moeten zijn. Door het zwart-wit denken is het al gauw hypocriet. Ik trek mezelf nooit wat aan van maatschappelijke discussie omtrent gedrag. Alleen ziekte of werkloosheid zullen me uit het vliegtuig houden. Leven en laten leven, in welke positie je ook zit.
De keuze van deze mensen van GroenLinks lijkt me juist heel menselijk.

• zaterdag 17 mei 2025 @ 11:40 • 50
Op vrijdag 16 mei 2025 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Het volk wat op GroenLinks stemt vinden dit soort vluchten volstrekt normaal. Het zou juist bijzonder zijn als ze gewoon had zitten videobellen.
1
2