quote:Werkbezoek wethouder Meliani aan Tokio kostte gemeente ruim 17.000 euro
17 minuten geleden · Door: Stefan Bunschoten
Het vierdaagse werkbezoek dat wethouder Touria Meliani samen met een ambtenaar aan Tokio bracht, heeft iets meer dan 17.000 euro gekost.
Dat is bekend geworden na vragen van JA21-fractievoorzitter Kevin Kreuger.
Kreuger zag op Instagram foto's van Meliani en vroeg daarom om opheldering.
"Gezien de afkeer die het college getuigt jegens de nationale luchthaven Schiphol en de dikwijls beleden notie dat de gewone Amsterdammer nooit genoeg kan doen om de toekomst van het klimaat te beïnvloeden, vroeg de fractie van JA21 zich af hoe zinvol dit retourtje Japan eigenlijk is", schreef Kreuger.
De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was
met de facetime mogelijkheden van tegenwoordig , met Whatsapp en zoquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
We hebben een topic voor klein, lokaal, nieuws: POL / Lokale politiek #1
quote:Het kabinet wil vanaf 1 januari 2027 de opbrengst van de vliegbelasting verhogen door lange afstandsvluchten zwaarder te belasten.
Het doel hiervan is de hogere uitstoot van lange afstandsvluchten zwaarder te belasten en 248 miljoen euro extra opbrengst te genereren.15 jan 2025
quote:Slechts 0,2 procent van alle passagiersvervoer zijn reizen over afstanden van meer dan 1500 kilometer.
Maar juist deze veroorzaken meer dan de helft van de CO2-emissies van al het personentransport, vooral als gevolg van de hoge uitstoot door vliegverkeer.
Dit blijkt uit het nieuwe onderzoek Understanding the large role of long-distance travel in carbon emissions from passenger travel van de Universiteit van Leeds.
De onderzoekers concluderen hieruit dat beleidsmakers veel meer aandacht zouden moeten besteden aan CO2-reductie voor met name langeafstandsreizen.
Via die route kan snel veel impact worden bereikt op de klimaateffecten van transport.
stupefait ??quote:
officiële uitnodiging uit Japan voor de Groen Links wethouder van Amsterdam om te komen met een bevriende ambtenaarquote:De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was
ze zal wel geschrokken zijn hoe schoon het daar is en hoe beleefd men is en dat er geen stelende statushouders en asielzoekers lopen die drugs dealen en dat er voldoende woonruimte is en dat men ook woningen buiten de stad durft te bouwenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. En het volk is zo dom op hun te stemmen.
quote:Rob Hoogland: Amsterdamse GL-wethouder Touria Meliani vloog naar Tokio om een echte stad te ervaren, zonder stinkend vuilnis, criminaliteit en onbeschoftheid
Nou nee, ik vind ook niet dat wethouders onnodig business class moeten vliegen. Ze gaan maar gewoon tussen het normale volk zitten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@:Hexagon Een bres! Een bres! Spring er in! Spring er in!
De Groen Links dames van het autocratisch regime Amsterdamquote:
Als het echt voor werk is, vind ik economy wel erg zûnig. Maar ¤17K zou genoeg reden moeten zijn om de hele snoepreis af te blazen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind ook niet dat wethouders onnodig business class moeten vliegen. Ze gaan maar gewoon tussen het normale volk zitten.
Dat lijkt me inderdaad een normale prijs.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
4 nachten hotel in Tokio voor ¤1143 lijkt mij niet echt veel.
ze kan ook gewoon een teams gesprek doen en er hoeft niet perse een vriendin van het gemeentehuis meequote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is niet netjes om dat business class te doen. Maar er zijn grotere problemen.
Geen reet natuurlijk, zo'n wethouder doet daar echt niks, het is puur een snoepreisje. Als het is om je gezicht te laten zien en city-marketing technische redenen dan kun je die 17000 euro beter steken in het aanwerven van een absolute topdirigent voor het KCO.quote:
Een GroenLinks wethouder die gaat niet met een vriendin van het gemeentehuis internationaal business class vliegen vanaf Schipholquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:14 schreef Jojoke het volgende:
Als het de totaalprijs is met vluchten, hotels, eten, drinken, vervoer voor 2 personen en alles, dan weet ik niet of 17.000 heel gek is. Misschien 10.000 voor de wethouder en 7.000 voor de ambtenaar.
Belangrijk is wat het opgebracht heeft.
Is voor 2 man maar het is idd de vraag wat het nut was van deze midweek Tokio.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als het echt voor werk is, vind ik economy wel erg zûnig. Maar ¤17K zou genoeg reden moeten zijn om de hele snoepreis af te blazen.
4 nachten hotel in Tokio voor ¤1143 lijkt mij niet echt veel.
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen reet natuurlijk, zo'n wethouder doet daar echt niks, het is puur een snoepreisje. Als het is om je gezicht te laten zien en city-marketing technische redenen dan kun je die 17000 euro beter steken in het aanwerven van een absolute topdirigent voor het KCO.
Niets menselijks is een GroenLinks politicus vreemdquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is voor 2 man maar het is idd de vraag wat het nut was van deze midweek Tokio.
nou ze hebben samen een aantal musea bezochtquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.
quote:De wethouder schrijft in antwoord op de vragen dat er vanuit Tokio een officiële uitnodiging gekomen was.
Meliani stelt dat er al meerdere decennia een 'brede bestuurlijke samenwerking' tussen beide gemeentes is en dat de stad 'in de top 10' van bestemmingen van Amsterdamse cultuurmakers staat.
Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade, de Arts Council Tokyo en Tokyo Metropolitan Government.
Verder bezocht Meliani samen met het Hoofd Kunst en Cultuur van de gemeente meerdere musea.
Tsja, klinkt wel als een leuke 4 dagen. Maar goed, ik woon niet in Amsterdam, dus ik hoef hier ook niet extra belasting voor te betalen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze hebben samen een aantal musea bezocht
[..]
Als de gemeenteraad wil weten wat het opgeleverd heeft komt er altijd wel een mooi lulverhaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als gemeenteraad wil je natuurlijk weten waarom de wethouder er was en met welk doel. Ik neem aan dat de gemeenteraad haar werk doet en dat ze bekijken waarom de wethouder er was en wat het opgeleverd heeft.
misschien hebben ze Japans geleerd , ze zijn wel in musea geweestquote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hoop dat ze wat geleerd heeft van dat reisje
Niets menselijks is een Groen Links politica vreemdquote:Meliani stelt dat er al meerdere decennia een 'brede bestuurlijke samenwerking' tussen beide gemeentes is en dat de stad 'in de top 10' van bestemmingen van Amsterdamse cultuurmakers staat
quote:Links stadsbestuur pakt hardwerkende Amsterdammer verder aan
Met een ongekend forse OZB-verhoging legt het linkse stadsbestuur een grote belastingverhoging neer bij hardwerkende Amsterdammers.
Dat geld gaat onvoldoende naar de zaken waar Amsterdammers zo om zitten te springen: een schone en veilige stad.
Helaas kiest het college voor continuering van de opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Op de lange termijn blijft er onvoldoende oog voor het verdienvermogen van Amsterdam, het bedrijfsleven en de hardwerkende Amsterdammer.
Fractievoorzitter Daan Wijnants: "Ongekend dat het college de Amsterdamse huizenbezitter als pinautomaat blijft gebruiken.
Tegelijkertijd wordt er onvoldoende aandacht besteed aan de kerntaken van de gemeente: een schone en veilige stad."
Woordvoerder financiën Kune Burgers: "Het college heeft in de afgelopen jaren de gemeentelijke belastingen bijna naar het maximale verhoogd
nou ze zijn wel naar de Nederlandse ambassade geweestquote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
Moralistische GroenLinks predikers willen vliegreisjes voor het plebs onbereikbaar maken maar vliegen zelf de halve wereld rond.
quote:Er is onder meer gesproken met de Nederlandse ambassade,
Zo rollen die figuren. Een hoop blabla maar uiteindelijk is het gewoon een nutteloos snoepreisje.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
Moralistische GroenLinks predikers willen vliegreisjes voor het plebs onbereikbaar maken maar vliegen zelf de halve wereld rond.
Even beeldbellen kost een stuk minderquote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze zijn wel naar de Nederlandse ambassade geweest
wat ze daar moet doen snapt ook geen mens , maar misschien wilde ze even Nederlands horen praten in Tokio
[..]
Op kosten van diezeofde belastingbetaler.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:55 schreef RotatoR het volgende:
snoepreisje ok , maar ga dan met de trein ergens heenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo rollen die figuren. Een hoop blabla maar uiteindelijk is het gewoon een nutteloos snoepreisje.
Het volk wat op GroenLinks stemt vinden dit soort vluchten volstrekt normaal. Het zou juist bijzonder zijn als ze gewoon had zitten videobellen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. En het volk is zo dom op hun te stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |