Maar er is geen enkele kant waarin het normaal is om niet te reageren op het bericht dat hij haar van school wil halen en vervolgens stennis te gaan maken op het schoolplein.quote:Op donderdag 26 juni 2025 18:54 schreef Troel het volgende:
[..]
dat ligt er dus helemaal aan wat er in de omgangsregeling staat en afgesproken is. Sorry, maar er zijn altijd meer kanten aan het verhaal.
Hij heeft ook in een gesprek al een keer een balletje opgeworpen. En daar werd geen ja op gezegd. Daar werd afwijzend op gereageerd. En iets meer structureels met zijn dochter wil/kan hij niet.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar er is geen enkele kant waarin het normaal is om niet te reageren op het bericht dat hij haar van school wil halen en vervolgens stennis te gaan maken op het schoolplein.
Zelf beter communiceren is hier denk ik belangrijk Alleen constateren dat een berichtje gelezen is, (door de vinkjes) is echt niet voldoende. Beter nog een appje erachteraan sturen om toch verder te overleggen. Je kunt er niet zomaar van uit gaan dat geen antwoord betekent dat goed is.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar er is geen enkele kant waarin het normaal is om niet te reageren op het bericht dat hij haar van school wil halen en vervolgens stennis te gaan maken op het schoolplein.
Die mag je me even uitleggenquote:Op donderdag 26 juni 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind dat sommigen wel heel gemakkelijk over het gedrag van zijn ex heen stappen.
Wat ik al schreef. Hij heeft een bericht gestuurd dat hij zijn dochter daar wilde ophalen. Nou, gelet op het feit dat ze sowieso naar hem toe gaat dat weekend lijkt mij dat niet iets waar iemand moeite mee zal hebben. Tenzij. En als er een tenzij is, dan reageer je daarop.quote:
Als ze 12 is, mag ze toch sws veel meer zelf bepalen, bij wie enzo ze haar tijd wil doorbrengen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:34 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Bellen is geen optie, helaas. Alles gaat alleen via de whatsapp. Ik was er inderdaad bang voor en het is uitgekomen, maar ik had werkelijk geen idee dat het zo heftig (voor mij dan) aan toe zou gaan.
Er is mij hier wel duidelijk gemaakt dat door de huidige regeling de kans zeer groot is dat ik mijn dochter in de toekomst vrijwel niet meer zal zien. Die angst, naast anderen, begon weer enorm te groeien in mijn hoofd.
Medicatie is het enige wat mij weer stabiel brengt en ook tot rust kom. Daar ben ik ondertussen wel van overtuigd. Op mijn werk functioneer ik namelijk momenteel ook slechter.
Ik vind het bijzondere dat moeder ook op dat schoolplein was, en dochter toch met vader mee ging.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik al schreef. Hij heeft een bericht gestuurd dat hij zijn dochter daar wilde ophalen. Nou, gelet op het feit dat ze sowieso naar hem toe gaat dat weekend lijkt mij dat niet iets waar iemand moeite mee zal hebben. Tenzij. En als er een tenzij is, dan reageer je daarop.
Dan ga je niet het bericht negeren en vervolgens op het schoolplein, ongeacht of dochter het ziet of niet (want het kan ook op andere manieren haar ter ore komen), stennis maken.
Dat is raar gedrag vind ik.
Eens hoor, als iets niet goed is gecommuniceerd betekent het niet dat ze stennis mag schoppen op het schoolplein. Heel vreemd gedrag vind ik dat.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik al schreef. Hij heeft een bericht gestuurd dat hij zijn dochter daar wilde ophalen. Nou, gelet op het feit dat ze sowieso naar hem toe gaat dat weekend lijkt mij dat niet iets waar iemand moeite mee zal hebben. Tenzij. En als er een tenzij is, dan reageer je daarop.
Dan ga je niet het bericht negeren en vervolgens op het schoolplein, ongeacht of dochter het ziet of niet (want het kan ook op andere manieren haar ter ore komen), stennis maken.
Dat is raar gedrag vind ik.
Afwijken doe je natuurlijk in overleg. Zo'n omgangsregeling is er niet voor niets. Geen idee wat er precies in die regeling staat, maar stel dat dit afwijken was, dan had ze natuurlijk gewoon op zijn bericht kunnen reageren.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is doodnormaal dat daarvan af en toe wordt afgeweken. Als zijn ex het niet ok vond, dan had ze dat moeten communiceren. Niets zeggen en dan aldaar stennis maken is idioot gedrag.
Hell, ik ben ooit bij een oudergesprek geconfronteerd (zonder aankondiging) dat de vriend van mijn ex vrouw er ineens bij was. Ik was pislink, maar ik heb het juiste moment gekozen om duidelijk te maken dat het 1 keer en niet weer was, wat mij betreft.
Dat @:_pillow_ op basis van wel gelezen, niet gereageerd heeft besloten te gaan snap ik dus wel.
Dan nog kun je toch gewoon een bericht sturen?quote:Op donderdag 26 juni 2025 18:54 schreef Troel het volgende:
[..]
dat ligt er dus helemaal aan wat er in de omgangsregeling staat en afgesproken is. Sorry, maar er zijn altijd meer kanten aan het verhaal.
Dit gaat - zoals ik het begrijp - over de dochter van school ophalen op een dag dat ze 's middags toch al naar hem zou gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft ook in een gesprek al een keer een balletje opgeworpen. En daar werd geen ja op gezegd. Daar werd afwijzend op gereageerd. En iets meer structureels met zijn dochter wil/kan hij niet.
Daarna enkel een appje gestuurd met zijn plannen. Geen opvolging, geen belletje of telefoongesprek. En dan toch naar dat schoolplein, terwijl hij een week daarvoor al wist dat dit een confrontatie op zou leveren. Dat schreef hij hier zelf.
En over stennis op het schoolplein, geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Maar dochter was er niet bij. Die zat nog in haar klas. Schreef hij.
Ik weet niet hoor.
Dit klinkt toch echt als een probleem in de communicatie en dan toch je zin door willen drijven. Vanuit de beste bedoelingen dan wel, maar alsnog.
Dat ligt helemaal aan de geschiedenis. En daar weten we te weinig van om hier echt wat van te vinden. Natuurlijk is het raar wat er gebeurde, maar daar kan prima een reden voor zijn natuurlijk. Ik gok dat dit niet zomaar uit het niets gebeurde, zeker niet omdat vader zelf ook al aangaf gedoe te verwachten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog kun je toch gewoon een bericht sturen?
Je hebt feitelijk de keuze tussen 1) een bericht sturen dat je dat niet wilt en dan komt hij waarschijnlijk niet of 2) het op een confrontatie aan laten komen op het schoolplein, want je weet dat hij haar daar komt halen.
Ik zou dan eigenlijk altijd voor optie 1 kiezen.
Denk zelfs dat als je het voor een rechtbankdossier wilt aan laten komen op een confrontatie dat een rechter hierover zou zeggen dat mevrouw best even had kunnen reageren op het bericht van meneer.
Natuurlijk is er een geschiedenis. Het is ook verdomd lastig. Je hebt kinderen samen en beiden wil je (als het goed is) het beste voor je kinderen en ben je bereid tot het uiterste te gaan daarvoor. En als je dan verschillend denkt over wat in het belang is van de kinderen, dan komen er conflicten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de geschiedenis. En daar weten we te weinig van om hier echt wat van te vinden. Natuurlijk is het raar wat er gebeurde, maar daar kan prima een reden voor zijn natuurlijk. Ik gok dat dit niet zomaar uit het niets gebeurde, zeker niet omdat vader zelf ook al aangaf gedoe te verwachten.
Misschien is er zelfs ooit wel afgesproken dat dit soort dingen niet via de app geregeld horen te worden ofzo maar via persoonlijk contact. Dan is het niet raar dat ze niet reageert. We weten simpelweg niet het hele verhaal.
En wie weet is dat al wel tig keer gedaan. ik kan me tijden herinneren dat ik (op advies van de gezinsvoogd!) een speciaal mailadres had waar ik enkel tussen bepaalde tijden keek omdat ik overspoeld werd met idioterie. Nu wil ik echt niet zeggen dat dat hier het geval is, maar echt, je hebt geen idee wat er achter kan zitten. Het kost zoveel energie om altijd maar volwassen te moeten zijn waar een ander dat niet doet dat het soms gewoon op is. En dan reageer je dus niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een geschiedenis. Het is ook verdomd lastig. Je hebt kinderen samen en beiden wil je (als het goed is) het beste voor je kinderen en ben je bereid tot het uiterste te gaan daarvoor. En als je dan verschillend denkt over wat in het belang is van de kinderen, dan komen er conflicten.
Maar goed, prima als er b.v. is afgesproken dat zoiets niet via de app geregeld dient te worden. Dan app je terug waarbij je herinnert aan die afspraak en dat je dus die vrijdag niet akkoord bent en dat op moment X er verder over kan worden gesproken.
Dat lijkt mij de volwassen manier van hiermee omgaan.
Ik blijf het bijzonder vinden om er dingen bij te verzinnen die wellicht spelen om zijn ex maar vrij te pleiten. Waarbij ik ook als het al tig keer gedaan is (wat mij gelet op de rest van het verhaal sterk lijkt overigens) vind dat je het moet doen. Want alles leuk en aardig dat dochter hier wellicht niets van meegekregen heeft, je loopt wel het risico. Choose your battles.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:02 schreef Troel het volgende:
[..]
En wie weet is dat al wel tig keer gedaan. ik kan me tijden herinneren dat ik (op advies van de gezinsvoogd!) een speciaal mailadres had waar ik enkel tussen bepaalde tijden keek omdat ik overspoeld werd met idioterie. Nu wil ik echt niet zeggen dat dat hier het geval is, maar echt, je hebt geen idee wat er achter kan zitten. Het kost zoveel energie om altijd maar volwassen te moeten zijn waar een ander dat niet doet dat het soms gewoon op is. En dan reageer je dus niet.
Dat weet je natuurlijk nooit. Op basis van wat ik hier heb gelezen, vind ik ook wel dat ze had kunnen reageren. Kleine moeite.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We kennen inderdaad de geschiedenis niet en elk verhaal heeft minimaal twee kanten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de geschiedenis. En daar weten we te weinig van om hier echt wat van te vinden. Natuurlijk is het raar wat er gebeurde, maar daar kan prima een reden voor zijn natuurlijk. Ik gok dat dit niet zomaar uit het niets gebeurde, zeker niet omdat vader zelf ook al aangaf gedoe te verwachten.
Misschien is er zelfs ooit wel afgesproken dat dit soort dingen niet via de app geregeld horen te worden ofzo maar via persoonlijk contact. Dan is het niet raar dat ze niet reageert. We weten simpelweg niet het hele verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Troel op 13-07-2026 08:15:23 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Bij jonge kinderen of volwassen kinderen?quote:Op maandag 13 juli 2026 00:18 schreef matspontius het volgende:
Heel ander onderwerp. Ouderverstoting/oudervervreemding - heeft iemand daar ervaringen mee?
Heftig verhaal, troel...quote:Op maandag 13 juli 2026 08:10 schreef Troel het volgende:
Check. Maar hier liep het anders dan je zou verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja, dat dus.
1 van 9 en 1 van 13. Het gaat om die van 13 jaar, dochter die extreem aan het puberen is en thuis niet meer komt opdagen. De afgelopen maanden steeds minder en nu helemaal niet meer.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij jonge kinderen of volwassen kinderen?
quote:Op maandag 13 juli 2026 08:10 schreef Troel het volgende:
Check. Maar hier liep het anders dan je zou verwachten.Elke rechtszaak??? Dat klinkt niet heel relaxed .......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Hoka Hey!"
Dat klinkt als een ongelooflijk moeilijke en pijnlijke situatie. Ik hoop oprecht dat er op een dag weer ruimte ontstaat voor contact. Veel sterkte.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
1 van 9 en 1 van 13. Het gaat om die van 13 jaar, dochter die extreem aan het puberen is en thuis niet meer komt opdagen. De afgelopen maanden steeds minder en nu helemaal niet meer.
Ik snap hem niet helemaal. Wat bedoel je met 'thuis niet meer komt opdagen'? Is het dan niet gewoon een rebelerende puber die wegloopt? Ouderverstoting is toch iets anders?quote:Op maandag 13 juli 2026 12:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
1 van 9 en 1 van 13. Het gaat om die van 13 jaar, dochter die extreem aan het puberen is en thuis niet meer komt opdagen. De afgelopen maanden steeds minder en nu helemaal niet meer.
Eens, maar dit kan uiteindelijk wel leiden tot helemaal geen contact meer. Dit is een glijdende schaal van maandenlang steeds minder bij mij thuis zijn tot nu sinds een maand helemaal niet meer. Zonder enig aanwiisbare reden of oorzaak. Ja, hevig puberen - dat zal. Maar de omgangsregeling uit het oudersschapsplan wordt nu niet meer nagekomen en de ex doet echt geen enkele moeite om dit wel na te leven.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap hem niet helemaal. Wat bedoel je met 'thuis niet meer komt opdagen'? Is het dan niet gewoon een rebelerende puber die wegloopt? Ouderverstoting is toch iets anders?
Maar wat je nu zegt, is een ander verhaal.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eens, maar dit kan uiteindelijk wel leiden tot helemaal geen contact meer. Dit is een glijdende schaal van maandenlang steeds minder bij mij thuis zijn tot nu sinds een maand helemaal niet meer. Zonder enig aanwiisbare reden of oorzaak. Ja, hevig puberen - dat zal. Maar de omgangsregeling uit het oudersschapsplan wordt nu niet meer nagekomen en de ex doet echt geen enkele moeite om dit wel na te leven.
Mijn ex-vrouw heeft persoonlijksheidstoornissen (lees: extreme stemmingswisselingen, eetstoornis, laag zelfbeeld, duidelijk narcistische kenmerken, extreme achterdocht, etc.). Daarvoor is ze in het verleden behandeld bij de GGZ. Ik krijg steeds meer de indruk dat manipulatie en druk vanuit de kant van de ex zeker van invloed is op dit proces. Verder merk ik in mijn omgeving dat gezamenlijke kennissen anders tegen mij doen en in sommige gevallen mij zelfs negeren - dat is opvallend want ik kan mij geen reden bedenken waarom dit plaatsvindt.
Afijn, niet een hele prettige situatie en ik ga duidelijk maken dat ik dit langer accepteer en dat de omgangsregeling nagekomen moet worden.
Dit is heel erg vervelend. Herkenbaar trouwens, behalve dan dat het over mij werd gezegdquote:Op maandag 13 juli 2026 13:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eens, maar dit kan uiteindelijk wel leiden tot helemaal geen contact meer. Dit is een glijdende schaal van maandenlang steeds minder bij mij thuis zijn tot nu sinds een maand helemaal niet meer. Zonder enig aanwiisbare reden of oorzaak. Ja, hevig puberen - dat zal. Maar de omgangsregeling uit het oudersschapsplan wordt nu niet meer nagekomen en de ex doet echt geen enkele moeite om dit wel na te leven.
Mijn ex-vrouw heeft persoonlijksheidstoornissen (lees: extreme stemmingswisselingen, eetstoornis, laag zelfbeeld, duidelijk narcistische kenmerken, extreme achterdocht, etc.). Daarvoor is ze in het verleden behandeld bij de GGZ. Ik krijg steeds meer de indruk dat manipulatie en druk vanuit de kant van de ex zeker van invloed is op dit proces. Verder merk ik in mijn omgeving dat gezamenlijke kennissen anders tegen mij doen en in sommige gevallen mij zelfs negeren - dat is opvallend want ik kan mij geen reden bedenken waarom dit plaatsvindt.
Afijn, niet een hele prettige situatie en ik ga duidelijk maken dat ik dit langer accepteer en dat de omgangsregeling nagekomen moet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ex wilde die moeite niet doen en het lag allemaal aan mij. Ik hoopte altijd maar dat mijn ex kon indenken hoe naar het was om een kind op die manier mee te moeten geven. Nu wil ik absoluut niet zeggen dat jij zo bent als mijn ex, maar wellicht eens vragen of het duidelijk is wat de reden is waarom? Want als het iets is wat jij aan kunt passen, daar sta je daar ongetwijfeld voor open en is het probleem misschien wel opgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Wat is de meerwaarde je ex hier zo af te schilderen? Je dochter kwam eerst blijkbaar wel.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
3,5 jaar al gescheiden en nog steeds zittingen? Poeh, dat is een lange lijdensweg. Op een gegeven moment zei mijn advocaat; geef maar toe, vooral financieel want dan ben je eindelijk van dat zeikwijf af. Ja, raad opgevolgd en hij had gelijk. Hij sprak uit jarenlange ervaring.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:29 schreef Bouke-p het volgende:
*meld
Al 10jaar officieel gescheiden, maar daarna nog een paar jaar gelat.
Nu 3,5jaar echt uit elkaar en sindsdien enkel ellende.
In een poging om mij af te persen voor meer alimentatie(meer betalen of ik laat het co-ouderschap aanpassen naar een weekendregeling) niks dan ellende en hebben we 1 zitting gehad en visite van de raad.
Gelukkig staat nu vast dat ik niks verkeerd doe en ook het co-ouderschap word niet aangepast.
Bij moeder worden ik en mijn vriendin wel altijd slecht weggezet en niks is goed. Gelukkig is dit ook door de raad op papier gezet.
Moeder woont al vanaf de dag dat we uitelkaar zijn met iemand anders samen. Die vent mag zn eigen kinderen niet zien, maar probeert vooral met mijn zoon de grote papa uit te hangen.
Ex en hij hebben nu samen een zoontje. Alles draait nu om dat kind, ook als mijn kinderen bij mij zijn en ze WhatsApp oid word er nooit gevraagd hoe het gaat ofzo. Enkel en alleen foto's van dat kind en wat hij nou weer heeft gedaan.
In oktober komt de 2e zitting, ik ben benieuwd! Er komt een definitieve alimentatie berekening, ik heb gevraagd om nog 1 kind bij mij in te schrijven en er komt een officiële beslissing over het co-ouderschap.
Dit alles vreet echt energie, ik ben kapot door die onzin. Gelukkig is de band met mn kinderen heel goed, maar mn ex probeert me echt kapot te maken. Ze heeft zelfs 3x geklaagd bij mn werkgever.
Alsof ik het verhaal van mijn vriend en zijn ex lees. Verschrikkelijk hoe dat er aan toe gaat en hoeveel steken de instanties keer op keer laten vallen.quote:
Ik hoop dat ze er gelukkig van worden. Want anders werden we er allebei diep ongelukkig van.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
3,5 jaar al gescheiden en nog steeds zittingen? Poeh, dat is een lange lijdensweg. Op een gegeven moment zei mijn advocaat; geef maar toe, vooral financieel want dan ben je eindelijk van dat zeikwijf af. Ja, raad opgevolgd en hij had gelijk. Hij sprak uit jarenlange ervaring.
Die diepgaande rancune bij mensen is ziekelijk inderdaad - zouden ze daar nou happy van worden vraag ik me af?
10 jaar gescheiden, maar dat moest toen vooral omdat we dachten dat lat nog wel zou werken.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
3,5 jaar al gescheiden en nog steeds zittingen? Poeh, dat is een lange lijdensweg. Op een gegeven moment zei mijn advocaat; geef maar toe, vooral financieel want dan ben je eindelijk van dat zeikwijf af. Ja, raad opgevolgd en hij had gelijk. Hij sprak uit jarenlange ervaring.
Die diepgaande rancune bij mensen is ziekelijk inderdaad - zouden ze daar nou happy van worden vraag ik me af?
Jaaaaren geleden werd onze scheiding gewoon uitgesproken zonder ouderschapsplan, ook al was dat wel verplicht. De rechter zag ik heel goed in dat nooit zo komen. Dus het was de rechter die besloot wat de omgangsregeling was, wat de vakanties waren, noem maar op. Dat is waarschijnlijk ook niet waar ze op zit te wachten, zeker niet als zij al diverse keren uit het gesprek is gestapt... Misschien kan iemand van de hulpverlening haar daar op wijzen.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
10 jaar gescheiden, maar dat moest toen vooral omdat we dachten dat lat nog wel zou werken.
De laatste jaren samen waren al kut, ze is een paar x vreemd gegaan en dat ze nog op dezelfde dag van de breuk samenwoont zegt ook wel wat.
Ze is vooral jaloers op mij. Ik heb keihard gewerkt, de baan gekregen die ik altijd wou, nieuwe relatie en sinds een jaar wonen we samen in een behoorlijk groot huis.
Zij zit in een sociale huurwoningen en werkt niet(ze heeft de "diagnose" adhd, ja echt "diagnose').
We hebben nu inmiddels 3x een traject gehad bij 3 instanties om een ouderschapsplan te maken. Of ze tekent gewoon niet op moment van tekenen, of ze stormt krijsend weg.
Ik ben er inmiddels echt klaar mee, maar ik gok dat dit gekut nog 13jaar duurt(jongste is 5).
Mijn inzet is nu paralel solo ouderschap.
Dit kan wel het resultaat zijn van. Maar goed, dat is aan de hand van de summiere informatie en een kant van het verhaal niet te beoordelen.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap hem niet helemaal. Wat bedoel je met 'thuis niet meer komt opdagen'? Is het dan niet gewoon een rebelerende puber die wegloopt? Ouderverstoting is toch iets anders?
Dat heb ik ook gehad dat traineren van het ouderschapsplan. Heel medewerkend altijd, maar als puntje bij paaltje kwam haalde ze alles uit de kast om te voorkomen dat er iets definitiefs op papier kwam. Ik vond de mensen van de hulpverlening daar heel naief in.quote:Op maandag 13 juli 2026 19:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
10 jaar gescheiden, maar dat moest toen vooral omdat we dachten dat lat nog wel zou werken.
De laatste jaren samen waren al kut, ze is een paar x vreemd gegaan en dat ze nog op dezelfde dag van de breuk samenwoont zegt ook wel wat.
Ze is vooral jaloers op mij. Ik heb keihard gewerkt, de baan gekregen die ik altijd wou, nieuwe relatie en sinds een jaar wonen we samen in een behoorlijk groot huis.
Zij zit in een sociale huurwoningen en werkt niet(ze heeft de "diagnose" adhd, ja echt "diagnose').
We hebben nu inmiddels 3x een traject gehad bij 3 instanties om een ouderschapsplan te maken. Of ze tekent gewoon niet op moment van tekenen, of ze stormt krijsend weg.
Ik ben er inmiddels echt klaar mee, maar ik gok dat dit gekut nog 13jaar duurt(jongste is 5).
Mijn inzet is nu paralel solo ouderschap.
Dat doe je goedquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:23 schreef Chandler het volgende:
Mijn ouders besloten op mijn 15e uit elkaar te gaan, ruim 30 jaar geleden. Beste keuze voor zowel mijn moeder als mijn vader. Al heeft mijn vader heel wat jaren de slachtofferrol aangenomen wat niet nodig was.
Mijn moeder is hertrouwd met een hele lieve man die zijn best heeft gedaan in mijn laatste jaren van in huis wonen wat niet altijd gemakkelijk was.. Plus opeens samengesteld gezin met wel 5 kinderen (3+2 extra).
M'n vader heeft na mijn moeder echt een leuke vrouw ontmoet met 2 dochters, na een jaar of 7 is deze relatie ook uit gegaan want mijn vader kon geen diepgang vinden ofzo. Nu is hij getrouwd met een vrouw zonder kinderen en genieten van elkaars samen zijn.
Had graag gezien dat m'n vader nog met de vorige vrouw was, die gaf veel meer leven in de brouwerij maar tja smaken verschillen.
Het is nu goed zo, heb goed contact met m'n pa en ja zeker ook met mijn moeder <3
Ik neem ze niets meer kwalijk anders dan dat ik af en toe tegen m'n pa moet zeggen dat hij moet kappen met zeuren.
Wat is er met jouw ex? Meestal is de omgangsregeling andersom en ziet de vader de kinderen veel minder dan de moeder. Hier ook een co-ouderschap met 50% ieder, door mij strak opgesteld - waar de ex zich nu steeds minder aan houd en afspraken niet nakomt. Berichten van mijn kant hierover wordt gewoon genegeerd. Ik maak me ook niet druk om futiliteiten maar er zijn wel grenzen die gerespecteerd moeten worden.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehad dat traineren van het ouderschapsplan. Heel medewerkend altijd, maar als puntje bij paaltje kwam haalde ze alles uit de kast om te voorkomen dat er iets definitiefs op papier kwam. Ik vond de mensen van de hulpverlening daar heel naief in.
Uiteindelijk heeft de rechter er een klap op gegeven. Zij heeft ons kind nu een weekend in de twee weken. Ze mag met hem bellen als hij hier is en ik informeer haar over wat nodig is, maar verder houd ik contact zo kort en beperkt mogelijk.
Ze probeert nog wel te freewheelen met de omgangsregeling, maar dat houd ik heel kort. Discussies ga ik ook niet meer aan en als ze er toch een begint, dan kap ik die direct af.
Ook discussies over opvoedingsverschillen ga ik uit de weg. Zolang er geen direct gevaar is, maar gewoon choose your battles. Dus ja, dan eet hij maar een keer in de twee weken als maaltijd enkel McDonald's, alleen kipnuggets of als middageten een zak chips. En dan krijgt hij maar een keer in de twee weken veel te veel schermtijd. Als ze bij afspraken voor hem niet op komt dagen, dan zeg ik er ook niks meer over. Het zal allemaal wel. Als ze op komt draven, dan is dat haar goed recht. En als ze niet op komt draven ook en gaat de afspraak ook wel door.
Daar eindeloos over daar blijven vitten zal uiteindelijk veel schadelijker voor hem zijn (en vermoeiender voor iedereen) dan die paar dagen teveel schermtijd of niet geweldig eten.
Absoluut niet idd! Daar hebben we dan ook niets aan.. dus daar doen we niets mee...quote:Op zaterdag 18 juli 2026 12:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat doe je goedWrok leidt nergens toe!
Ach, dat is uitermate triest om te horen. Inderdaad, focussen op de goede tijd die je nog rest met haar.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 14:49 schreef Chandler het volgende:
[..]
Absoluut niet idd! Daar hebben we dan ook niets aan.. dus daar doen we niets mee...
Blij dat ik beide nog in mijn leven heb al weet ik zeker dat ik mijn moeder niet lang meer om mij heen zal hebben (terminaal kanker) dus nu nog maar even extra genieten van haar!
Druk met werken, weinig geduld voor hem, etc. Praktisch was dit al de regeling en rechter heeft daar eigenlijk niet veel meer aan veranderd. Ze heeft er een halve dag bij gehad.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 13:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is er met jouw ex? Meestal is de omgangsregeling andersom en ziet de vader de kinderen veel minder dan de moeder. Hier ook een co-ouderschap met 50% ieder, door mij strak opgesteld - waar de ex zich nu steeds minder aan houd en afspraken niet nakomt. Berichten van mijn kant hierover wordt gewoon genegeerd. Ik maak me ook niet druk om futiliteiten maar er zijn wel grenzen die gerespecteerd moeten worden.
Echt hè? Na een jaar ellende heb ik ze een keer een overzicht laten zien. Van de 26 afspraken had hij zich er 1 keer aan gehouden en dat was per ongeluk.quote:Op donderdag 16 juli 2026 07:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
...
Ik vond de mensen van de hulpverlening daar heel naief in.
...
Ow, zo herkenbaar, ondanks dat het verhaal hier heel anders is. Maar wat ik allemaal heb moeten regelen omdat hij dat niet deed. En dat ik dan vervolgens weer de spullen kwijt was en van heel weinig weer nieuwe dingen moest kopen. Ik leek op een gegeven moment wel gewoon zijn secretaresse.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt hè? Na een jaar ellende heb ik ze een keer een overzicht laten zien. Van de 26 afspraken had hij zich er 1 keer aan gehouden en dat was per ongeluk.Ik merkte ook dat ze de rek bij mij gingen zoeken want met hem was geen land te bezeilen. Dan deed hij even alsof hij meewerkte maar als er getekend of gehandeld moest worden weigerde hij, al dan niet met een emotionele uitbarsting. En dan was hun "oplossing" of ik dan ook niet dit of dat.
Dan kwamen ze bijvoorbeeld met dat het voor hem heel moeilijk was om de kinderen bij mij thuis (waar hij uit gezet was met een huisverbod door zijn eigen gedrag) op te halen, dus of ik ze dan niet altijd kon halen of brengen. En dan moest dat maar onder mijn werktijd want dat kwam hem beter uit dus of ik dan niet minder of buiten kantoortijden kon gaan werken. Tuurlijk, ik ga wel minder verdienen en in de avond mensen aan archiefstukken helpen. Dan gaat het hele bedrijf toch overwerken 's avonds? Ik bedoel, ander kon hij niet aan de wodka!
Door die houding van de jeugdhulpverlening gaat de intieme terreur gewoon door soms. Onze mediator daar zei op een gegeven moment letterlijk tegen mij "Hij is wel zijn huis kwijt, hè?" alsof hij slachtoffer was in plaats van dader.
Ja, ik was zelf ook heel naïef op dat punt. De breuk betekende dat ik nog steeds alles deed. Hij dumpte ze gewoon in de tuin als er eentje ziek was of een afspraak had. Nul verantwoordelijkheid nam hij en bij die hulpverlening liepen ze al te kirren als hij een millimeter meebewoog.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, zo herkenbaar, ondanks dat het verhaal hier heel anders is. Maar wat ik allemaal heb moeten regelen omdat hij dat niet deed. En dat ik dan vervolgens weer de spullen kwijt was en van heel weinig weer nieuwe dingen moest kopen. Ik leek op een gegeven moment wel gewoon zijn secretaresse.
Bij mij was het meer dat ze meegingen in het tijd rekken. En toen er eindelijk een plan was en ze dat niet wilde tekenen, maakten ze daar iets van dat het een "handvat" is. Erg naïef vind ik als iemand duidelijk heeft laten weten en blijken geen ouderschapsplan te willen opstellen. Ze zei dat nota bene de eerste afspraak dat ze geen ouderschapsplan wil. En toch heb je dan tientallen uren aan allerlei sessies.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt hè? Na een jaar ellende heb ik ze een keer een overzicht laten zien. Van de 26 afspraken had hij zich er 1 keer aan gehouden en dat was per ongeluk.Ik merkte ook dat ze de rek bij mij gingen zoeken want met hem was geen land te bezeilen. Dan deed hij even alsof hij meewerkte maar als er getekend of gehandeld moest worden weigerde hij, al dan niet met een emotionele uitbarsting. En dan was hun "oplossing" of ik dan ook niet dit of dat.
Dan kwamen ze bijvoorbeeld met dat het voor hem heel moeilijk was om de kinderen bij mij thuis (waar hij uit gezet was met een huisverbod door zijn eigen gedrag) op te halen, dus of ik ze dan niet altijd kon halen of brengen. En dan moest dat maar onder mijn werktijd want dat kwam hem beter uit dus of ik dan niet minder of buiten kantoortijden kon gaan werken. Tuurlijk, ik ga wel minder verdienen en in de avond mensen aan archiefstukken helpen. Dan gaat het hele bedrijf toch overwerken 's avonds? Ik bedoel, ander kon hij niet aan de wodka!
Door die houding van de jeugdhulpverlening gaat de intieme terreur gewoon door soms. Onze mediator daar zei op een gegeven moment letterlijk tegen mij "Hij is wel zijn huis kwijt, hè?" alsof hij slachtoffer was in plaats van dader.
Dat klinkt ook niet best nee... Ik heb soms het idee dat ze een scenario aflopen ongeacht wat ze tegenkomen of wat de reactie is van de ouders. Ze zegt het letterlijk, maar het staat in het draaiboek dus door, zoiets.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mij was het meer dat ze meegingen in het tijd rekken. En toen er eindelijk een plan was en ze dat niet wilde tekenen, maakten ze daar iets van dat het een "handvat" is. Erg naïef vind ik als iemand duidelijk heeft laten weten en blijken geen ouderschapsplan te willen opstellen. Ze zei dat nota bene de eerste afspraak dat ze geen ouderschapsplan wil. En toch heb je dan tientallen uren aan allerlei sessies.
Bij de rechter uiteindelijk ook een overzicht laten zien van wanneer hij bij wie was, de keren dat ze hem zonder iets te laten weten niet heeft opgehaald (zelfs bij school) en alle last-minute verzoeken om hem niet op te halen of bij mij op te halen.
Voor een deel zal het zijn dat het toch allemaal wel wordt betaald. Ze plannen de afspraken wel in, gaan er wel bij zitten, horen het aan en aan het eind van de rit wordt de factuur toch wel betaald, ongeacht de uitkomst.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klinkt ook niet best nee... Ik heb soms het idee dat ze een scenario aflopen ongeacht wat ze tegenkomen of wat de reactie is van de ouders. Ze zegt het letterlijk, maar het staat in het draaiboek dus door, zoiets.
Bij ons resulteerde het erin dat we bijna uit een termijn liepen waardoor we terug naar de rechtbank zouden moeten om het opgestelde plan te bekrachtigen. Ben je bijna een jaar verder met iemand die alleen "nee!" roept.
Oh ja als je zelf aangeeft dat het nergens naartoe lijkt te gaan, dan is de volgende halte in de flowchart dat ze verkapt gaan dreigen met het inschakelen van de Kinderbescherming. Mijn ex maakte dat niks uit, mij wel. Dus hup, daar rekte ik weer mee.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor een deel zal het zijn dat het toch allemaal wel wordt betaald. Ze plannen de afspraken wel in, gaan er wel bij zitten, horen het aan en aan het eind van de rit wordt de factuur toch wel betaald, ongeacht de uitkomst.
Bij ons liepen ze ook een heel draaiboek af. Waarbij het de eerste sessies alleen maar is gegaan over de (toen al beeindigde) relatie.
Ik vond dat een beetje onnozel. Ze zegt letterlijk dat ze geen ouderschapsplan wil en dat ze komt omdat het is "opgelegd" door de rechtbank (ze ging er wel mee akkoord, maar procestechnisch niet handig om bij de rechter te zeggen dat je dat niet wil). En dan ga je vervolgens uren ouwehoeren over de de relatie. Als mensen al enigszins met elkaar kunnen communiceren, dan verziek je dat wel weer door door blijven te gaan over de beeindigde relatie.
Ook zit je nog met andere verplichtingen, verplichten van die mensen, vakanties en zo, waardoor er heel wat weken tussenuit vallen en het nog langer duurt allemaal. Wij liepen ook uit de termijn en toen was het zo'n beetje van "oh ja, er moet nog een ouderschapsplan komen". Toen was het nog een keer alle onderdelen aflopen. Waarna men een plan heeft gemaakt, met hier en daar "in overleg" of "nog af te spreken" en dus niet getekend.
Ben er 8 maanden of zo mee bezig geweest, zonder resultaat. En je kunt zelf eigenlijk ook niet zeggen van "ik stop ermee, want dit heeft zo geen zin", want dan ben je uiteindelijk zelf degene die de stekker eruit trekt.
Dat deden ze in ons geval dan niet. Enkel dat ze een rapportage maken voor de rechtbank. En dat gaat dan automatisch naar de Raad voor de Kinderbescherming, omdat die er ook bij zaten. Maar uiteindelijk stond daar dan niks anders in dan een basaal verslag van het proces en dat niet-getekende "concept". Er stond bijvoorbeeld niks in over dat mevrouw duidelijk had aangegeven geen ouderschapsplan te willen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja als je zelf aangeeft dat het nergens naartoe lijkt te gaan, dan is de volgende halte in de flowchart dat ze verkapt gaan dreigen met het inschakelen van de Kinderbescherming. Mijn ex maakte dat niks uit, mij wel. Dus hup, daar rekte ik weer mee.
En uiteindelijk hield ie zich toch nergens aan, dus nul resultaat van dat in elkaars aura zitten om te "praten". Maar mevrouw kreeg gewoon haar salaris, ja.
Wat heeft je dochter zelf aangegeven waarom ze je hier wil zien?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:58 schreef matspontius het volgende:
Wat een ellende lees ik hier allemaal en wat een wrok en onkunde. Kinderen zouden in alles voorop moeten staan, je kan ze op deze wijze vreselijk beschadigen voor de rest van hun leven. In- en intriest als je zo in het leven staat.
Ik heb mijn oudste dochter van 13 jaar nu al ruim twee maanden niet meer gezien. Alle rode vlaggen staan uit - het risico van het helemaal niet meer zien wordt met de dag groter. Ex doet echt geen enkele moeite om hierover te communiceren of überhaupt te reageren - die zit dit waarschijnlijk als een "overwinning" Mail van mijn kant over deze situatie worden gewoon genegeerd. In instanties heb ik ook bar weinig vertrouwen en de vraag is of je hiermee niet meer kwaad dan goed doet?
Eens en eens, zeker bij een zeer weerbarstige puber!! Reden (en) - geen idee. Maar je hebt hier een goed punt, het kind blijft voorop staan uiteraard.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat heeft je dochter zelf aangegeven waarom ze je hier wil zien?
Een tiener van 13 is wel iets anders dan een heel jong kind. Die hebben een Mening over van alles en voelen alles ook Heel Diep.
Ik snap dat je haar wel wil blijven zien, maar soms is ruimte bieden en wel laten weten dat je er bent als ze je wil zien een betere optie.
Ah joh - laat gaan. Niet druk om maken en gewoon dingen doen die jullie samen leuk vinden. Vakantie is een abolute luxe en geen must!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:48 schreef blessed19 het volgende:
Hier een dingetje waar ik even mee zit.
Dochter is op vakantie met ex en hun gezin. Sturen om de dag foto's op. Leuk, maar het voelt soms heel dubbel.
Ene kant ben ik erg blij voor dochter dat ze zo'n leuke vakantie heeft en alles. Andere kant, het steekt mij wel dat ik niet een gezin om mij heen heb met haar erbij.
Ik ga ook nog met haar op vakantie. Dat is ook zoiets. Ze is deze zomervakantie maar 1 week "thuis" de rest van de weken is ze met mij of met hun op vakantie. Denk dat volgend jaar ik met haar thuis blijf en dagjes weg ga doen. Of dingen ondernemen en dan een vriendinnetje mee vragen, ofzo. Bowlen/zwemmen/springen/etc.
Op 13 jarige leeftijd ga ik er stiekem van uit dat ze een eigen telefoon heeft en je wellicht zelf met haar kan praten?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eens en eens, zeker bij een zeer weerbarstige puber!! Reden (en) - geen idee. Maar je hebt hier een goed punt, het kind blijft voorop staan uiteraard.
Geen gezin betekent wel even lekker 1 op 1... en zoveel vakantie is natuurlijk meer een luxe probleem...quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:48 schreef blessed19 het volgende:
Hier een dingetje waar ik even mee zit.
Dochter is op vakantie met ex en hun gezin. Sturen om de dag foto's op. Leuk, maar het voelt soms heel dubbel.
Ene kant ben ik erg blij voor dochter dat ze zo'n leuke vakantie heeft en alles. Andere kant, het steekt mij wel dat ik niet een gezin om mij heen heb met haar erbij.
Ik ga ook nog met haar op vakantie. Dat is ook zoiets. Ze is deze zomervakantie maar 1 week "thuis" de rest van de weken is ze met mij of met hun op vakantie. Denk dat volgend jaar ik met haar thuis blijf en dagjes weg ga doen. Of dingen ondernemen en dan een vriendinnetje mee vragen, ofzo. Bowlen/zwemmen/springen/etc.
Ik begrijp wat je zegt maar het contact moet wel van twee kanten komen. Als 1 kant nu al weken lang niet meer reageert op welk contact dan ook begint dat toch wel zorgelijk te worden. Dat was voorheen echt niet zo en speelt sinds de laatste paar maanden. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen maar heb een vermoeden van manipulatie door mijn ex. Een kind verbreekt niet zo maar alle communicatie met een ouder waar voorheen wel een goede communicatie was.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Op 13 jarige leeftijd ga ik er stiekem van uit dat ze een eigen telefoon heeft en je wellicht zelf met haar kan praten?
Mijn oudste wordt vrijdag 12 en heeft nog niets van haar vader gehoord over een evt cadeautje. Hij woont in Canada en stuurt dan vaak iets op via amazon ofzo, nu wilde ze dit jaar graag geld maar dat kan allemaal niet want dat is moeilijk en duur ofzo, dus heeft ze weken geleden al gezegd wat ze dan graag wil...
Ik krijg langzaam een beetje buikpijn dat ze niks gaat horen/krijgen en dat ze daar dus weer een tik van krijgt.. en ik wil me er niet mee bemoeien maar toch![]()
Vanaf dag 1 van de scheiding heb ik zowel mijn kinderen ( toen 1 en 3) als mijn ex man alle ruimte gegeven voor contact,het is zo zonde dat hij er dan zo mee omgaat...
Dat ben ik met je eens maar een 13 jarige denkt natuurlijk nog wel eens anders dan een volwassene. Is het een optie dat je haar gewoon belt?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt maar het contact moet wel van twee kanten komen. Als 1 kant nu al weken lang niet meer reageert op welk contact dan ook begint dat toch wel zorgelijk te worden. Dat was voorheen echt niet zo en speelt sinds de laatste paar maanden. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen maar heb een vermoeden van manipulatie door mijn ex. Een kind verbreekt niet zo maar alle communicatie met een ouder waar voorheen wel een goede communicatie was.
Ja, daarom dat ik ook denk om volgend jaar thuis te blijven voor uitjes e.d.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah joh - laat gaan. Niet druk om maken en gewoon dingen doen die jullie samen leuk vinden. Vakantie is een abolute luxe en geen must!
Ik ben anders bang dat het vrij vaak voorkomt en het is vrij lastig om daar mee om te gaan als je daar als ex partner mee wordt geconfronteerd.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:58 schreef matspontius het volgende:
Wat een ellende lees ik hier allemaal en wat een wrok en onkunde. Kinderen zouden in alles voorop moeten staan, je kan ze op deze wijze vreselijk beschadigen voor de rest van hun leven. In- en intriest als je zo in het leven staat.
Bedenk wel dat jij met foto’s de leuke momenten krijgt te zien. Net als op facebook.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:30 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, daarom dat ik ook denk om volgend jaar thuis te blijven voor uitjes e.d.
Maar wat mij steekt is het niet hebben van een familie met mijn dochter erbij. Tuurlijk, andere kant van de heuvel, ditdat. Maar soms voelt het wel ff klote om dan alleen op de bank te zitten en te zien dat je dochter groeit en ontwikkelt en zelf daar telkens een paar flarden van zie.
Ja, mooie dagen zijn dat. Die dagen hebben wij ook zeer zeker. Elke weekend wel als ze er is, is er wel weer iets memorabels. Ik sla het dan ook op in journey wat we hebben gedaan met een foto erbij. Daar kan je dan weer boekjes van maken.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen gezin betekent wel even lekker 1 op 1... en zoveel vakantie is natuurlijk meer een luxe probleem...
wij zijn de hele vakantie thuis, uitjes moeten we maar even kijken of dat financieel lukt dit jaar, maar dan nog kunnen we er wat van maken, picknicken tijdens een fietstocht, filmavond in de woonkamer met de matrassen
"Luxe" dineren in de tuin.
Kinderkookdag..
Het zijn herinneringen die belangrijk zijn en niet zozeer waar je was...
Partner is gekomen sinds dochter anderhalf was. Dus tsja, dat is wel wat anders dan als ze 7 zijn, ofzo. Gelukkig wel heel goed contact met hun. Ze zijn erg flexibel, we doen soms ook dingen samen.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bedenk wel dat jij met foto’s de leuke momenten krijgt te zien. Net als op facebook.
Een samengesteld gezin is lastig. Zelfs als de nieuwe partner goed is opgenomen in het gezin.
Als je echt alleen maar een paar flarden meekrijgt dan ga ik ervan uit dat je je dochter niet meer dan een weekend in 2 weken ziet? Is dat niet uit te breiden?
Co-ouderschap bedoel je?quote:Op zondag 26 juli 2026 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom zie je je dochter dan niet vaker?
Even voor alle duidelijkheid - ik bedoel natuurlijk wrok en onkunde bij de ex die er een potje van maakt. Kwaad spreken over mijn ex - tja, niet doen. Al hebben we daar alle redenen toe. Leid tot niets en je kind kan je daarop gaan aankijken. Later zullen ze wel beseffen hoe de vork in de steel zat maar daar heb je nu weinig aan.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben anders bang dat het vrij vaak voorkomt en het is vrij lastig om daar mee om te gaan als je daar als ex partner mee wordt geconfronteerd.
Want hoe moet je van afstand proberen om de relatie die je kinderen met jouw ex hebben zo goed mogelijk te houden als die ex er een potje van maakt? Hoe kun je je kinderen bevestigen in de negatieve gevoelens die dat oproept en gelijktijdig niet kwaad over je ex spreken?
Dit dus - het gras is ALTIJD groener aan de andere kant. Ken genoeg gezinnen die voor de bühne "perfect" zijn maar als insider weet je wel beter! Blijf bij jezelf en zorg ervoor dat je geen negatieve gevoelens ontwikkeld - zinloos en heb je alleen maar jezelf mee.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bedenk wel dat jij met foto’s de leuke momenten krijgt te zien. Net als op facebook.
Een samengesteld gezin is lastig. Zelfs als de nieuwe partner goed is opgenomen in het gezin.
Als je echt alleen maar een paar flarden meekrijgt dan ga ik ervan uit dat je je dochter niet meer dan een weekend in 2 weken ziet? Is dat niet uit te breiden?
Ik wil niet heel vervelend zijn en ik kan niet in je budget kijken of zien wat voor werk je hebt maar je kind zou in alles voorop moeten staan - ook qua werk.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Co-ouderschap bedoel je?
Ik heb werk waardoor ik doordeweeks onregelmatig buiten de stad ben. Kan daarom geen vaste dagen afspreken. Zit soms te kijken naar ander werk, maar dan moet ik grof inleveren op mijn salaris. Over een jaar of 2 moet ik verhuizen, dochter wordt dan een puber, dus wil dan wel een bepaald inkomen hebben om iets anders te kunnen kopen wat voor ons dan passend is. Iets met 2 slaapkamers ipv 1.
Helemaal mee eens. Het is daarom ook erg belangrijk om hier een plekje te hebben die ze dan ook helemaal voor haarzelf heeft. Zeker in de pubertijd. En later...quote:Op zondag 26 juli 2026 10:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik wil niet heel vervelend zijn en ik kan niet in je budget kijken of zien wat voor werk je hebt maar je kind zou in alles voorop moeten staan - ook qua werk.
Ah joh, die emoties hebben veel gescheiden mensen, ik ook. Punt is dat je jezelf niet moet gaan opvreten en negatieve gevoelens gaat ontwikkelen. Dat merken je kinderen ook. Geloof me, je bent in goed gezelschap. Mijn ex is op zijn zachts gezegd niet bepaald een model moeder maar ik heb me er maar bij neergelegd - dat geeft een hoop rust.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:49 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het is daarom ook erg belangrijk om hier een plekje te hebben die ze dan ook helemaal voor haarzelf heeft. Zeker in de pubertijd. En later...
Onze band is sterk, daar twijfel ik niet aan. Het zijn alleen mijn eigen emoties waar ik zelf mee zit. Heb daar wel gesprekken over met de psych, dus wel mee bezig.
Je zegt dat je niet negatieve gevoelens moet ontwikkelen, vind wel dat je je erg negatief uitlaat over de moeder van je kinderen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah joh, die emoties hebben veel gescheiden mensen, ik ook. Punt is dat je jezelf niet moet gaan opvreten en negatieve gevoelens gaat ontwikkelen. Dat merken je kinderen ook. Geloof me, je bent in goed gezelschap. Mijn ex is op zijn zachts gezegd niet bepaald een model moeder maar ik heb me er maar bij neergelegd - dat geeft een hoop rust.
Geef haar de slaapkamer en koop een bedbank voor de woonkamer voor jezelf... morgen is niet beloofd... waarmee ik niet wil zeggen dat je geen toekomstplannen moet maken maar leef NU, je wil je dochter vaker zien zeg je, meer onderdeel zijn van haar leven, regel het dan! Over een aantal jaar als ze gaat puberen gaat ze meer op zichzelf zijn, haar eigen plan trekken, met vrienden uit, en dan zit je met je grotere huis...quote:Op zondag 26 juli 2026 10:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Co-ouderschap bedoel je?
Ik heb werk waardoor ik doordeweeks onregelmatig buiten de stad ben. Kan daarom geen vaste dagen afspreken. Zit soms te kijken naar ander werk, maar dan moet ik grof inleveren op mijn salaris. Over een jaar of 2 moet ik verhuizen, dochter wordt dan een puber, dus wil dan wel een bepaald inkomen hebben om iets anders te kunnen kopen wat voor ons dan passend is. Iets met 2 slaapkamers ipv 1.
Dit dus.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geef haar de slaapkamer en koop een bedbank voor de woonkamer voor jezelf... morgen is niet beloofd... waarmee ik niet wil zeggen dat je geen toekomstplannen moet maken maar leef NU, je wil je dochter vaker zien zeg je, meer onderdeel zijn van haar leven, regel het dan! Over een aantal jaar als ze gaat puberen gaat ze meer op zichzelf zijn, haar eigen plan trekken, met vrienden uit, en dan zit je met je grotere huis...
En toch… neem aan dat hij wel vantevoren weet welke avonden in de week hij weg is, en dat dit niet last minute is.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit dus.
Kan me ook wel indenken dat een ex-partner vaste dagen af wil spreken en niet haar hele leven in wil richten op het werkrooster van haar ex.
Klopt. Ze hebben het al moeilijk genoeg.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid - ik bedoel natuurlijk wrok en onkunde bij de ex die er een potje van maakt. Kwaad spreken over mijn ex - tja, niet doen. Al hebben we daar alle redenen toe. Leid tot niets en je kind kan je daarop gaan aankijken. Later zullen ze wel beseffen hoe de vork in de steel zat maar daar heb je nu weinig aan.
Zoals ik al eerder had geschreven, had ik het liefste dat ik niet gescheiden was en haar elke dag kon meemaken. Dat is een ding wat in mijzelf zit en ik moet verwerken. Als ik dan soms van die "facebook" fotos krijg opgestuurd, dan steekt dat soms. Wat volkomen logisch is.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geef haar de slaapkamer en koop een bedbank voor de woonkamer voor jezelf... morgen is niet beloofd... waarmee ik niet wil zeggen dat je geen toekomstplannen moet maken maar leef NU, je wil je dochter vaker zien zeg je, meer onderdeel zijn van haar leven, regel het dan! Over een aantal jaar als ze gaat puberen gaat ze meer op zichzelf zijn, haar eigen plan trekken, met vrienden uit, en dan zit je met je grotere huis...
Dit dus. Vaste dagen/momenten zijn vast. Daarnaast is veel mogelijk om elkaar vaker te zien. Soms eet ik bij hun samen, of doen we wat ondernemen. In dat opzicht prijs ik mijzelf gelukkig dat de relaties onderling gewoon goed zijn. Geen negatieviteit.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit dus.
Kan me ook wel indenken dat een ex-partner vaste dagen af wil spreken en niet haar hele leven in wil richten op het werkrooster van haar ex.
Klopt, dat doen we ook.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En toch… neem aan dat hij wel vantevoren weet welke avonden in de week hij weg is, en dat dit niet last minute is.
Dat kun je dan toch met elkaar communiceren?
Ja weet je?, ik had ook liever niet gehad dat mn ex vreemdging of dat hij bleef liegen erover, en had liever ook de happy flappy family geweest, en ik had liever ook niet dat hij zou emigreren naar Canada en zijn kinderen verwaarloost, mja dat is wel hoe de situatie is, Jij geeft aan dat je haar op stabiele vaste basis vaker zou willen zien en daarna lees ik vooral veel "maar maar maar en en en" Als je iets wil make it happen, ook als ze dan tijdelijk een gedeelde ruimte zou hebben ( of niet want je kan het haar kamer maken, hooguit je kleding daar) maar dat zijn keuzes die je maakt.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder had geschreven, had ik het liefste dat ik niet gescheiden was en haar elke dag kon meemaken. Dat is een ding wat in mijzelf zit en ik moet verwerken. Als ik dan soms van die "facebook" fotos krijg opgestuurd, dan steekt dat soms. Wat volkomen logisch is.
Als mijn dochter aangeeft dat ze mij een week wat vaker wil zien, dan doen we dat. Andere weken wil ze weer liever met vriendinnetjes spelen. Dan is dat ook prima.
Als ze gaat puberen, ruzie heeft met moeders of even weg wil zijn, dan ben ik van mening dat ze altijd bij mij terecht kan zijn. En dan een eigen kamer, eigen ruimte. Niet een gedeeld iets wat niet geheel van haarzelf is. Doemdenken dat ze nooit meer langs zal komen vind ik in mijn situatie onrealistisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zondag 26 juli 2026 13:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja weet je?, ik had ook liever niet gehad dat mn ex vreemdging of dat hij bleef liegen erover, en had liever ook de happy flappy family geweest, en ik had liever ook niet dat hij zou emigreren naar Canada en zijn kinderen verwaarloost, mja dat is wel hoe de situatie is, Jij geeft aan dat je haar op stabiele vaste basis vaker zou willen zien en daarna lees ik vooral veel "maar maar maar en en en" Als je iets wil make it happen, ook als ze dan tijdelijk een gedeelde ruimte zou hebben ( of niet want je kan het haar kamer maken, hooguit je kleding daar) maar dat zijn keuzes die je maakt.Ik denk dat er ergens een miscommunicatie is en dat we langs elkaar heen praten. Kan zijn dat ik niet duidelijk heb verwoord. Ik ga er dan ook niet verder op in, maar misschien dat dit wat verduidelijkt voor je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik zou graag elke dag mijn dochter willen zien. Een gezin. Niet gelukt, dat doet pijn.
Ja, we hebben vaste momenten.
Ja, we zien elkaar ook buiten die vaste momenten om.
Ja, ik doe soms ook met hun gezin mee.
Ja, dat is dan weer klotegevoel als je op een gegeven moment alleen op de bank zit.
En dat gevoel, dat gaf ik aan soms mee te zitten als ik dan "Facebook fotos" zie. Dat is het. Heel normaal, heeft bijna iedereen wel. Wou dat even delen.
Geen idee, hij zegt daar niks over. Maar ook per week een ander programma lijkt me niks. Dan kan ik amper wat plannen. Dan plan je je leven in rondom het werk van je ex. Het ligt dan meer voor de hand dat hij z’n mond open trekt op het werk, een andere baan zoekt of het inderdaad maar gewoon houdt zoals het nu is.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En toch… neem aan dat hij wel vantevoren weet welke avonden in de week hij weg is, en dat dit niet last minute is.
Dat kun je dan toch met elkaar communiceren?
En het gaat gewoon echt niet slecht hoe het nu gaat.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, hij zegt daar niks over. Maar ook per week een ander programma lijkt me niks. Dan kan ik amper wat plannen. Dan plan je je leven in rondom het werk van je ex. Het ligt dan meer voor de hand dat hij z’n mond open trekt op het werk, een andere baan zoekt of het inderdaad maar gewoon houdt zoals het nu is.
Dat is zeker waar, heel fijn dat jullie dit zo doen. Ook heel goed voor je dochter.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:24 schreef blessed19 het volgende:
[..]
En het gaat gewoon echt niet slecht hoe het nu gaat.
Opzich zijn wij aardig uniek in hoe ik met mijn ex/haar partner met elkaar omgaan. En dan nog de opa's en oma's die ook nog steeds dingen samen doen. Dat is ook erg belangrijk voor onze dochter. Soort van harmonie.
Dankjewel.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, heel fijn dat jullie dit zo doen. Ook heel goed voor je dochter.
Dat scheelt een hele hoop stress.
Jullie zijn een goed voorbeeld voor vele ouders die scheiden.
Heb je zelf ondertussen ook weer een partner?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |