Maar er is geen enkele kant waarin het normaal is om niet te reageren op het bericht dat hij haar van school wil halen en vervolgens stennis te gaan maken op het schoolplein.quote:Op donderdag 26 juni 2025 18:54 schreef Troel het volgende:
[..]
dat ligt er dus helemaal aan wat er in de omgangsregeling staat en afgesproken is. Sorry, maar er zijn altijd meer kanten aan het verhaal.
Hij heeft ook in een gesprek al een keer een balletje opgeworpen. En daar werd geen ja op gezegd. Daar werd afwijzend op gereageerd. En iets meer structureels met zijn dochter wil/kan hij niet.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar er is geen enkele kant waarin het normaal is om niet te reageren op het bericht dat hij haar van school wil halen en vervolgens stennis te gaan maken op het schoolplein.
Zelf beter communiceren is hier denk ik belangrijk Alleen constateren dat een berichtje gelezen is, (door de vinkjes) is echt niet voldoende. Beter nog een appje erachteraan sturen om toch verder te overleggen. Je kunt er niet zomaar van uit gaan dat geen antwoord betekent dat goed is.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar er is geen enkele kant waarin het normaal is om niet te reageren op het bericht dat hij haar van school wil halen en vervolgens stennis te gaan maken op het schoolplein.
Die mag je me even uitleggenquote:Op donderdag 26 juni 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind dat sommigen wel heel gemakkelijk over het gedrag van zijn ex heen stappen.
Wat ik al schreef. Hij heeft een bericht gestuurd dat hij zijn dochter daar wilde ophalen. Nou, gelet op het feit dat ze sowieso naar hem toe gaat dat weekend lijkt mij dat niet iets waar iemand moeite mee zal hebben. Tenzij. En als er een tenzij is, dan reageer je daarop.quote:
Als ze 12 is, mag ze toch sws veel meer zelf bepalen, bij wie enzo ze haar tijd wil doorbrengen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 15:34 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Bellen is geen optie, helaas. Alles gaat alleen via de whatsapp. Ik was er inderdaad bang voor en het is uitgekomen, maar ik had werkelijk geen idee dat het zo heftig (voor mij dan) aan toe zou gaan.
Er is mij hier wel duidelijk gemaakt dat door de huidige regeling de kans zeer groot is dat ik mijn dochter in de toekomst vrijwel niet meer zal zien. Die angst, naast anderen, begon weer enorm te groeien in mijn hoofd.
Medicatie is het enige wat mij weer stabiel brengt en ook tot rust kom. Daar ben ik ondertussen wel van overtuigd. Op mijn werk functioneer ik namelijk momenteel ook slechter.
Ik vind het bijzondere dat moeder ook op dat schoolplein was, en dochter toch met vader mee ging.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik al schreef. Hij heeft een bericht gestuurd dat hij zijn dochter daar wilde ophalen. Nou, gelet op het feit dat ze sowieso naar hem toe gaat dat weekend lijkt mij dat niet iets waar iemand moeite mee zal hebben. Tenzij. En als er een tenzij is, dan reageer je daarop.
Dan ga je niet het bericht negeren en vervolgens op het schoolplein, ongeacht of dochter het ziet of niet (want het kan ook op andere manieren haar ter ore komen), stennis maken.
Dat is raar gedrag vind ik.
Eens hoor, als iets niet goed is gecommuniceerd betekent het niet dat ze stennis mag schoppen op het schoolplein. Heel vreemd gedrag vind ik dat.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik al schreef. Hij heeft een bericht gestuurd dat hij zijn dochter daar wilde ophalen. Nou, gelet op het feit dat ze sowieso naar hem toe gaat dat weekend lijkt mij dat niet iets waar iemand moeite mee zal hebben. Tenzij. En als er een tenzij is, dan reageer je daarop.
Dan ga je niet het bericht negeren en vervolgens op het schoolplein, ongeacht of dochter het ziet of niet (want het kan ook op andere manieren haar ter ore komen), stennis maken.
Dat is raar gedrag vind ik.
Afwijken doe je natuurlijk in overleg. Zo'n omgangsregeling is er niet voor niets. Geen idee wat er precies in die regeling staat, maar stel dat dit afwijken was, dan had ze natuurlijk gewoon op zijn bericht kunnen reageren.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is doodnormaal dat daarvan af en toe wordt afgeweken. Als zijn ex het niet ok vond, dan had ze dat moeten communiceren. Niets zeggen en dan aldaar stennis maken is idioot gedrag.
Hell, ik ben ooit bij een oudergesprek geconfronteerd (zonder aankondiging) dat de vriend van mijn ex vrouw er ineens bij was. Ik was pislink, maar ik heb het juiste moment gekozen om duidelijk te maken dat het 1 keer en niet weer was, wat mij betreft.
Dat @:_pillow_ op basis van wel gelezen, niet gereageerd heeft besloten te gaan snap ik dus wel.
Dan nog kun je toch gewoon een bericht sturen?quote:Op donderdag 26 juni 2025 18:54 schreef Troel het volgende:
[..]
dat ligt er dus helemaal aan wat er in de omgangsregeling staat en afgesproken is. Sorry, maar er zijn altijd meer kanten aan het verhaal.
Dit gaat - zoals ik het begrijp - over de dochter van school ophalen op een dag dat ze 's middags toch al naar hem zou gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft ook in een gesprek al een keer een balletje opgeworpen. En daar werd geen ja op gezegd. Daar werd afwijzend op gereageerd. En iets meer structureels met zijn dochter wil/kan hij niet.
Daarna enkel een appje gestuurd met zijn plannen. Geen opvolging, geen belletje of telefoongesprek. En dan toch naar dat schoolplein, terwijl hij een week daarvoor al wist dat dit een confrontatie op zou leveren. Dat schreef hij hier zelf.
En over stennis op het schoolplein, geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Maar dochter was er niet bij. Die zat nog in haar klas. Schreef hij.
Ik weet niet hoor.
Dit klinkt toch echt als een probleem in de communicatie en dan toch je zin door willen drijven. Vanuit de beste bedoelingen dan wel, maar alsnog.
Dat ligt helemaal aan de geschiedenis. En daar weten we te weinig van om hier echt wat van te vinden. Natuurlijk is het raar wat er gebeurde, maar daar kan prima een reden voor zijn natuurlijk. Ik gok dat dit niet zomaar uit het niets gebeurde, zeker niet omdat vader zelf ook al aangaf gedoe te verwachten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog kun je toch gewoon een bericht sturen?
Je hebt feitelijk de keuze tussen 1) een bericht sturen dat je dat niet wilt en dan komt hij waarschijnlijk niet of 2) het op een confrontatie aan laten komen op het schoolplein, want je weet dat hij haar daar komt halen.
Ik zou dan eigenlijk altijd voor optie 1 kiezen.
Denk zelfs dat als je het voor een rechtbankdossier wilt aan laten komen op een confrontatie dat een rechter hierover zou zeggen dat mevrouw best even had kunnen reageren op het bericht van meneer.
Natuurlijk is er een geschiedenis. Het is ook verdomd lastig. Je hebt kinderen samen en beiden wil je (als het goed is) het beste voor je kinderen en ben je bereid tot het uiterste te gaan daarvoor. En als je dan verschillend denkt over wat in het belang is van de kinderen, dan komen er conflicten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de geschiedenis. En daar weten we te weinig van om hier echt wat van te vinden. Natuurlijk is het raar wat er gebeurde, maar daar kan prima een reden voor zijn natuurlijk. Ik gok dat dit niet zomaar uit het niets gebeurde, zeker niet omdat vader zelf ook al aangaf gedoe te verwachten.
Misschien is er zelfs ooit wel afgesproken dat dit soort dingen niet via de app geregeld horen te worden ofzo maar via persoonlijk contact. Dan is het niet raar dat ze niet reageert. We weten simpelweg niet het hele verhaal.
En wie weet is dat al wel tig keer gedaan. ik kan me tijden herinneren dat ik (op advies van de gezinsvoogd!) een speciaal mailadres had waar ik enkel tussen bepaalde tijden keek omdat ik overspoeld werd met idioterie. Nu wil ik echt niet zeggen dat dat hier het geval is, maar echt, je hebt geen idee wat er achter kan zitten. Het kost zoveel energie om altijd maar volwassen te moeten zijn waar een ander dat niet doet dat het soms gewoon op is. En dan reageer je dus niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 10:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een geschiedenis. Het is ook verdomd lastig. Je hebt kinderen samen en beiden wil je (als het goed is) het beste voor je kinderen en ben je bereid tot het uiterste te gaan daarvoor. En als je dan verschillend denkt over wat in het belang is van de kinderen, dan komen er conflicten.
Maar goed, prima als er b.v. is afgesproken dat zoiets niet via de app geregeld dient te worden. Dan app je terug waarbij je herinnert aan die afspraak en dat je dus die vrijdag niet akkoord bent en dat op moment X er verder over kan worden gesproken.
Dat lijkt mij de volwassen manier van hiermee omgaan.
Ik blijf het bijzonder vinden om er dingen bij te verzinnen die wellicht spelen om zijn ex maar vrij te pleiten. Waarbij ik ook als het al tig keer gedaan is (wat mij gelet op de rest van het verhaal sterk lijkt overigens) vind dat je het moet doen. Want alles leuk en aardig dat dochter hier wellicht niets van meegekregen heeft, je loopt wel het risico. Choose your battles.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:02 schreef Troel het volgende:
[..]
En wie weet is dat al wel tig keer gedaan. ik kan me tijden herinneren dat ik (op advies van de gezinsvoogd!) een speciaal mailadres had waar ik enkel tussen bepaalde tijden keek omdat ik overspoeld werd met idioterie. Nu wil ik echt niet zeggen dat dat hier het geval is, maar echt, je hebt geen idee wat er achter kan zitten. Het kost zoveel energie om altijd maar volwassen te moeten zijn waar een ander dat niet doet dat het soms gewoon op is. En dan reageer je dus niet.
Dat weet je natuurlijk nooit. Op basis van wat ik hier heb gelezen, vind ik ook wel dat ze had kunnen reageren. Kleine moeite.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We kennen inderdaad de geschiedenis niet en elk verhaal heeft minimaal twee kanten.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de geschiedenis. En daar weten we te weinig van om hier echt wat van te vinden. Natuurlijk is het raar wat er gebeurde, maar daar kan prima een reden voor zijn natuurlijk. Ik gok dat dit niet zomaar uit het niets gebeurde, zeker niet omdat vader zelf ook al aangaf gedoe te verwachten.
Misschien is er zelfs ooit wel afgesproken dat dit soort dingen niet via de app geregeld horen te worden ofzo maar via persoonlijk contact. Dan is het niet raar dat ze niet reageert. We weten simpelweg niet het hele verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |