Pfff lekker dan. Wil na de eerste date gelijk je hele leven al inrichten?quote:Op zondag 20 september 2026 09:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Idem dito hier.
Paar dates en plezier vind ik leuk, maar meer moet het niet worden. Totaal geen behoefte om een nieuwe partner te fietsen in het leven van m'n kinderen en alles wat daar bij komt kijken. Misschien als de kinderen ouder zijn, maar ook dan liever een dame om leuke dingen mee te doen dan 24/7 iemand op m'n lip, denk ik.
Dat ik geen kinderen meer wil, dat wist ik al wel een tijdje. Drie is genoeg en het is nu ingewikkeld genoeg. Simpelweg geen tijd voor een vierde.
Als je het allemaal eerlijk vooraf zegt, dan wordt daten wel lastig. En aantal keer ook dat ik het eerlijk zeg vooraf, een dame toch wil daten en dan na een paar leuke dates toch gaat liggen pushen/emmeren om een plek voor haar.
Laatst had ik er eentje die na de eerste (geslaagde) date al begon over een au-pair, zodat ik meer tijd voor mezelf zou hebben (lees: tijd voor haar). Daar werd ik al helemaal kriegelig van. Ten eerste, waar bemoeit ze zich mee na de eerste date, ten tweede vervelend als iemand niet bestaande problemen probeert op te lossen (ik ben voor 95% tevreden met m'n leven) en ten derde is de tijd voor mezelf me te kostbaar om die meteen allemaal te besteden aan 'n nieuwe vriendin.
Ik denk dat je echt heel erg goed op een lijn moet zitten vanaf het begin, anders is het vragen om problemen en vooral tijd verknoeien.
Ja, ik had echt zoiets van "wtf, waar bemoei je je allemaal mee". Ze had zelf al allerlei problemen met oplossingen bedacht. Uiteraard, stel dat ik er door mee zou gaan en zou zeggen "Ja, je had helemaal gelijk. Oppas gevonden, dus ik ga nu lekker een weekendje met vrienden weg", dat ze daar ook wel weer over zou gaan zaniken. Contact met deze dame heel snel beeindigd, want dat soort dingen worden al heel snel heel vervelend.quote:Op zondag 20 september 2026 09:59 schreef ToT het volgende:
Ben blij dat er een deeltje 2 is, ondanks de problemen in deeltje 1.
[..]
Pfff lekker dan. Wil na de eerste date gelijk je hele leven al inrichten?
Ik zat voor een aardig deel internationaal te kijken, maar daar word je ook niet blij van. Je zit bijna altijd met totaal andere verwachtingen, ook al spreek je vooraf alles uit. "Nee, ik ben niet rijk, nee, ik ga je niet in jouw land onderhouden, het gaat om liefde en niet dat je ineens in een gespreid bedje terecht komt" enz.
Krijg je van: "Oh nee ik ben juist gelukkig dat je niet rijk bent, want ik wil juist helemaal geen rijk vriendje. Ik wil gewoon iemand met wie ik samen gelukkig oud kan worden."
Chat je dan een aantal maanden mee, nodig je haar hier uit, en dan begint de ellende; paar tientjes in eigen land nodig voor dit, paar tientjes nodig voor dat en dat dan diverse keren per maand, en de verwachtingen worden steeds meer en groter.
Maar ook buiten het geld; culturele verschillen, dames die zich toch na een tijdje bedenken omdat ze toch liever iemand in eigen land willen en/of dat ze toch liever geen atheïst als partner willen enz. Ook meegemaakt dat eentje smoorverliefd zei te zijn en zo veel mogelijk over mijn leven wilde horen, maar dan krijg je steeds van die one-liners terug. "Ja zo ben ik nu eenmaal."
Dat laatste, "Ja zo ben ik nu eenmaal" proef ik wel meer en meer. Geen interesse in een beetje rekening met de ander houden of überhaupt sociale normen en waarden, en vaak sterk beïnvloed door social media.
Ikzelf heb geen zin meer in nog meer teleurstellingen, en voor mijn zoontje kan ik het sowieso helemaal niet maken dat er steeds een andere vrouw in het spel komt en het weer op niks uitdraait. (Sowieso liet ik hem op een gegeven moment nauwelijks meer merken dat ik weer leuk contact met iemand had, voor het geval dat het weer op niks zou uitlopen.)
Nee, gewoon dat hele dating gedoe aan de kant geschoven en gewoon m'n eigen ding doen, en goed voor m'n zoontje zorgen. Dat maakt me veel gelukkiger en geeft me veel meer rust in het algemeen.
Oef ja, dat geld "lenen".quote:Op zondag 20 september 2026 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik had echt zoiets van "wtf, waar bemoei je je allemaal mee". Ze had zelf al allerlei problemen met oplossingen bedacht. Uiteraard, stel dat ik er door mee zou gaan en zou zeggen "Ja, je had helemaal gelijk. Oppas gevonden, dus ik ga nu lekker een weekendje met vrienden weg", dat ze daar ook wel weer over zou gaan zaniken. Contact met deze dame heel snel beeindigd, want dat soort dingen worden al heel snel heel vervelend.
Internationaal zie ik helemaal niet zitten. Als een dame hier al is, dan prima. Maar ik zie niks in een lange afstandsrelatie of iemand moeten gaan onderhouden, waarbij het maar de vraag is of iemand hier kan aarden, terwijl diegene hier verder vanaf nul begint, etc. Sowieso is geld opsturen of geld uitlenen een no-go voor mij. Ook als een dame hier is.
Sowieso soms van die dames met hele ambitieuze verhalen over zichzelf. Net 'n vakantie geboekt en betaald en dan de auto kapot. Of ze geld kon lenen. Tsja, zoek het uit.Of: "wat doe je?", "kinderen naar school, etc, bla bla", "Oh, dan heb je dus nu tijd voor mij".... alsof ik verder geen leven heb
Mijn kinderen wil ik er sowieso gewoon buiten houden, dus dan is de tijd die ik er voor heb al heel erg beperkt. En die tijd besteed ik dan het liefst ook zoals ik dat zelf wil. Niet dat ik weer min of meer "verplicht" ben om die aan 'n dame te besteden. Dat zou me snel tegen gaan staan.
Ik reis zoveel als ik kan, ik sport veel, paar goede vrienden en vind het ook weleens lekker om gewoon even niks te doen of thuis beetje tv te kijken, op internet of Fok te zitten, etc. Of als de kinderen slapen even nog wat tv te kijken of zelf ook vroeg gaan slapen i.p.v. dat iemand steeds wil videobellen en zo. Ik besef me ook wel dat mijn situatie voor de meeste dames geen match is.
Zolang het gezellig is, niet te ingewikkeld en geen verplichting, maar aan die drie voorwaarden voldoet het meestal al snel niet meer.quote:Op zondag 20 september 2026 10:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Oef ja, dat geld "lenen".
Ik vind het zelf juist wel fijn om semi-dagelijks ff wat te videobellen met een leuke dame, maar heb gemerkt dat dat ook geen garantie op succes geeft. En sowieso natuurlijk niet elke dag urenlang.
Precies. Mij te veel gedoe allemaal, met te veel teleurstellingen zoals gezegd.quote:Op zondag 20 september 2026 10:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang het gezellig is, niet te ingewikkeld en geen verplichting, maar aan die drie voorwaarden voldoet het meestal al snel niet meer.
Dat is heel herkenbaar. Sinds ik de focus op mezelf en m'n kinderen heb gelegd, zit ik een stuk beter in m'n vel en is alles een stuk beter op orde. Thuis alles netjes bij, flink aan het sporten, dus ben ook topfit. Weet me ook prima raad met m'n tijd, etc.quote:Op zondag 20 september 2026 10:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies. Mij te veel gedoe allemaal, met te veel teleurstellingen zoals gezegd.
Nee, ik focus me wel op m'n zoontje en voor de rest probeer ik meer m'n draai in het leven te krijgen. Sinds ik heb besloten het daten te laten varen, krijg ik ineens ook meer motivatie in dagelijkse klusjes in huis, grotere klussen die al langer zijn blijven liggen enz.
Heb wat reparaties gedaan, de boel anders ingericht, flink zitten opruimen enz.
Binnenkort ff kijken welke kleding zo onderhand wel de container in kunnen, spulletjes sorteren en weet ik wat nog meer.
Als ik weer wat geld heb, wil ik mijn zoontje een hoogslaper geven aangezien hij een piepklein kamertje heeft. Ik had de hele zolder ingericht als een supergrote slaapkamer inclusief wandschilderingen van zijn favoriete boeken en games e.d., maar hij wil toch het liefst zo dicht mogelijk bij mij slapen. Het liefst bij mij op de kamer zelfs, maar dat gaan we maar niet doen.
Hier is dat gelukkig helemaal niet, maar ze wil wel meer en meer bij dingen betrokken worden, zoals tandartsbezoeken en allerlei andere dingen die hij meemaakt.quote:Op zondag 20 september 2026 10:23 schreef Halcon het volgende:
Over bellen gesproken. Waar ik tegenaan loop, is dat de moeder van m'n zoontje contactmomenten met hem gebruikt/misbruikt om uit te vogelen waar ik ben/wat ik aan het doen ben.
Nu heb ik niks te verbergen, maar ik vind het wel irritant eigenlijk. Soms belt ze drie keer per dag met hem, soms dagen niet. Of ze wil opeens 's middag een foto van hem of een gerichte vraag waar hij is (en waar ik dus ook ben). Ik vind het eigenlijk wel genoeg als ze gewoon 's avonds voor het slapen gaan even met hem belt en that's it. Als er iets dringends is, kom ik zelf wel in de lucht.
Hoe oud is je zoontje? Die van mij is net 8 geworden.quote:Op zondag 20 september 2026 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar. Sinds ik de focus op mezelf en m'n kinderen heb gelegd, zit ik een stuk beter in m'n vel en is alles een stuk beter op orde. Thuis alles netjes bij, flink aan het sporten, dus ben ook topfit. Weet me ook prima raad met m'n tijd, etc.
Voor dames is dat ook aantrekkelijker blijkbaar, want ook dat gaat een stuk beter. Totdat ze proberen aan mijn eigen balans te morrelen.
Mijn zoontje slaapt nog bij mij op de kamer. Als hij wakker wordt en ik lig niet in bed, dan is het ook paniek.
Ja, herkenbaar wel. Zoontje reageert er ook niet goed op (vind ik) als hij ons samen ziet. Dan is hij toch altijd weer de rest van de dag onrustig. Daar heeft zij geen last van, maar ik wel.quote:Op zondag 20 september 2026 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier is dat gelukkig helemaal niet, maar ze wil wel meer en meer bij dingen betrokken worden, zoals tandartsbezoeken en allerlei andere dingen die hij meemaakt.
Ik ben niet voor niets gescheiden. Ik zit er helemaal niet op te wachten en ook voor ons zoontje levert het heel veel spanningen op.
Sinds ik de focus op mezelf ben gaan leggen, is de zin om te sporten er ook weer gekomen. Ik ga dus wanneer ik kan. Heb thuis ook wat apparaten, gewichten en een Zwift bike, dus kan als m'n zoontje slaapt, desnoods ook even wat doen. Zit prima in m'n vel.quote:Op zondag 20 september 2026 10:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe oud is je zoontje? Die van mij is net 8 geworden.
En ja sporten; ik merk dat mijn buikje wel steeds dikker aan het worden is en mijn zoontje zegt dat ook steeds!Ik wil wel weer beginnen, maar moet me nog even over die drempel heen helpen. Gaat er sowieso wel van komen hoor!
Afspraak maken hoe vaak en op welk tijdstip gebeld wordt?quote:Op zondag 20 september 2026 10:23 schreef Halcon het volgende:
Over bellen gesproken. Waar ik tegenaan loop, is dat de moeder van m'n zoontje contactmomenten met hem gebruikt/misbruikt om uit te vogelen waar ik ben/wat ik aan het doen ben.
Nu heb ik niks te verbergen, maar ik vind het wel irritant eigenlijk. Soms belt ze drie keer per dag met hem, soms dagen niet. Of ze wil opeens 's middag een foto van hem of een gerichte vraag waar hij is (en waar ik dus ook ben). Ik vind het eigenlijk wel genoeg als ze gewoon 's avonds voor het slapen gaan even met hem belt en that's it. Als er iets dringends is, kom ik zelf wel in de lucht.
Ja, dat is dan uiteindelijk het beste. Want zo werkt het niet. Voor mij niet en volgens mij is voor mijn zoontje regelmaat uiteindelijk ook het beste.quote:Op zondag 20 september 2026 10:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Afspraak maken hoe vaak en op welk tijdstip gebeld wordt?
Dat is niet zo moeilijk hoor. Zou haar hier wel in begrenzen.
Oeiii helemaal nieuw in deze situatie. Heel veel sterkte!quote:Op zondag 20 september 2026 11:20 schreef ZombieQueen het volgende:
Hoi allemaal! Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 1,5 week geleden vertrokken. Kinderen zijn nu nog bij expartner. Maar komen morgen bij mij. Ik moest eerst op mijn nieuwe plek alles op de rit hebben. Bedden voor de kinderen etc...
Ohneeequote:Op zondag 20 september 2026 11:20 schreef ZombieQueen het volgende:
Hoi allemaal! Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 1,5 week geleden vertrokken. Kinderen zijn nu nog bij expartner. Maar komen morgen bij mij. Ik moest eerst op mijn nieuwe plek alles op de rit hebben. Bedden voor de kinderen etc...
Ja nee, het is goed hoor. Ik bleef al jaren bij hem vanwege de kinderen. Het was niet alleen maar slecht, maar ik was alles behalve gelukkig. En toen werd ik in juni verliefd. Daar wilde ik helemaal niks mee. Maar heb het nog nooit zo te pakken gehad. En toen bleek hij ook verliefd op mij te zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |