Het lijkt me belangrijker om te leren van wat nu speelt, de mensen die daar zomaar van straat geplukt worden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus moeten journalisten stoppen met hun werk doen? En dus mag je het absolute dieptepunt in de geschiedenis van de Democratische Partij in een topic over de Amerikaanse politiek hier niet bespreken, omdat het niet anti-Trump genoeg is?
Klopt, dat hoofdstuk is afgesloten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het lijkt me belangrijker om te leren van wat nu speelt, de mensen die daar zomaar van straat geplukt worden bijvoorbeeld.
De achteruitgang van Biden is wat mij betreft geen nieuws te noemen, vooral ook niet omdat Harris naar voor geschoven was en het dus tussen Harris en Trump ging.
Biden zal best fouten gemaakt hebben maar dat heeft weinig waarde meer nu aangezien hij geen president meer is.
Blijkbaar zien die daar geen probleem in.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dat hoofdstuk is afgesloten.
Nu zien we een president die in rap tempo de Amerikaanse democratische rechtsstaat aan het slopen is.
De vraag is nu waarom de Republikeinen niet ingrijpen.
Dat is wel waar het uiteindelijk om draait.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat toch niet in het artikel? Maar het is niet omdat Amerika toen dus feitelijk buiten de president om werd geregeerd en dat goed is gegaan, dat dat een goed idee is?
Tja, dat was de inconvenient truth. De Democraten hebben echt steken laten vallen. Vooraf was volstrekt duidelijk dat Biden een tussenpaus was en hij heeft gedaan wat hij moest doen; namelijk Trump van een tweede termijn afhouden toendertijd. Dat gaf de Democraten tijd om een goede kandidaat te vinden en klaar te stomen. Dat hij de fout heeft gemaakt om door te willen gaan en hij niet daarvan weerhouden is door de Democraten is een hele, hele dure fout geweest. Maar goed, zo blijkt dat te gaan. De Republikeinen deden het met Reagan en nu met Trump. Niet op tijd in durven grijpen met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:27 schreef Hanca het volgende:
Geen idee of het hier al besproken is (helaas is dit topic niet altijd leesbaar), maar dit beeld over Biden is toch wel pijnlijk: https://www.ad.nl/buitenl(...)angstigend~a4fb2e8a/
George Clooney niet herkennen, maar ook de namen van zijn eigen strategisch adviseur en ministers vergeten. Staten door elkaar halen. Alle bijeenkomsten volledig gescript. En dan nog niet willen opgeven. Die man heeft echt een veel te groot ego gehad, die had op dat moment zelfs als president vervangen moeten worden.
Het lijkt me extreem belangrijk het ene te doen en het andere niet te laten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het lijkt me belangrijker om te leren van wat nu speelt, de mensen die daar zomaar van straat geplukt worden bijvoorbeeld.
De achteruitgang van Biden is wat mij betreft geen nieuws te noemen, vooral ook niet omdat Harris naar voor geschoven was en het dus tussen Harris en Trump ging.
Biden zal best fouten gemaakt hebben maar dat heeft weinig waarde meer nu aangezien hij geen president meer is.
Het lijkt me inderdaad belangrijk, je wil niet over 4 jaar in dezelfde situatie zitten. De urgente situatie op t moment is dat Trump steeds dichter richting een autocratie beweegt, en die “big beautiful bill” etc doen daar nog een extra duit in het zakje.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me extreem belangrijk het ene te doen en het andere niet te laten.
Maar goed, blijkbaar is een serieus gesprek over de Amerikaanse politiek hier niet welkom, ik weet wel weer genoeg.
Langzaam maar zeker gaan de oogjes voorzichtig open.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
Beschamend wel hoe hier alles van de Democraten onder de mantel der liefde wordt bedekt, alleen maar omdat men doet alsof kritiek op de Democraten steun voor Trump is. Hoe gepolariseerd kan je zijn? Dergelijke reacties zijn in helemaal niks beter dan de tegenpartij, die alles van Trump met de mantel der liefde bedekken omdat ze tegen de Democraten zijn. Bijna alle objectieve normale politieke denken is in dit topic helaas verdwenen.
Ja, het zal eens tijd worden. Nu alleen bij jou nogquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Langzaam maar zeker gaan de oogjes voorzichtig open.
Volgens mij toon ik de totale hypocrisie en inconsistentie al een tijdje aan hier. Het word natuurlijk opgevat als tribaal gebral en dat is het vaak ook maar dat zou toch een belletje moeten laten rinkelen bij de wat scherpere users hier.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ja, het zal eens tijd worden. Nu alleen bij jou nog
Maar de Democraten deden het dus ook amper. Laten we niet doen alsof het geen halve of hele doofpot was. De Democraten zijn ook een serieus zieke partij. Gelukkig niet letterlijk fascistisch. Maar wel extreem ineffectief en door en door corrupt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat Maga gaat ingrijpen als Trump tekenen van dementie vertoont?
Ik bewonder je naïviteit.
Met als gevolg dat ze verkiezingen hebben verloren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar de Democraten deden het dus ook amper. Laten we niet doen alsof het geen halve of hele doofpot was. De Democraten zijn ook een serieus zieke partij. Gelukkig niet letterlijk fascistisch. Maar wel extreem ineffectief en door en door corrupt.
Hoe was het gezegde ook alweer?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Volgens mij toon ik de totale hypocrisie en inconsistentie al een tijdje aan hier. Het word natuurlijk opgevat als tribaal gebral en dat is het vaak ook maar dat zou toch een belletje moeten laten rinkelen bij de wat scherpere users hier.
Ik heb het al eerder gezegd hier, er zitten hier intelligente mensen het probleem is alleen dat jullie heel goed in artikeltjes lezen zijn maar echt nadenken zit er vaak niet bij.
Ik vind dat best jammer want ik zou graag eens een goede discussie willen lezen op basis van eigen opvattingen in plaats van opvattingen die je als links progressief behoort te hebben.
Hanca kaart het nu heel voorzichtig aan zoals velen voor hem en het enige waar hij op kan rekenen zijn whataboutisms.
Laten we niet overdrijven, voor een groot deel 4 verloren jaren. Niks van de benodigde hervormingen is echt gelukt. Ja in vergelijking met Trump ervoor en erna steekt het best leuk af. Maar dan heb je het ook wel over het meest kansloze staatshoofd van deze generatie. Tuurlijk wat leuke broodkruimels als verlaagde medicijnprijzen, maar medicare for all of iets dergelijks. Nope. Net zoals Trump natuurlijk niet de hele economie kan afschuiven op Biden, kan Biden ook zeker niet verantwoordelijkheid opeisen voor de hele economische opleving onder hem.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:22 schreef AnneX het volgende:
Wat vind ik het verdrietig dat Biden met terugwerkende kracht bijna deaud verklaard wordt.
In 4 jaar heeft hij en dan zijn team zó veel gebracht en zelfs economisch in een flow gebracht.
Wat allemaal wordt afgebroken en vermorzeld.
Triest dat mensen uit zijn administratie zich daarvoor lenen.
De economie van de VS veerde sneller terug dan de rest van de wereld, maar daar mag Biden geen verantwoordelijkheid voor opeisen...quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laten we niet overdrijven, voor een groot deel 4 verloren jaren. Niks van de benodigde hervormingen is echt gelukt. Ja in vergelijking met Trump ervoor en erna steekt het best leuk af. Maar dan heb je het ook wel over het meest kansloze staatshoofd van deze generatie. Tuurlijk wat leuke broodkruimels als verlaagde medicijnprijzen, maar medicare for all of iets dergelijks. Nope. Net zoals Trump natuurlijk niet de hele economie kan afschuiven op Biden, kan Biden ook zeker niet verantwoordelijkheid opeisen voor de hele economische opleving onder hem.
Leer lezen. Ik zeg dat niet alle verantwoordelijkheid op hem valt. Als ik zeg niet alle is dat totaal wat anders dan geen. Op die manier is het weldegelijk om ook te praten over wat na Trump. Wat trouwens net zo min relevant is voorlopig. Want de democratie in Amerika is bepaald geen zekerheidjemeer.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
De economie van de VS veerde sneller terug dan de rest van de wereld, maar daar mag Biden geen verantwoordelijkheid voor opeisen...
Tja...
Het is nooit zo dat alle verantwoordelijkheid op 1 persoon rust natuurlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Leer lezen. Ik zeg dat niet alle verantwoordelijkheid op hem valt. Als ik zeg niet alle is dat totaal wat anders dan geen. Op die manier is het weldegelijk om ook te praten over wat na Trump. Wat trouwens net zo min relevant is voorlopig. Want de democratie in Amerika is bepaald geen zekerheidjemeer.
Zit hier inderdaad ook echt duidelijk vol met een zooi zolenlikkers. Zeg iets slechts over de Democraten en Biden en het is gelijk een waas bij sommigen.
En 11 autofabrieken gered, waar Trump nu de credits voor opeist.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja een dementerende oude man kan wel:
- ruim 16 miljoen banen gecreerd
- de economie met 11% laten groeien
- 1.2 Biljoen investeren in infrastructuur
- De halfgeleider-industrie een boost geven
- 370 miljard in klimaat en milieu stoppen
- Oekraine en NATO sterker maken
- De rechten van homo's en veteranen verdedigen
Tja, het was slimmer geweest Biden halverwege te vervangen zodat de kiezers hadden kunnen wennen aan een nieuwe kundige persoon op die plaats. Maar ja, de Amerikaanse kiezers willen liever een narcistische idiote zak vet dan een kundig persoon. Dan is achteraf janken over een man die een uitstekende prestatie heeft neergezet nogal hypocriet.
Zaken doen met terrorist al-Julani is eerder ook al gebeurt met Bin Laden. Ze leren het niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:09 schreef V. het volgende:
Wat ik ook weer blaartrekkend bizar vind, is dat ze bij RTL Nieuws weer Hochzeitjaugsend lopen te berichten over het opheffen van de sancties van Syrië.
Maar niet melden dat dat is omdat de familie Trump een miljardendeal heeft gekregen.
Gekmakend slechte en onvolledige berichtgeving.
Die lui verslaan nog geen 10% van wat er echt gebeurt.
Ik wist niet dat het in scene was gezet!quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gewoon niet op die troll reageren. Wie heeft er nou zin om deze ouwe koeien voor de honderste keer te herhalen met een troll die nooit iets wijzer wordt. Whats next dat we moeten gaan bediscussieren of 9/11 in scene gezet was?
Stel je voor dat Halsema had gezegd dat die man zo aantrekkelijk is...quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is having another normal one.
[ x ]
Kom op, je kan echt beter dan dit. Er is toch ook gewoon een discussie over? Biden werd ook vooral gekozen om te zorgen dat Trump niet langer bleef zitten. Vervolgens wil hij de macht niet vrijwillig laten overdragen en liegt ie jaren over vermeende fraude. Maar ja, de ene kandidaat van de democraten was homo en de ander een getinte vrouw. Ik denk dat men hier zo reageert vanwege de focus op de leeftijd en gesteldheid van de vorige president, terwijl op de voorgrond er een oranje aap de boel volledig aan het slopen is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, blijkbaar is een serieus gesprek over de Amerikaanse politiek hier niet welkom, ik weet wel weer genoeg.
Zijn ook genoeg (extreem) linkse stemmers die een feestje gaan vieren wanneer hij zal overlijden. Voor veel van die stemmers bestaan alleen Bernie (wel lollig, als je beseft* dat hij de eerste dominosteen was) en AOC (en The Squad, rise up!).quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:22 schreef AnneX het volgende:
Wat vind ik het verdrietig dat Biden met terugwerkende kracht bijna deaud verklaard wordt.
In 4 jaar heeft hij en dan zijn team zó veel gebracht en zelfs economisch in een flow gebracht.
Wat allemaal wordt afgebroken en vermorzeld.
Triest dat mensen uit zijn administratie zich daarvoor lenen.
Maar het probleem is juist een beetje dat alleen wij dat kunnen. Ik kan zeggen dat ik Biden veel te oud vond en niet scherp genoeg meer om president te spelen en het gedoe van de democraten om hem toch naar voren te schuiven vrij kansloos. En tegelijkertijd kan ik zeggen dat hij de post-Covid periode prima heeft opgepakt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn post en het artikel ging niet over Trump, die staat hier volledig buiten. Waarom sleep je die er bij? Hou eens op met dat enorme denken in een tweestrijd.
Het is niet dat je als je zegt dat Biden in 2024 al op had moeten stappen, dat je dan voor Trump bent. Integendeel: iedereen die Trump af kraakt omdat hij zwaar ongeschikt is, moet het ook beschamend vinden dat Biden bleef zitten toen hij zwaar ongeschikt was.
Het nieuws is dat Biden dus echt niet meer functioneerde het laatste jaar. Dat heeft niks te maken met de idioterie die Trump nu uit haalt, het is wel relevante geschiedschrijving en geeft inzicht in hoe slecht de partijen daar functioneren. Allebei.
Das lastig beweren als ie nog leeft.quote:Op woensdag 14 mei 2025 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zijn ook genoeg (extreem) linkse stemmers die een feestje gaan vieren wanneer hij zal overlijden.
Ja hoor. Misschien dat er een paar wappen helemaal woest zijn op Biden. Volgens mij is de haat van bijna niemand jegens hem zo gigantisch. Ja hij heeft Israel teveel ruimte gegeven vandaar ook genocide Joe maar om nou te zeggen dat mensen hem dan doodwensen is nogal overdreven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg (extreem) linkse stemmers die een feestje gaan vieren wanneer hij zal overlijden. Voor veel van die stemmers bestaan alleen Bernie (wel lollig, als je beseft* dat hij de eerste dominosteen was) en AOC (en The Squad, rise up!).
*wat ze uiteraard niet doen
Het ding is alleen dat men nu dit roept, maar als men Kamela ineens de taken had over laten nemen was MAGA uiteindelijk nóg bozer en zouden ze schreeuwen dat diversiteit door de neus geduwd zou worden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 00:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja hoor. Misschien dat er een paar wappen helemaal woest zijn op Biden. Volgens mij is de haat van bijna niemand jegens hem zo gigantisch. Ja hij heeft Israel teveel ruimte gegeven vandaar ook genocide Joe maar om nou te zeggen dat mensen hem dan doodwensen is nogal overdreven.
Het was een compleet debiel plan om na de eerste keer Trump niet meteen serieus te nemen dat hun democratie en rechtsstaat in levensgevaar waren, dan moet je niet aankomen met een tussenpaus. En als je dan een tussenpaus hebt ook wat klaar hebben staan erna. Nog altijd presenteren de Democraten geen antwoord op wat nu hun toekomst gaat zijn, ze zijn allemaal maar een beetje aan het soleren of whatever. Als ze iets willen terwijl ze nergens een meerderheid hebben moeten ze toch eens wat anders gaan doen.
Maar om nou Biden persoonlijk te haten. Het is toch ook gewoon idioot dat de Democraten zo lang in de doofpot stoppen dat Biden volledig stuk zit. Had Chivaz toch over iets gelijk.... Wat dat betreft als de Democraten de partij willen zijn die in tegenstelling tot Trump en de Republikeinen wel de waarheid vertellen dan ga je toch geen fucking doofpot proberen over je president die blijkbaar snel is afgetakeld. Dat is natuurlijk precies hoe kiezers ook denken, het is toch een grote poppenkast. Daar moeten de Democraten met hoe ze hun verhaal proberen te spinnen toch niet aan bijdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |