abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 17:46:08 #76
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217632299
Heee, wat leuk, na Hunter gaat het nu over papa Biden.

Het echt verbijsterende is natuurlijk dat een dementerende oude man een extreem veel betere president blijkt te zijn dan de huidige narcistische vetzak. Biden blijkt achteraf een uitstekende president te zijn geweest ondanks de bij zijn leeftijd passende mentale tekortkomen. Trump heeft zichzelf inmiddels verbeterd en is hard op weg van plaats 3 als slechtste president ooit naar plaats 1.

Tja, wanneer je van een persoon alleen kunt jammeren over bijzaken (leeftijd, mentale vermogens) en niet over hoofdzaken (beleid) dan is dat vooral afleiding van die hoofdzaak. De hoofdzaak van vier jaar Biden is hoe hij een door Corona platgelegde economie in vier jaar heeft weten om te buigen naar een zeer succesvolle. De hoofdzaak van honderd (en ene paar) dagen Trump zijn hoe hij die economie wederom door het putje weet te duwen.

De unieke prestatie van Trump is het extreem versnellen van het vervangen van De VS als wereldmacht door China als wereldmacht. De aanstaande Amerikaanse recessie, de veranderende handelsroutes, de teloorgang van Amerika door de directe idioterie van 1 man, voer voor geschiedenisboeken. Trump gaat eindigen als moderne variant in het rijtje George III, Carlos II, Nicolas II en Ludwig II. Niet het lijstje van de briljante, maar wrede dictators, niet het lijstje van onderschatte leiders, maar het lijstje van totale idioten die in enkele jaren hun land oneindige veel schade hebben toegebracht.
pi_217632382
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:27 schreef Hanca het volgende:
Geen idee of het hier al besproken is (helaas is dit topic niet altijd leesbaar), maar dit beeld over Biden is toch wel pijnlijk: https://www.ad.nl/buitenl(...)angstigend~a4fb2e8a/

George Clooney niet herkennen, maar ook de namen van zijn eigen strategisch adviseur en ministers vergeten. Staten door elkaar halen. Alle bijeenkomsten volledig gescript. En dan nog niet willen opgeven. Die man heeft echt een veel te groot ego gehad, die had op dat moment zelfs als president vervangen moeten worden.
Nou gelukkig maar dan dat nu trump gekozen is.
Wel vreemd dat er nog een interview met hem gedaan kan worden. Ook gescript?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_217632448
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Nou gelukkig maar dan dat nu trump gekozen is.
Wel vreemd dat er nog een interview met hem gedaan kan worden. Ook gescript?
Trump is natuurlijk helaas mede hierdoor gekozen. En het is niet omdat er nu een belachelijk slecht figuur zit, dat je dan alle geschiedschrijving over de 4 jaar hiervoor aan de kant moet gooien. Dat de Democraten dit beroerd hebben aangepakt en dat Biden het laatste jaar al unfit for the job was, moet beschreven worden.

Beschrijven hoe slecht Biden het laatste jaar functioneerde is geen bijval voor Trump, integendeel zelfs. Het is noodzakelijke democratische controle door een stel goede journalisten van CNN, niet bepaald de Trumpkant.

Ps: Sowieso moet die 'je bent negatief over Biden, dus pro-Trump' houding uit dit topic, dat is nou net het belangrijkste wat dit topic onleesbaar maakt, dat verschrikkelijke wedstrijddenken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217632459
quote:
Geen idee of het hier al besproken is (helaas is dit topic niet altijd leesbaar), maar dit beeld over Biden is toch wel pijnlijk: https://www.ad.nl/buitenl(...)angstigend~a4fb2e8a/

George Clooney niet herkennen, maar ook de namen van zijn eigen strategisch adviseur en ministers vergeten. Staten door elkaar halen. Alle bijeenkomsten volledig gescript. En dan nog niet willen opgeven. Die man heeft echt een veel te groot ego gehad, die had op dat moment zelfs als president vervangen moeten worden.
Ja in 2020 was hij al zo ongeloofelijk zwak in debatten, hij had toen al de eer aan Bernie moeten laten. Maarja arrogantie he. De democratische top had dat hele verhaal ook al lang moeten doorzien, in plaats van organiseren dat iedereen maar achter Biden ging staan.
In 2024 was extreem duidelijk dat hij moest gaan, maar je kon ook in dit topic zien mensen verdedigden tot het laatste moment dat hij echt hélemaal geschikt was niemand anders zou enige kans hebben. De democratische top die met hem de verkiezing wilde verliezen en hem uiteindelijk met Kamala verloor zit trouwens nog steeds en bakt er nog steeds niks van. Nog steeds is Sanders de kar aan het trekken nu met AOC. Die partij moet echt een keer wakker worden en grote schoonmaak houden, breken met wat voor niemand werkt. Dat schijnoppositie zijn maar net genoeg kruimels aan linkse stemmers geven dat ze niet weglopen om een eigen partij te beginnen.
pi_217632484
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Trump is natuurlijk helaas mede hierdoor gekozen. En het is niet omdat er nu een belachelijk slecht figuur zit, dat je dan alle geschiedschrijving over de 4 jaar hiervoor aan de kant moet gooien. Dat de Democraten dit beroerd hebben aangepakt en dat Biden het laatste jaar al unfit for the job was, moet beschreven worden.

Beschrijven hoe slecht Biden het laatste jaar functioneerde is geen bijval voor Trump, integendeel zelfs. Het is noodzakelijke democratische controle door een stel goede journalisten van CNN, niet bepaald de Trumpkant.

Ps: Sowieso moet die 'je bent negatief over Biden, dus pro-Trump' houding uit dit topic, dat is nou net het belangrijkste wat dit topic onleesbaar maakt, dat verschrikkelijke wedstrijddenken.
Dat hij achteruit aan het gaan was is niemand ontgaan en er was dan ook terecht druk om iemand anders naar voor te schuiven wat ook gebeurd is.
Dat natrappen snap ik niet zo, was is daar nu de meerwaarde van.
pi_217632503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Heee, wat leuk, na Hunter gaat het nu over papa Biden.

Het echt verbijsterende is natuurlijk dat een dementerende oude man een extreem veel betere president blijkt te zijn dan de huidige narcistische vetzak. Biden blijkt achteraf een uitstekende president te zijn geweest ondanks de bij zijn leeftijd passende mentale tekortkomen. Trump heeft zichzelf inmiddels verbeterd en is hard op weg van plaats 3 als slechtste president ooit naar plaats 1.

Tja, wanneer je van een persoon alleen kunt jammeren over bijzaken (leeftijd, mentale vermogens) en niet over hoofdzaken (beleid) dan is dat vooral afleiding van die hoofdzaak. De hoofdzaak van vier jaar Biden is hoe hij een door Corona platgelegde economie in vier jaar heeft weten om te buigen naar een zeer succesvolle. De hoofdzaak van honderd (en ene paar) dagen Trump zijn hoe hij die economie wederom door het putje weet te duwen.

De unieke prestatie van Trump is het extreem versnellen van het vervangen van De VS als wereldmacht door China als wereldmacht. De aanstaande Amerikaanse recessie, de veranderende handelsroutes, de teloorgang van Amerika door de directe idioterie van 1 man, voer voor geschiedenisboeken. Trump gaat eindigen als moderne variant in het rijtje George III, Carlos II, Nicolas II en Ludwig II. Niet het lijstje van de briljante, maar wrede dictators, niet het lijstje van onderschatte leiders, maar het lijstje van totale idioten die in enkele jaren hun land oneindige veel schade hebben toegebracht.
Mijn post en het artikel ging niet over Trump, die staat hier volledig buiten. Waarom sleep je die er bij? Hou eens op met dat enorme denken in een tweestrijd.

Het is niet dat je als je zegt dat Biden in 2024 al op had moeten stappen, dat je dan voor Trump bent. Integendeel: iedereen die Trump af kraakt omdat hij zwaar ongeschikt is, moet het ook beschamend vinden dat Biden bleef zitten toen hij zwaar ongeschikt was.

Het nieuws is dat Biden dus echt niet meer functioneerde het laatste jaar. Dat heeft niks te maken met de idioterie die Trump nu uit haalt, het is wel relevante geschiedschrijving en geeft inzicht in hoe slecht de partijen daar functioneren. Allebei.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217632509
Maar wanneer gaan de media het nu eens hebben over Trump's geestelijke gesteldheid en persoonlijkheids stoornissen? Daar valt genoeg over te schrijven, maar daar ging en gaat het vanwege een voor mij onbekende reden, nou nooit eens over, terwijl dat bij Biden wel was en is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217632520
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dat hij achteruit aan het gaan was is niemand ontgaan en er was dan ook terecht druk om iemand anders naar voor te schuiven wat ook gebeurd is.
Dat natrappen snap ik niet zo, was is daar nu de meerwaarde van.
De meerwaarde? Misschien dat men kan leren hiervan? Dat men de volgende keer wel in grijpt als een president gaat dementeren en doet wat men moet doen: die persoon afzetten. Er is niet voor niets een vice-president.

Wat jou betreft hoeven we nooit meer een geschiedenisboek te openen, wat is daar nu de meerwaarde van?
pi_217632558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meerwaarde? Misschien dat men kan leren hiervan? Dat men de volgende keer wel in grijpt als een president gaat dementeren en doet wat men moet doen: die persoon afzetten. Er is niet voor niets een vice-president.

Wat jou betreft hoeven we nooit meer een geschiedenisboek te openen, wat is daar nu de meerwaarde van?
Ach kom, alsof je eerst letterlijk moet zien dat het niet gaat wanneer een dementerende beslissingen moet nemen.
Geleerd ervan is er trouwens niet want trump is vergeten dat hij zich aan de grondwet moet houden en dat is blijkbaar geen probleem.
pi_217632613
Beschamend wel hoe hier alles van de Democraten onder de mantel der liefde wordt bedekt, alleen maar omdat men doet alsof kritiek op de Democraten steun voor Trump is. Hoe gepolariseerd kan je zijn? Dergelijke reacties zijn in helemaal niks beter dan de tegenpartij, die alles van Trump met de mantel der liefde bedekken omdat ze tegen de Democraten zijn. Bijna alle objectieve normale politieke denken is in dit topic helaas verdwenen.
pi_217632685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
Beschamend wel hoe hier alles van de Democraten onder de mantel der liefde wordt bedekt, alleen maar omdat men doet alsof kritiek op de Democraten steun voor Trump is. Hoe gepolariseerd kan je zijn? Dergelijke reacties zijn in helemaal niks beter dan de tegenpartij, die alles van Trump met de mantel der liefde bedekken omdat ze tegen de Democraten zijn. Bijna alle objectieve normale politieke denken is in dit topic helaas verdwenen.
Zwak!
Het zal mij een worst zijn welke partij, waar het mij om gaat is dat biden has been is en trump actueel.
Genoeg aan te merken ook op de democraten dus houd dat gedoe over polariseren maar lekker voor je.
pi_217632717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat Maga gaat ingrijpen als Trump tekenen van dementie vertoont?

Ik bewonder je naïviteit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217632758
quote:
5s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
Maar wanneer gaan de media het nu eens hebben over Trump's geestelijke gesteldheid en persoonlijkheids stoornissen? Daar valt genoeg over te schrijven, maar daar ging en gaat het vanwege een voor mij onbekende reden, nou nooit eens over, terwijl dat bij Biden wel was en is.
Je leest er her en der wel wat over.

https://mindsitenews.org/(...)-and-mental-illness/

quote:
‘The Press Has Sanewashed Trump’s Dementia and Mental Illness’: Dr. John Gartner
The psychologist and founder of Duty to Warn says the aging Trump has dementia and is severely mentally ill
Maar op Biden is een klopjacht gehouden door Maga, met handig geknipte videos die Biden als seniel moesten afzetten.
Qua beleid is Biden volgens mij nooit betrapt op dementie.

In tegenstelling tot Trump, die de indruk wekt de lagere school niet te hebben afgemaakt.
pi_217632760
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het zal mij een worst zijn welke partij, waar het mij om gaat is dat biden has been is en trump actueel.
En dus moeten journalisten stoppen met hun werk doen? En dus mag je het absolute dieptepunt in de geschiedenis van de Democratische Partij in een topic over de Amerikaanse politiek hier niet bespreken, omdat het niet anti-Trump genoeg is?
pi_217632775
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat Maga gaat ingrijpen als Trump tekenen van dementie vertoont?

Ik bewonder je naïviteit.
Nee, ik hoop dat de Democratische Partij dat bij een volgende president wel doet. De geschiedenis stopt niet met Trump, over 3,5 jaar zit er een ander en hoogstwaarschijnlijk is dat een Democraat.
pi_217632780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dus moeten journalisten stoppen met hun werk doen? En dus mag je het absolute dieptepunt in de geschiedenis van de Democratische Partij in een topic over de Amerikaanse politiek hier niet bespreken, omdat het niet anti-Trump genoeg is?
De verkiezingscampagne was een absoluut dieptepunt van de Democraten.
Dat is uitgebreid uitgelicht.
En dat onderwerp is afgesloten, ze hebben verloren.
Het presidentschap is geen absoluut dieptepunt geweest.
pi_217632785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik hoop dat de Democratische Partij dat bij een volgende president wel doet. De geschiedenis stopt niet met Trump, over 3,5 jaar zit er een ander en hoogstwaarschijnlijk is dat een Democraat.
Noem eens beleid op van Biden dat het gevolg was van zijn vermeende dementie.
pi_217632802
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens beleid op van Biden dat het gevolg was van zijn vermeende dementie.
Dat staat toch niet in het artikel? Maar het is niet omdat Amerika toen dus feitelijk buiten de president om werd geregeerd en dat goed is gegaan, dat dat een goed idee is?
pi_217632809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het lijkt me belangrijker om te leren van wat nu speelt, de mensen die daar zomaar van straat geplukt worden bijvoorbeeld.
De achteruitgang van Biden is wat mij betreft geen nieuws te noemen, vooral ook niet omdat Harris naar voor geschoven was en het dus tussen Harris en Trump ging.
Biden zal best fouten gemaakt hebben maar dat heeft weinig waarde meer nu aangezien hij geen president meer is.
pi_217632873
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het lijkt me belangrijker om te leren van wat nu speelt, de mensen die daar zomaar van straat geplukt worden bijvoorbeeld.
De achteruitgang van Biden is wat mij betreft geen nieuws te noemen, vooral ook niet omdat Harris naar voor geschoven was en het dus tussen Harris en Trump ging.
Biden zal best fouten gemaakt hebben maar dat heeft weinig waarde meer nu aangezien hij geen president meer is.
Klopt, dat hoofdstuk is afgesloten.

Nu zien we een president die in rap tempo de Amerikaanse democratische rechtsstaat aan het slopen is.

De vraag is nu waarom de Republikeinen niet ingrijpen.
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:55:51 #96
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217632891
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dat hoofdstuk is afgesloten.

Nu zien we een president die in rap tempo de Amerikaanse democratische rechtsstaat aan het slopen is.

De vraag is nu waarom de Republikeinen niet ingrijpen.
Blijkbaar zien die daar geen probleem in.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217632905
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat staat toch niet in het artikel? Maar het is niet omdat Amerika toen dus feitelijk buiten de president om werd geregeerd en dat goed is gegaan, dat dat een goed idee is?
Dat is wel waar het uiteindelijk om draait.

Biden had nooit opnieuw verkiesbaar moeten worden gemaakt.

Dat is voor de democratische partij iets om te onderzoeken wat daarin mis is gegaan.

Maar ondertussen hebben we de volgende opa aan de macht, en diens partij gaat heus geen lering trekken uit de lessen van de democratische partij.

En aan Trump zijn verstandelijke vermogen wordt ook getwijfeld.
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:59:19 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217632930
quote:

Tja, dat was de inconvenient truth. De Democraten hebben echt steken laten vallen. Vooraf was volstrekt duidelijk dat Biden een tussenpaus was en hij heeft gedaan wat hij moest doen; namelijk Trump van een tweede termijn afhouden toendertijd. Dat gaf de Democraten tijd om een goede kandidaat te vinden en klaar te stomen. Dat hij de fout heeft gemaakt om door te willen gaan en hij niet daarvan weerhouden is door de Democraten is een hele, hele dure fout geweest. Maar goed, zo blijkt dat te gaan. De Republikeinen deden het met Reagan en nu met Trump. Niet op tijd in durven grijpen met alle gevolgen van dien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217632994
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het lijkt me extreem belangrijk het ene te doen en het andere niet te laten.

Maar goed, blijkbaar is een serieus gesprek over de Amerikaanse politiek hier niet welkom, ik weet wel weer genoeg.
pi_217633065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het lijkt me extreem belangrijk het ene te doen en het andere niet te laten.

Maar goed, blijkbaar is een serieus gesprek over de Amerikaanse politiek hier niet welkom, ik weet wel weer genoeg.
Het lijkt me inderdaad belangrijk, je wil niet over 4 jaar in dezelfde situatie zitten. De urgente situatie op t moment is dat Trump steeds dichter richting een autocratie beweegt, en die “big beautiful bill” etc doen daar nog een extra duit in het zakje.

Ik hoorde pas een stuk van een interview met Biden en het was wel evident dat hij een stuk achteruit is gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')