![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Een voorzichtige sneer naar de duiders in de TT
De Sahara is zonder meer erg droog.
Terwijl vorig jaar het ESF in brand stond, was Peter van de Veire al razend (eigenlijk TE) enthousiast over deze editie. Dat is ook wel een aardige anticlimax geworden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 13 mei 2025 23:41 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Ja. Maar daar staat tegenover dat er ook kleine landen zijn die er met vrij onopvallende nummers nagenoeg elk jaar wel tussendoor weten te fietsen. Albanië is daar een voorbeeld van.
Al zal de diasporavoting daar ook wel een rol in hebben.
Albanië heeft de diasporavoting ja. Plus dat die vaak wel met liedjes komen die een bepaald (oubollig) deel van het publiek aanspreken. Plus dat je door een paar keer goed te scoren vaak ook wel langer goed gaat scoren. Zie je bij Nederland wel.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat kan ik mij dan inderdaad weer niet voorstellen. Dat zal vrijwel zeker wel Slovenië zijn.
quote:
Azerbeidzjan denk ik. Dat kwam helemaal niet over.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Maar Slovenië ook en Azerbeidzjan heeft vaak nog wel wat gratis punten.
Spanje wordt geprezen bij Bar Laat.
Ik spring even in de groene container.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 13 mei 2025 23:46 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Vanavond was het in ieder geval Polen wat qua lied in de traditionele ESF-vijver viste.
Het is sinds een jaar of 8 sowieso wel redelijk gedaan met de traditionele inzendingen, balkanballads, nichtenstampers en dergelijke. Het is veel overgeproduceerde eenheidsworst geworden en voor mij heeft dat wel een deel van de charme van het ESF weggenomen.
Albanië komt juist negen van de tien keer met een heel traditioneel nummer. Donderdag heb je dan nog Montenegro die weer hetzelfde liedje brengen als ze elk jaar al gedaan hebben.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is wel een gevalletje hoe laat ik zien dat ik er geen verstand van heb zonder te zeggen dat ik er geen verstand van heb.
quote:
Het Op Weg Naar-topic was eigenlijk bedoeld als parodie. Niet als kopie van de werkelijkheid