Denk dat TS zich beter in een ander centrum kan meldenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:53 schreef Raw85 het volgende:
Als het allemaal zo duidelijk is dan meld jij je toch gewoon even bij het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL), TS.
En we leven steeds meer zonder de natuur.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:09 schreef Richestorags het volgende:
Het eten wordt steeds chemischer (ook groenten), er komt steeds meer troep in de atmosfeer, we krijgen steeds meer plastics en andere zooi binnen maar het is een raadsel waarom.
Ja, leuk, rationele oorzaken noemen, m<Knip>quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:09 schreef Richestorags het volgende:
Het eten wordt steeds chemischer (ook groenten), er komt steeds meer troep in de atmosfeer, we krijgen steeds meer plastics en andere zooi binnen maar het is een raadsel waarom.
Er zijn geen lichaamsdelen meer waar geen microplastics in zitten. Mensen hebben meer stress dan ooit tevoren. De omgeving is zwaar vervuild en bijna niemand woont nog in een reine omgeving. En nog veel meer van zulk narigheidquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:18 schreef Cockwhale het volgende:
Constant berichten over hele gebieden die vervuild worden en dan afvragen waarom kanker toeneemt
Die trend is al veel langer gaande.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Steeds meer jonge mensen krijgen een kankerdiagnose. Vorig jaar waren het er 169 per 100.000, tegenover 122 in 1989. Onderzoeker Henrike Karim-Kos spreekt van een "mysterie", omdat een duidelijke verklaring ontbreekt. Jonge patiënten hebben tegenwoordig wél veel betere overlevingskansen.
Het aantal gevallen van kanker bij jonge mensen van tussen de 18 en 39 jaar is de voorbije 35 jaar behoorlijk toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL). In 1989 werden er per 100.000 jonge vrouwen 77 geconfronteerd met een kankerdiagnose. In 2024 waren dat er al 103. Bij mannen steeg het cijfer van 45 naar 66.
"We weten niet goed waardoor die stijging komt, dat is eigenlijk een mysterie", zegt Karim-Kos, die als epidemioloog in de oncologie verbonden is aan IKNL. Ze noemt wel een aantal factoren die een rol kunnen spelen in de toename, zoals de aanwezigheid van kanker of een genetische mutatie in de familie.
'Mysterie' waarom meer jonge mensen kanker krijgen, overleving neemt wel toe https://www.nu.nl/wetensc(...)g-neemt-wel-toe.html
Dit is toch niet echt een mysterie, de combinatie van sterk bewerkte voedingsmiddelen, obesitas, minder bewegen, chronische stress, chronische blootstelling aan gifstoffen en hogere leeftijd moeders bij geboorte babies (borst-, eierstok- of baarmoederkanker).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Steeds meer jonge mensen krijgen een kankerdiagnose. Vorig jaar waren het er 169 per 100.000, tegenover 122 in 1989. Onderzoeker Henrike Karim-Kos spreekt van een "mysterie", omdat een duidelijke verklaring ontbreekt. Jonge patiënten hebben tegenwoordig wél veel betere overlevingskansen.
Het aantal gevallen van kanker bij jonge mensen van tussen de 18 en 39 jaar is de voorbije 35 jaar behoorlijk toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL). In 1989 werden er per 100.000 jonge vrouwen 77 geconfronteerd met een kankerdiagnose. In 2024 waren dat er al 103. Bij mannen steeg het cijfer van 45 naar 66.
"We weten niet goed waardoor die stijging komt, dat is eigenlijk een mysterie", zegt Karim-Kos, die als epidemioloog in de oncologie verbonden is aan IKNL. Ze noemt wel een aantal factoren die een rol kunnen spelen in de toename, zoals de aanwezigheid van kanker of een genetische mutatie in de familie.
'Mysterie' waarom meer jonge mensen kanker krijgen, overleving neemt wel toe https://www.nu.nl/wetensc(...)g-neemt-wel-toe.html
Dat lijkt me een stuk plausibeler dan die prikjes.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:37 schreef MisterFox het volgende:
Jarenlang PFAS lozen in het leidingwater...?
Vertel van wel vaccin heb jij iets op het spectrum gekregen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:30 schreef Durmada het volgende:
Waar zou dat nu aan liggen. Heel mysterieus.
Vaccins? Zie jij iets wat anderen niet zien?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Vertel van wel vaccin heb jij iets op het spectrum gekregen?
Dit soort zaken meten ze zoals in het artikel van de ts al staat altijd per 100.000 inwoners, dus het totaal aantal mensen maakt niet uit voor de uitkomstquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:43 schreef Nober het volgende:
Meer personen dan in 1989, betere opsporing dan in 1989, meer personen die onderzocht worden dan in 1989.
Ik zeg maar wat geks.
Een "betere" schijf van vijf...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:43 schreef Nober het volgende:
Meer personen dan in 1989, betere opsporing dan in 1989, meer personen die onderzocht worden dan in 1989.
Ik zeg maar wat geks.
Welke aanpassingen aan de schijf van vijf heeft volgens jouw gezorgd voor meer kanker?quote:
Dat mogen de lui uitzoeken die daar voor gestudeerd hebben. Ik merk alleen maar op dat daarin ook het eea is veranderd...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:00 schreef Gimmick het volgende:
Welke aanpassingen aan de schijf van vijf heeft volgens jouw gezorgd voor meer kanker?
Doe dit maar niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Op basis waarvan kunnen we die mogelijkheid volledig uitsluiten?
Staat in de bron een grafiekquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je 1 keer in de 35 jaar een meting doet zul je er niet achter komen. Steeg het gestadig per jaar? Of waren er pieken tussen 1989 en 2024, en zo ja waarmee kunnen die gecorreleerd hebben?
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:08 schreef Questular het volgende:
[..]
We kunnen dat niet uitsluiten dus noem ik anderen gewoon zwakzinnig.
Omdat we deze aantallen al hadden bereikt voor de covid pandemie en dus voor de eerste covid vaccin was gezet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Op basis waarvan kunnen we die mogelijkheid volledig uitsluiten?
Ah, de ‘I m just asking questions’ verdediging.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat mogen de lui uitzoeken die daar voor gestudeerd hebben. Ik merk alleen maar op dat daarin ook het eea is veranderd...
Iemand die terecht een andere opinie binnen de wereld brengt, is toch niet op zoek naar extra aandacht? Misschien gewoon inhoudelijk reageren, in plaats van op de man.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Och Nobertje toch, heb je weer wat aandacht nodig?
Ik ben gewoon gevaccineerd hoor. Want ik weet precies wat jij nu loopt te insinueren met je: "ik stel alleen maar vragen".quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:37 schreef Gimmick het volgende:
Ah, de ‘I m just asking questions’ verdediging.
Met beletselteken om vooral veel te insinueren maar niets te zeggen …
Good for you, al insinueer ik niets. Ik wijs erop dat je dezelfde tactiek hanteert. Je speelt in op een verband tussen de schijf van vijf en kanker maar trekt de keutel in als er om onderbouwing wordt gevraagd.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gevaccineerd hoor. Want ik weet precies wat jij nu loopt te insinueren met je: "ik stel alleen maar vragen".
De omgeving bij grote chemiebedrijven is en blijft verziekt, dat is een feit. Kijk maar bij bv Nedmag, daar liegen de metingen er niet bepaald om. Ondertussen mogen ze daar ook lekker blijven lozen in de Waddenzee, onder toeziend oog van de provincie die ook nog aandeelhouder schijnt zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom mensen ineens tata en chemours erbij slepen weet ik niet, die bedrijven bestaan al vele decennia en hun emissies worden steeds minder. Als je causaliteit verwacht tussen die bedrijven en kanker diagnoses dan zou de trend omlaan moeten gaan. Er wordt ook steeds minder gerookt.
Misschien moeten we accepteren dat het ongrijpbaar is.
In de jaren 80 en 90 hadden we vele malen meer industrie en vervuiling. Idem in de agrarische sector.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Tja. Tata, Chemours, Chemelot, Nedmag. Boeren die voordat de aardappelen boven de grond staan al 2x gif hebben gespoten, en daar het hele seizoen mee doorgaan.
De overheid staat er bij en kijkt er naar. En daar blijft het dan ook bij, want meestal hebben ze zelf ook aandelen in die vervuilende bedrijven. Maar oh, het is een groot mysterie.
Is niet waar hé, vroeger werd veel meer gerookt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:
En over dat roken, vreemd genoeg zie ik vooral steeds meer jeugd roken of vapen, terwijl de oudere generaties er juist mee stoppen.
Sinds 1989, het eerste jaar met vragen over roken in de CBS Gezondheidsenquête, is het aandeel rokers in de bevolking blijven dalen (tabel 1). Van de mannen van 16 jaar of ouder rookte rond 1990 nog 44%. Dit nam af tot 30% in 2010/11. Het aandeel rokende mannen daalde dus bijna met een derde.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
De omgeving bij grote chemiebedrijven is en blijft verziekt, dat is een feit. Kijk maar bij bv Nedmag, daar liegen de metingen er niet bepaald om. Ondertussen mogen ze daar ook lekker blijven lozen in de Waddenzee, onder toeziend oog van de provincie die ook nog aandeelhouder schijnt zijn.Onze leefomgeving is en blijft verziekt, met ons voedsel is van alles aan de hand.
En over dat roken, vreemd genoeg zie ik vooral steeds meer jeugd roken of vapen, terwijl de oudere generaties er juist mee stoppen.
Ik kan me niet heugen dat er toen zo gruwelijk veel gif werd gespoten door boeren. Ik zit hier tussen de boeren, het is godsgeklaagd. Zelfs oudere boeren die al jaren zijn gestopt klagen erover.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de jaren 80 en 90 hadden we vele malen meer industrie en vervuiling. Idem in de agrarische sector.
Nee dat bewaar ik liever voor users die ik wel serieus neem.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Iemand die terecht een andere opinie binnen de wereld brengt, is toch niet op zoek naar extra aandacht? Misschien gewoon inhoudelijk reageren, in plaats van op de man.
Dat is ook zeker zo, maar ondanks dat men nu beter zou moeten weten zie ik nog best wat mensen roken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is niet waar hé, vroeger werd veel meer gerookt.
Denk dat dat altijd wel zal blijven, al wordt het minder. Ik kende een arts die in de pauze gewoon sigaretten rookte om vervolgens tegen z'n patiënten daarna te vertellen om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:21 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is ook zeker zo, maar ondanks dat men nu beter zou moeten weten zie ik nog best wat mensen roken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |