abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217621588
Tja. Tata, Chemours, Chemelot, Nedmag. Boeren die voordat de aardappelen boven de grond staan al 2x gif hebben gespoten, en daar het hele seizoen mee doorgaan.
De overheid staat er bij en kijkt er naar. En daar blijft het dan ook bij, want meestal hebben ze zelf ook aandelen in die vervuilende bedrijven. Maar oh, het is een groot mysterie. }:|
pi_217621593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Och Nobertje toch, heb je weer wat aandacht nodig?
pi_217621594
Medische vooruitgang lijkt me. Titel is natuurlijk ook fout, steeds meer jongeren krijgen een kankerdiagnose is iets anders dan steeds meer jongeren krijgen kanker.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2025 19:16:26 ]
pi_217621608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:03 schreef Nober het volgende:

[..]
Op basis waarvan kunnen we die mogelijkheid volledig uitsluiten?
Omdat we deze aantallen al hadden bereikt voor de covid pandemie en dus voor de eerste covid vaccin was gezet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:37:18 #36
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217621777
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat mogen de lui uitzoeken die daar voor gestudeerd hebben. Ik merk alleen maar op dat daarin ook het eea is veranderd...
Ah, de ‘I m just asking questions’ verdediging.

Met beletselteken om vooral veel te insinueren maar niets te zeggen …
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:39:33 #37
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217621795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:15 schreef Questular het volgende:

[..]
Och Nobertje toch, heb je weer wat aandacht nodig?
Iemand die terecht een andere opinie binnen de wereld brengt, is toch niet op zoek naar extra aandacht? Misschien gewoon inhoudelijk reageren, in plaats van op de man.
AZ
ALKMAAR
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:40:39 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217621807
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:37 schreef Gimmick het volgende:

Ah, de ‘I m just asking questions’ verdediging.

Met beletselteken om vooral veel te insinueren maar niets te zeggen …
Ik ben gewoon gevaccineerd hoor. Want ik weet precies wat jij nu loopt te insinueren met je: "ik stel alleen maar vragen".
pi_217621827
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:08 schreef Jordy-B het volgende:
Krijg je kanker van Tiktok?
Figuurlijke oogkanker sowieso
pi_217621848
Ik zou ook spontaan kanker krijgen als ik de hele dag op TikTok zat.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:48:46 #41
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217621890
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben gewoon gevaccineerd hoor. Want ik weet precies wat jij nu loopt te insinueren met je: "ik stel alleen maar vragen".
Good for you, al insinueer ik niets. Ik wijs erop dat je dezelfde tactiek hanteert. Je speelt in op een verband tussen de schijf van vijf en kanker maar trekt de keutel in als er om onderbouwing wordt gevraagd.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:55:54 #42
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217621957
Waarom mensen ineens tata en chemours erbij slepen weet ik niet, die bedrijven bestaan al vele decennia en hun emissies worden steeds minder. Als je causaliteit verwacht tussen die bedrijven en kanker diagnoses dan zou de trend omlaan moeten gaan. Er wordt ook steeds minder gerookt.

Misschien moeten we accepteren dat het ongrijpbaar is.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_217622090
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom mensen ineens tata en chemours erbij slepen weet ik niet, die bedrijven bestaan al vele decennia en hun emissies worden steeds minder. Als je causaliteit verwacht tussen die bedrijven en kanker diagnoses dan zou de trend omlaan moeten gaan. Er wordt ook steeds minder gerookt.

Misschien moeten we accepteren dat het ongrijpbaar is.
De omgeving bij grote chemiebedrijven is en blijft verziekt, dat is een feit. Kijk maar bij bv Nedmag, daar liegen de metingen er niet bepaald om. Ondertussen mogen ze daar ook lekker blijven lozen in de Waddenzee, onder toeziend oog van de provincie die ook nog aandeelhouder schijnt zijn. ;( Onze leefomgeving is en blijft verziekt, met ons voedsel is van alles aan de hand.
En over dat roken, vreemd genoeg zie ik vooral steeds meer jeugd roken of vapen, terwijl de oudere generaties er juist mee stoppen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:39 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217622166
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Tja. Tata, Chemours, Chemelot, Nedmag. Boeren die voordat de aardappelen boven de grond staan al 2x gif hebben gespoten, en daar het hele seizoen mee doorgaan.
De overheid staat er bij en kijkt er naar. En daar blijft het dan ook bij, want meestal hebben ze zelf ook aandelen in die vervuilende bedrijven. Maar oh, het is een groot mysterie. }:|
In de jaren 80 en 90 hadden we vele malen meer industrie en vervuiling. Idem in de agrarische sector.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217622168
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:
En over dat roken, vreemd genoeg zie ik vooral steeds meer jeugd roken of vapen, terwijl de oudere generaties er juist mee stoppen.
Is niet waar hé, vroeger werd veel meer gerookt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:17:18 #46
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217622189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
De omgeving bij grote chemiebedrijven is en blijft verziekt, dat is een feit. Kijk maar bij bv Nedmag, daar liegen de metingen er niet bepaald om. Ondertussen mogen ze daar ook lekker blijven lozen in de Waddenzee, onder toeziend oog van de provincie die ook nog aandeelhouder schijnt zijn. ;( Onze leefomgeving is en blijft verziekt, met ons voedsel is van alles aan de hand.
En over dat roken, vreemd genoeg zie ik vooral steeds meer jeugd roken of vapen, terwijl de oudere generaties er juist mee stoppen.
Sinds 1989, het eerste jaar met vragen over roken in de CBS Gezondheidsenquête, is het aandeel rokers in de bevolking blijven dalen (tabel 1). Van de mannen van 16 jaar of ouder rookte rond 1990 nog 44%. Dit nam af tot 30% in 2010/11. Het aandeel rokende mannen daalde dus bijna met een derde.

Dat is de laatste 14 jaar alleen maar meer afgenomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217622210
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
In de jaren 80 en 90 hadden we vele malen meer industrie en vervuiling. Idem in de agrarische sector.
Ik kan me niet heugen dat er toen zo gruwelijk veel gif werd gespoten door boeren. Ik zit hier tussen de boeren, het is godsgeklaagd. Zelfs oudere boeren die al jaren zijn gestopt klagen erover.
En wat betreft industrie, het kwaad is al geschiedt.
pi_217622220
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:

[..]
Iemand die terecht een andere opinie binnen de wereld brengt, is toch niet op zoek naar extra aandacht? Misschien gewoon inhoudelijk reageren, in plaats van op de man.
Nee dat bewaar ik liever voor users die ik wel serieus neem.
pi_217622225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is niet waar hé, vroeger werd veel meer gerookt.
Dat is ook zeker zo, maar ondanks dat men nu beter zou moeten weten zie ik nog best wat mensen roken.
pi_217622234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:21 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat is ook zeker zo, maar ondanks dat men nu beter zou moeten weten zie ik nog best wat mensen roken.
Denk dat dat altijd wel zal blijven, al wordt het minder. Ik kende een arts die in de pauze gewoon sigaretten rookte om vervolgens tegen z'n patiënten daarna te vertellen om dat niet te doen. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217622262
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben gewoon gevaccineerd hoor. Want ik weet precies wat jij nu loopt te insinueren met je: "ik stel alleen maar vragen".
Ik zeg: schijf van 5, Postbus 51, Balearen. De Duivelse driehoek. :)

Hoewel de oorzaak voor de hand ligt zou het ook kunnen liggen aan veel meer zoeken. Dan ontdek je ook veel meer. Maar dat we in een steeds viezere wereld leven is duidelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217622277
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat dat altijd wel zal blijven, al wordt het minder. Ik kende een arts die in de pauze gewoon sigaretten rookte om vervolgens tegen z'n patiënten daarna te vertellen om dat niet te doen. :')
:D
pi_217622283
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
die bedrijven bestaan al vele decennia en hun emissies worden steeds minder.
HaHa. :) Zo'n beetje al het oppervlaktewater rond Dordrecht is doordrenkt. Denk je dat ze het daarom wel genoeg vinden? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:28:33 #54
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217622305
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:19 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik kan me niet heugen dat er toen zo gruwelijk veel gif werd gespoten door boeren. Ik zit hier tussen de boeren, het is godsgeklaagd. Zelfs oudere boeren die al jaren zijn gestopt klagen erover.
En wat betreft industrie, het kwaad is al geschiedt.
En toch zijn de lijst met gewasbeschermingsmiddelen die zijn toegestaan, en de tijdvakken waarin die toegepast mogen worden kleiner geworden vanaf de jaren 90.

Zowel industrie als agrarische sector is aanzienlijk 'schoner' geworden in dit tijdsbestek.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:30:33 #55
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217622332
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
De omgeving bij grote chemiebedrijven is en blijft verziekt, dat is een feit. Kijk maar bij bv Nedmag, daar liegen de metingen er niet bepaald om. Ondertussen mogen ze daar ook lekker blijven lozen in de Waddenzee, onder toeziend oog van de provincie die ook nog aandeelhouder schijnt zijn. ;( Onze leefomgeving is en blijft verziekt, met ons voedsel is van alles aan de hand.
En over dat roken, vreemd genoeg zie ik vooral steeds meer jeugd roken of vapen, terwijl de oudere generaties er juist mee stoppen.
Kan, maar de emissies dalen wel. En toch schieten alle grafieken omhoog met welke ziekte dan ook.
Ik zou willen dat al die nare ziektes door die bedrijven kwamen, dan verplaatsen wij die ergens heen waar nauwelijks mensen zijn.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_217622375
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou willen dat al die nare ziektes door die bedrijven kwamen, dan verplaatsen wij die ergens heen waar nauwelijks mensen zijn.
Waarom dient er blijkbaar een lans gebroken te worden voor die viezerikjes?
Ik bedoel: wat is de noodzaak om te benoemen dat het NIET komt door die vervuiling?
Want DUS door iets anders? Echt hoor. :{

En ALS het zo is dat "de emissies" nu dalen zou het dan niet kunnen komen door de veel hogere "emissies" in het verleden?

Ik snap het pleidooi niet.

Chemours moet op eieren lopen sinds het totale verpesten van het oppervlaktewater in een grote straal. En sinds dat bekend is. Maar dat heeft er niets mee te maken volgens jou.... Zeer curieus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:41:43 #57
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217622465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Waarom dient er blijkbaar een lans gebroken te worden voor die viezerikjes?
Ik bedoel: wat is de noodzaak om te benoemen dat het NIET komt door die vervuiling?
Want DUS door iets anders? Echt hoor. :{

En ALS het zo is dat "de emissies" nu dalen zou het dan niet kunnen komen door de veel hogere "emissies" in het verleden?

Ik snap het pleidooi niet.

Chemours moet op eieren lopen sinds het totale verpesten van het oppervlaktewater in een grote straal. En sinds dat bekend is. Maar dat heeft er niets mee te maken volgens jou.... Zeer curieus.
Ik heb er onvoldoende kennis van om te beoordelen of er sprake is van hysterie of rationale zorg. Ik neig naar het laatste. Maar die bedrijven zijn er niet om jou en mij tot last te zijn, maar om jou en mij te voorzien in goederen die wij graag willen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_217622512
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb er onvoldoende kennis van om te beoordelen of er sprake is van hysterie of rationale zorg. Ik neig naar het laatste. Maar die bedrijven zijn er niet om jou en mij tot last te zijn, maar om jou en mij te voorzien in goederen die wij graag willen.
Man man man. We zullen best Tefal pannen willen maar dat hoeft toch niet gepaard te gaan met het vervuilen van je omgeving in een grote straal? En laten we wel wezen: dat is een feit, geen verzinsel of linkse hobby.

Lees dit maar eens:
https://nos.nl/artikel/24(...)ing-chemours-fabriek

quote:
Op een kilometer van de fabriek, waar een nieuwbouwwijk wordt gebouwd, zijn PFOA-concentraties in het water gemeten die gemiddeld zelfs 13 duizend keer boven de norm liggen.
Niets aan de hand mensuh volgens phpmystyle want de "emissies" zijn alweer dalende.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217622535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:06 schreef summer2bird het volgende:
Hoe heet die user ook alweer die alles de schuld geeft aan vaccins enzo?
Was dat niet @epicbeardman
pi_217622633
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan, maar de emissies dalen wel. En toch schieten alle grafieken omhoog met welke ziekte dan ook.
Ik zou willen dat al die nare ziektes door die bedrijven kwamen, dan verplaatsen wij die ergens heen waar nauwelijks mensen zijn.
Denk vooral niet dat die giftroep braaf bij die bedrijven blijft. Als Saharazand de weg naar hier kan vinden, dan ook de uitstoot en giflozingen van een bedrijf waar in de nabije omgeving geen mensen wonen.
Als boer biet een km of 2 van hier zijn glysosaat bagger of god weet wat staat rond te spritzen ruik ik die troep hier.
pi_217622658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:46 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Was dat niet @:epicbeardman
Uitkeringstrekker volgens mij
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217622709
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En toch zijn de lijst met gewasbeschermingsmiddelen die zijn toegestaan, en de tijdvakken waarin die toegepast mogen worden kleiner geworden vanaf de jaren 90.

Zowel industrie als agrarische sector is aanzienlijk 'schoner' geworden in dit tijdsbestek.
De percelen land zijn vele malen groter, de geteelde gewassen vragen om meer "gewasbeschermingsmiddelen"(lees: gif),en de bedrijven die er nog steeds een janboel van maken worden toegedekt met de mantel der liefde van het geldelijk gewin. En zo zit de maatschappij in elkaar, hypocriet en vol van struisvogelpolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')