Michel Vaillant, da's lang geleden, leuke strips, ik heb ze allemaal digitaal dus ik ga eens zoeken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik moet het even terugzoeken in mijn oude Michel Vaillant strips maar volgens mij was Franz Hermann een van de kleinere schurken in avonturen die rond de Nürburgring speelde. de volgende keer gaat hij dus meedoen als Bob Cramer onder de naam Texas Drivers
Alweer offline - helaas.quote:
Wéér klopt, maar voor wat betreft 'iedereen' heb je gelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:04 schreef Perox het volgende:
[..]
iedereen zelfs, en zelfs wéér. Overdrijven is ook een vak.
McLaren heeft dat goed voor elkaar. Hier wordt nog goed op doorontwikkeld.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opmerkelijk met die remkoeling is dat teams bij wijze van spreken miljoenen uitgaven om 0.1 sec te winnen met met aero-efficency, terwijl nu blijkt dat er zoveel meer te halen is om hun allergrootste probleem, de bandenslijtage aan te pakken.
Ik ben het verder wel met je eens dat dit gewoon waarschijnlijk een knap staaltje engineering is en veel mensen natuurlijk uit een hopium effect graag een overtreding van de regels zien.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wéér klopt, maar voor wat betreft 'iedereen' heb je gelijk.
Excuses.
Dat heeft ook te maken met in welke fase van ontwikkeling ze zitten, als je auto voor 99% klopt dan moet je kijken of je nog ergens winst kan behalen, de andere teams zitten nog niet op dat niveau en hebben nog andere gebieden waar tijd en geld in gestoken moet worden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opmerkelijk met die remkoeling is dat teams bij wijze van spreken miljoenen uitgaven om 0.1 sec te winnen met met aero-efficency, terwijl nu blijkt dat er zoveel meer te halen is om hun allergrootste probleem, de bandenslijtage aan te pakken.
Franse cake?quote:
Encore du gâteau!quote:
Ben benieuwd. Hoe vaak hij wel niet op de limiet heeft gezeten daarquote:Op maandag 19 mei 2025 10:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Monaco komt wel op een mooi moment. Hopen dat Verstappen daar het verschil kan maken in de quali.
Vorig jaar een kusje aan de muur geven.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hoe vaak hij wel niet op de limiet heeft gezeten daar
Net als anderen uiteraard
Klein kusje toch?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vorig jaar een kusje aan de muur geven.
Denk dat bandenslijtage veel belangrijker is. Kwam een McLaren figuur niet met die theorie?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:45 schreef Starflyer het volgende:
Imola was door de hoge snelheidsbochten geschikter voor de RBR dan Monaco, waar het alleen maar lage snelheidsbochten zijn.
Op Monaco draait alles om je kwalironde dus dan is bandenslijtage van ondergeschikt belang. Sowieso is Monaco vrij low deg.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat bandenslijtage veel belangrijker is. Kwam een McLaren figuur niet met die theorie?
Hoge snelheidsbochten met veel downforce zorgen minder snel voor oververhitting van de banden (en dus slijtage) dan langzame bochten waar tractie belangrijk is, zoals Monaco.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat bandenslijtage veel belangrijker is. Kwam een McLaren figuur niet met die theorie?
Die laatste zin is wel interessant.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
Langzaam is hier ook wel heel relatief natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
Blijft toch spannend of ze 78 rondes uit de vangrails blijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:57 schreef DjVero het volgende:
Volgende week alleen kwali kijken en dan zondagavond de "race" (lees: optocht) in een halfuurtje, of zo. Met hun kunstmatige ingrepen door verplichte 2 stops![]()
Skip gewoon dit hele circuit, zo sneu.
Persoonlijk niet, maar Cameron CC heeft er ook net een video over gemaakt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
TD’s zijn nooit openbaar. Sommige details komen alleen op straat te liggen door de media die ingangen hebben in het team.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
Wat ik heb gelezen is dat er twee TDs zijn uitgevaardigd. Een met betrekking tot skid blocks en de plank onder de auto. Daarin staat welk materiaal er gebruikt moet worden en hoe de skid blocks bevestigd moeten worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
De tweede TD zou gaan over het koelen van de banden, remmen etc. en andere systemen met water.quote:The TD clarified the type of materials that can be used in the area of the skids, plus how they could be mounted, in a bid to stop teams trying to find ways to run closer to the limit but still pass the minimum depth test.
https://www.the-race.com/(...)l-vs-mclaren-battle/quote:It is understood that the FIA made clear that a host of design ideas relating to the use of water cooling of wheel assemblies and tyres, plus other systems, would not be allowed.
Dat laatste is dan wel een probleem voor McLaren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen is dat er twee TDs zijn uitgevaardigd. Een met betrekking tot skid blocks en de plank onder de auto. Daarin staat welk materiaal er gebruikt moet worden en hoe de skid blocks bevestigd moeten worden.
[..]
De tweede TD zou gaan over het koelen van de banden, remmen etc. en andere systemen met water.
[..]
https://www.the-race.com/(...)l-vs-mclaren-battle/
Ergens anders las ik nog dat het ook zou gaan om andere vloeistoffen en phase change materials.
Ze zeggen zelf van niet. Waren alleen maar geruchten dat ze het zouden gebruiken en de FIA heeft het na Miami nog steeds allemaal goedgekeurd, dus ik denk inderdaad niet dat ze het gebruikten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste is dan wel een probleem voor McLaren.
Einde tijdperkje Mclarenquote:Op woensdag 21 mei 2025 15:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste is dan wel een probleem voor McLaren.
Kunnen ze niet gewoon veel meer rem-energie terugleveren aan de batterij dan de andere teams of is dat ook beperkt in de regelementen? Alle hitte die je niet in de remschijven stopt hoef je er ook niet uit te halen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:39 schreef Starflyer het volgende:
Een nieuwe theorie voor de koeling van de McLaren banden is dat er gebruik gemaakt wordt van Peltierelementen voor thermo elektrische koeling.
Het staat in een van de TDs van afgelopen weekend en is niet direct verboden in tegenstelling tot de overige maatregelen in de TD.
https://www.the-race.com/(...)clarens-tyre-tricks/
MGU-K is beperkt tot 2MJ per ronde. Dus niet onbeperkt.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon veel meer rem-energie terugleveren aan de batterij dan de andere teams of is dat ook beperkt in de regelementen? Alle hitte die je niet in de remschijven stopt hoef je er ook niet uit te halen.
2 Megajoule per ronde..quote:Op maandag 26 mei 2025 23:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
MGU-K is beperkt tot 2MJ per ronde. Dus niet onbeperkt.
MGU-H is onbeperkt, maar dat is het terugwinnen van energie uit de uitlaat.
'Next 2 weeks will be crucial'quote:
De 2022 mock-up.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:22 schreef Dven het volgende:
Zag deze jongen laatst door de stad rijden
[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).9324985/]afbeelding[/url] ]
Zondag mag F3- (en RedBull)talent Tsolov in z'n geboortestad z'n debuut in een F1-wagen maken. Wordt leukquote:
Monaco bestaat nog hèquote:Op maandag 9 juni 2025 14:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens de logica van 2025 moet Canada wel het meest kansloze circuit van het jaar zijn voor Red Bull.
Veel remmen, veel onderstuur, veel curbs
Vorig jaar deed red bull het zogenaamd ook niet goed op kerbs, maar Max won wel de race. Nu was McLaren misschien wel iets sneller dat weekend, maar kansloos voor een podium zou ik niet willen zeggen.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens de logica van 2025 moet Canada wel het meest kansloze circuit van het jaar zijn voor Red Bull.
Veel remmen, veel onderstuur, veel curbs
Allemaal siësta aan het houden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef Starflyer het volgende:
Madrid schijnt nog onder voorbehoud te zijn dat het circuit op tijd klaar is. Voorlopig schijnt daar nog niet veel te gebeuren.
Canada op het zelfde moment als de Indy500 en Barcelona tijdens Le Mans.quote:
Houden zo. Optyfen met stratenzooi.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:23 schreef Starflyer het volgende:
Madrid schijnt nog onder voorbehoud te zijn dat het circuit op tijd klaar is. Voorlopig schijnt daar nog niet veel te gebeuren.
Canada tijdens de Indy is wel een.. 'interessante' keuze jaquote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Canada op het zelfde moment als de Indy500 en Barcelona tijdens Le Mans.
Wat een idioten man.
Er is wel vaker een GP in het Le Mans weekendquote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Canada op het zelfde moment als de Indy500 en Barcelona tijdens Le Mans.
Wat een idioten man.
Die hebben een contract tot 2032quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ligt de Hongaarse regering zoveel bij dat daar nog jaarlijks een GP is?
Compleet kut.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Er is wel vaker een GP in het Le Mans weekend
Indy en Canada is wel zeer bijzonder ja
Of het idee moet zijn dat Canada al om 16/17u NL tijd begint ofzoquote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Canada tijdens de Indy is wel een.. 'interessante' keuze ja
https://www.fia.com/news/(...)-sport-council-macauquote:The FIA has received a request to grant a Super Licence to Arvid Lindblad prior to his 18th birthday. After considering the information presented in support of this request, the World Council found that the driver has recently and consistently demonstrated outstanding ability and maturity in single-seater formula car competition and therefore approved the request.
Tof voor hem!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:55 schreef Starflyer het volgende:
Arvid Lindblad heeft zijn superlicentie gekregen.
[..]
https://www.fia.com/news/(...)-sport-council-macau
Dat is het punt niet. Tijdens indy en le mans wel. Dat is wel idioot.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Twee trippels op het eind. De rest is aardig verdeeld
De laatste keer is Baku 2016. Vaker.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Er is wel vaker een GP in het Le Mans weekend
Indy en Canada is wel zeer bijzonder ja
Alsof de Canadezen nu niet alles dat uit de VS komt boycotten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Compleet kut.
Denk dat ze dit 1x doen en daarna nooit meer.
Dit kost zoveel kijkers en misschien ook wel toeschouwers gezien de Indy in Canada ook mateloos populair is.
Huh, maar Monaco is op de Indy 500-dag, wat is dezequote:
Verplaatsen van Canada zodat we geen break hebben in het Europese seizoen en Canada aansluit bij Miami.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, maar Monaco is op de Indy 500-dag, wat is deze
Doe Canada gewoon in het Le Mans-weekeinde, dat is wel prima, zoals deze week.
Aansluiten bij Miami kan je natuurlijk amper van spreken met een break van 3 weken ertussenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verplaatsen van Canada zodat we geen break hebben in het Europese seizoen en Canada aansluit bij Miami.
Probleem is alleen dat hoe vroeger je Canada doet, hoe kouder en natter het wordt. Dit is blijkbaar het compromis.
Ja, Europa, Canada, Europa is sowieso totaal van de zotte natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verplaatsen van Canada zodat we geen break hebben in het Europese seizoen en Canada aansluit bij Miami.
Probleem is alleen dat hoe vroeger je Canada doet, hoe kouder en natter het wordt. Dit is blijkbaar het compromis.
En jij denkt dat alle teams met personeel en onderdelen 3 weken ergens halverwege in een opslag verblijven?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verplaatsen van Canada zodat we geen break hebben in het Europese seizoen en Canada aansluit bij Miami.
Probleem is alleen dat hoe vroeger je Canada doet, hoe kouder en natter het wordt. Dit is blijkbaar het compromis.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Aansluiten bij Miami kan je natuurlijk amper van spreken met een break van 3 weken ertussen
Daarom zei ik ook compromis. Nu lijkt het nog wat.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En jij denkt dat alle teams met personeel en onderdelen 3 weken ergens halverwege in een opslag verblijven?
Maar dat is niet nodig als je, zoals al járen, Monaco tijdens het Indy 500-weekeinde doet. Nu pakken ze precies één van die races die om dezelfde tijd bezig is, dat is debiel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vaak worden de begintijden aangepast zodat het op elkaar aansluit
Er zal vast een goede reden voor zijn. WK Voetbal bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is niet nodig als je, zoals al járen, Monaco tijdens het Indy 500-weekeinde doet. Nu pakken ze precies één van die races die om dezelfde tijd bezig is, dat is debiel.
Nope, blijkbaar is het de bedoeling om het eens in de vijf jaar met elkaar te laten clashen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er zal vast een goede reden voor zijn. WK Voetbal bijvoorbeeld
quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:59 schreef DjVero het volgende:
We leven in een tijd van streamen, streamen, streamen; heb je de ene race klaar heb je toch zo de volgende opgezet
Telefoontje uit (of nog beter: social media eraf) en streamen maar! Bovendien: McLaren gaat toch winnen.
Ego's van corrupte figuren binnen de FIA.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er zal vast een goede reden voor zijn. WK Voetbal bijvoorbeeld
11 juni 2026 begint het WK voetbal. Dat heeft ongetwijfeld meegespeeld, handig is andersquote:Op woensdag 11 juni 2025 14:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze wouden gewoon af van Canada in het Europese seizoen, maar gezien het weer wil Canada zo laat mogelijk in het voorjaar, dus was dit dan de enige mogelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |