Denk dat bandenslijtage veel belangrijker is. Kwam een McLaren figuur niet met die theorie?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:45 schreef Starflyer het volgende:
Imola was door de hoge snelheidsbochten geschikter voor de RBR dan Monaco, waar het alleen maar lage snelheidsbochten zijn.
Op Monaco draait alles om je kwalironde dus dan is bandenslijtage van ondergeschikt belang. Sowieso is Monaco vrij low deg.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat bandenslijtage veel belangrijker is. Kwam een McLaren figuur niet met die theorie?
Hoge snelheidsbochten met veel downforce zorgen minder snel voor oververhitting van de banden (en dus slijtage) dan langzame bochten waar tractie belangrijk is, zoals Monaco.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat bandenslijtage veel belangrijker is. Kwam een McLaren figuur niet met die theorie?
Die laatste zin is wel interessant.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
Langzaam is hier ook wel heel relatief natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
Blijft toch spannend of ze 78 rondes uit de vangrails blijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:57 schreef DjVero het volgende:
Volgende week alleen kwali kijken en dan zondagavond de "race" (lees: optocht) in een halfuurtje, of zo. Met hun kunstmatige ingrepen door verplichte 2 stops![]()
Skip gewoon dit hele circuit, zo sneu.
Persoonlijk niet, maar Cameron CC heeft er ook net een video over gemaakt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
TD’s zijn nooit openbaar. Sommige details komen alleen op straat te liggen door de media die ingangen hebben in het team.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
Wat ik heb gelezen is dat er twee TDs zijn uitgevaardigd. Een met betrekking tot skid blocks en de plank onder de auto. Daarin staat welk materiaal er gebruikt moet worden en hoe de skid blocks bevestigd moeten worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las in premium artikel van de telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)ll-en-max-verstappen
Dat op 12 mei een TD uitgevaardigd is die de regels rondom bodywork en bandenbehandeling verduidelijkt. Dit had direct effect tijdens de race van afgelopen weekend. Dit zou wel eens de reden geweest kunnen zijn dat McLaren relatief langzaam was. Alleen.... Zo meld iemand anders: De exacte inhoud is niet openbaar, maar de focus ligt op het voorkomen van innovatieve bandentemperatuur-regulatie via het wielgebied
Daar blijft het bij. Het is zo vaag en wederom niet openbaar. @:starflyer of een ander iemand met verstand die wil speculeren?
De tweede TD zou gaan over het koelen van de banden, remmen etc. en andere systemen met water.quote:The TD clarified the type of materials that can be used in the area of the skids, plus how they could be mounted, in a bid to stop teams trying to find ways to run closer to the limit but still pass the minimum depth test.
https://www.the-race.com/(...)l-vs-mclaren-battle/quote:It is understood that the FIA made clear that a host of design ideas relating to the use of water cooling of wheel assemblies and tyres, plus other systems, would not be allowed.
Dat laatste is dan wel een probleem voor McLaren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen is dat er twee TDs zijn uitgevaardigd. Een met betrekking tot skid blocks en de plank onder de auto. Daarin staat welk materiaal er gebruikt moet worden en hoe de skid blocks bevestigd moeten worden.
[..]
De tweede TD zou gaan over het koelen van de banden, remmen etc. en andere systemen met water.
[..]
https://www.the-race.com/(...)l-vs-mclaren-battle/
Ergens anders las ik nog dat het ook zou gaan om andere vloeistoffen en phase change materials.
Ze zeggen zelf van niet. Waren alleen maar geruchten dat ze het zouden gebruiken en de FIA heeft het na Miami nog steeds allemaal goedgekeurd, dus ik denk inderdaad niet dat ze het gebruikten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste is dan wel een probleem voor McLaren.
Einde tijdperkje Mclarenquote:Op woensdag 21 mei 2025 15:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste is dan wel een probleem voor McLaren.
Kunnen ze niet gewoon veel meer rem-energie terugleveren aan de batterij dan de andere teams of is dat ook beperkt in de regelementen? Alle hitte die je niet in de remschijven stopt hoef je er ook niet uit te halen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:39 schreef Starflyer het volgende:
Een nieuwe theorie voor de koeling van de McLaren banden is dat er gebruik gemaakt wordt van Peltierelementen voor thermo elektrische koeling.
Het staat in een van de TDs van afgelopen weekend en is niet direct verboden in tegenstelling tot de overige maatregelen in de TD.
https://www.the-race.com/(...)clarens-tyre-tricks/
MGU-K is beperkt tot 2MJ per ronde. Dus niet onbeperkt.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon veel meer rem-energie terugleveren aan de batterij dan de andere teams of is dat ook beperkt in de regelementen? Alle hitte die je niet in de remschijven stopt hoef je er ook niet uit te halen.
2 Megajoule per ronde..quote:Op maandag 26 mei 2025 23:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
MGU-K is beperkt tot 2MJ per ronde. Dus niet onbeperkt.
MGU-H is onbeperkt, maar dat is het terugwinnen van energie uit de uitlaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |