Ja. Grootste boef uit de F1.quote:
Kennelijk was ie gister al aan testen: https://bsky.app/profile/rodejong.bsky.social/post/3lojpq5y6kc2tquote:
5quote:
Volgens mijn link was Alpine er gisteren wel, maar heeft Colapinto nog niet gereden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kennelijk was ie gister al aan testen: https://bsky.app/profile/rodejong.bsky.social/post/3lojpq5y6kc2t
quote:Alpine was dinsdag al op het Nederlandse circuit te vinden, maar heeft nog niet met Colapinto getest. Woensdag moet de 21-jarige Argentijn – volledig incognito – in actie komen
Misschien dat @golfer even kan spioneren, die woont volgens mij in de buurtquote:Op woensdag 7 mei 2025 09:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mijn link was Alpine er gisteren wel, maar heeft Colapinto nog niet gereden.
[..]
Piastri die kiest voor Mclaren ipv Alpine moet zo'n beetje de beste keus ooit zijn van een coureur.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een tijdlijn waarin Alonso en Piastri voor dat team rijden.
Wel benieuwd of dat een keuze van hem of van zijn management is geweestquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:03 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Piastri die kiest voor Mclaren ipv Alpine moet zo'n beetje de beste keus ooit zijn van een coureur.
(Lewis naar Mercedes is de andere die ik zo even weet).
Op zich niet gek na alles wat gebeurd is en misschien is verandering ook wel eens goedquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En de geruchten dat Horner zijn positie ook niet meer zo stabiel is... het is net een soap
Na het vertrek van Oakes zijn die geruchten alleen maar sterker geworden, inderdaad.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En de geruchten dat Horner zijn positie ook niet meer zo stabiel is... het is net een soap
Geen geluidsdagen gedoe daardoor?quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:17 schreef Starflyer het volgende:
Naast Alpine test McLaren deze week ook op Zandvoort. Alex Dunne, Piastri en Norris zouden in actie komen.
[ x ]
Geen idee. Zal wel ingepland zijn. Ze hebben 12 dagen waarop ze niet aan de geluidsregels hoeven te voldoen.quote:
Dan zit je incl F1 weekend al vrij snel op 7 .quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Geen idee. Zal wel ingepland zijn. Ze hebben 12 dagen waarop ze niet aan de geluidsregels hoeven te voldoen.
Aston Martin zou volgende week testen. Blijkbaar op zondag en maandag.
https://geluid.circuitzandvoort.nl/
Nou zeg.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Geen idee. Zal wel ingepland zijn. Ze hebben 12 dagen waarop ze niet aan de geluidsregels hoeven te voldoen.
Aston Martin zou volgende week testen. Blijkbaar op zondag en maandag.
https://geluid.circuitzandvoort.nl/
Mooie wagen!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:03 schreef THEFXR het volgende:
Max zijn geheime test in een Ferrari.
.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heerlijk ditquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:03 schreef THEFXR het volgende:
Max zijn geheime test in een Ferrari.
.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
klopt en als je er over na gaat denken dan zit er wel wat logica in. Het slim gebruiken van verschillende materialen en luchtstromen om de banden op de juiste temperatuur te houden. Het is een nadeel als je maar één snelle ronde wil rijden en ook als er koelere omstandigheden zijn, maar in racecondities en onder warmere omstandigheden levert het flink voordeel op, zeker als de banden ook nog eens zachter zijn dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:16 schreef pmponer het volgende:
Iig wel een filmpje van iemand met verstand van zaken
Plus dat het heel lastig te controleren is als de auto stil staat.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt en als je er over na gaat denken dan zit er wel wat logica in. Het slim gebruiken van verschillende materialen en luchtstromen om de banden op de juiste temperatuur te houden. Het is een nadeel als je maar één snelle ronde wil rijden en ook als er koelere omstandigheden zijn, maar in racecondities en onder warmere omstandigheden levert het flink voordeel op, zeker als de banden ook nog eens zachter zijn dan vorig jaar.
Waarom voordeel? Dit soort materialen zijn toch niet verboden?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus dat het heel lastig te controleren is als de auto stil staat.
Misschien is dat nog wel het grootste voordeel
Als het een oneerlijk voordeel oplevert is het standaard verboden.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom voordeel? Dit soort materialen zijn toch niet verboden?
En wat veranderen van luchtstromen betreft. Kunststoffen worden zachter als de opwarmen. Daarmee kunnen flapjes in de brake duct vervormen zonder dat je iets actief aanstuurt.
Alsnog lastig om het effect te laten hebben maar met wat aerodynamische eigenschappen heb je misschien maar een millimeter beweging nodig.
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als het een oneerlijk voordeel oplevert is het standaard verboden.
Al kan het wel zijn dat de regels op dat vlak net wat te onduidelijk zijn en dan kan een innovatie wel toegelaten worden zolang de concurrent de kans krijgt om hetzelfde te gebruiken.
Een fabrikant kan natuurlijk ook dreigen om te stoppen.
Mercedes had bijv het DAS systeem, dat was eigenlijk niet toegestaan maar Mercedes zei dat ze het er niet uit konden halen zonder de auto helemaal te moeten verbouwen plus Toto dreigde ook om eruit te stappen als ze het gedurende het seizoen aan moesten passen.
Uiteindelijk is het 't volgende jaar verboden, ook omdat andere teams het niet 1-2-3 in hun eigen auto's konden zetten, dan moest de hele voorwielophanging aangepast worden.
Phase change cooling kan net zo zijn, andere teams kunnen het niet 1-2-3 in hun eigen auto's zetten.
Voor je de materialen ontwikkeld hebt ben je alleen al een paar jaar verder... en dan moet het nog op de auto.
En feit is dat alle teams problemen met de banden hebben, alleen McLaren niet, die hebben dus toch echt wel íets speciaals gedaan.
En dat speciale moet minstens onderzocht worden om te kijken of het wel of niet legaal is.
Is het legaal dan mogen alle teams er gebruik van maken, is het illegaal dan moet McLaren zijn systeem aanpassen.
Copy timequote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is.
Dit is echt onzin. Het was gewoon toegestaan dat systeem en had niks te maken met zogenaamde dreigementen van Wolff.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mercedes had bijv het DAS systeem, dat was eigenlijk niet toegestaan maar Mercedes zei dat ze het er niet uit konden halen zonder de auto helemaal te moeten verbouwen plus Toto dreigde ook om eruit te stappen als ze het gedurende het seizoen aan moesten passen.
Maar hebben ze daarbij alleen naar de buitenkant gekeken?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is.
Aangepast.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.tiktok.com/fueltothe_max/video/7502444727078341895
Innovatie hoort toch bij F1, ik zie het probleem niet, ieder team vindt en probeert dingen uit, het mooie is in dit geval dat het niet zo makkelijk te kopiëren is (voor McLaren dan).quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar hebben ze daarbij alleen naar de buitenkant gekeken?
En hebben ze rekening gehouden met phase change materialen?
Als ik het fimpje van Driver61 bekijk dan is het materiaal bij stilstand anders dan wanneer er warme gegenereerd wordt en dus is het voordeel bij stilstand niet te testen.
Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat Horner wil dat er wat dieper gekeken wordt naar die remmen.
Volgende raceklasse confirmed.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:20 schreef THEFXR het volgende:
Max vernietigd het ronderecord met een volle seconde.
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife
Jammer genoeg telt het niet, want het was geen getimede ronde. Die waren in de 7:56.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:20 schreef THEFXR het volgende:
Max vernietigd het ronderecord met een volle seconde.
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife
Is en blijft een baasquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:20 schreef THEFXR het volgende:
Max vernietigt het ronderecord met een volle seconde.
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife
En ook bekend van het incident tussen Alonso en Hamilton tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Hongarije in 2007.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:23 schreef ZaZoe het volgende:
[ x ]
De voormalig fysiotherapeut van onder anderen Fernando Alonso, Fabrizio Borra, is op 64-jarige leeftijd overleden na een jarenlange strijd tegen kanker. Borra was een van de meest gewilde fysiotherapeuten in de sportwereld. Hij werkte niet alleen met Alonso, maar ook met Michael Schumacher en wielrenner Tadej Pogačar.
Hoop vooral op een update bij de pitcrew.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd naar de updates die Red Bull meeneemt naar Imola.
Als die auto 3 tienden per rondje sneller is, heb je die seconde verlies bij de pitstop er in iets meer dan 3 rondjes uit.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoop vooral op een update bij de pitcrew.
Dat zou dan de upgrade aller upgrades zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als die auto 3 tienden per rondje sneller is, heb je die seconde verlies bij de pitstop er in iets meer dan 3 rondjes uit.
Mercedes en Ferrari toch ook dan?quote:Op maandag 12 mei 2025 12:32 schreef DeeBee het volgende:
https://www.the-race.com/(...)claren-brake-design/
Red Bull heeft een GROOT probleem
Red Bull is niet het enige team die updates heeft voor dit weekend.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd naar de updates die Red Bull meeneemt naar Imola.
Je kan dit ook zien als een kans op weinig slijtage.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:14 schreef Starflyer het volgende:
Nog zachtere banden voor Imola. Deze race kunnen we wel schriftelijk afdoen![]()
[ x ]
Leuk. Primeur dat de c6 voor het eerst wordt gebruiktquote:Op maandag 12 mei 2025 17:14 schreef Starflyer het volgende:
Nog zachtere banden voor Imola. Deze race kunnen we wel schriftelijk afdoen![]()
[ x ]
Ik zie het als hoe zachter de banden, hoe meer voordeel voor McLaren.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan dit ook zien als een kans op weinig slijtage.
Hoe hoger de slijtage, hoe meer het voordeel. Het één kan ook zonder het ander, maar de slijtage wordt wel versterkt.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie het als hoe zachter de banden, hoe meer voordeel voor McLaren.
Een zachtere band geeft waarschijnlijk meer slijtage en dus heeft McLaren hier wellicht weer het voordeel door.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe hoger de slijtage, hoe meer het voordeel. Het één kan ook zonder het ander, maar de slijtage wordt wel versterkt.
Hype.quote:
Altijd tegen Max.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:14 schreef Starflyer het volgende:
Nog zachtere banden voor Imola. Deze race kunnen we wel schriftelijk afdoen![]()
[ x ]
Ultrahyper softs😛quote:Op maandag 12 mei 2025 17:14 schreef Starflyer het volgende:
Nog zachtere banden voor Imola. Deze race kunnen we wel schriftelijk afdoen![]()
[ x ]
Meer keuze in bandenquote:
Het blijft nog altijd keuze uit drie compounds. Tijdens een weekend dan.quote:
Videotheek.quote:
Net als vroeger met ultra, hyper, super soft, softs, mediums en hards.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het blijft nog altijd keuze uit drie compounds. Tijdens een weekend dan.
Dat moet terugquote:Op maandag 12 mei 2025 22:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Net als vroeger met ultra, hyper, super soft, softs, mediums en hards.
Tijd voor de super hyper ultrasoft bandquote:Op maandag 12 mei 2025 22:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Net als vroeger met ultra, hyper, super soft, softs, mediums en hards.
Klinkt als een Viaplay band.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijd voor de super hyper ultrasoft band
het lijkt heel wat, maar is uiteindelijk niksquote:Op maandag 12 mei 2025 22:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Klinkt als een Viaplay band.
Niet te vergeten de bashing van de viaplay kijkers.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat gezeik op Viaplay is echt supersneu.
Ok. Het gebash op Viaplay én de Viaplay-kijkers. Akkoord nu?quote:Op maandag 12 mei 2025 22:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet te vergeten de bashing van de viaplay kijkers.
Jaquote:Op maandag 12 mei 2025 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Het gebash op Viaplay én de Viaplay-kijkers. Akkoord nu?
Je weet toch dat ik niet zo serieus benquote:Op maandag 12 mei 2025 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Het gebash op Viaplay én de Viaplay-kijkers. Akkoord nu?
Anderen wélquote:Op maandag 12 mei 2025 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet toch dat ik niet zo serieus ben
Nou hup, op naar Milton Keyns, jij!quote:Op maandag 12 mei 2025 13:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mercedes en Ferrari toch ook dan?
En het zal best heel veel uitzoekwerk en testen vergen om elke intake van elk kanaal precies groot genoeg te maken maar het hele principe is niet zo moeilijk.
Het blijft Fok!quote:Op maandag 12 mei 2025 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet toch dat ik niet zo serieus ben
quote:Op maandag 12 mei 2025 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet toch dat ik niet zo serieus ben
ik moet het even terugzoeken in mijn oude Michel Vaillant strips maar volgens mij was Franz Hermann een van de kleinere schurken in avonturen die rond de Nürburgring speelde. de volgende keer gaat hij dus meedoen als Bob Cramer onder de naam Texas Driversquote:
Ultrahypermegasofts.quote:
Maareh, waarom moet dit in het algemene F1 topic? Dit heeft duidelijk te maken met een specifieke GP en de voorbeschouwing daarop.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:14 schreef Starflyer het volgende:
Nog zachtere banden voor Imola. Deze race kunnen we wel schriftelijk afdoen![]()
[ x ]
Die opent vaak pas op donderdag, en nu was het pas maandag.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maareh, waarom moet dit in het algemene F1 topic? Dit heeft duidelijk te maken met een specifieke GP en de voorbeschouwing daarop.
Hint hint hint.
HAHA nee ik zie RBR liever in elkaar stortenquote:
Gebeurt wel vaker dat als een team sneller is dan Max/Red Bull dat ze worden beticht van een illegale auto. Opvallend vaak eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
HAHA nee ik zie RBR liever in elkaar storten![]()
Wel grappig dat iedereen McLaren weer zat te beschuldigen van illegale praktijken terwijl het gewoon hard werken van de engineering blijkt te zijn.
Exact.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die opent vaak pas op donderdag, en nu was het pas maandag.
De bandencompound staat dacht ik ook wel in de Voorbeschouwing.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
En dat is veel te laat gezien er al veel eerder berichten zijn die specifiek met die GP te maken hebben en in een voorbeschouwing kunnen/horen.
iedereen zelfs, en zelfs wéér. Overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
HAHA nee ik zie RBR liever in elkaar storten![]()
Wel grappig dat iedereen McLaren weer zat te beschuldigen van illegale praktijken terwijl het gewoon hard werken van de engineering blijkt te zijn.
Niet nodig. Red Bull Racing is er al mee bezig.quote:
Vorig jaar werd McLaren beticht van zogenaamd water in de banden, nu dit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:04 schreef Perox het volgende:
[..]
iedereen zelfs, en zelfs wéér. Overdrijven is ook een vak.
Dat er geen bewijs was, zegt nog niet dat het er niet is (geweest), hè.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vorig jaar werd McLaren beticht van zogenaamd water in de banden, nu dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |