Heerlijk ditquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:03 schreef THEFXR het volgende:
Max zijn geheime test in een Ferrari.
.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
klopt en als je er over na gaat denken dan zit er wel wat logica in. Het slim gebruiken van verschillende materialen en luchtstromen om de banden op de juiste temperatuur te houden. Het is een nadeel als je maar één snelle ronde wil rijden en ook als er koelere omstandigheden zijn, maar in racecondities en onder warmere omstandigheden levert het flink voordeel op, zeker als de banden ook nog eens zachter zijn dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:16 schreef pmponer het volgende:
Iig wel een filmpje van iemand met verstand van zaken
Plus dat het heel lastig te controleren is als de auto stil staat.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt en als je er over na gaat denken dan zit er wel wat logica in. Het slim gebruiken van verschillende materialen en luchtstromen om de banden op de juiste temperatuur te houden. Het is een nadeel als je maar één snelle ronde wil rijden en ook als er koelere omstandigheden zijn, maar in racecondities en onder warmere omstandigheden levert het flink voordeel op, zeker als de banden ook nog eens zachter zijn dan vorig jaar.
Waarom voordeel? Dit soort materialen zijn toch niet verboden?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus dat het heel lastig te controleren is als de auto stil staat.
Misschien is dat nog wel het grootste voordeel
Als het een oneerlijk voordeel oplevert is het standaard verboden.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom voordeel? Dit soort materialen zijn toch niet verboden?
En wat veranderen van luchtstromen betreft. Kunststoffen worden zachter als de opwarmen. Daarmee kunnen flapjes in de brake duct vervormen zonder dat je iets actief aanstuurt.
Alsnog lastig om het effect te laten hebben maar met wat aerodynamische eigenschappen heb je misschien maar een millimeter beweging nodig.
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als het een oneerlijk voordeel oplevert is het standaard verboden.
Al kan het wel zijn dat de regels op dat vlak net wat te onduidelijk zijn en dan kan een innovatie wel toegelaten worden zolang de concurrent de kans krijgt om hetzelfde te gebruiken.
Een fabrikant kan natuurlijk ook dreigen om te stoppen.
Mercedes had bijv het DAS systeem, dat was eigenlijk niet toegestaan maar Mercedes zei dat ze het er niet uit konden halen zonder de auto helemaal te moeten verbouwen plus Toto dreigde ook om eruit te stappen als ze het gedurende het seizoen aan moesten passen.
Uiteindelijk is het 't volgende jaar verboden, ook omdat andere teams het niet 1-2-3 in hun eigen auto's konden zetten, dan moest de hele voorwielophanging aangepast worden.
Phase change cooling kan net zo zijn, andere teams kunnen het niet 1-2-3 in hun eigen auto's zetten.
Voor je de materialen ontwikkeld hebt ben je alleen al een paar jaar verder... en dan moet het nog op de auto.
En feit is dat alle teams problemen met de banden hebben, alleen McLaren niet, die hebben dus toch echt wel íets speciaals gedaan.
En dat speciale moet minstens onderzocht worden om te kijken of het wel of niet legaal is.
Is het legaal dan mogen alle teams er gebruik van maken, is het illegaal dan moet McLaren zijn systeem aanpassen.
Copy timequote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is.
Dit is echt onzin. Het was gewoon toegestaan dat systeem en had niks te maken met zogenaamde dreigementen van Wolff.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mercedes had bijv het DAS systeem, dat was eigenlijk niet toegestaan maar Mercedes zei dat ze het er niet uit konden halen zonder de auto helemaal te moeten verbouwen plus Toto dreigde ook om eruit te stappen als ze het gedurende het seizoen aan moesten passen.
Maar hebben ze daarbij alleen naar de buitenkant gekeken?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is.
Aangepast.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.tiktok.com/fueltothe_max/video/7502444727078341895
Innovatie hoort toch bij F1, ik zie het probleem niet, ieder team vindt en probeert dingen uit, het mooie is in dit geval dat het niet zo makkelijk te kopiëren is (voor McLaren dan).quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar hebben ze daarbij alleen naar de buitenkant gekeken?
En hebben ze rekening gehouden met phase change materialen?
Als ik het fimpje van Driver61 bekijk dan is het materiaal bij stilstand anders dan wanneer er warme gegenereerd wordt en dus is het voordeel bij stilstand niet te testen.
Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat Horner wil dat er wat dieper gekeken wordt naar die remmen.
Volgende raceklasse confirmed.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:20 schreef THEFXR het volgende:
Max vernietigd het ronderecord met een volle seconde.
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife
Jammer genoeg telt het niet, want het was geen getimede ronde. Die waren in de 7:56.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:20 schreef THEFXR het volgende:
Max vernietigd het ronderecord met een volle seconde.
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife
Is en blijft een baasquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:20 schreef THEFXR het volgende:
Max vernietigt het ronderecord met een volle seconde.
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife
En ook bekend van het incident tussen Alonso en Hamilton tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Hongarije in 2007.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:23 schreef ZaZoe het volgende:
[ x ]
De voormalig fysiotherapeut van onder anderen Fernando Alonso, Fabrizio Borra, is op 64-jarige leeftijd overleden na een jarenlange strijd tegen kanker. Borra was een van de meest gewilde fysiotherapeuten in de sportwereld. Hij werkte niet alleen met Alonso, maar ook met Michael Schumacher en wielrenner Tadej Pogačar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |