abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217917197
Ik heb nog een verontrustend voorstel ontdekt in de tax bill van Trump. Dit staat bekend als Section 4475 en de Remittance Tax Proposal.

quote:
The Remittance Proposal

The Remittance Proposal, if enacted, would generally require certain senders to pay an excise tax equal to 3.5% on electronic transfers of funds to recipients outside of the United States. In the initial version, the excise tax was 5%, but this was reduced via a procedural amendment to 3.5%.

Als je hier verder op zoekt via Google of AI, blijkt dat ze vooral (illegale) immigranten willen treffen, die geld sturen naar familie in hun geboorteland.

Ik gebruik zelf een broker in de VS (Interactive Brokers) voor het beheer van mijn aandelen. Ik vroeg me af of de Remittance Tax ook van toepassing is als ik mijn winst terug wil boeken naar het land waar ik woon. Dat lijkt me niet de bedoeling van de wet, zelfs niet van Trump, maar mijn situatie valt gewoon onder de definitie van de wet. Tenzij er specifiek landen genoemd gaan worden.

Ik bleef daarom verder zoeken en trof een tekst van een advokatenbureau dat mijn angst bevestigt...

quote:
Thais resides in Brazil, and she invests her money through a U.S. brokerage account in Miami. She is a very successful investor, and she periodically transfers money from her Miami account to her bank account in Brazil. The brokerage account is in her name, not the name of an entity.

Thais will be surprised to learn she may need to pay an additional 3.5 percent excise tax on each remittance, as she is not a U.S. citizen or national. Even though she is transferring money from one hand to the other, she could be subject to Section 4475.
Example 3 , ik woon niet in Brazilie maar het voorbeeld is structureel hezelfde als elke niet-amerikaan met een broker account in de VS.

NB: Ik zit bij Interactive Brokers US omdat ik in Maleisie woon. Als je in Nederland woont, val je vziw onder Interactive Brokers in Ierland. In dat geval, kan de Remittance Tax nog steeds van toepassing zijn als je kas saldo formeel in de VS aanwezig is. Er is immers een optie om je kas saldo in porties te stallen bij diverse Amerikaanse banken om van de verzekering door het Amerikaanse deposito garantie stelsel gebruik te maken.

In ieder geval is dit een punt van aandacht de komende tijd. Ik wil geen 3,5% van mijn winst aan deze onzin kwijtraken. Ik heb geen eens Amerikaanse aandelen meer. Het zijn vooral Britse en Europese aandelen. Ik ga kijken bij welke niet-Amerikaanse broker ik deze het beste kan stallen.

Verder niets ten nadele van Interactive Brokers. Het is een goede broker en misschien komen ze met een ontsnappings constructie als deze Remittance Tax er inderdaad komt.
pi_217920615
Zo driemaandelijks een putje kopen op Boeing loont wel.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:08:38 #103
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_217922445
Nou ben ook op tijd gestopt met GME.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_217922927
nevermind niet goed gelezen
pi_217966869
quote:
Trump wil 'wraakbelasting': nieuwe deuk in imago van VS als beleggersparadijs
Niet-Amerikanen die in de Verenigde Staten beleggen, moeten straks een heffing betalen op hun rendement. Het gaat om beleggers uit landen die zelf aan Amerikaanse bedrijven een heffing opleggen. Daar hoort Nederland ook bij.

De nieuwe belasting maakt deel uit van de begrotingsplannen van de Amerikaanse president Donald Trump. Die noemt de plannen zelf 'One Big Beautiful Bill'. De Amerikaanse Senaat stemt daar later deze maand over.

Het gaat om een heffing van in eerste instantie 5 procent op het rendement van beleggingen. In de volgende drie jaar kan daar telkens 5 procentpunt bovenop komen, tot een totaal van 20 procent.

Veel is nog onduidelijk, bijvoorbeeld welke rendementen daaronder vallen. Het gaat in ieder geval om dividend op aandelen. Ook rente op obligaties en opbrengsten uit vastgoed vallen vermoedelijk onder de nieuwe regel. Eventuele koerswinsten blijven waarschijnlijk onbelast.

De heffing moet gelden voor beleggers uit landen die volgens Trump een "oneerlijke belasting" hebben ingevoerd voor de VS. Zo heeft Frankrijk een heffing van 3 procent op digitale diensten, terwijl Duitsland dit overweegt. Die heffingen pakken nadelig uit voor Amerikaanse techbedrijven zoals Alphabet (Google) en Meta (Instagram en WhatsApp).

Ook landen die akkoord zijn gegaan met een mondiale minimumbelasting voor grote bedrijven, waaronder Nederland, kunnen in het strafbankje terechtkomen. Trumps plan wordt daarom wel een 'wraakheffing' genoemd.
https://www.nu.nl/economi(...)leggersparadijs.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217974332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 06:53 schreef jaco het volgende:
Ik gebruik zelf een broker in de VS (Interactive Brokers) voor het beheer van mijn aandelen. Ik vroeg me af of de Remittance Tax ook van toepassing is als ik mijn winst terug wil boeken naar het land waar ik woon. Dat lijkt me niet de bedoeling van de wet, zelfs niet van Trump, maar mijn situatie valt gewoon onder de definitie van de wet. Tenzij er specifiek landen genoemd gaan worden.
Ik quote mezelf even bij wijze van debrief. Ik realiseerde me dat de voorgestelde remittance tax waarschijnlijk geen specifieke landen gaat treffen. Als bijvoorbeeld Brazilie wordt getroffen, dan opent een remittance provider een kantoortje in Europa en leidt de boekingen voor Brazilie via Europa om. De VS zal zich realiseren dat je deze belasting alleen wereldwijd kunt toepassen.

Inmiddels heb ik al mijn aandelen overgeboekt van IBKR US naar mijn bank in Singapore. Ik bemerkte een gevoel van opluchting toen dat gedaan was. Beleggen is voor een groot deel ook emoties.

Veel lezers zullen denken dat ik over-voorzichtig ben en teveel bezig met hypothetische situaties. Laat ik even benadrukken dat het me niet alleen om die Remittance Tax Proposal gaat, hetgeen eventueel 3,5% gaat kosten. Het huidige beleid van de VS op gebied van goederen tarieven vind ik restrictief en onbegrijpelijk. Het lijkt erop dat dit type beleid nu ook op kapitaal stromen toegepast gaat worden. Dus los van de Remittance Tax Proposal kan er opeens een andere maatregel zijn.

Ik ga het gewoon liever uit de weg vanwege mijn gemoedsrust, temeer omdat ik niet per se een Amerikaanse broker nodig heb. IBKR is goed en goedkoop, maar er zijn genoeg niet-Amerikaanse brokers met redelijke service.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 09:36:48 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217991005
https://finance.yahoo.com/quote/PLTR/

Palentir profiteert weer van het internationale gekibbel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217991928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:08 schreef JimmyJames het volgende:
Nou ben ook op tijd gestopt met GME.
Hoezo?
Nu instappen is het perfecte moment :D
21-23 is zo'n beetje de vloer.
Long dated calls zijn voor GME's doen nu spotgoedkoop.
Ik verwacht dat ie rond augustus weer op de 30 staat.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 12:01:01 #109
545 dop
:copyright: dop
pi_217992194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 11:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Hoezo?
Nu instappen is het perfecte moment :D
21-23 is zo'n beetje de vloer.
Long dated calls zijn voor GME's doen nu spotgoedkoop.
Ik verwacht dat ie rond augustus weer op de 30 staat.
Leuk maar kan natuurlijk net zo makkelijk op ¤10 staan in augustus. Er is geen enkel fundament waar op het een verwachting van ¤30 kan baseren.
Puur gokken.
De laatste zogenaamde short squeeze heeft voor het overgrote deel van de call bezitters ook niet opgebracht wat ze er van hoopte.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217992989
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:01 schreef dop het volgende:

[..]
Leuk maar kan natuurlijk net zo makkelijk op ¤10 staan in augustus. Er is geen enkel fundament waar op het een verwachting van ¤30 kan baseren.
Naar $10. Kijk, als je niks weet over die hele situatie hoef je ook niks te zeggen.
Gamestop heeft intussen iets meer dan 8miljard aan cash en bitcoins.
Met 447mil uitstaande aandelen komt dat neer op 18 dollar per aandeel.
Dus dan roepen dat het naar $10 kan gaan laat zien dat je helemaal niet op de hoogte bent.

quote:
Puur gokken.
De laatste zogenaamde short squeeze heeft voor het overgrote deel van de call bezitters ook niet opgebracht wat ze er van hoopte.
Welke short squeeze?
Er zijn helemaal geen short squeezes geweest. Zelfs een onderzoek van de SEC beaamt dat er geen short squeeze is geweest in 2021 maar dat het bijna volledig retail driven was, en dus geen closen van shorts.
Vorig jaar was ook geen short squeeze, maar gamma ramping en fomo.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 15:39:23 #111
545 dop
pi_217994190
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Naar $10. Kijk, als je niks weet over die hele situatie hoef je ook niks te zeggen.
Gamestop heeft intussen iets meer dan 8miljard aan cash en bitcoins.
Met 447mil uitstaande aandelen komt dat neer op 18 dollar per aandeel.
Dus dan roepen dat het naar $10 kan gaan laat zien dat je helemaal niet op de hoogte bent.
[..]
Welke short squeeze?
Er zijn helemaal geen short squeezes geweest. Zelfs een onderzoek van de SEC beaamt dat er geen short squeeze is geweest in 2021 maar dat het bijna volledig retail driven was, en dus geen closen van shorts.
Vorig jaar was ook geen short squeeze, maar gamma ramping en fomo.
Je kunt leuk uitleg waarom de koers niet naar ¤10 zal geen, maar als BTC daald zal de cash positie ook dalen.
Als je wil speculeren op een koers stijging kun beter uitleggen waar op die dan is gebaseerd.
En dan zou het ook rustig kunnen gebeuren dat er nog wat extra aandelen worden uitgegeven, wat natuurlijk ook geen positief effect zal hebben op de cash per aandeel. Is niet dat dit niet eerder is gebeurd.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_217994338
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:39 schreef dop het volgende:

[..]
Je kunt leuk uitleg waarom de koers niet naar ¤10 zal geen, maar als BTC daald zal de cash positie ook dalen.
Als je wil speculeren op een koers stijging kun beter uitleggen waar op die dan is gebaseerd.
En dan zou het ook rustig kunnen gebeuren dat er nog wat extra aandelen worden uitgegeven, wat natuurlijk ook geen positief effect zal hebben op de cash per aandeel. Is niet dat dit niet eerder is gebeurd.

Nogmaals, je hoeft niet te reageren als je er niks over weet. Is helemaal niet erg.
Ze hebben 4170 bitcoins. Dat is pakweg 0.5miljard van hun 8miljard. Al gaat BTC naar 0, dan nog hebben ze 7,5miljard
En met de afgelopen offerings is hun vloer significant gestegen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:17:36 #113
545 dop
pi_217994443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 15:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Nogmaals, je hoeft niet te reageren als je er niks over weet. Is helemaal niet erg.
Ze hebben 4170 bitcoins. Dat is pakweg 0.5miljard van hun 8miljard. Al gaat BTC naar 0, dan nog hebben ze 7,5miljard
En met de afgelopen offerings is hun vloer significant gestegen.
natuurlijk zal je even uit de droom helpen de netto cash positie is geen 8 miljard.
Bij de laatste rapportage (3mei) had GME een netto cash positie van grofweg 4.6 miljard (was 1 miljard) hoofdzakelijk ontstaan door de uitgaven van nieuwe aandelen.
De
Je kunt natuurlijk telkens roepen dat ik het niet snap, maar onder bouw nu eens waarom de koers in augustus weer naar ¤30 gaat?

Op de winst die ze maken?(hoofdzakelijk rente op hun cash positie)

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 20-06-2025 16:22:42 ]
pi_217994598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Uitstekend advies O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:45:02 #115
12053 Refragmental
pi_217994770
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:17 schreef dop het volgende:

[..]
natuurlijk zal je even uit de droom helpen de netto cash positie is geen 8 miljard.
Bij de laatste rapportage (3mei) had GME een netto cash positie van grofweg 4.6 miljard (was 1 miljard) hoofdzakelijk ontstaan door de uitgaven van nieuwe aandelen.
De
Je kunt natuurlijk telkens roepen dat ik het niet snap, maar onder bouw nu eens waarom de koers in augustus weer naar ¤30 gaat?

Op de winst die ze maken?(hoofdzakelijk rente op hun cash positie)
Meid toch. Ik hoop niet dat je enkel naar rapportages kijkt en het dan wel prima vindt, zonder verder te graven. Plus, de laatste rapportage is van vorige week, 10 juni, en niet zoals jij zegt 3 mei.

"Cash, cash equivalents and marketable securities were $6.4 billion at the close of the first quarter, compared to $1.0 billion at the close of the prior year's first quarter."
https://investor.gamestop(...)Results/default.aspx

En daarbovenop hebben ze vorige week ook een bond offering gedaan. Waarmee ze $2,7miljard ophalen.
https://investor.gamestop(...)r-Notes/default.aspx

Waarom ik denk dat ie weer naar de 30 zal gaan?
Kijk naar de vorige bond offerings, zakt van 30 naar 21 (door shorting van bond kopers), en binnen een maand of 2 zaten ze weer op 30, zonder dat er enig ander nieuws was, sterker nog, het schoot door naar 35, zonder nieuws.

Nu ook weer, de bond offering van vorige week, van 30 naar 21,55, en nu weer langzaam omhoog.
Mooie bodem om te kopen :)
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:46:07 #116
510084 IsGoedHoor
pi_217994783
GME kopen voor hun bitcoin positie:')

Nogal omslachtig he? Koop dan gewoon bitcoin
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:46:10 #117
12053 Refragmental
pi_217994784
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:26 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Uitstekend advies O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal niet de eerste zijn die een foute voorspelling doet op WGR.... en al zeker niet de laatste :D
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:46:42 #118
12053 Refragmental
pi_217994792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:46 schreef IsGoedHoor het volgende:
GME kopen voor hun bitcoin positie:')

Nogal omslachtig he? Koop dan gewoon bitcoin
Waarom zou je GME kopen voor hun bitcoin positie? :?
  vrijdag 20 juni 2025 @ 16:52:31 #119
505474 Lichtloper
pi_217994838
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Ik zal niet de eerste zijn die een foute voorspelling doet op WGR.... en al zeker niet de laatste :D
Je bent wel de enige die zo agressief zeker is van zijn eigen gelijk. Maar vervolgens doe je al jarenlang compleet foute voorspellingen. _O-

Je zou denken dat dat misschien tot enige bescheidenheid zou leiden, maar nu zie ik je op precies hetzelfde toontje weer oreren over GME en hoe goed ze er wel niet voorstaan.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 17:06:29 #120
12053 Refragmental
pi_217994938
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:52 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je bent wel de enige die zo agressief zeker is van zijn eigen gelijk. Maar vervolgens doe je al jarenlang compleet foute voorspellingen. _O-

Je zou denken dat dat misschien tot enige bescheidenheid zou leiden, maar nu zie ik je op precies hetzelfde toontje weer oreren over GME en hoe goed ze er wel niet voorstaan.
Nouja, ik ben er vrij zeker van dat ie niet naar $10 zal gaan. Vooral wanneer iemand dat roept, en er overduidelijk totaal geen kennis van heeft, en zelfs nog met foute cijfers komt, wat aantoont dat ie niet weet hoe hij kennis moet vergaren over een bedrijf.

En ja, vroeger riep ik wel wat domme dingen en ongefundeerde prijzen, maar over de jaren leer je wat en kun je wat preciezer inschatten.

Maar, is $30 echt zo'n ontzettend vreemd en hooggegrepen getal wanneer je kijkt naar de recente koersgeschiedenis?
Ze hebben met de huidige prijs van $23,50 een P/B ratio van 1,3... en dat moet je toch wel toegeven, dat is toch wel aan de lage kant. Vooral voor een bedrijf dat geen schuld heeft en gewoon winst draait en een ontzettend loyale aandeelhouders achterban heeft.
Voor retail houden ze een P/B ratio van pakweg 1,5-3 aan.
Dan zit je met een prijs van $30 pas op een P/B ratio van 1,6.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 18:05:27 #121
545 dop
pi_217995289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 16:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Meid toch. Ik hoop niet dat je enkel naar rapportages kijkt en het dan wel prima vindt, zonder verder te graven. Plus, de laatste rapportage is van vorige week, 10 juni, en niet zoals jij zegt 3 mei.

"Cash, cash equivalents and marketable securities were $6.4 billion at the close of the first quarter, compared to $1.0 billion at the close of the prior year's first quarter."
https://investor.gamestop(...)Results/default.aspx

En daarbovenop hebben ze vorige week ook een bond offering gedaan. Waarmee ze $2,7miljard ophalen.
https://investor.gamestop(...)r-Notes/default.aspx

Waarom ik denk dat ie weer naar de 30 zal gaan?
Kijk naar de vorige bond offerings, zakt van 30 naar 21 (door shorting van bond kopers), en binnen een maand of 2 zaten ze weer op 30, zonder dat er enig ander nieuws was, sterker nog, het schoot door naar 35, zonder nieuws.

Nu ook weer, de bond offering van vorige week, van 30 naar 21,55, en nu weer langzaam omhoog.
Mooie bodem om te kopen :)
Lol je bent echt grappig.
Dus jij denkt dat je de opbrengst van een bond offering kunt optellen bij je netto cash positie, als of een bond gratis geld is.
Een bond is gewoon een schuld positie, de je ergens ook weer moet terug betalen tegen de condities waar tegen je de bond uitgeeft.
Kort gezegd een lening.
De netto cash positie van GME is nog steeds 4.6 miljard ze hebben hun schuld alleen verhoogd met de uitgave van die bond.

Jouw aan name is dus dat als een bedrijf een extra schuldpositie aangaat dat de koers op korte termijn gaat stijgen. Geniaal!
  vrijdag 20 juni 2025 @ 18:36:04 #122
545 dop
pi_217995453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Nouja, ik ben er vrij zeker van dat ie niet naar $10 zal gaan. Vooral wanneer iemand dat roept, en er overduidelijk totaal geen kennis van heeft, en zelfs nog met foute cijfers komt, wat aantoont dat ie niet weet hoe hij kennis moet vergaren over een bedrijf.

En ja, vroeger riep ik wel wat domme dingen en ongefundeerde prijzen, maar over de jaren leer je wat en kun je wat preciezer inschatten.

Maar, is $30 echt zo'n ontzettend vreemd en hooggegrepen getal wanneer je kijkt naar de recente koersgeschiedenis?
Ze hebben met de huidige prijs van $23,50 een P/B ratio van 1,3... en dat moet je toch wel toegeven, dat is toch wel aan de lage kant. Vooral voor een bedrijf dat geen schuld heeft en gewoon winst draait en een ontzettend loyale aandeelhouders achterban heeft.
Voor retail houden ze een P/B ratio van pakweg 1,5-3 aan.
Dan zit je met een prijs van $30 pas op een P/B ratio van 1,6.
Er is wel even wat meer dan alleen een price to balance ratio om een bedrijf te beoordelen.
Als je GME nog retail wil noemen vraag je dan ook even af hoeveel% van de cash winst genereerd aan de hand van een gezonde balans met retail activiteiten.
Ow wacht er wordt helemaal geen geld verdient aan de retail activiteiten die kosten alleen geld bij GME.
De winst op dit moment komt enkel uit de cash positie die kan renderen tegen de rente of koersstijging van BTC. Wat voor P/B mag je dat deel in werkelijkheid toereken. En hoe wordt dat beïnvloedt door de schuldpositie?
Tegen welke condities lopen de bonds? (Conversie) Wat betekent dat voor het totaal aantal uitstaande aandelen in de toekomst?

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 20-06-2025 19:12:06 ]
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:10:14 #123
12053 Refragmental
pi_217995701
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 18:36 schreef dop het volgende:

[..]
Er is wel even wat meer dan alleen een price to balance ratio om een bedrijf te beoordelen.
Als je GME nog retail wil noemen vraag je dan ook even af hoeveel% van de cash winst genereerd aan de hand van een gezonde balans met retail activiteiten.
Ow wacht er wordt helemaal geen geld verdient aan de retail activiteiten die kosten alleen geld bij GME.
De winst op dit moment komt enkel uit de cash positie die kan renderen tegen de rente of koersstijging van BTC. Wat voor P/B mag je dat deel in werkelijkheid toereken. En is hoe wordt dat beïnvloedt door de schuldpositie?
Tegen welke condities lopen de bonds?
De bonds lopen 7 jaar tegen 0% rente. Het is toch best bizar dat er uberhaupt kopers waren, niet?
Toch waren ze zo weg.

Veel van hun inkomsten komt inderdaad uit rente en beleggingen. Is dat een probleem? Want dan verwijs ik je naar Berkshire :')
Voor de rest hebben ze flink gesnoeid de afgelopen jaren, waarddor intussen zowat enkrl de winstgevende winkels nog open zijn. Ik dacht iets van 3000-4000 stuks.

Maar als die bondofferings volgens jou niet zo positief zou zijn... waarom is ie bij de vorige offering dan van 21 naar 35 gestegen in 2-3maanden tijd? Wat zou volgens jou daar de reden voor zijn?

Gamestop zelf geeft aan dat ze 6,4miljard op kas hadden. Dat is incl de bondoffering van vorig kwartaal (en kun je dus deze offering er ook bovenop tellen). Als dit volgens jou niet klopt moet je ff contact opnemen met de SEC.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:21:43 #124
545 dop
pi_217995758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]
De bonds lopen 7 jaar tegen 0% rente. Het is toch best bizar dat er uberhaupt kopers waren, niet?
Toch waren ze zo weg.

Veel van hun inkomsten komt inderdaad uit rente en beleggingen. Is dat een probleem? Want dan verwijs ik je naar Berkshire :')
Voor de rest hebben ze flink gesnoeid de afgelopen jaren, waarddor intussen zowat enkrl de winstgevende winkels nog open zijn. Ik dacht iets van 3000-4000 stuks.

Maar als die bondofferings volgens jou niet zo positief zou zijn... waarom is ie bij de vorige offering dan van 21 naar 35 gestegen in 2-3maanden tijd? Wat zou volgens jou daar de reden voor zijn?

Gamestop zelf geeft aan dat ze 6,4miljard op kas hadden. Dat is incl de bondoffering van vorig kwartaal (en kun je dus deze offering er ook bovenop tellen). Als dit volgens jou niet klopt moet je ff contact opnemen met de SEC.
De bonds zijn uitgegeven tegen conversie naar aandelen op de afloop datum .

Game stop kan prima zeggen dat ze 6.4 miljard cash reserve hebben (3mei) dat klopt, het geld die de bonds opleverde kunnen ze uitgeven om bedrijfsactiviteiten mee te ontplooien.
Dat maakt niet gelijk een netto cash positie die je de aandeelen kunt toerekenen.(Het huidige uitstaande aantal) ongeveer 4miljard van de huidige positie zijn bonds, bonds die na conversie aandelen worden, die uit de zelfde ruif moeten eten.

De reden van koers stijging bij GME is pure speculatie door gekkies. Koers dalingen zijn het gevolg van het uitgeven van extra aandelen en bonds.

Ieder wel denkend mens kan bedenken dat de verhoging van het aantal aandelen betekent minder winst of cash per aandeel.
Jij wil graag het omgekeerde geloven.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 20-06-2025 19:28:15 ]
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:52:09 #125
545 dop
pi_218002593
@Refragmental
Even over price to book.
Je snap dat als je de werkelijke net cash positie neemt de p/b geen 1.3 is maar minimaal het dubbele. Je kunt een het op nogal verschillende manieren berekenen maar het is echt fout om de schuldpositie buiten beschouwing te laten.
Als je gewoon netjes rekent dan zou tegen de huidige netto cash en een p/b van 1.6 het aandeel dus rond de ¤15 moeten noteren.
1.6 is geen bescheiden waardering ook een berkshire waardeer rond de 1.6 en dat heeft natuurlijk een onnoemelijk veel beter en langer trackrecord.

GMe is veel kleiner en hartstikke speculatief dus verwacht ik dat de waardering voorlopig nog wel wat scheef zal blijven ik weet best dat ¤10 op korte termijn ook niet reëel is met veel speculatieve beleggers en goudzoekers. Maar als je werkelijk streng wil waarderen op basis van harde cijfers dan snap je misschien inmiddels een beetje waar mijn gedachte vandaan komt.
Ik raad je in elk geval aan om eens te googlen en te kijken hoe verschillende sites de p/b nu werkelijk bepalen er zijn er namelijk genoeg die nog wel een stukje strenger zijn en op nog hogere p/b uit komen.
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:18:12 #126
497025 Tjoent
pi_218039208
Wat denken jullie dat de USD gaat doen? Hij is nu 1,16. Trump wil 'm devalueren maar gaat ie richting 1,30 of wat is de verwachting. Heb ze een aantal jaren geleden gekocht op 1,18 en verkocht op pariteit. Dat was leuke handel natuurlijk.
  woensdag 25 juni 2025 @ 12:09:03 #127
545 dop
pi_218039735
Valuta handel is toch wel een kunstje apart. Nooit gedaan, voor mij spelen er teveel krachten die totaal onvoorspelbaar zijn.
  donderdag 26 juni 2025 @ 06:50:50 #128
497025 Tjoent
pi_218045742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:09 schreef dop het volgende:
Valuta handel is toch wel een kunstje apart. Nooit gedaan, voor mij spelen er teveel krachten die totaal onvoorspelbaar zijn.
Dat is zo. Doch in het 'ergste' geval hou je ze voor zeer lange tijd aan. Ik kijk het nog even aan. Lijkt wel steeds interessanter te worden richting de 1,18. De rente is ook hoger, van de week weer een deposito vastgezet tegen 3,47% voor 12 maanden. Dat is nog laag, afgelopen paar jaar was het rond de 5%.
  donderdag 26 juni 2025 @ 09:27:46 #129
435913 Groepfunder
pi_218046713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 06:50 schreef Tjoent het volgende:
Ik kijk het nog even aan. Lijkt wel steeds interessanter te worden richting de 1,18.
Welke tricker zie jij waardoor de Amerikaanse dollar op korte termijn weer zou stijgen? President Trump wil een dalende dollar. En hoewel de president van 'the hottest country in the world' gisteren nog zei dat iedereen nu weer in Amerika wil zijn, laat de koers van de dollar vooralsnog het tegenovergestelde beeld zien. En als ik de berichten van @jaco hier zo lees, zie ik eerder reden voor een verdere kapitaalvlucht uit de USA (lees: een verder dalende dollar) dan een toenemende vraag naar Amerikaanse Dollars. De dollar heeft ook wel 'ns 1,40 t.o.v. de euro gestaan.
  donderdag 26 juni 2025 @ 09:38:04 #130
497025 Tjoent
pi_218046778
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 09:27 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Welke tricker zie jij waardoor de Amerikaanse dollar op korte termijn weer zou stijgen? President Trump wil een dalende dollar. En hoewel de president van 'the hottest country in the world' gisteren nog zei dat iedereen nu weer in Amerika wil zijn, laat de koers van de dollar vooralsnog het tegenovergestelde beeld zien. En als ik de berichten van @:Jaco hier zo lees, zie ik eerder reden voor een verdere kapitaalvlucht uit de USA (lees: een verder dalende dollar) dan een toenemende vraag naar Amerikaanse Dollars. De dollar heeft ook wel 'ns 1,40 t.o.v. de euro gestaan.
Klopt, hij heeft zelfs op 1,57 gestaan in 2008. Je weet het domweg niet maar de kans is groot dat ie idd verder daalt. Je zou dan steeds een plukje kunnen kopen en bijkopen. Dat is mijn strategie maar eerst even de kat uit de boom kijken voorlopig.
  donderdag 26 juni 2025 @ 09:41:13 #131
13309 nostra
ask why
pi_218046811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 09:38 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Klopt, hij heeft zelfs op 1,57 gestaan in 2008. Je weet het domweg niet maar de kans is groot dat ie idd verder daalt. Je zou dan steeds een plukje kunnen kopen en bijkopen. Dat is mijn strategie maar eerst even de kat uit de boom kijken voorlopig.
Powell dondert in ieder geval op (vanochtend weer een bericht), de kans dat daar een zetbaas komt te zitten is natuurlijk levensgroot. Los van Trump's algemene idiotie, is de aantasting van de onafhankelijkheid van de centrale bank op monetair vlak killing en maakt Trump er geen geheim van dat hij een zwakke dollar wil.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:52:59 #132
38739 Black-Death
pi_218048302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 09:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Powell dondert in ieder geval op (vanochtend weer een bericht), de kans dat daar een zetbaas komt te zitten is natuurlijk levensgroot. Los van Trump's algemene idiotie, is de aantasting van de onafhankelijkheid van de centrale bank op monetair vlak killing en maakt Trump er geen geheim van dat hij een zwakke dollar wil.
Waarom wil Trump eigen een zwakke dollar? (ik zit niet zo in dit macro-economische gebeuren)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:05:40 #133
494863 Drass
pi_218048963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:18 schreef Tjoent het volgende:
Wat denken jullie dat de USD gaat doen? Hij is nu 1,16. Trump wil 'm devalueren maar gaat ie richting 1,30 of wat is de verwachting. Heb ze een aantal jaren geleden gekocht op 1,18 en verkocht op pariteit. Dat was leuke handel natuurlijk.
Richting 1.25 eind 2026
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:29:11 #134
13309 nostra
ask why
pi_218049125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:52 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Waarom wil Trump eigen een zwakke dollar? (ik zit niet zo in dit macro-economische gebeuren)
In het kort:

https://www.gzeromedia.co(...)r-dollar#toggle-gdpr

In het artikel een link naar een diepgaandere paper van Stephan Miran, nu voorzitter van de Council of Economic Advisers.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 22:12:12 #135
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218060846
Trump trekt de revenge tax in voor buitenlandse dividend beleggers.

https://apnews.com/articl(...)1413426ed743c97539ab
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 22:22:30 #136
323876 michaelmoore
pi_218060894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:05 schreef Drass het volgende:

[..]
Richting 1.25 eind 2026
dat denk ik ook en inflatie verder omhoog
iedereen blij met een lege dop

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 09:41 schreef nostra het volgende:

[..]
dat dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 juni 2025 @ 22:24:17 #137
323876 michaelmoore
pi_218060901

Palantir dondert net zo makkelijk weer 10% in elkaar op basis van niets
  vrijdag 27 juni 2025 @ 22:57:13 #138
335449 BEFEM
pi_218061082
Ik vind het meer bijzonder dat d'r blijkbaar nog mensen zijn die Yahoo gebruiken.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:03:41 #139
400021 Faraday01
Inducing
pi_218061116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:24 schreef michaelmoore het volgende:

Palantir dondert net zo makkelijk weer 10% in elkaar op basis van niets
Wat verwacht je met een PE van 570 _O-
  zaterdag 28 juni 2025 @ 14:10:47 #140
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_218064422
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:57 schreef BEFEM het volgende:
Ik vind het meer bijzonder dat d'r blijkbaar nog mensen zijn die Yahoo gebruiken.
Als nieuwsaggregator binnen de financiele sector is het een vrij goede speler. En ze zijn ook altijd redelijk rap met het updaten van financiele cijfers van bedrijven (met name van buiten de VS, want van Amerikaanse noteringen vindt je altijd wel makkelijk een prima bron) na hun kwartaal rapportage.
The more debt, the better
  maandag 30 juni 2025 @ 10:25:20 #141
13309 nostra
ask why
pi_218079560
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')