Je bent ongeveer halverwege Shetland en de Faroer. We zijn allemaal jaloers!quote:Op maandag 12 mei 2025 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles gaat eerst even slapen. Tot morgen weer allen
De merknamen zijn natuurlijk wel meer toegankelijk (Nasonex is er een van bijvoorbeeld.) Ik vind het wel charmant als mensen de generieke naam gebruikenquote:Op maandag 12 mei 2025 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gezondheid.
Waarom heet die rotzooi niet gewoon Poll-ex of zo?
Same here; tegenwoordig oogdruppels & neusspray erbij en dan red ik het zelfs in ZuidHolland bij mijn moeder (waar het natuurgebied waarin zij woont echt veeeeel meer pollen oplevert dan mijn Friese weiland)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik gebruik cetirizine, iedere ochtend braaf, maar heb al een tijdje het idee dat het na een uur of 12/16 niet meer werkt.
Mijn man slikt het twee keer per dag.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik gebruik cetirizine, iedere ochtend braaf, maar heb al een tijdje het idee dat het na een uur of 12/16 niet meer werkt.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:34 schreef Lonaa het volgende:
1 pilletje savonds slaap er ook heerlie op😁quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn man slikt het twee keer per dag.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Even lunchen bij Paname. Centrum gezien, Tinganes, Skansin, het nationaal museum inclusief het openluchtmuseum. En de Svartifoss waterval. Totaal kid-infested maar jammer dan. 14.116 stapjes, nog steeds meer dan een uur voordat ik mijn hotelkamer in mag. Nu honger dus kom maar op met die menukaart.
Ik ook indien nodig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Veel plezier daar!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Even lunchen bij Paname. Centrum gezien, Tinganes, Skansin, het nationaal museum inclusief het openluchtmuseum. En de Svartifoss waterval. Totaal kid-infested maar jammer dan. 14.116 stapjes, nog steeds meer dan een uur voordat ik mijn hotelkamer in mag. Nu honger dus kom maar op met die menukaart.
Ja weet ik. Maar soms is het gewoon handig als je informatie wilt overbrengenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Goed bezig!
Wel mooi dat "fossur" (of foss) waterval betekent.. lekker dubbel op
10mg? Ok was inderdaad wel zijdelings op zoek naar die ervaringquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om het een beetje CUL te houden:
Gistermiddag uit lunchen. Dit is een van de lekkerste broodjes wat ik ken!
Giuliano. Italiaans broodjeszaak met 3 vestigingen in Rotterdam. Dit is de bistecca: Dungesneden rosé runderrib | Parmezaanse kaas | truffelmayonaisequote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:02 schreef Lonaa het volgende:
@:YinnyAls hij niet respecteert dat jij je ruimte nodig hebt, dan lijkt me de keuze duidelijk, hoe moeilijk ook. Also, dat broodje, waar is dat? Ik heb dat nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef AnneX het volgende:
Een love seatmét catering?
De middag besteed aan nondeju inloggen bij aeg voor een hulpvraag.
Inloggen en details van de machine invoeren en foto’s plaatsen? Nada.
De vraag is nl. hķe de lamellen te reinigen van de droger.
Uiteindelijk een yt filmpje gevonden: de man schroeft de Hele machine open.
Zķ erg is het nou ook weer niet? Met een ouwe tandenborstel lukt mij ook niet.
Hebben jullie een advies? Of @:z80 misschien.Stofzuiger met borsteltje op de laagste stand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Gebeurt er niks. Lukt dat bij jou?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stofzuiger met borsteltje op de laagste stand?
Staat het niet hier onder ‘condensor warmtepompdroger schoonmaken’?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gebeurt er niks. Lukt dat bij jou?
Randen en rubbers rondom waar pluizen haken, maak ik schoon met vochtige doek.
Als het deel linksonder al is gebeurd, dan raad ik aan om het eens te proberen met een tandenborstel zķnder tandpasta...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef AnneX het volgende:
Want men moet voorzichtig zijn met de lamellen! Maak het dan makkelijker om te reinigen.
Toch!?]
Jaja…quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als het deel linksonder al is gebeurd, dan raad ik aan om het eens te proberen met een tandenborstel zķnder tandpasta...
Doorklikken naar… https://support.aeg.nl/su(...)einigen?locale=nl-NLquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jaja…
Ook dan geen resultaat.
Dank @:Lienekien voor link.
Net weer wat filmpjes gezocht: allemaal mannen - goh - die losgaan op demonteren voor/achter en bovenin.
Nu koken en vanavond extra rep popkoor. Morgen verder.
Dan lees ik het wel…
Ik zou het niet doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De condensor van een horeca koelkast maak je schoon door er met een pomp-plantenspuit met een beetje druk water door te sproeien. Geen idee of dat hier ook mee kan, maar je zou zeggen dat dat hetzelfde is maar kleiner.
Als je niets doet fikt je compressor door.quote:
Nog even gekeken: “ uitverkocht” 😂quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doorklikken naar… https://support.aeg.nl/su(...)einigen?locale=nl-NL
“Verwijder de pluisjes uit de lamellen van de condensor en de condensorruimte.
Gebruik onze speciale kam voor een grondige reiniging van de lamellen. De kam kan aangekocht worden in onze webshop.
Aanvullend kan ook een natte doek en/of een stofzuiger met borstel gebruikt worden.
Doe dit voorzichtig zodat de lamellen niet platgedrukt worden !!!”
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef AnneX het volgende:
Een love seatmét catering?
De middag besteed aan nondeju inloggen bij aeg voor een hulpvraag.
Inloggen en details van de machine invoeren en foto’s plaatsen? Nada.
Uiteindelijk een yt filmpje gevonden: de man schroeft de Hele machine open.
Zķ erg is het nou ook weer niet? Met een ouwe tandenborstel lukt mij ook niet.
Hebben jullie een advies? Of @:z80 misschien.Reinigen met luchtdruk in tegen gestelde richting van de normale richting van de lucht. Dus het vuil er af blazen en niet er in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indien dat niet gaat. Stofzuiger met een korstelkop (geen idee hoe dat ding heet) en standje turbo er langs.
Of als je meer tijd er aan wil besteden. Een goedkope brede verfkwast kopen, En daarmee met de lamellen mee 1 richting op vegen. De zooi met een stofzuiger weghalen.
Nadat alle stof en losse zooi weg is kun je met een plantenspuit de rest vochtig maken, laten inwerken en weer met de kwast er door.
Machine uit elkaar halen, radiator schoonzuigen/blazen en vervolgens met dasti behandelen. Afspoelen en droogblazen geeft het mooiste resultaat. Maar of dit nodig is? Zo smerig ziet het er nog niet uit.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Je hebt er een kammetje bij gekregen waarmee je redelijk voorzichtig kunt schoonmaken en de lamellen heel houden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef AnneX het volgende:
Heb je het bonnetje nog?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:19 schreef Vanyel het volgende:
Komt mijn kind uit zijn bed om ons aan het songfestival te schoppen
Nee ze wil m niet terug, hij is te groot blijkbaar.quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee ze wil m niet terug, hij is te groot blijkbaar.
Mocht het wel gebeuren, neem wat gras mee, kun je leuk zakcentje uit slaanquote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:47 schreef borisz het volgende:
Terug van een mooi avondje op Schoonenberg
Telstarrrrr wint volkomen terecht van ADO met 2-0. Zaterdag de return... Zou wat zijn Telstar terug in de Eredivisie (moeten we niet willen, maar dromen mag altijd)
Kunstgras verkoopt niet echt denk ikquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mocht het wel gebeuren, neem wat gras mee, kun je leuk zakcentje uit slaan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kunstrassen is kunstgras. Of nou ja, gazon. Dus zal wel verkopen.quote:
Alleen de randen buiten het speelveld zijn bij HSV van kunstgras.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kunstrassen is kunstgras. Of nou ja, gazon. Dus zal wel verkopen.
Is dit nou ... logisch?quote:'De lekkage zit bij de Belastingdienst. Omdat wij op de bovengelegen verdiepingen zitten, kunnen wij er ook niet terecht', zegt woordvoerder Tea Jonkman van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).
Water stroomt wellicht omlaag ? als in: naar de hoofd- en onderverdelers van oa 10kV voeding enzo?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Ik stond extra vroeg aan de deur van kantoor. Mogen we het gebouw niet inVanwege sprinklers die aangesprongen zijn en nu is de elektriek nat geworden.
[..]
Is dit nou ... logisch?
Goh jammer: geen kammetje gekregen bij aflevering…😢quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt er een kammetje bij gekregen waarmee je redelijk voorzichtig kunt schoonmaken en de lamellen heel houden.
Ik gebruik die en de mijne zien er een stuk beter uit dan die op de foto.
Wel kutwerk
Ga je nu thuiswerken of ligt het systeem er zodanig uit, dat dat ook niet kan.😇quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Ik stond extra vroeg aan de deur van kantoor. Mogen we het gebouw niet inVanwege sprinklers die aangesprongen zijn en nu is de elektriek nat geworden.
[..]
Is dit nou ... logisch?
That reminds me, ik moet nog een backup makenquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Is dit nou ... logisch?
Ja, dat vast wel. Maar om nou als woordvoerder te melden dat de benedenverdiepingen nat zijn en wij daarboven zitten en daar niet terecht kunnen vind ik een cursus woordvoering waard.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Water stroomt wellicht omlaag ? als in: naar de hoofd- en onderverdelers van oa 10kV voeding enzo?
Werken de liften dan wčl?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat vast wel. Maar om nou als woordvoerder te melden dat de benedenverdiepingen nat zijn en wij daarboven zitten en daar niet terecht kunnen vind ik een cursus woordvoering waard.
Of het water is volledig afgesloten zodat het stopt stromen, waardoor sprinklers, brandslangen, en toiletten niet bruikbaar zijn...quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Water stroomt wellicht omlaag ? als in: naar de hoofd- en onderverdelers van oa 10kV voeding enzo?
Onze liften zijn van dit soort:quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Werken de liften dan wčl?
Zojuist hét kammetje van Vanyel besteld bij aeg. Met een echt mens aan de telefoon: het uitverkochte kammetje heeft blijkbaar inmiddels een ander codenummer en is dan wel op voorraad.
Apart. Deze week niet op kantoor kunnen werken vanwege het exact hetzelfde gedoe. Wateroverlast. Hele toren dichtquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:37 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Is dit nou ... logisch?
Heb je al wat meer gehoord van die bloemen brengende buurvrouw?quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:39 schreef Sarabi het volgende:
@:Yinnydikke knuffel voor jou
En ja ik ben heel benieuwd of de buren er voor open staan. Verder is het wel duidelijk geworden dat we echt niet kunnen verhuizen, dat geld is er gewoon niet. Dus maar proberen er mee te leven. En ondertussen sparen voor een grote uitbouw aan hun kanmisschien houdt dat de stank en geluid tegen.
Nee, niet meer. Buurtbemiddeling wil proberen een afspraak te maken met haar moeder.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je al wat meer gehoord van die bloemen brengende buurvrouw?
Net maar even in de flatapp aangegeven extra voorzichtig te zijn met deur open doen. Er staat een flink kapitaal aan spiksplinternieuwe ketels beneden
En als de dochter het begrijpt kan ze misschien haar moeder vertellen wat ze wel of niet kan doenquote:Op woensdag 14 mei 2025 16:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, niet meer. Buurtbemiddeling wil proberen een afspraak te maken met haar moeder.
Een paternoster liftquote:Op woensdag 14 mei 2025 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Onze liften zijn van dit soort:
[ afbeelding ]
Dus ik zou het niet durven zeggen.
Sinds (heel) kort kwebbelen ze. Afgelopen tien jaar zeiden ze slechts bij hoge uitzondering iets ("sorry to keep you waiting" of "this is a restricted floor" bijvoorbeeld) maar tegenwoordig vertellen ze vanalles. Of ze naar boven of naar beneden gaan, op welke verdieping ze zijn.
Volgens mij was de lift in De Lift echt geen paternoster lift. Dan was het een ander soort film geweest.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een paternoster liftDie was er ook op mijn vaders werk, ooit.
Vond kleine AnneX spannend!
Toch even het winterdekbed terug van de stomerij gecheckt voordat het de kast inging.
Verkeerde meegenomen…laatste 3 cijfers klopten en de rest niet. Mijn fout.
Oh ja, ik zie nu schuifdeuren op dat plaatje. Het was mijn associatie, die mij parten speelde.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij was de lift in De Lift echt geen paternoster lift. Dan was het een ander soort film geweest.
En ik denk ook niet dat er een paternoster lift zit in het gebouw waar sigme werkt.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Onze liften zijn van dit soort:
[ afbeelding ]
Dus ik zou het niet durven zeggen.
Sinds (heel) kort kwebbelen ze. Afgelopen tien jaar zeiden ze slechts bij hoge uitzondering iets ("sorry to keep you waiting" of "this is a restricted floor" bijvoorbeeld) maar tegenwoordig vertellen ze vanalles. Of ze naar boven of naar beneden gaan, op welke verdieping ze zijn.
Mwah die relatie leek niet echt heel erg goed. Ze zei dat ze ook heel erg graag weg wilde daar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En als de dochter het begrijpt kan ze misschien haar moeder vertellen wat ze wel of niet kan doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah die relatie leek niet echt heel erg goed. Ze zei dat ze ook heel erg graag weg wilde daar.
Even over iets anders.....Die ervaring benoemen en je niet schuldig voelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Soms wel soms niet. Wanneer ik bij Zooplus iets bestel krijg ik gelijk bij de bevestiging het bericht dat er geen wijzigingen meer mogelijk zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Bij online aankoop mag je toch snel de kop ontbinden?
Heb een foutje gemaakt, verf besteld. 2,5l was niet op voorraad dus 2x 1L besteld.
Direct na betalen ontdek ik, kut, 2,5L staat er nog in, dus direct order gewijzigd waarop ik opmerking kreeg dat order niet te wijzigen was...
Niet als het maatwerk is zoals mengverfquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Bij online aankoop mag je toch snel de kop ontbinden?
Heb een foutje gemaakt, verf besteld. 2,5l was niet op voorraad dus 2x 1L besteld.
Direct na betalen ontdek ik, kut, 2,5L staat er nog in, dus direct order gewijzigd waarop ik opmerking kreeg dat order niet te wijzigen was...
Dan mag je wel terugsturen/brengenquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Soms wel soms niet. Wanneer ik bij Zooplus iets bestel krijg ik gelijk bij de bevestiging het bericht dat er geen wijzigingen meer mogelijk zijn.
Ja dat zou denk ik wel kunnen, maar gelukkig nooit hoeven doen (de per ongeluk dubbel bestelde zakken kattengrit is bijna op 😂, de postnl meneer vond het minder grappig)quote:
Dat klopt, echter ze stuurden zelf "Je kunt deze bestelling wijzigen of annuleren zolang je de knop ‘wijzigen’ of ‘annuleren’ ziet in het bestelstatus overzicht." Dat was het geval en heb toen wijzigen geklikt en aangegeven die positie te laten vervallen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet als het maatwerk is zoals mengverf
Been there, done that
Goed bezigquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat klopt, echter ze stuurden zelf "Je kunt deze bestelling wijzigen of annuleren zolang je de knop ‘wijzigen’ of ‘annuleren’ ziet in het bestelstatus overzicht." Dat was het geval en heb toen wijzigen geklikt en aangegeven die positie te laten vervallen.
Bovendien was die 2,5L niet op voorraad en moest besteld worden. Onmogelijk dus dat die binnen 5 minuten al geleverd was en gemengd.
Inmiddels mailtje van iemand anders terug, dat het er toch uit was gehaald. Heb bovenstaande ook tegen hun gezegd en toen aangegeven dat ze dan maar de 2,5L ongemengd moesten opsturen zodat ik het kon retourneren.
Ik denk dat ik toch liever op mijn avond werk meeting was, dan bij mensen die over voetjebal willen emmerenquote:Op woensdag 14 mei 2025 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Leuke laatste minuten met voetbal op een verjaardag met Ajaxminnende mensen.
Spelers die elkaar uit lopen te dagen en Ajax dat verliest
Oh genoeg mensen die voetbal niets vindenquote:Op woensdag 14 mei 2025 22:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch liever op mijn avond werk meeting was, dan bij mensen die over voetjebal willen emmeren
Lopen wel meer van de gefrustreerde figuurtjes rond. Moet je boven staan als professional, in z'n eigen sop gaar laten koken.quote:
Ja!!quote:Op woensdag 14 mei 2025 23:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
BBC 4 herhaald The Singing Detective.
Geweldige serie, Zeldzaam hoog niveau.
Gecondoleerd. Wie is Ali?quote:Op donderdag 15 mei 2025 00:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ali kreeg net zijn (fatale) hartinfarct
Ali is de Pakistaan die naast Philip Marlowe ligt in het ziekenhuis in de eerste aflevering.quote:Op donderdag 15 mei 2025 05:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gecondoleerd. Wie is Ali?
The Singing Detective![]()
Oh fijn. Dat wazige trek natuurlijk bijquote:Op donderdag 15 mei 2025 09:10 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisteren heeft mijn vader eindelijk zijn staaroperatie gehad. Hij ziet nog maar met 1 oog, en aan dat ene oog heeft hij ook nog veel andere problemen. Dus dan is een staaroperatie opeens wel een stuk spannender. De operatie lijkt gelukt alleen ziet hij nu nog wel wazig maar dat is niet zo vreemd.
Aha. Die was ik kwijt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ali is de Pakistaan die naast Philip Marlowe ligt in het ziekenhuis in de eerste aflevering.
Dat is minder! Nog een keertje poedelen met koud water.quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Goffergofferslechte planning, vandaag geen nieuwe ketel. Hopelijk morgen
Ahh neequote:Op donderdag 15 mei 2025 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Goffergofferslechte planning, vandaag geen nieuwe ketel. Hopelijk morgen
quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Mag toch hopen dat ze het fout heeft.
https://www.gelderlander.(...)-zonrecord~a689e637/
Trump zegt dat dat allemaal onwaar is dus daar zet ik mijn plannen op uit.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Mag toch hopen dat ze het fout heeft.
https://www.gelderlander.(...)-zonrecord~a689e637/
quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Trump zegt dat dat allemaal onwaar is dus daar zet ik mijn plannen op uit.
En hoe ver is dat van jullie voordeur?quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Onze buurvrouw heeft verse sporen van beren gezien in het bos tegenover ons huis. De camera maar een stukje gaan verplaatsen.
Klimaatverandering is dus voor hun wel fijnquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is hier echt belachelijk mooi weer. Dat hebben ze nooit. Dus ik moet soberzo nog een keer terug voor typisch weer
Slaat echt nergens op. Overhemd korte mouwen zonder shirt eronder en ik smelt nog weg. Op 62° NB
Locals weten ook niet wat ze overkomt.
Veel verder dan een meter of honderd zal het niet zijn, ze gaat het nog aanwijzen. Krabsporen in eik.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hoe ver is dat van jullie voordeur?
Weer != klimaatquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Klimaatverandering is dus voor hun wel fijn
Bedrog! Vraag je geld terugquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is hier echt belachelijk mooi weer. Dat hebben ze nooit. Dus ik moet soberzo nog een keer terug voor typisch weer
Slaat echt nergens op. Overhemd korte mouwen zonder shirt eronder en ik smelt nog weg. Op 62° NB
Locals weten ook niet wat ze overkomt.
Denk dat je wel anders buiten zit ‘s avonds, iets minder relaxedquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veel verder dan een meter of honderd zal het niet zijn, ze gaat het nog aanwijzen. Krabsporen in eik.
Pláátje!quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tadaaaaaa! Dak en afwerking is afgerond. Binnenkort beginnen we aan de buitenkeuken. Eerst even twee weekenden op pad.
[ afbeelding ]
In elk geval met de camera in de buurtquote:Op donderdag 15 mei 2025 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk dat je wel anders buiten zit ‘s avonds, iets minder relaxed
Dank je.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Pláátje!
Leuke plannen in de komende weekenden?
Gaaf geworden!quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tadaaaaaa! Dak en afwerking is afgerond. Binnenkort beginnen we aan de buitenkeuken. Eerst even twee weekenden op pad.
[ afbeelding ]
We zitten nu in jaar 9. En ik denk dat we de 15 wel halen ook.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh @:lucky_strike wat ziet dat er geweldig uit. Moest laatst denken aan toen jullie het huis net hadden, het is minsten een 10 jaren plan. Jullie maken er zo’n parel van, echt schitterend.
Oeh ja inderdaadquote:Op donderdag 15 mei 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeg @:sigme, hebben wij niet nog een reisverslag van Nieuw Zeeland tegoed?
We moeten maar weer eens nadenken over een nieuwe BBQ meet inderdaad. Ik neem het mee in de grote planning die we binnenkort gaan maken. We wilden eerst dit afmaken voor we verder zouden plannen om niet dezelfde fout als vorig jaar te maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:05 schreef AnneX het volgende:
En een aparte post voor @:Lucky_Strike voor het overdekte terras: waar wij eerder met zes.tien mensen minstens aan tafel zaten!
Wat fijn dat jullie plannen nu werkelijkheid zijn.👍🏼 Een grote stap.
Jullie hebben toch bier in blik?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag en morgen staan we te tappen in de grote kerk in Den Haag. We krijgen net te horen dat Caroline vd Plas het festival gaat openen....
Misschien dat de stichting Kfaaf je kan doorverwijzen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Halp, viavia een verhaal van eehm 'mensen' die hun hond niet goed hebben opgevoed en hont nu willen laten inslapen, omdattie een terror is. Weet iemand zo snel van opvangen waar een hond als deze gerehabiliteerd zou kunnen worden en weer hond kan leren zijn?
Thanks ff kijken!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien dat de stichting Kfaaf je kan doorverwijzen.
Och, ik had over het meisje gelezen. Wat een droevenis. Mooi dat Amir daar iets mee heeft gedaan.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:isabeau
https://www.parool.nl/ams(...)achtoffers~baa59f66/
Ja, heb het film proces gevolgd. Hij krijg ook best veel exposure nu. Naast dat hij dit gemaakt heeft is het natuurlijk heel goed voor zijn carričre.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, ik had over het meisje gelezen. Wat een droevenis. Mooi dat Amir daar iets mee heeft gedaan.
Paar in de vriezer leggenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jullie hebben toch bier in blik?
En net dit weekend ben ik in Amersfoortquote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Vandaag en morgen staan we te tappen in de grote kerk in Den Haag. We krijgen net te horen dat Caroline vd Plas het festival gaat openen....
Ach. 😢quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:12 schreef borisz het volgende:
RIP Jan Terlouw.![]()
Hij was nog op beeld op het laatste D66congres. Toen wist je al het einde nadert. Al hoopte hij er de volgende keer weer bij te zijn.
https://www.nu.nl/economi(...)nder-te-betalen.htmlquote:Van een kale kip kun je geen veren plukken, is het idee achter een nieuwe werkwijze van schuldhulpverleners. Daardoor zijn zo'n zesduizend mensen met een laag inkomen sinds afgelopen juli verlost van hun schulden zonder iets te hoeven betalen.
Mooi project. Is hier ook al een tijd bezig. Wel een groot probleem is dat de mensen de overheid niet vertrouwen (toeslagenaffaire oa) dus was het moeilijk om binnen te komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed nieuws!
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)nder-te-betalen.html
Karolien lust ze wel, dus neem wat extra voorraad mee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Toen ze bij B de intercom vervingen, kwam er ook een kleinere, maar dat leverde een gat in de muur op waar de oude gezeten hadquote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
En wie wat bewaart heeft wat. De nieuwe thermostaat is kleiner en zit anders dan de oude. Dus komt er een stuk leverkleurige muur in het zicht uit 2009. Maar ik heb de naam nog van de verf, en morgen komt een tester van flexa om het bij te werken
Bij de nieuwe Intercom zat ook een nieuw plaatje want dat klopte ook niet helemaalquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toen ze bij B de intercom vervingen, kwam er ook een kleinere, maar dat leverde een gat in de muur op waar de oude gezeten had
Daar hebben ze een kunststof plaatje voor gemaakt in de kleur van de nieuwe intercom, dus onder de streep is de nieuwe intercom weer net zo groot als de oude
Is nu je CV-gedoe klaar? Of moesten ze maandag nou nog iets? Hopelijk ben je er snel vanaf.
Nee, ik had een tandvleesontsteking. Ik heb achterin te veel tandvlees rondom m'n verstandskiezen. Daar was een ontsteking in gekomen en dan zwelt het op, maar je kauwt erop dus dan wordt het snel heel pijnlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Tele6 al wil jij al je haar eraf halen dan is dat jouw zaak niet die van de kapper. Die mag advies geven en vervolgens doen wat jij wil.
En jij had toch een wortelpunt ontsteking? Komt die van niet goed poetsen? Volgens mij komt een tandenborstel niet in de buurt van een wortelpunt (tenzij je je tandvlees wegpoetst en daarna ook over je bot raust)
En so what als je op een jongetje zou lijkenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ik had een tandvleesontsteking. Ik heb achterin te veel tandvlees rondom m'n verstandskiezen. Daar was een ontsteking in gekomen en dan zwelt het op, maar je kauwt erop dus dan wordt het snel heel pijnlijk.
De tandarts wil de verstandskies er niet uithalen, want kennelijk kan hij zien dat ik er wel goed mee kauw. Dus ik moet beter voor m'n kiezen gaan zorgen zodat het tandvlees eromheen schoon blijft.
Qua kort haar, ik weet dat mijn collega's in Vlindertje City naar een queer kapper gaan voor hun korte haar en die zien er fenomenaal uit. Maar ik kon er geen vinden in mijn stad en weet ook niet hoe ik dat aanpak anders dan proberen te googelen zonder succes. Ik denk dat ik m'n collega's vraag of ze misschien tips hebben voor een kapper. Ik kreeg ook weer het hele geblaat over me heen van "hier en hier mag het echt niet te kort, want straks lijk je op een jongetje" eh, ongeacht m'n haar ben ik geen jongetje?!
Gewoon alles er af.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar de kapper om al m'n haar eraf te doen. Was naar de kapper waar ik 5+ jaar geleden ook een bob met opgeschoren zijkant had laten knippen, dus ging ervan uit dat het wel goed zou komen. Maar het was een grote discussie om er genoeg haar af te krijgen en nu is het eigenlijk niet kort genoeg bovenop
Ze wilde het niet korter doen omdat het dan alle kanten op gaat staan. Maar dat is het punt juist, ik wilde het rechtop en piekerig.
Ze zei dat doordat ik behoorlijk grijs aan het worden ben en een paar kruinen op ongelukkige plaatsen heb zitten, ik eigenlijk niet zo geschikt ben voor kort haar.
Hoezo is grijs haar niet geschikt voor kort haar, kijk eens om je heen op straat
Ik kreeg van de tandarts ook al op m'n kop vanochtend -- die ontsteking van laatst is omdat ik niet goed genoeg achterin m'n mond poets en waarom poets ik nog steeds niet elektrisch??!? en ik zou ook beter moeten flossen achterin mijn mond, je weet wel in die hoeken waar je wang voor zit zodat je er niet bij kunt
Nou ga ik pizza afbakken voor lunch.
Ik kreeg tot nu toe iedere keer te horen dat ik goed poetste dus dat er niks anders hoefde. Een ouderwetse tandenborstel is goedkoop en makkelijk mee te nemen als je ergens naartoe gaat. Ik heb geen enkel verstand van elektrische tandenborstels dus nou moest ik ineens eentje uitkiezen. Weer een klusje op de eindeloze lijst.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon alles er af.
Scheermes, scheerschuim en je kan er weer even tegen.
Wat is je aversie tegen een elektrische tandenborstel?
Was er ook geen fan van wat jaren geleden, maar ben na wat ellende overstag gegaan. Het maakt echt beter schoon, incl. De pockets van je tanden/kiezen en dus voorkom je tandvleesontstekingen.
Als je die draaiende kop het werk maar laat doen en 'm niet gebruikt als een gewone tandenborstel, door er poetsbewegingen mee te maken. Dan werkt het averechts…
En voor dat flossen op lastige plekken kan ik je deze aanbevelen (als je ze goed uitspoelt, kan je ze ook hergebruiken):
[ afbeelding ]
TF?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:32 schreef Tele6 het volgende:
Qua kort haar, ik weet dat mijn collega's in Vlindertje City naar een queer kapper gaan voor hun korte haar en die zien er fenomenaal uit. Maar ik kon er geen vinden in mijn stad en weet ook niet hoe ik dat aanpak anders dan proberen te googelen zonder succes. Ik denk dat ik m'n collega's vraag of ze misschien tips hebben voor een kapper. Ik kreeg ook weer het hele geblaat over me heen van "hier en hier mag het echt niet te kort, want straks lijk je op een jongetje" eh, ongeacht m'n haar ben ik geen jongetje?!
Ik zal m'n collega's eens vragen. Kan zijn dat ze eerder wel een naam genoemd hebben maar dan ben ik die weer vergeten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
TF?
Welke kapper is dat? Mijne zit ook in die stad en ik zie er uiteraard ook fenomenaal uit (inclusief fade, op zijn kortst 3 mm) maar een beetje queer erbij is altijd fijn.
Die dingen kosten bij de DM 6 cent per stuk. in een 32 stuks verpakking.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon alles er af.
Scheermes, scheerschuim en je kan er weer even tegen.
Wat is je aversie tegen een elektrische tandenborstel?
Was er ook geen fan van wat jaren geleden, maar ben na wat ellende overstag gegaan. Het maakt echt beter schoon, incl. De pockets van je tanden/kiezen en dus voorkom je tandvleesontstekingen.
Als je die draaiende kop het werk maar laat doen en 'm niet gebruikt als een gewone tandenborstel, door er poetsbewegingen mee te maken. Dan werkt het averechts…
En voor dat flossen op lastige plekken kan ik je deze aanbevelen (als je ze goed uitspoelt, kan je ze ook hergebruiken):
[ afbeelding ]
Maar het gaat er toch niet om dat ik met een coupe de deur uit ga die zij mooi vindt? Het gaat er toch om dat ik tevreden ben?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:54 schreef sigme het volgende:
Een kapper is toch niemand niks verplicht?
De een is een artiest, de ander een opdrachtuitvoerder. De kunst is er eentje te vinden die je bevalt.
Ik liep een tijdje bij een in afro-haar gespecialiseerde kapster. Die was altijd minimaal een uur bezig, en als ik haar de vrije hand liet drie uur en dan kwam ik er met steil haar vandaar. Zij háátte krullen
Nu loop ik bij een krullenkapster die geheel zelfstandig haar ding doet en daarna ben ik gekeurigkruld.
sigme in LIF / Mooie haren topic #37
Het hoeft die kapper helemaal niet te gaan om wat jij mooi vindt. Er zijn best veel kappers die voor hun clientčle beslissen wat goed is, en hun klanten zijn daar dolblij mee en gaan speciaal naar die kapper.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar het gaat er toch niet om dat ik met een coupe de deur uit ga die zij mooi vindt? Het gaat er toch om dat ik tevreden ben?
Ik snap dat ze doen waar ze goed in zijn, dus als ze standaard mensen zo steil mogelijk haar geven, dan snap ik dat dat ook is wat je krijgt. Maar in dit geval vroeg ik om hetzelfde als wat ze al deed maar dan een stukje korter.
Dat doen zequote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:28 schreef Tele6 het volgende:
kijken of ze ook goedkopere opzetborstels verkopen voor de elektrische tandenborstel.
Action, best in test bij de Consumentenbondquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga idd binnenkort (als ik m'n fiets gefixt heb) een ritje DM doen. Zonnebrandcrčme, tandenragers, en kijken of ze ook goedkopere opzetborstels verkopen voor de elektrische tandenborstel.
De borsteltjes zijn in Nederland regelmatig in de aanbieding.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga idd binnenkort (als ik m'n fiets gefixt heb) een ritje DM doen. Zonnebrandcrčme, tandenragers, en kijken of ze ook goedkopere opzetborstels verkopen voor de elektrische tandenborstel.
Ik had nu ook houten tandenstokers, maar daarmee kom ik niet helemaal achterin m'n mond. Dus dat werkt niet met de verstandskiezen. De rest van de tanden ging inderdaad prima met houten tandenstokersquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
De borsteltjes zijn in Nederland regelmatig in de aanbieding.
En iedere zes maanden vervangen is afdoende. Als je er niet mee schrobt dan.
En ouwe borsteltjes zijn handig voor richeltjes en zo poetsen. Dus bewaar ik die.
En inderdaad elektrisch om achterin goed te kunnen reinigen.,
De mondhygiëniste is weer terug bij af: haar advies houten tandenstokers.
Ik word soms ook vreselijk slaperig. Sommige zalen zijn naast donker ook nog eens benauwd, dat is echt hopeloos.quote:Symposium voedingssupplementen bijwonen was leerzaam.
Zeker de lezing over vit. D i.c.m. K2. Dat schijnt de bomb te zijn.
Vanmorgen had ik juist de lab resultaten gezien met vit.D gehalte / % 😇
Het hield niet over…
Alleen…zittend in de half duistere zaal - hoe interessant ook - zat ik in notime te knikkebollen in de gerieflijke stoel. Vervolgens uitgezeten op de punt van de stoel, tot ik werd afgelost.
Dat herinnner ik mij ook van colleges op zaterdag: bijtijds op, in de banken licht uit en
AnneX uit.
O! Ik heb nu ook zo'n gat in de muur! En ik heb ook perongeluk van een holle wand een open wand gemaakt, op 2 plekkenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toen ze bij B de intercom vervingen, kwam er ook een kleinere, maar dat leverde een gat in de muur op waar de oude gezeten had
Daar hebben ze een kunststof plaatje voor gemaakt in de kleur van de nieuwe intercom, dus onder de streep is de nieuwe intercom weer net zo groot als de oude
Is nu je CV-gedoe klaar? Of moesten ze maandag nou nog iets? Hopelijk ben je er snel vanaf.
Isquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
TF?
Welke kapper is dat? Mijne zit ook in die stad en ik zie er uiteraard ook fenomenaal uit (inclusief fade, op zijn kortst 3 mm) maar een beetje queer erbij is altijd fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Omdat die ragers hier in NL een stuk duurder zijn geef ik slechts een tip, kein Befehl…quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Die dingen kosten bij de DM 6 cent per stuk. in een 32 stuks verpakking.
https://www.dm.de/dontode(...)-p4066447705065.html
verschillende maten zowel recht al haaks verkrijgbaar.
Dan ga je ze toch niet hergebruiken? Goed reinigen is duurder dan en nieuwe pakken.
Ja!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar het gaat er toch niet om dat ik met een coupe de deur uit ga die zij mooi vindt? Het gaat er toch om dat ik tevreden ben?
Als je klant tig keer X vraagt en jij levert Y omdat jij dat tof vindt ben je echt idioot bezig.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Het hoeft die kapper helemaal niet te gaan om wat jij mooi vindt. Er zijn best veel kappers die voor hun clientčle beslissen wat goed is, en hun klanten zijn daar dolblij mee en gaan speciaal naar die kapper.
Ik zou een andere slager zoekenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je klant tig keer X vraagt en jij levert Y omdat jij dat tof vindt ben je echt idioot bezig.
Alsof ik de slager een lamskotelet vraag en hij geeft me kipfilet omdat dat minder vet bevat.
Ik vind die niet fijn. Net te smal en te slap ijzerdraadje. Dus blijf bij Interprox. Die ik een paar keer hergebruik.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Dan ga je ze toch niet hergebruiken? Goed reinigen is duurder dan en nieuwe pakken.
De borstels haal je bij de action. Die zijn beter dan de DM uitvoering.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:28 schreef Tele6 het volgende:
Dat voegt waar precies iets aan toequote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:24 schreef sigme het volgende:
Wat ik inderdaad gedaan heb [een andere slager gezocht], want mijn slachthuis heeft er de brui aan gegeven dus ik moest een ander. Daarvan hoorde ik vandaag dat er geen lamstongetjes meer geleverd kunnen worden want de NVWA eist tegenwoordig dat je de kop vilt alvorens de tong los te snijden.
Hmm. De CULSC misschien?quote:
Heuh ? De huid moet van de kop zijn zodat er geen haar meer in contact kan komen met de verdere uitsnedes ofzo?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:24 schreef sigme het volgende:
Wat ik inderdaad gedaan heb [een andere slager gezocht], want mijn slachthuis heeft er de brui aan gegeven dus ik moest een ander. Daarvan hoorde ik vandaag dat er geen lamstongetjes meer geleverd kunnen worden want de NVWA eist tegenwoordig dat je de kop vilt alvorens de tong los te snijden.
Wat voor symposium was het? Een van de huisartsen (in opleiding) die ik volg op instagram heeft juist vandaag of gister een filmpje geplaatst met een uitleg waarom vitamine D met K2 erbij slikken in veruit de meeste gevallen echt niet nodig is (kort samengevat: een vitamine K2 tekort komt nauwelijks voor in NL, dus je krijgt al voldoende binnen via je voeding, en extra erbij nemen is dan dus niet nodig).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
De borsteltjes zijn in Nederland regelmatig in de aanbieding.
En iedere zes maanden vervangen is afdoende. Als je er niet mee schrobt dan.
En ouwe borsteltjes zijn handig voor richeltjes en zo poetsen. Dus bewaar ik die.
En inderdaad elektrisch om achterin goed te kunnen reinigen.,
De mondhygiëniste is weer terug bij af: haar advies houten tandenstokers.
Symposium voedingssupplementen bijwonen was leerzaam.
Zeker de lezing over vit. D i.c.m. K2. Dat schijnt de bomb te zijn.
Vanmorgen had ik juist de lab resultaten gezien met vit.D gehalte / % 😇
Het hield niet over…
Alleen…zittend in de half duistere zaal - hoe interessant ook - zat ik in notime te knikkebollen in de gerieflijke stoel. Vervolgens uitgezeten op de punt van de stoel, tot ik werd afgelost.
Dat herinnner ik mij ook van colleges op zaterdag: bijtijds op, in de banken licht uit en
AnneX uit.
Tsja, geen idee. De NVWA komt met grote regelmaat met allerlei nieuwe eisen, ik weet niet waarom of waar die op gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heuh ? De huid moet van de kop zijn zodat er geen haar meer in contact kan komen met de verdere uitsnedes ofzo?
Wij kopen laatste tijd vlees vooral in Duitsland eigenlijk.. Leer & daarboven.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, geen idee. De NVWA komt met grote regelmaat met allerlei nieuwe eisen, ik weet niet waarom of waar die op gebaseerd zijn.
De kleine slachthuizen kunnen wel in hoog tempo er niet aan voldoen dus er zal helaas meer vlees enkel van de VION komen met de megaslachterijen. Gelukkig leveren die ook megastallen vol biologisch vlees dus iedereen kan met een rein geweten bio(industrie)vlees kopen.
Heb je een Kinki in je stad? Daar is het aantal queer/trans/divers kappers hoog en ze doen ook heel veel onconventionele kapselsquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:00 schreef Tele6 het volgende:
De kapster zei dat het voor haar een principe is dat al haar klanten de deur uit gaan met een kapsel waar ze tevreden mee is. En dat ze niet tevreden zou zijn als ze het nu korter zou maken.
Maar goed, het had erger gekund, ik heb vroeger wel eens een kapper gehad die geen tondeuse wilde gebruiken "want dat is voor mannen". Nou veel succes met alles met de schaar doen, ik heb heel veel haar dus dan ben je wel even bezig
Ga jij in tele's stad naar de kapper?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
TF?
Ik haal vrijwel alles wat niet van eigen wei komt bij de waddenslager.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij kopen laatste tijd vlees vooral in Duitsland eigenlijk.. Leer & daarboven.
Thnx, Uithuizermeeden of Emden maakt niet heel veel verschil, qua reistijdquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik haal vrijwel alles wat niet van eigen wei komt bij de waddenslager.
Hun varkensvlees komt van hun eigen varkens, koe & schaap van de buren. Die slachten ze niet zelf maar ze snijden wel volledig zelf uit. Hun bofkippen slachten ze wel zelf.
Is vast voor jou ook best een mooi ritje, naar Uithuizermeeden![]()
Ik ben overigens nooit daar bij ze geweest, ik ga naar de vrijdagmarkt in Groningen.
Zitten wij allemaal op gevilde lamskoppen te wachten?quote:
Wellicht in de voorbereiding op Krampus ?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zitten wij allemaal op gevilde lamskoppen te wachten?
Die heeft zijn tong nog.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht in de voorbereiding op Krampus ?
Ach, ik noemde het een symposium.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat voor symposium was het? Een van de huisartsen (in opleiding) die ik volg op instagram heeft juist vandaag of gister een filmpje geplaatst met een uitleg waarom vitamine D met K2 erbij slikken in veruit de meeste gevallen echt niet nodig is (kort samengevat: een vitamine K2 tekort komt nauwelijks voor in NL, dus je krijgt al voldoende binnen via je voeding, en extra erbij nemen is dan dus niet nodig).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels heb ik gegoogeld en kom ook de info tegen die jij noemt.
Bij sommige uitspraken had ik wel wat ???
Als je er langs gaat: neem in elk geval een pakketje gekookte ham mee!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Thnx, Uithuizermeeden of Emden maakt niet heel veel verschil, qua reistijd![]()
Eens kijken volgend motorritje of we daar kunnen belanden.
Thnx voor de tip!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je er langs gaat: neem in elk geval een pakketje gekookte ham mee!
Ik ga er ervan uit dat nooit "wij allemaal" zitten te wachten op wat ik schrijf.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zitten wij allemaal op gevilde lamskoppen te wachten?
Bedankt voor de ervaring met de borstels. Ik vind Interprox al net iets te slap. Ik heb ze toevallig deze week ervaren en kunnen vergelijken met mijn huidige Tepe ragers en die zijn net wat stugger. Mijn tandarts raadt Interprox aan, de mondhygiënist Tepe.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind die niet fijn. Net te smal en te slap ijzerdraadje. Dus blijf bij Interprox. Die ik een paar keer hergebruik.
Hongerrrrr! Naar huis gehaast want tuinpersoon zou ergens rond vijf uur komen. Geen precieze tijd afgesproken maar hij is er nog steeds niet. Ik had makkelijk kunnen koken en eten. Net maar appje gestuurd maar dat is nog niet gelezen.
Rond zeven uur moet ik weer weg*rammel*
nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopequote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles weer going south trouwens.
We kunnen elk moment in beweging komen, al is het meer dan een uur te laat. Windkracht 7 en golven van 3 meter verwacht volgens de boordradio.
SERIOUS PUKING
Goede reis en succes!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
We kunnen elk moment in beweging komen, al is het meer dan een uur te laat. Windkracht 7 en golven van 3 meter verwacht volgens de boordradio.
SERIOUS PUKING
Ik had het meer over wat je irl met zoiets doet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga er ervan uit dat nooit "wij allemaal" zitten te wachten op wat ik schrijf.
Ik vraag me ook af of ik het wel goed gehoord heb hoor. Voor windkracht 7 is 3 meter golven niksquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Al vond de kapitein van mijn schip golven van 2 tot 2,5 meter niks bijzonders![]()
Waren schip en ikzelf het best mee eens.
Aan boord? Dan ben ik vast niet mooi en niet gezelligquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga je ook een keer meet Catjen?Het is hier zo mooi
![]()
Meetlat overboord hangenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of ik het wel goed gehoord heb hoor. Voor windkracht 7 is 3 meter golven niks
Ah, op zo'n fiets. Ik denk dat vrijwel niemand daarop zit te wachten, maar de NVWA dus wel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had het meer over wat je irl met zoiets doet.
K zal jou overboord hangen. Met je hoofdquote:
Ik weet heel niet wat tele's stad is, maar zij had het over vlindertje city. Nou vind ik dat gewoon mijn stad en daar ga ik dus ook naar de kapper.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ga jij in tele's stad naar de kapper?
Heet dat bij iedereen zo of alleen bij lesbo's met een bob?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:58 schreef Clubsoda het volgende:
Hoewel ik sinds kort weet dat dat een CLB (cunty little bob) heet en enorm hip is
Een lesbo met een bob. Ik raak ervan in de war!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:40 schreef Vanyel het volgende:
Heet dat bij iedereen zo of alleen bij lesbo's met een bob?
Bij iedereen. Het komt uit het nieuwste seizoen van the White Lotus, waar een van de personages (een vrij conservatieve republikeinsstemmende Texaanse vrouw, zeker niet queerquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heet dat bij iedereen zo of alleen bij lesbo's met een bob?
Ja, maar in die stad zijn dus genoeg kappers te vinden die kort willen knippen, aldus Tele's collega's (en jij en ik) maar in de stad waar Tele woont niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet heel niet wat tele's stad is, maar zij had het over vlindertje city. Nou vind ik dat gewoon mijn stad en daar ga ik dus ook naar de kapper.
Jasses. Sterkte met je tocht naar huis! Stampend op de woeste baren!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
SERIOUS PUKING
Enig idee hoe dat kwam?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:23 schreef Queller het volgende:
Had ik al eens verteld dat mijn haar eind vorig jaar woest actief begon uit te vallen? Inmiddels is dat gestopt en groeit er weer nieuw haar. Ik heb nu coupe paardenbloem; die nieuwe sprietjes gaan alle kanten op. Schattig bij een pasgeboren baby. Een beetje lullig bij mij. Het doet gelukkig geen pijn en ik ga er niet dood aan.
Prachtige nevel ook hier in ons beekdal.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 06:47 schreef AnneX het volgende:
Er hangt een prachtige nevel in de polder, zag ik.
Nee? Of had Tele gewoon pech met haar domme?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 05:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, maar in die stad zijn dus genoeg kappers te vinden die kort willen knippen, aldus Tele's collega's (en jij en ik) maar in de stad waar Tele woont niet.
Ik lees het als: mijn collega's met kort haar gaan naar een queer kapper in stad 1 en zien er goed uit. Ik zocht die ook in stad 2. Maar kon het niet vinden en die ik wel vond was geen succes.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 07:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee? Of had Tele gewoon pech met haar domme?
Mijn kapper is overigens niks queer aan, maar ze kan wel knippen. Kort en naar het schijnt ook lang. Goed genoeg dat nieuwe klanten op het moment geen afspraken kunnen plannen en ze haar vakantieplannen voor september snel moet gaan vastleggen omdat de eerste afspraken rond augustus al in het systeem belanden.
Vind ik best indrukwekkend, maar misschien zegt het iets over dat er te weinig fijne kappers zijn.
Oh, kapsel. Niet op geletquote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:09 schreef MadMaster het volgende:
Is een kapsel als dit nog te verantwoorden?
[ afbeelding ]
Dat was wel de boodschap ongeveer idd.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik lees het als: mijn collega's met kort haar gaan naar een queer kapper in stad 1 en zien er goed uit. Ik zocht die ook in stad 2. Maar kon het niet vinden en die ik wel vond was geen succes.
Maar ik kan het ook mis hebben. Het is ook niet bijzonder belangrijk
Heb je de lijnbus die de hoofdstad uitgaat nog gepakt? Ik vond dat wel heel vet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga je ook een keer meet Catjen?Het is hier zo mooi
![]()
Alleen als je in Berlijn woontquote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:09 schreef MadMaster het volgende:
Is een kapsel als dit nog te verantwoorden?
[ afbeelding ]
Welke precies? Er zijn er nogal een paar. Ik heb de 5 en de 400 gedaan. De 5 is stadsvervoer dus gratiesjquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:42 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb je de lijnbus die de hoofdstad uitgaat nog gepakt? Ik vond dat wel heel vet.
Dank voor deze tip. Ik haalde altijd gewoon die pakjes met 5 ofzo bij de dm. Maar deze zijn veel goedkoper. Nu onderweg vanuit Italië naar huis dus meteen even gestopt om ze in te slaanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:00 schreef z80 het volgende:
[..]
De 5 naar het eindpunt inderdaad, toen teruggelopen door de heuvels.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke precies? Er zijn er nogal een paar. Ik heb de 5 en de 400 gedaan. De 5 is stadsvervoer dus gratiesj
Ja dat was ik oorspronkelijk ook van plan. Maar toen ik zag wat een eind het was en vooral dat er nog 250 meter in geklommen en gedaald moest worden ook, dacht ik, meh.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
De 5 naar het eindpunt inderdaad, toen teruggelopen door de heuvels.
eh ik ben geen Haarlemmer en ik kom nooit op de marktquote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:26 schreef MadMaster het volgende:
Voor de Haarlemmers @:Blues en @:borisz:
Hebben jullie enig idee waar de olie- en azijnkraam van de man met grote hoed en bril, die voorheen op de markt in Haarlem stond, gebleven is? Of weten jullie misschien onder welk label hij z'n producten verkocht?
Hij is plotseling verdwenen en niemand lijkt te weten waarheen en waarom.
Maar we missen z'n producten…
Een luie schildklier. En dat ik niet wist dat je dat ding periodiek moet laten controleren. Retrospectief had ik het ook aan andere dingen kunnen merken, maar daarvan dacht ik: ouderdom.quote:
Ow echt? Haarpijn. Ja, dat bestaat. Ik voel en voelde er niets van. Het was vooral irritant; overal haar. Wat ik vervelend vond, was het idee dat het zichtbaar zou worden. Het idee dat mensen het zagen, maar het niet wilden zeggen. Of dat ze het toch op een gegeven moment gingen vragen en ik het dan meermaals per dag moest uitleggen. Dus heb ik het zelf breed verteld. Daarna kon ik het vergeten.quote:Heb je trouwens geluk mee. Ik vond het verrassend pijnlijk, zowel het uitvallen van mijn haar als het weer teruggroeien.
Lombokquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:21 schreef Vanyel het volgende:
Over stad 1 gesproken. Ik liep laatst voor het eerst in tijden door Lombok (wantSoek Thai
) en daar stikte het van de rozen overal tegen de gevels.
Nog nooit gezien. Was ik vroegah zo'n rooshater dat ik het heb verdrongen of zou dat nieuw zijn?
Meter of drie. Spectaculair gezicht is het allemaal nog niet, maar het is ietsquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:47 schreef Barreltje het volgende:
hoest met de golven op de terugweg fles ?
en ik dacht eigenlijk dat je verder noordelijk zou gaan eigenlijk
klein slokje olijfoliequote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:19 schreef AnneX het volgende:
In ieder geval heb je een vaste hand om lettertjes te kunnen posten. 👍🏼
Plotse blafhoest. Zo maar. En dan een rauwe keel.
Wat kan ik daar tegen doen?
Fisherman’s friend.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:19 schreef AnneX het volgende:
Dat herken ik wel. Behalve dat ik natuurlijk niet oud benquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Lombok
Ik zie ook veel meer nu ik ouT ben, ik denk dat dat het is![]()
Maar ook dat, nu ik niet meer in U woon, ik veel meer kan waarderen/zie wat mooi in die stad is. Want toen ik er nog woonde 'gebruikte' ik de stad gewoon zonder iets echt te 'zien'.
Dat Dropbock bier? Ik weet nog steeds niet wat ik daar van vind. Maar wel heel interessant om te proeven.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meter of drie. Spectaculair gezicht is het allemaal nog niet, maar het is ietsLekker van links naar rechts door de gangpaden zwalken maar verder nergens last van.
Ik heb bij die rondrit donderdag ook een stuk gereden waarvan de chauffeur zei "kijk uit, meeste mensen worden op dit stuk wagenziek". 10 km kronkelweggetje (tussen Hvalvik en Saksun) maar nergens last van gehad![]()
Het schijnt wel aardig te waaien. Ik ga zo maar weer eens aan dek kijken. Eerst nog wat zoute-drop-bier kopen voor vanmiddagIdeetje voor @:sarabi misschien?
Hier al een paar dagen hooikoorts from hell, met keelamandelen die eruit zien alsof ze uit een horrorfilm komen en af en toe voelt het alsof ik glas op hoest.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:19 schreef AnneX het volgende:
Nee Svart Salt. 5,8 % Op de heenweg ook al eentje van gehadquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat Dropbock bier? Ik weet nog steeds niet wat ik daar van vind. Maar wel heel interessant om te proeven.
Ondertussen zit ik aan een slush puppy gemaakt van zuur bier
Nu wil ik die foto's zienquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy Mother of GodDat was even sensatie zeg
Ik had het nog aan de receptie gevraagd of het wel open was want ja deining ditdat. Nee hoor hele dag van 9 tot 18 uur. Nou ja prima. Ik daar heen, dek 1. Moet je nagaan: dek 3 en 4 zijn de autodekken en de lift gaat niet lager dan dek 2, dus de bodem van de kelder zo'n beetje. En ja hoor, dat zwembad. Badmeesteresje erbij "ja het is gesloten want het is niet veilig"
![]()
Even puppy oogjes op gezet en beloofd dat ik niet zou verzuipen. En ik mocht er even in. Nou het was inderdaad niet veiligde golven sloegen letterlijk tegen het plafond
![]()
Maar ze heeft een paar foto's gemaakt en toen ben ik er gauw weer uit gekomen
Adrenaline zit er weer even genoeg in voorlopig
Nakend dik bejaardenlijf ja?quote:
Nee, die golven en hoe jij dat overleeftquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nakend dik bejaardenlijf ja?Mwoa
Bij terugkomst doe ik wel een filmpje van de golverij
Ja, nou. Ik kijk volgende week wel wat er toonbaar isquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die golven en hoe jij dat overleeft
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, nou. Ik kijk volgende week wel wat er toonbaar is
Dat lachje erbijquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou hier dan. Speciaal voor @:Cat-astrophe die zo van zwemmen houdt![]()
Bekijk deze YouTube-video
Zekers! Sensatiequote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat lachje erbij![]()
![]()
![]()
Held
Dit zijn toch mooie dingen om mee te maken joh![]()
Blij dat ik effe lag te lopen te zitten te lurken hier
Ik vraag erom en het is speciaal voor @Cat-astrophequote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou hier dan. Speciaal voor @:Cat-astrophe die zo van zwemmen houdt![]()
Bekijk deze YouTube-video
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |