abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217611100
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is altijd zo geweest bij protestgroepen.
Hmm "altijd" is nogal een statement. Bij grote protesten die oprecht zijn, en een brede afspiegeling van de samenleving vertegenwoordigt, heb ik dat gevoel niet dat ze erop uit zijn anderen "erin te luizen", ondersteund met een gehavend team die diepgaand juridisch onderlegd is.

Bij dit protest heb ik dat wel, dat gevoel van vooropgezetheid; dat men rekent op een "Marco" die ingrijpt, om zo de zaak eens lekker te rekken, via de Media, zodat we het zo lang mogelijk over hén hebben.

Wellicht heb je gelijk, maar ik ervaarde veel (grote) protesten niet op die manier in het verleden (ik ben '80). Deze wel, dit is High level Fakery. Krijg sowieso het gevoel dat protesteren wordt uitgebuit / misbruikt, heb echt een hekel aan dat -hoe zal ik het noemen- "dood gewicht"-type protesteren.

Gewoon, in de weg gaan dwarsliggen, je vastplakken.. dood gewicht spelen.. en dan denken dat je een punt maakt. Vind het een walgelijke vorm van protesteren.

Maargoed, ik reken er ook op, dat Marco volop steun zal krijgen.
pi_217611320
Is die advocaat net zo'n stinkende hippie?
  maandag 12 mei 2025 @ 17:11:38 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217611331
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:53 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Hmm "altijd" is nogal een statement. Bij grote protesten die oprecht zijn, en een brede afspiegeling van de samenleving vertegenwoordigt, heb ik dat gevoel niet dat ze erop uit zijn anderen "erin te luizen", ondersteund met een gehavend team die diepgaand juridisch onderlegd is.

Bij dit protest heb ik dat wel, dat gevoel van vooropgezetheid; dat men rekent op een "Marco" die ingrijpt, om zo de zaak eens lekker te rekken, via de Media, zodat we het zo lang mogelijk over hén hebben.

Wellicht heb je gelijk, maar ik ervaarde veel (grote) protesten niet op die manier in het verleden (ik ben '80). Deze wel, dit is High level Fakery. Krijg sowieso het gevoel dat protesteren wordt uitgebuit / misbruikt, heb echt een hekel aan dat -hoe zal ik het noemen- "dood gewicht"-type protesteren.

Gewoon, in de weg gaan dwarsliggen, je vastplakken.. dood gewicht spelen.. en dan denken dat je een punt maakt. Vind het een walgelijke vorm van protesteren.

Maargoed, ik reken er ook op, dat Marco volop steun zal krijgen.
Achter de krakersbewegingen zat ook altijd volop juridische steun.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217611440
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:03 schreef Moonversion het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)monstratie~a13be336/
[..]
Seponeren en die aandachtshoeren een boete opleggen voor het doen van een valse aangifte
Hier past maar 1 reactie op. Hahahahhahaha
pi_217614800
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Heeft niets met democratisch te maken. Het recht op vrijheid van meningsuiting geeft je niet het recht op allerlei gelegenheden te verstoren. Ik ga/mag ook niet op een Iftar / de verjaardag van Mohammed inbreken en aandacht vragen voor vrouwenbesnijdenis.
In een democratie zou men dat lijdelijk verzet wel mogen plegen. Want het is niet zo beschaafd om dan het recht van de sterkste te gebruiken en met geweld het lijdelijk verzet breken.
pi_217615857
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jammer dat zinloos geweld tegen demonstranten wordt goedgepraat.

Laat hunnie lekker aangifte doen. De rechter bepaalt wel of er rechtmatig is gehandeld, wij niet.
Je spreekt jezelf tegen.
Corporate translator
  dinsdag 13 mei 2025 @ 07:47:25 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217615882
De klacht is dat ze niet hard genoeg zijn aangepakt.
pi_217615926
quote:
15s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Compleet gestoord dat Hamas volk. In wat voor wereld leven die gasten? Hij mag nog blij zijn dat Kroon hem geen ram voor zijn bek heeft gegeven. Iets wat Kroon wel had mogen doen trouwens.
Het is wel een wake-up call voor wat de toekomst van het land te wachten staat.
pi_217616017
Je moet wel echt een gigantische fucking dork zijn als je aangifte doet om dit soort dingen. Zeker nadat je je net zelf hebt misdragen voor likes op socials.
Conscience do cost.
pi_217616289
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 08:12 schreef ems. het volgende:
Je moet wel echt een gigantische fucking dork zijn als je aangifte doet om dit soort dingen. Zeker nadat je je net zelf hebt misdragen voor likes op socials.
Why? Er is je toch groot onrecht aangedaan? Er staat namelijk nergens vermeldt dat je niet mag demonstreren tijdens die 2 minuten stilte. Dat komt een beetje aan op gezond verstand en (surprise surprise) dat hebben deze gasten niet :) Hun eigen hachje is alles wat telt, want als je eens doorvraagt wat als die FREE PALESTINA 'strijders' nou wérkelijk hebben bijgedragen aan de hele kwestie dan is de spoeling vrij dun.. Veel verder dan heel hard roepen op een dam en zorgen dat complete snelwegen in Nederland geblokkeerd worden komen de meesten niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:06:06 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217616364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 08:54 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Why? Er is je toch groot onrecht aangedaan? Er staat namelijk nergens vermeldt dat je niet mag demonstreren tijdens die 2 minuten stilte. Dat komt een beetje aan op gezond verstand en (surprise surprise) dat hebben deze gasten niet :) Hun eigen hachje is alles wat telt, want als je eens doorvraagt wat als die FREE PALESTINA 'strijders' nou wérkelijk hebben bijgedragen aan de hele kwestie dan is de spoeling vrij dun.. Veel verder dan heel hard roepen op een dam en zorgen dat complete snelwegen in Nederland geblokkeerd worden komen de meesten niet.
Nogmaals, dit gaat om verstoringen tijdens een ceremonie op 5 mei, niet tijdens de dodenherdenking (die op 4 mei is).
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217616498
quote:
Die aangifte is ook voor de likes op "sociale" media.
#aandachthoerderij
pi_217616500
Geen enkele demonstratie en geen enkele demonstrant in dit land heeft iets bereikt voor Palestina/Hamas.
Maar dat is ook niet hun doel natuurlijk.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:56:02 #114
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217616788
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:25 schreef rival het volgende:
Geen enkele demonstratie en geen enkele demonstrant in dit land heeft iets bereikt voor Palestina/Hamas.
Maar dat is ook niet hun doel natuurlijk.
Het zijn ook altijd dezelfde types. Ergens in de prenatale ontwikkeling is het al misgegaan.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:36:33 #115
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_217617041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:56 schreef franske19 het volgende:

[..]
Het zijn ook altijd dezelfde types. Ergens in de prenatale ontwikkeling is het al misgegaan.
Het zijn inderdaad vaak types die niet zonder sociale vangnetten en zorg kunnen overleven in deze maatschappij.
pi_217617161
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 08:54 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat is verplicht om in de linkse subsidiebaantjescarrousel te blijven, wat heeft bv Hannah Prins voor bijzonders gedaan om op een bevrijdingsfestival op het podium te staan?
https://www.varnws.nl/lei(...)utrecht-met-muziek-w
pi_217617694
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:06 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als hij ze ter plekke had doodgeschoten had je kunnen spreken van een bizarre buitenproportionele reactie. Nu heeft hij tijdens een verstoring van de openbare orde / een nationale plechtigheid relschoppers bij de kraag gegrepen en terug over het hek gepleurd. Wat denk je wat oom agent zelf gedaan had?
Dat is het punt, pop. Een agent heeft geweldsmonopolie.

Volgende keer mag je best even zelf nadenken.
pi_217617715
quote:
In die hoek zit een heel netwerk van advocaten die dit soort dingen aanmoedigen, zie je bij die krakers ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 13 mei 2025 @ 12:26:01 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217617724
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:57 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat is verplicht om in de linkse subsidiebaantjescarrousel te blijven, wat heeft bv Hannah Prins voor bijzonders gedaan om op een bevrijdingsfestival op het podium te staan?
https://www.varnws.nl/lei(...)utrecht-met-muziek-w
Nou, als je selfies van over de hele wereld online staan en mensen nemen je desalniettemin alsnóg serieus als voorvechter van het klimaat, dan doe je toch iets goed.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217617731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
In die hoek zit een heel netwerk van advocaten die dit soort dingen aanmoedigen, zie je bij die krakers ook.
Dat spreekt voor zich, maar als ik daar met mijn bakkes had gestaan had ik nu toch wel wat sociale druk gevoeld van mijn omgeving om mijn bek dicht te houden en vooral niet in de vlek te wrijven.
pi_217617746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat spreekt voor zich, maar als ik daar met mijn bakkes had gestaan had ik nu toch wel wat sociale druk gevoeld van mijn omgeving om mijn bek dicht te houden en vooral niet in de vlek te wrijven.
Het is vrij schaamteloos, het fijne is wel dat ze zichzelf als groep te kakken zetten, kortom alleen maar goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217617806
Volgens advocaat Michael Ruperti is de aangifte kansloos omdat er een algemene plaatselijke verordening (APV) van kracht is. Dan zijn demonstraties niet toegestaan, ook als het een vreedzaam protest is.

https://www.telegraaf.nl/(...)tot-hij-rookbom-pakt

(PrEmIuM)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:49:07 #123
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217619500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is het punt, pop. Een agent heeft geweldsmonopolie.

Volgende keer mag je best even zelf nadenken.
Over zelf nadenken gesproken: jij bent er dan voor het gemak maar even vanuit gegaan dat er bij het onderbreken van een openbare plechtigheid / verstoren van de openbare orde geen dreiging of sprake van geweld is? Dat is namelijk iets waar zowel agent als burger in principe met gepast geweld op mag ingrijpen.

Pop.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 13 mei 2025 @ 16:00:06 #124
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217619593
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:29 schreef torentje het volgende:

[..]
In een democratie zou men dat lijdelijk verzet wel mogen plegen. Want het is niet zo beschaafd om dan het recht van de sterkste te gebruiken en met geweld het lijdelijk verzet breken.
Sorry, ik kan je op geen enkele manier volgen hier. Maar het wekt de indruk dat je het recht op vrije meningsuiting blijft verwarren met het recht op overal en alles mogen inbreken om te roepen wat je vindt zolang je maar geen geweld gebruikt.

Dat is niet zo en daar is niets ondemocratisch aan; dat staat gewoon in onze (democratisch tot stand gekomen!) grondwet. Zie vooral ook de verwijzing in het grondwetsartikel 7 over Vvmu "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet" en denk dan in het kader van die verantwoordelijkheid bijvoorbeeld aan het feit dat het verstoren van de openbare orde verboden is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 14 mei 2025 @ 07:35:59 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217628356
Eigenlijk vind ik het best een goede zaak, die aangifte. Dan wordt meteen duidelijk gemaakt wat er wel en niet mag en of derden mogen ingrijpen in welke proportie als iemand iets verstoort en tot hoever de vrijheid van meningsuiting gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')