Als je uit een land komt waar een of andere burgeroorlog, hongersnood of moordend regime bezig is, dan zal het je doorgaans weinig uitmaken of je een keertje naar de Efteling kan of niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze gaat eerder voor de makkelijke manier, namelijk versoberen van opvang.
Als er niets te halen valt dan komen ze niet, kijk maar naar Oost-Europa.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus als je de opvang versobert hoef je de aanvragen niet meer in behandeling te nemen?
Omdat "het volk" dat wil ofzo?quote:Op maandag 12 mei 2025 13:42 schreef 215 het volgende:
Dat klopt.
De bedoelde club in Den Haag wordt nu dus opgeroepen verantwoordelijkheid te nemen en een niet functionerend element te verwijderen.
Heb je er moeite mee als het volk hun vertegenwoordiging vraagt om ze daadwerkelijk te vertegenwoordigen?quote:
Het is alleen niet zo goed voor het land.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:49 schreef Caland het volgende:
Ik vind het juist wel vermakelijk dat ze iemand met de capaciteiten van de gemiddelde kassamedewerker bij de Aldi minister hebben gemaakt.
Dat is niet hoe het werkt. Een democratisch gekozen minister heeft verantwoording af te leggen aan het volk, en die verantwoording bestaat niet alleen uit stemmen, maar ook uit het volk wat tegen een minister mag protesteren/demonstreren. Een petitie is niet meer dan dat.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is verder aan de club in Den Haag en niet aan eoa PvdA politicus uit Schubbekutteveen met zijn petitie...
Maar wel heel erg grappig.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is alleen niet zo goed voor het land.
De PVV zit er voor de PVV en om meer nieuwe stemmers voor de PVV te vangen. De bestaande stemmers interesseert ze geen ruk, en de PVV stemmers zijn doorgaans niet zo slim om de PVV ook echt te toetsen aan wat ze aan beloftes gedaan hebben. Die doen weer een pakkende uitspraak en het schuimbekkende volk is weer tevreden.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:55 schreef knoopie het volgende:
[..]Zelfs een PVV-stemmer kan daar toch niet tevreden mee zijn?
Nou, daar denken anderen anders over...quote:Op maandag 12 mei 2025 14:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je uit een land komt waar een of andere burgeroorlog, hongersnood of moordend regime bezig is, dan zal het je doorgaans weinig uitmaken of je een keertje naar de Efteling kan of niet.
Dat zeg ik niet, ofwel?quote:Op maandag 12 mei 2025 13:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus als je de opvang versobert hoef je de aanvragen niet meer in behandeling te nemen?
Dat laatste denk ik niet, want pvv stemmers gaan niet tekenen.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:25 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt. Een democratisch gekozen minister heeft verantwoording af te leggen aan het volk, en die verantwoording bestaat niet alleen uit stemmen, maar ook uit het volk wat tegen een minister mag protesteren/demonstreren. Een petitie is niet meer dan dat.
En het staat het kabinet inderdaad vrij om daar niet naar te luisteren, maar dat betekent ook dat het ze uiteindelijk wel als geheel kabinet stemmen kan kosten, in plaats van dat ze de individuele minister er uit trappen.
Wie denken daar anders over?quote:Op maandag 12 mei 2025 14:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, daar denken anderen anders over...
Als ze dat zo belangrijk hadden gevonden, hadden ze wel op de PVV gestemd. Het klinkt misschien gek, maar de meeste mensen zien het probleem niet zo.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Want iedereen die níet op PVV gestemd heeft wil open grenzen?
Echt, wat is dit voor rare logica?
Voor racisme moet je niet bij links zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand wil die racisten in het kabinet.
Wat nu als ik dit belangrijk vind, maar tegelijkertijd ook vind dat Geertje een mafkees is?quote:Op maandag 12 mei 2025 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als ze dat zo belangrijk hadden gevonden, hadden ze wel op de PVV gestemd. Het klinkt misschien gek, maar de meeste mensen zien het probleem niet zo.
Links stemmen, voor een partij met een sociaal beleid, die het niet leuk vinden dat bedrijven buitenlanders importeren om hier voor een hongerloontje te werken. En dan ga je er zelf ook nog op vooruit.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:10 schreef Toine51 het volgende:
Ik vraag mij dan af;
Wat is dan de oplossing om die massale instroom te stoppen?
FvD? Verder weet ik het niet, ik vind het zelf niet belangrijk.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat nu als ik dit belangrijk vind, maar tegelijkertijd ook vind dat Geertje een mafkees is?
Da’s ook een mafkees.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
FvD? Verder weet ik het niet, ik vind het zelf niet belangrijk.
Wat is dan een partij met het immigratiebeleid dat je graag wilt zonder een gek als voorzitter?quote:Op maandag 12 mei 2025 14:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Da’s ook een mafkees.
Punt is dat je alles ietwat zwart-wit stelt.
Volgens mij was de gedachte van Faber dat als de opvang sober genoeg wordt dat asielzoekers liever ergens anders naartoe gaan.quote:
Dankquote:Op maandag 12 mei 2025 10:31 schreef Moonversion het volgende:
tekenen kan hier: https://actie.degoedezaak(...)ederlandse-bevolking
En in de 7 landen waar ze doorheen reizen is het net zo mensonterend als in het land van herkomst?quote:Op maandag 12 mei 2025 15:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volgens mij was de gedachte van Faber dat als de opvang sober genoeg wordt dat asielzoekers liever ergens anders naartoe gaan.
Waar die redenering fout gaat is dat asielzoekers uit mensonterende omstandigheden komen en je dus minstens net zo mensonterend te werk moet gaan om ze weg te pesten.
De petitie natuurlijkquote:Op maandag 12 mei 2025 14:47 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Faber, de petitie, of allebei?
Oost-Europa zit vol met vluchtelingen. Alleen is het in landen zoals Hongarije bijna niet meer mogelijk om officieel asiel aan te vragen, dus ja, op papier heb je gelijk en zijn er minder asielzoekers...quote:Op maandag 12 mei 2025 14:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als er niets te halen valt dan komen ze niet, kijk maar naar Oost-Europa.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |