abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 10:37:08 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217607914
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat beantwoordt je vraag.
nee mijn vraag was waarom soedan etc. relevant zijn in dit topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:37:39 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217607917
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh, dus leed is alleen belangrijk als sommigen denken of vinden dat Westerse landen erbij betrokken zijn? Dat er in Jemen of Soedan daadwerkelijke mensen omkomen van de honger of er genocide jegens groepen wordt gepleegd, is niet relevant, want dat zijn 'lokale conflicten'. Dat is een hele bijzondere manier om naar mensenlevens te kijken.
Het heeft er simpelweg mee te maken wat de demonstranten vinden van de houding van onze regering in dit conflict. Ze zijn blijkbaar tevreden over hoe onze regering omgaat met Jemen of Soedan, dus heeft zo'n demonstratie nul toegevoegde waarde.

Verder demonstreer jij ook niet over Jemen of Soedan, dus bllijkbaar kan het jou ook geen reet schelen. Je gebruikt ze vooral voor goedkope discussie-truuks om het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:37:52 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217607919
quote:
88s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee mijn vraag was waarom soedan etc. relevant zijn in dit topic
Reeds aangetoond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 mei 2025 @ 10:38:21 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217607927
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat het over mensenrechten en schending van die rechten gaat.
Wanneer heb jij een demonstratie georganiseerd?
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 10:38:24 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217607928
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Reeds aangetoond.
nee totaal niet
  maandag 12 mei 2025 @ 10:39:16 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217607932
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het heeft er simpelweg mee te maken wat de demonstranten vinden van de houding van onze regering in dit conflict. Ze zijn blijkbaar tevreden over hoe onze regering omgaat met Jemen of Soedan, dus heeft zo'n demonstratie nul toegevoegde waarde.

Verder demonstreer jij ook niet over Jemen of Soedan, dus bllijkbaar kan het jou ook geen reet schelen. Je gebruikt ze vooral voor goedkope discussie-truuks om het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.
Ja, tuurlijk, dat is het.

Met China hebben we ook contacten en contracten. Met een hoop oliestaten ook.

Welke inhoud bedoel je verder? Die inhoud dat menselijk leed t.a.t. bestreden zou moeten worden en we niet eerst gaan checken of een bepaalde groep voldoet aan jouw eisen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 mei 2025 @ 10:42:02 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217607951
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wanneer heb jij een demonstratie georganiseerd?
Die vraag is al eens beantwoord, Hex.

Ik ga 'de straat' niet op voor groep x, y of z. Het voegt namelijk niets toe. Daadwerkelijke verlichting van leed zit niet in het slogan schreeuwend en vlaggenzwaaiend over straat marcheren, dat zit in hulp waar mensen wat aan hebben: materiële. En daar doe ik voldoende voor. Let wel: zonder eerst een analyse te doen of de mensen die ermee geholpen worden qua overtuiging, kleur of afkomst voldoen aan mijn eisen.

Scheelt ook tijd, geen afvinklijst bij hoeven houden of mensen iets waard zijn of niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 mei 2025 @ 10:43:14 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217607962
quote:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar.

En hoe weten we dit? In eigenlijk geen enkele demonstratie wordt er gerefereerd aan de overheid of de regering. Daarnaast begonnen de demonstraties al op 7 oktober, toen Hamas nog bezig was met de slachtpartij in het Zuiden van Israël.

Slogans als 'Free Palestine, From the River to the Sea' of 'Intifada, Intifada' zijn niet gericht aan Schoof of Veldkamp voor een kritischer beleid tegen Israël. Het zijn slogans die oproepen voor een vernietiging van Israël en geweld tegen Israëliërs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 12 mei 2025 @ 10:46:13 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217607977
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die vraag is al eens beantwoord, Hex.

Ik ga 'de straat' niet op voor groep x, y of z. Het voegt namelijk niets toe. Daadwerkelijke verlichting van leed zit niet in het slogan schreeuwend en vlaggenzwaaiend over straat marcheren, dat zit in hulp waar mensen wat aan hebben: materiële. En daar doe ik voldoende voor. Let wel: zonder eerst een analyse te doen of de mensen die ermee geholpen worden qua overtuiging, kleur of afkomst voldoen aan mijn eisen.

Scheelt ook tijd, geen afvinklijst bij hoeven houden of mensen iets waard zijn of niet.
Die afvinklijst lijk je eerder zelf te hebben voor demonstranten. Hun boodschap is vooral geldig als ze door de juiste hoepeltjes springen, niet op basis van de inhoud daarvan.
pi_217607983
quote:
88s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:28 schreef sp3c het volgende:
ik zie nog steeds niet waarom Soedan en Jemen en Afghanistan relevant zijn hier
Nou, ik wel. Zeker Soedan. Daar is een genocide gaande. Zeer relevant als het om het argument "genocide in Gaza" gaat.
Intolerant voor intolerantie
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 10:47:45 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217607991
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nou, ik wel. Zeker Soedan. Daar is een genocide gaande. Zeer relevant als het om het argument "genocide in Gaza" gaat.
er is geen genocide in Gaza want er is genocide in Soedan of hoe moet ik dat zien?
  maandag 12 mei 2025 @ 10:48:11 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217607995
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En hoe weten we dit? In eigenlijk geen enkele demonstratie wordt er gerefereerd aan de overheid of de regering. Daarnaast begonnen de demonstraties al op 7 oktober, toen Hamas nog bezig was met de slachtpartij in het Zuiden van Israël.

Slogans als 'Free Palestine, From the River to the Sea' of 'Intifada, Intifada' zijn niet gericht aan Schoof of Veldkamp voor een kritischer beleid tegen Israël. Het zijn slogans die oproepen voor een vernietiging van Israël en geweld tegen Israëliërs.
Tja Israel zal niet erg onder de indruk zijn van wat schreeuwende demonstranten in het verre Nederland, en dat begrijpen ze ook prima. Het doel van die demonstranten is onze regering en andere organisatie zich tegen Israel te laten keren.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:51:09 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217608012
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die afvinklijst lijk je eerder zelf te hebben voor demonstranten. Hun boodschap is vooral geldig als ze door de juiste hoepeltjes springen, niet op basis van de inhoud daarvan.
Hou
toch
op

En doe die ogen een keer open.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 mei 2025 @ 10:52:06 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217608016
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja Israel zal niet erg onder de indruk zijn van wat schreeuwende demonstranten in het verre Nederland, en dat begrijpen ze ook prima. Het doel van die demonstranten is onze regering en andere organisatie zich tegen Israel te laten keren.
Tuurlijk, en als de regering dat doet, stoppen de demonstraties.

Geloof je dit echt zelf nog?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217608031
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Goedkope techniek om 'opstand' te vertalen naar genocide. Als Netanyahu het heeft over 'from te river to the sea' heeft hij het ook niet over het uitroeien van Arabieren ondanks dat we zien dat de zelfverdediging betekent dat het slopen van zoveel mogelijk huizen de MO is.

Premier Netanyahu dit weekend bij de Algemene Vergadering van de VN: "De inwoners van Gaza die we verdrijven, zullen niet terugkeren." Die zullen er niet zijn. Wij zullen het controleren. Er is geen andere bestemming. "Elk ander doel is bluf."
  maandag 12 mei 2025 @ 10:55:35 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217608036
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hou
toch
op

En doe die ogen een keer open.
Tja het is toch van een ultieme kinderlijkheid "Ja, jullie boodschap over Israel-Gaza is niet geldig want Soedan".

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tuurlijk, en als de regering dat doet, stoppen de demonstraties.

Geloof je dit echt zelf nog?
Ik denk dat het animo dan wel minder zal worden inderdaad. Er zullen er natuurlijk altijd bij zijn die hun hobby zo snel niet kunnen missen.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:57:12 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217608044
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja het is toch van een ultieme kinderlijkheid "Ja, jullie boodschap over Israel-Gaza is niet geldig want Soedan".
[..]
Ik denk dat het animo dan wel minder zal worden inderdaad. Er zullen er natuurlijk altijd bij zijn die hun hobby zo snel niet kunnen missen.
Ultieme kinderlijkheid is het tribalisme waar we nu al anderhalf jaar op getrakteerd worden.

En denkwijzen als de jouwe. Het is niet "want Soedan", het is: waarom staat dit volk nu ineens massaal op om tegen mensenrechtenschending te demonstreren? Die vraag beantwoord je niet, je ontwijkt hem. Omdat je het antwoord zelf ook wel weet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 mei 2025 @ 11:01:52 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217608073
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ultieme kinderlijkheid is het tribalisme waar we nu al anderhalf jaar op getrakteerd worden.

En denkwijzen als de jouwe. Het is niet "want Soedan", het is: waarom staat dit volk nu ineens massaal op om tegen mensenrechtenschending op te staan? Die vraag beantwoord je niet, je ontwijkt hem. Omdat je het antwoord zelf ook wel weet.
Er zullen hele diverse motieven zijn. Misschien is tribalisme er bij sommigen ook wel een van.

Maar het is ook niet zo relevant aangezien een kapotte klok ook wel eens de goede tijd aan kan geven. Lijkt me een stuk nuttiger om het te hebben over wat er in Gaza gebeurt en wat de boodschap daarover is, dan gaan muggeziften of alle demonstranten wel recht in de leer zijn, en of hun boodschap dan wel geldig is.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 11:02:55 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217608079
die demonstraties staan sowieso strak van de idioten en de holbewoners

lekker belangrijk :')
  maandag 12 mei 2025 @ 11:04:49 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217608092
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er zullen hele diverse motieven zijn. Misschien is tribalisme er bij sommigen ook wel een van.

Maar het is ook niet zo relevant aangezien een kapotte klok ook wel eens de goede tijd aan kan geven. Lijkt me een stuk nuttiger om het te hebben over wat er in Gaza gebeurt en wat de boodschap daarover is, dan gaan muggeziften of alle demonstranten wel recht in de leer zijn, en of hun boodschap dan wel geldig is.
Laten we eerst eens duidelijk krijgen wat die boodschap écht is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217608116
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met zionisme heeft dit weinig van doen.

Waar ik van gruw is dat dit conflict aangewend wordt door velen om een tribale stammenstrijd uit te vechten, waarbij menselijk leed gebruikt wordt als stage prop. Een accomoditeit om een ideologie, religie en/of politieke overtuiging te pushen en uit te leven.

En dat doorzie je op een gegeven moment snel. Ook bij clubs als 'Christenen voor Israël', trouwens.

Daarbij: je komt sowieso op voor rechten van slachtoffers, omdat het slachtoffers zijn. En mensen. Dat een hoop volk in dit conflict slechts betrokken is geraakt vanwege afvinken van ter zaken doende hokjes, dat is waar het om gaat. De politisering van leed. Walgelijk.
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.

Het leed op zich is niet belangrijk voor de klagers die klagen dat dit conflict de juiste aandacht mag krijgen na 100 jaar. Het gaat ze erom dat de vriendjes daar goed zitten en kunnen blijven doen wat ze doen ten koste van de bewoners van dat land.
Elke scheet wordt aangegrepen en vergroot om het beeld te verstoren en te verbuigen.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 11:07:41 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217608123
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.

Het leed op zich is niet belangrijk voor de klagers die klagen dat dit conflict de juiste aandacht mag krijgen na 100 jaar. Het gaat ze erom dat de vriendjes daar goed zitten en kunnen blijven doen wat ze doen ten koste van de bewoners van dat land.
Elke scheet wordt aangegrepen en vergroot om het beeld te verstoren en te verbuigen.
mooie omschrijving van beide kampen
pi_217608128
quote:

[..]

Iedereen hier doet 'alsof'.

Wij allemaal vinden het veel belangrijker wat wij vanavond gaan eten, dan hoe het met de Palestijnse-Gazanen of de Israelische gijzelaars gaat.
pi_217608133
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exacte quote graag.
Gaat even lekker zelf zoeken. Denk je mij nog echt bezig te gaan houden met feiten opsommen voor je zodat je weer met een "maar" gaat komen. Zoek het maar op in deze reeks.
  maandag 12 mei 2025 @ 11:09:02 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217608140
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander door daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.

Tribaal. Inderdaad.

Zie je UI.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 mei 2025 @ 11:09:46 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217608147
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Iedereen hier doet 'alsof'.

Wij allemaal vinden het veel belangrijker wat wij vanavond gaan eten, dan hoe het met de Palestijnse-Gazanen of de Israelische gijzelaars gaat.
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.
  maandag 12 mei 2025 @ 11:10:16 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217608149
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.
Ja, inderdaad, wat een Mandela's zijn het toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217608259
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gaat even lekker zelf zoeken.
Hahaha :+
Intolerant voor intolerantie
pi_217608269
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zie gewoon hetzelfde als wat ik altijd zie omtrent dit conflict. Israel verliest de PR-oorlog (vooral onder de 40+ers) deel van deze 40-ers gaan demonsteren - deel van de pro-Israel boomers heel erg boos.

Rest van de bevolking: 'jemig, wat een gedoe joh'..
pi_217608300
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hahaha :+
Ja joh die denkt mij even bezig te houden alsof ik zijn persoonlijke assistente ben. Ben gekke henkie niet. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')