Terwijl er ook palestijnen zijn die hun leven wagen door tegen Hamas te demonstreren. Benieuwd wat die user daar van vindt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jouw stelling nu is dat iedereen in Gaza lid is van de terroristische organisatie Hamas?
Jij vindt niet dat het gebied weer mooi opgebouwd moet worden?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Het is toch walgelijk dat dit soort oproepen tot het uitmoorden van een hele bevolking gewoon op FOK! mogen blijven staan. En mods er zelfs in mee gaan.
FOK! is echt het afvoerputje aan het worden.
Amnesty Internationaal concludeert dat er sprake is van genocide. Volgens het 297 pagina’s tellende rapport maakt Israël zich schuldig aan de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om de Palestijnse bevolking in Gaza geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:27 schreef Nattekat het volgende:
De term genocide is voor mij wel echt z'n kracht aan het verliezen door deze idioterie. Van echt afschuwelijke onbeschrijfbaar zwarte gebeurtenissen als de Holocaust, de Armeense genocide en in mindere mate de rotzooi in Joegoslavië naar Gaza. Een plek waar het aantal inwoners is toegenomen sinds de start van de oorlog, jawel.
Het enige wat ik kan zeggen tegen lui die die term om zeep helpen is gefeliciteerd met je eigen ego voor de slachtoffers van echte genocides plaatsen. Jullie hebben het echt goed voor elkaar.
Amnesty beschermt ook kinderverkrachtende moordenaars in gevangenissen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Amnesty Internationaal concludeert dat er sprake is van genocide. Volgens het 297 pagina’s tellende rapport maakt Israël zich schuldig aan de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om de Palestijnse bevolking in Gaza geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:
-het doden van leden van de groep;
-het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep;
-het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke vernietiging.
Het rapport documenteert hoe Israël Palestijnen in Gaza opzettelijk in levensomstandigheden bracht die bedoeld zijn om hen na verloop van tijd te vernietigen. De Israëlische autoriteiten maakten hierbij gebruik van drie middelen, die elkaar herhaaldelijk versterkten:
-het beschadigen en vernietigen van levens onderhoudende infrastructuur en andere objecten die onmisbaar zijn voor het overleven van de burgerbevolking;
-het gebruik van ingrijpende, willekeurige en verwarrende massale “evacuatie”-bevelen om bijna de gehele Gazaanse bevolking op de vlucht te doen slaan;
-het ontzeggen en belemmeren van de levering van essentiële diensten, humanitaire hulp en andere levensreddende goederen.
https://www.amnesty.nl/co(...)de-report.pdf?x58675
Amnesty is geen neutrale organisatie. Sterker nog, ze bagatelliseerden de Russische acties in Oekraïne.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Amnesty Internationaal concludeert dat er sprake is van genocide. Volgens het 297 pagina’s tellende rapport maakt Israël zich schuldig aan de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om de Palestijnse bevolking in Gaza geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:
-het doden van leden van de groep;
-het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep;
-het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke vernietiging.
Het rapport documenteert hoe Israël Palestijnen in Gaza opzettelijk in levensomstandigheden bracht die bedoeld zijn om hen na verloop van tijd te vernietigen. De Israëlische autoriteiten maakten hierbij gebruik van drie middelen, die elkaar herhaaldelijk versterkten:
-het beschadigen en vernietigen van levens onderhoudende infrastructuur en andere objecten die onmisbaar zijn voor het overleven van de burgerbevolking;
-het gebruik van ingrijpende, willekeurige en verwarrende massale “evacuatie”-bevelen om bijna de gehele Gazaanse bevolking op de vlucht te doen slaan;
-het ontzeggen en belemmeren van de levering van essentiële diensten, humanitaire hulp en andere levensreddende goederen.
https://www.amnesty.nl/co(...)de-report.pdf?x58675
Wat is jouw punt?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Amnesty beschermt ook kinderverkrachtende moordenaars in gevangenissen.
Dus wat is je punt?
Aah nu ligt het aan de betrouwbaarheid van een gerenommeerd neutrale mensenrechtenorganisatie. Je kan ook bewijzen waarom ze niet neutraal zijn neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Amnesty is geen neutrale organisatie. Sterker nog, ze bagatelliseerden de Russische acties in Oekraïne.
Dus jij zegt eigenlijk dat mensen die veroordeeld zijn geen bescherming nodig hebben? Dat ze geen rechten hebben en behandeld moeten worden zoals het uitkomt? En dat daarom Amnesty fout is. Vanuit moreel ethisch oogpunt staan ze helemaal in hun gelijk. Hoe verderfelijk sommige gevangenen ook zijn ze zijn nog steeds mensen waar wij humaan mee om moeten gaan. Maar dat kwartje wil denk ik niet vallen bij je??quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat jouw post een drogreden is. Onjuist beroep op autoriteit.
We hebben het over een organisatie die godverdomme Oekraïne als schuldige aan heeft gewezen. Die zijn niet neutraal, en die betweterige toon van je mag je ook lekker stoppen waar de zon niet schijnt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah nu ligt het aan de betrouwbaarheid van een gerenommeerd neutrale mensenrechtenorganisatie. Je kan ook bewijzen waarom ze niet neutraal zijn neem ik aan?
Onderbouw in je eigen woorden waarom het een genocide is. Kan je vast wel zonder je te verschuilen achter een gekleurde bron.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus jij zegt eigenlijk dat mensen die veroordeeld zijn geen bescherming nodig hebben? Dat ze geen rechten hebben en behandeld moeten worden zoals het uitkomt? En dat daarom Amnesty fout is. Vanuit moreel ethisch oogpunt staan ze helemaal in hun gelijk. Hoe verderfelijk sommige gevangenen ook zijn ze zijn nog steeds mensen waar wij humaan mee om moeten gaan. Maar dat kwartje wil denk ik niet vallen bij je??
Opportunistisch de aandacht verleggen naar verre zaken waar ze überhaupt geen controle over hebben, maar wel deugpunten kunnen scoren bij een bepaalde groep. Dat aandacht verleggen maskeert eigen falen op wel relevantie burgerzaken in Utrecht.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:34 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je in de Utrechtse gemeenteraad over Gaza praten, genocide of niet?
Zo vermoeiend allemaal, die symboolpolitiek.
Ze zijn niet gerenommeerd noch neutraal. Veel van die internationale NGO's worden gesponsord door extremistische dictaturen zoals Qatar. Wiens brood men eet diens woord men spreekt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah nu ligt het aan de betrouwbaarheid van een gerenommeerd neutrale mensenrechtenorganisatie. Je kan ook bewijzen waarom ze niet neutraal zijn neem ik aan?
Had amnesty de definitie niet aangepast?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja. Team genosiduh, bestaande uit een Jehova, een Joop zelfhater en wat moslimkloontjes heeft dan ook geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Had amnesty de definitie niet aangepast?
Blijkbaar moet je je verlagen tot leugens om de genocide nog goed te praten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je een obvious en zeer goed gedocumenteerde genocide ontkent (wat jij nu min of meer doet), is jouw blik op wat wel of niet een genocide is zeer vertroebeld. Ook ontken jij de genocide met als daders de Palestijnen op 7 oktober.
Jij bent dus zelf de grote genocide-ontkenner.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Had amnesty de definitie niet aangepast?
Want Amnesty is de enige organisatie die bepaalt wat een genocide is?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja. Team genosiduh heeft dan ook geen poot om op te staan.
Dus alleen terroristen eten en drinken volgens jou?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij verzint dat wat Israël doet niet gericht is op Hamas. Als jouw argument is gebaseerd op een verdraaiing van de feiten, dan is het niet echt geldig, is het wel?
Volgens de feiten die er zijn en de term genocide is het een genocide.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Welnee, genocides blijven genocides. Dit is er gewoon geen.
Nee hoor, genocide is en blijft iets walgelijks.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als een term te pas en te onpas wordt gebruikt, verliest deze z'n kracht. Mensen willen de betekenis ervan veranderen naar wat er wel past, en dat werkt.
Als je dit zegt waarom verschuil jij je dan wel achter 2 bronnen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
. Kan je vast wel zonder je te verschuilen achter een gekleurde bron.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:14 schreef Nattekat het volgende:
Oja, hier is 200 pagina's aan argumentatie waarom Amnesty de meest kansloze bron is die je aan kan halen. Geschreven voor de terroristische aanval van Hamas.
https://david-collier.com/amnesty-international-obsession/
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:16 schreef Nattekat het volgende:
https://www.amnesty.org/e(...)-endanger-civilians/
Oja, en hier dat achterlijke rapport over Oekraïne.
Je ontkent wel. Je ontkent namelijk de genocide op 7 oktober in Israël. Ook wil je niks zeggen over de Armeense genocide, wat gelijk staat aan ontkenning.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijkbaar moet je je verlagen tot leugens om de genocide nog goed te praten.
Ik zeg nergens dat ik het ontken.
Ik leg de bal terug bij jou.
Andere genocides betekenen voor jou dat een nieuwe genocide goed te praten is. Gekke manier van denken.
7 okt was geen genocide volgens de definitie van een genocide. Hoe erg ook.
Hij toont aan dat Amnesty totaal niet serieus te nemen is. Logisch ook als je kijkt naar de politieke signatuur van mensen die voor dergelijke instellingen werken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je dit zegt waarom verschuil jij je dan wel achter 2 bronnen?
[..]
[..]
Genocide is een ander woord voor volkerenmoord. Moord is het met voorbedachte rade ontnemen van een leven, dus een genocide is het met voorbedachte rade uitroeien van een volk. De VN beschrijft het ook zo. De exacte verwoording verschilt, maar het komt altijd neer op de doelgerichte totale vernietiging van een volk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:05 schreef bianconeri het volgende:
Er zijn genoeg bronnen over de definitie van genocide en wat Israël in Gaza doet voldoet aan alles.
Intentie, handelingen, misdaden. Tegen iedereen
Daarbij moet ook het machtsoverwicht en de militaire middelen van Israël ten opzichte van de Palestijnen worden meegenomen. Als Israël echt zou willen, zou het binnen een aantal dagen heel Gaza kunnen hebben uitgemoord.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Genocide is een ander woord voor volkerenmoord. Moord is het met voorbedachte rade ontnemen van een leven, dus een genocide is het met voorbedachte rade uitroeien van een volk. De VN beschrijft het ook zo. De exacte verwoording verschilt, maar het komt altijd neer op de doelgerichte totale vernietiging van een volk.
En laat de aanklager - met een hele goede reden - nou altijd met een extreem goede casus moeten komen om een persoon van moord te kunnen beschuldigen. Het is niet zo simpel als "hij heeft iemand dood gemaakt, dus het is moord". In de volksmond vaak wel, maar niet in de rechtszaal.
Jij claimt dat Israël de intentie heeft om de Palestijnen uit te roeien, dat Israël ernaar handelt en iets met misdaden wat nergens op slaat, maar goed. Dan kan je vast ook wel met bewijs komen dat Israël a) het doel heeft dat het Palestijnse volk uitgeroeid wordt en b) op een manier beslissingen maakt om dat doel te verwezenlijken.
Als Israël echt een genocide aan het plegen zou zijn, was dit de slechtst uitgevoerde genocide in de geschiedenis.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarbij moet ook het machtsoverwicht en de militaire middelen van Israël ten opzichte van de Palestijnen worden meegenomen. Als Israël echt zou willen, zou het binnen een aantal dagen heel Gaza kunnen hebben uitgemoord.
Verder kan je ook nog cijfers meenemen als gedode burgers per ton gegooide bommen en dan kom je op een factor 10 lager dan WO2 uit, waarbij we Engeland ook niet van genocide beschuldigden.
In een rechtbank zoiets bewijzen is altijd 2, maar als je heel simpel naar de bekende daden van Israel kijkt (ik wil niet eens weten wat voor afgrijselijkheden we nog niet eens weten).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Genocide is een ander woord voor volkerenmoord. Moord is het met voorbedachte rade ontnemen van een leven, dus een genocide is het met voorbedachte rade uitroeien van een volk. De VN beschrijft het ook zo. De exacte verwoording verschilt, maar het komt altijd neer op de doelgerichte totale vernietiging van een volk.
En laat de aanklager - met een hele goede reden - nou altijd met een extreem goede casus moeten komen om een persoon van moord te kunnen beschuldigen. Het is niet zo simpel als "hij heeft iemand dood gemaakt, dus het is moord". In de volksmond vaak wel, maar niet in de rechtszaal.
Jij claimt dat Israël de intentie heeft om de Palestijnen uit te roeien, dat Israël ernaar handelt en iets met misdaden wat nergens op slaat, maar goed. Dan kan je vast ook wel met bewijs komen dat Israël a) het doel heeft dat het Palestijnse volk uitgeroeid wordt en b) op een manier beslissingen maakt om dat doel te verwezenlijken.
Totaal niet relevant voor het zijn of niet van een genocide.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarbij moet ook het machtsoverwicht en de militaire middelen van Israël ten opzichte van de Palestijnen worden meegenomen. Als Israël echt zou willen, zou het binnen een aantal dagen heel Gaza kunnen hebben uitgemoord.
Verder kan je ook nog cijfers meenemen als gedode burgers per ton gegooide bommen en dan kom je op een factor 10 lager dan WO2 uit, waarbij we Engeland ook niet van genocide beschuldigden.
Er zijn normale mensen die anti-genocide zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:53 schreef Mubassie het volgende:
Types als bianconeri zijn met geen mogelijkheid op andere gedachten te brengen. Leven in hun eigen bubbel.
Laat gaan, laat gaan.
Nogmaals:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Israël echt een genocide aan het plegen zou zijn, was dit de slechtst uitgevoerde genocide in de geschiedenis.
Nee, ik zei: Of ik nou beken of ontken (Armeense genocide) is totaal niet relevant voor het plaatje.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:08 schreef Homey het volgende:
[..]
Je ontkent wel. Je ontkent namelijk de genocide op 7 oktober in Israël. Ook wil je niks zeggen over de Armeense genocide, wat gelijk staat aan ontkenning.
En wellicht praat je met die ontkenningen deze genocides juist goed. Kijk eens goed in de spiegel zou ik zeggen.
En de genocide-roeptoeterij is een van de best uitgevoerde campagnes met zeldzaam grote gevolgen in de geschiedenis. Het zou briljant te noemen zijn dat je de verkiezingen in andere landen hebt weten te beïnvloeden door de moeder aller DARVO's. Wel jammer dat er daardoor een kloof verder uitgegraven is, dat desinformatie op deze schaal loont en dat er hierdoor bijvoorbeeld Soedanezen, Alewieten en Alewieten de moord stikken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Israël echt een genocide aan het plegen zou zijn, was dit de slechtst uitgevoerde genocide in de geschiedenis.
Goed verhaal weer chef. In je eigen bron staat er niet wat jij zegt dat er staat dus je bent weer eens nepnieuws aan het verspreiden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:09 schreef bianconeri het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)idaal-geweld-in-gaza
Steeds meer partijen geven aan dat het genocide is en leggen uit waarom.
Maar he de pro-genocide groep blijft natuurlijk elke partij die zoiets zegt als vals en propaganda en weet ik het wat uitmaken
quote:Het zijn allemaal ontwikkelingen die er bij elkaar opgeteld toe leiden dat het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies inmiddels met enige voorzichtigheid spreekt van genocidaal geweld door Israël in Gaza.
quote:Als een hele bevolking toegang tot voedsel wordt ontzegd, is dat potentieel genocidaal
quote:Het NIOD heeft geen onderzoek gedaan naar het geweld in Gaza, maar volgt wel de ontwikkelingen in deze oorlog.
Amnesty international is neutraal. Dat ze met uitkomsten komen die jou niet bevallen doet daar niets aan af. Verder succes met zonnen!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben het over een organisatie die godverdomme Oekraïne als schuldige aan heeft gewezen. Die zijn niet neutraal, en die betweterige toon van je mag je ook lekker stoppen waar de zon niet schijnt.
Staat in de post hierboven van Amnesty international. Die hebben er onderzoek naar gedaan . Ik neem aan dat jij een eigen onderzoek hebt gedaan en het beter weet dan zo'n organisatie,quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderbouw in je eigen woorden waarom het een genocide is. Kan je vast wel zonder je te verschuilen achter een gekleurde bron.
Ik vraag om bewijs. Deze post bevat veel tekst, maar zegt echt helemaal niets. Alleen maar een "hoe kan je dit nou niet zien?".quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In een rechtbank zoiets bewijzen is altijd 2, maar als je heel simpel naar de bekende daden van Israel kijkt (ik wil niet eens weten wat voor afgrijselijkheden we nog niet eens weten).
Hoe kan je dan het nog ontkennen?
Ziekenhuizen en scholen worden random platgegooid. Zelfde met hele delen van dorpen en steden.
Voedsel en water worden onthouden.
Of ben jij ook zo iemand die denkt dat alleen terroristen eten en drinken?
[..]
Totaal niet relevant voor het zijn of niet van een genocide.
Dat maakt dan ook de vergelijking met WO2 totaal niet relevant. Heel leuk dat ze ergens een bom op gegooid hebben, maar dat staat in geen enkele vergelijking tot het uitroeien van Duitsers.
Welkom in deze discussie. Goede post verder. Ik kan zo nog wel tien users opnoemen, inclusief mezelf, die door genoemde user in het "pro-genocide" hoekje worden geduwd.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag om bewijs. Deze post bevat veel tekst, maar zegt echt helemaal niets. Alleen maar een "hoe kan je dit nou niet zien?".
Ik kan iets dat niet bestaat niet zien nee. En omdat jij je alleen maar blind staart op de terminologie bereik je veel minder dan als je je gewoon hard maakte voor het leed van de Gazanen. Je zorgt ervoor dat je mensen in het harnas jaagt, zelfs mensen die echt niet blind zijn voor het leed. Het is gewoon een gigantisch zwaktebod, lekker elke discussie doodmaken door zo'n beladen term erin te gooien, want wie is er nou voor genocide?
Op mij kom je nu over als iemand die mij ziet voor een genocide-ontkenner, -goedprater en bovenal groot fan van Israël, puur en alleen omdat ik dat kansloze woordenspel weiger mee te spelen. Want er zijn maar twee kampen in jullie bovenkamer, en dat zijn beide extremen.
Ik heb mijn eigen standpunt in heel dit topic niet één keer genoemd, anders dat ik van mening ben dat het conflict niet voldoet aan de definitie van genocide, denk daar nog maar eens over na. Jij weet niet eens aan welke kant ik nou eigenlijk echt sta, er zijn nog heel veel tinten grijs tussen team genocide en team Israël. Toch weet ik 100% zeker dat jij denkt dat ik voor een heel groot deel aan de kant van Israël sta. Puur op basis van een discussie over terminologie.
Extremisten denken zwart-wit. Niet alleen over hun eigen argumenten, maar ook over die van de tegenstander. Wie zwart-wit denkt, heeft geen ruimte voor nuance. Daarom is dit ook een "genocide" in plaats van een oorlog.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag om bewijs. Deze post bevat veel tekst, maar zegt echt helemaal niets. Alleen maar een "hoe kan je dit nou niet zien?".
Ik kan iets dat niet bestaat niet zien nee. En omdat jij je alleen maar blind staart op de terminologie bereik je veel minder dan als je je gewoon hard maakte voor het leed van de Gazanen. Je zorgt ervoor dat je mensen in het harnas jaagt, zelfs mensen die echt niet blind zijn voor het leed. Het is gewoon een gigantisch zwaktebod, lekker elke discussie doodmaken door zo'n beladen term erin te gooien, want wie is er nou voor genocide?
Op mij kom je nu over als iemand die mij ziet voor een genocide-ontkenner, -goedprater en bovenal groot fan van Israël, puur en alleen omdat ik dat kansloze woordenspel weiger mee te spelen. Want er zijn maar twee kampen in jullie bovenkamer, en dat zijn beide extremen.
Ik heb mijn eigen standpunt in heel dit topic niet één keer genoemd, anders dat ik van mening ben dat het conflict niet voldoet aan de definitie van genocide, denk daar nog maar eens over na. Jij weet niet eens aan welke kant ik nou eigenlijk echt sta, er zijn nog heel veel tinten grijs tussen team genocide en team Israël. Toch weet ik 100% zeker dat jij denkt dat ik voor een heel groot deel aan de kant van Israël sta. Puur op basis van een discussie over terminologie.
De donateurs hebben dus invloed op wat Amnesty uitvoert. Welke donateurs bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:13 schreef Homey het volgende:
[..]
Ze zijn niet gerenommeerd noch neutraal. Veel van die internationale NGO's worden gesponsord door extremistische dictaturen zoals Qatar. Wiens brood men eet diens woord men spreekt.
Ukrainian forces have put civilians in harm’s way by establishing bases and operating weapons systems in populated residential areas, including in schools and hospitals, as they repelled the Russian invasion that began in February, Amnesty International said today.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:16 schreef Nattekat het volgende:
https://www.amnesty.org/e(...)-endanger-civilians/
Oja, en hier dat achterlijke rapport over Oekraïne.
Schijnbaar lees je niet veel mee.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is een genocide omdat het volgens alles wat we weten een genocide is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Extremisten denken zwart-wit. Niet alleen over hun eigen argumenten, maar ook over die van de tegenstander. Wie zwart-wit denkt, heeft geen ruimte voor nuance. Daarom is dit ook een "genocide" in plaats van een oorlog.
Per saldo is het projectie van wat zij zelf willen zien gebeuren met Israël en/of met joden. Dat de tegenstanders helemaal geen wens hebben om genocide te plegen, maar alleen de terroristen en hun infrastructuur willen vernietigen, is niet iets dat in hun gedachten opkomt.
Als je alles blijft ontkennen wat Israel doet en niet de feiten van wat daar gebeurt wilt inzien.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welkom in deze discussie. Goede post verder. Ik kan zo nog wel tien users opnoemen, inclusief mezelf, die door genoemde user in het "pro-genocide" hoekje worden geduwd.
Het zal alleen roepen in de woestijn zijn weer.
Nul onderbouwing om bevindingen onderuit te halen. Calimero achtig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:14 schreef Nattekat het volgende:
Oja, hier is 200 pagina's aan argumentatie waarom Amnesty de meest kansloze bron is die je aan kan halen. Geschreven voor de terroristische aanval van Hamas.
https://david-collier.com/amnesty-international-obsession/
Blokkades -> genocide. Waterdichte logica hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Schijnbaar lees je niet veel mee.
Want nogmaals: Alleen terroristen eten en drinken blijkbaar?
Het onthouden van voedsel en water, wat ze bewust doen, is een aanval op het leven van elk menselijk wezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blokkades -> genocide. Waterdichte logica hoor.
En het knippen van mijn post toont mij je ware aard, ik ga geen woorden meer aan je vuil maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |