Ja ik heb inmiddels een heel boek vol met voorbeelden, haha. Mijn collega is hierover ook naar de leidinggevende gestapt, maar wilde er niets van weten..quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:23 schreef SuperNeger het volgende:
Weet je ook wat er precies "achter je rug om geroddeld" werd dan? Want op werk lullen mensen altijd over elkaar. Niet om te zeggen dat je probleem wel meevalt of zo, het is altijd vervelend als je het niet naar je zin hebt op werk of het niet met collega's kan vinden waar je wel mee samen moet werken, maar bij ons wordt ook altijd gelult. Je kan het herkennen aan van die sukkels die altijd over mensen lopen te zeiken, maar als die persoon erbij is dan zijn ze opeens wel aardig. Dan kan je er eigenlijk vanuit gaan dat wanneer jij er niet bij bent het ongetwijfeld ook over jou zou kunnen gaan. Misschien om het op zo'n manier te relativeren voor jezelf of zo.
Heeft het dan te maken met iets waar je geen invloed op hebt zoals je uiterlijk in de meeste gevallen of qua gedrag op de werkvloer waar zij benadeelt door worden?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:26 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ja ik heb inmiddels een heel boek vol met voorbeelden, haha. Mijn collega is hierover ook naar de leidinggevende gestapt, maar wilde er niets van weten..
Zeker, ik zit midden in een verhuizing en het geregel dat daarbij komt kijken. Ook is er sinds de klachten vanuit werk zijn ontstaan, flinke druk op mijn relatie gekomen. Ik reageer thuis veel af en ben vooral moe en over emotioneel. Dat laat na deze maanden ook wel echt zijn sporen achterquote:
Nee niet mijn uiterlijk, maar mijn gedrag en mijn zijn. Zij worden daar echter niet door benadeeld..quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:28 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Heeft het dan te maken met iets waar je geen invloed op hebt zoals je uiterlijk in de meeste gevallen of qua gedrag op de werkvloer waar zij benadeelt door worden?
Zeker, maar dit accepteren zij dus niet.. vandaar maandag gesprek met directeurquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik neem aan dat je je wel ziek hebt gemeld bij je werk vanwege de situatie?
Oke dus gewoon een soort van we mogen of liggen elkaar niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:35 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Nee niet mijn uiterlijk, maar mijn gedrag en mijn zijn. Zij worden daar echter niet door benadeeld..
Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. Ik vrees dat hij mijn verhaal niet echt gaat aanhoren, en uitgaat van het verhaal van mijn leidinggevende. Mocht het echt geen redelijk gesprek zijn zal ik hem afkappen. Ook vind ik dit gesprek raar voordat ik naar de bedrijfsarts ben geweest. Ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk delen, omdat ik bang ben dat alles tegen mij gebruikt gaat worden..quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:43 schreef Lienekien het volgende:
Er klopt al niks van dat je geen afspraak kreeg met de bedrijfsarts.
Er is niet goed met je klachten omgegaan. Daardoor zijn die alleen maar erger geworden. Je leidinggevende heeft flinke steken laten vallen. Je mag blij zijn dat je er binnenkort weggaat.
Wat zijn zelf je verwachtingen over het gesprek van maandag?
Heb ik ook zeker gedaan! Ik ben op de collega's afgestapt, maar het wordt dan glashard ontkent. Vervolgens gaat het onverminderd (en toenemend) door. Ik sta dus telkens voor een dichte deur. Ik heb gelukkig zwart op wit staan dat ik meermaals heb aangegeven fysieke klachten te hebben door de werksfeer, en meermaals gevraagd heb voor de bedrijfsarts. Collega's kennen elkaar alleen via werk. Mijn directe collega ga ik erg goed mee, en ervaart hetzelfde. Ook zij gaat het bedrijf binnenkort verlaten en dreigt de ziektewet in te gaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Oke dus gewoon een soort van we mogen of liggen elkaar niet.
Ja dat gaat niet opeens met lief doen en gesprekken verbeteren. Dan is het meer een all or nothing situation. Er geen doekjes om winden. Gewoon naar hun toe gaan en vragen wat het probleem is. Niet op een bedreigende toon, maar op een toon dat je het laat zien dat het je geen fuck uitmaakt en je er alleen maar bent om je geld te verdienen en ze het maar met je moeten doen en dat andere mensen misschien net zo kut al dan niet kutter zijn. Maar dan moet je helemaal je ego en zo uitschakelen. Maar als je nog in dienst bent en het salaris hebt om te overleven moet je ook bereid zijn dat als het niet lukt je ziek bent wegens psychologische omstandigheden. En documenteren en bewijs verzamelen mocht er ellende uitbreken. Hoe kennen deze collegas elkaar verder? Alleen via werk?
Zij waren van mening dat het onmogelijk was zo lang ziek te zijn, en dat ik zou liegen. (wat zeker niet het geval is).quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:51 schreef Farenji het volgende:
Dus sinds je 2 weken bent uitgevallen door griep roddelt men over je. Waarover dan? En waarom? Is er meer gebeurd behalve dat je je een tijdje ziekgemeld hebt?
Ik zou vragen wat de insteek is van het gesprek. En dan bekijken of je daar op dat moment mee wilt doorgaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:51 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. Ik vrees dat hij mijn verhaal niet echt gaat aanhoren, en uitgaat van het verhaal van mijn leidinggevende. Mocht het echt geen redelijk gesprek zijn zal ik hem afkappen. Ook vind ik dit gesprek raar voordat ik naar de bedrijfsarts ben geweest. Ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk delen, omdat ik bang ben dat alles tegen mij gebruikt gaat worden..
Hebben je collega's ook autisme en/of een ontwikkelingsachterstand?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:55 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Zij waren van mening dat het onmogelijk was zo lang ziek te zijn, en dat ik zou liegen. (wat zeker niet het geval is).
Bij terugkomst was er veel achterstallig administratief werk. Met mijn directe collega (waar ik goed mee omga) kortgesloten dat ik dit zou gaan oppakken. Vanuit daar zijn mensen gaan roddelen en scheef gaan kijken dat ik niet bij terugkomst alleen maar met de kinderen bezig ben geweest en niet het beste met hen voor zou hebben. Dit is hierna uit de hand gelopen en al mijn keuzes en gedrag liggen onder een onwijs vergrootglas. Als ik er een dag niet ben wordt direct bij de koffie besproken wat ik de dagen ervoor allemaal "fout" heb gedaan.
ja dat die baas niet ziet dat dit voor problemen gaat zorgen als je kleine groep werknemers ongelukkig met elkaar zijn. Je hebt het als werknemer wel goed in Nederland. Gewoon ziek melden of naar huis gaan. Als jouw werk opeens een paar dagen niet gedaan wordt begint de baas het misschien een beetje te begrijpen. Had die maar een ander vak moeten doen, je weet dat dit erbij hoort als je personeel hebt.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Arbeidsjurist in de arm nemen. Dreigen met een rechtszaak wegens mentale en fysieke schade toegebracht door de werkgever. Geld eisen.
Inderdaad gewoon ziek melden, niet meer met de baas over communiceren dan noodzakelijk, zoveel mogelijk uitmelken totdat er een gouden handdruk geboden wordtquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ja dat die baas niet ziet dat dit voor problemen gaat zorgen als je kleine groep werknemers ongelukkig met elkaar zijn. Je hebt het als werknemer wel goed in Nederland. Gewoon ziek melden of naar huis gaan. Als jouw werk opeens een paar dagen niet gedaan wordt begint de baas het misschien een beetje te begrijpen. Had die maar een ander vak moeten doen, je weet dat dit erbij hoort als je personeel hebt.
Ja iedereen vindt je een zeikerd tot je opeens ziek thuis zit. Dan opeens denken ze ja dit is kut opeens wordt er geen werk gedaan of moeten collega's jouw werk overnemen en hebben het dus extra kut en dan kan er opeens een hoop wel. Gewoon op je nummer staan, dat is jouw recht volgens de wet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon ziek melden, niet meer met de baas over communiceren dan noodzakelijk, zoveel mogelijk uitmelken totdat er een gouden handdruk geboden wordt
Ik had er laatst ook een gesprek over met iemand die opeens werd weggepest op zijn werk en die een ontslagvoorstel had gekregen. Die was ook al begonnen met solliciteren en wilde zijn auto al verkopen omdat hij bang was dat hij over een paar maanden geen inkomen meer zou hebben. Ik heb ook gezegd van gast even rustig, je hebt een vast contract, en als er te veel gepest wordt, dan ontstaan er mentale klachten en meld je je gewoon ziek. Dan komt de werkgever vanzelf met een beter voorstel.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:23 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja iedereen vindt je een zeikerd tot je opeens ziek thuis zit. Dan opeens denken ze ja dit is kut opeens wordt er geen werk gedaan of moeten collega's jouw werk overnemen en hebben het dus extra kut en dan kan er opeens een hoop wel. Gewoon op je nummer staan, dat is jouw recht volgens de wet.
Ik ook 2 jaar terug, opeens had ik kutwerk en vond ik het niks meer leuk. Toen overspannen paar maanden niks en nu is alles super chill en heb minder stress maar zelfde salaris en weten ze mij wel gelukkig te houden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik had er laatst ook een gesprek over met iemand die opeens werd weggepest op zijn werk en die een ontslagvoorstel had gekregen. Die was ook al begonnen met solliciteren en wilde zijn auto al verkopen omdat hij bang was dat hij over een paar maanden geen inkomen meer zou hebben. Ik heb ook gezegd van gast even rustig, je hebt een vast contract, en als er te veel gepest wordt, dan ontstaan er mentale klachten en meld je je gewoon ziek. Dan komt de werkgever vanzelf met een beter voorstel.
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou vragen wat de insteek is van het gesprek. En dan bekijken of je daar op dat moment mee wilt doorgaan.
Je had trouwens allang op eigen initiatief naar de bedrijfsarts gekund. Maar dat lijkt me nu een gepasseerd station.
Waarom zou je nog allerlei moeite moeten doen om in een verziekte sfeer nog door te werken, als je per 1 juli ergens anders een baan hebt? En waarom komen ze nu wel met zo’n gesprek op de proppen terwijl je je ontslag al hebt ingediend?
Bedenk je dat je op elk moment tijdens het gesprek kunt besluiten om het gesprek niet voort te zetten. Je bent niet verplicht om daar het achterste van je tong te laten zien. Als het gesprek niet in jouw belang is, zet er een punt achter.
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:00 schreef dop het volgende:
Het is volgens mij vrij simpel, een ziekmelding is geen werkweigering.
En of jij wel of niet geschikt bent om te werken is aan de arbo arts en niet aan je leidinggevende.
Lid van een vakbond? Daar al contact mee gehad?
Haha het zou mij niks verbazenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hebben je collega's ook autisme en/of een ontwikkelingsachterstand?
Wij hebben echt net een huis gekocht, dus helaas niet de middelen dat te kunnen betalenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Arbeidsjurist in de arm nemen. Dreigen met een rechtszaak wegens mentale en fysieke schade toegebracht door de werkgever. Geld eisen.
Fysieke schade?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Ook al heb je er voor nu niets aan, genoeg redenen om dat nu dan toch maar te regelenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!
Volgens mij is vastgelegd in de Arbowet dat je zelf contact mag zoeken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..
Je kunt altijd alsnog proberen of ze wat voor je kunnen betekenen. Ik heb vaker gehoord dat een vakbond wel wilde helpen ondanks dat iemand tot dan toe nog niet lid was.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!
Je hebt je ziek gemeld, is die directeur een dokter? Zo nee, dan moet het via de bedrijfarts lopen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:36 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Zeker, maar dit accepteren zij dus niet.. vandaar maandag gesprek met directeur
Een bedrijf met een verzuimafdeling daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit in Nederland?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..
Ja is in Nederland! Een groot zorgbedrijf.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een bedrijf met een verzuimafdeling daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit in Nederland?
Klopt, harde lesquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:12 schreef halfway het volgende:
en uitgelegd dat ik mij mentaal en fysiek ziek voelde door de situatie op de werkvloer.
Fout fout fout je hoeft helemaal niet te zeggen wat je hebt.
Je hebt geen arbeidsjurist nodig. Ook de vakbond niet overigens. Nog niet in elk geval.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:31 schreef lisa1807 het volgende:
Wij hebben echt net een huis gekocht, dus helaas niet de middelen dat te kunnen betalen
Hoe weet jij dat? Hoe kom JIJ aan die informatie?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
en haar verhaal bij de regiodirecteur gelegd hebben. Daar geeft zij aan dat zij mij oh zo goed geholpen heeft en vindt dat ik werk weiger en grenzen over ga.
Nee dat heb je niet, die zeg je af om 07:45 (of beter: laat je man bellen). Je bent ziek. Punt. Je hebt je ook ziek gemeld. Punt. Dat hebben ze maar te respecteren. Punt. Je wacht eerst op het spoed(!)consult van de bedrijfsarts. Punt.quote:Aanstaande maandag om 08:00 heb ik het gesprek met de regiodirecteur,
Strak plan dat je man mee gaatquote:mijn man gaat mee. Ik heb geen idee wat de insteek is van het gesprek, maar heb wel al mijn "bewijzen" verzameld
quote:
Ik denk niet dat in deze situatie 'geld' de grootste zorg is van TS. Gezondheid is niet te koop!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef TAmaru het volgende:
zoveel mogelijk uitmelken totdat er een gouden handdruk geboden wordt
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat wil TS in het bedrijfsleven dan gaan doen met een zorgachtergrond en -opleiding (en ook nog specifiek gericht op kinderen, begrijp ik)?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:47 schreef cosmosis het volgende:
Ik zou uit de zorg vertrekken, respect voor eenieder die het daarin vol houdt, maar het is echt meer een liefdadigheids baantje...Wil je beter verdienen, minder stress....Dan is het bedrijfsleven 100x relaxter...Kies voor jezelf
Dat geeft niet, goed dat je het hier postquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
Sorry voor mijn hele lap tekst, ik moest het echt even kwijt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |