Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou vragen wat de insteek is van het gesprek. En dan bekijken of je daar op dat moment mee wilt doorgaan.
Je had trouwens allang op eigen initiatief naar de bedrijfsarts gekund. Maar dat lijkt me nu een gepasseerd station.
Waarom zou je nog allerlei moeite moeten doen om in een verziekte sfeer nog door te werken, als je per 1 juli ergens anders een baan hebt? En waarom komen ze nu wel met zo’n gesprek op de proppen terwijl je je ontslag al hebt ingediend?
Bedenk je dat je op elk moment tijdens het gesprek kunt besluiten om het gesprek niet voort te zetten. Je bent niet verplicht om daar het achterste van je tong te laten zien. Als het gesprek niet in jouw belang is, zet er een punt achter.
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:00 schreef dop het volgende:
Het is volgens mij vrij simpel, een ziekmelding is geen werkweigering.
En of jij wel of niet geschikt bent om te werken is aan de arbo arts en niet aan je leidinggevende.
Lid van een vakbond? Daar al contact mee gehad?
Haha het zou mij niks verbazenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hebben je collega's ook autisme en/of een ontwikkelingsachterstand?
Wij hebben echt net een huis gekocht, dus helaas niet de middelen dat te kunnen betalenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Arbeidsjurist in de arm nemen. Dreigen met een rechtszaak wegens mentale en fysieke schade toegebracht door de werkgever. Geld eisen.
Fysieke schade?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Arbeidsjurist in de arm nemen. Dreigen met een rechtszaak wegens mentale en fysieke schade toegebracht door de werkgever. Geld eisen.
Ook al heb je er voor nu niets aan, genoeg redenen om dat nu dan toch maar te regelenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!
Volgens mij is vastgelegd in de Arbowet dat je zelf contact mag zoeken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..
Je kunt altijd alsnog proberen of ze wat voor je kunnen betekenen. Ik heb vaker gehoord dat een vakbond wel wilde helpen ondanks dat iemand tot dan toe nog niet lid was.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!
Je hebt je ziek gemeld, is die directeur een dokter? Zo nee, dan moet het via de bedrijfarts lopen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:36 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Zeker, maar dit accepteren zij dus niet.. vandaar maandag gesprek met directeur
Een bedrijf met een verzuimafdeling daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit in Nederland?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..
Ja is in Nederland! Een groot zorgbedrijf.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een bedrijf met een verzuimafdeling daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit in Nederland?
Klopt, harde lesquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:12 schreef halfway het volgende:
en uitgelegd dat ik mij mentaal en fysiek ziek voelde door de situatie op de werkvloer.
Fout fout fout je hoeft helemaal niet te zeggen wat je hebt.
Je hebt geen arbeidsjurist nodig. Ook de vakbond niet overigens. Nog niet in elk geval.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:31 schreef lisa1807 het volgende:
Wij hebben echt net een huis gekocht, dus helaas niet de middelen dat te kunnen betalen
Hoe weet jij dat? Hoe kom JIJ aan die informatie?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
en haar verhaal bij de regiodirecteur gelegd hebben. Daar geeft zij aan dat zij mij oh zo goed geholpen heeft en vindt dat ik werk weiger en grenzen over ga.
Nee dat heb je niet, die zeg je af om 07:45 (of beter: laat je man bellen). Je bent ziek. Punt. Je hebt je ook ziek gemeld. Punt. Dat hebben ze maar te respecteren. Punt. Je wacht eerst op het spoed(!)consult van de bedrijfsarts. Punt.quote:Aanstaande maandag om 08:00 heb ik het gesprek met de regiodirecteur,
Strak plan dat je man mee gaatquote:mijn man gaat mee. Ik heb geen idee wat de insteek is van het gesprek, maar heb wel al mijn "bewijzen" verzameld
quote:
Ik denk niet dat in deze situatie 'geld' de grootste zorg is van TS. Gezondheid is niet te koop!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef TAmaru het volgende:
zoveel mogelijk uitmelken totdat er een gouden handdruk geboden wordt
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat wil TS in het bedrijfsleven dan gaan doen met een zorgachtergrond en -opleiding (en ook nog specifiek gericht op kinderen, begrijp ik)?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:47 schreef cosmosis het volgende:
Ik zou uit de zorg vertrekken, respect voor eenieder die het daarin vol houdt, maar het is echt meer een liefdadigheids baantje...Wil je beter verdienen, minder stress....Dan is het bedrijfsleven 100x relaxter...Kies voor jezelf
Dat geeft niet, goed dat je het hier postquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
Sorry voor mijn hele lap tekst, ik moest het echt even kwijt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |