abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:46:15 #31
545 dop
:copyright: dop
pi_217587610
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:30 schreef lisa1807 het volgende:

[..]
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!
Ook al heb je er voor nu niets aan, genoeg redenen om dat nu dan toch maar te regelen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:48:21 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217587622
quote:

[..]
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..
Volgens mij is vastgelegd in de Arbowet dat je zelf contact mag zoeken.

Ik vermoed dat er wel meer niet volgens de regels is gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:49:46 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217587634
quote:

[..]
Helaas geen lid van, en daar baal ik onwijs van!
Je kunt altijd alsnog proberen of ze wat voor je kunnen betekenen. Ik heb vaker gehoord dat een vakbond wel wilde helpen ondanks dat iemand tot dan toe nog niet lid was.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:51:26 #34
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217587646
Al dat gedoe. Meld je gewoon ziek. En wanneer baas belt van wanneer kom je weer zeg je van ik wil eerst arbo arts. En dan arbo arts zeggen pesten op werk ik ben overspannen. En dan ontbreekt er een werknemer en moeten minder mensen dezelfde hoeveelheid werkt doen en dat is dan zwaar en moet de werkgever acteren. En als hij slim is snapt hij een ketting als zo sterk als de zwakste schakel. Dus wat schiet hij er mee op dat dit zo gebeurd? Vindt hij dat z'n bedrijf werkt en geld verdient belangrijker of vindt hij het belangrijker dat er een paar mongolen lopen te ouwehoeren? Fuck hun, alsof jij daar voor je fun zit. Jij zit daar om op de chillste manier geld te verdienen en fuck hun verder zij doen hetzelfde lijkt mij dus waarom is dom doen beter dan dat zij snappen blijkbaar niet hoe een bedrijf werkt en zorgen dat er extra werk is voor iedereen fuck hun
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217587762
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Fysieke schade?
Lichamelijk ziek voelen, langdurig.
Mja
pi_217587804
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:36 schreef lisa1807 het volgende:

[..]
Zeker, maar dit accepteren zij dus niet.. vandaar maandag gesprek met directeur
Je hebt je ziek gemeld, is die directeur een dokter? Zo nee, dan moet het via de bedrijfarts lopen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:08:59 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217587807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:03 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Lichamelijk ziek voelen, langdurig.
Dat lijkt mij geen schade.
pi_217588278
en uitgelegd dat ik mij mentaal en fysiek ziek voelde door de situatie op de werkvloer.

Fout fout fout je hoeft helemaal niet te zeggen wat je hebt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217588401
quote:

[..]
Ga ik zeker doen! Ik had op eigen initiatief de verzuimafdeling gemaild (wij mogen niet direct het contact leggen met de bedrijfsarts). Maar zij gaven aan dat ik eerst het gesprek aan moest gaan met mijn baas.. met tot nu toe dus dit als gevolg..
Een bedrijf met een verzuimafdeling daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit in Nederland?
pi_217588487
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een bedrijf met een verzuimafdeling daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit in Nederland?
Ja is in Nederland! Een groot zorgbedrijf.
pi_217588500
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:12 schreef halfway het volgende:
en uitgelegd dat ik mij mentaal en fysiek ziek voelde door de situatie op de werkvloer.

Fout fout fout je hoeft helemaal niet te zeggen wat je hebt.
Klopt, harde les :{
  vrijdag 9 mei 2025 @ 21:30:31 #42
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217589210
Gewoon ziek/overspannen thuis blijven tot einde dienstverband.

Wie doet je nog wat
pi_217589809
Ik mis HR ook een beetje in dit verhaal. Niet dat HR er altijd is voor de medewerker maar neem aan dat een adviseur aan jouw hand staat?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_217590361
Tip van Flip: zeg het gesprek van maandag af (omdat je je te ziek voelt). Wacht het consult van de bedrijfsarts af. Neem op als je werkgever of leidinggevende belt, maar ga niet in discussie.
pi_217590461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:31 schreef lisa1807 het volgende:
Wij hebben echt net een huis gekocht, dus helaas niet de middelen dat te kunnen betalen :(
Je hebt geen arbeidsjurist nodig. Ook de vakbond niet overigens. Nog niet in elk geval.

Maak een afspraak met je huisarts. Die gaat niet over de vraag of je wel of niet aan het werk kan, maar kan wel wat voor je betekenen op het gebied van je gezondheid. De BA vindt het ook leuk als je dat hebt gedaan. Ga bij de BA het conflict niet proberen te winnen (door te uitgebreid te gaan betogen dat het allemaal de schuld is van je collega's, de directie en je leidinggevenden), maar vertel gewoon eerlijk over je lichamelijke en psychische klachten.

Mocht je werkgever, leidinggevende of wie dan ook bellen: wees voorbereid en neem het gesprek op. Hoef je niets mee, maar als het zo heftig is als je schrijft, dan is het fijn om het achter de hand te hebben. Ga niet in discussie. Had ik al gezegd dat je niet in discussie moet gaan? Herhaal desnoods tot vervelends toe: "Ik voel me beroerd, ben niet in staat om te werken en ook niet om dit gesprek te voeren. Als het anders wordt, dan meld ik me."
  VIVA zaterdag 10 mei 2025 @ 00:47:22 #46
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217590480
Ik zou uit de zorg vertrekken, respect voor eenieder die het daarin vol houdt, maar het is echt meer een liefdadigheids baantje...Wil je beter verdienen, minder stress....Dan is het bedrijfsleven 100x relaxter...Kies voor jezelf
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217590484
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
en haar verhaal bij de regiodirecteur gelegd hebben. Daar geeft zij aan dat zij mij oh zo goed geholpen heeft en vindt dat ik werk weiger en grenzen over ga.
Hoe weet jij dat? Hoe kom JIJ aan die informatie?
quote:
Aanstaande maandag om 08:00 heb ik het gesprek met de regiodirecteur,
Nee dat heb je niet, die zeg je af om 07:45 (of beter: laat je man bellen). Je bent ziek. Punt. Je hebt je ook ziek gemeld. Punt. Dat hebben ze maar te respecteren. Punt. Je wacht eerst op het spoed(!)consult van de bedrijfsarts. Punt.
quote:
mijn man gaat mee. Ik heb geen idee wat de insteek is van het gesprek, maar heb wel al mijn "bewijzen" verzameld
Strak plan dat je man mee gaat ^O^ (áls je gaat) want ik neem aan dat je baas ook aan de andere kant van de tafel zal zitten om jou samen met de regiodirecteur klem te zetten.

En áls je gaat: verwacht geen constructief gesprek, op basis van gelijkwaardigheid (want de toon is al gezet door je baas) maar wees bedacht op manipulatie en intimidatie. Geef dan vooraf aan dat je er slechts bent om hun verhaal aan te horen, laat je niet verleiden tot een weerwoord, hou die 'bewijzen' in je zak (!) en antwoord steevast dat je "het in beraad zult houden, er over na wilt denken en er op een later moment (in elk geval na het consult bij de bedrijfsarts) op terug zult komen".

Dit vergt een ijzeren discipline en stalen zenuwen (en zal hun wellicht tot wanhoop drijven) maar HOU DAT VOL !

Vraag om een gespreksverslag.

Neem desnoods het gesprek op.

En inderdaad: als je er niet prettig bij voelt: sta op, beëindig het gesprek, trek je jas aan, verzoek ze hun standpunten en vragen op papier te zetten en vertrek. JIJ bepaalt je spanningsboog, niet zij!

Ik vraag me inderdaad wel af wat zo'n gesprek nog voor nut heeft als je per 1-7 toch al weg bent daar. Bovenstaand 'recept' is meer voor een vast dienstverband, als je als werknemer dreigt gepiepeld te worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 10-05-2025 01:07:55 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217590544
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Geld eisen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:18 schreef TAmaru het volgende:
zoveel mogelijk uitmelken totdat er een gouden handdruk geboden wordt
Ik denk niet dat in deze situatie 'geld' de grootste zorg is van TS. Gezondheid is niet te koop!
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217590558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 00:47 schreef cosmosis het volgende:
Ik zou uit de zorg vertrekken, respect voor eenieder die het daarin vol houdt, maar het is echt meer een liefdadigheids baantje...Wil je beter verdienen, minder stress....Dan is het bedrijfsleven 100x relaxter...Kies voor jezelf
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat wil TS in het bedrijfsleven dan gaan doen met een zorgachtergrond en -opleiding (en ook nog specifiek gericht op kinderen, begrijp ik)?

Bovendien heeft ze per 1-7 al een "functie elders".
.
pi_217590562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
Sorry voor mijn hele lap tekst, ik moest het echt even kwijt..
Dat geeft niet, goed dat je het hier post ^O^
.
pi_217591137
Eens met wat eerder geopperd is. Ga *niet* naar dat gesprek maandag. Daar heb jij niets te winnen.

Laat je man het maandagochtend afzeggen met de melding dat je nog steeds ziek bent, niet in staat bent om het gesprek te voeren en eerst het consult met de bedrijfsarts te willen afwachten voor er opnieuw een gesprek ingepland wordt. Dat recht heb je!

Het eind is al in zicht en jij hebt baat bij zoveel mogelijk rust. Iedere dag die je niet hoeft te werken en iedere inhoudelijke discussie die je niet hoeft te voeren is winst voor jou. Wacht eerst maar eens af hoe spoedig dat spoedconsult daadwerkelijk plaatsvindt en wat de bedrijfsarts van jouw medische situatie vindt. Bedenk ook dat een second opinion daarna ook nog een optie is.

En in de tussentijd: vraag via de huisarts om hulp zodat je voor jezelf deze situatie een plek kunt geven en niet onbewust meesleept in volgende banen.
pi_217591195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 00:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat? Hoe kom JIJ aan die informatie?
[..]
Nee dat heb je niet, die zeg je af om 07:45 (of beter: laat je man bellen). Je bent ziek. Punt. Je hebt je ook ziek gemeld. Punt. Dat hebben ze maar te respecteren. Punt. Je wacht eerst op het spoed(!)consult van de bedrijfsarts. Punt.
[..]
Strak plan dat je man mee gaat ^O^ (áls je gaat) want ik neem aan dat je baas ook aan de andere kant van de tafel zal zitten om jou samen met de regiodirecteur klem te zetten.

En áls je gaat: verwacht geen constructief gesprek, op basis van gelijkwaardigheid (want de toon is al gezet door je baas) maar wees bedacht op manipulatie en intimidatie. Geef dan vooraf aan dat je er slechts bent om hun verhaal aan te horen, laat je niet verleiden tot een weerwoord, hou die 'bewijzen' in je zak (!) en antwoord steevast dat je "het in beraad zult houden, er over na wilt denken en er op een later moment (in elk geval na het consult bij de bedrijfsarts) op terug zult komen".

Dit vergt een ijzeren discipline en stalen zenuwen (en zal hun wellicht tot wanhoop drijven) maar HOU DAT VOL !

Vraag om een gespreksverslag.

Neem desnoods het gesprek op.

En inderdaad: als je er niet prettig bij voelt: sta op, beëindig het gesprek, trek je jas aan, verzoek ze hun standpunten en vragen op papier te zetten en vertrek. JIJ bepaalt je spanningsboog, niet zij!

Ik vraag me inderdaad wel af wat zo'n gesprek nog voor nut heeft als je per 1-7 toch al weg bent daar. Bovenstaand 'recept' is meer voor een vast dienstverband, als je als werknemer dreigt gepiepeld te worden.
Mijn leidinggevende heeft dat alles op de mail gezet naar de regiodirecteur, met mij in de CC, daarom weet ik dat :).

Mocht mijn leidinggevende ook aan die tafel zitten, draai ik mij direct om!

Ik wil hen geen stokken geven om mee te slaan, maar ga daar inderdaad geen uitspraken doen, en verwijzen naar de afspraak met de bedrijfsarts. Als het te veel wordt stap ik direct op..
Ik vind het gesprek ook een heel apart iets. Voelt totaal niet helpend, maar onder druk zetten. Wellicht dat hij met iets van een vaststellingsovereenkomst aanzet. Maar die zal ik dan uiteraard niet ter plekke tekenen :)
pi_217591474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 00:47 schreef cosmosis het volgende:
Ik weet niet wat jij onder bedrijfsleven verstaat maar in mijn optiek is dat met zo'n slagveld als de zorg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217591630
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 08:11 schreef lisa1807 het volgende:

[..]
Ik wil hen geen stokken geven om mee te slaan, maar ga daar inderdaad geen uitspraken doen, en verwijzen naar de afspraak met de bedrijfsarts. Als het te veel wordt stap ik direct op..
Ik vind het gesprek ook een heel apart iets. Voelt totaal niet helpend, maar onder druk zetten.
Als je er (terecht) zo in staat, waarom zou je dan überhaupt naar dat gesprek gaan? Wat kan dat jou brengen?

Volgens mij heb je niets meer te zeggen dan dat je nog steeds ziek bent, een consult bij de bedrijfsarts wilt, en daarna graag in gesprek wilt. Dat kun jij of je man ook telefonisch doen. Scheelt jou weer kopzorgen en dan kun je morgen genieten van een welverdiende dag rust.

[ Bericht 15% gewijzigd door Wiedanwel op 10-05-2025 10:13:56 ]
pi_217592123
Heb je dit ook bij HR gemeld dat je baas 0 gehoor geeft aan je klachten en geroddel?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217592195
Volgens mij zijn er niet meer tips te geven dan je al in je topic op Tweakers en nu ook hier hebt gehad. Zoek verder ook vooral offline tijd op zonder digitale prikkels, was bij mij een belangrijke factor.
Too much is never enough!
  zaterdag 10 mei 2025 @ 11:06:35 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217592377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 08:11 schreef lisa1807 het volgende:

[..]
Mijn leidinggevende heeft dat alles op de mail gezet naar de regiodirecteur, met mij in de CC, daarom weet ik dat :).

Mocht mijn leidinggevende ook aan die tafel zitten, draai ik mij direct om!

Ik vind het gesprek ook een heel apart iets. Voelt totaal niet helpend, maar onder druk zetten. Wellicht dat hij met iets van een vaststellingsovereenkomst aanzet. Maar die zal ik dan uiteraard niet ter plekke tekenen :)
Hoezo een vaststellingsovereenkomst? Je hebt toch al ontslag genomen?
pi_217592553
TS komt wel als een Gen Z crybaby over die het allemaal iets te snel niet meer aankan en dan maar ziek thuis gaat zitten. Hoe ga je er voor zorgen dat bij je nieuwe baan niet hetzelfde gaat gebeuren?
pi_217592714
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef Jeroboam het volgende:
TS komt wel als een Gen Z crybaby over die het allemaal iets te snel niet meer aankan en dan maar ziek thuis gaat zitten. Hoe ga je er voor zorgen dat bij je nieuwe baan niet hetzelfde gaat gebeuren?
Ik snap wat je bedoelt, maar gezien ik niet de enige ben die hierdoor in de ziektewet zit, zegt dat zeker wat over de werkomstandigheden.. (overigens geen Gen Z-ers haha)
pi_217592722
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoezo een vaststellingsovereenkomst? Je hebt toch al ontslag genomen?
Ja klopt ik heb ontslag genomen.. ik weet ook niet of ze zo'n vaststellingsovereenkomst zouden bieden hoor, was meer een idee dat opkwam. Zij willen natuurlijk ook zsm van mij af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')