abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:04:25 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217584032
quote:
Minister Faber boos om nieuw uitje Friese asielzoekers, gaat met COA in gesprek

Minister Faber (Asiel en Migratie) is boos dat de jonge asielzoekers uit het Friese Sint Annaparochie alsnog op een uitje gaan tijdens de dorpskermis. "Ik ga hier zeker over in gesprek met het COA", zegt Faber bij aanvang van de ministerraad.

Vorig jaar ontstonden tijdens het dorpsfeest in Sint Annaparochie opstootjes tussen jongeren uit de omgeving en jonge asielzoekers. Om nieuwe onrust te voorkomen wilde het COA voor het jaarlijkse uitje op deze dag naar de Efteling gaan. Na kritiek van minister Faber, zette het COA daar een streep doorheen.

Nu staat er een ander uitje op de planning, wat precies is niet bekend. Maar ook daar is Faber dus niet blij mee. "Wat mij betreft gaan de raddraaiers zo snel mogelijk het land uit", vindt de minister. "Het zegt iets over deze groep dat men deze jongeren een dergelijk risico vindt, dat men hen preventief naar de Efteling wil sturen."

'Schandalig'
Burgemeester André van de Nadort van de gemeente Waadhoeke, waar Sint Annaparochie onder valt, vindt het "schandalig" dat minister Faber zich heeft bemoeid met het uitstapje. "Een minister die haar eigen beleid onderuit schoffelt. Het is gewoon beleid waar zij verantwoordelijk voor is, wat gewoon in de wet staat: dat er naast opvang ook ruimte is voor ontspanning van de jonge asielzoekers."

Volgens Van de Nadort maakt de minister het werk voor medewerkers van het COA erg moeilijk. "Als zij via X haar eigen medewerkers voor de bus gooit, die gewoon haar beleid uitvoeren, dan is dat schandalig. Het geld is geen probleem. Het is de minister die er dwars doorheen fietst."

Minister Faber haalt op haar beurt weer hard uit naar de burgemeester: "Een burgemeester die dergelijke dingen zegt staat heel ver weg van zijn eigen burgers".

https://nos.nl/artikel/25(...)t-met-coa-in-gesprek
-----------------------------

Manmanman wat een niveautje weer hoor van Faber :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217584044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Sja, als ze daadwerkelijk wat aan de asielinstroom gaat doen verliest de PVV haar bestaansrecht, dus maakt ze maar een hoop kabaal over een non-issue.
pi_217584061
Echt te triest voor woorden dit :') Dat mens begrijpt er niks van en loopt de boel alleen maar op scherp te zetten voor niks.

Onder deze streep mogen de rancuneuze sneuneuzen zich melden die het helemaal top vinden wat Faber hier doet:
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:10:34 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217584072
Ga die wet eens invoeren ipv clowntje spelen Marjolijn.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:12:46 #6
3542 Gia
User under construction
pi_217584089
Lagen die opstootjes aan de asielzoekers? Of zochten dorpsgenoten ruzie met de asielzoekers waardoor er relletjes ontstonden? Als het aan de dorpsgenoten ligt, dan vind ik zo'n uitstapje een goede oplossing. Maar als het aan de asielzoekers ligt, ga je fout gedrag niet belonen met een leuk uitje.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:12:55 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217584090
Toch wel fijn dat ze zo'n riant salaris krijgt om zich hiermee bezig te houden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:15:16 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584102
Zou ze zich niet eens met belangrijkere zaken bezig moeten houden?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217584104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:06 schreef Shotty het volgende:
dus maakt ze maar een hoop kabaal over een non-issue
Jij vindt het normaal dat wangedrag beloont wordt?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:15:51 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217584105
quote:
"Wat mij betreft gaan de raddraaiers zo snel mogelijk het land uit", vindt de minister.
Nou regel dat dan, mens. Daar ben je minister voor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:16:11 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217584108
quote:
"Een minister die haar eigen beleid onderuit schoffelt. Het is gewoon beleid waar zij verantwoordelijk voor is, wat gewoon in de wet staat: dat er naast opvang ook ruimte is voor ontspanning van de jonge asielzoekers."
Dat betekent niet dat je uitstapjes moet organiseren omdat ze anders kermisbezoekers neersteken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217584125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

quote:
Vorig jaar ontstonden tijdens het dorpsfeest in Sint Annaparochie opstootjes tussen jongeren uit de omgeving en jonge asielzoekers. Om nieuwe onrust te voorkomen wilde het COA voor het jaarlijkse uitje op deze dag naar de Efteling gaan.
Steekpartij en geslagen met kettingslot. :')

https://www.omropfryslan.(...)al-langer-spanningen
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:19:43 #13
pi_217584129
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:15 schreef Caland het volgende:
Zou ze zich niet eens met belangrijkere zaken bezig moeten houden?
Wangedrag van minderjarige asielzoekers is wel degelijk belangrijk, het heeft grote impact op de buurt. Het feit dat ze een dagje uit krijgen omdat ze anders de kermis verpesten is daar een voorbeeld van. Alleen moet Faber eens beseffen dat zij de minister op die post is en beleid gaan voeren in plaats van als een boze burger op X te gaan klagen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:21:22 #14
pi_217584139
quote:

[..]
Sja, als ze daadwerkelijk wat aan de asielinstroom gaat doen verliest de PVV haar bestaansrecht, dus maakt ze maar een hoop kabaal over een non-issue.
Zelf als de instroom vandaag volledig stopgezet zou worden, duurt het denk ik nog best lang voordat de overlast ten gevolge van immigratie verdwenen is.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:21:39 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217584145
Fabertopic! Eindelijk weer.
pi_217584147
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:12 schreef Gia het volgende:
Lagen die opstootjes aan de asielzoekers? Of zochten dorpsgenoten ruzie met de asielzoekers waardoor er relletjes ontstonden? Als het aan de dorpsgenoten ligt, dan vind ik zo'n uitstapje een goede oplossing. Maar als het aan de asielzoekers ligt, ga je fout gedrag niet belonen met een leuk uitje.
Jonde meiden worden aangevallen.
Beveiligers op lijnbussen wegen wangedrag.
Steekpartijen.

https://www.omropfryslan.(...)hie-het-geeft-onrust
pi_217584176
quote:
Wie zegt dat het om dezelfde asielzoekers gaat als vorig jaar? Als ik al dat pvv volk moet geloven krijgen al die asielzoekers zonder wachttijd allemaal een gemeubileerde woning dus dat zal allemaal allang doorgestroomd zijn natuurlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:25:46 #18
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217584177
Faber is een minister voor spek en bonen, laat de rest van bestuurlijk Nederland haar ook zo behandelen en verder links laten liggen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:25:51 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217584178
Ik kan me eigenlijk geen incompetentere minister in het verleden voor de geest halen.
Het is een enorme grap dat ze nog steeds op die post zit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:25:56 #20
3542 Gia
User under construction
pi_217584180
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Wangedrag van minderjarige asielzoekers is wel degelijk belangrijk, het heeft grote impact op de buurt. Het feit dat ze een dagje uit krijgen omdat ze anders de kermis verpesten is daar een voorbeeld van. Alleen moet Faber eens beseffen dat zij de minister op die post is en beleid gaan voeren in plaats van als een boze burger op X te gaan klagen.
Maar misschien zijn het niet de asielzoekers die de kermis verpesten, maar het feit dat hun aanwezigheid niet getolereerd wordt door de dorpsjeugd. Actie - reactie.
En dan vind ik het wel beter dat er voor de asielzoekers een alternatieve dagbesteding wordt gevonden.
pi_217584200
Politiek willen bedrijven via twitter is ook wel aardig kansloos trouwens. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:31:39 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217584226
Marjolein Faber is zowat het treurigste wat Nederland te bieden heeft.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:33:22 #23
pi_217584240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar misschien zijn het niet de asielzoekers die de kermis verpesten, maar het feit dat hun aanwezigheid niet getolereerd wordt door de dorpsjeugd. Actie - reactie.
En dan vind ik het wel beter dat er voor de asielzoekers een alternatieve dagbesteding wordt gevonden.
quote:
De politie pakt na het incident drie personen op: een 27-jarige man en twee minderjarigen. Ze zijn bewoners van het asielzoekerscentrum in Sint Annaparochie.
Bron

Er wordt natuurlijk nergens vermeld wie er gestoken en met een ketting geslagen heeft, maar ik heb wel een vermoeden.
pi_217584252
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:21 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jonde meiden worden aangevallen.
Beveiligers op lijnbussen wegen wangedrag.
Steekpartijen.

https://www.omropfryslan.(...)hie-het-geeft-onrust
Dan is de vraag terecht waarom wangedrag beloond moet worden met uitjes van gemeenschapsgeld.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:37:43 #25
3542 Gia
User under construction
pi_217584277
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dan is de vraag terecht waarom wangedrag beloond moet worden met uitjes van gemeenschapsgeld.
Dat vind ik ook. Als het echt wangedrag was vanuit de asielzoekers, dan houd je ze maar gewoon binnen tijdens die dorpsfeesten.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:40:35 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_217584295
Faber hoeft ook helemaal geen beleid te maken. Totaal geen vereiste voor de PVV-stemmer. Dus dan kun je je hier mee bezig houden. Het zwakzinnige voetvolk vind het toch wel prima. Roepen een keer dat ze tegengewerkt wordt en een keer linkse tranen en dat werkt net zo prima als echt beleid.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217584313
quote:

[..]
Is er geen ander vertier te vinden dan? Waarom speciaal naar de Efteling wat 250KM reizen is en ook niet bekend staat vanwege de lage prijzen.
Er zijn genoeg Nederlanders die moeten sparen om hun kinderen te kunnen verblijden met een dagje Efteling.
pi_217584323
Ik vind dit soort ding Motie van Wantrouwen-waardig (minister blijkt maar weer eens ongeschikt te zijn).

Maar uit interesse zat ik eens te googlen wat er nog meer voor moties mogelijk zijn (naast Wantrouwen). Toen vond ik de Motie van Treurnis. Ja, ik weet dat ie anders bedoeld wordt ('we betreuren wat er is gebeurd'), maar qua naam is een Motie van Treurnis toch wel zeer toepasselijk op Faber :D
pi_217584324
quote:
Maar als ze niets aan de instroom van asielzoekers doet, dan verliest de PVV ook haar bestaansrecht. Dan stappen de kiezers die zo graag de instroom van asielzoekers willen beperken, over naar een andere partij die op dat punt wel wil leveren. Of ze blijven bij de volgende verkiezingen thuis.

Maar misschien heeft de PVV wel gewoon veel kiezers die vooral graag klagen over de grote instroom van asielzoekers, maar er eigenlijk ook niets aan wil doen. Die blijven dan PVV stemmen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:46:33 #30
3542 Gia
User under construction
pi_217584326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:43 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Is er geen ander vertier te vinden dan? Waarom speciaal naar de Efteling wat 250KM reizen is en ook niet bekend staat vanwege de lage prijzen.
Er zijn genoeg Nederlanders die moeten sparen om hun kinderen te kunnen verblijden met een dagje Efteling.
Vind ik ook, hoor. Maar schijnbaar hebben ze een alternatief, maar ook dat mag niet van Faber. Heeft ze liever dat die jongeren toch naar die kermis gaan?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:48:02 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584334
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:43 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Inderdaad, je kan met die jongens ook prima naar een kermis in de buurt gaan ofzo
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:48:48 #32
3542 Gia
User under construction
pi_217584341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar als ze niets aan de instroom van asielzoekers doet, dan verliest de PVV ook haar bestaansrecht. Dan stappen de kiezers die zo graag de instroom van asielzoekers willen beperken, over naar een andere partij die op dat punt wel wil leveren. Of ze blijven bij de volgende verkiezingen thuis.

Maar misschien heeft de PVV wel gewoon veel kiezers die vooral graag klagen over de grote instroom van asielzoekers, maar er eigenlijk ook niets aan wil doen. Die blijven dan PVV stemmen.
Alsof de PVV dit alleen voor elkaar kan krijgen! Ze wilden een noodwet, maar dat werd met alle macht tegen gehouden.

Maar misschien helpt het al wel als Duitsland veel strenger wordt de grens hermetisch sluit. Dan kunnen ze alleen nog via Frankrijk en Belgie naar Nederland komen.
pi_217584359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Jij vindt het normaal om een groep te straffen voor iets wat zij wellicht niet eens gedaan hebben?

Jij hebt geen flauw idee of degenen die naar dat uitje gaan, ook daadwerkelijk betrokken waren bij dat gedoe van enige tijd terug. Maar je wil ze wel straffen. Lekker figuur ben jij dan zeg :{
pi_217584362
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Alsof de PVV dit alleen voor elkaar kan krijgen! Ze wilden een noodwet, maar dat werd met alle macht tegen gehouden.

Maar misschien helpt het al wel als Duitsland veel strenger wordt de grens hermetisch sluit. Dan kunnen ze alleen nog via Frankrijk en Belgie naar Nederland komen.
Heeft dit kabinet geen meerderheid dan?
pi_217584369
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Vind ik ook, hoor. Maar schijnbaar hebben ze een alternatief, maar ook dat mag niet van Faber. Heeft ze liever dat die jongeren toch naar die kermis gaan?
Ja, ze wil heel graag de strenge minister uithangen en daar is niks mis mee maar voorlopig werpt het weinig vruchten af en blijven omwonenden van de asielzoekerscentra in de ellende zitten.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:54:27 #36
3542 Gia
User under construction
pi_217584371
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heeft dit kabinet geen meerderheid dan?
Je weet dat het kabinet meer is dan alleen PVV?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:55:49 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217584385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Jij vindt het normaal om een groep te straffen voor iets wat zij wellicht niet eens gedaan hebben?

Jij hebt geen flauw idee of degenen die naar dat uitje gaan, ook daadwerkelijk betrokken waren bij dat gedoe van enige tijd terug. Maar je wil ze wel straffen. Lekker figuur ben jij dan zeg :{
Straffen?

Hoezo straffen?

Ze worden niet beloond, da’s iets heel anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:56:30 #38
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217584392
quote:

[..]

Faber is dusdanig incompetent en kan niet met dragende motivatie beargumenteren waarom een noodwet nodig is. Waarom is dat het probleem van de andere partijen?

Een spoedwet had overigens in de eerste 2 weken van de nieuwe regering erdoorheen gekund. _O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217584406
quote:
alsof die zelfde asielzoekers nu nog steeds daar verblijven om mee gaan.....
pi_217584416
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Je weet dat het kabinet meer is dan alleen PVV?
Wacht ff ik dacht dat Geert het altijd over 'Nederland', 'het volk', en 'wij' heeft als ie weer loopt te stoken. Ga je me nu vertellen dat niet heel Nederland uit rancuneuze racisten bestaat en er ook andere partijen in het kabinet zitten die een mening hebben over asielbeleid?
What Would Goku Do
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:59:44 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584421
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Faber is dusdanig incompetent en kan niet met dragende motivatie beargumenteren waarom een noodwet nodig is. Waarom is dat het probleem van de andere partijen?

Een spoedwet had overigens in de eerste 2 weken van de nieuwe regering erdoorheen gekund. _O-
Ligt gewoon aan de LiNkSe D666 rEcHtErS
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217584428
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
alsof die zelfde asielzoekers nu nog steeds daar verblijven om mee gaan.....
Dit inderdaad. Je weet niet precies wat er gebeurd is, je weet niet eens of de asielzoekers die betrokken waren er nog zijn, maar oh hemeltje lief het zal toch niet gebeuren dat andere mensen dan jij naar de Efteling kunnen :(

Die mensen zitten met heel veel plezier zich de tering te vervelen in een kapot saai AZC vanwege wanbeleid door de regering, waarom zouden ze een verzetje nodig hebben? Is dat wat een PVV'er ongeveer denkt? :')
What Would Goku Do
pi_217584430
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Straffen?

Hoezo straffen?

Ze worden niet beloond, da’s iets heel anders.
Jij je zin, dan noem je het 'niet belonen'. Maar de reactie blijft nog steeds staan, waar jij verder ook geen antwoord op geeft.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:03:42 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217584441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Jij je zin, dan noem je het 'niet belonen'. Maar de reactie blijft nog steeds staan, waar jij verder ook geen antwoord op geeft.
Klopt, als ze er niks mee te maken hebben, dan hebben ze er niks mee te maken. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217584447
quote:

[..]
Nou, dat uitje zou anders op een andere dag toch wel plaats vinden dus is het nu niet belonen maar juist korten op leuke dingen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217584450
Woest. Ziedend.
pi_217584454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:01 schreef viagraap het volgende:

Die mensen zitten met heel veel plezier zich de tering te vervelen in een kapot saai AZC vanwege wanbeleid door de regering, waarom zouden ze een verzetje nodig hebben? Is dat wat een PVV'er ongeveer denkt? :')
Ja, want het ultieme voorbeeld van de arme, rokende, alleenstaande buurvrouw X met 3 kinderen, 6 honden en een konijn plus een minimale bijstandsuitkering zonder alimentatie kan het ook niet betalen, dus waarom zou de rest dat dan wel mogen?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:06:59 #48
37887 Dauthi
Progressive
pi_217584459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
Ik kan me eigenlijk geen incompetentere minister in het verleden voor de geest halen.
Misschien moet je dan iets beter nadenken.
Vrijwel alle ministers van defensie en justitie in de afgelopen 25 jaar komen al direct voor de geest.
Om over alle ministerschappen van Kaag en De Jonge nog maar te zwijgen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_217584462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Klopt, als ze er niks mee te maken hebben, dan hebben ze er niks mee te maken. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden.
Waarom begin je dan zelf over straffen in deze context? Het is net of je maar wat lult.

Edit: dat was jij niet sorry
What Would Goku Do
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:08:54 #50
37887 Dauthi
Progressive
pi_217584471
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Je weet niet precies wat er gebeurd is, je weet niet eens of de asielzoekers die betrokken waren er nog zijn, maar oh hemeltje lief het zal toch niet gebeuren dat andere mensen dan jij naar de Efteling kunnen :(

Vervelen? Tijd zat om de taal te leren, te integreren en onderwijs te volgen.

Daarbij is het strand een uurtje lopen, ga maar lekker uitwaaien.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_217584473
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:08 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Vervelen? Tijd zat om de taal te leren, te integreren en onderwijs te volgen.

Daarbij is het strand een uurtje lopen, ga maar lekker uitwaaien.
Ga jij eens proberen te integreren in een AZC :')
What Would Goku Do
pi_217584476
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:05 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Woest. Ziedend.
WITHEET
pi_217584513
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Inderdaad, je kan met die jongens ook prima naar een kermis in de buurt gaan ofzo
Misschien vinden ze dat wel te min en worden ze daarom vervelend.
pi_217584525
quote:

[..]
De mensen die zich vorig jaar misdragen hebben zitten hier echt niet meer, dus dat is een beetje een moot point. Verder vind ik dat er belangrijkere zaken zijn waar een minister zich mee kan bemoeien.
pi_217584571
quote:

[..]

Ik zie een wat onhandige minister, maar wel een minister die ten minste iets uitstraalt dat ze iets voor elkaar wil krijgen. Daarbij stuit ze keer op keer op veel ambtelijke weerstand. De vorige ministers van de VVD deden echt helemaal niks.
Ze zal trouwens flink aan de slag moeten gezien de maatregelen waar Duitsland nu mee komt, anders krijg je het waterbed-effect.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:30:26 #56
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584578
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik zie een wat onhandige minister, maar wel een minister die ten minste iets uitstraalt dat ze iets voor elkaar wil krijgen.
_O-

‘Ze straalt het in ieder geval uit’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217584581
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:30 schreef Caland het volgende:

[..]
_O-

‘Ze straalt het in ieder geval uit’
Dat ze echt iets wil doen? Ja.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:33:43 #58
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat ze echt iets wil doen? Ja.
Nou, ze is bezig met speldjes en groepsuitjes

Wat een daadkracht
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217584611
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat een daadkracht
Ze is met veel dingen bezig maar stuit ook op ambtelijke tegenwerking. Het belonen van wangedrag zorgt voor erosie van het draagvlak in de samenleving. Logisch dat je dat dus oppakt.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:37:12 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584618
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ze is met veel dingen bezig maar stuit ook op ambtelijke tegenwerking.
Ah, ja. Het ligt weer aan anderen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217584627
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Ah, ja. Het ligt weer aan anderen
Ambtelijke tegenwerking. Klopt.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:42:23 #62
319979 Fok-it
All is well
pi_217584656
quote:

[..]
Ik zie een wat onhandige minister, maar wel een minister die ten minste iets uitstraalt dat ze iets voor elkaar wil krijgen.
_O- _O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:42:41 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217584659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Welke ambtelijke tegenwerking precies? Ben heel benieuwd
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217584682
quote:

[..]
Ik zie een wat onhandige minister, maar wel een minister die ten minste iets uitstraalt dat ze iets voor elkaar wil krijgen. Daarbij stuit ze keer op keer op veel ambtelijke weerstand. De vorige ministers van de VVD deden echt helemaal niks.
Ze zal trouwens flink aan de slag moeten gezien de maatregelen waar Duitsland nu mee komt, anders krijg je het waterbed-effect.
Klopt, want in de vorige kabinetten waren er ook geen ministers van Asiel en Migratie. Wel een staatssecretaris en uit eigen ervaring weet ik dat hij ( Eric van der Burg ) aldaar behoorlijk populair was. Vooral omdat hij meedacht met zijn medewerkers in plaats van alleen van zijn eigen ideeën uitging. Hij kon namelijk wél samenwerken, in tegenstelling tot de huidige minister.

Eigen ideeën kunnen prima zijn, maar als niemand met je wil samenwerken kom je alsnog nergens.
pi_217584693
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welke ambtelijke tegenwerking precies? Ben heel benieuwd.
Ik gok erop dat er nu een link komt naar een bericht over de medewerkers van de COA die wél hun vrijwilligers steunen die een lintje kregen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:46:54 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217584698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ja en wetten waar ze zich aan moet houden enzo, ook al zo vervelend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:50:32 #67
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217584726
Faber heeft gewoon gelijk. De kans dat deze 'asielzoekers' over een paar maanden/jaren een enkelband dragen of in ieder geval een negatieve bijdrage levert aan de Nederlandse maatschappij is 110%.

Het land uit, per direct. Niemand wil meer Culturele Verrijking, echt helemaal niemand (op een paar slavreters uit de Randstad na dan).

Go Faber! Rook die rotzooi helemaal uit totdat er niemand meer naar Nederland wil komen ^O^
Le Diable
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:50:52 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217584731
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik gok erop dat er nu een link komt naar een bericht over de medewerkers van de COA die wél hun vrijwilligers steunen die een lintje kregen.
Zou zomaar kunnen :D
Ben zoals gezegd heel benieuwd
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:51:36 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217584738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:50 schreef SemperLibertas het volgende:
Faber heeft gewoon gelijk. De kans dat deze 'asielzoekers' over een paar maanden/jaren een enkelband dragen of in ieder geval een negatieve bijdrage levert aan de Nederlandse maatschappij is 110%.

Het land uit, per direct. Niemand wil meer Culturele Verrijking, echt helemaal niemand (op een paar slavreters uit de Randstad na dan).

Go Faber! Rook die rotzooi helemaal uit totdat er niemand meer naar Nederland wil komen ^O^
Gast, het gaat over een uitje. Niet over uitzetting :P
pi_217584767
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Eric van der Burg; wat een miskleun was dat. Misschien moet Faber ook maar gaan huilen als het een beetje tegen zit.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217584794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:55 schreef mackinac het volgende:

[..]
Eric van der Burg; wat een miskleun was dat. Misschien moet Faber ook maar gaan huilen als het een beetje tegen zit.
Wauw, goede onderbouwing. Verder nog wat interessants te melden voor de bühne?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:59:46 #72
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_217584796
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:25 schreef Harvest89 het volgende:
Dit hele kabinet is een enorme grap.
Tics van je petten.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:01:02 #73
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217584805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ze is met veel dingen bezig maar stuit ook op ambtelijke tegenwerking. Het belonen van wangedrag zorgt voor erosie van het draagvlak in de samenleving. Logisch dat je dat dus oppakt.
pi_217584814
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:19 schreef Shotty het volgende:
De mensen die zich vorig jaar misdragen hebben zitten hier echt niet meer, dus dat is een beetje een moot point.
Bron?
pi_217584822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Iets met een klok en een klepel... :')

Op welke manier worden ze gestraft dan?
pi_217584867
Faber is zo dom bezig met dit soort achterhoedegevechten.

Zorg nou maar gewoon dat er wetgeving komt die het leven van al die nep-vluchtelingen zo zuur mogelijk maakt. Dan gaan ze wel ergens anders heen.
pi_217584880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:03 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Iets met een klok en een klepel... :')
Wees eens duidelijk; waar doel jij nou precies op?
quote:
Op welke manier worden ze gestraft dan?
Door activiteiten te verbieden wat ze wel mogen hebben volgens het beleid. Geen idee hoe jij het wil noemen, maar ik noem dat 'straffen' (en niet 'niet belonen').
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:25:10 #78
37887 Dauthi
Progressive
pi_217585009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:09 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ga jij eens proberen te integreren in een AZC :')
Ik ben al in 4 verschillende landen geïntegreerd. :W
pi_217585038
quote:

[..]
Klopt, want in de vorige kabinetten waren er ook geen ministers van Asiel en Migratie. Wel een staatssecretaris en uit eigen ervaring weet ik dat hij ( Eric van der Burg ) aldaar behoorlijk populair was. Vooral omdat hij meedacht met zijn medewerkers in plaats van alleen van zijn eigen ideeën uitging. Hij kon namelijk wél samenwerken, in tegenstelling tot de huidige minister.

Eigen ideeën kunnen prima zijn, maar als niemand met je wil samenwerken kom je alsnog nergens.
Welke staatsrechtelijke doctrine is dit van?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217585054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Welke staatsrechtelijke doctrine is dit van?
Waar heb jij het nou weer over?
pi_217585085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over?
Dat een minister met een democratisch mandaat zou moeten meedenken met mensen die zoveel mogelijk nieuwe Nederlanders willen.
pi_217585119
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat een minister met een democratisch mandaat zou moeten meedenken met mensen die zoveel mogelijk nieuwe Nederlanders willen.
Als dat is wat jij er uit haalt, dan zijn we per direct al klaar met discussiëren hierover.
pi_217585141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:02 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Bron?
Omdat je het zo vriendelijk vraagt.

https://lc.nl/friesland/w(...)op-azc-29043455.html
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:45:44 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217585195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:50 schreef SemperLibertas het volgende:

Dit dus!!! En maar die Faber affakkelen stelletje kleuters. Ga er zelf eens zitten en kijken hoe je het vanaf brengt.

Lekker signaal ook dit naar al die geluk zoekende messentrekkers - die krijgen gratis uitjes als ze de boel hier lopen te verstieren
"Hoka Hey!"
pi_217585202
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:45 schreef matspontius het volgende:
Lekker signaal ook dit naar al de geluk zoekende messentrekkers - die krijgen gratis uitjes als ze de boel hier lopen te verstieren
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:39 schreef Shotty het volgende:

[..]
Omdat je het zo vriendelijk vraagt.

https://lc.nl/friesland/w(...)op-azc-29043455.html
pi_217585225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:25 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ik ben al in 4 verschillende landen geïntegreerd. :W
Zat je in een AZC?
What Would Goku Do
pi_217585233
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:45 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit dus!!! En maar die Faber affakkelen stelletje kleuters. Ga er zelf eens zitten en kijken hoe je het vanaf brengt.

Lekker signaal ook dit naar al die geluk zoekende messentrekkers - die krijgen gratis uitjes als ze de boel hier lopen te verstieren
Is dat nou vaker moeilijk voor je, oorzaak-gevolg relaties?
What Would Goku Do
pi_217585296
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kun je niet een keer oplazeren met dat pedante gedrag dat je richting anderen op dit forum laat zien?
-
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:57:26 #89
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217585309
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:40 schreef Fok-it het volgende:
Faber hoeft ook helemaal geen beleid te maken. Totaal geen vereiste voor de PVV-stemmer. Dus dan kun je je hier mee bezig houden. Het zwakzinnige voetvolk vind het toch wel prima. Roepen een keer dat ze tegengewerkt wordt en een keer linkse tranen en dat werkt net zo prima als echt beleid.
"Ik ben beleid", ik hoor het haar nog zeggen.
pi_217585360
Dit ligt we ook wel behoorlijk aan hoe het geframed wordt in de media. Het is ergens ook wel absurd dat deze uitjes worden ingepland om er voor te zorgen dat deze asielzoekers niet ergens anders herrie gaan lopen veroorzaken, maar dat gedrag is ook wel ergens te verklaren. Vooral jonge mannen hebben gewoon veel fysieke beweging nodig om zich te kunnen uitten, dit blijkt uit tal van onderzoeken.

Ik keur het niet goed, en ze mogen ook echt wel flink te horen krijgen dat hun gedrag niet deugt, maar het is wel te verklaren.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 15:18:01 #91
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217585509
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:02 schreef Nexum het volgende:
Dit ligt we ook wel behoorlijk aan hoe het geframed wordt in de media. Het is ergens ook wel absurd dat deze uitjes worden ingepland om er voor te zorgen dat deze asielzoekers niet ergens anders herrie gaan lopen veroorzaken, maar dat gedrag is ook wel ergens te verklaren. Vooral jonge mannen hebben gewoon veel fysieke beweging nodig om zich te kunnen uitten, dit blijkt uit tal van onderzoeken.

Ik keur het niet goed, en ze mogen ook echt wel flink te horen krijgen dat hun gedrag niet deugt, maar het is wel te verklaren.
Hou maar op. AZC's hebben over het algemeen betere sportfaciliteiten dan menig sportvereniging.
pi_217585699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Hou maar op. AZC's hebben over het algemeen betere sportfaciliteiten dan menig sportvereniging.
Als je doelt op dat er meer verschillende activiteiten georganiseerd worden,dan absoluut. Voetbaltoernooitjes, jeu de boules, bootcamps, etc.

Echter wordt daar vaak een veld van een sportvereniging voor gebruikt. Dus hoe je er bij komt dat ze betere faciliteiten hebben: geen idee waar je dat vandaan haalt.
pi_217585780
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Als dat is wat jij er uit haalt, dan zijn we per direct al klaar met discussiëren hierover.
Het lijkt mij duidelijk dat het hier niet de onmiskenbare persoonlijk charme van Van der Burg is die hier het verschil maakt, maar dat Faber beleid voert dat ambtenaren en veel burgemeesters niet willen.
pi_217585909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
maar dat Faber beleid voert dat ambtenaren en veel burgemeesters niet willen.
Ja, maar Faber doet dan ook geen enkele moeite om te begrijpen waarom al die uitvoerende mensen haar 'beleid' onuitvoerbaar of minimaal zeer onwenselijk achten.

Ze gaat dus leiding geven aan mensen die al jaren in die richting werken en dus heel veel ervaring hebben. Dan kan ze het er wel niet mee eens zijn maar een alternatief bied ze ook niet. Ze is dan wel beleid maar geeft daar kennelijk niets van weg. Gebrek aan werkbaar beleid dus.

Duidelijk geval van de hele wereld is gek maar ik niet.
pi_217585987
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:49 schreef 215 het volgende:

[..]
Ja, maar Faber doet dan ook geen enkele moeite om te begrijpen waarom al die uitvoerende mensen haar 'beleid' onuitvoerbaar of minimaal zeer onwenselijk achten.

Ze gaat dus leiding geven aan mensen die al jaren in die richting werken en dus heel veel ervaring hebben. Dan kan ze het er wel niet mee eens zijn maar een alternatief bied ze ook niet. Ze is dan wel beleid maar geeft daar kennelijk niets van weg. Gebrek aan werkbaar beleid dus.

Duidelijk geval van de hele wereld is gek maar ik niet.
Ambtenaren moeten gewoon een nieuwe politieke koers kunnen volgen. Wat zij daar zelf van vinden mag er niet toe doen.
pi_217585999
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:09 schreef RotatoR het volgende:
Faber is zo dom bezig met dit soort achterhoedegevechten.

Zorg nou maar gewoon dat er wetgeving komt die het leven van al die nep-vluchtelingen zo zuur mogelijk maakt. Dan gaan ze wel ergens anders heen.
Ze doet gewoon precies wat past bij het niveau van al haar achterban. Goed beleid is niet alleen saai het zou ook het bestaansrecht van de PVV opheffen. Dit soort kansloze showtjes doet het goed in de media en is nog te begrijpen voor Henk en Ingrid. Ikkuh krijg ook geen kaartjus dus waarom hunnie wel?
pi_217586052
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:56 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kun je niet een keer oplazeren met dat pedante gedrag dat je richting anderen op dit forum laat zien?
Als anderen zich niet zo achterlijk uiten steeds zou dat wel makkelijker worden.
What Would Goku Do
pi_217586062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Iedere autoritaire kneuzenclub roept hoe sterk ze zijn en zijn tevens permanente slachtoffers. Je ziet het patroon overal bij zeer rechts.
pi_217586073
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ambtenaren moeten gewoon een nieuwe politieke koers kunnen volgen. Wat zij daar zelf van vinden mag er niet toe doen.
Ambtenaren dienen het volk/het land, niet de minister.
What Would Goku Do
pi_217586154
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:57 schreef Eightyone het volgende:

[..]
"Ik ben beleid", ik hoor het haar nog zeggen.
Ze denkt beleid te zijn, maar is een micromanager die weigert haar eigen werk te doen.
pi_217586172
Faber is een goede minister want wij Nederlanders betalen al veel te veel voor die ongewenste buitenlanders die van alles van ons willen maar helemaal niks brengen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:11:47 #102
pi_217586190
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
En de minister is representatief voor de wil van het volk.
pi_217586193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je mist de kern van mijn betoog. "Ik heb gelijk en de rest van de wereld is gek." Maar die trend zien we bij een aantal mensen op Fok ook wel. :-)
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:13:26 #104
pi_217586210
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:02 schreef Nexum het volgende:

Mensen neersteken omdat je niet genoeg beweging krijgt. Dat kan de beste overkomen.

Er staan in bijna elk park wel van die fitnessapparaten, als ze naar de kermis mogen dan kunnen ze daar ook aan gaan hangen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:14:10 #105
pi_217586221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]

Waar zijn ze naartoe dan? Ik kan het artikel niet lezen.
pi_217586298
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En de minister is representatief voor de wil van het volk.
Nope, dat zijn de Eerste en Tweede kamer.
What Would Goku Do
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:22:35 #107
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217586306
quote:

[..]
Nee, ambtenaren dienen het Statuut voor het koningsrijk der Nederlanden en de grondwet, niet het volk, daar moeten ze een eed voor zweren. In het statuut is onder andere vastgelegd hoe de regering in elkaar zit en regelt de positie van de ministers. Kort gezegd is het de regering die het volk dient en daartoe volmachtigt is door de koning.

Een ambtenaar zit daar om de opdrachten van de minister uit te voeren en niet om het volk te dienen, ook daartoe zweren ze een eed.

quote:
Ik zweer/beloof, dat ik mijn plicht nauwgezet en ijverig zal vervullen en de mij verstrekte opdrachten naar beste vermogen zal volbrengen.
Dus nee, de beste man heeft volledig gelijk, de ambtenaren zitten daar niet om het beleid te bepalen of te dwarsbomen (zij zijn immers geen volksvertegenwoordigers) en moeten gewoon het beleid uitvoeren zoals daar opdracht door is gegeven. Vandaar ook dat de koning, terecht, zei dat als ambtenaren het daar niet mee eens waren ze vrij waren een andere baan te zoeken.
pi_217586324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee, ambtenaren dienen het Statuut voor het koningsrijk der Nederlanden en de grondwet, niet het volk, daar moeten ze een eed voor zweren. In het statuut is onder andere vastgelegd hoe de regering in elkaar zit en regelt de positie van de ministers. Kort gezegd is het de regering die het volk dient en daartoe volmachtigt is door de koning.

Een ambtenaar zit daar om de opdrachten van de minister uit te voeren en niet om het volk te dienen, ook daartoe zweren ze een eed.
[..]
Dus nee, de beste man heeft volledig gelijk, de ambtenaren zitten daar niet om het beleid te bepalen of te dwarsbomen (zij zijn immers geen volksvertegenwoordigers) en moeten gewoon het beleid uitvoeren zoals daar opdracht door is gegeven. Vandaar ook dat de koning, terecht, zei dat als ambtenaren het daar niet mee eens waren ze vrij waren een andere baan te zoeken.
De waarheid ligt meer tussen jou en mijn versie in dan zou ik zeggen op basis van je eigen argumenten. En natuurlijk zegt de koning dat, zijn positie is overbodig en hij voelt de bui al hangen.
What Would Goku Do
pi_217586344
quote:

[..]
Lijkt mij ook.

Maar goed dan komen de je bent een racist en de arme jongens boehoe praatjes weer aanwaaien en zow. :O
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:26:48 #110
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217586356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:24 schreef viagraap het volgende:

[..]
De waarheid ligt meer tussen jou en mijn versie in dan zou ik zeggen op basis van je eigen argumenten. En natuurlijk zegt de koning dat, zijn positie is overbodig en hij voelt de bui al hangen.
Nee, hij zegt dat omdat het onderdeel uitmaakt van de eed die ambtenaren zweren en dat de fundamenten van ons land zijn. Het alternatief is namelijk dat elke regering net als in de VS om de 4 jaar alle belangrijke ambtenaren moet ontslaan om er mensen neer te zetten die wel het beleid uitvoeren.

In Nederland horen ambtenaren neutraal te zijn op hun werk.
pi_217586362
quote:

[..]
Het is een preventieve maatregel zodat ze niet weer het halve dorp overhoop steken.
pi_217586378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:26 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee, hij zegt dat omdat het onderdeel uitmaakt van de eed die ambtenaren zweren en dat de fundamenten van ons land zijn. Het alternatief is namelijk dat elke regering net als in de VS om de 4 jaar alle belangrijke ambtenaren moet ontslaan om er mensen neer te zetten die wel het beleid uitvoeren.

In Nederland horen ambtenaren neutraal te zijn op hun werk.
Heb je de nieuwe ambtseed gemist?
What Would Goku Do
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:30:29 #113
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217586405
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:27 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is een preventieve maatregel zodat ze niet weer het halve dorp overhoop steken.
Je kan gewoon dat azc op slot gooien ten tijde van de kermis. Soort coronaklok.

Het is uberhaupt al te zot voor woorden dat we dit gesprek voeren omdat asielzoekers zich niet kunnen gedragen :')
pi_217586419
Ik ken genoeg gezinnen in de bijstand of bij de voedselbank die helemaal geen geld voor een uitje voor hun kinderen zoals bijv de Efteling hebben.

Krijgen die kinderen dit nu ook gratis aangeboden?
pi_217586439
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:31 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ken genoeg gezinnen in de bijstand of bij de voedselbank die helemaal geen geld voor een uitje voor hun kinderen zoals bijv de Efteling hebben.

Dan moeten ze wel eerst een paar asielzoekers neersteken.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 16:33:57 #116
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217586440
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:28 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heb je de nieuwe ambtseed gemist?
Die veranderd daar voor zover ik weet niets aan, het statuut en de grondwet zijn namelijk niet gewijzigd.
pi_217586446
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het is uberhaupt al te zot voor woorden dat we dit gesprek voeren omdat asielzoekers zich niet kunnen gedragen :')
Ja eens, helaas blijft Faber maar achter de feiten aanlopen.
pi_217586468
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ja idd.

Dat ze al een duur uitje krijgen uit voorzorg zegt al genoeg. COA vertrouwd de jongens zelf al niet, maar een ander mag er geen mening over hebben.
pi_217586482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:33 schreef mackinac het volgende:

[..]
Dan moeten ze wel eerst een paar asielzoekers neersteken.
Op een kermis.
Dan krijgen ze zeker wel een gratis uitje. Misdaad loont.
pi_217586600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het lijkt mij duidelijk dat het hier niet de onmiskenbare persoonlijk charme van Van der Burg is die hier het verschil maakt, maar dat Faber beleid voert dat ambtenaren en veel burgemeesters niet willen.
Correctie in dit geval. Wil voeren.

Het huidige beleid is in dit geval dat er wel degelijk dit soort activiteiten ontplooid mogen worden. Als Faber dat niet wil hebben, dan had ze dat allang kunnen afschaffen en dn hadden de medewerkers van het COA geen poot om op te staan. Dat is niet gebeurd, dus helaas pindakaas voor haar.
pi_217586669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

[..]
Bovenstaande is helemaal correct. Bestaand beleid dient uitgevoerd te worden. Protesterende ambtenaren (en ja, die zijn er. Weliswaar tijdens lunchtijd; je eigen tijd, maar toch ben ik tegenstander van zulk soort uitingen. Als ambtenaar (wat ik ook ben) heb je het beleid uit te voeren. Je eigen mening uit je maar in je eigen tijd.

Het probleem nu bij Faber is dat zij uitingen doet die haaks op het bestaande beleid staan. En daar hoeven ambtenaren vervolgens geen uiting aan te geven, omdat het rechtstreeks ingaat tegen bestaand beleid. Faber lijkt de kennis te missen dat te weten.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:07:06 #122
287741 matspontius
pi_217586787
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]

Ja, dus?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:07:49 #123
287741 matspontius
pi_217586800
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nou professor 🤓 - leg eens uit
"Hoka Hey!"
pi_217586813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:07 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja, dus?
Die link weerlegt letterlijk jouw statement. Zelfs als je alleen de titel ziet.

Dat dus.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:45:19 #125
287741 matspontius
pi_217587095
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Die link weerlegt letterlijk jouw statement. Zelfs als je alleen de titel ziet.

Dat dus.
Aha, dus die 3 messen trekkende parels zijn maar een incident. De rest zijn ideale schoonzonen en verdienen wel een gratis uitje toch? Wellicht nog een lekker tripje naar Spanje erbij - op kosten van de staat. Dat hebben die arme zielen natuurlijk wel verdiend.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:59:34 #126
pi_217587245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nope, dat zijn de Eerste en Tweede kamer.
Het zijn in elk geval zeker niet de ambtenaren. Zou wat zijn hè, als iedere werknemer van het rijk zijn eigen idee van volksvertegenwoordiging in de praktijk mocht brengen.
pi_217587279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:12 schreef 215 het volgende:

[..]
Je mist de kern van mijn betoog. "Ik heb gelijk en de rest van de wereld is gek." Maar die trend zien we bij een aantal mensen op Fok ook wel. :-)
Ik vind Faber niet een goede minister of zo, maar het verschil met Van den Burg in de verhouding met ambtenaren is inhoudelijk en niet een kwestie van stijl.

quote:

[..]
Ophouden met vreemde volkeren ten koste van het land te dienen dan.
pi_217587306
Faber _O_
Mja
pi_217587408
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:45 schreef matspontius het volgende:

[..]
Aha, dus die 3 messen trekkende parels zijn maar een incident. De rest zijn ideale schoonzonen en verdienen wel een gratis uitje toch? Wellicht nog een lekker tripje naar Spanje erbij - op kosten van de staat. Dat hebben die arme zielen natuurlijk wel verdiend.
Zeg er over wat je wilt, maar jouw statement was dus incorrect.

Is dat nou echt zo lastig om gewoon toe te geven? Iedereen maakt wel eens fouten, is niks ergs aan.
pi_217587474
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind Faber niet een goede minister of zo, maar het verschil met Van den Burg in de verhouding met ambtenaren is inhoudelijk en niet een kwestie van stijl.

_O-

Het enige waar Faber zich mee bezig houdt is zoveel mogelijk rotzooi trappen om haar eigen ministerie af te breken. Of te wel ze is de grootste storende factor voor het werk wat ze hoort te doen. Met als doel het dusdanig onmogelijk te maken dat het vanzelf meerdere problemen op gaat leveren. Dat zou nooit het doel van een minister mogen zijn. Geen integriteit dus. Dan kan je ambtenaren gaan kwalijk nemen dat ze er iets van vinden maar zijn is zelf domweg de verstorende factor en dat ook nog eens willens en wetens.

Dat is dus een beetje andere stijl dan de voorganger.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 18:38:22 #131
37887 Dauthi
Progressive
pi_217587572
quote:

[..]
Nee. Een ambtenaar werkt voor de overheid en dient overheidsbeleid uitvoeren.
pi_217587798
quote:

[..]
Ze gaan sowieso een uitje krijgen. Nu plannen ze het strategisch tegelijkertijd met de kermis.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 21:15:04 #133
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217589040
Ik moet zeggen dat ik Faber moe begin te worden. Ze is duidelijk niet geschikt voor deze positie, maakt dus fouten en is daardoor continue in het nieuws. Heeft de PVV nu echt niets beters? Die arme vrouw verdient ook wat rust, niet de constante stroom van kritiek en haat die zie nu krijgt. Ik heb het heel erg met haar te doen.
AZ
ALKMAAR
pi_217589052
ok dan maar hier verder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:13 schreef kree het volgende:

[..]
volgens mij was het motief voor die hele inzameling niet zo?
Of ik heb verkeerd begrepen? maar als mensen geld inzamelen voor een uitje voor hun, dan denk ik dat de regering geen kut erover te zeggen heeft of mening erover moet hebben.

en hoewel ik voorstander ben van veel strenger met immigranten. vind die Faber ook maar een trut.
Do what you love, love what you do!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 mei 2025 @ 21:16:29 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217589059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:13 schreef kree het volgende:

[..]
volgens mij was het motief voor die hele inzameling niet zo?
Of ik heb verkeerd begrepen? maar als mensen geld inzamelen voor een uitje voor hun, dan denk ik dat de regering geen kut erover te zeggen heeft of mening erover moet hebben.

en hoewel ik voorstander ben van veel strenger met immigranten. vind die Faber ook maar een trut.
Die inzameling kwam pas later toen het reisje was afgeblazen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217589061
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:15 schreef Durmada het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Faber moe begin te worden. Ze is duidelijk niet geschikt voor deze positie, maakt dus fouten en is daardoor continue in het nieuws. Heeft de PVV nu echt niets beters? Die arme vrouw verdient ook wat rust, niet de constante stroom van kritiek en haat die zie nu krijgt. Ik heb het heel erg met haar te doen.
eens
pi_217589085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die inzameling kwam pas later toen het reisje was afgeblazen.
nouja dat geeft aan dat mensen het die mensen wel gunnen, dan erover op doorzeilen als een regering is al helemaal dus klote.

Bedoel wtf is dat, we mogen niet meer zelf denken ofzo? (voor wie hier dan dus geld voor over hebben)
Als dat ingezameld wordt dus door burgers, dan zie ik er niks mis mee in. Laat staan dat de overheid er alsnog dan weer een mening over moet hebben.

In eerste instantie uit staatskas, daar ben ik het nog mee eens met Faber, van daar is ie niet voor.

Maar als mensen inzamelen en de regering zich gaat bemoeien daar heb ik wel problemen mee.
pi_217589096
ze hebben wss niks beters te doen :')
  zaterdag 10 mei 2025 @ 01:37:10 #139
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_217590593
Als je de bodem van de samenleving een stempel moet geven zou ik voor de beeltenis van Faber gaan.
pi_217590604
quote:

[..]
Nee dat is zeker niet normaal. Maar zie haar maar eens weg te krijgen, elke motie van wantrouwen wordt weggestemd, wangedrag of niet.

Laat ze idd maar eens afgerekend worden in d'r portemonnee :Y
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217591117
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:15 schreef Durmada het volgende:
Dan moet je geen minister willen zijn.
pi_217591212
Ze kan echt helemaal niks deze Faber
  zaterdag 10 mei 2025 @ 08:45:14 #143
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217591459
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 07:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan moet je geen minister willen zijn.
Alsof andere ministers bij elke scheet die ze laten hier een topic krijgen.
AZ
ALKMAAR
pi_217591753
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:31 schreef Black_Baron het volgende:

Hier krijgen ze een uitje naar een ander pretpark aangeboden. En naar het zwembad. Ook zwemles of voetbal wordt vergoed.
Er zijn vrij veel ondersteuningsmigelijkheden voor minima, zowel publiek als privaat.
pi_217591775
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 08:45 schreef Durmada het volgende:

[..]
Alsof andere ministers bij elke scheet die ze laten hier een topic krijgen.
Als die zich net zo volslagen idioot zouden gedragen wel natuurlijk.
De rest doet min of meer normaal, ook als ze inhoudelijk lopen te prutsen als Wiersma.
Faber roeptoetert de hele tijd rare dingen en blijkt niet in staat haar vak ook maar een beetje effectief uit te voeren. Dat is echt een verschil.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 10:02:54 #146
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217592009
https://speld.nl/2025/05/(...)oeker-vrolijk-kijkt/

quote:
Nederlanders die opmerken dat een asielzoeker vrolijk uit zijn of haar ogen kijkt, kunnen dat voortaan verklikken aan de overheid. PVV-minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) heeft daarvoor een 'pleziermeldpunt' geopend.

"Het is hier geen leuk land", benadrukt Faber bij de presentatie van het meldpunt. "Als asielzoekers willen glimlachen of een kort moment van tevredenheid willen ervaren, dan moeten ze dat maar ergens anders gaan doen en niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Zolang ze in ons land verblijven, dienen asielzoekers zich hondsberoerd te voelen."

Het COA krijgt binnenkort extra geld om het geluk van asielzoekers te monitoren. De minister doet daarnaast een moreel appèl op Nederlanders om via het meldpunt hun burgerplicht uit te voeren. "Ik werk er dag in dag uit keihard aan om asielzoekers te pesten, maar ik kan niet persoonlijk controleren of hun levens ook daadwerkelijk continu ellendig zijn. Daar heb ik echt ieders hulp bij nodig."

Faber vertrouwt erop dat het pleziermeldpunt effect zal hebben. "Ik zal niet rusten totdat iedere asielzoeker in Nederland net zo miserabel is als mijn eigen ziel."
pi_217592071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:02 schreef Eightyone het volgende:
Nederlanders die opmerken dat een asielzoeker vrolijk uit zijn of haar ogen kijkt, kunnen dat voortaan verklikken aan de overheid. PVV-minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) heeft daarvoor een 'pleziermeldpunt' geopend.
"Asielzoekers die een Nederlander neersteken of anders verwonden, komen voortaan automatisch in aanmerking voor een gratis activiteit. Het COA heeft daarvoor een 'pleziermeldpunt' geopend."
pi_217592257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:14 schreef mackinac het volgende:

[..]
"Asielzoekers die een Nederlander neersteken of anders verwonden, komen voortaan automatisch in aanmerking voor een gratis activiteit. Het COA heeft daarvoor een 'pleziermeldpunt' geopend."
Zo zie je maar weer dat satire ook een vak is.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 10:58:56 #149
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217592332
quote:

[..]

Eric "hoe meer hoe beter" van der Burg. Die gozer is nog erger dan Timmermans. Al die mensen die voor COA werken zijn dan ook vrij pro asielzoeker dus totaal niet in staat om rationeel te denken en te handelen.
pi_217592355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:58 schreef franske19 het volgende:

[..]
Eric "hoe meer hoe beter" van der Burg. Die gozer is nog erger dan Timmermans. Al die mensen die voor COA werken zijn dan ook vrij pro asielzoeker dus totaal niet in staat om rationeel te denken en te handelen.
Dit klinkt nogal feitenvrij.
pi_217592411
Kinderen in een AZC gaan naar school. Zij hebben leerplicht. Scholen hebben doorgaans ook een schooluitje.
Waarom zou je voor deze jongeren nog een extra uitje financieren met gemeenschapsgeld?
Dat gebeurd ook niet bij de eigen jongeren voor wie dit financieel niet mogelijk is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217592412
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo zie je maar weer dat satire ook een vak is.
:O
pi_217592413
Kabinet Twitter 1 moet maar snel vallen
pi_217592427
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:13 schreef Montagui het volgende:
Kinderen in een AZC gaan naar school. Zij hebben leerplicht. Scholen hebben doorgaans ook een schooluitje.
Waarom zou je voor deze jongeren nog een extra uitje financieren met gemeenschapsgeld?
Dat gebeurd ook niet bij de eigen jongeren voor wie dit financieel niet mogelijk is.
Dat laatste hangt natuurlijk wat af van de gemeente maar het is bepaald niet ongebruikelijk om het wel te doen.
pi_217592446
quote:

[..]
Ok. Bedankt voor jouw mening.

Dat het verder geen zak uitmaakt omdat men zich te houden heeft aan beleidsregels, negeren we verder wel.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 11:18:51 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217592452
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste hangt natuurlijk wat af van de gemeente maar het is bepaald niet ongebruikelijk om het wel te doen.
Vrij normaal zelfs dat stichtingen die zich inzetten voor kinderen die het financieel niet breed hebben ondersteund worden met subsidies vanuit de gemeente en daarmee weer dergelijke activiteiten organiseren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217592481
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Vrij normaal zelfs dat stichtingen die zich inzetten voor kinderen die het financieel niet breed hebben ondersteund worden met subsidies vanuit de gemeente en daarmee weer dergelijke activiteiten organiseren.
Klopt, vaak aangevuld met geld van particulieren, kerken en de lokale Rotary die met het drinken /verkopen van wijn hun geweten afkopen :P.
pi_217592563
Het zegt al genoeg dat Faber dit op Twitter het aan het uitvechten is, iedereen kan hier van meegenieten en dat doet ze zelf
Net alsof ze iedereen wil laten zien hoe streng ze is terwijl ze zich gewoon belachelijk gedraagt
Een goed functionerende minister had hier geen aandacht aan besteed of persoonlijk contact opgenomen met die burgermeester
Maar nee Faber wil aandacht en die krijgt ze
pi_217592815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:33 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Die veranderd daar voor zover ik weet niets aan, het statuut en de grondwet zijn namelijk niet gewijzigd.
In de nieuwe versie staat het iig zo geformuleerd dat ze prima een eigen mening kunnen hebben en daarnaar handelen. Als ik die eed af zou leggen zou ik het niet opvatten als 'doe wat je gezegd wordt', integendeel zelfs.
What Would Goku Do
pi_217592851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
In de nieuwe versie staat het iig zo geformuleerd dat ze prima een eigen mening kunnen hebben en daarnaar handelen. Als ik die eed af zou leggen zou ik het niet opvatten als 'doe wat je gezegd wordt', integendeel zelfs.
Zoiets kan je overigens wel krijgen als we nog een paar van dit soort kabinetten hebben :P
pi_217592870
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
Dat is precies het enige wat Faber kan en dat doet ze helaas nog redelijk goed ook. De aandacht af houden van werkelijke zaken maar vooral voortborduren op het ene onderwerp wat de PVV in leven houdt. Vooral niets oplossen maar problemen verzinnen waar ze er eigenlijk niet waren. De situatie steeds meer op de spits drijven dus puur om meer macht te krijgen.
pi_217592880
quote:

[..]
Om voor het COA te werken moet je asielzoekers wel als mensen kunnen behandelen ja. Iedereen die dat kan (lijkt me niet heel veel gevraagd maar voor jou dus wel) kan dus in theorie bij het COA aan de slag. Zonder het COA moeten al die asielzoekers maar zien wat ze doen met hun leven hier, en zal de overlast vele malen erger zijn. Dus zelfs als je niet 'pro-asielzoeker' bent, wat dat dan ook moge betekenen, kun je maar beter een COA hebben. Maar jij bent heel rationeel en het gaat niet om blinde haat die je is aangepraat hoor! :')
What Would Goku Do
pi_217592903
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zoiets kan je overigens wel krijgen als we nog een paar van dit soort kabinetten hebben :P
Lijkt me heel efficiënt om steeds een enorm verloop te hebben onder de ambtenaren iedere keer als er een wat linksere of rechtsere wind waait. Het is net alsof de PVV gewoon liever überhaupt een soort hang naar absolute macht zonder tegenspraak wilt en dit soort bullshit aanvoert om dat te bereiken, of dat ze de gevolgen van hun gelegenheidsargumenten überhaupt niet kunnen inschatten.
What Would Goku Do
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:27:57 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217592932
Het vertroetelen van criminele jongere dat past ons niet

Ze blijven hier niet, ze hoeven ook niet naar de efteling , ze moeten terug asap

quote:
Lale Gül: Fortuyn had gelijk over het waarborgen van de Nederlandse identiteit
author avatar
Lale Gül
Aangepast: 3 uur geledenVandaag, 06:00in Columns
Het was dinsdag alweer 23 jaar geleden dat er voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis, sinds de gebroeders De Witt in 1672, een politicus werd vermoord.

Door een extreem-linkse activist die vond dat hij daarmee een heldendaad verrichtte.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:29:42 #165
323876 michaelmoore
pi_217592941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:20 schreef viagraap het volgende:

[..]
Om voor het COA te werken moet je asielzoekers wel als mensen kunnen behandelen ja.
nou dat hoeft niet door met ze samen naar de Efteling te gaan of gaan we daarna met ze naar de hoeren ook nog ??

en leren snuiven en ook en met hullie zuster van 12 trouwen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2025 14:30:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217593456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je de eed leest misschien niet, maar als je de ambtenarenwet en de gedragsregels waaraan je belooft je te houden leest dan wel.

quote:
Ik gedraag mij volgens onze wetten, het recht en de gedragsregels die verder voor mij gelden.”
Dit land zou in een rap tempo naar de pleuris gaan als elke ambtenaar naar eigen mening mocht handelen, dat moeten we hier niet willen en mag ook niet.
pi_217593767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:01 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Als je de eed leest misschien niet, maar als je de ambtenarenwet en de gedragsregels waaraan je belooft je te houden leest dan wel.
[..]
Dit land zou in een rap tempo naar de pleuris gaan als elke ambtenaar naar eigen mening mocht handelen, dat moeten we hier niet willen en mag ook niet.
Anders laat je ff niet de hele eed weg als het je niet uitkomt:
quote:
"Ik zweer/verklaar dat ik dit ambt op een eerlijke manier heb gekregen. Dat betekent:"

"Ik heb voor dit ambt gekozen. Ik ben niet omgekocht en heb ook niemand omgekocht. Niet met giften en niet met beloftes."
"Ik heb eerlijke informatie gegeven en heb niets verzwegen wat voor dit ambt van belang kan zijn."

"Ik zweer/beloof de Koning en de Grondwet trouw te zijn en Nederland als goed ambtenaar te dienen. Dat betekent:"

"Ik werk in het algemeen belang voor onze samenleving en zet mij daar volledig voor in."
"Ik werk integer en behandel iedereen rechtvaardig, gelijkwaardig en met respect."
"Ik ga zorgvuldig om met informatie. Ik draag bij aan een open overheid en weet ook dat ik vertrouwelijke informatie geheim moet houden."
"Ik gedraag mij volgens onze wetten, het recht en de gedragsregels die verder voor mij gelden."
"Ik werk in het algemeen belang voor onze samenleving en zet mij daar volledig voor in."
bijvoorbeeld kun je prima opvatten als: deze minister begrijpt er geen reet van, roept maar wat, en zit er niet om ieder die zich in Nederland bevindt (grondwet) gelijk te behandelen.
What Would Goku Do
pi_217593851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:59 schreef viagraap het volgende:

[..]
Anders laat je ff niet de hele eed weg als het je niet uitkomt:
[..]
bijvoorbeeld kun je prima opvatten als: deze minister begrijpt er geen reet van, roept maar wat, en zit er niet om ieder die zich in Nederland bevindt (grondwet) gelijk te behandelen.
Zoals ik al aangaf in mijn post, dat zou je zo kunnen opvatten en wordt teniet gedaan door de belofte aan de wetten en gedragsregels die daarvoor gelden.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 15:17:52 #169
323876 michaelmoore
pi_217593866
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:59 schreef viagraap het volgende:

[."Ik werk in het algemeen belang voor onze samenleving en zet mij daar volledig voor in."
dat doet ze ook, dat ze niet al die crimineeltjes will knuffelen de hele dag dat maakt niet uit

dat mag jij gaan doen dan
pi_217593876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:15 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf in mijn post, dat zou je zo kunnen opvatten en wordt teniet gedaan door de belofte aan de wetten en gedragsregels die daarvoor gelden.
Als een minister zich tegen het beleid van haar eigen ministerie uitspreekt, wat moet je dan als ambtenaar?
What Would Goku Do
  zaterdag 10 mei 2025 @ 15:22:46 #171
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217593894
quote:

[..]

Wat een daadkracht
Vergeet de bordjes niet. En dat “haar uitstraling ervoor gezorgd heeft dat de instroom in heel Europa gehalveerd is!”.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 10 mei 2025 @ 15:32:48 #172
323876 michaelmoore
pi_217593940
quote:

[..]

Wat een daadkracht
wat zou jij doen

ze iedere dag knuffelen en met ze gaan wandelen
pi_217594018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:20 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als een minister zich tegen het beleid van haar eigen ministerie uitspreekt, wat moet je dan als ambtenaar?
De minister bepaalt het beleid van het ministerie, als een minister zich uitspreekt tegen het beleid en daar verandering in wilt aanbrengen dan staat het ze vrij dat te doen. Dat moet natuurlijk wel gebeuren binnen de kaders van de wet want ook daar is de minister aan gebonden. Zolang dat gebeurt binnen de kaders van de wet dien je dat als ambtenaar uit te voeren of je het nou eens bent met dat nieuwe beleid of niet.
pi_217594038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:45 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De minister bepaalt het beleid van het ministerie, als een minister zich uitspreekt tegen het beleid en daar verandering in wilt aanbrengen dan staat het ze vrij dat te doen. Dat moet natuurlijk wel gebeuren binnen de kaders van de wet want ook daar is de minister aan gebonden. Zolang dat gebeurt binnen de kaders van de wet dien je dat als ambtenaar uit te voeren of je het nou eens bent met dat nieuwe beleid of niet.
De minister gaat over de uitvoering maar bepaalt niet de inhoud in zijn/haar eentje. Ik wist dat PVV'ers weinig ophebben met de democratie maar dat het zo wijdverspreid is...
What Would Goku Do
pi_217594367
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
De minister gaat over de uitvoering maar bepaalt niet de inhoud in zijn/haar eentje. Ik wist dat PVV'ers weinig ophebben met de democratie maar dat het zo wijdverspreid is...
Uitvoering is beleid lieve schat. Er ligt een akkoord en het is aan de betreffende ministers om daar het beleid voor te maken. Het is immers niet het kabinet wat de strengere asielwet moest maken of de reden voor de asielcrisis moest bedenken, dat was de minister die dat vervolgens aan het kabinet en de kamers moet voorleggen, niet aan haar ambtenaren.

En voor iemand die zoveel opheeft met democratie is het vrij stuitend dat je van mening bent dat ongekozen en anonieme ambtenaren zelf maar mogen bepalen of ze een wet uitvoeren en hoe ze dat willen doen, dat klinkt namelijk niet erg democratisch ;)
pi_217594433
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 16:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Uitvoering is beleid lieve schat. Er ligt een akkoord en het is aan de betreffende ministers om daar het beleid voor te maken. Het is immers niet het kabinet wat de strengere asielwet moest maken of de reden voor de asielcrisis moest bedenken, dat was de minister die dat vervolgens aan het kabinet en de kamers moet voorleggen, niet aan haar ambtenaren.

En voor iemand die zoveel opheeft met democratie is het vrij stuitend dat je van mening bent dat ongekozen en anonieme ambtenaren zelf maar mogen bepalen of ze een wet uitvoeren en hoe ze dat willen doen, dat klinkt namelijk niet erg democratisch ;)
Een akkoord is nog lang geen wet.
What Would Goku Do
pi_217594476
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 16:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
Een akkoord is nog lang geen wet.
Nee dat klopt, dat is het pas zodra de minister daar de wet voor heeft gemaakt, het kabinet die heeft voorgelegd aan de kamers en die per koninklijk besluit is ondertekent. Dat hebben we als het goed is allemaal geleerd bij maatschappijleer.

Maar welk punt je daar mee wou maken is niet helemaal duidelijk.
pi_217594606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:00 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee dat klopt, dat is het pas zodra de minister daar de wet voor heeft gemaakt, het kabinet die heeft voorgelegd aan de kamers en die per koninklijk besluit is ondertekent. Dat hebben we als het goed is allemaal geleerd bij maatschappijleer.

Maar welk punt je daar mee wou maken is niet helemaal duidelijk.
Je stelt zelf dat ambtenaren wetten moeten uitvoeren?
What Would Goku Do
pi_217595005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:17 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je stelt zelf dat ambtenaren wetten moeten uitvoeren?
Ik zei dat ze het beleid moeten uitvoeren. Ambtenaren die op het ministerie werken en betrokken zijn bij het maken van nieuwe wetgeving zijn niet dezelfde ambtenaren die de wet ook in de praktijk moeten toepassen.

Een rijksambtenaar op het ministerie volgt het beleid zoals daartoe is gezworen bij hun eed, ze mogen een minister niet hinderen in zijn of haar werk. Een ambtenaar op lager niveau in de overheid volgt het beleid zoals dat is vastgelegd in de wet.
pi_217595033
quote:

[..]
Nee, ik vind niet dat zij beloond moet worden.
pi_217595042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
Het zegt al genoeg dat Faber dit op Twitter het aan het uitvechten is, iedereen kan hier van meegenieten en dat doet ze zelf
Net alsof ze iedereen wil laten zien hoe streng ze is terwijl ze zich gewoon belachelijk gedraagt
Een goed functionerende minister had hier geen aandacht aan besteed of persoonlijk contact opgenomen met die burgermeester
Twitter is dat nog relevant, echt iedereen die ik ken heeft zijn account gedelete, wat overblijft is wat bots en wappies.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217595108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:25 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik zei dat ze het beleid moeten uitvoeren. Ambtenaren die op het ministerie werken en betrokken zijn bij het maken van nieuwe wetgeving zijn niet dezelfde ambtenaren die de wet ook in de praktijk moeten toepassen.

Een rijksambtenaar op het ministerie volgt het beleid zoals daartoe is gezworen bij hun eed, ze mogen een minister niet hinderen in zijn of haar werk. Een ambtenaar op lager niveau in de overheid volgt het beleid zoals dat is vastgelegd in de wet.
Maar wat Faber steeds wilt gaat recht in tegen het beleid van het ministerie? Faber mag dan wel denken dat zij beleid is maar zo werkt het niet.
What Would Goku Do
pi_217595543
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
Maar wat Faber steeds wilt gaat recht in tegen het beleid van het ministerie? Faber mag dan wel denken dat zij beleid is maar zo werkt het niet.
Zo werkt het wel.

Als er bijv wettelijk is vastgelegd dat asielzoekers 3x eten krijgen op een dag en Faber morgen zegt dat 2x genoeg is, dan moeten haar ambtenaren gewoon het wetsvoorstel maken om daar 2x van te maken. Totdat dat wetsvoorstel door de kamers heen is en is ondertekent krijgen de asielzoekers gewoon nog 3x eten want de dan geldige wet zegt 3x.

Waar het echter lastiger wordt is als alleen wettelijk is vastgelegd dat asielzoekers eten krijgen, dat kan namelijk 1x, 2x, 3x enz zijn. Daar kan een minister wel degelijk het beleid gaan hanteren om er 1x van te maken in plaats van 3x en nog steeds te voldoen aan de wet.

En dat laatste is op dit moment van toepassing. Het COA is verplicht om recreatieve activiteiten te organiseren, dat kan je interpreteren van een potje voetbal op eigen terrein tot 2 weken vakantie in Dubai. Daar kan een minister naar eigen inzicht een grens aan instellen.
pi_217609864
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:48 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zo werkt het wel.

Als er bijv wettelijk is vastgelegd dat asielzoekers 3x eten krijgen op een dag en Faber morgen zegt dat 2x genoeg is, dan moeten haar ambtenaren gewoon het wetsvoorstel maken om daar 2x van te maken. Totdat dat wetsvoorstel door de kamers heen is en is ondertekent krijgen de asielzoekers gewoon nog 3x eten want de dan geldige wet zegt 3x.

Waar het echter lastiger wordt is als alleen wettelijk is vastgelegd dat asielzoekers eten krijgen, dat kan namelijk 1x, 2x, 3x enz zijn. Daar kan een minister wel degelijk het beleid gaan hanteren om er 1x van te maken in plaats van 3x en nog steeds te voldoen aan de wet.

En dat laatste is op dit moment van toepassing. Het COA is verplicht om recreatieve activiteiten te organiseren, dat kan je interpreteren van een potje voetbal op eigen terrein tot 2 weken vakantie in Dubai. Daar kan een minister naar eigen inzicht een grens aan instellen.
Tja, in die zin kun je ambtenaren die dan even wat minder hard voor je lopen van 'tegenwerking' beschuldigen, maar je loopt nu eenmaal tegen de grenzen van de realiteit aan met dit ministerie. Een uitstapje meer of minder zal het beleid niet drastisch doen veranderen, ook al lijkt Faber te denken van wel. Als Faber hier dan perse een heel groot punt van wilt maken kan ze het ook wat tactischer brengen. Hoewel het totaal niets gunnen aan mensen, puur omdat je ooit hebt besloten dat zij schuldig zijn aan je ontevredenheid, wel heel veel tact nodig heeft.

Anders gezegd: een uitstapje meer of minder zal strikt genomen niet tornen aan grondrechten die asielzoekers ook gewoon hebben, maar het is wel een zoveelste blijk van een wereldbeeld dat totaal niet in lijn is met een functionerende rechtsstaat of zelfs medemenselijkheid. En die waarden hebben in de huidige ambtseed een belangrijkere plek dan 'de wil van de minister is het beleid'.

Dus als 'ambtelijke tegenwerking' echt een oorzaak is van het niet lukken van de missie van de PVV, moeten ze zich daar eens afvragen of ze het überhaupt bij het juiste eind hebben, en waarom klaarblijkelijk een ruime meerderheid van het land niet wilt handelen zoals zij. Of krijgen we na de bullshit over D66 rechters straks een verdachtmaking ten aanzien van ambtenaren als die ook maar een beetje te weinig enthousiasme tonen?

Dit allemaal nog zonder na te denken over de realiteit dat de huidige overlast er niet had hoeven zijn als er niet zo rancuneus bezuinigd was op het COA en verwante delen van het ministerie. Rechts zegt altijd zo rationeel te zijn maar ze vergeten dat je rationeel gezien rekening moet houden met menselijkheid. Bovendien kun je niet constant doen alsof je vandaag pas aan de knoppen gaat draaien en geen flauw idee hebt hoe we in deze situatie terecht zijn gekomen. Rationele mensen zien een ontwikkeling die de verkeerde kant op gaat, niet een vaststaand verschijnsel op een willekeurig moment waarop gereageerd moet worden. Tenzij ze graag willen dat je met de nek aan gekeken wordt door de rest van Europa en langs iedere anderhalve meter landsgrens iemand met een hooivork hebt staan die iedere vreemdeling tegen moet houden, terwijl je aan de binnenkant van die grenzen ook nog alle 'ongewenste elementen' eruit moet werken. Want zelfs als het al lukt alle migranten eruit te werken zal er daarna een andere zondebok gezocht moeten worden door de PVV. Maar nee ze zijn geen fascisten hoor :')

Deze post ontspoorde een beetje door teveel koffie. Ambtenaren die tegenwerken zijn een normaal onderdeel van een democratie, en eerder een signaal dat je beleid gewoon fout is ipv iets waar je over moet gaan mekkeren, is de samenvatting.
What Would Goku Do
pi_217630618
quote:

[..]
Niks alternatieve dagbesteding. Niet toegeven aan geweld plegende tokkies, of past het dit keer niet in je straatje?

Gewoon lekker naar de kermis dus. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Yasmin__x op 14-05-2025 14:20:44 ]
Aan het typen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')