Je hebt sterke gevoelens over de paus en bepaalde tradities binnen de katholieke kerk, zoals het celibaat, aflaten en de verering van heiligen. Veel van deze zaken zijn al eeuwen onderwerp van discussie, zowel binnen als buiten de kerk. De verkiezing van een paus is een belangrijk moment en kan verschillende reacties oproepen, zeker wanneer de gekozen persoon uit een bepaalde regio komt of bepaalde overtuigingen heeft. De nieuwe paus, Leo XIV, is een Amerikaan, en dat lijkt voor sommige mensen een punt van zorg te zijn. Tegelijkertijd heeft hij ook ervaring buiten de Verenigde Staten, onder andere in Peru, wat zijn perspectief kan beïnvloeden. Religieuze overtuigingen zijn heel persoonlijk, en hoe mensen naar een paus of kerkelijke tradities kijken, kan erg verschillen. Wat zou volgens jou een goede richting zijn voor de toekomst van de katholieke kerk?quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben tegen de paus. Ik ben ertegen om een Amerikaan te kiezen die kan worden beïnvloed door fascisten zoals Trump. Er hoort helemaal geen paus te zijn alleen Petrus staat in de bijbel als leider van de kerk en niet de pausen daarna . Een mens mag zich nooit plaatsvervanger van Jezus noemen. Dat is van de duivel zeiden ze vroeger hij ons
Ik ben ook tegen het celibaat. En ik ben tegen aflaten want je kan toch geen geld betalen om in de hemel te komen. En ik ben tegen de heiligen verering dat is af godisch. En er waren nog wel meer dingen die niet mochte
Ik had liever een zwarte paus gehad dan was ik er voorstander van geweest. Absoluut geen Amerikaan.
Het is omgekeerd, Na een bezoekje van Leo aan zijn landgenoot, POTUS Trump zal via hem de Heilige Geest inwerken op het verwarde brein van de yankee-tiran.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben tegen de paus. Ik ben ertegen om een Amerikaan te kiezen die kan worden beïnvloed door fascisten zoals Trump. Er hoort helemaal geen paus te zijn alleen Petrus staat in de bijbel als leider van de kerk en niet de pausen daarna . Een mens mag zich nooit plaatsvervanger van Jezus noemen. Dat is van de duivel zeiden ze vroeger hij ons
Ik ben ook tegen het celibaat. En ik ben tegen aflaten want je kan toch geen geld betalen om in de hemel te komen. En ik ben tegen de heiligen verering dat is af godisch. En er waren nog wel meer dingen die niet mochte
Ik had liever een zwarte paus gehad dan was ik er voorstander van geweest. Absoluut geen Amerikaan.
Meer dan die van jouquote:Op donderdag 8 mei 2025 22:23 schreef FlippingCoin het volgende:
jouw mening telt niet, niet eens een beetje
Paus afschaffen vind ikquote:Op vrijdag 9 mei 2025 01:09 schreef Fightagainstlife het volgende:
[..]
Je hebt sterke gevoelens over de paus en bepaalde tradities binnen de katholieke kerk, zoals het celibaat, aflaten en de verering van heiligen. Veel van deze zaken zijn al eeuwen onderwerp van discussie, zowel binnen als buiten de kerk. De verkiezing van een paus is een belangrijk moment en kan verschillende reacties oproepen, zeker wanneer de gekozen persoon uit een bepaalde regio komt of bepaalde overtuigingen heeft. De nieuwe paus, Leo XIV, is een Amerikaan, en dat lijkt voor sommige mensen een punt van zorg te zijn. Tegelijkertijd heeft hij ook ervaring buiten de Verenigde Staten, onder andere in Peru, wat zijn perspectief kan beïnvloeden. Religieuze overtuigingen zijn heel persoonlijk, en hoe mensen naar een paus of kerkelijke tradities kijken, kan erg verschillen. Wat zou volgens jou een goede richting zijn voor de toekomst van de katholieke kerk?
Narcisten als Trump laten zich door niemand veranderen ook niet door de paus.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 06:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is omgekeerd, Na een bezoekje van Leo aan zijn landgenoot, POTUS Trump zal via hem de Heilige Geest inwerken op het verwarde brein van de yankee-tiran.
"Mijn zoon, wat bent gij in godsnaam aan het doen, welke demonen kwellen u?" Of woorden met gelijke strekking.
Neejij bent een afvallige zondaarquote:
Omdat hij een Amerikaan is, kan Trump hem beinvloeden?quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben geen gelovige maar naar het schijnt is de Paus een machtig instrument van de Heilige Geest.😱quote:Op vrijdag 9 mei 2025 08:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Narcisten als Trump laten zich door niemand veranderen ook niet door de paus.
Drugsverslaafden zijn sukkels dus ik heb niks voor jou alleen maar liefde en begrip. 😏quote:Op vrijdag 9 mei 2025 08:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Omdat hij een Amerikaan is, kan Trump hem beinvloeden?
Oké, doe mij ook maar wat van die drugs die jij op hebt.
De paus is niet de plaatsvervanger van Jezus maar de plaatsbekleder van Jezus Christus op aarde. Dat is totaal wat anders.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Een mens mag zich nooit plaatsvervanger van Jezus noemen.
Lekker consequent ook.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Er hoort helemaal geen paus te zijn
bladiebladiebla
Ik had liever een zwarte paus gehad dan was ik er voorstander van geweest.
Maar als hij dat nou zo gelooft ....quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De paus is niet de plaatsvervanger van Jezus maar de plaatsbekleder van Jezus Christus op aarde. Dat is totaal wat anders.
Wat een krachtige stroom aan overtuigingen voor een @pedaalemmerzak – je klinkt als een vergeten heilige uit een zompig bijbel hoofdstuk – de beschermheilige van gesmoorde verontwaardiging en schurend gelijk.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Scherpzinnige precisie in termen. Daar hou ik vanquote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De paus is niet de plaatsvervanger van Jezus maar de plaatsbekleder van Jezus Christus op aarde. Dat is totaal wat anders.
Hij is geboren in Zeeuws Vlaanderen hequote:Op zaterdag 10 mei 2025 01:03 schreef Parafoonnotulist het volgende:
Wat een krachtige stroom aan overtuigingen voor een @pedaalemmerzak – je klinkt als een vergeten heilige uit een zompig bijbel hoofdstuk – de beschermheilige van gesmoorde verontwaardiging en schurend gelijk.
Euh ... nou nee, mijn god NEE, dat nou nét niet .... hij zoekt aandacht, heel veel aandacht, een niet te stillen honger naar aandacht .....quote:Je schrijft met vuur, en vuur verdient aandacht
Dan heb je mijn tekst niet goed begrepen maar dat is niet erg.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 01:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij is geboren in Zeeuws Vlaanderen he
[..]
Euh ... nou nee, mijn god NEE, dat nou nét niet .... hij zoekt aandacht, heel veel aandacht, een niet te stillen honger naar aandacht .....
(en dan ga jij 'm voeren)
tl;drquote:Op zaterdag 10 mei 2025 02:07 schreef Parafoonnotulist het volgende:
[..]
Dan heb je mijn tekst niet goed begrepen maar dat is niet erg.
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 01:03 schreef Parafoonnotulist het volgende:
Kritiek is krachtiger als ze niet knarst van haat, maar glanst van inzicht.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |