abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217578971
Hallo allemaal

Ik ben tegen de paus. Ik ben ertegen om een Amerikaan te kiezen die kan worden beïnvloed door fascisten zoals Trump. Er hoort helemaal geen paus te zijn alleen Petrus staat in de bijbel als leider van de kerk en niet de pausen daarna . Een mens mag zich nooit plaatsvervanger van Jezus noemen. Dat is van de duivel zeiden ze vroeger hij ons

Ik ben ook tegen het celibaat. En ik ben tegen aflaten want je kan toch geen geld betalen om in de hemel te komen. En ik ben tegen de heiligen verering dat is af godisch. En er waren nog wel meer dingen die niet mochte

Ik had liever een zwarte paus gehad dan was ik er voorstander van geweest. Absoluut geen Amerikaan.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 19:49:41 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_217578991
Ok
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:04:11 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217579193
Wel eens met de laatste zin.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:26:31 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_217579418
Moet jij weten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:31:40 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217579471
Verlaat de moederkerk en ga protesteren
The End Times are wild
  donderdag 8 mei 2025 @ 21:04:30 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217579750
Hoe kan hij beinvloed worden door Trump? Er zijn evenveel Amerikanen tegen die man als voor die man en hij heeft ook een Zuid Amerikaans paspport (Peru?)
Laffe huichelaar
pi_217580331
ok
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:23:36 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217580551
jouw mening telt niet, niet eens een beetje
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217581652
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal

Ik ben tegen de paus. Ik ben ertegen om een Amerikaan te kiezen die kan worden beïnvloed door fascisten zoals Trump. Er hoort helemaal geen paus te zijn alleen Petrus staat in de bijbel als leider van de kerk en niet de pausen daarna . Een mens mag zich nooit plaatsvervanger van Jezus noemen. Dat is van de duivel zeiden ze vroeger hij ons

Ik ben ook tegen het celibaat. En ik ben tegen aflaten want je kan toch geen geld betalen om in de hemel te komen. En ik ben tegen de heiligen verering dat is af godisch. En er waren nog wel meer dingen die niet mochte

Ik had liever een zwarte paus gehad dan was ik er voorstander van geweest. Absoluut geen Amerikaan.
Je hebt sterke gevoelens over de paus en bepaalde tradities binnen de katholieke kerk, zoals het celibaat, aflaten en de verering van heiligen. Veel van deze zaken zijn al eeuwen onderwerp van discussie, zowel binnen als buiten de kerk. De verkiezing van een paus is een belangrijk moment en kan verschillende reacties oproepen, zeker wanneer de gekozen persoon uit een bepaalde regio komt of bepaalde overtuigingen heeft. De nieuwe paus, Leo XIV, is een Amerikaan, en dat lijkt voor sommige mensen een punt van zorg te zijn. Tegelijkertijd heeft hij ook ervaring buiten de Verenigde Staten, onder andere in Peru, wat zijn perspectief kan beïnvloeden. Religieuze overtuigingen zijn heel persoonlijk, en hoe mensen naar een paus of kerkelijke tradities kijken, kan erg verschillen. Wat zou volgens jou een goede richting zijn voor de toekomst van de katholieke kerk?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 06:11:00 #11
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217582002
quote:
Hallo allemaal

Het is omgekeerd, Na een bezoekje van Leo aan zijn landgenoot, POTUS Trump zal via hem de Heilige Geest inwerken op het verwarde brein van de yankee-tiran.

"Mijn zoon, wat bent gij in godsnaam aan het doen, welke demonen kwellen u?" Of woorden met gelijke strekking.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bassie48 op 09-05-2025 07:54:49 ]
Science matters
  vrijdag 9 mei 2025 @ 06:17:08 #12
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_217582009
Dat mag
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_217582767
quote:
16s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:23 schreef FlippingCoin het volgende:
jouw mening telt niet, niet eens een beetje
Meer dan die van jou
pi_217582776
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 01:09 schreef Fightagainstlife het volgende:

[..]
Je hebt sterke gevoelens over de paus en bepaalde tradities binnen de katholieke kerk, zoals het celibaat, aflaten en de verering van heiligen. Veel van deze zaken zijn al eeuwen onderwerp van discussie, zowel binnen als buiten de kerk. De verkiezing van een paus is een belangrijk moment en kan verschillende reacties oproepen, zeker wanneer de gekozen persoon uit een bepaalde regio komt of bepaalde overtuigingen heeft. De nieuwe paus, Leo XIV, is een Amerikaan, en dat lijkt voor sommige mensen een punt van zorg te zijn. Tegelijkertijd heeft hij ook ervaring buiten de Verenigde Staten, onder andere in Peru, wat zijn perspectief kan beïnvloeden. Religieuze overtuigingen zijn heel persoonlijk, en hoe mensen naar een paus of kerkelijke tradities kijken, kan erg verschillen. Wat zou volgens jou een goede richting zijn voor de toekomst van de katholieke kerk?
Paus afschaffen vind ik
pi_217582783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 06:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het is omgekeerd, Na een bezoekje van Leo aan zijn landgenoot, POTUS Trump zal via hem de Heilige Geest inwerken op het verwarde brein van de yankee-tiran.

"Mijn zoon, wat bent gij in godsnaam aan het doen, welke demonen kwellen u?" Of woorden met gelijke strekking.
Narcisten als Trump laten zich door niemand veranderen ook niet door de paus.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 08:47:08 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217582803
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Meer dan die van jou
Neejij bent een afvallige zondaar
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 9 mei 2025 @ 08:47:09 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217582804
quote:
Hallo allemaal

Omdat hij een Amerikaan is, kan Trump hem beinvloeden?
Oké, doe mij ook maar wat van die drugs die jij op hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 9 mei 2025 @ 08:47:37 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217582808
En wel graag een zwarte paus willen.
Oke, racisten mogen op Anoniem van mij. Rot maar een eind op.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:31:12 #19
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217583087
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Narcisten als Trump laten zich door niemand veranderen ook niet door de paus.
Ik ben geen gelovige maar naar het schijnt is de Paus een machtig instrument van de Heilige Geest.😱
Science matters
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:33:10 #20
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217583100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Omdat hij een Amerikaan is, kan Trump hem beinvloeden?
Oké, doe mij ook maar wat van die drugs die jij op hebt.
Drugsverslaafden zijn sukkels dus ik heb niks voor jou alleen maar liefde en begrip. 😏
Science matters
pi_217583133
Goed verhaal joh.
pi_217583153
Deze TS mag zijn pilletjes zo langzamerhand gerust een keer weer nemen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 15:37:04 #23
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217585742
quote:
Hallo allemaal

Een mens mag zich nooit plaatsvervanger van Jezus noemen.
De paus is niet de plaatsvervanger van Jezus maar de plaatsbekleder van Jezus Christus op aarde. Dat is totaal wat anders.
Science matters
pi_217587410
quote:
Er hoort helemaal geen paus te zijn

bladiebladiebla

Ik had liever een zwarte paus gehad dan was ik er voorstander van geweest.
Lekker consequent ook. :D :')

En nee, Petrus was ook niet zwart :{w
pi_217587441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De paus is niet de plaatsvervanger van Jezus maar de plaatsbekleder van Jezus Christus op aarde. Dat is totaal wat anders.
Maar als hij dat nou zo gelooft ....

Daar waar zijn wiegje heeft gestaan geloven ze wel meer dingen ....
  zaterdag 10 mei 2025 @ 01:03:14 #26
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_217590522
Een Amerikaanse paus, een Augustijn, een man die zijn hart verloor aan Peru – het klinkt bijna als een roman die ik nog moet schrijven. Leo XIV, geboren als Robert Francis Prevost, lijkt een bruggenbouwer: tussen continenten, tussen traditie en vernieuwing, tussen het instituut en de mensen.

Zijn keuze voor de naam Leo XIV is veelzeggend. Het roept herinneringen op aan Leo XIII, die bekend stond om ijn sociale leerstellingen en inzet voor arbeidsrechten. Misschien wil deze nieuwe paus ons herinneren aan de kracht van compassie en gerechtigheid in een wereld die soms zijn morele kompas lijkt te verliezen.

Toch zijn er ook schaduwen. Zijn verleden in Peru en Chicago wordt onder de loep genomen, vooral die met betrekking tot zijn aanpak van misbruikzaken. Transparantie en verantwoordelijkheid zullen cruciaal zijn om het vertrouwen van gelovigen te behouden.

Maar laten we niet vergeten: elke paus draagt de last van het verleden en de hoop van de toekomst. Leo XIV staat nu aan het roer van een kerk die verlangt naar eenheid en richting. Of hij de juiste koers zal varen, zal de tijd leren. Maar voor nu, laten we hopen dat zijn pad verlicht wordt door wijsheid en mededogen.

quote:
Hallo allemaal

Wat een krachtige stroom aan overtuigingen voor een @pedaalemmerzak – je klinkt als een vergeten heilige uit een zompig bijbel hoofdstuk – de beschermheilige van gesmoorde verontwaardiging en schurend gelijk.

Je schrijft met vuur, en vuur verdient aandacht – maar mag geen rookgordijn worden dat ons zich vertroebelt. Je kritiek op machtsstructuren, religieuze hiërarchie
en spirituele handel begrijp ik – de vragen zijn oud en waardevol. Maar waar ik je niet kan volgen, is in de kronkel waar afkomst en huidskleur een voorwaarde lijken te worden voor jouw goedkeuring. Dat is geen protest, dat is profilering met een geestelijk sausje.

Een zwarte paus zou prachtig zijn, maar niet omdat hij zwart is. Net zomin als een Amerikaan automatisch verdacht is. Het gaat niet om kleur of paspoort, maar om karakter, moed en mededogen. Je verzet verliest kracht als het ongelijk begint te klinken.

En Trump, ach. Ik begrijp de huiver. Hij heeft retoriek gemarineerd in rancune, en maakt van ''macht'' een soort reality-tv waarin nuance de eerste afvaller is. Maar laten we ons verzet tegen Trump niet als kleurspoeling over anderen gieten. Niet elke Amerikaan is een Trump, net zoals niet elke paus een middeleeuwse machthebber is met een gouden badkuip. Laat onze kritiek recht doen aan de verschillen die ertoe doen. Als woorden mensen gaan reduceren tot hun afkomst, lopen we de kant op die je zelf zo luid afwijst: die van verering zonder nuance. Dat lijkt me niet de kant van Jezus, noch van welke waarheidszoeker dan ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Scherpzinnige precisie in termen. Daar hou ik van :D

Oh en Pedaalemmerzak? Kritiek is krachtiger als ze niet knarst van haat, maar glanst van inzicht. :*

<O)
“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
pi_217590630
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 01:03 schreef Parafoonnotulist het volgende:
Wat een krachtige stroom aan overtuigingen voor een @pedaalemmerzak – je klinkt als een vergeten heilige uit een zompig bijbel hoofdstuk – de beschermheilige van gesmoorde verontwaardiging en schurend gelijk.
Hij is geboren in Zeeuws Vlaanderen he :')
quote:
Je schrijft met vuur, en vuur verdient aandacht
Euh ... nou nee, mijn god NEE, dat nou nét niet .... hij zoekt aandacht, heel veel aandacht, een niet te stillen honger naar aandacht .....

(en dan ga jij 'm voeren :{w )
  zaterdag 10 mei 2025 @ 02:07:44 #28
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_217590648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 01:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Hij is geboren in Zeeuws Vlaanderen he :')
[..]
Euh ... nou nee, mijn god NEE, dat nou nét niet .... hij zoekt aandacht, heel veel aandacht, een niet te stillen honger naar aandacht .....

(en dan ga jij 'm voeren :{w )
Dan heb je mijn tekst niet goed begrepen maar dat is niet erg. :)
“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
pi_217590649
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 02:07 schreef Parafoonnotulist het volgende:

[..]
Dan heb je mijn tekst niet goed begrepen maar dat is niet erg. :)
tl;dr

Alleen deze:

[ Bericht 25% gewijzigd door r_one op 10-05-2025 02:14:57 ]
  zaterdag 10 mei 2025 @ 05:26:37 #30
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217590829
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 01:03 schreef Parafoonnotulist het volgende:
Kritiek is krachtiger als ze niet knarst van haat, maar glanst van inzicht. :*

^O^
Science matters
  zaterdag 10 mei 2025 @ 05:35:50 #31
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217590840
Ik ben tegen pedaalemmerzakken.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')