Er is niets anders nu. Potentieel gezeik heb je altijd, dat staat volledig los van Trump. Vorige keer dat ik naar de VS ging voor zo'n congres had ik ook gezeik, en dat was toen Biden president was. Duurde een paar uur om op te lossen, schijtirritant.quote:
Jawel. Je lijkt te denken dat hij meer macht heeft dan hij daadwerkelijk heeft, dat denkt hij zelf ook.quote:Juist niet.
Mja, ik heb een tijdje geluisterd en kwam meteen een leugen tegen: het idee dat 'real wage growth' beneden het niveau van 1973 zit.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:43 schreef Basp1 het volgende:
Een interessant interview met varoufakis en zijn visie op de Amerikaanse tarieven. En wat geschiedenis erbij.
Bekijk deze YouTube-video
Trump is ongelooflijk dom en heeft nooit geleerd wat je met tegenspraak, kritiek, empathie, de waarheid of feedback moet doen. Zijn supporters zijn nóg dommer en valser dan Trump zelf. Hilary Clinton had 100% gelijk dat Trumpsupporters een mandje vol deplorables zijn.quote:
Het lijkt mij stug dat Bernie voorstander was van het type importheffingen dat Trump heeft ingevoerd en wilde invoeren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja, ik heb een tijdje geluisterd en kwam meteen een leugen tegen: het idee dat 'real wage growth' beneden het niveau van 1973 zit.
Het is gewoon niet waar, hoe je het ook wil zien:
[ afbeelding ]
Zie ook:
[ afbeelding ]
Ik snap dat Varoufakis dit soort dingen roept, Bernie doet het ook constant. Het is een soort afleiding van het feit dat Bernie en aanverwanten altijd al tegen free trade zijn geweest en voor tariffs, maar dat nu niet meer hardop kunnen zeggen.
Fijne vent, is Garcia al terug?quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Jawel. Je lijkt te denken dat hij meer macht heeft dan hij daadwerkelijk heeft, dat denkt hij zelf ook.
Dat is hij zeker, en ook al heel lang. Hij heeft al decennia geprobeerd om de USA uit de WTO te halen. Wat betreft China zit hij 100% op dezelfde lijn als trump. Dat kun je ook hier lezen:quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het lijkt mij stug dat Bernie voorstander was van het type importheffingen dat Trump heeft ingevoerd en wilde invoeren.
Dit is exact hetzelfde als wat Trump zegt.quote:“Since the China trade deal I voted against, America has lost over 3 million manufacturing jobs. It’s wrong to pretend that China isn’t one of our major economic competitors. When we are in the White House, we will win that competition by fixing our trade policies.”
Nee dat is helemaal niet hetzelfde. Fixing our trade policies is niet hetzelfde als '140% tariffs'. En vervolgens stellen dat die heffingen Amerika rijk gaan maken.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:22 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is exact hetzelfde als wat Trump zegt.
Kilmar Garcia. De user doet net alsof alles volgen het boekje gebeurt, maar ondertussen kun je er niets meer aan doen als het leed al heeft plaatsgevonden.quote:
Ik wou net zeggen: wilde Bernie ook heffingen vanaf 10% tot 140% op alle landen ter wereld?quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal niet hetzelfde. Fixing our trade policies is niet hetzelfde als '140% tariffs'. En vervolgens stellen dat die heffingen Amerika rijk gaan maken.
Je weet ik, die wordt opeens weggemoffeld.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kilmar Garcia. De user doet net alsof alles volgen het boekje gebeurt, maar ondertussen kun je er niets meer aan doen als het leed al heeft plaatsgevonden.
Ik heb mij laten vertellen dat die rechten die je als persoon hebt, waren gemaakt vóórdat er allemaal migranten kwamen, dus dat het dan logisch zou zijn dat die rechten dan niet voor migranten zouden gelden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet ik, die wordt opeens weggemoffeld.
En het dan gek vinden dat reizigers naar de VS hun plannen onder de loep nemen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb mij laten vertellen dat die rechten die je als persoon hebt, waren gemaakt vóórdat er allemaal migranten kwamen, dus dat het dan logisch zou zijn dat die rechten dan niet voor migranten zouden gelden.
Het zou echt hilarisch zijn geweest als het niet ten koste was gegaan van personen en families.
Hillary Clinton zeiquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:14 schreef Vis1980 het volgende:
Hilary Clinton had 100% gelijk dat Trumpsupporters een mandje vol deplorables zijn.
Ze zou toegelicht hebben over die helft met : "The racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamaphobic—you name it. And unfortunately there are people like that. And he has lifted them up.”quote:“You know, to just be grossly generalistic, you could put half of Trump’s supporters into what I call the basket of deplorables, Tight? ”
Overigens over die rechten, dat waas iig een andere user dan Daka, just to be sure.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
En het dan gek vinden dat reizigers naar de VS hun plannen onder de loep nemen.
Free trade blijft voor mij een vreemde term die gebruikt wordt om (sommige) producten zo goedkoop mogelijk te kunnen produceren maar natuurlijk objectief gezien is er niets vrij aan zolang extrenaliteiten die wij niet willen niet meegerekend worden in prijzen bij het importeren daarvan.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja, ik heb een tijdje geluisterd en kwam meteen een leugen tegen: het idee dat 'real wage growth' beneden het niveau van 1973 zit.
[ afbeelding ]
Zie ook:
[ afbeelding ]
Ik snap dat Varoufakis dit soort dingen roept, Bernie doet het ook constant. Het is een soort afleiding van het feit dat Bernie en aanverwanten altijd al tegen free trade zijn geweest en voor tariffs, maar dat nu niet meer hardop kunnen zeggen.
En dan was er enkele weken terug al een bericht dat er voor zeker een miljard aan kosten was gemaakt om de operaties uit te voeren, dat gaat dus al richting de 2 miljard waarschijnlijkquote:De strijd met het Amerikaanse leger was daarentegen nog in volle gang. Zeker zeven Reaper-drones, van zo'n 30 miljoen dollar per stuk, werden neergehaald in de afgelopen weken.
De VS verloor ook drie straaljagers in een halfjaar tijd. In december werd een F-18, ter waarde van zo'n 60 miljoen dollar, per ongeluk neergehaald door een Amerikaans marineschip. Dit incident gebeurde in de nasleep van een Houthi-aanval.
Eind april viel eenzelfde soort straaljager van een vliegdekschip in de Rode Zee. Volgens CNN gebeurde dit na een ontwijkingsmanoeuvre voor een Houthi-aanval. Een anonieme functionaris zei tegen de nieuwszender dat deze actie had bijgedragen aan de val overboord van het oorlogsvliegtuig.
Vandaag viel opnieuw een F-18 in zee vanaf een vliegdekschip. Ditmaal was er volgens het leger van de VS sprake van een technische fout: het systeem om de landende straaljager op te vangen zou niet hebben gewerkt. In geen van deze gevallen kwam een Amerikaanse piloot of militair om het leven.
Was geen fan van Hillary maar achteraf had ze akelig vaak gelijkquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hillary Clinton zei
[..]
Ze zou toegelicht hebben over die helft met : "The racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamaphobic—you name it. And unfortunately there are people like that. And he has lifted them up.”
Nu weet ik niet hoe de Amerikanen het woord 'deplorables'opvatten... Beledigend ?
Ik vertaal het als betreurenswaardig . En dat zijn ze ook.
Altijd goed om het electoraat aan te vallen, schijnt toch wel een dingetje te zijn bij de democraten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hillary Clinton zei
[..]
Ze zou toegelicht hebben over die helft met : "The racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamaphobic—you name it. And unfortunately there are people like that. And he has lifted them up.”
Nu weet ik niet hoe de Amerikanen het woord 'deplorables'opvatten... Beledigend ?
Ik vertaal het als betreurenswaardig . En dat zijn ze ook.
Is 'real wage' en 'real median personal income' niet gewoon een ander cijfer? Als de rijkste laag steeds aanzienlijk rijker wordt stijgt het nominale inkomen wel maar zegt dat weinig over de situatie voor gemiddelde burgers.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie ook:
[ afbeelding ]
Heeft Trump zijn nederlaag van 2020 al toegegeven?quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Altijd goed om het electoraat aan te vallen, schijnt toch wel een dingetje te zijn bij de democraten.
Dat slappe excuus zag je bij de vorige verkiezingen ook waar collectief de handjes omhoog gingen toen ze racisme en seksisme als reden opgaven dat Kamala Harris de verkiezingen verloor.
Datzelfde excuus zal ook komen als kandidaat Cortez het mag proberen in 2028 mits zij de kandidate is, uit de bende van ellende zijn er nog wel meerdere kanshebbers.
“Triggered”?? Van wat precies?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft Trump zijn nederlaag van 2020 al toegegeven?
Altijd lachen hoe Maga getriggerd wordt.
Zoals Trump elke democraat “not a smart person”, “crooked” of wat ook noemt? Of Pam Bondi rechters “deranged” noemt? Je hebt gelijk, dat doen alleen democraten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Altijd goed om het electoraat aan te vallen, schijnt toch wel een dingetje te zijn bij de democraten.
Dat slappe excuus zag je bij de vorige verkiezingen ook waar collectief de handjes omhoog gingen toen ze racisme en seksisme als reden opgaven dat Kamala Harris de verkiezingen verloor.
Datzelfde excuus zal ook komen als kandidaat Cortez het mag proberen in 2028 mits zij de kandidate is, uit de bende van ellende zijn er nog wel meerdere kanshebbers.
Nu weet ik dat rechters en politici ook bij het electoraat horen, maar zouden die pakweg tot de helft of misschien een kwart van het electoraat horen?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zoals Trump elke democraat “not a smart person”, “crooked” of wat ook noemt? Of Pam Bondi rechters “deranged” noemt? Je hebt gelijk, dat doen alleen democraten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |