abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217518321

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
pi_217518336
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier heb je het gevoel dat dit zou botsen?

Het eerste wil bijvoorbeeld zeggen dat deze mensen niet lastiggevallen dienen te worden op straat. Het tweede dat een vrouwentoilet voor vrouwen blijft en niet toegankelijk moet zijn voor voor mannen die denken een vrouw te zijn. Beide deze uitgangspunten kunnen natuurlijk prima naast elkaar bestaan.
Dus deze moet naar het damestoilet...

pi_217518459
Wat is de overtreffende trap van volslagen achterlijk?

Stel, je bent president van de VS en je weet niet dat WO2 pas op 15 augustus '45 afgelopen was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:40:40 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217518861
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Stel, je bent president van de VS en je weet niet dat WO2 pas op 15 augustus '45 afgelopen was.
En dat zonder de inzet van de Polen, Canadezen, ANZACS en met name de Russen de oorlog in Europa echt langer geduurd had.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217518894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dat zonder de inzet van de Polen, Canadezen, ANZACS en met name de Russen de oorlog in Europa echt langer geduurd had.
Nee, want zonder de Amerikanen had Frankrijk Duits gesproken, weet je nog?
pi_217518948
Paraderen voor de Grote Leider hoeft natuurlijk niet op bezuinigd te worden.

Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217519089
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:37:44 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217519301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het zegt vooral veel dat het 10% omlaag gegaan is in een paar jaar. Dat heeft vooral te maken met het desastreuze optreden van activisten op dit gebied. Anders zou het niet ook zo hard gedaald zijn bij Democraten en Independents.

Mensen houden over het algemeen niet zo van opgelegde maximalistische ideologische posities. Dan zijn ze eerder geneigd om dan zelf ook de nuance overboord te gooien. Dit is ook de reden waarom Trump's anti-DEI en andere onzin ook niet populair is. DEI is impopulair, maar top-down opgelegde decreten vanuit de federale overheid zijn dat ook.
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.

25 jaar geleden woonde ik samen met een griet in een huisje in rotjeknor. De onderbuurman vroeg netjes aan haar of ze haar schoenen binnen uit wilde doen vanwege het geluid. In plaats van tot een compromis te komen ging ze extra hard stampen in huis. Vreemde manier van jezelf vrijbrief te geven voor slecht gedrag.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vis1980 op 02-05-2025 17:44:08 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217519411
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het niveau van: 'Ik word juist racistischer door die zeurnegers' of 'Ik ga meer roken door mensen die zeggen dat ik moet stoppen met roken'. Of 'Ik ga juist harder praten in de bios, omdat mensen mij vertellen dat ik stil moet zijn'. Ik weet niet zeker voor wie dat nu juist pleit.
Precies het is een hele simpele manier van denken. Het werkt ook altijd alleen maar naar het eigen argument toe. Dus niet activisten die fel tegen trans mensen schreeuwen zijn succesvol in het beinvloeden van de publieke opinie. Nee het is de minderheid zelf, die teveel slechte appels zou hebben. Je hebt miljardairs als JK Rowling die van alle daken schreeuwen dat ze trans mensen haten die flink aandacht hebben en groot publiek. Maar nee het zijn de trans activisten die mensen zo triggeren dat ze trans mensen haten. Wie zijn die activisten dan? Daar hoor je werkelijk nooit iets van.

Het is ook moedwillig jezelf niet willen informeren over de kwestie. Gewoon stug alle informatie afwijzen en vasthouden aan de leugens dat transvrouwen gevaarlijk zijn of sport op grote schaal oneerlijk maken.

Maar vooral sneu hoe zoiets kleins een centraal punt in het politieke kompas van sommigen kan worden. Dat de Democraten niet meegaan in de leugenachtige frames maakt nog niet dat ze gigantisch activistisch zouden zijn op dit gebied.
pi_217519534
quote:
81s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Paraderen voor de Grote Leider hoeft natuurlijk niet op bezuinigd te worden.

Army plans for a potential parade on Trump’s birthday call for 6,600 soldiers, AP learns

[ afbeelding ]
Dat wordt een parade waar Noord Korea jaliers op is.

Verder wordt er niet bezuinigd, Trump geeft meer geld uit dan Biden deed in de eerste maanden van 2024.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:37:27 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217519782
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, want zonder de Amerikanen had Frankrijk Duits gesproken, weet je nog?
Ik zal mij beperken tot een medelijdende lach.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217519818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.

Die uitbesteding leidde ook tot bedrijven en media die totaal onkritisch die activisten ging napraten en dat wordt door mensen gewoon niet in dank afgenomen. Hetzelfde geldt ook aan de andere kant voor Fox News dat altijd naar de mond van Trump praat. De meerderheid van het land vindt dat ook niets.

En nee, het is ook niet dat JK Rowling ergens over tweet en dan ineens miljoenen mensen van gedachten doet veranderen ofzo. Veruit de meeste mensen lezen geen kranten, zitten niet op twitter en kijken geen kabelnieuws. Het is echt een bizarre conspiracytheory van sommige posters hier dat mensen in grote getale ineens rechtse propaganda gaan slikken en dat dat voor de daling zorgt.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:45:13 #13
323401 Kijkertje
met filter
pi_217519861
De langetermijngevolgen van Trump's tarievenbeleid:

Why Trump’s Economic Disruption Will Be Hard to Reverse

The president’s turnover of the economic order has unleashed changes that could prove lasting, because other countries will adjust.

quote:
“The MAGA base and JD Vance will still be around long after Trump’s gone,” said Ian Goldin, professor of globalization and development at the University of Oxford. No matter who occupies the White House next, the conditions that propelled the “Make America Great Again” movement — widening inequality and economic insecurity — remain. For the rest of the world, there is still a worry, he said, that there could be “another Trump in the future.”

As a result, allies are working to strike trade partnerships and build security alliances that exclude the United States. The European Union and South American countries recently created one of the world’s largest trade zones.

The Canadian prime minister, Mark Carney, recently proposed building new transportation networks to ease access to global markets outside the United States. Canada is also negotiating to join Europe’s military buildup to reduce its reliance on the United States, while Britain and the European Union are working to finalize a defense pact.

“The world moves on,” Mr. Goldin said. Supply chains will be rearranged, new partnerships will be struck, and foreign students, researchers and tech talent will find other places to migrate. “The U.S. is not going to quickly restore its economic position,” he said.

“And it’s not just the United States that is so different now,” he added. Mr. Trump is emboldening autocratic leaders around the world, which further chips away at the rules-based system.

Second, Mr. Trump’s disdain for international institutions only strengthens the influence of China, the principal target of his attempts to use economic pressure.

The administration is creating “immense moments of opportunity for Xi Jinping and China,” said Orville Schell, director of the Center on U.S.-China Relations at the Asia Society in New York.

China’s top leader, Mr. Xi, is seeking to exploit Mr. Trump’s protectionist turn and chaotic policy reversals to better position Beijing as the defender of free trade and the new leader of the global trading system.

Mr. Xi’s argument particularly resonates among many emerging economies in Latin America, Asia and Africa. China looks “steady and stable and a picture of equanimity compared to the United States,” said Jonathan Czin, a fellow at the Brookings Institution’s China Center and a former senior China analyst for the Central Intelligence Agency.

Africa is a prime example. Mr. Trump has gutted the U.S. Agency for International Development, which delivered food and health care to the world’s poorest. And the reorganization plan for the State Department has proposed eliminating nearly all diplomatic missions across the continent.

By comparison, China has already invested deeply in Africa as part of its Belt and Road Initiative, and its push to control more of the continent’s critical minerals. “It creates a vacuum that allows China to consolidate that position and control over those mining rights,” Mr. Czin said.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2025 18:53:06 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:52:02 #14
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217519938
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom probeert hij Poetin viesmad te krijgen?

Al met al zou je kunnen zeggen dat de Russen meer aanspraak kunnen maken op de partij die het meest heeft gedaan tegen nazi Duitsland.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:53:30 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217519950
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus deze moet naar het damestoilet...

[ afbeelding ]
Wel benieuwd naar het antwoord :P

Iets zegt mij dat dit verstorender gaat zijn _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217519971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet de goede vergelijking. Natuurlijk zit er rancune achter bij een aantal mensen, maar dat alleen verklaart niet dat op veel punten ook bij Democraten die steun 10% gezakt is in een paar jaar. Het is een gevolg van een strategie, die voor wat betreft de gestelde doelen totaal mislukt is. Het is een gevolg van de Democratische partij die allerlei zaken uitbesteedt aan activistische groepen en zelf geen principiële onderbouwingen heeft.

Die uitbesteding leidde ook tot bedrijven en media die totaal onkritisch die activisten ging napraten en dat wordt door mensen gewoon niet in dank afgenomen. Hetzelfde geldt ook aan de andere kant voor Fox News dat altijd naar de mond van Trump praat. De meerderheid van het land vindt dat ook niets.

En nee, het is ook niet dat JK Rowling ergens over tweet en dan ineens miljoenen mensen van gedachten doet veranderen ofzo. Veruit de meeste mensen lezen geen kranten, zitten niet op twitter en kijken geen kabelnieuws. Het is echt een bizarre conspiracytheory van sommige posters hier dat mensen in grote getale ineens rechtse propaganda gaan slikken en dat dat voor de daling zorgt.
Het is inderdaad de jarenlange hetze tegen LGBTQwhatever, DEI en Woke die mensen heeft geïndoctrineerd en daardoor intoleranter zijn geworden.
En daar is geen TikTok of Twitter voor nodig.
Kijk naar Berlijn eind jaren twintig, een zeer liberale stad met een rijke gay scene.
Amper 10 jaar later zijn de meest verschrikkelijke dingen gedaan, met goedkeuring van de bevolking.
pi_217519977
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wel benieuwd naar het antwoord :P

Iets zegt mij dat dit verstorender gaat zijn _O-
Oh, dat antwoord komt niet.
pi_217520000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is inderdaad de jarenlange hetze tegen LGBTQwhatever, DEI en Woke die mensen heeft geïndoctrineerd en daardoor intoleranter zijn geworden.
Geïndoctrineerd zelfs :')

Je zou je misschien kunnen afvragen waar die termen ooit vandaan zijn gekomen en of er niet juist heel veel propaganda vóór die termen is gemaakt.
pi_217520006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Al met al zou je kunnen zeggen dat de Russen meer aanspraak kunnen maken op de partij die het meest heeft gedaan tegen nazi Duitsland.
Het zou me niet verbazen als Trump niet eens weet dat de USSR Mantsjoereie binnenviel in augustus 45. ;) Laat staan dat hij het aan kan wijzen op de kaart.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217520008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geïndoctrineerd zelfs :')
Ja, dat is tegen het zere been.
pi_217520017
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is tegen het zere been.
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg man _O-
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:13:07 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217520123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin en geschiedvervalsing. Wie denk je dat de term 'DEI' bedacht heeft? Trump? Ga toch weg man _O-
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:19:33 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217520174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zoek eens wat op over lend-lease, zou ik zeggen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217520180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik durf je te garanderen dat er een directe relatie is tussen wanneer Trump de aanval op DEI opende (en laten we eerlijk zijn, tot in het totaal krankzinnige) en de daarop volgende toegenomen haat van mensen tegen DEI.
Nee hoor, dat begon al veel eerder. Al die onzin bereikte een piek in 2020/21 en daarna daalde steun voor dat soort dingen gestaag. In 2023/24 was de overgrote meerderheid er helemaal klaar mee. Evenals bedrijven die grotendeels weer terug zijn gegaan naar normale manieren van rekruteren en intern anti-discriminatiebeleid.

Het feit dat universiteiten ook niet meer racistisch mogen zijn tegen Aziaten helpt ook natuurlijk. Bovendien heeft Trump altijd al DEI aangevallen, ook toen hij zelf nog president was de eerste keer.
pi_217520202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, dat begon al veel eerder. Al die onzin bereikte een piek in 2020/21 en daarna daalde steun voor dat soort dingen gestaag. In 2023/24 was de overgrote meerderheid er helemaal klaar mee. Evenals bedrijven die grotendeels weer terug zijn gegaan naar normale manieren van rekruteren en intern anti-discriminatiebeleid.

Het feit dat universiteiten ook niet meer racistisch mogen zijn tegen Aziaten helpt ook natuurlijk. Bovendien heeft Trump altijd al DEI aangevallen, ook toen hij zelf nog president was de eerste keer.
.

Klopt, al jarenlang wordt onder andere DEI gedemoniseerd.
En als je dat lang genoeg voedt levert dat resultaat op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')