Eigenlijk had ik tot zondag willen wachten voor een lekkere bingewatchsessie van week 1, maar ik kon de verleiding niet weerstaan dus heb ze er zojuist allemaal doorheen geknald
"Zullen we even één ding afspreken met elkaar: dat als ik aan het praten ben dat je mij dan niet onderbreekt."Dit werd nu al een aantal keer getoond in de teaser, een verbale clash tussen Mark en aannemer Ray. Mag ik eerst zeggen dat ik Ray een enorme aanwinst vind voor dit seizoen? Een echte Rotterdamse rauwdouwer die lekker aanwezig is (i.t.t. die meesmuil van een aannemer vorig seizoen) in zowel fysieke verschijning als commentaar

Afijn, terug naar die clash: dat wordt natuurlijk het kookpunt van wat in deze eerste week aan fundering is gelegd: de (terechte) 4 voor Mark als beoordeling. Wat een stuk zelfingenomenheid is me dat zeg. Die Heidy gaat op zich nog wel, maar dat arrogante ondernemertje waar ze mee getrouwd is mag nu al een stuk puin op z'n harses krijgen van me, met zijn apenrotsmentaliteit en z'n cappuccino's om de vijf minuten. Die kommaneuker kan me niet vaak genoeg een slechte beoordeling krijgen zodat-ie wellicht weer even met z'n voetjes op de grond komt te staan, waarna rauwdouwer Ray die grond met één ruk onder z'n voeten vandaan trekt. Oh, en Youpie wil zijn bril terug.
Naomi en Victor vallen mij geheel mee, al kan ik verdomd weinig met haar 'beroep' als momfluencer. Nu is ze wel duidelijk de moeder van de groep, met het zorgen voor ontbijtjes en sturing geven wat betreft de douchecabine. Wel zou het af en toe fijn zijn als ze d'r opgespoten klep dicht kan houden, al is het maar voor vijf seconden. Want ergens denk ik dat dat haar in de loop van de wedstrijd nog lelijk kan opbreken - zeker met die pietlut van een Mark. Godallemachtig, wat is dat een zeikerd zeg... Oh, sorry, ik had het over Naomi en Victor. Nou ja, zo als eerste indruk prima.
Faisel en Chris zijn wel echt de smaakmakers dit seizoen, dat weet ik nu al. Een heerlijke dynamiek tussen vader en zoon, vooral als Faisel Chris weer achter z'n broek moet zitten zoals met het opstaan

Sowieso is Faisel echt wel een kleurrijk en grappig persoon, ik zou alleen maar buikpijn van het lachen hebben in zijn buurt. Niet meer dan terecht ook dat hij het appartement van zijn keuze heeft gekregen

Wilfred en Edith lieten in zo'n talking head-momentje ontvallen dat ze al 8 jaar bezig zijn met de verbouwing van hun eigen huis.
8. Jaar. Ik ben nu al benieuwd hoe ze dit dan in 10 weken voor elkaar gaan boksen, nu is dit natuurlijk qua vloeroppervlak veel kleiner maar toch. Verder krijg ik een beetje Tim en Anne-vibes van ze, maar dan x30 of zo. Heel erg creabea en met de focus op recycling.
Wat dan weer mooi aansluit op de kluszusjes Marit en Roelie, bekend van de nu al legendarische zin "Ik hoop dat ik goed ben met geld, want ik werk als financial controller. Bij een bouwbedrijf.". Ze vielen rauwdouwer Ray in positieve zin op en volgens mij kunnen zij het inderdaad nog ver schoppen in de wedstrijd. Hoop wel dat ze dat ecologische schuurpapier wat thuis op het toilet hangt daar laten.
En dan Maurits en Anouk a.k.a. de kluskakkers. Hun huis heeft verdomd weinig persoonlijkheid en dat is eigenlijk net hetzelfde voor de bewoners zelf. Ik krijg nog niet echt hoogte van ze, ze glippen overal een beetje doorheen. Al vond ik die relativering van Maurits op zijn beoordeling wel getuigen van humor

Verder snap ik niet dat ze de helft van de eerste aflevering inruimden voor een beoordeling door die Daan op de inrichtingen van de huizen van de duo's, als hij vervolgens niet bij de wedstrijd betrokken is als jurylid. In plaats daarvan zitten we met die saaie Eva opgescheept, nu samen met een vliegende makelaar die wat betreft visie 180 graden van elkaar verschillen. Allemachtig, dat wordt nog wat bij de beoordelingen de komende weken

En Dennis schitterde voornamelijk weer door afwezigheid. Al moet ik zeggen dat de momenten dat ie er wél was losser en spontaner aanvoelden dan vorig seizoen. Maar goed, ik vind die appjes om de haverklap wat goedkoop, zet hem dan op locatie neer, laat hem fungeren als omroeper, neem vooraf een filmpje op of wat dan ook. Als je dan een presentator hebt voor zo'n programma moet ie wel een toegevoegde waarde hebben en zichtbaar zijn.
Lang verhaal kort: ik heb er weer zin in om de komende weken hier uitgebreid van te genieten. Deze eerste week was meer een proloog op de strijd die vanaf week 2 zal losbarsten - en ik kan niet wachten