SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Parttime werkend?quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:17 schreef Halcon het volgende:
En door.
Vanmiddag ga ik weer een tochtje maken op de gravelfiets.
Shimano schoenen kopen, die heb je ook in wide versies en vallen sowieso ruimer. Wat leuk dat hooligans ook op de racefiets zitten tegenwoordig.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:55 schreef Caland het volgende:
Ik heb sinds kort een racefiets, vooral omdat ik (hopelijk) tijdelijk niet meer kan voetballen na een enkelbreuk en wat operaties verder.
Volledig groen met überhaupt zo'n soort fiets en heb er ook pas twee ritjes op zitten waarin ik vooraf heb geprobeerd om aan de hand van voornamelijk youtubefilmpjes mijn fiets juist af te stellen.
Toch merkte ik beide keren na een kilometer of 30 dat beide pinken gaan tintelen en spierpijn voornamelijk in de schouders optreedt en eigenlijk helemaal niet in mijn benen. Is dat 'gewoon' een kwestie van gewenning en minder krampachtig op de fiets zitten?
Ook beide grote tenen zijn waren na de ritjes behoorlijk pijnlijk en bleven zelfs even omhoog staan. Nu heb ik behoorlijk brede voeten en de schoenen die ik heb gekocht zitten bij het teneneinde ook wel een stukje omhoog. Is dat laatste bij alle schoenen het geval en is het dan een kwestie van bredere schoenen kopen of het nog even aankijken/minder strak afstellen?
Het kan altijd even wennen zijn, maar heb je misschien iemand in je omgeving die er verstand van heeft? Of je kunt eventueel een bikefit laten doen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:55 schreef Caland het volgende:
Ik heb sinds kort een racefiets, vooral omdat ik (hopelijk) tijdelijk niet meer kan voetballen na een enkelbreuk en wat operaties verder.
Volledig groen met überhaupt zo'n soort fiets en heb er ook pas twee ritjes op zitten waarin ik vooraf heb geprobeerd om aan de hand van voornamelijk youtubefilmpjes mijn fiets juist af te stellen.
Toch merkte ik beide keren na een kilometer of 30 dat beide pinken gaan tintelen en spierpijn voornamelijk in de schouders optreedt en eigenlijk helemaal niet in mijn benen. Is dat 'gewoon' een kwestie van gewenning en minder krampachtig op de fiets zitten?
Ook beide grote tenen zijn waren na de ritjes behoorlijk pijnlijk en bleven zelfs even omhoog staan. Nu heb ik behoorlijk brede voeten en de schoenen die ik heb gekocht zitten bij het teneneinde ook wel een stukje omhoog. Is dat laatste bij alle schoenen het geval en is het dan een kwestie van bredere schoenen kopen of het nog even aankijken/minder strak afstellen?
Ook naar gekeken, maar dan zouden de opstartkosten voor een startende hobby wel heel erg uit de klauwen lopen. Nu ben ik redelijk groot en door het gebrek aan voetbal vooral aan de gewichten gehangen dus ik vermoed dat ik met her en der wat dingen aanpassen (waaronder ook een ander zadel) ook wel een eind kom.quote:Op dinsdag 29 april 2025 12:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het kan altijd even wennen zijn, maar heb je misschien iemand in je omgeving die er verstand van heeft? Of je kunt eventueel een bikefit laten doen.
Je hebt wel de goede maat fiets, zodat je uberhaupt speelruimte hebt om de boel goed af te stellen?quote:Op dinsdag 29 april 2025 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook naar gekeken, maar dan zouden de opstartkosten voor een startende hobby wel heel erg uit de klauwen lopen. Nu ben ik redelijk groot en door het gebrek aan voetbal vooral aan de gewichten gehangen dus ik vermoed dat ik met her en der wat dingen aanpassen (waaronder ook een ander zadel) ook wel een eind kom.
Zeker, dat heb ik wel door de fietshandel laten aanmeten (maatje 62).quote:Op dinsdag 29 april 2025 12:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je hebt wel de goede maat fiets, zodat je uberhaupt speelruimte hebt om de boel goed af te stellen?
Dan zou ik daar even langsrijden. Gewoon aangeven waar je last van hebt en dan zien ze daar wel waar de speelruimte zit in je frame.quote:Op dinsdag 29 april 2025 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker, dat heb ik wel door de fietshandel laten aanmeten (maatje 62).
Ja, begrijpelijk. Wat Fretwork zegt verder: er is een hoop zelf te doen!quote:Op dinsdag 29 april 2025 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook naar gekeken, maar dan zouden de opstartkosten voor een startende hobby wel heel erg uit de klauwen lopen. Nu ben ik redelijk groot en door het gebrek aan voetbal vooral aan de gewichten gehangen dus ik vermoed dat ik met her en der wat dingen aanpassen (waaronder ook een ander zadel) ook wel een eind kom.
Goede tips, thanks. Net mijn derde ritje achter de rug en er echt op gelet om mijn bovenlichaam relaxed op het stuur te leggen maar wel zo veel mogelijk mijn core aan te spannen, daar waar ik de vorige keer mijn stuur meer aan het vastknijpen was. Scheelt al de helft, geen tintelende vingers in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 april 2025 13:45 schreef Fretwork het volgende:
Er zijn altijd ander type schoenen of andere sturen, etc. Maar de kans dat je daarbij toch het verkeerde koopt is wat onhandig. Als je echt brede voeten hebt is dat wat om op te letten, maar het kan ook zijn dat je plaatjes gewoon verkeerd staan.
Is online best wat te vinden qua filmpjes om zelf je fiets goed af te stellen als je zoekt op bikefit at home.
Ik zou eerst checken of de volgende dingen goed zijn:
- zadelhoogte (nakijken via binnenbeenlengte, anders kijken of je met je hak en gestrekt been nog overal op het pedaal kan leunen zonder van je zadel te moeten glijden)
- zadel terugstand (setback), en daarmee of je knie goed staat t.o.v. je pedaal op 3 uur
- vlakheid van je stuur en/of shifters: staan ze neutraal of ga je er echt in hangen
- staat je trapas recht onder de bal van je grote teen (afstellen plaatjes), je moet niet met je tenen hoeven te drukken
Dan heb je in ieder geval snel duidelijk of er iets heel gek staat. Foto van de fiets hier kan altijd als snelle check, er zijn er meer met een maatje-dranghek. Vooral druk op je polsen en handen is wat tricky, want dat kan komen uit vanalles, zoals zadel te hoog.
Ik zou eerder dit dan Shimano kopen, en als je Shimano koopt moet je zeker een maatje groter dan verwacht kopen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:43 schreef Tommeke het volgende:
Northwave en Lake maken ook bredere schoenen. En verder idd lekker relaxed zitten. Ellebogen een beetje gebogen.
Goed bezig, het is ook een beetje proberen hier en daar. Check wel even met welk deel van de voet je op de as steunt, voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede tips, thanks. Net mijn derde ritje achter de rug en er echt op gelet om mijn bovenlichaam relaxed op het stuur te leggen maar wel zo veel mogelijk mijn core aan te spannen, daar waar ik de vorige keer mijn stuur meer aan het vastknijpen was. Scheelt al de helft, geen tintelende vingers in ieder geval.![]()
Die bredere schoenen ontkom ik denk ik toch niet aan, merkte net pas goed dat mijn tenen gewoon geen enkele bewegingsvrijheid hebben waardoor ze na een half uur nagenoeg afsterven.
Dus als ik iemand blij kan maken met deze schoenen (wit) in maatje 46, geef een gil.
Waarom geen Shimano dan en wel Northwave/Lake?quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zou eerder dit dan Shimano kopen, en als je Shimano koopt moet je zeker een maatje groter dan verwacht kopen.
Heb een keer via bikefit bij de FM een fiets laten aanmeten, moest een maat kleiner dan ik altijd had.quote:Op dinsdag 29 april 2025 12:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je hebt wel de goede maat fiets, zodat je uberhaupt speelruimte hebt om de boel goed af te stellen?
Omdat ze in mijn ervaring een rare maatvoering hebben. En bij Lake en Northwave heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties gehoord.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waarom geen Shimano dan en wel Northwave/Lake?
Italianen hebben rare maatvoeringquote:Op woensdag 30 april 2025 10:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat ze in mijn ervaring een rare maatvoering hebben. En bij Lake en Northwave heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties gehoord.
Tja zou kunnen, ik heb normaal 43, sportschoenen vaak 44, maar Shimano 44 is echt te krap. Dus dan denk ik bij een beginner, misschien kijken bij merken waarbij de kans het grootst is dat ze goed zitten, omdat je niet weet wat je moet voelen.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Italianen hebben rare maatvoering![]()
Shimano altijd m'n normale schoenmaat of +1
Gewoon gaan passen in de webshop!quote:Op woensdag 30 april 2025 12:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tja zou kunnen, ik heb normaal 43, sportschoenen vaak 44, maar Shimano 44 is echt te krap. Dus dan denk ik bij een beginner, misschien kijken bij merken waarbij de kans het grootst is dat ze goed zitten, omdat je niet weet wat je moet voelen.
Bij mij wel redelijk hetzelfde eigenlijk: de sportschoen en de Shimano-schoen. S-phyre vind ik hele fijne schoenen, daar zweer ik dan ook bij.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tja zou kunnen, ik heb normaal 43, sportschoenen vaak 44, maar Shimano 44 is echt te krap. Dus dan denk ik bij een beginner, misschien kijken bij merken waarbij de kans het grootst is dat ze goed zitten, omdat je niet weet wat je moet voelen.
Dat kan, maar pro tip als je de boel toch een beetje wil beschermen. Koop een metertje buis Isolatie (PE schuim) bij de bouwmarkt, en snij het in stukjesquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:35 schreef Fretwork het volgende:
Dit weekend voor het eerst met de fietsendrager en een carbon fiets onderweg.
Alles in mij zegt dat zon Thule frame protector echt onnodig is, maar er blijft een twijfel.
Kan iemand me even op het hart drukken dat ik gewoon zonder accessoires een carbon fiets op de fietsendrager kan zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 07-05-2025 20:01:13 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:53 schreef dop het volgende:
[..]
Dat kan, maar pro tip als je de boel toch een beetje wil beschermen. Koop een metertje buis Isolatie (PE schuim) bij de bouwmarkt, en snij het in stukjes
Stop het tussen frame en klem als extra bescherming.
Hier hebben alle carbon fietsen zeer regelmatig op de acherdrager gestaan en nooit schade gemaaktThanks Dop!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Gewoon zelf doen, en altijd glimlachen naar mensen. Zijn al genoeg chagrijnige wielrennersquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:58 schreef Caland het volgende:
De Lake-schoenen waren de goede oplossing overigens. Zonder afstervende tenen fietst het toch een stuk comfortabeler. Nu nog wennen aan de helft van de wielrenners die geen buschauffeursgroet doet en de andere helft wel.
Nog nooit gebruikt, kan prima. Ook langere ritten naar Italië etc met snelheden +150 gaan prima. Kortom, geen zorgenquote:Op woensdag 7 mei 2025 19:35 schreef Fretwork het volgende:
Alles in mij zegt dat zon Thule frame protector echt onnodig is, maar er blijft een twijfel.
Kan iemand me even op het hart drukken dat ik gewoon zonder accessoires een carbon fiets op de fietsendrager kan zetten?
Wel de klem even om de zadel buis doen en niet om de bovenbuis. En om krassen te voorkomen doe je er een zacht doekje tussen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:35 schreef Fretwork het volgende:
Ik kwam überhaupt al nooit in mn broekjes, maar ieder zn eigen ding.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:00 schreef muzas het volgende:
Waarom is fietskleding tegenwoordig zo saai. Allemaal monotone fletse kleurtjes. Waar zijn de schreeuwerige castelli shirtjes van 50 euro heen. Ik ga echt niet met een pastel AUBERGINE kleur PENIS rijden.
Ik ben te mokerdik en kom niet meer in mn broekjes.
Ik heb een knaloranje met rood en roze shirtje van Craft. Was weinig moeite om te vinden. Qua zichtbaarheid in het verkeer is het ideaalquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik kwam überhaupt al nooit in mn broekjes, maar ieder zn eigen ding.
Is best wel wat te vinden hoor. Gewoon niet vijftig tinten vleeskleur van MAAP en PNS kiezen. Heb juist het gevoel dat er veel meer te kiezen is.
Hier iig blij met Isadore, Rapha (in de aanbieding via Sportpursuit). Maar het kan echt schreeuwerig dan ooit.
[ afbeelding ]
Jawel, maar met de Marmotte was dat (wel anderhalve maand verder) 5500. Net vader, dus 3kg dikker dan voorheen, zal allemaal weinig PR's worden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:13 schreef Z het volgende:
2500 km is anders best veel toch?
Ik zit helaas met zadelissues. Al meerdere metingen gehad maar nog niet echt een oplossing (goed zadel) gevonden. Nooit een enkel probleem gehad met zadels maar nu opeens wel.
Vinted is je vriend. Echt fantastisch voor clubshirts van een Noord Frans gehucht uit 1993quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:18 schreef muzas het volgende:
Ik had wat castelli shirts besteld, maar dat was allemaal van dat kippengaas. Was net Boy Zonderman.
Ik mis de oude radioshack setjes van 60 euro.
Bioracer heeft wel kekke pakjes. Bij Zale Online vaak voor weinig! Ik ben ook totaal geen fan van die PeNiS pastelkleuren. Heb ook geen snorretje, grote witte helm van POC, plakplaatjes en veel te dure gravelbike.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:00 schreef muzas het volgende:
Waarom is fietskleding tegenwoordig zo saai. Allemaal monotone fletse kleurtjes. Waar zijn de schreeuwerige castelli shirtjes van 50 euro heen. Ik ga echt niet met een pastel AUBERGINE kleur PENIS rijden.
Dit gaat hardquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:43 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
@:muzas, als je een beetje lief bent komt iris hen zelf bij je thuis brengen 😘
Op Aliexpress pakjes halen van Italiaanse en Portugese continentale teams. Sabgal en zo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:00 schreef muzas het volgende:
Haha vooral met veel suikerconsumptie. Heel leuk die 90g/u, maar ik heb de lokale blaaskapel in mn zeem.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:14 schreef TAmaru het volgende:
Heeft iemand hier last van overmatig ruften tijdens en na het fietsen? Ik heb het nu een aantal jaar, maar niet altijd. Zijn ook echt van die stinkwinden. Misschien komt het doordat ik graag een bak met kwart en banaan eet na het fietsen? Gelukkig fiets ik meestal in mijn eentje omdat ik geen vrienden heb, maar toch, ik ruik ze zelf ook, zeker omdat ze een aantal uren aanhouden na afloop.
Ik eet helemaal geen snelle suikers eigenlijk. Ik geloof in natuurlijke voeding, zeker voor een amateur zoals ik. Maar misschien eet ik juist te veel vezels of fructose. Eet vaak banaan, havermout, bruine rijst rondom fietstochten.quote:Op maandag 19 mei 2025 07:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha vooral met veel suikerconsumptie. Heel leuk die 90g/u, maar ik heb de lokale blaaskapel in mn zeem.
nu over naar de v3, of de ace?quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Iemand interesse in een Wahoo Elemnt Roam (v1)? Ik heb een nieuwe gekocht en doe deze weg.
Ik stap over naar de Ace.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nu over naar de v3, of de ace?
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe. Ik twijfel tussen de roam en de garmin 840.
Na de bolt die ik ooit van jou heb overgenomen heb ik een garmin 530 gekocht en daar eigenlijk wel spijt van gehad
Vooral de leesbaarheid van het scherm bij veel zonlicht valt mij tegen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik stap over naar de Ace.
Maar spijt? Omdat je bepaalde features miste, of een andere reden?
Dan zou ik vooral bij Garmin blijven nu. Alles in 1 ecosysteem is wel zo handig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:53 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Vooral de leesbaarheid van het scherm bij veel zonlicht valt mij tegen.
en bij wahoo kon je heel makkelijk in de app navigeren naar een bestemming wat garmin niet kan (wel op het apparaat zelf, maar dat werkt ook niet lekker).
en kleine dingetjes zoals de real time telemetrie.
Maar aangezien ik ook een garmin horloge heb zit ik nu wel een beetje in hun ecosysteem
Komoot?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:39 schreef Halcon het volgende:
Hoe kun je het startpunt van een route simpel wijzigen?
Ik heb een route en die komt bijna langs m'n huis. De start en finish is echter een kilometer of 15 verderop. Nu wil ik eigenlijk gewoon inhaken op de route vanaf huis. Dus je zou zeggen dat je dan het startpunt simpel kunt verslepen.
Via Garmin is dat sowieso ellende. Nu maar via Strava geprobeerd, maar die gaat je dan weer op en neer laten rijden richting het originele startpunt.
Iemand 'n idee?
Komoot heeft wel een functie "Startpunt verplaatsen" i.t.t. Strava (zo lijkt het), maar wat die dan doet is je vanaf je eigen startpunt naar het originele startpunt loodsen.quote:
In Komoot 2 waypoints vlak naast elkaar toevoegen waartussen je op de route wil. Dan een nieuw waypoint maken bij je huis. Vervolgens dat waypoint tussen de 2 waypoint hier boven zetten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Komoot heeft wel een functie "Startpunt verplaatsen" i.t.t. Strava (zo lijkt het), maar wat die dan doet is je vanaf je eigen startpunt naar het originele startpunt loodsen.
Volgens mij kan het wel, dus denk dat je de alle punten tussen je huis en de oorspronkelijke startlocatie moet verwijderen aan het einde van de ritquote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Komoot heeft wel een functie "Startpunt verplaatsen" i.t.t. Strava (zo lijkt het), maar wat die dan doet is je vanaf je eigen startpunt naar het originele startpunt loodsen.
Nee, dat werkt ook niet helemaal. Het is 'n rondje. Hij blijft het dan als extra stukje in de route frotten. Via de Garmin zou inhaken op de route in theorie ook wel moeten kunnen. Dan zou 'ie de route moeten volgen tot de originele finish en dan stopt de route, waarna ik 'm dan nog een keer aan zou kunnen zwengelen, omdat je dan toch op het originele startpunt bent en dan stoppen op het zelfbedachte startpunt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Komoot 2 waypoints vlak naast elkaar toevoegen waartussen je op de route wil. Dan een nieuw waypoint maken bij je huis. Vervolgens dat waypoint tussen de 2 waypoint hier boven zetten.
Edit: dit werkt denk ik ook niet helemaal goed![]()
Ben bang dat je vervolgens alle waypoints moet doorschuiven in Komoot zelf.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat werkt ook niet helemaal. Het is 'n rondje. Hij blijft het dan als extra stukje in de route frotten. Via de Garmin zou inhaken op de route in theorie ook wel moeten kunnen. Dan zou 'ie de route moeten volgen tot de originele finish en dan stopt de route, waarna ik 'm dan nog een keer aan zou kunnen zwengelen, omdat je dan toch op het originele startpunt bent en dan stoppen op het zelfbedachte startpunt.
Je zou zeggen dat startpunt van een route even verslepen simpel is, maar Strava en co lijken niet te snappen dat je soms gewoon ergens anders op de route wilt beginnen i.p.v. dat je een punt aanwijst vanwaar je naar de originele start wordt geloodst.
Ja, in de Strava community gelezen dat dit de oplossing is. Het is echter een gravelrit en m'n huis zit vrij in het begin van de route zeg maar... dus gewoon maar navigeren en bij de originele start opnieuw navigeren, is dan inderdaad een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel, dus denk dat je de alle punten tussen je huis en de oorspronkelijke startlocatie moet verwijderen aan het einde van de rit
Dan de finish verplaatsen
Dan de start verplaatsen
Dan zorgen dat de nieuwe route tussen startpunt en punt 1 hetzelfde liep als eerst.
Ik zou zelf gewoon je route afbreken bij de start en opnieuw inladen.
Ik denk trouwens als je huis een willekeurig waypoint is en je naar de route fietst en die dan volgt dat het wel goed gaat. Enige is dat ie de route halverwege gaat finishenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, in de Strava community gelezen dat dit de oplossing is. Het is echter een gravelrit en m'n huis zit vrij in het begin van de route zeg maar... dus gewoon maar navigeren en bij de originele start opnieuw navigeren, is dan inderdaad een stuk makkelijker.
Ja. Dat is volgens mij de makkelijkste oplossing. Hij herkent dan de route, volgt die verder en stopt bij de finish. Vanaf daar is het dan nog een kilometer of 15 naar huis. De route dan weer aanzetten en dan na 14,75 km afdraaien richting huis.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk trouwens als je huis een willekeurig waypoint is en je naar de route fietst en die dan volgt dat het wel goed gaat. Enige is dat ie de route halverwege gaat finishenEn dan moet je de route even opnieuw ophalen.
![]()
Sowieso is elke muisklik bij Komoot levensgevaarlijk. Heeft me twee weken geleden nog twee keer proberen te vermoorden met belachelijke afsnijroutes in afdalingen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Dat is volgens mij de makkelijkste oplossing. Hij herkent dan de route, volgt die verder en stopt bij de finish. Vanaf daar is het dan nog een kilometer of 15 naar huis. De route dan weer aanzetten en dan na 14,75 km afdraaien richting huis.
Dat isin het kwadraat, maar minder gedoe dan via Strava of Komoot proberen om het start- en finishpunt te verleggen.
Of fiets in de auto en naar het startpunt rijden.
Zou altijd je routes controleren, in het bijzonder de afdalingen. En op het moment zelf ook niet zomaar van de grote weg af gaanquote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sowieso is elke muisklik bij Komoot levensgevaarlijk. Heeft me twee weken geleden nog twee keer proberen te vermoorden met belachelijke afsnijroutes in afdalingen.
Ga je ineens met je racefiets een 1m breed pad van 30% af
Ja in lange afdalingen gaat dat prima, dan zie je prima dat Komoot je ineens van normale weg afgooit.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou altijd je routes controleren, in het bijzonder de afdalingen. En op het moment zelf ook niet zomaar van de grote weg af gaan
Via komoot.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:39 schreef Halcon het volgende:
Hoe kun je het startpunt van een route simpel wijzigen?
Ik heb een route en die komt bijna langs m'n huis. De start en finish is echter een kilometer of 15 verderop. Nu wil ik eigenlijk gewoon inhaken op de route vanaf huis. Dus je zou zeggen dat je dan het startpunt simpel kunt verslepen.
Via Garmin is dat sowieso ellende. Nu maar via Strava geprobeerd, maar die gaat je dan weer op en neer laten rijden richting het originele startpunt.
Iemand 'n idee?
Gravelroutequote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon een landkaart meenemen en daarop aantekenen waar je heen wilt. Samen met een briefje met plaatsnamen die je moet aanhouden.
Ja. Deze route elders vandaan. Via Komoot ook weleens geprobeerd... Ligt er een schitterend gravelpad en dan toch even afslaan richting een of ander dichtgegroeid paadje of zo'n stuk gras met twee vage sporen.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Gravel route en komoot is wel garantie voor avontuur. God wat een geitenpaden kiest die uit.
https://bikerouter.dequote:Op maandag 26 mei 2025 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Deze route elders vandaan. Via Komoot ook weleens geprobeerd... Ligt er een schitterend gravelpad en dan toch even afslaan richting een of ander dichtgegroeid paadje of zo'n stuk gras met twee vage sporen.
Ridewithgps kan ik in elk geval aanraden om het beginpunt te verleggen, werkt prima! Het is wel weer een betaalde app.
Ook zonder gravel, in Frankrijk lange weg klim (18km ofzo) gaat komoot 2 keer afsnijden over boerenerf.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Gravel route en komoot is wel garantie voor avontuur. God wat een geitenpaden kiest die uit.
Ik vind het wel beter dan Strava. Bij Komoot zie je soms nog foto's van segmenten.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Dit, ik ben er van overtuigd dat Komoot deel van een Noord Koreaans complot is om ons kapot te maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:45 schreef ddx het volgende:
[..]
Ook zonder gravel, in Frankrijk lange weg klim (18km ofzo) gaat komoot 2 keer afsnijden over boerenerf.
Tja ik hou het gewoon op strava plannen.
Komoot is ook zo goed in trappetje te kiezen bij bruggen over een kanaal ipv gewoon de weglus te volgen om over de brug te fietsen.
Bij Strava kun je de populairste segmenten wel zien. Als er veel mensen fietsen en na dat segment ook nog, dan zal het niet dodelijk zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het wel beter dan Strava. Bij Komoot zie je soms nog foto's van segmenten.
Eens. Het lukt goed om mooiste stukjes te vinden in ieder geval.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het wel beter dan Strava. Bij Komoot zie je soms nog foto's van segmenten.
En hij werkt veel beter met heatmaps.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij Strava kun je de populairste segmenten wel zien. Als er veel mensen fietsen en na dat segment ook nog, dan zal het niet dodelijk zijn.
Dat zijn vaak wel saaie stukken langs een n-weg. Populair =/= mooi.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij Strava kun je de populairste segmenten wel zien. Als er veel mensen fietsen en na dat segment ook nog, dan zal het niet dodelijk zijn.
Dat haal ik dan wel eruit. Klopt wel dat er ook veel veel gebruikte trajecten bij zitten en dat zijn soms fietspaden langs een N-weg. Maar dat zie ik dan op het kaartje wel. Die leg ik dan eventueel om.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat zijn vaak wel saaie stukken langs een n-weg. Populair =/= mooi.
Iedereen hier heeft toch tenminste 15 KOMs en wil dit bijhouden?quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
En bij Komoot wordt je niet genaaid met een abo.
Ik ben ze allemaal kwijt niffoquote:Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Iedereen hier heeft toch tenminste 15 KOMs en wil dit bijhouden?
Sorry daarvoorquote:Op woensdag 4 juni 2025 20:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik ben ze allemaal kwijt niffo
Oei. Das pech hebben. Wens hem maar sterke van FOK!.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:43 schreef Fretwork het volgende:
Lief dagboek, gisteren voor het eerst in jaren een echte valpartij gehad. Vriend die voor me fietste had net te laat door dat de voorste probeerde te overleggen en bleek hangen met zn wiel. Arme vent ligt helemaal open met zn sleutelbeen in tweeën. Zelf over hem heen gelanceerd maar half in de berm beland en enkel klein en materieel leed.
Voor de racefiets is het prima, maar bij gravelroutes werkt het toch een stuk minder. Daar stuurt hij mij toch soms over singletracks of smalle bospaadjes.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Thanks, ach het kon na al die goede jaren niet uitblijven, maar echt op een heel normaal moment. Niet terwijl we aan het blazen waren oid.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oei. Das pech hebben. Wens hem maar sterke van FOK!.
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Thanks, ach het kon na al die goede jaren niet uitblijven, maar echt op een heel normaal moment. Niet terwijl we aan het blazen waren oid.
Klopt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
De meeste gevaarlijke momenten worden door een tweede partij nog wel gecorrigeerd, soms dus net niet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 01:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yep. Af en toe wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
In Slovenië wel eens zonder info vooraf een soort van Colle delle Finestre opgestuurd... De afdaling was echter ook gravel, was niet echt grappigquote:Op maandag 26 mei 2025 18:28 schreef muzas het volgende:
Ik vind die dunne buisjes en die lager cups er niet uit zien, dus het is ook persoonlijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:23 schreef Z het volgende:
Ik ben zelf een echte staalfan, al is mijn gravelbike van alu. Ik rijd op een Genesis Volare met Reynolds 853-buizen, zo’n beetje hetzelfde als de buizen van de Streal. De oprichter van Fairlight ontwierp eerst fietsen bij Genesis. Ik heb nooit een carbon frame gehad, dus kan daar niet eerlijk mee vergelijken, maar mijn Volare bevalt me fantastisch. Ik eerst bijna een Strael gekocht, maar de Volare is net wat meer ‘race’ en was iets goedkoper. Ik denk niet dat ik ooit wat anders ga kopen dan staal. Ik fiets er hartstikke hard op, het is relatief comfortabel en ziet er gewoon erg goed uit (beter dan een gemiddelde Canyon). Mensen overschatten geometrie, en de eigenschappen van carbon vaak, zeker als je geen prof bent. Veel belangrijker is dat een fiets gewoon plezier moet geven! En kijk nou naar die Streal: prachtige fiets, je gaat er echt niet langzamer van rijden. Ik zou er wel meteen mooie hoge wielen onder zetten voor de looks en de aero-gains.
NB: helemaal niks mis met carbon uiteraard!
Van Komoot eigenlijk altijd een kut route gehad. Je kunt beter zelf naar plannen, als je op vakantie bent. Op Komoot kun je wel de mooie plekken zien, maar een mooie route maken dan die niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor de racefiets is het prima, maar bij gravelroutes werkt het toch een stuk minder. Daar stuurt hij mij toch soms over singletracks of smalle bospaadjes.
Eind vorige week ook 'de snelste route' gekozen op Strava voor een route in Zuid-Duitsland, die stuurde mij ook soms ook over bospaadjes en wegen die geen wegen waren. Al zaten er ook mooie gravelwegen tussen.
Thanks! Ik heb nu de gemiddelde Canyonquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:23 schreef Z het volgende:
Ik ben zelf een echte staalfan, al is mijn gravelbike van alu. Ik rijd op een Genesis Volare met Reynolds 853-buizen, zo’n beetje hetzelfde als de buizen van de Streal. De oprichter van Fairlight ontwierp eerst fietsen bij Genesis. Ik heb nooit een carbon frame gehad, dus kan daar niet eerlijk mee vergelijken, maar mijn Volare bevalt me fantastisch. Ik eerst bijna een Strael gekocht, maar de Volare is net wat meer ‘race’ en was iets goedkoper. Ik denk niet dat ik ooit wat anders ga kopen dan staal. Ik fiets er hartstikke hard op, het is relatief comfortabel en ziet er gewoon erg goed uit (beter dan een gemiddelde Canyon). Mensen overschatten geometrie, en de eigenschappen van carbon vaak, zeker als je geen prof bent. Veel belangrijker is dat een fiets gewoon plezier moet geven! En kijk nou naar die Streal: prachtige fiets, je gaat er echt niet langzamer van rijden. Ik zou er wel meteen mooie hoge wielen onder zetten voor de looks en de aero-gains.
NB: helemaal niks mis met carbon uiteraard!
Dat lijkt me zo eng hè. Vloog ‘ie in je helm?quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Halcon het volgende:
Vandaag aangevallen door een vogel tijdens mijn gravelrondje.. Een buizerd, denk ik.
Je hebt ook wel staal met bredere buizen toch? Ik vind het wel wat hebben, maar ik heb toch het liefst carbon.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind die dunne buisjes en die lager cups er niet uit zien, dus het is ook persoonlijk.
Al vind ik die strael voor een stalen fiets wel mooi.
Ik heb een paard laten ontsnappen in de Ardennen. Die rende met ons mee, en toen was daar ineens z'n hek, waar hij overheen sprong. Daarna nog best moeite gehad om de eigenaar van het paard te vinden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo eng hè. Vloog ‘ie in je helm?
Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt? Ik ben eens bijna op een koe gebotst die midden op een singletrack stond na een bochtje
Verder ook eens een zwijn die vlak voor me overstak en vorig jaar twee wolven. Oh, en eens een ontsnapt schaap en een keer een ontsnapte koe. Dat schaap kon ik zelf weer het weiland in krijgen. De koe niet. Aangebeld bij de boer en zij vertelden dat dat dier de hele tijd uitbrak
Nee, op m'n camelbag. Ik zag z'n schaduw op het grind. En ik voelde z'n duw natuurlijk wel. Blijkbaar zit daar ergens 'n nest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt? Ik ben eens bijna op een koe gebotst die midden op een singletrack stond na een bochtje
Verder ook eens een zwijn die vlak voor me overstak en vorig jaar twee wolven. Oh, en eens een ontsnapt schaap en een keer een ontsnapte koe. Dat schaap kon ik zelf weer het weiland in krijgen. De koe niet. Aangebeld bij de boer en zij vertelden dat dat dier de hele tijd uitbrak
Ja ik heb dus twee keer in een afdaling in een groep herten gezeten, dat is echt doodeng.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Tommeke het volgende:
Honden idd ook heel vaak. Meestal stop ik ff en fiets ik terug naar het baasje, met de hond achter me aan
Ik was jaren geleden met m’n toenmalige vriendin in de Alpen aan het fietsen toen zij per se een klein weggetje in wilde omdat ze geen zin had om een klim over te gaan. Dat werd uiteindelijk een bospaadje, waarbij we zelfs met de fiets op ons schouder over beekjes heen moesten en daarna omhoog moesten klauteren. Ineens kwamen twee herten ons tegemoet gerend. Ze sprongen vlak langs ons, zo naar beneden. Ging echt net goed. Ik schrok me dood.
Dit doe ik ook. Is goed voor ons imago.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:49 schreef Tommeke het volgende:
Honden idd ook heel vaak. Meestal stop ik ff en fiets ik terug naar het baasje, met de hond achter me aan
Ik heb een paar jaar geleden lammetje over hek getilt die aan verkeerde kant van het hek stond :quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Weinig geks, alleen twee jaar geleden ergens in het bos bij Niersen, best wel wolvengebied, de weg af gegaan en het bos in gegaan (dag erna ging dat dicht, zoals elk jaar). Kende het totáál niet, maar ineens hoorde ik wat geblaf naast me, maar dat is zeker weten een stuk waar echt niemand z'n hond uit aan het laten was...moeten haast wel wolvenpups zijn geweest, vond ik toch een beetje spannend op zo'n pad van een halve meter breed met alleen dicht bos aan beide kanten en géén idee hoe lang nog tot je weer bij een weg komtquote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben een keer op een singletrack tegen een paard gebotst. Dat wijf helemaal over de zeik. Echt rot op hoorquote:Op donderdag 12 juni 2025 23:57 schreef Tommeke het volgende:
Wat zijn eigenlijk de gekste interacties met dieren die jullie hebben meegemaakt?
Limburg Divide heb ik vorig jaar met vrienden in 1 dag gereden. Dat jaar was erg modderig. Een van ons reed op een gravelbike met toch best smalle bandjes en die is vroeg in de rit al afgehaakt. Ik was op een mtb en was daar eigenlijk wel blij mee. Maar dit jaar is het veel droger dus dan kom je met je gravelbike wel uit de voeten. Dan zijn zand en boomwortels meer de uitdaging.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:31 schreef Felagund het volgende:
Over meerdaagse routes gesproken, heb dit weekend de rest van de green divide gereden, een 300 kilometer lange gravelroute. Het eerste deel over de Utrechtse heuvelrug had ik afgelopen maand al gereden de route komt na 1/3 praktisch langs mijn huis uit dus dat kwam goed uit. De rest over de Veluwe dus afgelopen weekend.
Erg mooie route, paar zanderige stukken waar ik een stukje moest lopen en bij 1 weg stond er een duidelijke verbod-bordje dat ik maar niet heb genegeerd en waar ik een stuk heb afgesneden. Mooi gevoel ook dat je soms kilometers lang niemand tegen komt en het gevoel hebt in niemandsland te zijn, wat natuurlijk niet zo is. Ook mooi dat ik gewoon van thuis kon vertrekken, vind het al met al een dikke aanrader.
Dit smaakte trouwens naar meer, ben misschien van plan om de limburg divde of andere routes te rijden (tips zijn welkom).
Gravelroutes in Strava zijn best goed te plannen. Als Strava echt niet wil dat je een pad neemt terwijl het in jouw ogen wel de snelste route is dan laat hij je er echt niet langsfietsen, in tegenstelling tot Komoot. Die maakt er gerust een hike and bike route van.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor de racefiets is het prima, maar bij gravelroutes werkt het toch een stuk minder. Daar stuurt hij mij toch soms over singletracks of smalle bospaadjes.
Eind vorige week ook 'de snelste route' gekozen op Strava voor een route in Zuid-Duitsland, die stuurde mij ook soms ook over bospaadjes en wegen die geen wegen waren. Al zaten er ook mooie gravelwegen tussen.
Ja, hij is ook redelijk betrouwbaar met wat verhard is. Laatst een gravelroute gepland van Den Bosch naar Limburg, prima route eigenlijk.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:06 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gravelroutes in Strava zijn best goed te plannen. Als Strava echt niet wil dat je een pad neemt terwijl het in jouw ogen wel de snelste route is dan laat hij je er echt niet langsfietsen, in tegenstelling tot Komoot. Die maakt er gerust een hike and bike route van.![]()
En altijd even de route nalopen natuurlijk.![]()
De routeplanner zit achter de paywall. Ik stap over op Komoot. Dat is gewoon eenmalig, in plaats van elk jaar.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:09 schreef Z het volgende:
Ik heb nooit betaald voor Strava. Ik gebruik het alleen om m'n ritten te registreren en wat kudotjes te geven. De functionaliteiten die een gratis account geeft, zijn prima. Wordt uiteraard wel steeds meer uitgekleed. Ik zou het wel jammer vinden als ik het niet zou kunnen gebruiken want alles wat ik ooit gefietst heb, staat op Strava (ik fiets 'pas' sinds 2013). In totaal 85.986,5 km zie ik zojuist.
Niet om kudos te krijgen?quote:Op maandag 23 juni 2025 17:09 schreef Z het volgende:
Ik heb nooit betaald voor Strava. Ik gebruik het alleen om m'n ritten te registreren en wat kudotjes te geven. De functionaliteiten die een gratis account geeft, zijn prima. Wordt uiteraard wel steeds meer uitgekleed. Ik zou het wel jammer vinden als ik het niet zou kunnen gebruiken want alles wat ik ooit gefietst heb, staat op Strava (ik fiets 'pas' sinds 2013). In totaal 85.986,5 km zie ik zojuist.
Ik vind het wel een leuke app. Route plannen lukt me via Strava ook veel beter dan via Komoot. Verder ook wel leuk om m'n prestaties wat bij te houden.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Jammer is dat Strava zo duur is geworden. In mijn ogen is het dat niet meer waard.
Ook met mul zand kan te nauwe banden nog wel een probleem zijn. Al viel het op de Veluwe mij nog wel mee, ik heb wel een paar stukjes moeten lopen maar ik weet niet of het echt beter zou gegaan met iets bredere banden.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Limburg Divide heb ik vorig jaar met vrienden in 1 dag gereden. Dat jaar was erg modderig. Een van ons reed op een gravelbike met toch best smalle bandjes en die is vroeg in de rit al afgehaakt. Ik was op een mtb en was daar eigenlijk wel blij mee. Maar dit jaar is het veel droger dus dan kom je met je gravelbike wel uit de voeten. Dan zijn zand en boomwortels meer de uitdaging.
Ook in de Limburg Divide zitten redelijk grote stukken waar je alleen op de wereld lijkt, dus kijk van tevoren even waar je je bidons kan vullen. Wij hebben op 1/3 en op 2/3 van de route een kleine omweg gereden (slechts een paar honderd meter) voor een watertappunt.
Ergens in het begin werden we dwars over iemands erf gestuurd. Doe dat niet
Supermooie route verder. Van noord naar zuid ook heel leuk om het landschap te zien veranderen
Je kan relatief makkelijk op de route komen vanaf de trein, mocht je 'm in etappes willen rijden.
Mijn indruk was dat mul zand hier en daar een stukje was van de route, maar vorig jaar was de modder op sommige plekken kilometerslang. Als we dat allemaal waren gaan lopen, was het heel treurig geweest. Maar met stukjes lopen en goede beheersing van je fiets kom je denk ik al een heel eind op het zand. Degene die vorig jaar uitstapte, had haar fiets ook nog maar een paar weken.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook met mul zand kan te nauwe banden nog wel een probleem zijn. Al viel het op de Veluwe mij nog wel mee, ik heb wel een paar stukjes moeten lopen maar ik weet niet of het echt beter zou gegaan met iets bredere banden.
Niet alles wat modder is, is mul zand als het gortdroog is.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook met mul zand kan te nauwe banden nog wel een probleem zijn. Al viel het op de Veluwe mij nog wel mee, ik heb wel een paar stukjes moeten lopen maar ik weet niet of het echt beter zou gegaan met iets bredere banden.
Weer thuis inmiddelsquote:
Dat snap ik, gelukkig viel het bij de Green divide nog mee met een paar keer dat ik een stukje moest lopen. Over het algemeen zeer goed berijdbare gravel/bospaden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet alles wat modder is, is mul zand als het gortdroog is.
Ik vind het allebei niks overigens. Keer een stukje lopen, dat kan gebeuren, maar elke keer lange stukken met veel modder of los zand waar je amper/niet doorheen komt, dan is voor mij de lol er snel vanaf.
En, hoe was het?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:25 schreef Z het volgende:
Ik fiets dus zondag de Alsacienne. Ik weet niet zo goed wat te verwachten. Ik heb niet eerder zoveel hoogtemeters gefietst. Heb er iig zin in. We zien wel hoe het gaat.
Gokje, warm. Zit zelf iets zuidelijker in de Jura (Lac de Vouglans).quote:
Het was erg warm. 33 graden zag ik ergens onderweg. Ik heb na 120 km besloten om de 140 te rijden ipv de 170 (er waren meerdere afstanden). Ik had er geen lol meer in. Ik kan erg slecht tegen dergelijke hitte. Op de laatste zwaardere klim (Platzerwasel) leek het wel een zombie-parade. Mensen gaan ook maar door. Rijden zich helemaal naar de klote.quote:
Dat is toch een normale temperatuur eind juni/begin juli?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:56 schreef Z het volgende:
[..]
Het was erg warm. 33 graden zag ik ergens onderweg. Ik heb na 120 km besloten om de 140 te rijden ipv de 170 (er waren meerdere afstanden). Ik had er geen lol meer in. Ik kan erg slecht tegen dergelijke hitte. Op de laatste zwaardere klim (Platzerwasel) leek het wel een zombie-parade. Mensen gaan ook maar door. Rijden zich helemaal naar de klote.
Ik ben een klein beetje teleurgesteld omdat ik best veel getraind had en het weer dus roet in het eten gooide. Ik moet het ermee doen dat ik vanochtend al weer soepeltjes opstond. Toch nog iets aan m'n training gehad. Ik reed ook met een 34-28. Volgende keer bij iets dergelijks toch maar een 30 of 32.
Verder echt een prachtige route en uitstekend georganiseerde cyclo! Aanrader.
https://www.alsacienne-cyclo.org/en/
Je kunt er prima op trainen. Zoals je al zegt, warm aankleden en/of de verwarming wat hoger en dan op de Tacx.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is toch een normale temperatuur eind juni/begin juli?
Je kan er alleen zo slecht op trainen misschien met de kachel aan en winterkleding op de tacxs ?
Op vakantie, op de race in de hitte dan kan ik de eerste en tweede keer fietsen ook afzien en daarna ben je gewend en heb je nergens last van.
Er zijn tegenwoordig sowieso ook al beweringen dat een ondershirt er voor zorgt dat het zweet minder snel van je lichaam wordt afgevoerd. Dit omdat de normale shirts tegenwoordig dusdanig gemaakt zijn om het zweet ook zeer goed af te voeren. Dus, op warme dagen is het verstandiger om geen ondershirt aan te doen.quote:Op zondag 6 juli 2025 11:07 schreef Fretwork het volgende:
Ik had er bij de Marmotte ook wel echt last van, maar gewoon zonder ondershirt gaan fietsen en dan onderaan de klom gelijk je shirt open hielp wel.
Ik ook meestal wel. Er zijn ook ondershirts die speciaal gemaakt zouden zijn voor extreme hitte.quote:
Lekker joh, ¤1300 incl kicker voor Chinese meuk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook meestal wel. Er zijn ook ondershirts die speciaal gemaakt zouden zijn voor extreme hitte.
Gisteren weer eens pech aan m'n Zwift Ride.De linker crank gaat losser en losser zitten. Maakt ook een krakend geluid.
Eigenlijk ellende die Zwift Ride. Hij zit wel 'n stuk fijner dan een racefiets op 'n smart trainer, maar mechanisch is het allemaal inferieur.
Ja, los kost het 800 euro of zo. Maar troep inderdaad. Die buttons haperen voortdurend, schakelen en sturen hapert voortdurend, al eentje teruggestuurd omdat de crank scheef was, nu weer een crank kapot, piepte en kraakte al langs alle kanten...quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker joh, ¤1300 incl kicker voor Chinese meuk.
Ja viel tegen, oorspronkelijke plan was nog een stuk langer maar met zn tweeën in de warmte werd dat toch teveel.quote:Op maandag 21 juli 2025 13:29 schreef Z het volgende:
Lekker bezig Fret. Het was zaterdag best benauwd!
Meer drinken misschien? Wat zout erbij?quote:Op maandag 21 juli 2025 09:13 schreef Fretwork het volgende:
Wel weer achter gekomen dat ik echt slecht ben met hitte. Zaterdag 210km gebrommerd met 28-29 graden en flinke kramp en geslooptheid, na 150km was ik al op terwijl ik best gespaard had. Zag op de kleding ook een enorm verschil in zoutverlies...
Nee denk 950ml per uur, gelletjes met vrij veel zout, weinig caffeine op de ochtend, dunste kleding, etc. Gewoon niet goed meequote:Op maandag 21 juli 2025 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meer drinken misschien? Wat zout erbij?
Ik kan er vrij goed tegen. Laatst een keer in Zuid-Limburg veel te weinig gedronken en dan merk ik dat meteen.
Hahaha echt?!quote:Op zondag 20 juli 2025 23:18 schreef muzas het volgende:
Volgens mij, maar dat besefte ik me pas achteraf, heb ik Tommeke gespot bij het hert
Ja volgens mij zaten jullie aan de tafel naast ons, ik was een weekendje fietsen met wat maten. Ik dacht al de hele tijd volgens mij ken ik die knakker ergens van. Pas later viel het kwartje.quote:Op woensdag 23 juli 2025 07:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha echt?!
Ik was daar afgelopen weekend idd! Zaterdagavond er een hapje gegeten met de schoonfamilie.
Echt een van m’n favoriete plekjes, en de Camerig is m’n favoriete klim, alleen zit het net wat te dicht bij het vakantiehuisje waar ik vaak verblijf. Dus stoppen voor zo’n enorme punt appeltaart doe ik er niet vaak.
@Tommeke, waren dat die asociale Hollanders waar je het over had?quote:Op woensdag 23 juli 2025 13:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja volgens mij zaten jullie aan de tafel naast ons, ik was een weekendje fietsen met wat maten. Ik dacht al de hele tijd volgens mij ken ik die knakker ergens van. Pas later viel het kwartje.
Of nou ja ik noem het fietsen, een weekend aan vrouw en kinderen ontsnappen is het tegenwoordig.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
@:Tommeke, waren dat die asociale Hollanders waar je het over had?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |