abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218083337
Drie uurtjes gefietst. Was ook warm hier. Maar ik kan er op zich goed tegen.
pi_218083433
Platzerwasel is ook een vervelend ding, zeker in de hitte!
pi_218084640
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:56 schreef Z het volgende:

[..]
Het was erg warm. 33 graden zag ik ergens onderweg. Ik heb na 120 km besloten om de 140 te rijden ipv de 170 (er waren meerdere afstanden). Ik had er geen lol meer in. Ik kan erg slecht tegen dergelijke hitte. Op de laatste zwaardere klim (Platzerwasel) leek het wel een zombie-parade. Mensen gaan ook maar door. Rijden zich helemaal naar de klote.

Ik ben een klein beetje teleurgesteld omdat ik best veel getraind had en het weer dus roet in het eten gooide. Ik moet het ermee doen dat ik vanochtend al weer soepeltjes opstond. Toch nog iets aan m'n training gehad. Ik reed ook met een 34-28. Volgende keer bij iets dergelijks toch maar een 30 of 32.

Verder echt een prachtige route en uitstekend georganiseerde cyclo! Aanrader.

https://www.alsacienne-cyclo.org/en/
Dat is toch een normale temperatuur eind juni/begin juli?
Je kan er alleen zo slecht op trainen misschien met de kachel aan en winterkleding op de tacxs ?

Op vakantie, op de race in de hitte dan kan ik de eerste en tweede keer fietsen ook afzien en daarna ben je gewend en heb je nergens last van.
Vakman pur sang
pi_218085293
Gemiddeld is het in juli 26 graden in de Vogezen (volgens een tabel die ik ergens op internet vind). Het is te trainen ja. Daar heb ik geen werk van gemaakt. Maar van kou heb ik heel beperkt last, in de warmte presteren vind ik heel lastig. Ik zweet ook echt als een malle. Ik heb gister 14 grote bidonnen gedronken geloof ik.

Er stonden ook wat locals langs de kant met tuinslangen, heerlijk.
Aldus.
pi_218114401
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is toch een normale temperatuur eind juni/begin juli?
Je kan er alleen zo slecht op trainen misschien met de kachel aan en winterkleding op de tacxs ?

Op vakantie, op de race in de hitte dan kan ik de eerste en tweede keer fietsen ook afzien en daarna ben je gewend en heb je nergens last van.
Je kunt er prima op trainen. Zoals je al zegt, warm aankleden en/of de verwarming wat hoger en dan op de Tacx.

Ik vind hitte heerlijk om te fietsen. Kou heb ik dan weer een hekel aan.
pi_218114467
Het levende bewijs:

Zijn lange mouwen in de Sporza-studio waren geen toeval: hoe Tim Wellens zich omvormde tot "Sun Man" | sporza https://share.google/J7e6PQaeOhf34Eb7z
Aldus.
  zondag 6 juli 2025 @ 11:07:47 #157
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218137425
Ik had er bij de Marmotte ook wel echt last van, maar gewoon zonder ondershirt gaan fietsen en dan onderaan de klom gelijk je shirt open hielp wel.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218137867
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:07 schreef Fretwork het volgende:
Ik had er bij de Marmotte ook wel echt last van, maar gewoon zonder ondershirt gaan fietsen en dan onderaan de klom gelijk je shirt open hielp wel.
Er zijn tegenwoordig sowieso ook al beweringen dat een ondershirt er voor zorgt dat het zweet minder snel van je lichaam wordt afgevoerd. Dit omdat de normale shirts tegenwoordig dusdanig gemaakt zijn om het zweet ook zeer goed af te voeren. Dus, op warme dagen is het verstandiger om geen ondershirt aan te doen. :)
pi_218138094
Ik had wel een ondershirt. De mannen die al hun hele leven fietsen, met wie ik op pad was, hadden dat niet.
Aldus.
pi_218150406
Fiets nooit met een ondershirt, tenminste niet in de zomer.
Vakman pur sang
  dinsdag 8 juli 2025 @ 06:59:36 #161
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_218155213
Ondershirt, altijd *O*
.
pi_218156307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 06:59 schreef Yankee het volgende:
Ondershirt, altijd *O*
Ik ook meestal wel. Er zijn ook ondershirts die speciaal gemaakt zouden zijn voor extreme hitte.

Gisteren weer eens pech aan m'n Zwift Ride. :') De linker crank gaat losser en losser zitten. Maakt ook een krakend geluid.

Eigenlijk ellende die Zwift Ride. Hij zit wel 'n stuk fijner dan een racefiets op 'n smart trainer, maar mechanisch is het allemaal inferieur.
pi_218157637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ook meestal wel. Er zijn ook ondershirts die speciaal gemaakt zouden zijn voor extreme hitte.

Gisteren weer eens pech aan m'n Zwift Ride. :') De linker crank gaat losser en losser zitten. Maakt ook een krakend geluid.

Eigenlijk ellende die Zwift Ride. Hij zit wel 'n stuk fijner dan een racefiets op 'n smart trainer, maar mechanisch is het allemaal inferieur.
Lekker joh, ¤1300 incl kicker voor Chinese meuk. :P
Vakman pur sang
pi_218158568
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lekker joh, ¤1300 incl kicker voor Chinese meuk. :P
Ja, los kost het 800 euro of zo. Maar troep inderdaad. Die buttons haperen voortdurend, schakelen en sturen hapert voortdurend, al eentje teruggestuurd omdat de crank scheef was, nu weer een crank kapot, piepte en kraakte al langs alle kanten...

Maar om binnen te fietsen vond ik 'm wel fijner zitten dan 'n fiets op de Tacx Neo.

Iemand hier een mening over die Wahoo Kickr Bike of de Tacx Alpine?
pi_218273564
Volgens mij, maar dat besefte ik me pas achteraf, heb ik Tommeke gespot bij het hert
pi_218274639
mooi cafe / restaurant is dat! Volgens Tom zijn strava is hij er wel in de buurt :)
  maandag 21 juli 2025 @ 09:13:38 #167
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218274837
Wel weer achter gekomen dat ik echt slecht ben met hitte. Zaterdag 210km gebrommerd met 28-29 graden en flinke kramp en geslooptheid, na 150km was ik al op terwijl ik best gespaard had. Zag op de kleding ook een enorm verschil in zoutverlies...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_218276714
Lekker bezig Fret. Het was zaterdag best benauwd!
Aldus.
  maandag 21 juli 2025 @ 14:12:18 #169
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218277080
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:29 schreef Z het volgende:
Lekker bezig Fret. Het was zaterdag best benauwd!
Ja viel tegen, oorspronkelijke plan was nog een stuk langer maar met zn tweeën in de warmte werd dat toch teveel.
pi_218281294
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 09:13 schreef Fretwork het volgende:
Wel weer achter gekomen dat ik echt slecht ben met hitte. Zaterdag 210km gebrommerd met 28-29 graden en flinke kramp en geslooptheid, na 150km was ik al op terwijl ik best gespaard had. Zag op de kleding ook een enorm verschil in zoutverlies...
Meer drinken misschien? Wat zout erbij?

Ik kan er vrij goed tegen. Laatst een keer in Zuid-Limburg veel te weinig gedronken en dan merk ik dat meteen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 07:02:21 #171
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218282742
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Meer drinken misschien? Wat zout erbij?

Ik kan er vrij goed tegen. Laatst een keer in Zuid-Limburg veel te weinig gedronken en dan merk ik dat meteen.
Nee denk 950ml per uur, gelletjes met vrij veel zout, weinig caffeine op de ochtend, dunste kleding, etc. Gewoon niet goed mee
pi_218294497
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 23:18 schreef muzas het volgende:
Volgens mij, maar dat besefte ik me pas achteraf, heb ik Tommeke gespot bij het hert
Hahaha echt?! :D

Ik was daar afgelopen weekend idd! Zaterdagavond er een hapje gegeten met de schoonfamilie.

Echt een van m’n favoriete plekjes, en de Camerig is m’n favoriete klim, alleen zit het net wat te dicht bij het vakantiehuisje waar ik vaak verblijf. Dus stoppen voor zo’n enorme punt appeltaart doe ik er niet vaak.
pi_218297310
Nu al de 3e keer route van Komoot in buitenland, de eerste helft mooi kleine wegen toeristisch.
En dan een terugweg op N wegen ontiegelijk lange rechte stukken met wind tegen. Echt Komoot sterf met die kut routes
(Ja eigen schuld ook dat ik ze niet bewerkt heb)
Vakman pur sang
pi_218297447
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 07:16 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Hahaha echt?! :D

Ik was daar afgelopen weekend idd! Zaterdagavond er een hapje gegeten met de schoonfamilie.

Echt een van m’n favoriete plekjes, en de Camerig is m’n favoriete klim, alleen zit het net wat te dicht bij het vakantiehuisje waar ik vaak verblijf. Dus stoppen voor zo’n enorme punt appeltaart doe ik er niet vaak.
Ja volgens mij zaten jullie aan de tafel naast ons, ik was een weekendje fietsen met wat maten. Ik dacht al de hele tijd volgens mij ken ik die knakker ergens van. Pas later viel het kwartje.

Of nou ja ik noem het fietsen, een weekend aan vrouw en kinderen ontsnappen is het tegenwoordig.
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:03:36 #175
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218298059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 13:45 schreef muzas het volgende:

[..]
Ja volgens mij zaten jullie aan de tafel naast ons, ik was een weekendje fietsen met wat maten. Ik dacht al de hele tijd volgens mij ken ik die knakker ergens van. Pas later viel het kwartje.

Of nou ja ik noem het fietsen, een weekend aan vrouw en kinderen ontsnappen is het tegenwoordig.
@Tommeke, waren dat die asociale Hollanders waar je het over had?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')